Nee idd diepvriessoesjes. Dan ga ik dat proberen.quote:Op vrijdag 5 december 2008 18:21 schreef Popples het volgende:
[..]
wil je verse soesjes gebruiken gebruiken?
anders diepvriessoesjes gebruiken bevroren en snel doen en dan de vriezer in.
zo heb ik ze een keer gemaakt met witte chocolade en muisjes en dan de vriezer in en een uur van te voren eruit halen als. ik had dat als kraamtraktatie.
moet maar weer eens gaan frobelen. kom er met 2 meisjes gewoon niet aan toe
hihi ja daar kan ik me iets bij voorstellen. Ik ga dit weekend ook een hele kleine springvorm halen voor oefentaartjes omdat ik anders mensen vet ga mestenquote:Op vrijdag 5 december 2008 21:47 schreef Brighteyes het volgende:
Omdat ik die oefentaarten niet zelf op wil eten!
Ik probeer echt uit de buurt te blijven van zoetigheid en lekkere dingen.
heb ik ook ja! Hij is ongeveer 12 cm doorsneequote:Op vrijdag 5 december 2008 22:47 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
hihi ja daar kan ik me iets bij voorstellen. Ik ga dit weekend ook een hele kleine springvorm halen voor oefentaartjes omdat ik anders mensen vet ga mesten
ja he? ik heb ook een mini-cakevormquote:
Ik heb een stalen bakplaat met minivormpjes, werkt perfect!quote:Op zaterdag 6 december 2008 09:26 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
aahw![]()
Ik heb wel al minimuffinvormpjes, maar dat werkt toch niet zo geweldig. Kan ook liggen aan t feit dat ik niet met siliconen bakvormen kan omgaan![]()
Ik heb gisteren ook twee cupcake boekjes gekregen! Welke heb jij?quote:Op zaterdag 6 december 2008 12:07 schreef VegaKip het volgende:
Gisteren van sinterklaas een mini cupcakesbakplaat en een boekje over cupcakes gekregen
Dezequote:Op zaterdag 6 december 2008 18:37 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik heb gisteren ook twee cupcake boekjes gekregen! Welke heb jij?
De verjaardagstaart voor mijn stiefzoontje, vandaag gemaakt:
[ afbeelding ]
Dezelfde en nog een roze vierkant boekje dat '500 cakejes' heet.quote:Op zaterdag 6 december 2008 19:40 schreef VegaKip het volgende:
[..]
Deze
http://www.bol.com/nl/p/b(...)005950393/index.html
Welke heb jij? Leuke taart
mooi hoorquote:Op zaterdag 6 december 2008 18:37 schreef Sorbootje het volgende:
[ afbeelding ]
Toevallig een recept uit dat boekje?quote:Op zaterdag 6 december 2008 20:56 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Dezelfde en nog een roze vierkant boekje dat '500 cakejes' heet.
Er staan as we speak cupcakes in de oven![]()
Ja, de citroencupcakes. Ze zijn geluktquote:Op zaterdag 6 december 2008 21:19 schreef VegaKip het volgende:
[..]
Toevallig een recept uit dat boekje?
Waarom niet? Geef je buren wat leuks voor de feestdagen of breng je taart naar het leger des heils. Of geef een taart aan je tandarts, die krijgt misschien niet zo vaak cadeautjesquote:Op zaterdag 6 december 2008 12:11 schreef Nouwk het volgende:
Ik heb dat dus ook, ik wil oefenen, maar ik kan moeilijk ergens aanbellen met de vraag of zij misschien wel mijn taart willen eten, hier worden we anders tonnetje rond
Ah lekkerquote:Op zaterdag 6 december 2008 22:10 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ja, de citroencupcakes. Ze zijn gelukt
quote:Op zaterdag 6 december 2008 18:37 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Ik heb gisteren ook twee cupcake boekjes gekregen! Welke heb jij?
[ afbeelding ]
Lieve cakejesquote:Op maandag 8 december 2008 08:54 schreef Sorbootje het volgende:
[ afbeelding ]
Dit waren mijn cupcakes... maar de papiertjes begonnen te roken in de oven (verder niks van te proeven, maar het staat zo lelijk). Iemand een idee wat ik kan doen om dat te voorkomen?
quote:Op zondag 14 december 2008 21:10 schreef soares het volgende:
[ afbeelding ]
vandaag gemaakt...
verschillende laagjes marseplijn op elkaar, van verschillende kleuren... komt uit een libelle...
leuk voor bij de koffie....
Nouwk staat die in de folder? Want de enige die ik zie kost 332.01 euro inclusief. Dat is de Kenwood KMIX KMX-51.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:27 schreef Nouwk het volgende:
Ik ga een keukenmachine kopenOf nouja, vriendlief wil hem kopen voor mijn verjaardag.. Hijs 99 euro excl. bij de Makro, echt een koopje dus: de Kenwood Patissier (ook beter bekend als Mx 271)! Jeej
Thnx! Is 2,5 liter genoeg? Ik zag hier de 4 liter voor 149 euro. Scheelt 32 euro en anderhalve liter. Hm, twijfel!quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:51 schreef Nouwk het volgende:
Ja, laatste pagina, van 16 tot 24 december die folder!
http://www.metro-mcc.nl/papernewsfolder/26/nonfood/index.asp Hier en dan laatste pagina klikken
Oh dat verandert de zaak! Ik denk dat ik dit weekend naar de Makro toe moet!quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:58 schreef Nouwk het volgende:
O trouwens, er staat bij dat de inhoud van die mengkom 2.5 liter is, maar dat is een fout die er elke keer in staat! Hij is gewoon 4 liter, ideaal voor luchtige kapsels, botercreme etc.. echt superding schijnt, dus wil hem graag!
Met de zijkant van een liniaalquote:Op woensdag 17 december 2008 17:56 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Truste, erg leuke taartwaar heb jij de vierkantjes mee gemaakt?
Leuk!quote:Op zondag 14 december 2008 21:10 schreef soares het volgende:
[ afbeelding ]
vandaag gemaakt...
verschillende laagjes marseplijn op elkaar, van verschillende kleuren... komt uit een libelle...
leuk voor bij de koffie....
quote:Op zaterdag 20 december 2008 14:35 schreef soares het volgende:
IK HEB HEMMMM!!!! HAHAHAHAHA
Mooi.quote:Op maandag 22 december 2008 10:24 schreef Sorbootje het volgende:
Eénpersoons vader-van-het-jaar taartje voor mijn vader. We vierden gisteren 'sinterkerst' en het was mijn surprise.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En in de doos:
[ afbeelding ]
Sjonge, mooi hoorquote:Op maandag 22 december 2008 10:24 schreef Sorbootje het volgende:
Eénpersoons vader-van-het-jaar taartje voor mijn vader. We vierden gisteren 'sinterkerst' en het was mijn surprise. ]
Je kan cacao gebruiken of bijv. saffraan (geel). Of bietensap gebruiken voor rode marsepein, of reine-claude siroop voor groene marsepein of wortelsap voor oranje marsepein. Het is wel zo dat als je vloeistof toevoegd aan marsepein het erg plakkerig wordt...dat kun je oplossen door er poedersuiker doorheen te knedenquote:Op maandag 22 december 2008 10:55 schreef melonovy het volgende:
kan je marsepijn ook kleuren met limonadesiroop?
Misschien wel, maar ik had het gekleurd. Maar ik bedenk de poedersuiker maar aan 1 kant hoeft te zitten als ik het meteen goed uitrol en dat de bovenkant dan natuurlijk wel mooi blijft! Maar ik geef niet op, want het smaakte prima!quote:Op zondag 28 december 2008 15:35 schreef Nouwk het volgende:
TruIvy, werkt poedersuiker niet beter tegen de plakkerigheid?
Bedankt voor de tips! Ik ga zeker kleurtjes bestellen, het is heel leuk om te doen. Ik had in mijn zelfgekochtequote:Op maandag 29 december 2008 21:22 schreef Nouwk het volgende:
Maar ik vind het een super leuk taartje, had je hem ook nog gevuld met iets lekkers? ^^
Nog genoeg tijd om te oefenenquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:05 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik wou dat ik dit kon
In september ga ik trouwen, het zou funny zijn om zelf te taart te gaan bouwen, haha!
Als je met Visa of Paypal betaalt, zijn je aankopen altijd verzekerd. Komt het niet aan, dan maak je daar melding van en dan regelen zij het verder. Verder zijn bedrijven in Engeland echt niet minder betrouwbaar dan Nederlandse, net als hier zullen ze waarschijnlijk gewoon de goederen opnieuw sturen wanneer het niet is aangekomen. Eventueel kun je eerst navragen of je moet tekenen voor het pakket.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:50 schreef Nouwk het volgende:
Had ik een heel bericht getypt, kan ik het opnieuw doen
Maar wat een leuk taart Trulvy, goed dat het nu gelukt is, erg origineel bedacht ook!
Maar ik zit er over te denken om te bestellen in Engeland, omdat de pond nu zo ongelooflijk laag is (vandaag zelfs maar 0,90 cent en dalende!). Niet alleen omdat in Engeland zo veel verkrijgbaar is, maar ook omdat de fondant bijvoorbeeld de helft kost als wat ik er hier voor betaal in de goedkoopste winkel. Kan het misschien op laten halen door een vrachtbedrijf dat naar Londen moet, maar weet niet wat dat kosten gaat. Vind het eng om voor zoveel geld te bestellen en dat het dan niet aankomt!
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:51 schreef Taartje het volgende:
Of kun je ook decoreren terwijl het kapsel nog bevroren is?![]()
Als je naar zo'n winkel gaat betaal je je blauw. Jij bent denk ik iets goedkoper, dus dan zijn mensen gauw blij denk ik. Ik zou voor zulke mooie taartjes als in dit topic echt wel geld overhebben.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 21:02 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Euh geloof dat ik mijn eerste "bestelling" binnen heb hehe![]()
een meisjes verjaardagstaart, lijkt me erg leuk om te maken, maar word er ook wel een beetje zenuwachtig van omdat het nu voor een "vreemde" is en hij dus echt goed moet zijn.
vind het wel stom om te moeten zeggen wat zoiets kost, maarja..kan niet voor iedereen maar gratis bakken, zou een dure hobby worden
Botercreme vind ik niet zo lekker. Kan ik botercreme ook op smaak brengen, met cacoa of weet ik wat? Iemand een goede tip?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Leuk taartje! Als je hem afsmeert met iets dikkers, botercreme oid, komen de onregelmatigheden van de cake minder naar voren in de marsepein.
Cacao kan absoluut, of doe iets heel anders zoals een stevige chocoladecreme\ -mousse of een dikke banketbakkersroom.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:49 schreef Taartje het volgende:
[..]
Botercreme vind ik niet zo lekker. Kan ik botercreme ook op smaak brengen, met cacoa of weet ik wat? Iemand een goede tip?
Is daar dan een verhouding voor of gooi je er gewoon een klont in?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:55 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Cacao kan absoluut, of doe iets heel anders zoals een stevige chocoladecreme\ -mousse of een dikke banketbakkersroom.
Ik doe over het algemeen maar wat eigenlijk. Gewoon even proeven, voelen, lekker kliederenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:11 schreef Franneh het volgende:
[..]
Is daar dan een verhouding voor of gooi je er gewoon een klont in?
(noob he)
Ik doe het lepeltje voor lepeltje tot ik tevreden ben.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:11 schreef Franneh het volgende:
[..]
Is daar dan een verhouding voor of gooi je er gewoon een klont in?
(noob he)
Hij is nog een beetje kaal en totaal nog niet af en zo, maar bij deze: www.taartdecoratievanatotz.nlquote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:01 schreef Taartje het volgende:
Oh Meaghan, ik ben wel nieuwsgierig naar je website!
Ik heb me vanavond weer op een taartje gestort. Wilde er eigenlijk één maken voor een vriend, maar het kapsel was nogal bobbelig geworden. Ben nu voor hem een nieuwe aan het bakken, en heb de mislukte voor mezelf gedecoreerd. Het groen en geel zijn marsepein, de witte bloemetjes zijn van rolfondant. De taart is gevuld met bokkenpootjescreme en is afgesmeerd met aardbeienjam![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foei, dat is niet slankproofquote:Op zondag 11 januari 2009 13:45 schreef SiTuSavais het volgende:
Mijn eerste taartje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(telefoonfoto's, de echte kleuren waren feller)
Ik had hem voor Oudjaar gemaakt. Met een kant-en-klaar kapsel () gevuld met tobleronemousse en abrikozenjam, afgesmeerd met botercrème.
De zijkanten waren helaas niet echt denderend. Kent iemand dé tip om vouwtjes te voorkomen?
En kan je marsepein bij de Sligro krijgen?Ik heb deze online besteld bij de taartenshop. Prima spul maar het is voor mij niet handig om de hele dag thuis te blijven zitten in de hoop dat GLS langskomt.
Ik bedoel zo'n gebogen paletmes idd. Een smoother heb ik ook al op het lijstje gezet. Een taartdoos heb ik al, ooit eens gekocht omdat ik dacht dat'ie handig was, not, veel te groot, maar komt nu dan mooi van pas. Een draaiplateau heb ik ook al, bakvormen ook en een spuitzak eveneens. Ben eigenlijk al aardig uitgerustquote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:23 schreef Nouwk het volgende:
ik gebruik zelf geen taartzaag, vind het onhandig werken, maar veel mensen vinden hem wel fijnMet spatelmes bedoel je een paletmes denk ik? Ik heb een gebogen paletmes, vind ik erg handig, zit je nooit ergens met je vingers in.
Misschien zijn kleurstoffen, een smoother (aanrader!), een siliconen mat (dat werkt echt geweldig, niets blijft plakken en zijn al voor 1.50 verkrijgbaar bij de action) ofglitters een idee? Of kant en klare rolfondant/marsepein, kun je altijd gebruiken! Of lekkere vullingen?
En euhm, als het wat serieuzer wordt 'tools' om boetseersels mee te bewerken, een taartdoos (ook van de action, heel goedkoop maar je kunt er veel in doen), een draaiplateautje (action is je vriend) of bakvormen een idee? Of een spuitzak met vormpjes, je hebt al een grote set vanaf 17.50 bij deleukstetaartenshop dacht ik.
Ik heb het meeste ook gevraagd en ben inmiddels al een boel dingen rijker!
Hoe krijg jij dan je taarten mooi gesneden??quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:23 schreef Nouwk het volgende:
ik gebruik zelf geen taartzaag, vind het onhandig werken, maar veel mensen vinden hem wel fijn![]()
Dank je wel! Ik heb die dingen besteld en ook nog eetbare glittertjes. Het meisje in mij werd wild, dus die kon ik niet weerstaan.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:07 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Daar kom je een heel eind mee DaD
Ik heb geen idee wat Moskovische taart is dus daar kan ik je geen antwoord op gevenik gebruik altijd de mix van die website voor het kapsel
Je kunt er idd gewoon jam tussensmeren of slagroom of wat je lekker lijkt.
Ok, geweldig.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:22 schreef Taartje het volgende:
DaD, volgens mij is Moskovic zo'n beetje hetzelfde als een kapsel van biscuitmix, Beiden zijn heel erg luchtig, en dat is bij het decoreren van een taart, die al machtig wordt van de versiering, erg fijn.
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Marsepeinen meesterwerkjes, maar ik zou het niet wegkrijgen![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
Ik denk dat mensen je ook wat vreemd aankijken als je daarop zit te knabbelen.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Marsepeinen meesterwerkjes, maar ik zou het niet wegkrijgen![]()
![]()
[ link | afbeelding ]
Vergis je niet hoorquote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:16 schreef Nouwk het volgende:
Mooi he, hoe sommige mensen boetseren kunnen, oef.
Ben ik het niet zo mee eens....als je witte baby uit de mold komt ben je er nog lang nietquote:Op zondag 18 januari 2009 13:43 schreef Franneh het volgende:
Toch jammer dat de uitdaging dan een beetje weg is als je molds gebruikt.
Ik gebruik zelfgemaakte eetbare lijm van tylose (hetzelfde spul wat je kunt gebruiken om marsepein/fondant uit te laten harden)quote:Op zondag 18 januari 2009 14:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe laten jullie trouwens je decoraties vastzitten?
Das ook waar.quote:Op zondag 18 januari 2009 13:45 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ben ik het niet zo mee eens....als je witte baby uit de mold komt ben je er nog lang nieten daarbij, ik hou van mooie dingen maken maar ben geen ster in boetseren...hulpmiddelen zijn er niet voor niets
Bedankt voor je bijdrage.quote:Op zondag 18 januari 2009 22:48 schreef Maneki.Neko het volgende:
evenbegin maar met teruglezen, alles staat al beschrevenondertussen
Zo simpel mogelijk...quote:Op zondag 18 januari 2009 22:45 schreef Cyan het volgende:
Ik wil eigenlijk ook zo'n geweldige taart maken voor mijn moeders verjaardag maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen! Dus kan iemand even een ingrediënten lijstje tikken? En een snel stappenplan in Sesamstraat taal?
Ja jij ook!quote:
Ik begrijp dat het niet even vlug gedaan is. Maar nu weet ik tenminste de basis en daar kan ik wel wat mee.quote:Op zondag 18 januari 2009 23:09 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Ja jij ook!
Er is geen snelle manier om zo`n taart te bakken en decoreren. In de tijd dat je hebt zitten wachten op een ander had je al 2 topics door kunnen scannen voor informatie en meer tips. Maar hey, zelf weten
Dat vond ik trouwens nog best zwaar werk! Je moet echt enorm kneden om de kleurstof door het hele stuk marsepein te krijgen. Ik heb 't m'n vriend laten doen.quote:Op zondag 18 januari 2009 23:00 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Kleur eventueel je marsepein of fondant met poeder- of gelkleurstof.
Dat is een soort plantaardig vet ook wel bekend als shortening of trex wat je bij de toko kunt kopen...quote:Op maandag 19 januari 2009 15:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik las iets over crisco trouwens, ter vervanging van poedersuiker tegen het vastplakken van marsepein aan je werkblad. Maar daar heb ik nog nooit van gehoord, wat is dat en hoe werkt het?
Dat vond ik ook hoor, bovendien kreeg ik de kleuren niet echt fel. Het werd meer pastel. Ik denk dat ik de kleurstof volgende keer maar door de gesmolten marshmallows doe, dat gaat misschien makkelijker.quote:Op maandag 19 januari 2009 10:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dat vond ik trouwens nog best zwaar werk! Je moet echt enorm kneden om de kleurstof door het hele stuk marsepein te krijgen. Ik heb 't m'n vriend laten doen..
Het kan ook met (zo'n blok) frituurvetquote:Op maandag 19 januari 2009 15:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ook van shortening of trex heb ik nog nooit gehoord, haha. Maar daar smeer je dan gewoon je werkblad mee in neem ik aan? 't Ziet eruit als slagroom!
Oh, ik kreeg eigenlijk wel precies de kleuren die ik wilde! Eerst een klein beetje kleurstof (ik heb van Sugarflair) en dan steeds wat toevoegen.quote:Op maandag 19 januari 2009 15:47 schreef prinseszondererwt het volgende:
[..]
Dat vond ik ook hoor, bovendien kreeg ik de kleuren niet echt fel. Het werd meer pastel. Ik denk dat ik de kleurstof volgende keer maar door de gesmolten marshmallows doe, dat gaat misschien makkelijker.
Echt?quote:Op maandag 19 januari 2009 15:47 schreef Trusten het volgende:
[..]
Het kan ook met (zo'n blok) frituurvet
Even een beetje zacht maken in de magnetron en hij is heel goed te gebruiken. Je moet trouwens wel plantaardig vet nemen. En dan een (kleine!) hoeveelheid gebruiken om je blad en/of deegroller mee in te smeren. Werkt primaquote:Op maandag 19 januari 2009 15:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Echt?. Die blokken kosten niets. Gewoon op m'n aanrechtblad smeren? En krijg je dat er wel weer een beetje gemakkelijk vanaf?
Leuk zeg!quote:Op maandag 19 januari 2009 18:00 schreef Nouwk het volgende:
Ha, ik heb twee opdrachten voor barbietaarten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |