Gaaf!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 14:43 schreef Aisumasen het volgende:
Alles wat ik tot nu toe weet:Ze begonnen met een nieuw nummer. Ze deden 5 nieuwe nummers in totaal, waarvan één "Crying Lightning" zou heten. Alex speelt wederom toetsen op één van die nieuwe nummers. In ieder geval "Teddy Picker", "Fake Tales" (jawel!) en "A Certain Romance" zijn van de setlist gedropt. Als toegift deden ze een cover van Nick Cave.
We houden u op de hoogte
waaaatquote:Arctic Monkeys are working hard on album #3 in the Mojave desert (with producer Josh Homme) with a view to releasing something in the second half of 2009. They are one of a multitude of bands releasing material this year that includes Kasabian, Klaxons and The View. Release date: Late 2009.
Ik voel je frustratie.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:59 schreef Aisumasen het volgende:
Argh, en tot overmaat van ramp kom ik er dan ook nog achter dat mijn informatie een onbetrouwbare forumpost als bron heeft. De 'niet gespeelde' "Teddy Picker" is al (in schandalige kwaliteit) op YouTube te vinden, maar ook dat fake zijn en een eerdere opname zijn. En de titel "Crying Lightning" kan ook net zo goed een grap zijn. Deze speculaties hebben geen zin, ik wacht wel tot morgen. Verdomme nog niet eens een setlist te vinden. Dát bedoelde ik met: "Ik weet niet hoe telecommunicatief de fans daar zijn..."
Vanavond Nederlandse tijd is er ergens op de plaatselijke radio een concertverslag te horen. Tot die tijd houd ik mijn adem niet in.
Tof, "Da Frame 2R" als openerquote:Arctic Monkeys debut four new songs in New Zealand
Arctic Monkeys played four new songs in New Zealand last night (January 12) as they played their first gig in "over a year".
The Sheffield band played 'Dangerous Animals', 'Pretty Visitors', 'Go-Kart' - which frontman Alex Turner introduced as being called 'Would You Like Me To Build You A Go-Kart?' - and 'Crying Lightning' at Wellington Town Hall.
After opening with former B-side 'Da Frame 2R', Turner said: "Hello everyone, this is our first gig for about a year, so you might have to bear with us."
The Sheffield band have been recording with Queens Of The Stone Age frontman Josh Homme, and made the most of the pause in work on their third record to play the new songs.
Towards the end of the night, a cocktail-sipping Turner told the crowd he was playing a "new one with a Les Paul" before performing 'Go-Kart'.
Some of new material saw the band using a little toy piano and a slide guitar.
The set also included plenty of the band's favourites, plus a cover of Nick Cave And The Bad Seeds' 'Red Right Hand' in the encore.
Arctic Monkeys played:
'Da Frame 2R'
'This House Is A Circus'
'Still Take You Home'
'The View From The Afternoon'
'Dancing Shoes'
'Dangerous Animals'
'From The Ritz To The Rubble'
'I Bet You Look Good On The Dancefloor'
'Pretty Visitors'
'Brianstorm'
'When The Sun Goes Down'
'Leave Before The Lights Come On'
'Go-Kart'
'Crying Lightning'
'Fluorescent Adolescent'
'Do Me A Favour'
'Red Right Hand' (Nick Cave cover)
'If You Were There, Beware'
http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/42043
Dat zijn liedjes van de "oude" tour, ik kan me voorstellen dat ze nu wat andere nieuwe liedjes willen proberenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:27 schreef conobram het volgende:
En er zijn er dus heel wat af, waaronder ook Sandtrap en Terror Pocket. Kunnen we die nog op het nieuwe album verwachten?![]()
Neejoh.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:48 schreef TC03 het volgende:
Da Frame 2R noemde Alex in HMH trouwens zelf The Frame To Relevance. Ik ben volgens mij de enige die dat gehoord heeft.
Jezus, nu je het zegt, volgens mij zei ie dat inderdaad, ik kan me ook zoiets herinneren, of ik moet het ergens gelezen hebben.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 19:48 schreef TC03 het volgende:
Da Frame 2R noemde Alex in HMH trouwens zelf The Frame To Relevance. Ik ben volgens mij de enige die dat gehoord heeft.
Dat is het nadeel van een band waarvan elk nummer van hoog niveau is.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:06 schreef JeroenV het volgende:
En welke nummers ze er ook af gooien, je zal het altijd jammer vinden omdat het goede nummers zijn en je zal altijd de nummers die blijven staan ook goed vinden
die is nep.quote:
quote:New Zealand Arctic Monkeys fans rate 'stunning' new songs
Fans who went to Arctic Monkeys' first gig in over a year (January 12) have given their reaction to the new songs played by the band to NME.COM.
As previously reported, Arctic Monkeys debuted four new songs at their Wellington Town Hall gig - 'Dangerous Animals', 'Pretty Visitors', 'Go-Kart' and 'Crying Lightning'.
Fan footage of the new songs are beginning to be uploaded onto YouTube, and you can watch a version of 'Go-Kart' by scrolling down now - although the sound quality on the video is rough.
Posting on NME.COM, fans have been giving their verdict on the new tracks.
"The new tracks are electrifying; a real progression from their previous work," wrote "ashaas". "Still keeping to Turner's signature melodies, their new riffs are dirtier and more spaced out. The crowd went off during the songs we all knew, but we were all really listening intently to the new material. By the end of 'Crying Lightning' we were singing along. The new album is going to be a stunner."
Nzviolator agreed that 'Crying Lightning' was the best of the new songs, saying it sounded "very Last Shadow Puppetsy".
Another NME.COM user, Mike13, was less impressed though, saying: "New songs were pretty good, although nothing blew me away as much as 'Brianstorm' the first time I heard it."
Arctic Monkeys are now set to play the Big Day Out Festival in New Zealand and Australia before continuing work on their third album.
http://www.nme.com/news/arctic-monkeys/42057
Klinkt goed, vind ik. Jammer van de ruis, maar daar kan ik wel doorheen luisteren tot morgen, als er nieuwe opnames opduiken. Best verslavend nummerquote:Op woensdag 14 januari 2009 12:06 schreef AMDB het volgende:
Die is wel echt volgens mij, maar niet echt te verstaan volgens mij. Eerst even luisteren
Edit: even geluisterd, als het nummer niet origineel met ruis erin is dan is dit een niet te beluisteren kutversie waar niks van te maken valt. Jammer![]()
Je bedoeld: Áls er nieuwe opnames opduikenquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:57 schreef tim. het volgende:
[..]
Klinkt goed, vind ik. Jammer van de ruis, maar daar kan ik wel doorheen luisteren tot morgen, als er nieuwe opnames opduiken. Best verslavend nummer.
Niets dan respect voor deze skills.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:57 schreef tim. het volgende:
[..]
Klinkt goed, vind ik. Jammer van de ruis, maar daar kan ik wel doorheen luisteren tot morgen, als er nieuwe opnames opduiken. Best verslavend nummer.
huh? dat is toch al heel lang bekend? volgens mij stond dat al een tijdje op last.fmquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:51 schreef Aisumasen het volgende:
Ondertussen speelt Mongrel as. vrijdag gewoon op Eurosonic in Groningen en wisten wij van niets. Nu al lang en breed uitverkocht. Goddamnit.
Wat ik van Mongrel gehoord heb was toch hopeloos.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:51 schreef Aisumasen het volgende:
Ondertussen speelt Mongrel as. vrijdag gewoon op Eurosonic in Groningen en wisten wij van niets. Nu al lang en breed uitverkocht. Goddamnit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |