abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65041863
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 19:01 schreef conobram het volgende:

[..]

huh? dat is toch al heel lang bekend? volgens mij stond dat al een tijdje op last.fm
Sja, op Last.FM staat ook dat Milli Vanilli in de originele bezetting op Woodstock '09 speelt. Maar goed, had het dan even gepost, joh! Maar eigenlijk...couldn't care less. Vind de muziek niet erg bijzonder allemaal. Vind Reverend een non-talent, Low Key een iets té Britse rapper, en de invloed van Matthew Helders hoor je verder ook te weinig terug. Denk ook niet dat-ie er bij is trouwens.

Zoals ik al eerder zei is hij daarom ook uit de band gestapt.
pi_65041928
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 18:53 schreef TC03 het volgende:

[..]

Niets dan respect voor deze skills.
Dank u! Er staat ook niet voor niets ''tot morgen'' .
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 18:12 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Je bedoeld: Áls er nieuwe opnames opduiken .
Ik vertrouw op een reactie die ik heb gelezen op het Arctic Monkeys forum. Een fan die weet dat ze nieuwe nummers zullen gaan spelen. Hij/zij heeft de zaal al gebeld om te vragen of AM soms camera's hadden verboden, omdat er niks op YouTube te vinden was, maar de zaal zei dat ze dat niet waren verteld. Ik verwacht in ieder geval dat hij/zij wel in betere kwaliteit gaat filmen .

Is het volgende concert morgenochtend Nederlandse tijd?
Stay on my arm, you little charmer
pi_65042235
Op papier mag je geen enkele zaal betreden met 'opname-apparatuur'. Het gebeurd toch wel. En als je op de vingers getikt wordt, is dat eerder door een bewaker die de regels erg serieus neemt, dan door een crew-lid ofzo.

Zou het ook hypocriet vinden als het management dat zou verbieden, deze band is groot geworden door de verspreiding van hun (nieuwe) muziek op internet. Maar ze zullen zelf ook wel dondersgoed begrijpen dat het alleen maar in hun voordeel kan werken.

En op dat forum vertrouw ik helemaal niemand, wat een stel klapjosti's bij elkaar. En ik zei het al eerder: De bootleg-cultuur is stervende. Na ruim één jaar nog altijd geen propere opname van "Terror Pocket". Als één van de eerste optredens in Amsterdam zou zijn geweest, zou ik het - net zoals in 2007- wel weten... Ach, het houdt het spannend, laten we maar zeggen .

En ja, het volgende optreden begint morgen rond 08:00 Nederlandse tijd . Dus met geluk hebben we van het weekend één van de andere nieuwe nummers in beroerde kwaliteit op YouTube .
pi_65057088
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:57 schreef tim. het volgende:

[..]

Klinkt goed, vind ik. Jammer van de ruis, maar daar kan ik wel doorheen luisteren tot morgen, als er nieuwe opnames opduiken. Best verslavend nummer .
Der hebben nu dus al ruim 8000 wankers (zoals wij) naar een nummer van de AM lopen luisteren in een kwaliteit die niet eens luisterbaar is .
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_65058283

Een krap minuutje van een andere nieuwe song! Alex is weer op de rap-tour, en hoor ik daar galmen van TLSP? Mooi hoor, van wat ik er nu van kan maken. Zang klinkt goed!

Ik lees veel uiteenlopende reacties over het optreden. De één heeft het over "average new songs", de ander beschrijft het als "omg omg totally epic shit is heavy omg!". De nummers worden veelal beschreven als "stevig" en klinkend als "This House Is A Circus". "Crying Lightning" zou een instant classic zijn, waarbij het publiek aan het eind van het nummer al mee begon te zingen. Alex heeft "Pretty Visitors" in een eerder interview al beschreven als een nummer met intense drums. "Go-Kart" gaat volgens The Sun over de grote liefde van Alex, zijn auto...

Vind zelf de setlist ook wel een beetje tegenvallen, moet ik eerlijk zeggen. Gewoon de 'standaard' nummers van het debuutalbum, voorspelbare nummers van de tweede, en dan de nieuwe nummers. Ze hebben iets langer dan een uurtje gespeeld... Lees dat men een onbevredigend gevoel heeft over het algemeen. En daar kan ik mij bij een gemiddelde Arctic Monkeys live-show ook wel in vinden.
pi_65058406
Lekker drum stukje op het einde ook . Maar Aisumasen, wat voor setlist had je dan in gedachten? Meer b kantjes achtig werk?
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_65058751
Bekijk deze YouTube-video
Intro voor DaFrame. Beetje gaar geluid
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:28:23 #208
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_65060131
Stukje van dat nieuwe nummer klinkt wel tof, klinkt wel meteen heel erg Arctic Monkeys .
2000 light years from home
pi_65065809
Zie ik nu dat ze een beetje aan hun podium performance hebben gewerkt ?
  donderdag 15 januari 2009 @ 12:33:39 #210
192683 AMDB
Visionair.
pi_65066112
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:26 schreef portie het volgende:
Dat dacht ik ook! Alex die naar het publiek toezingt terwijl ie synth staat te spelen? Of lijkt het maar zo? Droom ik?
  donderdag 15 januari 2009 @ 12:41:53 #211
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_65066352
Filmpje dat Aisumasen postte schijnt Pretty Visitors te zijn.
Heavenly Awaiting
pi_65071216
Nieuw interview vanuit Nieuw-Zeeland: http://www.3news.co.nz/Fu(...)5/Default.aspx#video
  donderdag 15 januari 2009 @ 17:43:26 #213
192683 AMDB
Visionair.
pi_65078772
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:47 schreef Aisumasen het volgende:
Nieuw interview vanuit Nieuw-Zeeland: http://www.3news.co.nz/Fu(...)5/Default.aspx#video
Waarom heeft Alex een vrouwenshirt aan? Bah Als ie er zo uit ziet mag ie wel bij The Kooks gaan ofzo.
pi_65079216
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 17:43 schreef AMDB het volgende:

[..]

Waarom heeft Alex een vrouwenshirt aan? Bah Als ie er zo uit ziet mag ie wel bij The Kooks gaan ofzo.
'Sheffield Boxing Centre' is wél stoer hè? De drums worden nóg harder.
  donderdag 15 januari 2009 @ 17:59:15 #215
192683 AMDB
Visionair.
pi_65079376
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 17:54 schreef tim. het volgende:

[..]

'Sheffield Boxing Centre' is wél stoer hè? De drums worden nóg harder.
Ik niet snap
pi_65079411
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 17:59 schreef AMDB het volgende:

[..]

Ik niet snap
Dat staat op Matt's t-shirt.
pi_65086285
Ok dan, www.arcticmonkeys.com is live! Met als eerste nieuwe update.... *tromgeroffel.... The Sheriff!
quote:
The Sheriff...

The Sheriff...

Aloha and welcome to the first episode of The View From... Some of you may know me or recognise my handle from the Arctic Monkeys forum, most of you may not, so please allow me to introduce myself. My name is Mark (sometimes known as The Sheriff) and my path with the Arctic Monkeys has been entwined for coming up to 5 years now. During this time I’ve been documenting them from very early on in their career with photos, videos, and features such as Matt’s tour diaries and the Xmas messages. It is along those avenues that this section of the site becomes pertinent. I’m here to give you a glimpse, a peek, a view from the road with Arctic Monkeys.

In case you didn’t already know, Arctic Monkeys are in the process of recording another album. If you did know that then you may not know that recording is going extremely well and sounds flipping ace. By now you will have realised that they have sneaked some new tunes into the set; what’s your opinion on them so far? They’re probably all over Youtube already, recorded from peoples mobiles at the gig so I’m not going to bother posting my high quality videos with line recorded audio from the sound desk. What you will get from me though, over the course of the next 3 weeks, are photos, videos and musings from me on the road. The laughs, the highs and the bum notes.

And so it begins 11577.34 miles travelled over 36 hours door to door. At least 4 airplane meals, each with a different type of meat but yet worryingly all tasting exactly the same. We (the crew) arrived in Wellington at 3pm, very tired and very grumpy, but had to keep awake for a few more hours to sort our body clocks out and be ready to work the next day. The band arrived the day before us after spending New Years in Australia, and had set up camp at a local recording studio to rehearse the set in anticipation of the opening night of this tour at the Wellington Town Hall.

Rehearsals complete, base was shifted to the Town hall to combine the lights and sound together. All that was left to add now was the crowd (and a bucket or two of sweat, man it was hot!). 13 months off…(would they be match fit?). You wouldn’t have known and it certainly doesn’t seem like it. Wellington’s first ever Arctic Monkeys gig was a resounding success, the previously unheard songs were well received, but it was always going to be the older stuff that really got the crowd bouncing and singing. I don’t know if you noticed but there was even a new band member on stage (although one review cruelly referred to her as a toy piano. Shame on you.)

Anyway, that’s all for now, onwards to Auckland. I’ll keep you updated along the way with photos, stories and videos of any tour shenanigans, there is already talk of skydiving! Let’s see how that one pans out.

Until next time, Adieu

X
"They’re probably all over Youtube already, recorded from peoples mobiles at the gig."

No, they aren't .

"The band arrived the day before us after spending New Years in Australia, and had set up camp at a local recording studio [..]"

Told ya so .

En de opmerking over de "toy piano" is komisch. Take that, NME! Hehe.

[ Bericht 5% gewijzigd door Aisumasen op 15-01-2009 21:15:24 ]
  donderdag 15 januari 2009 @ 21:11:40 #218
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_65086402
Unable to connect to the database server

Lijkt Fok wel.
pi_65087144
A new bandmember? Wie dan?
pi_65087424
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:28 schreef febster het volgende:
A new bandmember? Wie dan?
De "toy piano" natuurlijk!

Trouwens hetzelfde orgel waar Alex "505" live - het album is een sample uit een scène van “The Good, The Bad and The Ugly” - mee speelt, en wat ook voor de shows van TLSP werd gebruikt.

[ Bericht 17% gewijzigd door Aisumasen op 15-01-2009 21:51:51 ]
pi_65087853
The live stream kicks off at 11am this Friday.

Ze spelen om 8 uur 's ochtends (Nederlandse tijd), nu maar hopen dat het live wordt uitgezonden.
pi_65088221
They’re probably all over Youtube already, recorded from peoples mobiles at the gig so I’m not going to bother posting my high quality videos with line recorded audio from the sound desk.
pi_65088668
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:34 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

De "toy piano" natuurlijk!

[ afbeelding ]

Trouwens hetzelfde orgel waar Alex "505" live - het album is een sample uit een scène van “The Good, The Bad and The Ugly” - mee speelt, en wat ook voor de shows van TLSP werd gebruikt.
Hmm oke

Stiekem hoop ik dat ooit nog een Hammond orgel gebruiken als instrument, dat geluid wat daaruit komt kan echt zo mooi zijn
pi_65089162
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:34 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nooit geweten! Het is een Vox Super Continental btw.

Weet jij meer van die stream (hoe groot acht jij de kans dat we nieuwe nummers kunnen zien)? Ga ik te vroeg opstaan?
pi_65089298
Ze zenden vast wel een paar songs van de show uit, maar ik kan het mij niet voorstellen dat we ook maar één nieuw nummer te horen krijgen. De manager gaat persoonlijk het TV-hok in om de kabels er uit te trekken. Zo niet: Hulde!

En het wordt vast wel geript. Eh, net zoals dat iemand vast wel opnames van de nieuwe nummers zou maken afgelopen week?
pi_65089497
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 05:34 schreef febster het volgende:
Lekker drum stukje op het einde ook . Maar Aisumasen, wat voor setlist had je dan in gedachten? Meer b kantjes achtig werk?
In ieder geval een stuk langer! Kom op, ze hebben 2 albums, tig extra nummers, en (waarschijnlijk) een nieuw album om uit te putten. En dan staan ze 70 minuten op het podium. Dat valt me gewoon tegen. Snap wel dat het opwarm-gigs zijn voor de festivals met een gelimiteerde tijd, maar dan alsnog. En ook vind ik het blok "Still Take You Home/The View From The Afternoon/Dancing Shoes/Ritz/Dancefloor" beetje te voorspelbaar. Maar nogmaals, niet gek om al deze crowd-pleasers in een festival-setlist te spelen. Alleen ik denk... Ze hebben zo'n repertoire om uit te putten. Waarom niet één nummertje wat geen "obvious choice" is.

Het intro voor DaFrame2R klinkt wel rete-spannend, zeg. Die drum-fills van Matt zijn nice!
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:26 schreef portie het volgende:
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:33 schreef AMDB het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook! Alex die naar het publiek toezingt terwijl ie synth staat te spelen? Of lijkt het maar zo? Droom ik?
Vooral de manier waarop hij naar het publiek staat te zingen hè! Al is het niet helemaal nieuw. (klik! en klik!). Het viel me al op bij de optredens van The Last Shadow Puppets. In Amsterdam stukken minder, daar verstopte Alex zich bijna in zijn armen bij zijn solo's, waarschijnlijk door de constante flits aan foto-camera's. Maar in Brussel voerde hij echt een show op, bijna als een ware crooner. Hij keek - en dat had ik nog niet eerder gezien - mensen direct aan, zong overtuigend, was echt grappig om te zien.
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:41 schreef Yevgeni het volgende:
Filmpje dat Aisumasen postte schijnt Pretty Visitors te zijn.
Dat was tevens de opener van hun 2de show.
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:53 schreef conobram het volgende:
They’re probably all over Youtube already, recorded from peoples mobiles at the gig so I’m not going to bother posting my high quality videos with line recorded audio from the sound desk.
Ja, haha! Ik verwacht vanavond nog wel wat nieuwe filmpjes van "vanochtend" op YouTube. Al zal de kwaliteit wel weer om te janken zijn .
pi_65089768
Nog even wat foto's van de show in Auckland:

pi_65089851
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 22:17 schreef Aisumasen het volgende:
Ze zenden vast wel een paar songs van de show uit, maar ik kan het mij niet voorstellen dat we ook maar één nieuw nummer te horen krijgen. De manager gaat persoonlijk het TV-hok in om de kabels er uit te trekken. Zo niet: Hulde!

En het wordt vast wel geript. Eh, net zoals dat iemand vast wel opnames van de nieuwe nummers zou maken afgelopen week?
Voor een rip kan je wel vertrouwen op de klapjosti's hoor. Iemand heeft alles al klaar staan voor morgenochtend! Maar ik verwacht geen nieuwe nummers te zien, wel betere filmpjes op YouTube, omdat Big Day Out groter is .

Die ene waar ik het eerder over had die vanochtend heeft gefilmd is nu aan het werken en upload de filmpjes vanavond. Wanneer vanavond is weet ik niet . Helaas bestaan z'n opnames wel uit ruis.
pi_65089927
En we blijven allemaal stiekem verliefd op Aisumasen
I would go along with someone like you
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:37:39 #230
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_65090280
Ze hebben zich wel allemaal een nieuwe look aangemeten zie ik.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 15 januari 2009 @ 22:54:44 #231
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_65091029
Alex moet nog steeds naar de kapper.
pi_65091252
En dan zeggen ze over mij dat het me niet om de muziek zou gaan!
  donderdag 15 januari 2009 @ 23:55:25 #233
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_65093342
Ligt het aan mij, of is Jamie echt veel dikker geworden? (Kan ook aan z'n nieuwe look liggen)
  vrijdag 16 januari 2009 @ 00:11:11 #234
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_65093852
Schopje SHO.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 01:51:21 #235
53267 TC03
pi_65095512
Die opening van Da Frame2R is echt episch zeg.

pi_65096007
Ik dacht voordeel; ik zit in buitenland en dichterbij de landen waar de concerten worden gehouden dus zie ik ze als eerst op youtube. Maar helaas nog helemaal niks! Over performance op BBC electric proms maakte hij een grapje over zijn performance voor de mensen die via televisie keken! Hij is minder verlegen of zoiets waarschijnlijk door Miles zijn invloed;)
pi_65097155
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 01:51 schreef TC03 het volgende:
Die opening van Da Frame2R is echt episch zeg.

Ja, dat doet Nick wel weer even goed op z'n basje.

/edit
Oh, vrij goeie opname van een nieuw nummmer:

/edit

[ Bericht 21% gewijzigd door Xrenity op 16-01-2009 09:04:12 ]
pi_65100775
Die WorldWideWalters heeft ze er alle 5 op staan! http://www.youtube.com/user/WorldWideWalters
  vrijdag 16 januari 2009 @ 15:02:09 #239
53267 TC03
pi_65110552
Nice! Maar ik heb ze maar halverwege uitgezet, dat geknetter kan ik niet lang aanhoren. Dangerous Animals klinkt wel apart, met dit huilende snaartje.
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 07:47 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Ja, dat doet Nick wel weer even goed op z'n basje.

/edit
Oh, vrij goeie opname van een nieuw nummmer:
Volgens mij is dat geluid nabewerkt om het acceptabel te maken, want ik hoor bijna helemaal geen drums terwijl die juist zo prominent aanwezig zijn.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 15:16:17 #240
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_65111100
Wel tof dat ze een keyboard gebruiken bij Pretty Visitors .
pi_65117891
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 schreef The Sheriff het volgende:

LOL.

Sorry, it was a bit cruel of me to tease. I do have the recordings but for reasons out of my control i hope you understand why i can't post them at this time. I will be posting some soundcheck material soon, but it will only be previously released songs i'm afraid.

No amount of youtube footage can prepare you for how awesome the new songs are live

Ik vind die riff in "Go-Kart" lekker, lijkt een beetje op "Very Ape" van Nirvana, maar "Go-Kart" is veel strakker .
pi_65120319
quote:
New Website

Arctic Monkeys are pleased to welcome you to their new interim website. A new site is currently in development and shall be with you next month.
quote:
New Songs / Photos

Arctic Monkeys are currently in Australia for their upcoming dates at the Big Day Out Festival. The band debuted four new songs at their shows in New Zealand this week. The titles of the new songs are 'Dangerous Animals', 'Pretty Visitors', 'Go-Kart' and 'Crying Lightning'. Pictures from the Wellington and Auckland shows can be found in the Photo Gallery.

The band's next performance will be at the Gold Coast, Big Day Out on Sunday 18th January 2008. Further dates can be found on the Gigs page

www.arcticmonkeys.com
Tijdelijke website dus. Ik zag dat meer dan de helft van de producten uit de shop zijn verdwenen.
pi_65124360
quote:
Arctic Monkeys bring new songs to Big Day Out Festival

Arctic Monkeys played two new songs at the Big Day Out festival in Auckland, New Zealand today (January 16).

The tracks played were 'Pretty Visitors' and 'Dangerous Animals', which featured when the band performed a warm-up show in Wellington earlier in the week.

'Dangerous Animals' was described by frontman Alex Turner as being about "tigers and shit".

Other bands playing at the touring Big Day Out Festival, which heads to Australia�s Gold Coast Parklands on January 18, include [a']The Prodigy[/a], TV On The Radio, Hot Chip, Simian Mobile Disco and The Ting Tings.

Neil Young headlined the event, playing a selection of his own songs including 'Cinnamon Girl', 'Heart of Gold' and 'Rockin' In The Free World', and a cover of The Beatles' 'A Day In The Life'.

Arctic Monkeys played:

'Pretty Visitors'
'Da Frame 2R'
'This House Is A Circus'
'Still Take You Home'
'The View From The Afternoon'
'Dancing Shoes'
'From The Ritz To The Rubble'
'Dangerous Animals'
'I Bet You Look Good On The Dancefloor'
'Brianstorm'
'When The Sun Goes Down'
'Red Right Hand'
'Fluorescent Adolescent'
'Do Me A Favour'
'If You Were There, Beware'

http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/42121
  vrijdag 16 januari 2009 @ 21:59:27 #244
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_65125758
Tof! Geen tv-opnames van gemaakt?
pi_65125785
Wat is Red Right Hand dan?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:00:17 #246
53267 TC03
pi_65125802
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:59 schreef Haunter het volgende:
Als dat zo zou zijn zouden de nieuwe nummers sowieso niet opgenomen mogen worden.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 22:00:41 #247
53267 TC03
pi_65125827
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:59 schreef JeroenV het volgende:
Cover van Nick Cave toch?
pi_65125997
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:59 schreef Haunter het volgende:
Nee, deze keer niet. Maar ongeveer een half uurtje van één van deze Big Day Out-optredens zal dus op de Australische TV-zender Channel V worden uitgezonden.
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 21:59 schreef JeroenV het volgende:
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 22:00 schreef TC03 het volgende:

[..]

Cover van Nick Cave toch?
Jep, heeft wel een beetje iets weg van "Terror Pocket" !

pi_65130515
quote:
Josh Homme speaks about producing Arctic Monkeys and Biffy Clyro

Josh Homme has spoken about his role as producer with the Arctic Monkeys.

As has been widely rumoured, the Queens Of The Stone Age frontman has been working with the band for sessions that may end up on their third album.

Appearing as a special guest on Biffy Clyro's BBC Radio 1 takeover last night (January 16), Homme confirmed the news. Asked whether he had managed to "beat Sheffield out of them yet," he admitted. "Oh man, it was great. We spent most of the time in Joshua Tree and it was really cool to be present and watch them go nuts."

Biffy Clyro singer Simon Neil asked whether they had taken peyote, a psychedelic desert cactus, during the session, to which Homme joked: "Well I did, but I didn't tell them, so there were just a few days when they were like 'Why are you being so weird?' I didn't think it was weird, I just said the word 'Ham' 4,000 times." [..]

The full interview can be heard bbc.co.uk/iplayer.

http://www.nme.com/news/queens-of-the-stone-age/42122
pi_65153098
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 19:17 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Sja, op Last.FM staat ook dat Milli Vanilli in de originele bezetting op Woodstock '09 speelt. Maar goed, had het dan even gepost, joh! Maar eigenlijk...couldn't care less. Vind de muziek niet erg bijzonder allemaal. Vind Reverend een non-talent, Low Key een iets té Britse rapper, en de invloed van Matthew Helders hoor je verder ook te weinig terug. Denk ook niet dat-ie er bij is trouwens.

Zoals ik al eerder zei is hij daarom ook uit de band gestapt.
Jasper van Vugt schreef een positieve recensie over het optreden gisterenavond:
quote:
MONGREL (HUIZE MAAS)
Wat vinden we ervan? We leken de uitzondering, maar het optreden van Mongrel kon ons zeer bekoren. Misschien moet je het album eerst een paar keer hebben gehoord, dat verhoogt de catchy factor van de Britten enorm. De groep bestaande uit (ex-)Arctic Monkeys, een Babyshamble en enkele Reverend and the Makers kan echter geen pot breken bij een publiek dat murw toekijkt.

Wat verwachten we ervan? Dwars als we zijn, gaan we tegen de voortekenen van het Eurosonic publiek in en voorspellen we Mongrel een grootste toekomst. Komend jaar Lowlands?

Opmerkelijk? Rapper Lowkey laat in een freestyle zien nog fanatieker bij de Palestijnse zaak betrokken te zijn dan Gretta Duisenberg.
pi_65157080
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 19:25 schreef Aisumasen het volgende:
[..] En ik zei het al eerder: De bootleg-cultuur is stervende. [..]
Ik corrigeer: De bootleg-cultuur (in Nieuw-Zeeland) is langzaam . Kwaliteit is beetje ruig, maar altijd beter dan de YouTube-filmpjes tot nu toe.

[ Bericht 7% gewijzigd door belsen op 18-01-2009 10:48:53 (Laten we niet weer die kant op gaan...) ]
  zondag 18 januari 2009 @ 11:23:30 #252
230345 conobram
is neit lam
pi_65164834
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 23:12 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ik corrigeer: De bootleg-cultuur (in Nieuw-Zeeland) is langzaam . Kwaliteit is beetje ruig, maar altijd beter dan de YouTube-filmpjes tot nu toe.
Heb je t over die bootleg? t klinkt ver weg maar voor de rest is t inderdaad beter te pruimen dan die youtube filmpjes.
pi_65165406

Is het die van de blog(spot.com) van Boots 'n' All(bootsnallnz)?
pi_65166169
Hier staan er ook nog een aantal.

Vind de kwaliteit nog steeds erg matig maargoed.
  maandag 19 januari 2009 @ 19:39:29 #255
230345 conobram
is neit lam
pi_65219690
quote:
We're gonna have us new album with you by the summer i think, that's the plan.
nog zooooo lang

http://www.abc.net.au/triplej/media/s2469162.htm
  maandag 19 januari 2009 @ 19:49:48 #256
53267 TC03
pi_65220120
Het nieuwe album moet dus voor de zomer klaar zijn lijkt me. Dat ligt wel in de lijn der verwachting. April, mei, juni, één van die maanden wordt het.
pi_65220494
Ligt inderdaad in de lijn der verwachting. April/mei óf september. Ook nergens voor nodig om te overhaasten. Hoop dat het zijn vruchten afwerpt!
  maandag 19 januari 2009 @ 20:06:58 #258
192683 AMDB
Visionair.
  maandag 19 januari 2009 @ 21:42:45 #259
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_65225110
quote:
Op maandag 19 januari 2009 20:06 schreef AMDB het volgende:
Zo....lang, te lang
Lang? Worden we te verwend ofzo? Een half jaar geleden dacht ik nog dat we minimaal nog tot eind 2009 moesten wachten.
  maandag 19 januari 2009 @ 21:46:15 #260
192683 AMDB
Visionair.
pi_65225252
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:42 schreef Haunter het volgende:

[..]

Lang? Worden we te verwend ofzo? Een half jaar geleden dacht ik nog dat we minimaal nog tot eind 2009 moesten wachten.
Een half jaar geleden hoopte ik dat ik nu het album al in m'n handen zou hebben!
  maandag 19 januari 2009 @ 22:25:06 #261
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_65227038
quote:
Op maandag 19 januari 2009 21:46 schreef AMDB het volgende:

[..]

Een half jaar geleden hoopte ik dat ik nu het album al in m'n handen zou hebben!
Hopen ok, maar realistisch gezien onmogelijk
pi_65232584
Dat een band bij wijze van spreken 30 nummers op tape heeft staan, hoeft niet te betekenen dat ze dit als album gaan uitbrengen. Wat ik bedoel te zeggen: Misschien zijn ze wel helemaal niet tevreden over de LA-sessies, willen ze nog wat nummers in Liverpool met James Ford doen? Misschien zijn ze zeer tevreden over de sessies, maar niet tevreden over de nummers als album? Je weet het niet... Wat ze in 2005/2006/2007 hebben gedaan is een unicum. Ze zijn de dag na hun laatste optreden van hun eindeloze tournee in 2006 de studio ingedoken om FWN op te nemen!!

Toch is het niet de eerste keer dat ze 'rustig aan doen'. Dat was ook zo met het debuutalbum. En alles wat ze tot nu toe hebben gedaan is met uiterste zorgvuldigheid gedaan, elke stap. Het voorkomen van overkill is een goed voorbeeld. Om nog maar te zwijgen over alle zorgvuldigheid rondom elke release. Dat willen ze niet zo maar verpesten, natuurlijk. Nou ja, we zien het wel. Ik verwacht na de optredens in Australië wel een béétje nieuws, want dat nieuwe logo is er natuurlijk ook weer niet voor niets.

Maar wat vinden we tot nu toe van de nieuwe nummers? Heb de YouTube-filmpjes vrijwel allemaal links laten liggen, maar heb nu toch een poging gewaagd met de nieuwere opnames. Laat ik ten eerste zeggen dat ik nog altijd niet beoordeel op live-versies. Toen ze "What If You Were Right First Time" in de Melkweg speelden, kwam het totaal niet over en vond ik het simpelweg een slecht nummer. Nu is het één van mijn favoriete nummers. De stem van Alex is op de nieuwe opnames nergens goed te horen, maar ik zal mijn eerste indruk proberen te geven:

"Pretty Visitors" Klinkt tof, maar ik wordt eerlijk gezegd een beetje moe van die tempo-wisselingen, al went het wel. Beetje vergelijkbaar met "Nettles". Geluk is dat deze nieuwe song dan wel weer een erg goed nummer is. Vooral de coupletten, met MC Alex, ritmisch. Beetje Rascals-like. Die band kon ik het begin helemaal niet hebben. Veel te ingewikkeld, al die experimentele geluiden en tempo-wisselingen. Pas na vele luisterbeurten viel het kwartje... Zo ook bij deze song, ongetwijfeld.

"Go-Kart" lijkt inderdaad een knipoog naar Nirvana's "Very Ape". Beetje Strokes-achtige beat. Ik hoor ook wat invloeden van "Sympathy Of The Devil" (whoo whoo!). En ook weer die tempowisselingen. Sta er nog niet van te stuiteren, maar ik denk dat er nog wel veel in zit verborgen. Dit is een potentiële verslavende song.

"Dangerous Animals" klinkt als een mooi duister liedje met sterke vocalen. Nu nog weinig van te maken. Al valt die stuwende ritme-sectie - in elk nummer - wel op. De woestijn heeft ze goed gedaan!

"Crying Lightning" zit vast ook veel in verborgen. Fijne groove, mooie gitaar-akkoorden, en ook Matt gaat weer los. Meer kan ik nog niet echt over zeggen.

Al met al dus nog niet echt onder de indruk, maar wat wil je... Alhoewel, goddámn... Dat intro . Beste intro sinds "The View From The Afternoon"? Hoe het overloopt in "DaFrame2R"...! Alex haalt de noten zelfs!
pi_65232761
Ik vond de 'whoo whoo' ook wel een beetje iets van U2 weg hebben, maar nu je het zegt, RS huist er ook wel in. Tot nu toe heb ik Pretty Visitors het vaakst geluisterd, het doet gewoon een beetje aan als een oorlogs mars en dat trek ik wel . Het heeft een beetje de bouw als 'Like Toy Soldiers' (Eminem) om ff een rare link te leggen .

Ik betrapte me er vandaag verder op dat ik Crying Lightning zat te neurien, dus dat nummer begint ook te landen, kan er eigenlijk nog weinig negatiefs over alle 5 de nummers zeggen .
  dinsdag 20 januari 2009 @ 19:15:31 #264
230345 conobram
is neit lam
pi_65256258
Vet, en in HD
pi_65256702
Bijbehorende tekst van The View From...:
quote:
The Barbershop...

So whilst the other three all seem to be growing their hair, Jamie in particularly wants to rock the druid look, Matt is going in the opposite direction.

Rewinding back a couple of days, we arrived in Auckland still buzzing from the great start to the tour in Wellington, where any cobwebs were well and truly blown away. Onto the Powerstation and a return to the more intimate venues where the band is within touching distance and fitting all the production's gear onto the stage as well as accommodating support acts is a logistical nightmare. Collapsing Cities and Zane Lowe really fired up the crowd and by the time the Monkeys took the stage the ohms and electricity generated in the Powerstation was off the chart.

The gig was simply awesome, the new stuff really hit home and 'Crying Lightning' stole the show again. And so on to the first of the Big Day Out Festivals. Nursing hangovers we arrived at the site just in time for dinner.The sun is beginning to set and so begins the walk to the Orange stage.
Big Day Out Auckland, New Zealand

There are still no sign of nerves that they are about to be playing to around 40,000 people. The intro music kicks in and the band walks out to a crescendo of applause. As the day reaches twighlight and the set reaches its climax it is with jubilation but a heavy heart that we say farewell to New Zealand once more. Such a beautiful country... We never did get to sky dive. Maybe next time eh?

Australia here we come.
X

Ya flamin galar!
Ook echt nog doodserieus een onderwerp over hun groeiende haarstijl ... Leuk om in de video een oppeppende Alex te zien, voor de gig.
pi_65260522
quote:
New Arctic Monkeys album 'two thirds complete'

Arctic Monkeys have revealed that they have nearly completed their forthcoming third album.

Frontman Alex Turner said he was "thrilled" with the band's efforts so far, and said he hoped to release the follow-up to 2007's 'Favourite Worst Nightmare' this summer.

"We're going to have a new album with you by the summer I think," he told Australian network Triple J. "[It's] 78 per cent is done, I have been working in fractions actually – two thirds. [I'm] thrilled with it."

Turner went on to talk about recent recording sessions the band held with Queens Of The Stone Age's Josh Homme near the Joshua Tree National Park in California.

"It's been great fun," he said. "We went out to the desert for a little bit, we did two sessions with Josh, we had a great time.

"There's a few other buildings around there but it is certainly cut off. The guy who owns it is called Dave Catching, who plays guitar in the Eagles Of Death Metal, and it's his house. He was a great host.

"It's quite an inspiring place, there's a certain element of dust in the sound of it."

Arctic Monkeys were recently announced as headliners for the forthcoming Oya festival, set to take place in Norway in August.

Arctic Monkeys recently debuted four new songs at while playing gigs in New Zealand.
De quotes komen uit het recente ABC radio-interview.
pi_65347094
Speciaal voor tim.
quote:
Arctic Monkeys' New Guitar Gear

One of Britain's biggest bands, the Arctic Monkeys, have unveiled a crop of new songs at the Big Day Out music festival in Australia, this month. The band could also be seen playing some cool new gear...

Alex and his new Fender Jazzmaster

The Arctic Monkeys previewed new songs at the Australian Big Day Out festival…and could be seen with new gear, too! The band started the set with a new song, “Pretty Visitors”. In it, Alex Turner doesn’t play guitar, but plays an old Vox Continental organ. Those old organs are excellent, and bands such as The Beatles used them. The modern equivalent is the Nord C1 Organ, which was directly inspired by the Vox Continental.

On the latest issue of NME, there’s a live review of the Arctic Monkeys gig, and a photograph of Alex and his pedalboard…in the dim-lit stage. But we can see the Vox Continental and his pedals - which seemed to have changed slightly from the last time ’round.

In order, here’s the pedals Alex Turner used at Big Day Out:

Boss LS-2 Line Selector > Boss TU-2 Tuner > Dunlop Uni-Vibe (not 100% sure about this one, but looks like it) > Ibanez TS-808 Tubescreamer > Boss DM-1 Analogue Delay

Note: the Uni-Vibe Alex used is the Chorus/ Vibrato model (two footswitches) and not the current Stereo Chorus Uni-Vibe.

He also had a Morley ABY footswitch.

His guitar, as the photograph above shows, was a Fender Jazzmaster sunburst.

http://www.dolphinmusic.co.uk/news/news-story/news_id/3079
Turner maakte al gebruik van zijn nieuwe Fender Jazzmaster bij de meest recente TLSP-optredens.
pi_65355873
quote:
The View From The Laundry Room...

Queensland, or more importantly, the glorious Gold Coast. Long beaches. Great waves. Surfers Paradise. But lots of sun? My friends out here who told me to expect glorious weather were clearly fibbing.

We arrived on a hot and sticky, but overcast afternoon. By the evening we were experiencing showers, so all we could manage was a quick wander around the town, which seemed more like Malia down under, than the paradise we had been expecting, so we swiftly retreated back to the hotel bar and dug in for the night.

The morning of the Gold Coast BDO we make sure we arrive on site a little earlier so we could check out some of the other artists playing at the festival. It has to be said that The Prodigy, in particular, was one of the best gig experiences of my life. Their stage presence and the crowds enthusiasm combined with a bass capable of bringing on a heart murmur, was immense. Even better was watching the look of horror on the faces of the kids who were staying in our hotel as the scary looking trio of Keith, Maxim and Liam from the Prodigy walked by.

So later on with freshly washed joggers donned and Margaritas all round, the Monkeys take to the stage for their first Australian gig of 2009. With it already going dark, and over 50000 rampaging Aussies dancing and waving glow sticks, Al was on great form- crawling under the piano during Red Right Hand. During the gig Matt received a souvenir from some adoring fans, a flag saying, "Who the fuck is Matthew Helders" which he was very pleased with.

We now have two days off to have some fun in the sun- fingers crossed- on the Gold Coast. Wet and Wild tomorrow! I haven't been to a water park since I was 14! Bring it on.

X

http://www.arcticmonkeys.com/news.php?newsID=250&type=1
Het pre-show gedeelte geeft me een déjà vu van het vorige filmpje...
quote:
Big Day Out Highlights

Highlights of Arctic Monkeys' performance at Big Day Out Festival, Sydney, will be broadcast on Australian television Channel V on Monday 26th January 2009 between 3.00-8.00pm.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:48:29 #270
53267 TC03
pi_65356149
Alex duidelijk geïrriteerd.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 23:53:06 #271
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_65362494
Kunnen we geen aankondigingen van nieuwe optredens verwachten binnenkort? Of gaan ze serieus na de huidige festivals een half jaar wachten tot de zomerfestivals in Europa ?
pi_65362561
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 15:34 schreef Aisumasen het volgende:
Speciaal voor tim.
[..]

Turner maakte al gebruik van zijn nieuwe Fender Jazzmaster bij de meest recente TLSP-optredens.
Haha . Geen aandacht voor Jamie's effecten helaas .
pi_65363034
Iemand een link waar ze nieuwe nummers spelen in goede geluidskwaliteit?
Had er een paar gezien op youtube maar geluid was meestal crap, en dan krijg je ook een verkeerde impressie van de nummers.
Als er al links zijn gepost in dit topic dan mijn excuses, maar heb er alleen een paar met slechte geluidskwaliteit gezien.
Is er trouwens al wat meer info over de tours die ze gaan doen vanaf eind mei (misschien pinkpop) of daarna (lowlands)?
pi_65363173
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:54 schreef tim. het volgende:

[..]

Haha . Geen aandacht voor Jamie's effecten helaas .
Hm, dat is jammer inderdaad. Je kent vast dat overzicht ten tijde van FWN wel?
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 23:53 schreef Merkie het volgende:
Kunnen we geen aankondigingen van nieuwe optredens verwachten binnenkort? Of gaan ze serieus na de huidige festivals een half jaar wachten tot de zomerfestivals in Europa ?
Ik durf er geen geld op in te zetten... Maar ik kan mij niet voorstellen dat ze zo lang gaan stilzitten. Ik ben er nog steeds vrij zeker van ze na hun huidige tournee het album gaan afronden in Engeland, en dat album 3 uiterlijk in mei uitkomt. Anders wordt het scenario 2: Release in eind augustus/begin september, nazomer-festivals.
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:08 schreef Shadow_NL het volgende:
Iemand een link waar ze nieuwe nummers spelen in goede geluidskwaliteit?
Had er een paar gezien op youtube maar geluid was meestal crap, en dan krijg je ook een verkeerde impressie van de nummers.
Als er al links zijn gepost in dit topic dan mijn excuses, maar heb er alleen een paar met slechte geluidskwaliteit gezien.
Is er trouwens al wat meer info over de tours die ze gaan doen vanaf eind mei (misschien pinkpop) of daarna (lowlands)?
De geposte YouTube-links zijn helaas tot nu toe de beste kwaliteit die we hebben...
pi_65363389
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 00:13 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Hm, dat is jammer inderdaad. Je kent vast dat overzicht ten tijde van FWN wel?
Ja, ook van dolphinmusic.co.uk .
pi_65376715
YouTube-user coolhandluque heeft zeer hoge kwaliteit (klik op HD!) filmpjes van het zaaloptreden in Sydney geupload. Ziet er naar uit dat hij het complete optreden gefilmd heeft. Helaas heeft-ie de nieuwe nummers net weer niet geupload... Al staat "Red Right Hand" er wel compleet op. Oh, en nu "Dangerous Animals" ook ! Geluid is zeer acceptabel, afgezien van de overstuurde bass.

pi_65376808
Nummers verkrachten kunnen ze ook hoor.
pi_65381292
Ik vind het origineel van Red Right Hand ook wel erg vet, maar ze hebben er toch hun eigen ding van gemaakt

Dangerous Animals is vet trouwens zo te horen
Geluid is nog steeds best slecht, maar stukken beter dan andere filmpjes.

[ Bericht 36% gewijzigd door Xrenity op 25-01-2009 12:58:25 ]
pi_65386728
Trouwens ik vind dat nieuwe kapsel van Alex echt . Zijn haren moeten echt weer een stuk korter, ziet veel beter uit.
pi_65397997
Ze hebben "Red Right Hand" een stuk interessanter en minder eentonig gemaakt, ja. Zeer goede versie. En dan nog even dit, check vanaf 0:25:

Damn, wat denken sommige mensen wel niet... Ik vind wel dat Alex het goed oppakt.
  zondag 25 januari 2009 @ 21:08:13 #281
109614 Haunter
Frusciantastic
pi_65398731
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:46 schreef Aisumasen het volgende:
Ze hebben "Red Right Hand" een stuk interessanter en minder eentonig gemaakt, ja. Zeer goede versie. En dan nog even dit, check vanaf 0:25:

Damn, wat denken sommige mensen wel niet... Ik vind wel dat Alex het goed oppakt.
Wat gebeurt er? Werd er iets op het podium gesmeten ofzo?
pi_65399018
-"Somebody just threw a fucking fifty pence at me."
-"No, twenty pence, sorry..."
-"That's not cool... Boo..."
pi_65402550
pi_65404733
quote:
Op zondag 25 januari 2009 22:47 schreef Aisumasen het volgende:
[ afbeelding ]
Als die man er wat minder suf uit had gezien had ik heel hard gevraagd waar je dat shirt kunt kopen.
What Would Goku Do
pi_65405057
Nieuw in de officiële webshop...! En "die man" lijkt wel op een Peruviaanse versie van Matthew!
pi_65409681
quote:
Op zondag 25 januari 2009 21:15 schreef Aisumasen het volgende:
-"Somebody just threw a fucking fifty pence at me."
-"No, twenty pence, sorry..."
-"That's not cool... Boo..."
Vast geleerd van Joshe

/edit
Een redelijk goeie versie van GoKart (waarop het hele gebeuren beter te horen is )

Zou Red Right Hand zelf overigens niet eentonig noemen Het mooie is juist dat hij de hele tijd 'rustig' is, waardoor die bel bijvoorbeeld zo enorm hard komt

[ Bericht 21% gewijzigd door Xrenity op 26-01-2009 08:03:47 ]
pi_65409733
Inderdaad . Homme reageert namelijk ook altijd zo beheerst, haha. Bekende gitaar, trouwens...

edit: Ah tof, nieuwe filmpjes van die user die het complete optreden heeft gefilmd. Tof dat-ie nu alles upload. Ik vind de 'oude' tracks wel interessant om te zien. In bijna elk nummer subtiele nieuwe dingetjes. Het intro/DaFrame2R is echt gruwelijk, en Alex lijkt echt in een goede mood! En ook voor het eerst dat ik een live-versie van 'Brianstorm' tof vind. En ze hebben uit pure verveling ook maar eens een gek truukje uitgehaald in de brug van 'The View' .

[ Bericht 23% gewijzigd door Aisumasen op 26-01-2009 23:16:28 ]
pi_65440114
quote:
Wet and Wild

Wet 'n' Wild

Wet and Wild? Dry and mildly amused more like. We chose to go to a water park on possibly the busiest day of the year, 45 minute queues for the rides in the blazing sun was no fun at all. Still, the rides we did get on were great, although I was robbed of the 50 dollar cash pot in the super eight speed race by Big Nige, who slid unnaturally fast down the shoot. I'm looking forward to a grudge match one day soon - and this time I will take no prisoners. I should add at this point that Al was beaten by a 12 year old girl, which makes losing easier to bear.

Following on from the success of the BDO in the Gold Coast, we had two full days off plus a travel day to Sydney before we had to get back to work. Most of us decided to hire a car and take a trip up to Byron Bay for some R and R on the beach. Byron was stunning, and Watego Beach was a REAL surfer's paradise. The weather was great, the sea refreshing, and the bat and ball competitive. If only we had the forethought to pick up some supplies for a beach barbie, we could have stayed there until bedtime.

http://www.arcticmonkeys.com/news.php?newsID=251&type=1
...
  dinsdag 27 januari 2009 @ 01:12:50 #289
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_65443098
Hebben de Monkeys geen fatsoenlijke camera ofzo, allemaggies.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 15:48:56 #290
230345 conobram
is neit lam
pi_65458387
Leuk die filmpjes en verhaaltjes er is alweer een nieuwe
pi_65462177
Ik weet niet of deze link al bekend was?

Hele goede versie van Crying Lightning (tv rip).
pi_65462840
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:31 schreef Panic_A het volgende:

Bij mij niet, nog niet gepost iig. Dit is toch het beste nieuwe nummer volgens de bezoekers van de optredens? Ik vind hem op het eerste gehoor (eigenlijk 5e) niet zo goed. "Go-Kart" en "Dangerous Animals" luister ik juist de hele dag, puur vanwege de riffs.
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 15:48 schreef conobram het volgende:
Leuk die filmpjes en verhaaltjes er is alweer een nieuwe
Zeker! Geplakt:
quote:
27/01/2009
The Dressing Room...

The gig at the Hordern was possibly the hottest gig yet. The security in the pit were supplying the flushed but elated faces in the front rows with water, and when it was time to leave the venue the band experienced a Beatlemania moment, with a lot of screaming fans waiting outside the gates for a glimpse of them. The determination of those who had been camped out there all day paid off as the band stayed until every item was signed.

The next day and the temperature in Sydney showed no signs of subsiding. In fact today, as there was no breeze, the dry heat felt even hotter. In order to cool down we decided to take a boat trip around the harbour and spend the morning on one of the small beaches just outside of Sydney centre. Unfortunately there was one seat short so yours truly slid around the boat like those dogs in the back of the van in the film Dumb and Dumber, much to everyone's amusement. Fish and chips dinner at the superb Doyle's restaurant and it was time to head back to the hotel and pick up all our gear for the BDO show in Sydney.

Timm, our tour manager warns us not to drink too much alcohol before the gig as a few of the previous bands have been suffering a bit under the relentless heat. As soon as his back is turned Jamie cracks a bottle of coopers ale open in defiance. Brits abroad eh!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 17:56:46 #293
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_65462943
Crying Lightning vind ik niks eigenlijk.
pi_65465017
Ik vind hem wel mooi eigenlijk.

Go Kart is toffer though. Die riff is vet.

Ik vind eigenlijk alleen Pretty visitors nog niet alles denk ik.
pi_65465475
Die dagboeken zijn echt tof.
Keep um posting
pi_65468394
Ik luister de nummers pas als ze echt in goede kwaliteit zijn, dus Crying Lightning is mijn eerste impresse.
Voor mijn gevoel klopt het nummer niet helemaal, de zang en gitaarspel samen. Moet er nog aan wennen.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 21:50:20 #297
170626 Yevgeni
Suddenly Appears..
pi_65471733
Vind Crying Lightning nog niet overtuigen, maar ik denk dat het eerder een groeiertje is...
Heavenly Awaiting
pi_65496526
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 01:12 schreef Merkie het volgende:
Hebben de Monkeys geen fatsoenlijke camera ofzo, allemaggies.
Dat heet 'charme' !
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 17:31 schreef Panic_A het volgende:

Ik had er gisterenochtend niet eens meer op gerekend. Was echt blij verrast om te merken dat én "Crying Lightning" én "Red Right Hand" uitgezonden werden. Voor het eerst een nieuw nummer in luisterbare kwaliteit kunnen horen. Ik houd de oordelen over de andere nieuwe nummers nog even voor me, heb nog geen enkele keer de drang gevoeld om ze opnieuw te luisteren. Dat komt wel, als ze in goede kwaliteit opduiken

Maar "Crying Lightning" heb ik nu al een paar keer opgezet. Alex's vocalen zijn erg sterk. Had alleen gehoopt dat ze eens zouden stoppen met die delay op de surf-gitaren, à la "Do Me A Favour". Niets mis mee, klinkt perfect op de nummers van de FWN-sessies, maar het moet geen gimmick worden. Hoop dat er ook nog opnames komen van wat meer 'oudere' nummers dan de uitgezonden "Dancefloor", "Beware", "Adolescent" en "Favour", vind al die subtiele veranderingen tof om te horen!

TV-opname "Red Right Hand":

[ Bericht 0% gewijzigd door Aisumasen op 28-01-2009 16:25:12 ]
pi_65497672
Ik heb besloten expres de bootlegs enzo niet te luisteren, dan is het album een verassing
What Would Goku Do
pi_65500265
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:20 schreef Aisumasen het volgende:

TV-opname "Red Right Hand":

Jammer dat de high quality versie alleen over rechts komt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')