quote:
Ik heb het juist andersom, da's nog wel veel erger. Macsoftware (En de kwaliteit van de gratis en opensourcepakketjes voor de mac ligt mede dankzij cocoa, fatsoenlijke interface guidelines en hordes devvende linuxnerds echt vele malen hoger.) gewend zijn en dan bij een incidentele Windows-ervaring je door hordes prutpakketjes moeten worstelen waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.quote:Op zondag 21 december 2008 12:52 schreef Juicyhil het volgende:
De meeste populaire programma`s zijn niet beschikbaar op Mac, maar dan moet je daarvoor in de plaats weer een alternatief programma gebruiken. Met Windows heb ik nog nooit het gevoel dat echt iets mis, dat heb ik bij Mac juist.
Geef mij dan maar es een gratis downloadprogramma op usenet.quote:Op zondag 21 december 2008 13:04 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik heb het juist andersom, da's nog wel veel erger. Macsoftware (En de kwaliteit van de gratis en opensourcepakketjes voor de mac ligt mede dankzij cocoa, fatsoenlijke interface guidelines en hordes devvende linuxnerds echt vele malen hoger.) gewend zijn en dan bij een incidentele Windows-ervaring je door hordes prutpakketjes moeten worstelen waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.
Wat mis je dan? Welke applicatie? Voor elke populaire applicatie die mensen thuis gebruiken is een (beter) alternatief op OSX. Veelal gratis en veelal van hoge kwaliteit. Alleen in een werkomgeving zou je tegen 'windows only' beperkingen kunnen aanlopen.quote:Op zondag 21 december 2008 12:52 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
De meeste populaire programma`s zijn niet beschikbaar op Mac, maar dan moet je daarvoor in de plaats weer een alternatief programma gebruiken. Met Windows heb ik nog nooit het gevoel dat echt iets mis, dat heb ik bij Mac juist.
En toch... is de mac sneller met vergelijkbare hardware. Zelfs met windows.quote:Verder is de hardware die je voor dat geld krijgt gewoon basic voor een pc.
SABnzbd+quote:Op zondag 21 december 2008 13:08 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Geef mij dan maar es een gratis downloadprogramma op usenet.
Open source is er natuurlijk in overvloed voor de Mac. Maar mocht je het geen bezwaar vinden om 1 of 2 tientjes uit te geven, dan is er ook interessante software beschikbaar zoals Unison en iGrabNews.quote:
met vergelijkbare hardware mss wel, maar aan vergelijkbare kosten zit je met een windows sneller.quote:Op zondag 21 december 2008 13:10 schreef Swetsenegger het volgende:
En toch... is de mac sneller met vergelijkbare hardware. Zelfs met windows.
Wat hij zegt.quote:Op zondag 21 december 2008 13:04 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ik heb het juist andersom, da's nog wel veel erger. Macsoftware (En de kwaliteit van de gratis en opensourcepakketjes voor de mac ligt mede dankzij cocoa, fatsoenlijke interface guidelines en hordes devvende linuxnerds echt vele malen hoger.) gewend zijn en dan bij een incidentele Windows-ervaring je door hordes prutpakketjes moeten worstelen waardoor je door de bomen het bos niet meer ziet.
Nier perse dus, zie de benchmark de pagina hiervoor.quote:Op zondag 21 december 2008 13:54 schreef Athmozz het volgende:
[..]
met vergelijkbare hardware mss wel, maar aan vergelijkbare kosten zit je met een windows sneller.
Dat is inderdaad voor veel mensen de reden om eventuele meerkosten voor een Mac niet erg te vinden.quote:Sowieso kies je mac / windows niet vanwege die paar 100¤ (tot 1000 naargelang je eisen) verschil in aanschafprijs; dat kies je gewoon omdat je het ene prettiger vindt werken dan het andere.
Ik ken op dit moment geen laptop die ik echt mooi vind behalve mijn alu macbook eigenlijk.quote:Uitzicht moet je het ook niet voor doen; er zijn zat cases voor gewone pc's te vinden waarbij er wel IETS zal zijn dat je even mooi vindt.
Helemaal ironisch dat OmniGraffle een 16MB download is en Visio een paar honderd MB nodig heeft. Om nog maar te zwijgen over de prijsverschillenquote:Op zondag 21 december 2008 13:56 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
ik heb nog steeds geen Windows alternatief kunnen vinden voor OmniGraffle (En nee, Visio komt niet eens in de buurt)
Als je super-overpriced design hardware neemt dus wel, als je normale hardware neemt heb je voor die prijs een quad aan 3 gighz, 6 gig ram en een 260GT staan.quote:Op zondag 21 december 2008 13:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nier perse dus, zie de benchmark de pagina hiervoor.
Maar design moet je ook betalen. Dat is dus vaak het probleem. Men vergelijkt vaak buurtsuper laptops met een mac, puur op specs. Maar ook het design EN de kwaliteit van de casing betaal je.quote:Op zondag 21 december 2008 14:36 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Als je super-overpriced design hardware neemt dus wel, als je normale hardware neemt heb je voor die prijs een quad aan 3 gighz, 6 gig ram en een 260GT staan.
Neen. Moet een computer all-in-one zijn om kwalitatief te zijn dan? Ik zou zelfs geen all-in-one willen; je scherm gaat defect & je mag je hele pc de vuilbak in flikkeren. Je harde schijf is te klein en je kan er geen 2de of 3de meer bijsteken...quote:Op zondag 21 december 2008 14:48 schreef Tijn het volgende:
Bestaan er niet-design all-in-one computers dan?
er heeft hem toch ook niemand aangeraden om een fondu-set te kopen. Als de TS twijfelt tussen een mac of een windows pc, waarom hem iets anders aanraden?quote:Op zondag 21 december 2008 14:54 schreef Yildiz het volgende:
Dat niemand nog gezegd heeft:
'koop een PC zonder OS, zet Linux Ubuntu en Wine erop en gamen maar'
Nee, maar het wordt een beetje lastig met een iMac vergelijken anders.quote:Op zondag 21 december 2008 14:50 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Neen. Moet een computer all-in-one zijn om kwalitatief te zijn dan?
Omdat hij een aantal eisen neerzet, en mogelijk nooit gehoord heeft van Ubuntu?quote:Op zondag 21 december 2008 14:57 schreef Athmozz het volgende:
[..]
er heeft hem toch ook niemand aangeraden om een fondu-set te kopen. Als de TS twijfelt tussen een mac of een windows pc, waarom hem iets anders aanraden?
Ik vind van niet. Je hébt gewoon niets anders van apple dat als worstation kan dienen (de mac pro buiten beschouwing gelaten, maar dat gaat over een ander kaliber qua pc) dus je moet wel die design nemen als je een macOS wil gebruiken.quote:Op zondag 21 december 2008 14:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar het wordt een beetje lastig met een iMac vergelijken anders.
Je kan ook voor de Mac mini gaan. In januari komt er wellicht een update en dan is dat ook best een interessante keuze. Waarschijnlijk stoppen ze daar dan ook die NVidia 9400M in zodat een potje WoW prima te doen is.quote:Op zondag 21 december 2008 15:03 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik vind van niet. Je hébt gewoon niets anders van apple dat als worstation kan dienen (de mac pro buiten beschouwing gelaten, maar dat gaat over een ander kaliber qua pc) dus je moet wel die design nemen als je een macOS wil gebruiken.
Externe harddisk eraan en klaar is kees.quote:Op zondag 21 december 2008 15:11 schreef Athmozz het volgende:
maar daar zit je weer gelimiteerd met een hd'tje van 160 gig...
Ik denk andersom, OS X is een Unix waar je dus ongelofelijk veel mee kan terwijl Windows een zeer beperkt proprietary OS is.quote:Op zondag 21 december 2008 15:02 schreef 925 het volgende:
ik denk dat je als 14 jarige meer leert op een windows pc dan op een apple. van fouten leer je
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |