dat doet een windows laptop ook... het is echter geen antwoord op mijn vraagquote:Op zaterdag 20 december 2008 23:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mac dumpt automatisch naar HD als de batterij bijna op is. Als je dan de PA aansluit dan duurt het wakker worden dus langer.
Ja dat weet ik en in de eerste stand is bij alle laptops die ik gezien heb je batterij vele malen sneller leeg dan bij apple. Alle laptops die ik trouwens gezien heb moest je hem handmatig in sleep zetten. Gewoon de klep dichtgooien werkt niet.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:57 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je kan in Windows (XP/Vista) kiezen tussen stand-by/slaapstand en hibernate/sluimerstand. Het eerste is snel en slaat de toestand van het systeem op het in werkgeheugen, het tweede dumpt naar de harde schijf.
Nee dus, hij doet alleen 'standby' geen 'hybernation'.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:58 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat doet een windows laptop ook... het is echter geen antwoord op mijn vraag
Met routers heb je dat ook.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar goed, dat kan merk gebonden zijn.
Dat werkt inderdaad niet als de laptop geen sensor heeft om te detecteren wanneer het scherm dicht is. Dit is echter bij de meeste laptops niet het geval.quote:Op zaterdag 20 december 2008 23:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat weet ik en in de eerste stand is bij alle laptops die ik gezien heb je batterij vele malen sneller leeg dan bij apple. Alle laptops die ik trouwens gezien heb moest je hem handmatig in sleep zetten. Gewoon de klep dichtgooien werkt niet.
De zoekfunctie van Vista is ook erg puikquote:Op zondag 21 december 2008 00:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar alleen voor de fantastische zoekfunctie zou ik al iedereen een mac aanraden.
Voor netwerken is het zeer handig.quote:Op zondag 21 december 2008 00:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik weet waar alles staat op mijn eigen PC, heb nooit een zoekfunctie nodig?
Ja? Dus je weet precies wat er in een honderden mailtjes, word/excel/pdf documenten, bookmarks, browser history, applicaties, etc staat?quote:Op zondag 21 december 2008 00:07 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik weet waar alles staat op mijn eigen PC, heb nooit een zoekfunctie nodig?
Yep, zoveel heb ik daar niet staan.quote:Op zondag 21 december 2008 00:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja? Dus je weet precies wat er in een honderden mailtjes, word/excel/pdf documenten, bookmarks, browser history, applicaties, etc staat?
Ok op een netwerk kan 't handig zijn idd.quote:Op zondag 21 december 2008 00:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Voor netwerken is het zeer handig.
Kom nou toch, je hebt alleen op een dag al honderden pagina's browser history als je een beetje surft. No way dat je precies weet wat daar in staat.quote:Op zondag 21 december 2008 00:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Yep, zoveel heb ik daar niet staan.
default instellingen kunnen merk gebonden zijn maar in windows heb je de keuzequote:Op zaterdag 20 december 2008 23:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja dat weet ik en in de eerste stand is bij alle laptops die ik gezien heb je batterij vele malen sneller leeg dan bij apple. Alle laptops die ik trouwens gezien heb moest je hem handmatig in sleep zetten. Gewoon de klep dichtgooien werkt niet.
uh gastquote:Op zaterdag 20 december 2008 20:59 schreef WurM het volgende:
[..]
Dat heb je mis. Ten eerste is het een Dell en ten tweede vertelt de prijs dat er, voor een pc uitgerust met een Core i7 en een 23" monitor, weinig geheugen of een matige videokaart in zit. Ervan uitgaande dat je echt een game pc wilt uiteraard.
Waarom zou je dat bewaren? Als het interessant was dan weet ik url nog wel of ik zet 'm gelijk netjes in de goede map bij de favoriten.quote:Op zondag 21 december 2008 00:13 schreef Swetsenegger het volgende:
Kom nou toch, je hebt alleen op een dag al honderden pagina's browser history als je een beetje surft. No way dat je precies weet wat daar in staat.
De zoekfunctie is in OS X gewoon de snelste manier om iets te openen wat je niet direct op je scherm hebt staan. Als ik bv een applicatie wil starten die niet in m'n Dock staat, dan appeltje+spatie ik naar de zoekfunctie toe en typ ik de eerste 2 a 3 letters van het programma. Een druk op de enter laat staat het programma voor m'n neus. Het is niet dat ik niet weet waar die applicatie staat, maar het is sneller om 'em via Spotlight te openen dan er naartoe te browsen via Finder.quote:Op zondag 21 december 2008 00:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het begint toch beetje vreemd te worden wanneer je op eigen PC met OS moet gaan zoeken waar 't staat?
Gewoon even een screencapture maken, gast is niet anders gewend dan 10 minuten wachten voordat het juiste bestand gevonden is..quote:Op zondag 21 december 2008 01:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
De zoekfunctie is in OS X gewoon de snelste manier om iets te openen wat je niet direct op je scherm hebt staan. Als ik bv een applicatie wil starten die niet in m'n Dock staat, dan appeltje+spatie ik naar de zoekfunctie toe en typ ik de eerste 2 a 3 letters van het programma. Een druk op de enter laat staat het programma voor m'n neus. Het is niet dat ik niet weet waar die applicatie staat, maar het is sneller om 'em via Spotlight te openen dan er naartoe te browsen via Finder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |