Het is gelukkig wel nieuws dat je vriendin Brianstorm speelt?quote:Op donderdag 11 december 2008 15:57 schreef belsen het volgende:
Jongens, als je niets te melden hebt behalve 'tvp', een plaatje of smiley, dan heb je ook niets te zoeken in dit topic.
Ontopic: mijn vriendin speelt Brianstorm met haar band en ik ben benieuwd of ze het origineel kunnen evenaren.
Ik zou het denk ik wel leuk vinden. Alleen hou ik meestal van korte, heftige tracks.quote:Op donderdag 11 december 2008 08:49 schreef Xrenity het volgende:
Ik denk dat het nieuwe album 'donkerder'/harder wordt en langere/grootsere tracks gaat kennen.
Ze gaan inderdaad nieuwe nummers spelen. Over het album is nog steeds niks bekend, maar volgen Aisumasen is het mogelijk dat het album in of rond april in de winkels ligt.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:10 schreef icet58 het volgende:
Ik hoorde gister dat er een try out is in januari in Nieuw Zeeland.. Iemand meer nieuws hierover? Dit zou kunnen betekenen dat het nieuwe album wel heel erg dichtbij komt
Ja, samen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:07 schreef Haunter het volgende:
James Ford helemaal geen inbreng meer op het nieuwe album? Of mag die samen met Josh Hommes de knoppen bedienen?
Leuk die tour diaries! Nog nooit gezienquote:Op dinsdag 9 december 2008 21:42 schreef Aisumasen het volgende:
Ontzettend toffe man. Je kan hem herkennen aan dat hij niet voor niets "BIG Nige" wordt genoemd. En hij was er ook weer bij met The Last Shadow Puppets. In Brussel regelde hij een ongekreukte setlist voor me
. Hier is hij dansend met The Sheriff en Keith Scientist te zien. Hij speelt ook een hoofdrol in de 'tour diaries' van Australië 2006: hier op 00:16 en 02:14, hier op 1:40, 3:23 en als je maar geen genoeg van deze held kunt krijgen hier vanaf 01:42.
wowquote:Op zondag 14 december 2008 11:39 schreef belsen het volgende:
Er staat een review van de DVD op de FP: DVD: Arctic Monkeys - Live At The Apollo
Excuses voor al mijn bagger-posts en ongein in de afgelopen tijd. Ik beloof beterschapquote:Op donderdag 11 december 2008 15:57 schreef belsen het volgende:
Jongens, als je niets te melden hebt behalve 'tvp', een plaatje of smiley, dan heb je ook niets te zoeken in dit topic.
[..]
James Ford zei dat hij druk was met het nieuwe Klaxons-album. Was in het begin nog maar enkel sprake van 'een aantal' sessies met Josh Homme in Los Angeles. Dat de band deze herfst nu 3 keer naar LA is gevlogen, zegt wel dat de samenwerking met Josh Homme niet bij die ene sessie in september is gebleven. Wel goed dat ze niet in hun vaste omgeving opnemen, levert vast iets moois op. En misschien gebruiken ze alsnog wat uit de demo-sessies van januari 2008 met James Ford. We zullen zien.quote:Op vrijdag 12 december 2008 17:07 schreef Haunter het volgende:
James Ford helemaal geen inbreng meer op het nieuwe album? Of mag die samen met Josh Hommes de knoppen bedienen?
quote:Op maandag 22 december 2008 20:08 schreef Markeerstift het volgende:
Hoe gaat het eigenlijk met het tournament ?
Kom ook maar naar Lowlands!quote:
Arctic Monkeys – Announce Festival Performance in Norway
Arctic Monkeys are pleased to announce that they will be headlining the Öya Festival in Oslo, Norway on Thursday 13th August 2009.
Festival passes are on sale now via Billetservice.
Day tickets go on sale on Tuesday 20th January. More information can be found here.
Arctic Monkeys @ Lowlands is een gerucht iddquote:Op maandag 22 december 2008 21:42 schreef Aisumasen het volgende:
Ik heb de poules klaar, nu nog iemand die daadwerkelijk alles in goede banen wilt leiden. Voor de trivia quiz is ieder geval géén belangstelling, begrijp ik.
Geweldig nieuws dat ze rond die tijd op festivals staan. Was dit jaar niet van plan om naar Lowlands te gaan, maar begint er nu op te lijken dat ik toch weer richting Biddinghuizen moet. Zelfde geldt voor Pinkpop trouwens.
Dus, 21e in Duitsland, 22e rustdag, 23e op Lowlands!quote:
Arctic Monkeys Announce Festival Performance in Germany
Arctic Monkeys are pleased to announce that they will be performing at Highfield Festival in Erfurt, Germany on Friday 21st August 2009. Tickets are on sale now via www.highfield.de.
Die foto's.quote:Op woensdag 24 december 2008 16:22 schreef tim. het volgende:
Nog een festival:
[..]
Dus, 21e in Duitsland, 22e rustdag, 23e op Lowlands!
En hier het vervolg op kerstmis 2006:
edit: Of natuurlijk net als Tivoli-Pinkpop in 2007, nu ook zaal-Lowlands.
Ja goed hè? Het is Servizio Fotografico van Bruno Nicolai. Het is afkomstig van een Italiaanse soundtrack uit de jaren '70. Ik zal kijken of ik een link kan vinden (PM).quote:Op donderdag 25 december 2008 15:35 schreef Leonos het volgende:
Hoe heet dat liedje in het hoofdmenu van 'At the Apollo' ?
Damn, cool nummertje
Naja, hij loopt niet meer in z'n t-shirtje en jeans, zoals toen-ie 19 was. Een fangirl zou zeggen: "Het is allemaal de schuld van Alexaquote:Op woensdag 24 december 2008 17:49 schreef emokid het volgende:
Wat een mooiboy is die toch geworden, Alex Turner.
Yep!quote:Op donderdag 25 december 2008 16:13 schreef tim. het volgende:
[..]
Ja goed hè? Het is Servizio Fotografico van Bruno Nicolai. Het is afkomstig van een Italiaanse soundtrack uit de jaren '70. Ik zal kijken of ik een link kan vinden (PM).
''Anyway, there are new pictures of Alex/a @ Bungalow 8. Some drunk guy tried to kiss Alexa, so Al smacked him down.''quote:Op zaterdag 20 december 2008 18:28 schreef Aisumasen het volgende:
Ronde 4 in de Arctic Monkeys roddel trivia quiz: Wat is hier aan vooraf gegaan?
[ afbeelding ]
quote:She's updated herself from being annoying but with a fairly active social life, to annoying and dull dull dull.
If it had been me she robbed the Christmas tree off, I would have pounded her with mince pies.
Weet niet waar die quote vandaan komt, maar ik las het in het journalistieke hoogstandje The Sun:quote:Op donderdag 25 december 2008 16:56 schreef tim. het volgende:
[..]
''Anyway, there are new pictures of Alex/a @ Bungalow 8. Some drunk guy tried to kiss Alexa, so Al smacked him down.''
Dezelfde kerel:
[ afbeelding ]
Ik zocht wat van die anti-Alexa reacties en toen kwam ik het bovenstaande tegen. Een-waardige reactie:
[..]
Op de foto's is te zien dat ze er beide plezier in hebben, dus misschien heeft The Sun het wel een keertje bij het juiste eind. Maar goed, één punt voor tim. in de trivia quizquote:"He probably wished he’d made more of an effort to disguise himself when a drunk lout slung himself at him and attempted to lick his face. Alex wasn’t too impressed with the reveller’s antics as he left Bungalow 8 at 3.30am, but Alex couldn’t stop herself collapsing in fits of laughter."
Heb 'm gekregen voor kerstquote:Op donderdag 25 december 2008 16:36 schreef Aisumasen het volgende:
Yep!Over de DVD gesproken: Weinig mensen hier die 'em hebben aangeschaft hè?
Ik niet in ieder geval. Wat ik er van gezien heb, werd ik niet erg warm van.quote:Op donderdag 25 december 2008 16:36 schreef Aisumasen het volgende:
Yep!Over de DVD gesproken: Weinig mensen hier die 'em hebben aangeschaft hè?
Ah, te gek! Wat passen de singles qua artwork mooi bij elkaar hè!quote:Op vrijdag 26 december 2008 13:54 schreef AMDB het volgende:
[..]
Heb 'm gekregen voor kerst
En ook de laatste 3 singles op 7"
Allrighty, hier nog een foto van het voorval:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uit het topic ''Hanging with Dev, Alex/a, Matt, the Like & Agyness Dean'' van het AM forum.quote:Op donderdag 25 december 2008 17:04 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Weet niet waar die quote vandaan komt
quote:Op de foto's is te zien dat ze er beide plezier in hebben, dus misschien heeft The Sun het wel een keertje bij het juiste eind. Maar goed, één punt voor tim. in de trivia quiz.
''Multi-angle Matt'' is toch maar één nummer?quote:Op zondag 28 december 2008 18:46 schreef Aisumasen het volgende:
De reden waarom ik dat over de DVD vroeg, is omdat ik na de release gelijk super-enthousiast was over de film. Ik noemde de "multi-angle Matt" als hoogtepunt, maar aangezien niemand daarop reageerde.... Voor de mensen die 'em niet hebben: Je weet niet wat je mist. En heeft iemand de easter egg al gevonden? Ik ga 'em niet verklappen!
Daar staat Nigel Reeks. wie is die knakker?quote:Op maandag 29 december 2008 00:30 schreef jakkop het volgende:
Topic kwijt! Maar, wat is er met de dead wax van AOTU?
Nigel Reeks (the guitar tech guy for monkeys)quote:Op maandag 29 december 2008 02:21 schreef conobram het volgende:
[..]
Daar staat Nigel Reeks. wie is die knakker?
Ja, is te vinden op youtubequote:Op maandag 29 december 2008 00:26 schreef tim. het volgende:
''Multi-angle Matt'' is toch maar één nummer?
Dat was toch 'Frankie' de opa van Alex?quote:Op maandag 29 december 2008 00:26 schreef tim. het volgende:Die quiz is natuurlijk onzin, maar ik heb toch een vraag die ik wil stellen (aan iedereen): ''Wie van Alex' kennissen, vrienden of familie zei weleens 'settle for a draw'?''
Aha, daar zullen vast zeer interessante discussies plaatsvindenquote:Op maandag 29 december 2008 00:26 schreef tim. het volgende:
[..]
Uit het topic ''Hanging with Dev, Alex/a, Matt, the Like & Agyness Dean'' van het AM forum.
[..]
Onzin?quote:Op maandag 29 december 2008 00:26 schreef tim. het volgende:Die quiz is natuurlijk onzin, maar ik heb toch een vraag die ik wil stellen (aan iedereen): ''Wie van Alex' kennissen, vrienden of familie zei weleens 'settle for a draw'?''
Ja, maar daarom niet minder tofquote:Op maandag 29 december 2008 00:26 schreef tim. het volgende:
''Multi-angle Matt'' is toch maar één nummer?
Geen idee, kwam er per toeval achter. Het is wel een klein tof dingetje.quote:Op maandag 29 december 2008 00:26 schreef tim. het volgende:
De easter egg ben ik benieuwd naar! Nog nooit iets over gelezen, heb je een primeur te pakken?
quote:Op maandag 29 december 2008 00:30 schreef jakkop het volgende:
Topic kwijt! Maar, wat is er met de dead wax van AOTU?
Dat dusquote:Op maandag 29 december 2008 02:21 schreef conobram het volgende:
[..]
Daar staat Nigel Reeks. wie is die knakker?
Ik heb gelukkig de DVDquote:
quote:Op maandag 29 december 2008 11:56 schreef Markeerstift het volgende:
[..]
Dat was toch 'Frankie' de opa van Alex?
Inderdaad, z'n opa. Ik ben nu (pas) wat bootlegs aan het downloaden, en ben begonnen met die van The Forum, Sheffield in 2004 (eerste optreden toch?), daar zegt Alex inderdaad in de aankondiging van het nummer ''...which is a phrase my granddad used to say.'' Nu jullie Frankie zeggen bedenk ik me dat het natuurlijk logisch isquote:Op maandag 29 december 2008 20:27 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Onzin?![]()
! Haha! Da's Frankie Turner, de grootvader van. Tenminste, dat verteld-ie in de aankondiging van de song in een opname uit 2004 geloof ik. Als ze dat nummer eens spontaan weer aan de setlist toevoegen als golden oldie...
![]()
Je klikt toevallig net naar links als 'extra's' geselecteerd is...quote:[..]
Geen idee, kwam er per toeval achter. Het is wel een klein tof dingetje.
En zo hoort het!quote:
Maar alsnog hadden we dan niet geweten wie Frankie precies was.quote:Op maandag 29 december 2008 23:20 schreef tim. het volgende:
Inderdaad, z'n opa. Ik ben nu (pas) wat bootlegs aan het downloaden, en ben begonnen met die van The Forum, Sheffield in 2004 (eerste optreden toch?), daar zegt Alex inderdaad in de aankondiging van het nummer ''...which is a phrase my granddad used to say.'' Nu jullie Frankie zeggen bedenk ik me dat het natuurlijk logisch is: ''And there's something that Frankie used to say, apparently/Oh, he said settle for a draw''. Maar ik wist niet dat Frankie z'n opa is. Één punt voor Markeerstift
.
Dat ik de .VOB-bestanden serieus geanalyseerd heb staat ook zo suf.quote:Op maandag 29 december 2008 23:20 schreef tim. het volgende:
Je klikt toevallig net naar links als 'extra's' geselecteerd is...![]()
Ik heb alleen live-opnames van die twee nummers. Kan iemand mij helpen aan een door Arctic Monkeys zelf gratis verspreide studio-opname van Curtains Close?quote:Op maandag 29 december 2008 23:35 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Maar alsnog hadden we dan niet geweten wie Frankie precies was.Het eerste (geregistreerde) optreden was op 12 juni 2003 in The Grapes, Sheffield. Geen idee of ze meer nummers deden, maar er is een mooie soundboard-opname van 2 songs. "Ravey Ravey Ravey Club" en "Curtains Close" met aan het eind een versie van Fatboy Slim's "Rockafeller Skank". 17-jarige Alex heeft daar nog z'n Amerikaanse accent... Tevens de enige opname van "Ravey Ravey Ravey Club".
haha ik vind em wel geinigquote:Op maandag 29 december 2008 20:37 schreef Leonos het volgende:
Heb de eastern egg gevonden.
Veel moeite voor weinig
Geen idee welke versie ik heb, maar ik heb een 2 minuut 37 versie van Curtains Close met daarin ongeveer 30 sec Fat Boy Slimquote:Op dinsdag 30 december 2008 00:05 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik heb alleen live-opnames van die twee nummers. Kan iemand mij helpen aan een door Arctic Monkeys zelf gratis verspreide studio-opname van Curtains Close?
Hoe lang duurt bij jullie dat van Fatboy Slim? Bij mij 4 seconden.
Dat is een niet officiele verzamel b-sides/demo album. Dus het kan welquote:Op dinsdag 30 december 2008 02:36 schreef febster het volgende:
[..]
Geen idee welke versie ik heb, maar ik heb een 2 minuut 37 versie van Curtains Close met daarin ongeveer 30 sec Fat Boy Slim. Volgens mijn iTunes komt het van de 'Bigger Boys and Stolen Sweethearts' CD, maar dat klopt vast niet
. PM me je mail, en ik stuur hem naar je op
.
Vreemd, mijne duurt 2 min. 37, en het nummer begint bij 0 sec., en eindigt zo'n 4 sec. voor het eind, waar Fatboy Slim begintquote:Op dinsdag 30 december 2008 02:36 schreef febster het volgende:
[..]
Geen idee welke versie ik heb, maar ik heb een 2 minuut 37 versie van Curtains Close met daarin ongeveer 30 sec Fat Boy Slim. Volgens mijn iTunes komt het van de 'Bigger Boys and Stolen Sweethearts' CD, maar dat klopt vast niet
. PM me je mail, en ik stuur hem naar je op
.
Nee, ik ook alleen deze:quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:25 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, hoe die demo's nu precies de wereld in zijn geholpen in 2004/2005 is nog altijd een raadsel. Heeft ooit iemand een afbeelding van een daadwerkelijke demo uit die tijd gezien? Behalve dat ene vage plaatje? Nope...
De studio-demo van "Curtains Close" duurt 2:14, de live-versie uit 2003 duurt 2:40.
Ik PM je zoquote:Op dinsdag 30 december 2008 22:47 schreef tim. het volgende:
Maar heb je enig idee waar die studio-demo te vinden is? Op sites als arcticmonkeysfrance.com en mardy-bum.com (dat waren ze alweer, ik weet geen andere) staat alleen de versie die ik al heb, live uit 2003.
Yeah! Dat is iig 1 die er intrapt!quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:36 schreef Darkestrah het volgende:
Misleidende TT, sukkels! Tevens een soort van tvp. Ik luister het eigenlijk iets te weinig.
Naja, die 2 vage foto's dus. Maar heb je ze ooit op eBay gezien, of iemand er iets over horen zeggen? Een raadsel jaquote:Op dinsdag 30 december 2008 22:47 schreef tim. het volgende:
[..]
Nee, ik ook alleen deze:
[ afbeelding ]
en
[ afbeelding ]
Deze foto's zijn gemaakt door The Sheriff. Hij heeft dit vast met opzet gedaan, om dit raadsel te creëren.
Maar heb je enig idee waar die studio-demo te vinden is? Op sites als arcticmonkeysfrance.com en mardy-bum.com (dat waren ze alweer, ik weet geen andere) staat alleen de versie die ik al heb, live uit 2003.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:18 schreef Aisumasen het volgende:
Haha, ik spreek zelfs geen camping-Frans, en dat waarderen ze in Frankrijk niet zo...
Nee, ik heb die gasten in Brussel en Amsterdam ontmoet bij TLSP. Heb ze in Brussel met Miles op de foto gezet, en in Amsterdam met ze in een pub gezeten. Echt waar, het woord "die-hard fan" heeft sinds die dag een hele andere betekenis gekregen.
D'oh! Dan weet ik ook gelijk waarom er op kant A van de "Brianstorm" 10" de naam "Reeks" gegraveerd staat.quote:Op maandag 29 december 2008 20:27 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Dat dusDe naam van Big Nige (wat ik hier beschreef), de ritmesectie-technicus van TLSP en AM. Ik hou daar echt van, in bijna alle vinyl-releases zijn wel leuke geintjes of mysterieuze woorden te vinden.
"sketchead is coming" nice, nice!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:55 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
D'oh! Dan weet ik ook gelijk waarom er op kant A van de "Brianstorm" 10" de naam "Reeks" gegraveerd staat.
Mooi is ook dat ik laatst een interview uit medio 2007 teruglas, waarin ze vertelden dat de titel van een nieuw nummer "Sketchead" zou zijn. Voor de mensen met "Fluorescent Adolescent" op 7" of 10", check de inner groove.
Bron: Het altijd betrouwbare The Sun.quote:The ARCTIC MONKEYS have had no time to chill during their break in Australia.
The lads are getting set for shows in Oz and in New Zealand — and have even had their Sydney pad decked out with studio equipment so they can put the final touches to their upcoming third album.
Pics or it didn't happen!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:36 schreef Liefste. het volgende:
Gefeliciteerd met Alex allemaal
Ik heb een Alex shirt, zelfgemaakt![]()
Hij is prachtig.
TC03 denkt: OMG breezertjes luisteren ook naar mijn Arctic Monkeysquote:
Het idee van een virtuele rondgang langs de kring waarin we allen elkaar met Alex feliciteren deed mij gniffelen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:14 schreef Liefste. het volgende:
[..]
TC03 denkt: OMG breezertjes luisteren ook naar mijn Arctic Monkeys!!!
Oké ik ga hier geen SC van maken, daar ben ik heel goed in
Dus OT: hoe zit het met dat tournament, komt daar ooit nog wat uit of heb ik het gemist?
Laten we een discussie houden over de volgende single! Ik wil This House is a Circus!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
Het idee van een virtuele rondgang langs de kring waarin we allen elkaar met Alex feliciteren deed mij gniffelen.
Het toernooi komt waarschijnlijk nadat de 4e single van FWN gereleased is.
Als je haar nog niet gewassen is voldoet een paint ook btw.
This House Is A Circus en 505 had ik beide goede singles gevonden. Aan de andere kant is het ook wel mooi dat de pareltjes 'onbekend' blijven.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:50 schreef AMDB het volgende:
[..]
Laten we een discussie houden over de volgende single! Ik wil This House is a Circus!
Een foto van alleen het shirt is ook goed hoor, haren afkraken heb ik toch geen behoefte aan, shirts daarentegen...
Niet dus?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:47 schreef TC03 het volgende:
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:12 schreef Merkie het volgende:
Pics or it didn't happen.
Hehe, nooit dus. Nee, ik voorspel dat er vóór de nieuwe single deze lente/zomer een poging gewaagd is.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:47 schreef TC03 het volgende:
[..]
[..]
Gaan ze nu nog een single uitbrengen?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:50 schreef AMDB het volgende:
[..]
Laten we een discussie houden over de volgende single! Ik wil This House is a Circus!
Nee joh, er komt niks meer, maar we moeten toch wat?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 23:01 schreef Leonos het volgende:
[..]
Gaan ze nu nog een single uitbrengen?
Dacht dat het nieuwe album bijna kwam ;P
Grappig, als ik het zo eens bekijk zit er bij bepaalde releases een systeem in.quote:
Vroeg ik me inderdaad ook nog af, wanneer die gigs waren.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:14 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Grappig, als ik het zo eens bekijk zit er bij bepaalde releases een systeem in.
Anyway: Aanstaande dinsdag!Ik ben benieuwd... Ik verwacht toch wel minstens 4 nieuwe nummers. En "A Certain Romance" als opener en "Bigger Boys And Stolen Sweethearts" als gouwe ouwe, ofzo
.
Donequote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:17 schreef tim. het volgende:
Aanstaande dinsdag misschien zonder internet.
Ik verwacht geen gouwe ouwe, dat duurt nog een paar jaar denk ik. Ik denk dat ''Sandtrap'' nog steeds de opener is, of anders een kort nieuw nummer.
febster, stuur je ''Curtains Close'' nog eens?.
Ik stem ook voor Mardy Bumquote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:53 schreef Aisumasen het volgende:
Weet niet hoe telecommunicatief de Australische fans zijn, maar denk dat we pas in de loop van woensdag misschien wat beelden hebben. Maar dat is dus het vervelende... Brakke incomplete filmpjes met overstuurd geluid. Maar ja, ik kan toch ook niet wachten tot het album ooit uitkomt.
Het is totaal on-Arctic Monkeys om zoiets te doen, als bij hun eerste optreden sinds ruim één jaar dezelfde setlist aan te houden. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar het zou mij tenminste redelijk teleurstellen. Slaat dan ook nergens op om weer te beginnen met touren. "Sandtrap" is 2007. Het zou mij zelfs niets verbazen als we nooit een studio-versie van het nummer te horen krijgen. Ze hebben de song in ieder geval wel opgenomen, in januari 2008. Evenals "Terror Pocket".
Een verloren classic die in de setlist opduikt is trouwens ook niet zo'n gek idee, hoor. "Bigger Boys" hebben ze in 2006 af en toe spontaan gespeeld. We zullen vast de terugkeer van "Mardy Bum" beleven, wie weet!
Ik zou het niet onderschatten hoor. Die gasten zijn daar ook niet achterlijkquote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:53 schreef Aisumasen het volgende:
Weet niet hoe telecommunicatief de Australische fans zijn,
Hmm, zou dat een officiële site zijn?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:12 schreef Aisumasen het volgende:
http://70.32.88.76/!
[ afbeelding ]
"Check back for regular updates from the band on tour."
Ik denk het wel, aangezien het nieuws exact hetzelfde is als op de huidige AM site. Dus ja, een nieuw logo. En logo's heb je pas nodig als je ze van plan bent te gebruiken, dus kom maar op met dat derde album.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:37 schreef AMDB het volgende:
[..]
Hmm, zou dat een officiële site zijn?
Management zal de mailtjes wel beetje doorscrollen op zoek naar bruikbare reacties.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:40 schreef Markeerstift het volgende:
En wat zou de bedoeling hiervan zijn: http://70.32.88.76/contact.php alsof ze dat ooit allemaal kunnen gaan lezen
Als je naar de normale website gaat, klik je op het forum. Dat linkt naar http://70.32.88.76/forum/ Dan is de stap om naar http://70.32.88.76/ te gaan al snel gemaakt. Had in een flits gehoopt dat er nieuw nieuws op zou staan ("Arctic Monkeys to perform new songs at Dutch tour", ofzoquote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:40 schreef Markeerstift het volgende:
O ik zie nu pas dat dat niet gewoon arcticmonkeys.com is! Maar dan nog ziet het er leuk uit dat logo. Vind hem mooier dan die van FWN. Maar hoe heb je dito ontdekt dan?
De site staat dus ook nog 'achter de schermen', dat zal vast nog wel veranderen, evenals wat dode links.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:33 schreef Xrenity het volgende:
Vet
Ligt wel een beetje in lijn met wat ik verwacht dat de 'nieuwe' richting van het derde album gaat worden.
Alleen mogen ze die hele header incl menu wel even wat beter exporten.
LoL. Ik bedoel meer: Als in Engeland nieuwe nummers gespeeld zouden worden, zouden er vóór het einde van het optreden al meerdere YouTube-filmpjes online staan. En na afloop hoge kwaliteit audio-opnames. Ik weet niet hoe groot de fan-base in Australië is, en of er tapers in de zaal zijn, dat is waar ik een beetje op doelde.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:42 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ik zou het niet onderschatten hoor. Die gasten zijn daar ook niet achterlijk
Nou, onderschat Matt niet. Die zou zelfs nog strak blijven zonder click-track!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:42 schreef Xrenity het volgende:
Overigens, een extra gitarist mee laten spelen is logisch aangezien je anders met een clicktrack mee moet spelen. En eerlijk is eerlijk, volgens mij zijn die gasten nu ook weer niet zo strak dat dat lang goed blijft gaan
Ik klikte op 'gigs' en zag toen allemaal nieuwe gigs staan, daarna zag ik pas de datumquote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:31 schreef Aisumasen het volgende:
Had in een flits gehoopt dat er nieuw nieuws op zou staan ("Arctic Monkeys to perform new songs at Dutch tour", ofzo), maar zo ver is het helaas nog niet.
Waarom zou je het eerst 'zo' doen vraag ik me dan af, kan ik geen enkele reden voor bedenkenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:31 schreef Aisumasen het volgende:
De site staat dus ook nog 'achter de schermen', dat zal vast nog wel veranderen, evenals wat dode links.
Strak spelen en strak spelen met een clicktrack is wel even wat anders hequote:Nou, onderschat Matt niet. Die zou zelfs nog strak blijven zonder click-track!
Uiteraardquote:Maar het punt is dat ze ook makkelijk één gitaarpartij kunnen skippen, wat dan ten koste van het nummer zou gaan.
Het is maar wat je als goed beschouwdquote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:55 schreef Xrenity het volgende:
Overigens, het zijn alle vier geen enorm goede muzikanten - weten ze zelf vast ook welPunt is meer dat ze (of ws Alex voor een groot deel) gewoon heel goede songwriters zijn.
Same herequote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:43 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik klikte op 'gigs' en zag toen allemaal nieuwe gigs staan, daarna zag ik pas de datum.
Ik voel wat je bedoelt. Vaak hoor ik op demo's bij bandjes afschuwelijke edit-fouten en een vreselijke mix. Dat mag, dat kan, daar zijn het demo's voor. Maar waarom wordt er dan niet even 5 minuten extra aandacht besteed, als je het dan toch gaat exporteren.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:55 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Waarom zou je het eerst 'zo' doen vraag ik me dan af, kan ik geen enkele reden voor bedenken
En ik weet er eea van.
Ja, natuurlijk. Het was ook met een knipoog bedoeld. Maar ik zie het niet gebeuren dat deze band ooit zulke trucjes gaat uithalen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:55 schreef Xrenity het volgende:
Strak spelen en strak spelen met een clicktrack is wel even wat anders he
Toch, onderschat Matt niet. Dat is een geniale drummer, zo ontzettend strak en vol energie. Technisch, maar ook creatief. En dat laatste vind ik het belangrijkste. En onderschat ook niet wat bijna 3 jaar intensief touren met de jongens als muzikanten heeft gedaan. Ze zijn zo erg gegroeid. Miles Kane is een betere gitarist dan Jamie en Alex bij elkaar, dat is echt een virtuoos, maar Alex en vooral Jamie zijn ook ontzettend snel en technisch goed geworden. Om nog maar te zwijgen over de grote stappen die Alex met zijn vocalen gemaakt heeft. Het verbaasde me gewoon bij The Last Shadow Puppets, en dan vooral in Brussel.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:55 schreef Xrenity het volgende:
Overigens, het zijn alle vier geen enorm goede muzikanten - weten ze zelf vast ook welPunt is meer dat ze (of ws Alex voor een groot deel) gewoon heel goede songwriters zijn. [..]
Hoe bedoel je? Zijn stem is niet veranderd ofzo, zijn zang gaat alleen vooruit.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:11 schreef portie het volgende:
Kan dat laatste, over de stem van Alex, niet negatieve gevolgen hebben voor de live versie van de oudere tracks?
Mwuah, de charme van de oudere nummers zit hem m.i. niet in 'gebrekkige' zang ofzo. Integendeel, Mardy Bum is vrij zuiver.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:37 schreef portie het volgende:
Nou, Hij heeft beter leren zingen, terwijl dat voorheen minder was. Misschien dat daardoor de charme van enkele nummers verliest. Dat hij dat met zijn stem nu beter zingt terwijl de versie die wij kenden van het album heel anders is. Daarnaast denk ik wel dat je stem verandert als je beter leert zingen. Niet veel, maar wel wat.
Klopt, Alex zong zeker niet slecht of vals, maar is door alle inspanningen tijdens optredens vocaal stukken sterker geworden. Vergelijk alleen al de studio-versie van "Riot Van" met deze opname uit begin 2006. Hij heeft, zoals elke zanger op tournee, nog altijd wel een mindere dag. Vind 'em op de Apollo-DVD ook niet erg goed bij stem. Ach, that's "live". Vond het mooi hoe Alex alle hogen noten er uit gooide, zonder te 'knijpen', bij TLSP in Brussel.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Mwuah, de charme van de oudere nummers zit hem m.i. niet in 'gebrekkige' zang ofzo. Integendeel, Mardy Bum is vrij zuiver.
quote:Op zondag 11 januari 2009 17:20 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Wel grappig, toen ik laatst contact had met één van de AM-France webmasters, vertelde hij in vol enthousiasme dat hij een primeur had. Miles Kane had, na afloop van een Rascals-optreden in Parijs, aan hem verteld dat het nieuwe Arctic Monkeys-album in april uitkomt. Is Miles boodschapper van iets?
Niet vals, eerder een beetje rauw imo. Je hoort dat z'n stem aan het einde van de show ook beter is als aan het begin.quote:Op zondag 11 januari 2009 18:51 schreef Mistaken het volgende:
Ik vind het in de Apollo best vals eigenlijk!
Jep. "Oh my god, guys. You are, like, the greatest band ever ever in the universe." Ze komen vaak bij 'em langs, in ieder geval. Misschien wel juist daaromquote:Op maandag 12 januari 2009 11:29 schreef jakkop het volgende:
Zane Lowe, is dat dezelfde van T in the Park 2007? Dat stukje voorafgaand aan 505![]()
quote:Op maandag 12 januari 2009 22:32 schreef jakkop het volgende:
Weet iemand Aisumasen waarvan wat het intromuziekje van at the Apollo is?
quote:Op donderdag 25 december 2008 15:35 schreef Leonos het volgende:
Hoe heet dat liedje in het hoofdmenu van 'At the Apollo' ?
Damn, cool nummertje
quote:Op donderdag 25 december 2008 16:13 schreef tim. het volgende:
Ja goed hè? Het is Servizio Fotografico van Bruno Nicolai. Het is afkomstig van een Italiaanse soundtrack uit de jaren '70. Ik zal kijken of ik een link kan vinden (PM).
Op de nieuwe (reeds verwijderde) site stond een compleet overzicht onder "gigs". Het optreden in Wellington heeft geen voorprogramma, en zal starten om 20:00 plaatselijke tijd. Dat is om morgenochtend 08:00 Nederlandse tijdquote:Op maandag 12 januari 2009 22:29 schreef portie het volgende:
Ooh volgens mij is t al dinsdag in dat continentje heeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver weg van ons.
Hun Gigs lijst stond al zo leeg sinds hun tour afgelopen was vorig jaar. Heeft naar mijn weten nog nooit een Gig van Australië of Nieuw-Zeeland in gestaan.
quote:Op maandag 12 januari 2009 23:14 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Op de nieuwe (reeds verwijderde) site stond een compleet overzicht onder "gigs". Het optreden in Melbourne heeft geen voorprogramma, en zal starten om 20:00 plaatselijke tijd. Dat is om morgenochtend 08:00 Nederlandse tijd![]()
.
Morgen is Wellington hoor.quote:
Gaaf!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:43 schreef Aisumasen het volgende:
Alles wat ik tot nu toe weet:Ze begonnen met een nieuw nummer. Ze deden 5 nieuwe nummers in totaal, waarvan één "Crying Lightning" zou heten. Alex speelt wederom toetsen op één van die nieuwe nummers. In ieder geval "Teddy Picker", "Fake Tales" (jawel!) en "A Certain Romance" zijn van de setlist gedropt. Als toegift deden ze een cover van Nick Cave.
We houden u op de hoogte
waaaatquote:Arctic Monkeys are working hard on album #3 in the Mojave desert (with producer Josh Homme) with a view to releasing something in the second half of 2009. They are one of a multitude of bands releasing material this year that includes Kasabian, Klaxons and The View. Release date: Late 2009.
Ik voel je frustratie.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:59 schreef Aisumasen het volgende:
Argh, en tot overmaat van ramp kom ik er dan ook nog achter dat mijn informatie een onbetrouwbare forumpost als bron heeft. De 'niet gespeelde' "Teddy Picker" is al (in schandalige kwaliteit) op YouTube te vinden, maar ook dat fake zijn en een eerdere opname zijn. En de titel "Crying Lightning" kan ook net zo goed een grap zijn. Deze speculaties hebben geen zin, ik wacht wel tot morgen. Verdomme nog niet eens een setlist te vinden. Dát bedoelde ik met: "Ik weet niet hoe telecommunicatief de fans daar zijn..."
Vanavond Nederlandse tijd is er ergens op de plaatselijke radio een concertverslag te horen. Tot die tijd houd ik mijn adem niet in.
Tof, "Da Frame 2R" als openerquote:Arctic Monkeys debut four new songs in New Zealand
Arctic Monkeys played four new songs in New Zealand last night (January 12) as they played their first gig in "over a year".
The Sheffield band played 'Dangerous Animals', 'Pretty Visitors', 'Go-Kart' - which frontman Alex Turner introduced as being called 'Would You Like Me To Build You A Go-Kart?' - and 'Crying Lightning' at Wellington Town Hall.
After opening with former B-side 'Da Frame 2R', Turner said: "Hello everyone, this is our first gig for about a year, so you might have to bear with us."
The Sheffield band have been recording with Queens Of The Stone Age frontman Josh Homme, and made the most of the pause in work on their third record to play the new songs.
Towards the end of the night, a cocktail-sipping Turner told the crowd he was playing a "new one with a Les Paul" before performing 'Go-Kart'.
Some of new material saw the band using a little toy piano and a slide guitar.
The set also included plenty of the band's favourites, plus a cover of Nick Cave And The Bad Seeds' 'Red Right Hand' in the encore.
Arctic Monkeys played:
'Da Frame 2R'
'This House Is A Circus'
'Still Take You Home'
'The View From The Afternoon'
'Dancing Shoes'
'Dangerous Animals'
'From The Ritz To The Rubble'
'I Bet You Look Good On The Dancefloor'
'Pretty Visitors'
'Brianstorm'
'When The Sun Goes Down'
'Leave Before The Lights Come On'
'Go-Kart'
'Crying Lightning'
'Fluorescent Adolescent'
'Do Me A Favour'
'Red Right Hand' (Nick Cave cover)
'If You Were There, Beware'
http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/42043
Dat zijn liedjes van de "oude" tour, ik kan me voorstellen dat ze nu wat andere nieuwe liedjes willen proberenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:27 schreef conobram het volgende:
En er zijn er dus heel wat af, waaronder ook Sandtrap en Terror Pocket. Kunnen we die nog op het nieuwe album verwachten?![]()
Neejoh.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:48 schreef TC03 het volgende:
Da Frame 2R noemde Alex in HMH trouwens zelf The Frame To Relevance. Ik ben volgens mij de enige die dat gehoord heeft.
Jezus, nu je het zegt, volgens mij zei ie dat inderdaad, ik kan me ook zoiets herinneren, of ik moet het ergens gelezen hebben.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:48 schreef TC03 het volgende:
Da Frame 2R noemde Alex in HMH trouwens zelf The Frame To Relevance. Ik ben volgens mij de enige die dat gehoord heeft.
Dat is het nadeel van een band waarvan elk nummer van hoog niveau is.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:06 schreef JeroenV het volgende:
En welke nummers ze er ook af gooien, je zal het altijd jammer vinden omdat het goede nummers zijn en je zal altijd de nummers die blijven staan ook goed vinden
die is nep.quote:
quote:New Zealand Arctic Monkeys fans rate 'stunning' new songs
Fans who went to Arctic Monkeys' first gig in over a year (January 12) have given their reaction to the new songs played by the band to NME.COM.
As previously reported, Arctic Monkeys debuted four new songs at their Wellington Town Hall gig - 'Dangerous Animals', 'Pretty Visitors', 'Go-Kart' and 'Crying Lightning'.
Fan footage of the new songs are beginning to be uploaded onto YouTube, and you can watch a version of 'Go-Kart' by scrolling down now - although the sound quality on the video is rough.
Posting on NME.COM, fans have been giving their verdict on the new tracks.
"The new tracks are electrifying; a real progression from their previous work," wrote "ashaas". "Still keeping to Turner's signature melodies, their new riffs are dirtier and more spaced out. The crowd went off during the songs we all knew, but we were all really listening intently to the new material. By the end of 'Crying Lightning' we were singing along. The new album is going to be a stunner."
Nzviolator agreed that 'Crying Lightning' was the best of the new songs, saying it sounded "very Last Shadow Puppetsy".
Another NME.COM user, Mike13, was less impressed though, saying: "New songs were pretty good, although nothing blew me away as much as 'Brianstorm' the first time I heard it."
Arctic Monkeys are now set to play the Big Day Out Festival in New Zealand and Australia before continuing work on their third album.
http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/42057
Klinkt goed, vind ik. Jammer van de ruis, maar daar kan ik wel doorheen luisteren tot morgen, als er nieuwe opnames opduiken. Best verslavend nummerquote:Op woensdag 14 januari 2009 12:06 schreef AMDB het volgende:
Die is wel echt volgens mij, maar niet echt te verstaan volgens mij. Eerst even luisteren
Edit: even geluisterd, als het nummer niet origineel met ruis erin is dan is dit een niet te beluisteren kutversie waar niks van te maken valt. Jammer![]()
Je bedoeld: Áls er nieuwe opnames opduikenquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:57 schreef tim. het volgende:
[..]
Klinkt goed, vind ik. Jammer van de ruis, maar daar kan ik wel doorheen luisteren tot morgen, als er nieuwe opnames opduiken. Best verslavend nummer.
Niets dan respect voor deze skills.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:57 schreef tim. het volgende:
[..]
Klinkt goed, vind ik. Jammer van de ruis, maar daar kan ik wel doorheen luisteren tot morgen, als er nieuwe opnames opduiken. Best verslavend nummer.
huh? dat is toch al heel lang bekend? volgens mij stond dat al een tijdje op last.fmquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:51 schreef Aisumasen het volgende:
Ondertussen speelt Mongrel as. vrijdag gewoon op Eurosonic in Groningen en wisten wij van niets. Nu al lang en breed uitverkocht. Goddamnit.
Wat ik van Mongrel gehoord heb was toch hopeloos.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:51 schreef Aisumasen het volgende:
Ondertussen speelt Mongrel as. vrijdag gewoon op Eurosonic in Groningen en wisten wij van niets. Nu al lang en breed uitverkocht. Goddamnit.
Sja, op Last.FM staat ook dat Milli Vanilli in de originele bezetting op Woodstock '09 speelt. Maar goed, had het dan even gepost, joh!quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:01 schreef conobram het volgende:
[..]
huh? dat is toch al heel lang bekend? volgens mij stond dat al een tijdje op last.fm
Dank u! Er staat ook niet voor niets ''tot morgen''quote:
Ik vertrouw op een reactie die ik heb gelezen op het Arctic Monkeys forum. Een fan die weet dat ze nieuwe nummers zullen gaan spelen. Hij/zij heeft de zaal al gebeld om te vragen of AM soms camera's hadden verboden, omdat er niks op YouTube te vinden was, maar de zaal zei dat ze dat niet waren verteld. Ik verwacht in ieder geval dat hij/zij wel in betere kwaliteit gaat filmenquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:12 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Je bedoeld: Áls er nieuwe opnames opduiken.
Der hebben nu dus al ruim 8000 wankers (zoals wij) naar een nummer van de AM lopen luisteren in een kwaliteit die niet eens luisterbaar isquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:57 schreef tim. het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook! Alex die naar het publiek toezingt terwijl ie synth staat te spelen? Of lijkt het maar zo? Droom ik?quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:26 schreef portie het volgende:
Zie ik nu dat ze een beetje aan hun podium performance hebben gewerkt ?
Waarom heeft Alex een vrouwenshirt aan? Bahquote:Op donderdag 15 januari 2009 14:47 schreef Aisumasen het volgende:
Nieuw interview vanuit Nieuw-Zeeland: http://www.3news.co.nz/Fu(...)5/Default.aspx#video
'Sheffield Boxing Centre' is wél stoer hè?quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:43 schreef AMDB het volgende:
[..]
Waarom heeft Alex een vrouwenshirt aan? BahAls ie er zo uit ziet mag ie wel bij The Kooks gaan ofzo.
Ik niet snapquote:Op donderdag 15 januari 2009 17:54 schreef tim. het volgende:
[..]
'Sheffield Boxing Centre' is wél stoer hè?De drums worden nóg harder.
"They’re probably all over Youtube already, recorded from peoples mobiles at the gig."quote:The Sheriff...
The Sheriff...
Aloha and welcome to the first episode of The View From... Some of you may know me or recognise my handle from the Arctic Monkeys forum, most of you may not, so please allow me to introduce myself. My name is Mark (sometimes known as The Sheriff) and my path with the Arctic Monkeys has been entwined for coming up to 5 years now. During this time I’ve been documenting them from very early on in their career with photos, videos, and features such as Matt’s tour diaries and the Xmas messages. It is along those avenues that this section of the site becomes pertinent. I’m here to give you a glimpse, a peek, a view from the road with Arctic Monkeys.
In case you didn’t already know, Arctic Monkeys are in the process of recording another album. If you did know that then you may not know that recording is going extremely well and sounds flipping ace. By now you will have realised that they have sneaked some new tunes into the set; what’s your opinion on them so far? They’re probably all over Youtube already, recorded from peoples mobiles at the gig so I’m not going to bother posting my high quality videos with line recorded audio from the sound desk. What you will get from me though, over the course of the next 3 weeks, are photos, videos and musings from me on the road. The laughs, the highs and the bum notes.
And so it begins 11577.34 miles travelled over 36 hours door to door. At least 4 airplane meals, each with a different type of meat but yet worryingly all tasting exactly the same. We (the crew) arrived in Wellington at 3pm, very tired and very grumpy, but had to keep awake for a few more hours to sort our body clocks out and be ready to work the next day. The band arrived the day before us after spending New Years in Australia, and had set up camp at a local recording studio to rehearse the set in anticipation of the opening night of this tour at the Wellington Town Hall.
Rehearsals complete, base was shifted to the Town hall to combine the lights and sound together. All that was left to add now was the crowd (and a bucket or two of sweat, man it was hot!). 13 months off…(would they be match fit?). You wouldn’t have known and it certainly doesn’t seem like it. Wellington’s first ever Arctic Monkeys gig was a resounding success, the previously unheard songs were well received, but it was always going to be the older stuff that really got the crowd bouncing and singing. I don’t know if you noticed but there was even a new band member on stage (although one review cruelly referred to her as a toy piano. Shame on you.)
Anyway, that’s all for now, onwards to Auckland. I’ll keep you updated along the way with photos, stories and videos of any tour shenanigans, there is already talk of skydiving! Let’s see how that one pans out.
Until next time, Adieu
X
De "toy piano" natuurlijk!quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:28 schreef febster het volgende:
A new bandmember? Wie dan?
Hmm okequote:Op donderdag 15 januari 2009 21:34 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
De "toy piano" natuurlijk!
[ afbeelding ]
Trouwens hetzelfde orgel waar Alex "505" live - het album is een sample uit een scène van “The Good, The Bad and The Ugly” - mee speelt, en wat ook voor de shows van TLSP werd gebruikt.
Nooit geweten! Het is een Vox Super Continental btw.quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:34 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Trouwens hetzelfde orgel waar Alex "505" live - het album is een sample uit een scène van “The Good, The Bad and The Ugly” - mee speelt, en wat ook voor de shows van TLSP werd gebruikt.
In ieder geval een stuk langer! Kom op, ze hebben 2 albums, tig extra nummers, en (waarschijnlijk) een nieuw album om uit te putten. En dan staan ze 70 minuten op het podium. Dat valt me gewoon tegen. Snap wel dat het opwarm-gigs zijn voor de festivals met een gelimiteerde tijd, maar dan alsnog. En ook vind ik het blok "Still Take You Home/The View From The Afternoon/Dancing Shoes/Ritz/Dancefloor" beetje te voorspelbaar. Maar nogmaals, niet gek om al deze crowd-pleasers in een festival-setlist te spelen. Alleen ik denk... Ze hebben zo'n repertoire om uit te putten. Waarom niet één nummertje wat geen "obvious choice" is.quote:Op donderdag 15 januari 2009 05:34 schreef febster het volgende:
Lekker drum stukje op het einde ook. Maar Aisumasen, wat voor setlist had je dan in gedachten? Meer b kantjes achtig werk?
quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:26 schreef portie het volgende:
Zie ik nu dat ze een beetje aan hun podium performance hebben gewerkt ?
Vooral de manier waarop hij naar het publiek staat te zingen hè! Al is het niet helemaal nieuw. (klik! en klik!). Het viel me al op bij de optredens van The Last Shadow Puppets. In Amsterdam stukken minder, daar verstopte Alex zich bijna in zijn armen bij zijn solo's, waarschijnlijk door de constante flits aan foto-camera's. Maar in Brussel voerde hij echt een show op, bijna als een ware crooner. Hij keek - en dat had ik nog niet eerder gezien - mensen direct aan, zong overtuigend, was echt grappig om te zien.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:33 schreef AMDB het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook! Alex die naar het publiek toezingt terwijl ie synth staat te spelen? Of lijkt het maar zo? Droom ik?
Dat was tevens de opener van hun 2de show.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:41 schreef Yevgeni het volgende:
Filmpje dat Aisumasen postte schijnt Pretty Visitors te zijn.
Ja, haha! Ik verwacht vanavond nog wel wat nieuwe filmpjes van "vanochtend" op YouTube. Al zal de kwaliteit wel weer om te janken zijnquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:53 schreef conobram het volgende:
They’re probably all over Youtube already, recorded from peoples mobiles at the gig so I’m not going to bother posting my high quality videos with line recorded audio from the sound desk.
Voor een rip kan je wel vertrouwen op de klapjosti's hoor. Iemand heeft alles al klaar staan voor morgenochtend!quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:17 schreef Aisumasen het volgende:
Ze zenden vast wel een paar songs van de show uit, maar ik kan het mij niet voorstellen dat we ook maar één nieuw nummer te horen krijgen. De manager gaat persoonlijk het TV-hok in om de kabels er uit te trekken.Zo niet: Hulde!
En het wordt vast wel geript. Eh, net zoals dat iemand vast wel opnames van de nieuwe nummers zou maken afgelopen week?
Ja, dat doet Nick wel weer even goed op z'n basje.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 01:51 schreef TC03 het volgende:
Die opening van Da Frame2R is echt episch zeg.![]()
![]()
Volgens mij is dat geluid nabewerkt om het acceptabel te maken, want ik hoor bijna helemaal geen drums terwijl die juist zo prominent aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 07:47 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ja, dat doet Nick wel weer even goed op z'n basje.
/edit
Oh, vrij goeie opname van een nieuw nummmer:
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 schreef The Sheriff het volgende:
LOL.
Sorry, it was a bit cruel of me to tease. I do have the recordings but for reasons out of my control i hope you understand why i can't post them at this time. I will be posting some soundcheck material soon, but it will only be previously released songs i'm afraid.
No amount of youtube footage can prepare you for how awesome the new songs are live
quote:New Website
Arctic Monkeys are pleased to welcome you to their new interim website. A new site is currently in development and shall be with you next month.
Tijdelijke website dus. Ik zag dat meer dan de helft van de producten uit de shop zijn verdwenen.quote:New Songs / Photos
Arctic Monkeys are currently in Australia for their upcoming dates at the Big Day Out Festival. The band debuted four new songs at their shows in New Zealand this week. The titles of the new songs are 'Dangerous Animals', 'Pretty Visitors', 'Go-Kart' and 'Crying Lightning'. Pictures from the Wellington and Auckland shows can be found in the Photo Gallery.
The band's next performance will be at the Gold Coast, Big Day Out on Sunday 18th January 2008. Further dates can be found on the Gigs page
www.arcticmonkeys.com
quote:Arctic Monkeys bring new songs to Big Day Out Festival
Arctic Monkeys played two new songs at the Big Day Out festival in Auckland, New Zealand today (January 16).
The tracks played were 'Pretty Visitors' and 'Dangerous Animals', which featured when the band performed a warm-up show in Wellington earlier in the week.
'Dangerous Animals' was described by frontman Alex Turner as being about "tigers and shit".
Other bands playing at the touring Big Day Out Festival, which heads to Australia�s Gold Coast Parklands on January 18, include [a']The Prodigy[/a], TV On The Radio, Hot Chip, Simian Mobile Disco and The Ting Tings.
Neil Young headlined the event, playing a selection of his own songs including 'Cinnamon Girl', 'Heart of Gold' and 'Rockin' In The Free World', and a cover of The Beatles' 'A Day In The Life'.
Arctic Monkeys played:
'Pretty Visitors'
'Da Frame 2R'
'This House Is A Circus'
'Still Take You Home'
'The View From The Afternoon'
'Dancing Shoes'
'From The Ritz To The Rubble'
'Dangerous Animals'
'I Bet You Look Good On The Dancefloor'
'Brianstorm'
'When The Sun Goes Down'
'Red Right Hand'
'Fluorescent Adolescent'
'Do Me A Favour'
'If You Were There, Beware'
http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/42121
Als dat zo zou zijn zouden de nieuwe nummers sowieso niet opgenomen mogen worden.quote:
Nee, deze keer niet. Maar ongeveer een half uurtje van één van deze Big Day Out-optredens zal dus op de Australische TV-zender Channel V worden uitgezonden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:59 schreef Haunter het volgende:
Tof! Geen tv-opnames van gemaakt?
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:59 schreef JeroenV het volgende:
Wat is Red Right Hand dan?
Jep, heeft wel een beetje iets weg van "Terror Pocket" !quote:
quote:Josh Homme speaks about producing Arctic Monkeys and Biffy Clyro
Josh Homme has spoken about his role as producer with the Arctic Monkeys.
As has been widely rumoured, the Queens Of The Stone Age frontman has been working with the band for sessions that may end up on their third album.
Appearing as a special guest on Biffy Clyro's BBC Radio 1 takeover last night (January 16), Homme confirmed the news. Asked whether he had managed to "beat Sheffield out of them yet," he admitted. "Oh man, it was great. We spent most of the time in Joshua Tree and it was really cool to be present and watch them go nuts."
Biffy Clyro singer Simon Neil asked whether they had taken peyote, a psychedelic desert cactus, during the session, to which Homme joked: "Well I did, but I didn't tell them, so there were just a few days when they were like 'Why are you being so weird?' I didn't think it was weird, I just said the word 'Ham' 4,000 times." [..]
The full interview can be heard bbc.co.uk/iplayer.
http://www.nme.com/news/queens-of-the-stone-age/42122
Jasper van Vugt schreef een positieve recensie over het optreden gisterenavond:quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:17 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Sja, op Last.FM staat ook dat Milli Vanilli in de originele bezetting op Woodstock '09 speelt. Maar goed, had het dan even gepost, joh!Maar eigenlijk...couldn't care less. Vind de muziek niet erg bijzonder allemaal. Vind Reverend een non-talent, Low Key een iets té Britse rapper, en de invloed van Matthew Helders hoor je verder ook te weinig terug. Denk ook niet dat-ie er bij is trouwens.
![]()
Zoals ik al eerder zei is hij daarom ook uit de band gestapt.
quote:MONGREL (HUIZE MAAS)
Wat vinden we ervan? We leken de uitzondering, maar het optreden van Mongrel kon ons zeer bekoren. Misschien moet je het album eerst een paar keer hebben gehoord, dat verhoogt de catchy factor van de Britten enorm. De groep bestaande uit (ex-)Arctic Monkeys, een Babyshamble en enkele Reverend and the Makers kan echter geen pot breken bij een publiek dat murw toekijkt.
Wat verwachten we ervan? Dwars als we zijn, gaan we tegen de voortekenen van het Eurosonic publiek in en voorspellen we Mongrel een grootste toekomst. Komend jaar Lowlands?
Opmerkelijk? Rapper Lowkey laat in een freestyle zien nog fanatieker bij de Palestijnse zaak betrokken te zijn dan Gretta Duisenberg.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:25 schreef Aisumasen het volgende:
[..] En ik zei het al eerder: De bootleg-cultuur is stervende. [..]
Heb je t over die bootleg? t klinkt ver weg maar voor de rest is t inderdaad beter te pruimen dan die youtube filmpjes.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 23:12 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Ik corrigeer: De bootleg-cultuur (in Nieuw-Zeeland) is langzaam
. Kwaliteit is beetje ruig, maar altijd beter dan de YouTube-filmpjes tot nu toe.
nog zooooo langquote:We're gonna have us new album with you by the summer i think, that's the plan.
Lang? Worden we te verwend ofzo?quote:
Een half jaar geleden hoopte ik dat ik nu het album al in m'n handen zou hebben!quote:Op maandag 19 januari 2009 21:42 schreef Haunter het volgende:
[..]
Lang? Worden we te verwend ofzo?Een half jaar geleden dacht ik nog dat we minimaal nog tot eind 2009 moesten wachten.
Hopen ok, maar realistisch gezien onmogelijkquote:Op maandag 19 januari 2009 21:46 schreef AMDB het volgende:
[..]
Een half jaar geleden hoopte ik dat ik nu het album al in m'n handen zou hebben!
Ook echt nog doodserieus een onderwerp over hun groeiende haarstijlquote:The Barbershop...
So whilst the other three all seem to be growing their hair, Jamie in particularly wants to rock the druid look, Matt is going in the opposite direction.
Rewinding back a couple of days, we arrived in Auckland still buzzing from the great start to the tour in Wellington, where any cobwebs were well and truly blown away. Onto the Powerstation and a return to the more intimate venues where the band is within touching distance and fitting all the production's gear onto the stage as well as accommodating support acts is a logistical nightmare. Collapsing Cities and Zane Lowe really fired up the crowd and by the time the Monkeys took the stage the ohms and electricity generated in the Powerstation was off the chart.
The gig was simply awesome, the new stuff really hit home and 'Crying Lightning' stole the show again. And so on to the first of the Big Day Out Festivals. Nursing hangovers we arrived at the site just in time for dinner.The sun is beginning to set and so begins the walk to the Orange stage.
Big Day Out Auckland, New Zealand
There are still no sign of nerves that they are about to be playing to around 40,000 people. The intro music kicks in and the band walks out to a crescendo of applause. As the day reaches twighlight and the set reaches its climax it is with jubilation but a heavy heart that we say farewell to New Zealand once more. Such a beautiful country... We never did get to sky dive. Maybe next time eh?
Australia here we come.
X
Ya flamin galar!
De quotes komen uit het recente ABC radio-interview.quote:New Arctic Monkeys album 'two thirds complete'
Arctic Monkeys have revealed that they have nearly completed their forthcoming third album.
Frontman Alex Turner said he was "thrilled" with the band's efforts so far, and said he hoped to release the follow-up to 2007's 'Favourite Worst Nightmare' this summer.
"We're going to have a new album with you by the summer I think," he told Australian network Triple J. "[It's] 78 per cent is done, I have been working in fractions actually – two thirds. [I'm] thrilled with it."
Turner went on to talk about recent recording sessions the band held with Queens Of The Stone Age's Josh Homme near the Joshua Tree National Park in California.
"It's been great fun," he said. "We went out to the desert for a little bit, we did two sessions with Josh, we had a great time.
"There's a few other buildings around there but it is certainly cut off. The guy who owns it is called Dave Catching, who plays guitar in the Eagles Of Death Metal, and it's his house. He was a great host.
"It's quite an inspiring place, there's a certain element of dust in the sound of it."
Arctic Monkeys were recently announced as headliners for the forthcoming Oya festival, set to take place in Norway in August.
Arctic Monkeys recently debuted four new songs at while playing gigs in New Zealand.
Turner maakte al gebruik van zijn nieuwe Fender Jazzmaster bij de meest recente TLSP-optredens.quote:Arctic Monkeys' New Guitar Gear
One of Britain's biggest bands, the Arctic Monkeys, have unveiled a crop of new songs at the Big Day Out music festival in Australia, this month. The band could also be seen playing some cool new gear...
Alex and his new Fender Jazzmaster
The Arctic Monkeys previewed new songs at the Australian Big Day Out festival…and could be seen with new gear, too! The band started the set with a new song, “Pretty Visitors”. In it, Alex Turner doesn’t play guitar, but plays an old Vox Continental organ. Those old organs are excellent, and bands such as The Beatles used them. The modern equivalent is the Nord C1 Organ, which was directly inspired by the Vox Continental.
On the latest issue of NME, there’s a live review of the Arctic Monkeys gig, and a photograph of Alex and his pedalboard…in the dim-lit stage. But we can see the Vox Continental and his pedals - which seemed to have changed slightly from the last time ’round.
In order, here’s the pedals Alex Turner used at Big Day Out:
Boss LS-2 Line Selector > Boss TU-2 Tuner > Dunlop Uni-Vibe (not 100% sure about this one, but looks like it) > Ibanez TS-808 Tubescreamer > Boss DM-1 Analogue Delay
Note: the Uni-Vibe Alex used is the Chorus/ Vibrato model (two footswitches) and not the current Stereo Chorus Uni-Vibe.
He also had a Morley ABY footswitch.
His guitar, as the photograph above shows, was a Fender Jazzmaster sunburst.
http://www.dolphinmusic.co.uk/news/news-story/news_id/3079
Het pre-show gedeelte geeft me een déjà vu van het vorige filmpje...quote:The View From The Laundry Room...
Queensland, or more importantly, the glorious Gold Coast. Long beaches. Great waves. Surfers Paradise. But lots of sun? My friends out here who told me to expect glorious weather were clearly fibbing.
We arrived on a hot and sticky, but overcast afternoon. By the evening we were experiencing showers, so all we could manage was a quick wander around the town, which seemed more like Malia down under, than the paradise we had been expecting, so we swiftly retreated back to the hotel bar and dug in for the night.
The morning of the Gold Coast BDO we make sure we arrive on site a little earlier so we could check out some of the other artists playing at the festival. It has to be said that The Prodigy, in particular, was one of the best gig experiences of my life. Their stage presence and the crowds enthusiasm combined with a bass capable of bringing on a heart murmur, was immense. Even better was watching the look of horror on the faces of the kids who were staying in our hotel as the scary looking trio of Keith, Maxim and Liam from the Prodigy walked by.
Bekijk deze YouTube-video
So later on with freshly washed joggers donned and Margaritas all round, the Monkeys take to the stage for their first Australian gig of 2009. With it already going dark, and over 50000 rampaging Aussies dancing and waving glow sticks, Al was on great form- crawling under the piano during Red Right Hand. During the gig Matt received a souvenir from some adoring fans, a flag saying, "Who the fuck is Matthew Helders" which he was very pleased with.
We now have two days off to have some fun in the sun- fingers crossed- on the Gold Coast. Wet and Wild tomorrow! I haven't been to a water park since I was 14! Bring it on.
X
http://www.arcticmonkeys.com/news.php?newsID=250&type=1
quote:Big Day Out Highlights
Highlights of Arctic Monkeys' performance at Big Day Out Festival, Sydney, will be broadcast on Australian television Channel V on Monday 26th January 2009 between 3.00-8.00pm.
Hahaquote:Op vrijdag 23 januari 2009 15:34 schreef Aisumasen het volgende:
Speciaal voor tim.
[..]
Turner maakte al gebruik van zijn nieuwe Fender Jazzmaster bij de meest recente TLSP-optredens.
Hm, dat is jammer inderdaad. Je kent vast dat overzicht ten tijde van FWN wel?quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:54 schreef tim. het volgende:
[..]
Haha. Geen aandacht voor Jamie's effecten helaas
.
Ik durf er geen geld op in te zetten... Maar ik kan mij niet voorstellen dat ze zo lang gaan stilzitten. Ik ben er nog steeds vrij zeker van ze na hun huidige tournee het album gaan afronden in Engeland, en dat album 3 uiterlijk in mei uitkomt. Anders wordt het scenario 2: Release in eind augustus/begin september, nazomer-festivals.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 23:53 schreef Merkie het volgende:
Kunnen we geen aankondigingen van nieuwe optredens verwachten binnenkort? Of gaan ze serieus na de huidige festivals een half jaar wachten tot de zomerfestivals in Europa?
De geposte YouTube-links zijn helaas tot nu toe de beste kwaliteit die we hebben...quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:08 schreef Shadow_NL het volgende:
Iemand een link waar ze nieuwe nummers spelen in goede geluidskwaliteit?
Had er een paar gezien op youtube maar geluid was meestal crap, en dan krijg je ook een verkeerde impressie van de nummers.
Als er al links zijn gepost in dit topic dan mijn excuses, maar heb er alleen een paar met slechte geluidskwaliteit gezien.
Is er trouwens al wat meer info over de tours die ze gaan doen vanaf eind mei (misschien pinkpop) of daarna (lowlands)?
Ja, ook van dolphinmusic.co.ukquote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:13 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Hm, dat is jammer inderdaad. Je kent vast dat overzicht ten tijde van FWN wel?
Wat gebeurt er? Werd er iets op het podium gesmeten ofzo?quote:Op zondag 25 januari 2009 20:46 schreef Aisumasen het volgende:
Ze hebben "Red Right Hand" een stuk interessanter en minder eentonig gemaakt, ja. Zeer goede versie. En dan nog even dit, check vanaf 0:25:
Damn, wat denken sommige mensen wel niet...Ik vind wel dat Alex het goed oppakt.
Als die man er wat minder suf uit had gezien had ik heel hard gevraagd waar je dat shirt kunt kopen.quote:
Vast geleerd van Joshequote:Op zondag 25 januari 2009 21:15 schreef Aisumasen het volgende:
-"Somebody just threw a fucking fifty pence at me."
-"No, twenty pence, sorry..."
-"That's not cool... Boo..."
quote:Wet and Wild
Wet 'n' Wild
Wet and Wild? Dry and mildly amused more like. We chose to go to a water park on possibly the busiest day of the year, 45 minute queues for the rides in the blazing sun was no fun at all. Still, the rides we did get on were great, although I was robbed of the 50 dollar cash pot in the super eight speed race by Big Nige, who slid unnaturally fast down the shoot. I'm looking forward to a grudge match one day soon - and this time I will take no prisoners. I should add at this point that Al was beaten by a 12 year old girl, which makes losing easier to bear.
Following on from the success of the BDO in the Gold Coast, we had two full days off plus a travel day to Sydney before we had to get back to work. Most of us decided to hire a car and take a trip up to Byron Bay for some R and R on the beach. Byron was stunning, and Watego Beach was a REAL surfer's paradise. The weather was great, the sea refreshing, and the bat and ball competitive. If only we had the forethought to pick up some supplies for a beach barbie, we could have stayed there until bedtime.
http://www.arcticmonkeys.com/news.php?newsID=251&type=1
Bij mij niet, nog niet gepost iig. Dit is toch het beste nieuwe nummer volgens de bezoekers van de optredens? Ik vind hem op het eerste gehoor (eigenlijk 5e) niet zo goed. "Go-Kart" en "Dangerous Animals" luister ik juist de hele dag, puur vanwege de riffs.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:31 schreef Panic_A het volgende:
Ik weet niet of deze link al bekend was?
Hele goede versie van Crying Lightning (tv rip).
Zeker! Geplakt:quote:Op dinsdag 27 januari 2009 15:48 schreef conobram het volgende:
Leuk die filmpjes en verhaaltjeser is alweer een nieuwe
quote:27/01/2009
The Dressing Room...
The gig at the Hordern was possibly the hottest gig yet. The security in the pit were supplying the flushed but elated faces in the front rows with water, and when it was time to leave the venue the band experienced a Beatlemania moment, with a lot of screaming fans waiting outside the gates for a glimpse of them. The determination of those who had been camped out there all day paid off as the band stayed until every item was signed.
Bekijk deze YouTube-video
The next day and the temperature in Sydney showed no signs of subsiding. In fact today, as there was no breeze, the dry heat felt even hotter. In order to cool down we decided to take a boat trip around the harbour and spend the morning on one of the small beaches just outside of Sydney centre. Unfortunately there was one seat short so yours truly slid around the boat like those dogs in the back of the van in the film Dumb and Dumber, much to everyone's amusement. Fish and chips dinner at the superb Doyle's restaurant and it was time to head back to the hotel and pick up all our gear for the BDO show in Sydney.
Timm, our tour manager warns us not to drink too much alcohol before the gig as a few of the previous bands have been suffering a bit under the relentless heat. As soon as his back is turned Jamie cracks a bottle of coopers ale open in defiance. Brits abroad eh!
Dat heet 'charme'quote:Op dinsdag 27 januari 2009 01:12 schreef Merkie het volgende:
Hebben de Monkeys geen fatsoenlijke camera ofzo, allemaggies.
Ik had er gisterenochtend niet eens meer op gerekend. Was echt blij verrast om te merken dat én "Crying Lightning" én "Red Right Hand" uitgezonden werden. Voor het eerst een nieuw nummer in luisterbare kwaliteit kunnen horen. Ik houd de oordelen over de andere nieuwe nummers nog even voor me, heb nog geen enkele keer de drang gevoeld om ze opnieuw te luisteren. Dat komt wel, als ze in goede kwaliteit opduikenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:31 schreef Panic_A het volgende:
Ik weet niet of deze link al bekend was?
Hele goede versie van Crying Lightning (tv rip).
Jammer dat de high quality versie alleen over rechts komtquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |