abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64686614
Wat een super leuke taarten! Vooral die gedekte tafel is erg schattig.
Dat patroontje op het cupcakeje komt doordat ik de mmf in een plastic cuttle bug folder heb geperst. Dat is een stukje plastic waar je embossing papier mee kan maken. Leuk effect he. Kost zo'n 6 euro per malletje.
pi_64697158
Gefeliciteerd Nouwk! Wat een leuk idee, die gedekte tafel taart!

Heb je trouwens nog je felbegeerde cadeau in ontvangst mogen nemen?
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_64697252
Leuk Nouwk! Gefeliciteerd ook !
pi_64697588
Nouwk, gefeliciteerd! Vind je taarten erg mooi geworden, en wat is die gedekte tafel een leuk idee
A balanced diet is a cookie in each hand
  maandag 5 januari 2009 @ 21:26:24 #155
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_64705376
Nouwk! En gefeliciteerd met je verjaardag!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_64706722
Wat een zeer leuke taarten!! Zit zelf ook te denken om te gaan oefenen met taarten, want vind het echt geweldig en ben helemaal enthousiast. Over mijn creatieve ideeën en uitvoering qua decoratie ben ik niet bang, maar voor de vulling en cake zelf.
pi_64706974
Dat is juist het makkelijkste onderdeel vind ik. Neem een kant-en-klare bakmix, dan kan het bijna niet fout gaan...Bak je cake, zaag 'm doormidden met een taartzaag en smeer er iets tussen naar keuze (jam, curd, banketbakkersroom, voor mijn part chocopasta, of iets zelfgemaakts).
Sanity is (not) statistical
pi_64707869
En als je het niet kant en klaar koopt?
Waarschijnlijk doe ik gewoon te moeilijk. 8)
  maandag 5 januari 2009 @ 22:18:07 #159
94046 PM-girl
pi_64708391
Ook heel eenvoudig

Gemiddelde taart:
3 eieren (opgewarmd in warm water)
90 gram suiker
snufje zout

mixen tot het lichtgeel lobbig is geworden.
dan heel voorzichtig 90 gram bloem erdoorheen spatelen (niet mixen) en de oven in, zo'n 40 minuten op 180 graden.
*
pi_64708553
Ik ga het binnenkort eens proberen!
pi_64713087
Dank jullie wel allemaal, erg lief van jullie!

Ik heb hem, hij is er alleen pas over 11 dagen en het is de witte ipv de rode, die hadden ze alleen met minder snelheids-standen.. Maar ik ben er zeker blij mee
pi_64718148
jaaaaa joeppppieeee

gefeliciteerd met je kenwood!!!
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_64736990
Dank je wel
pi_64762198
Ik wou dat ik dit kon

In september ga ik trouwen, het zou funny zijn om zelf te taart te gaan bouwen, haha!
Tralalalaaa
pi_64766053
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 11:05 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik wou dat ik dit kon

In september ga ik trouwen, het zou funny zijn om zelf te taart te gaan bouwen, haha!
Nog genoeg tijd om te oefenen
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  woensdag 7 januari 2009 @ 12:57:45 #166
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_64766103
Vandaag weer een poging gedaan en dit keer is het beter gelukt! Minder poedersuiker in de MMF gedaan en MMF als maar draaien en keren bij rollen. Het ging in 1 keer goed! De randjes plakken moet ik nog even oefenen. GEvuld met banketbakkersroom en frambozenjam.

pi_64767215
heeeel leuk!!
pi_64773405
Had ik een heel bericht getypt, kan ik het opnieuw doen

Maar wat een leuk taart Trulvy, goed dat het nu gelukt is, erg origineel bedacht ook!

Maar ik zit er over te denken om te bestellen in Engeland, omdat de pond nu zo ongelooflijk laag is (vandaag zelfs maar 0,90 cent en dalende!). Niet alleen omdat in Engeland zo veel verkrijgbaar is, maar ook omdat de fondant bijvoorbeeld de helft kost als wat ik er hier voor betaal in de goedkoopste winkel. Kan het misschien op laten halen door een vrachtbedrijf dat naar Londen moet, maar weet niet wat dat kosten gaat. Vind het eng om voor zoveel geld te bestellen en dat het dan niet aankomt!
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:05:45 #169
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_64784273
Misschien een wintertripje naar Engeland om eens lekker inkopen te gaan doen ? Ik denk, dat wanneer je even gaat zoeken op internetfora, je wel een bedrijf kan vinden dat betrouwbaar is. Maar het is wel meer gedoe inderdaad! Is Duitsland niet ook wat goedkoper met bakspullen misschien? Dat lijkt me nou echt een taartenbakland.
  woensdag 7 januari 2009 @ 20:45:33 #170
94046 PM-girl
pi_64785905
Erg leuk, die aflopende wintercake!
*
pi_64787707
Engeland is qua fondant enzo echt spotgoed en goede kwaliteit!

Maar een enkeletje naar Engeland kost 5 euro bij ryan air, incl. toeslagen, komt alleen reservering bij, dus voor 1 persoon betaal je 10 euro plus 15 geloof ik.. Je mag alleen alleen maar handbagage meenemen!
pi_64788611
ik denk dat je op het forum van de leukste taarten wel betrouwbare zenders kunt vinden.
er zijn genoeg mensen die uit engeland verzenden...
pi_64790398
Jaa zeker, heb ook al twee sites, de cakecraftshop en nog eentje, onder de favorieten..
pi_64790574
okay...

ikheb nog nooit met fondant gewerkt.. maar ik vind marsepijn dan ook heeerlijk.... dusja...
pi_64791269
MarsepEIn, korte ei. Anders is het au, au.
pi_64791612
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:50 schreef Nouwk het volgende:
Had ik een heel bericht getypt, kan ik het opnieuw doen

Maar wat een leuk taart Trulvy, goed dat het nu gelukt is, erg origineel bedacht ook!

Maar ik zit er over te denken om te bestellen in Engeland, omdat de pond nu zo ongelooflijk laag is (vandaag zelfs maar 0,90 cent en dalende!). Niet alleen omdat in Engeland zo veel verkrijgbaar is, maar ook omdat de fondant bijvoorbeeld de helft kost als wat ik er hier voor betaal in de goedkoopste winkel. Kan het misschien op laten halen door een vrachtbedrijf dat naar Londen moet, maar weet niet wat dat kosten gaat. Vind het eng om voor zoveel geld te bestellen en dat het dan niet aankomt!
Als je met Visa of Paypal betaalt, zijn je aankopen altijd verzekerd. Komt het niet aan, dan maak je daar melding van en dan regelen zij het verder. Verder zijn bedrijven in Engeland echt niet minder betrouwbaar dan Nederlandse, net als hier zullen ze waarschijnlijk gewoon de goederen opnieuw sturen wanneer het niet is aangekomen. Eventueel kun je eerst navragen of je moet tekenen voor het pakket.
pi_64861497
Heb op het moment een kapsel in de oven staan, dat ik pas donderdag wil gaan gebruiken. Ben van plan het in te vriezen, maar vroeg me af hoe lang het duurt voor zoiets ontdooit? Het gaat om een klein boltaartje. Of kun je ook decoreren terwijl het kapsel nog bevroren is?
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_64862198
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 18:51 schreef Taartje het volgende:
Of kun je ook decoreren terwijl het kapsel nog bevroren is?
pi_64862421
Wauw, wat zijn jullie hier goed in zeg ! Ik ben van plan zelf ook wat intensiever te gaan bakken en decoreren dus bij deze even een tvp !
pi_64862458
Wat maken jullie toch allemaal leuke dingetjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')