abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64872797
Weet niet hoe telecommunicatief de Australische fans zijn, maar denk dat we pas in de loop van woensdag misschien wat beelden hebben. Maar dat is dus het vervelende... Brakke incomplete filmpjes met overstuurd geluid. Maar ja, ik kan toch ook niet wachten tot het album ooit uitkomt.

Het is totaal on-Arctic Monkeys om zoiets te doen, als bij hun eerste optreden sinds ruim één jaar dezelfde setlist aan te houden. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar het zou mij tenminste redelijk teleurstellen. Slaat dan ook nergens op om weer te beginnen met touren. "Sandtrap" is 2007. Het zou mij zelfs niets verbazen als we nooit een studio-versie van het nummer te horen krijgen. Ze hebben de song in ieder geval wel opgenomen, in januari 2008. Evenals "Terror Pocket".

Een verloren classic die in de setlist opduikt is trouwens ook niet zo'n gek idee, hoor. "Bigger Boys" hebben ze in 2006 af en toe spontaan gespeeld. We zullen vast de terugkeer van "Mardy Bum" beleven, wie weet!
pi_64874049
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:17 schreef tim. het volgende:
Aanstaande dinsdag misschien zonder internet .

Ik verwacht geen gouwe ouwe, dat duurt nog een paar jaar denk ik. Ik denk dat ''Sandtrap'' nog steeds de opener is, of anders een kort nieuw nummer .

febster, stuur je ''Curtains Close'' nog eens? .
Done .

Ik ben benieuwd, van mij mogen ze ondertussen wel wat artwork van de hoes releasen ofzo .
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_64877346
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:53 schreef Aisumasen het volgende:
Weet niet hoe telecommunicatief de Australische fans zijn, maar denk dat we pas in de loop van woensdag misschien wat beelden hebben. Maar dat is dus het vervelende... Brakke incomplete filmpjes met overstuurd geluid. Maar ja, ik kan toch ook niet wachten tot het album ooit uitkomt.

Het is totaal on-Arctic Monkeys om zoiets te doen, als bij hun eerste optreden sinds ruim één jaar dezelfde setlist aan te houden. Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar het zou mij tenminste redelijk teleurstellen. Slaat dan ook nergens op om weer te beginnen met touren. "Sandtrap" is 2007. Het zou mij zelfs niets verbazen als we nooit een studio-versie van het nummer te horen krijgen. Ze hebben de song in ieder geval wel opgenomen, in januari 2008. Evenals "Terror Pocket".

Een verloren classic die in de setlist opduikt is trouwens ook niet zo'n gek idee, hoor. "Bigger Boys" hebben ze in 2006 af en toe spontaan gespeeld. We zullen vast de terugkeer van "Mardy Bum" beleven, wie weet!
Ik stem ook voor Mardy Bum No Buses zou ook supervet zijn
  zaterdag 10 januari 2009 @ 02:58:51 #104
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_64877367
Chun Li's Spinning Bird
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_64877566
Ik snap ook niet waarom "No Buses" geen vaste prik is. Alleen sporadisch in 2006 in Amerika, en hier en daar op promo-gelegenheden. Één van mijn favoriete nummers. Ik pleit dan ook voor een akoestisch gedeelte met "Only Ones Who Knows", "Despair", "Too Much To Ask", etc. Maar dat zal er wel niet van komen tot de reunië-tournee in 2025.

Andere nummers die ik écht graag eens live zou willen horen zijn "505" of "Plastic Tramp". Maar ja, dan hebben ze Miles nodig, en weinig kans dat hij nu ooit nog eens meedoet.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 03:24:09 #106
53267 TC03
pi_64877641
Waarom hebben ze dan speciaal Miles nodig eigenlijk? Iemand anders kan toch ook gewoon een gitaar pakken?
pi_64877721
Dat is ook wel mooi aan AM, ze blijven ook live trouw aan hun 'principes'. Het moet live blijven. "Miles speelt gitaar op de plaat? Miles zal het live spelen!" Ze kunnen makkelijk een tape laten meelopen, maar dat doen ze niet. Alex zou bij "Plastic Tramp" zelfs gewoon de gitaarpartij van Jamie kunnen overnemen, en Jamie die van Miles, want Alex speelt helemaal geen gitaar op die track. (Of in ieder geval live niet!).

Op "505" speelt Alex live orgel, en moeten er ook 2 gitaarpartijen gespeeld worden. Een andere band zou zeggen: "Ach, die 2 akkoorden laten we lekker meelopen op band.". Maar zo niet de AM !

Nu moet ik daar wel bij zeggen dat Miles bij het optreden op T In The Park in 2007 verhinderd was, en zo'n knakker van Milburn zijn partijen overnam. Wel grappig, ze halen even een vriend het podium op, en die mag gelijk even voor tienduizenden mensen spelen. !
  zaterdag 10 januari 2009 @ 03:37:52 #108
53267 TC03
pi_64877768
Hmmm, daar is ook wat voor te zeggen. Maar wat mij betreft mogen ze bij het volgende concert in Nederland ook wel 'een vriend' tevoorschijn toveren.
pi_64877790
Ja, precies. Hopelijk halen ze deze nummers uit de kast als ze Pinkpop en/of Lowlands headlinen dit jaar. Heb daar eigenlijk wel weer zin in, een festival-optreden van Arctic Monkeys. Tevens ben ik van plan om ze eens "in het heetst van de strijd" op te zoeken, áls ze een intieme gig in Londen doen. Maar misschien is het allemaal niet zo mooi, we wachten af .
pi_64881925
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 23:53 schreef Aisumasen het volgende:
Weet niet hoe telecommunicatief de Australische fans zijn,
Ik zou het niet onderschatten hoor. Die gasten zijn daar ook niet achterlijk

Overigens, een extra gitarist mee laten spelen is logisch aangezien je anders met een clicktrack mee moet spelen. En eerlijk is eerlijk, volgens mij zijn die gasten nu ook weer niet zo strak dat dat lang goed blijft gaan
pi_64886613
http://70.32.88.76/ !

"Check back for regular updates from the band on tour."
pi_64886733
Ziet er goed uit
  zaterdag 10 januari 2009 @ 15:37:16 #113
192683 AMDB
Visionair.
pi_64887403
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 15:12 schreef Aisumasen het volgende:
http://70.32.88.76/ !

[ afbeelding ]

"Check back for regular updates from the band on tour."
Hmm, zou dat een officiële site zijn?
pi_64887996
nieuw logo?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 15:59:44 #115
53267 TC03
pi_64888135
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 15:37 schreef AMDB het volgende:

[..]

Hmm, zou dat een officiële site zijn?
Ik denk het wel, aangezien het nieuws exact hetzelfde is als op de huidige AM site. Dus ja, een nieuw logo. En logo's heb je pas nodig als je ze van plan bent te gebruiken, dus kom maar op met dat derde album.
pi_64889032
Vet
Ligt wel een beetje in lijn met wat ik verwacht dat de 'nieuwe' richting van het derde album gaat worden.

Alleen mogen ze die hele header incl menu wel even wat beter exporten.
pi_64889227
O ik zie nu pas dat dat niet gewoon arcticmonkeys.com is! Maar dan nog ziet het er leuk uit dat logo. Vind hem mooier dan die van FWN. Maar hoe heb je dito ontdekt dan?

En wat zou de bedoeling hiervan zijn: http://70.32.88.76/contact.php alsof ze dat ooit allemaal kunnen gaan lezen
pi_64890735
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:40 schreef Markeerstift het volgende:
En wat zou de bedoeling hiervan zijn: http://70.32.88.76/contact.php alsof ze dat ooit allemaal kunnen gaan lezen
Management zal de mailtjes wel beetje doorscrollen op zoek naar bruikbare reacties.
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:40 schreef Markeerstift het volgende:
O ik zie nu pas dat dat niet gewoon arcticmonkeys.com is! Maar dan nog ziet het er leuk uit dat logo. Vind hem mooier dan die van FWN. Maar hoe heb je dito ontdekt dan?
Als je naar de normale website gaat, klik je op het forum. Dat linkt naar http://70.32.88.76/forum/ Dan is de stap om naar http://70.32.88.76/ te gaan al snel gemaakt. Had in een flits gehoopt dat er nieuw nieuws op zou staan ("Arctic Monkeys to perform new songs at Dutch tour", ofzo ), maar zo ver is het helaas nog niet.
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:33 schreef Xrenity het volgende:
Vet
Ligt wel een beetje in lijn met wat ik verwacht dat de 'nieuwe' richting van het derde album gaat worden.

Alleen mogen ze die hele header incl menu wel even wat beter exporten.
De site staat dus ook nog 'achter de schermen', dat zal vast nog wel veranderen, evenals wat dode links.
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:42 schreef Xrenity het volgende:

[..]

Ik zou het niet onderschatten hoor. Die gasten zijn daar ook niet achterlijk
LoL. Ik bedoel meer: Als in Engeland nieuwe nummers gespeeld zouden worden, zouden er vóór het einde van het optreden al meerdere YouTube-filmpjes online staan. En na afloop hoge kwaliteit audio-opnames. Ik weet niet hoe groot de fan-base in Australië is, en of er tapers in de zaal zijn, dat is waar ik een beetje op doelde.
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 12:42 schreef Xrenity het volgende:
Overigens, een extra gitarist mee laten spelen is logisch aangezien je anders met een clicktrack mee moet spelen. En eerlijk is eerlijk, volgens mij zijn die gasten nu ook weer niet zo strak dat dat lang goed blijft gaan
Nou, onderschat Matt niet. Die zou zelfs nog strak blijven zonder click-track! Maar het punt is dat ze ook makkelijk één gitaarpartij kunnen skippen, wat dan ten koste van het nummer zou gaan.
pi_64891130
Ziet er mooi uit, maar ik vind de oude logo's mooier .
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:31 schreef Aisumasen het volgende:

Had in een flits gehoopt dat er nieuw nieuws op zou staan ("Arctic Monkeys to perform new songs at Dutch tour", ofzo ), maar zo ver is het helaas nog niet.
Ik klikte op 'gigs' en zag toen allemaal nieuwe gigs staan, daarna zag ik pas de datum .
Stay on my arm, you little charmer
pi_64891592
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:31 schreef Aisumasen het volgende:
De site staat dus ook nog 'achter de schermen', dat zal vast nog wel veranderen, evenals wat dode links.
Waarom zou je het eerst 'zo' doen vraag ik me dan af, kan ik geen enkele reden voor bedenken
En ik weet er eea van.
quote:
Nou, onderschat Matt niet. Die zou zelfs nog strak blijven zonder click-track!
Strak spelen en strak spelen met een clicktrack is wel even wat anders he

Overigens, het zijn alle vier geen enorm goede muzikanten - weten ze zelf vast ook wel Punt is meer dat ze (of ws Alex voor een groot deel) gewoon heel goede songwriters zijn.
quote:
Maar het punt is dat ze ook makkelijk één gitaarpartij kunnen skippen, wat dan ten koste van het nummer zou gaan.
Uiteraard
pi_64891824
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:55 schreef Xrenity het volgende:

Overigens, het zijn alle vier geen enorm goede muzikanten - weten ze zelf vast ook wel Punt is meer dat ze (of ws Alex voor een groot deel) gewoon heel goede songwriters zijn.
Het is maar wat je als goed beschouwd . Jij bedoelt zeker dat ze niet in staat zijn om ingewikkelde technieken uit te voeren, zoals in metal gitaarsolo's? Ik vind ze altijd erg scherp en strak, dat vind ik enorm goed .
pi_64892076
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:43 schreef tim. het volgende:
[..]

Ik klikte op 'gigs' en zag toen allemaal nieuwe gigs staan, daarna zag ik pas de datum .
Same here .
quote:

[..]

Waarom zou je het eerst 'zo' doen vraag ik me dan af, kan ik geen enkele reden voor bedenken
En ik weet er eea van.
Ik voel wat je bedoelt. Vaak hoor ik op demo's bij bandjes afschuwelijke edit-fouten en een vreselijke mix. Dat mag, dat kan, daar zijn het demo's voor. Maar waarom wordt er dan niet even 5 minuten extra aandacht besteed, als je het dan toch gaat exporteren.
quote:
Strak spelen en strak spelen met een clicktrack is wel even wat anders he
Ja, natuurlijk. Het was ook met een knipoog bedoeld. Maar ik zie het niet gebeuren dat deze band ooit zulke trucjes gaat uithalen.
quote:
Overigens, het zijn alle vier geen enorm goede muzikanten - weten ze zelf vast ook wel Punt is meer dat ze (of ws Alex voor een groot deel) gewoon heel goede songwriters zijn. [..]
Toch, onderschat Matt niet. Dat is een geniale drummer, zo ontzettend strak en vol energie. Technisch, maar ook creatief. En dat laatste vind ik het belangrijkste. En onderschat ook niet wat bijna 3 jaar intensief touren met de jongens als muzikanten heeft gedaan. Ze zijn zo erg gegroeid. Miles Kane is een betere gitarist dan Jamie en Alex bij elkaar, dat is echt een virtuoos, maar Alex en vooral Jamie zijn ook ontzettend snel en technisch goed geworden. Om nog maar te zwijgen over de grote stappen die Alex met zijn vocalen gemaakt heeft. Het verbaasde me gewoon bij The Last Shadow Puppets, en dan vooral in Brussel.
pi_64893898
Kan dat laatste, over de stem van Alex, niet negatieve gevolgen hebben voor de live versie van de oudere tracks?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 22:28:43 #124
53267 TC03
pi_64899998
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:11 schreef portie het volgende:
Kan dat laatste, over de stem van Alex, niet negatieve gevolgen hebben voor de live versie van de oudere tracks?
Hoe bedoel je? Zijn stem is niet veranderd ofzo, zijn zang gaat alleen vooruit.
pi_64900266
Nou, Hij heeft beter leren zingen, terwijl dat voorheen minder was. Misschien dat daardoor de charme van enkele nummers verliest. Dat hij dat met zijn stem nu beter zingt terwijl de versie die wij kenden van het album heel anders is. Daarnaast denk ik wel dat je stem verandert als je beter leert zingen. Niet veel, maar wel wat.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 22:38:00 #126
53267 TC03
pi_64900287
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 22:37 schreef portie het volgende:
Nou, Hij heeft beter leren zingen, terwijl dat voorheen minder was. Misschien dat daardoor de charme van enkele nummers verliest. Dat hij dat met zijn stem nu beter zingt terwijl de versie die wij kenden van het album heel anders is. Daarnaast denk ik wel dat je stem verandert als je beter leert zingen. Niet veel, maar wel wat.
Mwuah, de charme van de oudere nummers zit hem m.i. niet in 'gebrekkige' zang ofzo. Integendeel, Mardy Bum is vrij zuiver.
pi_64900603
Ik schijn voorspellende gaven te hebben
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_64919850
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 22:38 schreef TC03 het volgende:

[..]

Mwuah, de charme van de oudere nummers zit hem m.i. niet in 'gebrekkige' zang ofzo. Integendeel, Mardy Bum is vrij zuiver.
Klopt, Alex zong zeker niet slecht of vals, maar is door alle inspanningen tijdens optredens vocaal stukken sterker geworden. Vergelijk alleen al de studio-versie van "Riot Van" met deze opname uit begin 2006. Hij heeft, zoals elke zanger op tournee, nog altijd wel een mindere dag. Vind 'em op de Apollo-DVD ook niet erg goed bij stem. Ach, that's "live". Vond het mooi hoe Alex alle hogen noten er uit gooide, zonder te 'knijpen', bij TLSP in Brussel.

Wel grappig, toen ik laatst contact had met één van de AM-France webmasters, vertelde hij in vol enthousiasme dat hij een primeur had. Miles Kane had, na afloop van een Rascals-optreden in Parijs, aan hem verteld dat het nieuwe Arctic Monkeys-album in april uitkomt. Is Miles boodschapper van iets?

April is snel, maar nu er ook al een nieuw logo klaar staat... Komende week zal wel meer duidelijk worden, staat geloof ik een artikel over hun studio-opnames in de aankomende NME. En natuurlijk de Australische tournee.
  zondag 11 januari 2009 @ 17:45:56 #129
53267 TC03
pi_64920682
quote:
Op zondag 11 januari 2009 17:20 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Wel grappig, toen ik laatst contact had met één van de AM-France webmasters, vertelde hij in vol enthousiasme dat hij een primeur had. Miles Kane had, na afloop van een Rascals-optreden in Parijs, aan hem verteld dat het nieuwe Arctic Monkeys-album in april uitkomt. Is Miles boodschapper van iets?

Misschien staat ie onder contract en is doet hij voorlichten als vervangende werkzaamheden omdat hij niet aanwezig is voor 505.
  zondag 11 januari 2009 @ 18:51:29 #130
207860 Mistaken
Dé grappenmaker v/d bingoclub.
pi_64922674
Ik vind het in de Apollo best vals eigenlijk!
  zondag 11 januari 2009 @ 19:27:43 #131
192683 AMDB
Visionair.
pi_64923886
quote:
Op zondag 11 januari 2009 18:51 schreef Mistaken het volgende:
Ik vind het in de Apollo best vals eigenlijk!
Niet vals, eerder een beetje rauw imo. Je hoort dat z'n stem aan het einde van de show ook beter is als aan het begin.
pi_64934133
Mocht deze foto echt in eind november '08 genomen zijn, is dit nog wel een leuke hint dat James Ford (co-)producer is van de sessies: http://www.flickr.com/pho(...)t-72157601821679492/

Eigenlijk zegt het ook geen fuck .

edit: Maar de website van opname-studio The Premises, Londen geeft al iets meer weg. Zie "Who's On The Premises...": "A bumper month so we'll just list 'em: [...] The Arctic Monkeys moved into Studio A2 for the month."
  maandag 12 januari 2009 @ 00:57:13 #133
192683 AMDB
Visionair.
pi_64936320
Geweldig, ga er straks mooi over dromen, hoe briljant dat album gaat worden.
  maandag 12 januari 2009 @ 03:35:26 #134
53267 TC03
pi_64937813
Het concert van AM a.s. dinsdag in Wellington is niet eens uitverkocht, je kan iig nog gewoon kaartjes kopen.

Overigens is de pagina leeg als je op gigs klikt op arcticmonkeys.com. Misschien een foutje omdat de lijst geupdate wordt met optredens in Europa komende week? Ach, hopen kan altijd.
pi_64941878
Denk inderdaad wel dat er snel meer (festival)optredens aangekondigd gaan worden. Ik hoop op een zelfde formule als in 2007, maar je weet maar nooit. Een nieuw logo en een nieuwe lay-out al kant en klaar, dat geeft al wel wat aan. En dat Matt uit Mongrel is gestapt omdat het tour-schema (februari) hem niet uitkomt schept ook al wat hoop. Maar voor hetzelfde geldt zitten ze dan nog in de studio. Toch heb ik zo'n voorgevoel... Die raaskal van een Zane Lowe is met de jongens op tournee. Als-ie volgende week terug in Engeland is heeft hij vast een of andere primeur.

En de gig morgen is dus niet in Australië, maar in Nieuw-Zeeland.
pi_64942649
Zane Lowe, is dat dezelfde van T in the Park 2007? Dat stukje voorafgaand aan 505
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_64970088
Ooh volgens mij is t al dinsdag in dat continentje heeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver weg van ons .
Hun Gigs lijst stond al zo leeg sinds hun tour afgelopen was vorig jaar. Heeft naar mijn weten nog nooit een Gig van Australië of Nieuw-Zeeland in gestaan.
pi_64970267
Weet iemand Aisumasen waarvan wat het intromuziekje van at the Apollo is?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_64970373
quote:
Op maandag 12 januari 2009 11:29 schreef jakkop het volgende:
Zane Lowe, is dat dezelfde van T in the Park 2007? Dat stukje voorafgaand aan 505
Jep. "Oh my god, guys. You are, like, the greatest band ever ever in the universe." Ze komen vaak bij 'em langs, in ieder geval. Misschien wel juist daarom . Ook de presentator van Reading/Leeds en Glastonbury, etc. op BBC TV.
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:32 schreef jakkop het volgende:
Weet iemand Aisumasen waarvan wat het intromuziekje van at the Apollo is?
quote:
Op donderdag 25 december 2008 15:35 schreef Leonos het volgende:
Hoe heet dat liedje in het hoofdmenu van 'At the Apollo' ?
Damn, cool nummertje
quote:
Op donderdag 25 december 2008 16:13 schreef tim. het volgende:
Ja goed hè? Het is Servizio Fotografico van Bruno Nicolai. Het is afkomstig van een Italiaanse soundtrack uit de jaren '70. Ik zal kijken of ik een link kan vinden (PM).
pi_64970910
Leuk nummer inderdaad!
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_64972603
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:29 schreef portie het volgende:
Ooh volgens mij is t al dinsdag in dat continentje heeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver weg van ons .
Hun Gigs lijst stond al zo leeg sinds hun tour afgelopen was vorig jaar. Heeft naar mijn weten nog nooit een Gig van Australië of Nieuw-Zeeland in gestaan.
Op de nieuwe (reeds verwijderde) site stond een compleet overzicht onder "gigs". Het optreden in Wellington heeft geen voorprogramma, en zal starten om 20:00 plaatselijke tijd. Dat is om morgenochtend 08:00 Nederlandse tijd .
  maandag 12 januari 2009 @ 23:16:09 #142
53267 TC03
pi_64972683
quote:
Op maandag 12 januari 2009 23:14 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Op de nieuwe (reeds verwijderde) site stond een compleet overzicht onder "gigs". Het optreden in Melbourne heeft geen voorprogramma, en zal starten om 20:00 plaatselijke tijd. Dat is om morgenochtend 08:00 Nederlandse tijd .
quote:
Saturday 24th January 2009 – Palais Theatre, Melbourne
www.ticketmaster.com.au
Ticketek Ph: 136 100
Morgen is Wellington hoor.
pi_64972844
Hm, ja. Wat TC03 zegt. .
  maandag 12 januari 2009 @ 23:21:03 #144
53267 TC03
pi_64972925
Maargoed, in Nieuw Zeeland is het nog een twee uur later, dus des te beter.
pi_64973136
Ik ging al uit van de tijd in Nieuw-Zeeland . Wordt trouwens best wel een veelbetekenend moment met het oog op de nieuwe songs. Hopelijk hebben ze geen last van het "Be Here Now"-effect... "Where you there when Arctic Monkeys jumped the shark?" Of zal het kwaliteit zijn als vanouds?
pi_64975452
Overigens zullen zo'n 6 á 7 songs van één van de Big Day Out-optredens op de Australische TV-zender Channel V worden uitgezonden. Wat hoogstwaarschijnlijk betekent dat de rest van de set uit nieuwe nummers bestaat. Nog even een gokje doen welke van de crowd-pleasers ze zullen droppen? Of zullen ze op safe spelen? Ik zet in op "Dancing Shoes" of "Fake Tales". Gewoon omdat dat de grootste live-kneiters zijn, en ze altijd zo lekker dwars zijn .

En de zaal-optredens zijn wél uitverkocht trouwens.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:18:42 #147
53267 TC03
pi_64982884
Kan nog geen reacties vinden over het concert. Misschien vanavond als Nieuw-Zeeland wakker wordt.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:56:19 #148
230345 conobram
is neit lam
pi_64984446
mischien spelen ze wel helemaal geen nieuwe liedjes :p
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:01:16 #149
53267 TC03
pi_64984602
Dat lijkt me uitgesloten.
pi_64990273
Alles wat ik tot nu toe weet:

• Ze begonnen met een nieuw nummer.
  • Ze deden 5 4 nieuwe nummers in totaal, waarvan één "Crying Lightning" zou heten.
  • Alex speelt wederom toetsen op één van die nieuwe nummers.
  • In ieder geval "Teddy Picker", "Fake Tales" (jawel!), "A Certain Romance" en ''Old Yellow Bricks'' zijn van de setlist gedropt. Ook wederom geen ''Mardy Bum''.
  • Als toegift deden ze een cover van Nick Cave.

We houden u op de hoogte

edit: Correcte informatie hier: Arctic Monkeys #18 - Death Metal album!

[ Bericht 4% gewijzigd door Aisumasen op 13-01-2009 19:22:56 ]
  •   dinsdag 13 januari 2009 @ 15:11:32 #151
    164953 Cavalier1
    Geen basketbal fan!
    pi_64991217
    live at the apollo, geweldige dvd
      dinsdag 13 januari 2009 @ 15:23:24 #152
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_64991734
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 14:43 schreef Aisumasen het volgende:
    Alles wat ik tot nu toe weet:

• Ze begonnen met een nieuw nummer.
  • Ze deden 5 nieuwe nummers in totaal, waarvan één "Crying Lightning" zou heten.
  • Alex speelt wederom toetsen op één van die nieuwe nummers.
  • In ieder geval "Teddy Picker", "Fake Tales" (jawel!) en "A Certain Romance" zijn van de setlist gedropt.
  • Als toegift deden ze een cover van Nick Cave.

We houden u op de hoogte
  • Gaaf!
    pi_64991921
    Ik kan niet wachten .
      dinsdag 13 januari 2009 @ 15:40:48 #154
    230345 conobram
    is neit lam
    pi_64992533
    iets over sketchead?
    pi_64993738
    De AM zijn 21 aug in Erfurt, dus Lowlands lijkt me eigenlijk toch wel een zekerheidje
    pi_64993907
    Ik ben benieuwd. Moeten we eerst wachten tot de Nieuw-Zeelanders wakker worden (voor opnames)?
      dinsdag 13 januari 2009 @ 16:26:55 #157
    230345 conobram
    is neit lam
    pi_64994801
    ja en het is daar pas 4:30
      dinsdag 13 januari 2009 @ 17:25:03 #158
    230345 conobram
    is neit lam
    pi_64997262
    quote:
    Arctic Monkeys are working hard on album #3 in the Mojave desert (with producer Josh Homme) with a view to releasing something in the second half of 2009. They are one of a multitude of bands releasing material this year that includes Kasabian, Klaxons and The View. Release date: Late 2009.
    waaaat http://www.nme.com/photos/677/13/new-albums-for-2009
    pi_64997497
    Ik hoop dat het daadwerkelijke studio-artikel in de NME wat beter nieuws weet te brengen. Kan me niet voorstellen dat het ná de zomer uitkomt, met het oog op al deze optredens en de snelheid waarin ze werken. Aan de andere kant was het ook wel een beetje te verwachten, desalniettemin houd ik een slag om de arm.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 17:52:48 #160
    230345 conobram
    is neit lam
    pi_64998219
    huh geen teddy picker?

nu al verwijderd

[ Bericht 11% gewijzigd door conobram op 13-01-2009 18:00:22 ]
    pi_64998462
    Argh, en tot overmaat van ramp kom ik er dan ook nog achter dat mijn informatie een onbetrouwbare forumpost als bron heeft. De 'niet gespeelde' "Teddy Picker" is al (in schandalige kwaliteit) op YouTube te vinden, maar ook dat fake zijn en een eerdere opname zijn. En de titel "Crying Lightning" kan ook net zo goed een grap zijn. Deze speculaties hebben geen zin, ik wacht wel tot morgen. Verdomme nog niet eens een setlist te vinden . Dát bedoelde ik met: "Ik weet niet hoe telecommunicatief de fans daar zijn..."

Vanavond Nederlandse tijd is er ergens op de plaatselijke radio een concertverslag te horen. Tot die tijd houd ik mijn adem niet in.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 18:01:07 #162
    230345 conobram
    is neit lam
      dinsdag 13 januari 2009 @ 18:52:52 #163
    53267 TC03
    pi_65000173
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 17:59 schreef Aisumasen het volgende:
    Argh, en tot overmaat van ramp kom ik er dan ook nog achter dat mijn informatie een onbetrouwbare forumpost als bron heeft. De 'niet gespeelde' "Teddy Picker" is al (in schandalige kwaliteit) op YouTube te vinden, maar ook dat fake zijn en een eerdere opname zijn. En de titel "Crying Lightning" kan ook net zo goed een grap zijn. Deze speculaties hebben geen zin, ik wacht wel tot morgen. Verdomme nog niet eens een setlist te vinden . Dát bedoelde ik met: "Ik weet niet hoe telecommunicatief de fans daar zijn..."

Vanavond Nederlandse tijd is er ergens op de plaatselijke radio een concertverslag te horen. Tot die tijd houd ik mijn adem niet in.
    Ik voel je frustratie.

Maargoed, een album release na de zomer zou wel erg balen zijn.
    pi_65001111
    quote:
    Arctic Monkeys debut four new songs in New Zealand

Arctic Monkeys played four new songs in New Zealand last night (January 12) as they played their first gig in "over a year".

The Sheffield band played 'Dangerous Animals', 'Pretty Visitors', 'Go-Kart' - which frontman Alex Turner introduced as being called 'Would You Like Me To Build You A Go-Kart?' - and 'Crying Lightning' at Wellington Town Hall.

After opening with former B-side 'Da Frame 2R', Turner said: "Hello everyone, this is our first gig for about a year, so you might have to bear with us."

The Sheffield band have been recording with Queens Of The Stone Age frontman Josh Homme, and made the most of the pause in work on their third record to play the new songs.

Towards the end of the night, a cocktail-sipping Turner told the crowd he was playing a "new one with a Les Paul" before performing 'Go-Kart'.

Some of new material saw the band using a little toy piano and a slide guitar.

The set also included plenty of the band's favourites, plus a cover of Nick Cave And The Bad Seeds' 'Red Right Hand' in the encore.

Arctic Monkeys played:

'Da Frame 2R'
    'This House Is A Circus'
    'Still Take You Home'
    'The View From The Afternoon'
    'Dancing Shoes'
    'Dangerous Animals'
    'From The Ritz To The Rubble'
    'I Bet You Look Good On The Dancefloor'
    'Pretty Visitors'
    'Brianstorm'
    'When The Sun Goes Down'
    'Leave Before The Lights Come On'
    'Go-Kart'
    'Crying Lightning'

'Fluorescent Adolescent'
    'Do Me A Favour'

'Red Right Hand' (Nick Cave cover)
    'If You Were There, Beware'

http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/42043
    Tof, "Da Frame 2R" als opener . En nieuwe instrumenten!
      dinsdag 13 januari 2009 @ 19:27:15 #165
    230345 conobram
    is neit lam
    pi_65001427
    En er zijn er dus heel wat af, waaronder ook Sandtrap en Terror Pocket. Kunnen we die nog op het nieuwe album verwachten?
      dinsdag 13 januari 2009 @ 19:29:54 #166
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_65001547
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 19:27 schreef conobram het volgende:
    En er zijn er dus heel wat af, waaronder ook Sandtrap en Terror Pocket. Kunnen we die nog op het nieuwe album verwachten?
    Dat zijn liedjes van de "oude" tour, ik kan me voorstellen dat ze nu wat andere nieuwe liedjes willen proberen . Maar als Sandtrap geen release krijgt ga ik echt wenen hoor, wacht al anderhalf jaar op dat nummer .
    2000 light years from home
    pi_65001613
    Valt me ook een beetje tegen dat ze niet langer dan 80 minuten gespeeld hebben. Dat er oude nummers afvallen is niet meer dan logisch. Over of we welke nummers wanneer op welke release kunnen verwachten kunnen we enkel speculeren. Het enige wat zeker is, is dat beide songs in januari 2008 zijn opgenomen.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 19:35:49 #168
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_65001811
    Desnoods als B-side, maakt me niet echt uit hoe.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 19:41:09 #169
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_65002143
    Een les Paul
    Speelgoed piano moet ik eerst horen.

Ben benieuwd
      dinsdag 13 januari 2009 @ 19:48:53 #171
    53267 TC03
    pi_65002377
    Da Frame 2R noemde Alex in HMH trouwens zelf The Frame To Relevance. Ik ben volgens mij de enige die dat gehoord heeft.
    pi_65002392
    Ik vind beschrijvingen van (nog) onbekende nummers die je graag wilt horen altijd zo frustrerend. En een speelgoed piano kan zo klinken als de solo van "Despair" klinkt.
    pi_65002466
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 19:48 schreef TC03 het volgende:
    Da Frame 2R noemde Alex in HMH trouwens zelf The Frame To Relevance. Ik ben volgens mij de enige die dat gehoord heeft.
    Neejoh.
      dinsdag 13 januari 2009 @ 19:57:31 #174
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_65002752
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 19:48 schreef TC03 het volgende:
    Jezus, nu je het zegt, volgens mij zei ie dat inderdaad, ik kan me ook zoiets herinneren, of ik moet het ergens gelezen hebben.
    pi_65002903
    Jep, dat klopt. 0:35. Ook de volledige titel namelijk.
    pi_65003140
    En welke nummers ze er ook af gooien, je zal het altijd jammer vinden omdat het goede nummers zijn en je zal altijd de nummers die blijven staan ook goed vinden
      dinsdag 13 januari 2009 @ 20:07:31 #177
    53267 TC03
    pi_65003168
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 20:06 schreef JeroenV het volgende:
    En welke nummers ze er ook af gooien, je zal het altijd jammer vinden omdat het goede nummers zijn en je zal altijd de nummers die blijven staan ook goed vinden
    Dat is het nadeel van een band waarvan elk nummer van hoog niveau is.
    pi_65003279
    Kijk, dat bedoel ik. Kan er ook niet rouwig om zijn dat zelfs "Terror Pocket" en "Sandtrap" hebben moeten wijken. Waarom oude nummers willen horen, als je gloednieuwe songs kan horen? Had liever gezien de nummers van het debuut geskipt zouden worden, maar dat zal je altijd houden.

Nou, 't is 08:00 's ochtends geweest, opstaan! Kom maar op met al die prachtige opnames!
    pi_65010713
    Bijna 3 uur later en nog steeds helemaal niks
      dinsdag 13 januari 2009 @ 23:35:30 #180
    230345 conobram
    is neit lam
    pi_65012476
    Dat grietje op de australische nieuw-zeelandse radio zegt dat ze 3 nieuwe liedjes hebben gespeeld en dat het geluid slecht was en dat ze niet danste op Bet you look good omdat ze op t balkon zat. Nou, ze hadden beter mij erheen kunnen laten gaan
      dinsdag 13 januari 2009 @ 23:43:22 #181
    123869 Merkie
    Surprisingly contagious
    pi_65012815
    Rare Nieuw-Zeelanders. Waarom mogen die paupers nou het eerste concert sinds hele lang tijd van AM ontvangen . Als het in Amsterdam was geweest had heel YouTube vol gestaan met 217 filmpjes .
      woensdag 14 januari 2009 @ 00:00:56 #182
    192683 AMDB
    Visionair.
      woensdag 14 januari 2009 @ 01:51:41 #183
    53267 TC03
    pi_65016499
    Nog steeds niet. Ik ga maar slapen.
    pi_65017512
    What the fuck, nog niks, behalve een neppe ''Go-Kart'' .

Ik lees op het AM forum dat er iemand morgen zijn camera meeneemt, gelukkig.
    pi_65019191
    nouja nog steeds niks! pff
    pi_65019440
    http://www.stuff.co.nz/4818264a1860.html
    in de comments reacties van mensen die er waren.
    pi_65019981
    Veel comments hebben het erover dat de nieuwe nummers minder hard/springerig zijn.

'I enjoyed he Munkeeys new songs. They aren't bouncy like the earlier stuff but they are tight, drum driven and intense.'
    pi_65021042
    nog niks behalve een van FA dan

edit: en wat fotos http://www.flickr.com/photos/hushed/

[ Bericht 44% gewijzigd door conobram op 14-01-2009 10:56:29 ]
    pi_65022103
    pi_65022201
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 11:05 schreef febster het volgende:

Go Kart ??? (slechte kwaliteit)
    die is nep.
      woensdag 14 januari 2009 @ 12:06:45 #191
    192683 AMDB
    Visionair.
    pi_65024473

Die is wel echt volgens mij, maar niet echt te verstaan volgens mij. Eerst even luisteren

Edit: even geluisterd, als het nummer niet origineel met ruis erin is dan is dit een niet te beluisteren kutversie waar niks van te maken valt. Jammer
    pi_65033941
    quote:
    New Zealand Arctic Monkeys fans rate 'stunning' new songs

Fans who went to Arctic Monkeys' first gig in over a year (January 12) have given their reaction to the new songs played by the band to NME.COM.

As previously reported, Arctic Monkeys debuted four new songs at their Wellington Town Hall gig - 'Dangerous Animals', 'Pretty Visitors', 'Go-Kart' and 'Crying Lightning'.

Fan footage of the new songs are beginning to be uploaded onto YouTube, and you can watch a version of 'Go-Kart' by scrolling down now - although the sound quality on the video is rough.

Posting on NME.COM, fans have been giving their verdict on the new tracks.

"The new tracks are electrifying; a real progression from their previous work," wrote "ashaas". "Still keeping to Turner's signature melodies, their new riffs are dirtier and more spaced out. The crowd went off during the songs we all knew, but we were all really listening intently to the new material. By the end of 'Crying Lightning' we were singing along. The new album is going to be a stunner."

Nzviolator agreed that 'Crying Lightning' was the best of the new songs, saying it sounded "very Last Shadow Puppetsy".

Another NME.COM user, Mike13, was less impressed though, saying: "New songs were pretty good, although nothing blew me away as much as 'Brianstorm' the first time I heard it."

Arctic Monkeys are now set to play the Big Day Out Festival in New Zealand and Australia before continuing work on their third album.

http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/42057
    pi_65036366
    en over 15 uur is al weer de volgende show, ik hoop dat ze in auckland een beetje sneller zijn met uploaden
    pi_65038585
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 12:06 schreef AMDB het volgende:

Die is wel echt volgens mij, maar niet echt te verstaan volgens mij. Eerst even luisteren

Edit: even geluisterd, als het nummer niet origineel met ruis erin is dan is dit een niet te beluisteren kutversie waar niks van te maken valt. Jammer
    Klinkt goed, vind ik. Jammer van de ruis, maar daar kan ik wel doorheen luisteren tot morgen, als er nieuwe opnames opduiken. Best verslavend nummer .
    pi_65039110
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 17:57 schreef tim. het volgende:

[..]

Klinkt goed, vind ik. Jammer van de ruis, maar daar kan ik wel doorheen luisteren tot morgen, als er nieuwe opnames opduiken. Best verslavend nummer .
    Je bedoeld: Áls er nieuwe opnames opduiken . Mooi om die gefrustreerde reacties te lezen, haha. Arctic Monkeys spelen hun eerste optreden sinds ruim één jaar, doen 4 nieuwe nummers, en na bijna 2 dagen wachten is alles wat we hebben een totaal onluisterbare opname van één van die nummers .
    Welkom in de moderne wereld .
    pi_65040748
    Ondertussen speelt Mongrel as. vrijdag gewoon op Eurosonic in Groningen en wisten wij van niets . Nu al lang en breed uitverkocht. Goddamnit.
      woensdag 14 januari 2009 @ 18:53:22 #197
    53267 TC03
    pi_65040827
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 17:57 schreef tim. het volgende:

[..]

Niets dan respect voor deze skills.
    pi_65041190
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 18:51 schreef Aisumasen het volgende:
    Ondertussen speelt Mongrel as. vrijdag gewoon op Eurosonic in Groningen en wisten wij van niets . Nu al lang en breed uitverkocht. Goddamnit.
    huh? dat is toch al heel lang bekend? volgens mij stond dat al een tijdje op last.fm
      woensdag 14 januari 2009 @ 19:10:48 #199
    207860 Mistaken
    Dé grappenmaker v/d bingoclub.
    pi_65041575
    Aisumasen is niet echt van die moderne tijd he!
    pi_65041782
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 18:51 schreef Aisumasen het volgende:
    Wat ik van Mongrel gehoord heb was toch hopeloos.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')