Ben je er al uit of je gaat voor Dell/HP/Sony/PB/Acer/Medion? Of misschien door een computerzaak laten bouwen? Of misschien toch maar zelf samen stellen? Dual Core of toch maar Quad Core? Inte/AMD? Nvidia/ATi? XP/Vista? Of toch maar wachten op Windows 7? 32 of 64 bits? SLI of niet? RAID of niet? Onboard geluid of een geluidskaart? Eén groot scherm of twee kleinere?quote:Op zondag 21 december 2008 23:22 schreef Lil.Q94 het volgende:
Oké ik blijf dus bij m'n beslissing : PC.
Als er niet iets is waardoor ik weer aan het twijfelen gebracht word blijf ik daar ook bij.
ikke ikkequote:Op zondag 21 december 2008 23:43 schreef zarGon het volgende:
Iedereen zijn hand opsteken die al wist dat de TS voor PC en Windows zou kiezen?.
Met een Apple heb je toch nooit vragen? Alles werkt toch zo vanzelfsprekend en goed?quote:Op zondag 21 december 2008 23:26 schreef nietzman het volgende:
Godzijdank, scheelt een stormvloed aan stomme kutvragen in de Apple SC.
Het probleem is dat mensen gewend zijn geraakt aan gedoe en omslachtigheid en die manier van werken ook in OS X willen toepassen.quote:Op maandag 22 december 2008 00:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Met een Apple heb je toch nooit vragen? Alles werkt toch zo vanzelfsprekend en goed?
"gedoe en omslachtigheid"quote:Op maandag 22 december 2008 01:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is dat mensen gewend zijn geraakt aan gedoe en omslachtigheid en die manier van werken ook in OS X willen toepassen.
Het ligt dan ook niet aan XP of Mac OS, maar aan de persoon die er achter zit en weet wat waar hij/zij mee bezig is.quote:Op maandag 22 december 2008 01:06 schreef leolinedance het volgende:
Nee, het is een heel gedoe om met een gewone XP laptop te werken...
En, niet te vergeten, welke OS versie: Windows Vista Starter, Windows Vista Home Basic, Windows Vista Home Basic N, Windows Vista Home Basic K, Windows Vista Home Premium, Windows Vista Business, Windows Vista Business N, Windows Vista Business K of Windows Vista Enterprise, of Windows Vista Home Ultimate? Of toch maar Windows XP Home Edition, of Windows XP Professional Edition?quote:Op zondag 21 december 2008 23:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ben je er al uit of je gaat voor Dell/HP/Sony/PB/Acer/Medion? Of misschien door een computerzaak laten bouwen? Of misschien toch maar zelf samen stellen? Dual Core of toch maar Quad Core? Inte/AMD? Nvidia/ATi? XP/Vista? Of toch maar wachten op Windows 7? 32 of 64 bits? SLI of niet? RAID of niet? Onboard geluid of een geluidskaart? Eén groot scherm of twee kleinere?
Hou ons op de hoogte van je ultieme YouTube machine! Ik ben benieuwd wat het wordt
In de praktijk is die Dell geen match voor die iMac. Het probleem is dat je teveel in cijfers denkt. Zoveel GHz, zoveel GB, het is makkelijk vergelijken maar het zegt echt geen reet. Een computer bestaat uit zoveel componenten, zowel hardware als software, die allemaal bijdragen (of juist niet) aan de performance. En als het geen goed geheel vormt ga je een stuk aan die performance moeten inboeten. Apple is praktisch het enige bedrijf dat daar wat aan kan doen, omdat ze zowel de hardware als de software fixen, dus ze kunnen dat perfect op elkaar af laten stemmen, met als resultaat een performance waar menig PC niet aan kan tippen. Kijk, Windows ondersteunt dan wel miljoenen verschillende configuraties, maar juist daardoor kunnen ze niet elke configuratie optimaal ondersteunen en dat merk je als je op een PC werkt.quote:Op zondag 21 december 2008 22:59 schreef Lil.Q94 het volgende:
[..]
Dus jij wil zeggen dat een iMac 20'' (2,4 GHz, 4GB) sneller is als,
een Dell Studio XPS met 2,66 GHz en 6 GB?
(Bedankt hoor...brengen jullie me toch weer aan het twijfelen...!)
Je moet die link over die snelle Macbook van 2500 dollar uit 2007 niet vergetenquote:Op maandag 22 december 2008 01:36 schreef dottinator het volgende:
[..]
In de praktijk is die Dell geen match voor die iMac. Het probleem is dat je teveel in cijfers denkt. Zoveel GHz, zoveel GB, het is makkelijk vergelijken maar het zegt echt geen reet. Een computer bestaat uit zoveel componenten, zowel hardware als software, die allemaal bijdragen (of juist niet) aan de performance. En als het geen goed geheel vormt ga je een stuk aan die performance moeten inboeten. Apple is praktisch het enige bedrijf dat daar wat aan kan doen, omdat ze zowel de hardware als de software fixen, dus ze kunnen dat perfect op elkaar af laten stemmen, met als resultaat een performance waar menig PC niet aan kan tippen. Kijk, Windows ondersteunt dan wel miljoenen verschillende configuraties, maar juist daardoor kunnen ze niet elke configuratie optimaal ondersteunen en dat merk je als je op een PC werkt.
Maar dit merk je allemaal zelf. Als je een Mac haalt tenminste.
Denk ook hier eens aan:
- Leopard heeft de hoogste tevredenheidscijfers van de markt
- kijk hoeveel mensen switchen van Windows naar Mac (heel veel) en van Mac naar Windows (bijna geen)
- de meeste Mac gebruikers hebben wel ervaring met Windows, maar de meeste Windows gebruikers hebben geen ervaring met de Mac
- ik kan nog een linkje posten waarin staat dat Mac gebruikers slimmer zijn, maar die heb ik al te vaak gepost (en die moet je ook niet echt serieus nemen)
Oh ja, daarin stond dat vista het snelst draaide op een macbook pro. moet je ff googlen op fastest vista notebook ofzo.quote:Op maandag 22 december 2008 01:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je moet die link over die snelle Macbook van 2500 dollar uit 2007 niet vergeten
Sorry, het enige wat ik op de meeste bureaus tegenwoordig zie is dit zo ongeveer:quote:
Juist, en waar denk je dat die kabels heen zijnquote:Op maandag 22 december 2008 01:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Sorry, het enige wat ik op de meeste bureaus tegenwoordig zie is dit zo ongeveer:
[ afbeelding ]
Niet een bepaald representatief plaatje dus. Dat kun je echter ook niet verwachen van de Apple website
uh misschien een klein kabeltje voor de monitor en de rest draadloos? Is maar een idee hoor...quote:Op maandag 22 december 2008 02:04 schreef dottinator het volgende:
[..]
Juist, en waar denk je dat die kabels heen zijn
stroom, monitor, stroom voor monitor, toetsenbord, muis, webcam, bluetooth ontvanger. de iMac heeft alleen stroom en toetsenbord+muis. ik weet wel wat ik prettiger vind.quote:Op maandag 22 december 2008 02:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
uh misschien een klein kabeltje voor de monitor en de rest draadloos? Is maar een idee hoor...
quote:
Zie jij die stroomkabel van de PC op de foto? En zie jij de ontvanger voor de muis en het toetsenbord? Bluetooth gaat natuurlijk dmv een chipje intern of een usb-stick. Die zie je ook niet. De huidige moderne bureaus hebben hele praktische oplossingen om die 2 kabeltjes op je bureau weg te werken (AC monitor en dvi).quote:Op maandag 22 december 2008 02:49 schreef dottinator het volgende:
[..]
stroom, monitor, stroom voor monitor, toetsenbord, muis, webcam, bluetooth ontvanger. de iMac heeft alleen stroom en toetsenbord+muis. ik weet wel wat ik prettiger vind.
overigens als we het draadloos doen heeft de iMac alleen 1 stroomkabel.
Da's wel erg overdreven. Heb zelf bij een Apple Premium Reseller gewerkt en de technische dienst kwam om in het werk. Vroegah kreeg je nog waar voor je geld als je een Apple kocht, tegenwoordig is het kommer en kwel. De kwaliteit is gewoon erg achteruit gegaan. Zoek maar eens op "iMac problems" en je krijgt een hele waslijst van problemen die heel veel mensen ervaren. Zowat elk product dat Apple op de markt zet heeft massa's kinderziektes of ergere problemen. Die problemen met de nieuwe MacBooks bijvoorbeeld. Scheve schermen van de iPod nano'squote:Op maandag 22 december 2008 02:14 schreef dottinator het volgende:
[..]
Dan is ie 0,01% van de tijd weg, als ie al stuk gaat, wat ook weer een kans van 0,01% is.
Normaal brengen mensen me alleen maar meer aan het twijfelen maar jij zorgt ervoor dat ik er alleen maar zekerder van word dat ik een PC moet nemen.quote:Op maandag 22 december 2008 09:16 schreef Doc.Brown het volgende:
[..]
Da's wel erg overdreven. Heb zelf bij een Apple Premium Reseller gewerkt en de technische dienst kwam om in het werk. Vroegah kreeg je nog waar voor je geld als je een Apple kocht, tegenwoordig is het kommer en kwel. De kwaliteit is gewoon erg achteruit gegaan. Zoek maar eens op "iMac problems" en je krijgt een hele waslijst van problemen die heel veel mensen ervaren. Zowat elk product dat Apple op de markt zet heeft massa's kinderziektes of ergere problemen. Die problemen met de nieuwe MacBooks bijvoorbeeld. Scheve schermen van de iPod nano'sEn dan de kwaliteit van de beeldschermen van iMac en MacBook .. en.. zo kan ik helaas nog even doorgaan maar ik wil Apple nu ook weer niet té zeer bashen.
De software is gewoon dik in orde, maar de hardware is mij te zeer achteruit gegaan wat de reden is waarom ik weer ben overgestapt naar (zelfbouw) PC's. Zelf de kwaliteit kiezen tegen een fractie van de prijs.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |