dat doet een windows laptop ook... het is echter geen antwoord op mijn vraagquote:Op zaterdag 20 december 2008 23:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mac dumpt automatisch naar HD als de batterij bijna op is. Als je dan de PA aansluit dan duurt het wakker worden dus langer.
Ja dat weet ik en in de eerste stand is bij alle laptops die ik gezien heb je batterij vele malen sneller leeg dan bij apple. Alle laptops die ik trouwens gezien heb moest je hem handmatig in sleep zetten. Gewoon de klep dichtgooien werkt niet.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:57 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je kan in Windows (XP/Vista) kiezen tussen stand-by/slaapstand en hibernate/sluimerstand. Het eerste is snel en slaat de toestand van het systeem op het in werkgeheugen, het tweede dumpt naar de harde schijf.
Nee dus, hij doet alleen 'standby' geen 'hybernation'.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:58 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat doet een windows laptop ook... het is echter geen antwoord op mijn vraag
Met routers heb je dat ook.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar goed, dat kan merk gebonden zijn.
Dat werkt inderdaad niet als de laptop geen sensor heeft om te detecteren wanneer het scherm dicht is. Dit is echter bij de meeste laptops niet het geval.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat weet ik en in de eerste stand is bij alle laptops die ik gezien heb je batterij vele malen sneller leeg dan bij apple. Alle laptops die ik trouwens gezien heb moest je hem handmatig in sleep zetten. Gewoon de klep dichtgooien werkt niet.
De zoekfunctie van Vista is ook erg puikquote:Op zondag 21 december 2008 00:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar alleen voor de fantastische zoekfunctie zou ik al iedereen een mac aanraden.
Voor netwerken is het zeer handig.quote:Op zondag 21 december 2008 00:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik weet waar alles staat op mijn eigen PC, heb nooit een zoekfunctie nodig?
Ja? Dus je weet precies wat er in een honderden mailtjes, word/excel/pdf documenten, bookmarks, browser history, applicaties, etc staat?quote:Op zondag 21 december 2008 00:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik weet waar alles staat op mijn eigen PC, heb nooit een zoekfunctie nodig?
Yep, zoveel heb ik daar niet staan.quote:Op zondag 21 december 2008 00:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja? Dus je weet precies wat er in een honderden mailtjes, word/excel/pdf documenten, bookmarks, browser history, applicaties, etc staat?
Ok op een netwerk kan 't handig zijn idd.quote:Op zondag 21 december 2008 00:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Voor netwerken is het zeer handig.
Kom nou toch, je hebt alleen op een dag al honderden pagina's browser history als je een beetje surft. No way dat je precies weet wat daar in staat.quote:Op zondag 21 december 2008 00:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Yep, zoveel heb ik daar niet staan.
default instellingen kunnen merk gebonden zijn maar in windows heb je de keuzequote:Op zaterdag 20 december 2008 23:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat weet ik en in de eerste stand is bij alle laptops die ik gezien heb je batterij vele malen sneller leeg dan bij apple. Alle laptops die ik trouwens gezien heb moest je hem handmatig in sleep zetten. Gewoon de klep dichtgooien werkt niet.
uh gastquote:Op zaterdag 20 december 2008 20:59 schreef WurM het volgende:
[..]
Dat heb je mis. Ten eerste is het een Dell en ten tweede vertelt de prijs dat er, voor een pc uitgerust met een Core i7 en een 23" monitor, weinig geheugen of een matige videokaart in zit. Ervan uitgaande dat je echt een game pc wilt uiteraard.
Waarom zou je dat bewaren? Als het interessant was dan weet ik url nog wel of ik zet 'm gelijk netjes in de goede map bij de favoriten.quote:Op zondag 21 december 2008 00:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Kom nou toch, je hebt alleen op een dag al honderden pagina's browser history als je een beetje surft. No way dat je precies weet wat daar in staat.
De zoekfunctie is in OS X gewoon de snelste manier om iets te openen wat je niet direct op je scherm hebt staan. Als ik bv een applicatie wil starten die niet in m'n Dock staat, dan appeltje+spatie ik naar de zoekfunctie toe en typ ik de eerste 2 a 3 letters van het programma. Een druk op de enter laat staat het programma voor m'n neus. Het is niet dat ik niet weet waar die applicatie staat, maar het is sneller om 'em via Spotlight te openen dan er naartoe te browsen via Finder.quote:Op zondag 21 december 2008 00:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het begint toch beetje vreemd te worden wanneer je op eigen PC met OS moet gaan zoeken waar 't staat?
Gewoon even een screencapture maken, gast is niet anders gewend dan 10 minuten wachten voordat het juiste bestand gevonden is..quote:Op zondag 21 december 2008 01:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
De zoekfunctie is in OS X gewoon de snelste manier om iets te openen wat je niet direct op je scherm hebt staan. Als ik bv een applicatie wil starten die niet in m'n Dock staat, dan appeltje+spatie ik naar de zoekfunctie toe en typ ik de eerste 2 a 3 letters van het programma. Een druk op de enter laat staat het programma voor m'n neus. Het is niet dat ik niet weet waar die applicatie staat, maar het is sneller om 'em via Spotlight te openen dan er naartoe te browsen via Finder.
quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:56 schreef 925 het volgende:
is het niet slim om niet meer te reageren in dit soort topics. gewoon de ts maar zelf wat uit laten zoeken.
Ik heb een stuk of 20 applicaties in m'n Dock staan. Daar kan ik zo bij en die zoek ik natuurlijk niet op. Maar in /Applications/ staan er een stuk of 80 en in /Applications/Utilities/ ook nog bijna 40. Dat lijkt me niet uitzonderlijk veel ofzo, maar die zet ik natuurlijk ook niet allemaal in m'n Dock. Dus als ik er daar eentje van wil opstarten, is veruit de snelste methode om dat te doen het gebruik van de zoekfunctie. Bijkomend voordeel is dat je dan de muis niet nodig hebt.quote:Op zondag 21 december 2008 01:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
Misschien ben ik oudbollig, heb niet zoveel programma's op mijn PC en wat ik vaak gebruik is 1 click .
apple hoeft geen 1500 euro te kosten.quote:Op zondag 21 december 2008 01:43 schreef Juicyhil het volgende:
By the way, best kansloos, koop je een mac van 1500 euri. Ga je er XP op draaien
En het leuke is, Apple begint te janken als er Mac op een pc word gezet__!
Oh, das best wel goedkoop ...quote:Op zondag 21 december 2008 01:47 schreef 925 het volgende:
[..]
apple hoeft geen 1500 euro te kosten.
apple koop je al voor 929 euro compleet. met toetsenbord en buis en monitor
incl 22 inch scherm? en net zo stil en compact? inclusief alle software zonder eerst na het opstarten alles moeten updaten? en voorgeinstaleerde troep die je niet gebruikt en er ook niet normaal af krijgt?. out of the box?quote:Op zondag 21 december 2008 01:49 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Oh, das best wel goedkoop ...
Voor 400 euro heb je een vergelijkbaar systeem voor Windows.
Tijdje terug inderdaad geïnstalleerd.quote:Op zondag 21 december 2008 01:50 schreef Piet_Piraat het volgende:
OSX werkt ook prima op een PC met beetje mainstream hardware, het mag niet maar het kan wel.
Zonder licentie dan en de vraag wat voor vage hardware erin zit.quote:Op zondag 21 december 2008 01:49 schreef Juicyhil het volgende:
Voor 400 euro heb je een vergelijkbaar systeem voor Windows.
Heb je die 22 inch scherm dan ook voor 900 euro?quote:Op zondag 21 december 2008 01:51 schreef 925 het volgende:
[..]
incl 22 inch scherm? en net zo stil en compact? inclusief alle software zonder eerst na het opstarten alles moeten updaten? en voorgeinstaleerde troep die je niet gebruikt en er ook niet normaal af krijgt?. out of the box?
Net zo vaag als in de Mac.quote:Op zondag 21 december 2008 01:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zonder licentie dan en de vraag wat voor vage hardware erin zit.
Ik vind het wel leuk om beide in huis te hebben.quote:Op zondag 21 december 2008 01:52 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Tijdje terug inderdaad geïnstalleerd.
Maar ik hoef het hele OS niet te hebben, veel te beperkt voor mij.
De hardware van een mac is meestal redelijk up to date.quote:
Koop je wel meteen een MobileMe abo, iLife, iWorks, Applecare. Stel je voor hij gaat na 1 jaar kapodt.quote:Op zondag 21 december 2008 01:58 schreef NiTiN het volgende:
dude srsly. Koop een mac. Pak het uit. Steek de stekker in het stopcontact en doe het aan. De rest wijst zich vanzelf. En bij vragen werkt google, of het doorlezen van een manual heel goed.
*proest* kidding right ?quote:Op zondag 21 december 2008 01:52 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Tijdje terug inderdaad geïnstalleerd.
Maar ik hoef het hele OS niet te hebben, veel te beperkt voor mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |