Donequote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:17 schreef tim. het volgende:
Aanstaande dinsdag misschien zonder internet.
Ik verwacht geen gouwe ouwe, dat duurt nog een paar jaar denk ik. Ik denk dat ''Sandtrap'' nog steeds de opener is, of anders een kort nieuw nummer.
febster, stuur je ''Curtains Close'' nog eens?.
Ik stem ook voor Mardy Bumquote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:53 schreef Aisumasen het volgende:
Weet niet hoe telecommunicatief de Australische fans zijn, maar denk dat we pas in de loop van woensdag misschien wat beelden hebben. Maar dat is dus het vervelende... Brakke incomplete filmpjes met overstuurd geluid. Maar ja, ik kan toch ook niet wachten tot het album ooit uitkomt.
Het is totaal on-Arctic Monkeys om zoiets te doen, als bij hun eerste optreden sinds ruim één jaar dezelfde setlist aan te houden. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar het zou mij tenminste redelijk teleurstellen. Slaat dan ook nergens op om weer te beginnen met touren. "Sandtrap" is 2007. Het zou mij zelfs niets verbazen als we nooit een studio-versie van het nummer te horen krijgen. Ze hebben de song in ieder geval wel opgenomen, in januari 2008. Evenals "Terror Pocket".
Een verloren classic die in de setlist opduikt is trouwens ook niet zo'n gek idee, hoor. "Bigger Boys" hebben ze in 2006 af en toe spontaan gespeeld. We zullen vast de terugkeer van "Mardy Bum" beleven, wie weet!
Ik zou het niet onderschatten hoor. Die gasten zijn daar ook niet achterlijkquote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:53 schreef Aisumasen het volgende:
Weet niet hoe telecommunicatief de Australische fans zijn,
Hmm, zou dat een officiële site zijn?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:12 schreef Aisumasen het volgende:
http://70.32.88.76/!
[ afbeelding ]
"Check back for regular updates from the band on tour."
Ik denk het wel, aangezien het nieuws exact hetzelfde is als op de huidige AM site. Dus ja, een nieuw logo. En logo's heb je pas nodig als je ze van plan bent te gebruiken, dus kom maar op met dat derde album.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 15:37 schreef AMDB het volgende:
[..]
Hmm, zou dat een officiële site zijn?
Management zal de mailtjes wel beetje doorscrollen op zoek naar bruikbare reacties.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:40 schreef Markeerstift het volgende:
En wat zou de bedoeling hiervan zijn: http://70.32.88.76/contact.php alsof ze dat ooit allemaal kunnen gaan lezen
Als je naar de normale website gaat, klik je op het forum. Dat linkt naar http://70.32.88.76/forum/ Dan is de stap om naar http://70.32.88.76/ te gaan al snel gemaakt. Had in een flits gehoopt dat er nieuw nieuws op zou staan ("Arctic Monkeys to perform new songs at Dutch tour", ofzoquote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:40 schreef Markeerstift het volgende:
O ik zie nu pas dat dat niet gewoon arcticmonkeys.com is! Maar dan nog ziet het er leuk uit dat logo. Vind hem mooier dan die van FWN. Maar hoe heb je dito ontdekt dan?
De site staat dus ook nog 'achter de schermen', dat zal vast nog wel veranderen, evenals wat dode links.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:33 schreef Xrenity het volgende:
Vet
Ligt wel een beetje in lijn met wat ik verwacht dat de 'nieuwe' richting van het derde album gaat worden.
Alleen mogen ze die hele header incl menu wel even wat beter exporten.
LoL. Ik bedoel meer: Als in Engeland nieuwe nummers gespeeld zouden worden, zouden er vóór het einde van het optreden al meerdere YouTube-filmpjes online staan. En na afloop hoge kwaliteit audio-opnames. Ik weet niet hoe groot de fan-base in Australië is, en of er tapers in de zaal zijn, dat is waar ik een beetje op doelde.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:42 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Ik zou het niet onderschatten hoor. Die gasten zijn daar ook niet achterlijk
Nou, onderschat Matt niet. Die zou zelfs nog strak blijven zonder click-track!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 12:42 schreef Xrenity het volgende:
Overigens, een extra gitarist mee laten spelen is logisch aangezien je anders met een clicktrack mee moet spelen. En eerlijk is eerlijk, volgens mij zijn die gasten nu ook weer niet zo strak dat dat lang goed blijft gaan
Ik klikte op 'gigs' en zag toen allemaal nieuwe gigs staan, daarna zag ik pas de datumquote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:31 schreef Aisumasen het volgende:
Had in een flits gehoopt dat er nieuw nieuws op zou staan ("Arctic Monkeys to perform new songs at Dutch tour", ofzo), maar zo ver is het helaas nog niet.
Waarom zou je het eerst 'zo' doen vraag ik me dan af, kan ik geen enkele reden voor bedenkenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:31 schreef Aisumasen het volgende:
De site staat dus ook nog 'achter de schermen', dat zal vast nog wel veranderen, evenals wat dode links.
Strak spelen en strak spelen met een clicktrack is wel even wat anders hequote:Nou, onderschat Matt niet. Die zou zelfs nog strak blijven zonder click-track!
Uiteraardquote:Maar het punt is dat ze ook makkelijk één gitaarpartij kunnen skippen, wat dan ten koste van het nummer zou gaan.
Het is maar wat je als goed beschouwdquote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:55 schreef Xrenity het volgende:
Overigens, het zijn alle vier geen enorm goede muzikanten - weten ze zelf vast ook welPunt is meer dat ze (of ws Alex voor een groot deel) gewoon heel goede songwriters zijn.
Same herequote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:43 schreef tim. het volgende:
[..]
Ik klikte op 'gigs' en zag toen allemaal nieuwe gigs staan, daarna zag ik pas de datum.
Ik voel wat je bedoelt. Vaak hoor ik op demo's bij bandjes afschuwelijke edit-fouten en een vreselijke mix. Dat mag, dat kan, daar zijn het demo's voor. Maar waarom wordt er dan niet even 5 minuten extra aandacht besteed, als je het dan toch gaat exporteren.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:55 schreef Xrenity het volgende:
[..]
Waarom zou je het eerst 'zo' doen vraag ik me dan af, kan ik geen enkele reden voor bedenken
En ik weet er eea van.
Ja, natuurlijk. Het was ook met een knipoog bedoeld. Maar ik zie het niet gebeuren dat deze band ooit zulke trucjes gaat uithalen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:55 schreef Xrenity het volgende:
Strak spelen en strak spelen met een clicktrack is wel even wat anders he
Toch, onderschat Matt niet. Dat is een geniale drummer, zo ontzettend strak en vol energie. Technisch, maar ook creatief. En dat laatste vind ik het belangrijkste. En onderschat ook niet wat bijna 3 jaar intensief touren met de jongens als muzikanten heeft gedaan. Ze zijn zo erg gegroeid. Miles Kane is een betere gitarist dan Jamie en Alex bij elkaar, dat is echt een virtuoos, maar Alex en vooral Jamie zijn ook ontzettend snel en technisch goed geworden. Om nog maar te zwijgen over de grote stappen die Alex met zijn vocalen gemaakt heeft. Het verbaasde me gewoon bij The Last Shadow Puppets, en dan vooral in Brussel.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:55 schreef Xrenity het volgende:
Overigens, het zijn alle vier geen enorm goede muzikanten - weten ze zelf vast ook welPunt is meer dat ze (of ws Alex voor een groot deel) gewoon heel goede songwriters zijn. [..]
Hoe bedoel je? Zijn stem is niet veranderd ofzo, zijn zang gaat alleen vooruit.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 19:11 schreef portie het volgende:
Kan dat laatste, over de stem van Alex, niet negatieve gevolgen hebben voor de live versie van de oudere tracks?
Mwuah, de charme van de oudere nummers zit hem m.i. niet in 'gebrekkige' zang ofzo. Integendeel, Mardy Bum is vrij zuiver.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:37 schreef portie het volgende:
Nou, Hij heeft beter leren zingen, terwijl dat voorheen minder was. Misschien dat daardoor de charme van enkele nummers verliest. Dat hij dat met zijn stem nu beter zingt terwijl de versie die wij kenden van het album heel anders is. Daarnaast denk ik wel dat je stem verandert als je beter leert zingen. Niet veel, maar wel wat.
Klopt, Alex zong zeker niet slecht of vals, maar is door alle inspanningen tijdens optredens vocaal stukken sterker geworden. Vergelijk alleen al de studio-versie van "Riot Van" met deze opname uit begin 2006. Hij heeft, zoals elke zanger op tournee, nog altijd wel een mindere dag. Vind 'em op de Apollo-DVD ook niet erg goed bij stem. Ach, that's "live". Vond het mooi hoe Alex alle hogen noten er uit gooide, zonder te 'knijpen', bij TLSP in Brussel.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:38 schreef TC03 het volgende:
[..]
Mwuah, de charme van de oudere nummers zit hem m.i. niet in 'gebrekkige' zang ofzo. Integendeel, Mardy Bum is vrij zuiver.
quote:Op zondag 11 januari 2009 17:20 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Wel grappig, toen ik laatst contact had met één van de AM-France webmasters, vertelde hij in vol enthousiasme dat hij een primeur had. Miles Kane had, na afloop van een Rascals-optreden in Parijs, aan hem verteld dat het nieuwe Arctic Monkeys-album in april uitkomt. Is Miles boodschapper van iets?
Niet vals, eerder een beetje rauw imo. Je hoort dat z'n stem aan het einde van de show ook beter is als aan het begin.quote:Op zondag 11 januari 2009 18:51 schreef Mistaken het volgende:
Ik vind het in de Apollo best vals eigenlijk!
Jep. "Oh my god, guys. You are, like, the greatest band ever ever in the universe." Ze komen vaak bij 'em langs, in ieder geval. Misschien wel juist daaromquote:Op maandag 12 januari 2009 11:29 schreef jakkop het volgende:
Zane Lowe, is dat dezelfde van T in the Park 2007? Dat stukje voorafgaand aan 505![]()
quote:Op maandag 12 januari 2009 22:32 schreef jakkop het volgende:
Weet iemand Aisumasen waarvan wat het intromuziekje van at the Apollo is?
quote:Op donderdag 25 december 2008 15:35 schreef Leonos het volgende:
Hoe heet dat liedje in het hoofdmenu van 'At the Apollo' ?
Damn, cool nummertje
quote:Op donderdag 25 december 2008 16:13 schreef tim. het volgende:
Ja goed hè? Het is Servizio Fotografico van Bruno Nicolai. Het is afkomstig van een Italiaanse soundtrack uit de jaren '70. Ik zal kijken of ik een link kan vinden (PM).
Op de nieuwe (reeds verwijderde) site stond een compleet overzicht onder "gigs". Het optreden in Wellington heeft geen voorprogramma, en zal starten om 20:00 plaatselijke tijd. Dat is om morgenochtend 08:00 Nederlandse tijdquote:Op maandag 12 januari 2009 22:29 schreef portie het volgende:
Ooh volgens mij is t al dinsdag in dat continentje heeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver weg van ons.
Hun Gigs lijst stond al zo leeg sinds hun tour afgelopen was vorig jaar. Heeft naar mijn weten nog nooit een Gig van Australië of Nieuw-Zeeland in gestaan.
quote:Op maandag 12 januari 2009 23:14 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Op de nieuwe (reeds verwijderde) site stond een compleet overzicht onder "gigs". Het optreden in Melbourne heeft geen voorprogramma, en zal starten om 20:00 plaatselijke tijd. Dat is om morgenochtend 08:00 Nederlandse tijd![]()
.
Morgen is Wellington hoor.quote:
Gaaf!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:43 schreef Aisumasen het volgende:
Alles wat ik tot nu toe weet:Ze begonnen met een nieuw nummer. Ze deden 5 nieuwe nummers in totaal, waarvan één "Crying Lightning" zou heten. Alex speelt wederom toetsen op één van die nieuwe nummers. In ieder geval "Teddy Picker", "Fake Tales" (jawel!) en "A Certain Romance" zijn van de setlist gedropt. Als toegift deden ze een cover van Nick Cave.
We houden u op de hoogte
waaaatquote:Arctic Monkeys are working hard on album #3 in the Mojave desert (with producer Josh Homme) with a view to releasing something in the second half of 2009. They are one of a multitude of bands releasing material this year that includes Kasabian, Klaxons and The View. Release date: Late 2009.
Ik voel je frustratie.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:59 schreef Aisumasen het volgende:
Argh, en tot overmaat van ramp kom ik er dan ook nog achter dat mijn informatie een onbetrouwbare forumpost als bron heeft. De 'niet gespeelde' "Teddy Picker" is al (in schandalige kwaliteit) op YouTube te vinden, maar ook dat fake zijn en een eerdere opname zijn. En de titel "Crying Lightning" kan ook net zo goed een grap zijn. Deze speculaties hebben geen zin, ik wacht wel tot morgen. Verdomme nog niet eens een setlist te vinden. Dát bedoelde ik met: "Ik weet niet hoe telecommunicatief de fans daar zijn..."
Vanavond Nederlandse tijd is er ergens op de plaatselijke radio een concertverslag te horen. Tot die tijd houd ik mijn adem niet in.
Tof, "Da Frame 2R" als openerquote:Arctic Monkeys debut four new songs in New Zealand
Arctic Monkeys played four new songs in New Zealand last night (January 12) as they played their first gig in "over a year".
The Sheffield band played 'Dangerous Animals', 'Pretty Visitors', 'Go-Kart' - which frontman Alex Turner introduced as being called 'Would You Like Me To Build You A Go-Kart?' - and 'Crying Lightning' at Wellington Town Hall.
After opening with former B-side 'Da Frame 2R', Turner said: "Hello everyone, this is our first gig for about a year, so you might have to bear with us."
The Sheffield band have been recording with Queens Of The Stone Age frontman Josh Homme, and made the most of the pause in work on their third record to play the new songs.
Towards the end of the night, a cocktail-sipping Turner told the crowd he was playing a "new one with a Les Paul" before performing 'Go-Kart'.
Some of new material saw the band using a little toy piano and a slide guitar.
The set also included plenty of the band's favourites, plus a cover of Nick Cave And The Bad Seeds' 'Red Right Hand' in the encore.
Arctic Monkeys played:
'Da Frame 2R'
'This House Is A Circus'
'Still Take You Home'
'The View From The Afternoon'
'Dancing Shoes'
'Dangerous Animals'
'From The Ritz To The Rubble'
'I Bet You Look Good On The Dancefloor'
'Pretty Visitors'
'Brianstorm'
'When The Sun Goes Down'
'Leave Before The Lights Come On'
'Go-Kart'
'Crying Lightning'
'Fluorescent Adolescent'
'Do Me A Favour'
'Red Right Hand' (Nick Cave cover)
'If You Were There, Beware'
http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/42043
Dat zijn liedjes van de "oude" tour, ik kan me voorstellen dat ze nu wat andere nieuwe liedjes willen proberenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:27 schreef conobram het volgende:
En er zijn er dus heel wat af, waaronder ook Sandtrap en Terror Pocket. Kunnen we die nog op het nieuwe album verwachten?![]()
Neejoh.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:48 schreef TC03 het volgende:
Da Frame 2R noemde Alex in HMH trouwens zelf The Frame To Relevance. Ik ben volgens mij de enige die dat gehoord heeft.
Jezus, nu je het zegt, volgens mij zei ie dat inderdaad, ik kan me ook zoiets herinneren, of ik moet het ergens gelezen hebben.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:48 schreef TC03 het volgende:
Da Frame 2R noemde Alex in HMH trouwens zelf The Frame To Relevance. Ik ben volgens mij de enige die dat gehoord heeft.
Dat is het nadeel van een band waarvan elk nummer van hoog niveau is.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:06 schreef JeroenV het volgende:
En welke nummers ze er ook af gooien, je zal het altijd jammer vinden omdat het goede nummers zijn en je zal altijd de nummers die blijven staan ook goed vinden
die is nep.quote:
quote:New Zealand Arctic Monkeys fans rate 'stunning' new songs
Fans who went to Arctic Monkeys' first gig in over a year (January 12) have given their reaction to the new songs played by the band to NME.COM.
As previously reported, Arctic Monkeys debuted four new songs at their Wellington Town Hall gig - 'Dangerous Animals', 'Pretty Visitors', 'Go-Kart' and 'Crying Lightning'.
Fan footage of the new songs are beginning to be uploaded onto YouTube, and you can watch a version of 'Go-Kart' by scrolling down now - although the sound quality on the video is rough.
Posting on NME.COM, fans have been giving their verdict on the new tracks.
"The new tracks are electrifying; a real progression from their previous work," wrote "ashaas". "Still keeping to Turner's signature melodies, their new riffs are dirtier and more spaced out. The crowd went off during the songs we all knew, but we were all really listening intently to the new material. By the end of 'Crying Lightning' we were singing along. The new album is going to be a stunner."
Nzviolator agreed that 'Crying Lightning' was the best of the new songs, saying it sounded "very Last Shadow Puppetsy".
Another NME.COM user, Mike13, was less impressed though, saying: "New songs were pretty good, although nothing blew me away as much as 'Brianstorm' the first time I heard it."
Arctic Monkeys are now set to play the Big Day Out Festival in New Zealand and Australia before continuing work on their third album.
http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/42057
Klinkt goed, vind ik. Jammer van de ruis, maar daar kan ik wel doorheen luisteren tot morgen, als er nieuwe opnames opduiken. Best verslavend nummerquote:Op woensdag 14 januari 2009 12:06 schreef AMDB het volgende:
Die is wel echt volgens mij, maar niet echt te verstaan volgens mij. Eerst even luisteren
Edit: even geluisterd, als het nummer niet origineel met ruis erin is dan is dit een niet te beluisteren kutversie waar niks van te maken valt. Jammer![]()
Je bedoeld: Áls er nieuwe opnames opduikenquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:57 schreef tim. het volgende:
[..]
Klinkt goed, vind ik. Jammer van de ruis, maar daar kan ik wel doorheen luisteren tot morgen, als er nieuwe opnames opduiken. Best verslavend nummer.
Niets dan respect voor deze skills.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:57 schreef tim. het volgende:
[..]
Klinkt goed, vind ik. Jammer van de ruis, maar daar kan ik wel doorheen luisteren tot morgen, als er nieuwe opnames opduiken. Best verslavend nummer.
huh? dat is toch al heel lang bekend? volgens mij stond dat al een tijdje op last.fmquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:51 schreef Aisumasen het volgende:
Ondertussen speelt Mongrel as. vrijdag gewoon op Eurosonic in Groningen en wisten wij van niets. Nu al lang en breed uitverkocht. Goddamnit.
Wat ik van Mongrel gehoord heb was toch hopeloos.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:51 schreef Aisumasen het volgende:
Ondertussen speelt Mongrel as. vrijdag gewoon op Eurosonic in Groningen en wisten wij van niets. Nu al lang en breed uitverkocht. Goddamnit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |