abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64791612
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 15:50 schreef Nouwk het volgende:
Had ik een heel bericht getypt, kan ik het opnieuw doen

Maar wat een leuk taart Trulvy, goed dat het nu gelukt is, erg origineel bedacht ook!

Maar ik zit er over te denken om te bestellen in Engeland, omdat de pond nu zo ongelooflijk laag is (vandaag zelfs maar 0,90 cent en dalende!). Niet alleen omdat in Engeland zo veel verkrijgbaar is, maar ook omdat de fondant bijvoorbeeld de helft kost als wat ik er hier voor betaal in de goedkoopste winkel. Kan het misschien op laten halen door een vrachtbedrijf dat naar Londen moet, maar weet niet wat dat kosten gaat. Vind het eng om voor zoveel geld te bestellen en dat het dan niet aankomt!
Als je met Visa of Paypal betaalt, zijn je aankopen altijd verzekerd. Komt het niet aan, dan maak je daar melding van en dan regelen zij het verder. Verder zijn bedrijven in Engeland echt niet minder betrouwbaar dan Nederlandse, net als hier zullen ze waarschijnlijk gewoon de goederen opnieuw sturen wanneer het niet is aangekomen. Eventueel kun je eerst navragen of je moet tekenen voor het pakket.
Sanity is (not) statistical
pi_64861497
Heb op het moment een kapsel in de oven staan, dat ik pas donderdag wil gaan gebruiken. Ben van plan het in te vriezen, maar vroeg me af hoe lang het duurt voor zoiets ontdooit? Het gaat om een klein boltaartje. Of kun je ook decoreren terwijl het kapsel nog bevroren is?
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_64862198
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 18:51 schreef Taartje het volgende:
Of kun je ook decoreren terwijl het kapsel nog bevroren is?
pi_64862421
Wauw, wat zijn jullie hier goed in zeg ! Ik ben van plan zelf ook wat intensiever te gaan bakken en decoreren dus bij deze even een tvp !
pi_64862458
Wat maken jullie toch allemaal leuke dingetjes.
pi_64864181
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:11 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Okee, bedankt!
pi_64866296
Euh geloof dat ik mijn eerste "bestelling" binnen heb hehe
een meisjes verjaardagstaart, lijkt me erg leuk om te maken, maar word er ook wel een beetje zenuwachtig van omdat het nu voor een "vreemde" is en hij dus echt goed moet zijn.

vind het wel stom om te moeten zeggen wat zoiets kost, maarja..kan niet voor iedereen maar gratis bakken, zou een dure hobby worden
pi_64866335
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 21:02 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Euh geloof dat ik mijn eerste "bestelling" binnen heb hehe
een meisjes verjaardagstaart, lijkt me erg leuk om te maken, maar word er ook wel een beetje zenuwachtig van omdat het nu voor een "vreemde" is en hij dus echt goed moet zijn.

vind het wel stom om te moeten zeggen wat zoiets kost, maarja..kan niet voor iedereen maar gratis bakken, zou een dure hobby worden
Als je naar zo'n winkel gaat betaal je je blauw. Jij bent denk ik iets goedkoper, dus dan zijn mensen gauw blij denk ik. Ik zou voor zulke mooie taartjes als in dit topic echt wel geld overhebben.
pi_64866686
Geen idee wat zo'n taart in de winkel zou kosten eigenlijk. Ik reken zowiezo alleen wat de taart mij kost om te maken, de rest doe ik voor de hobby...
pi_64867898
Weet er iemand waar ik echt donkerblauwe kleurstof kan krijgen? Heb online wat rondgekeken, maar
de meeste kleurstoffen zijn babyblauw of maar net wat donkerder. Maar ik bedoel echt heel donkerblauw. Zoiets als onderstaande, en misschien nog wel donkerder. Wie helpt? ;-)

pi_64868033
Je hebt van wilton wel de kleur Navy, die is donkerder dan babyblauw, maar niet zo donker als de kleur die jij aangeeft.
http://www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?cPath=1_190&products_id=2180
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:58:26 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64868388
Nouwk, die gedekte-tafel-taart!
pi_64877035
Ik hou 'm nog even verborgen, maar ik ben bezig met een site over taartdecoratie =P Ik vind mezelf al een onwijs genie dat ik uberhaupt een webhost heb gevonden en wat pagina's in elkaar heb gedraaid (met tabellen in html -- echt, ik vind mezelf geniaal vandaag).

pi_64897475
Oh Meaghan, ik ben wel nieuwsgierig naar je website!

Ik heb me vanavond weer op een taartje gestort. Wilde er eigenlijk één maken voor een vriend, maar het kapsel was nogal bobbelig geworden. Ben nu voor hem een nieuwe aan het bakken, en heb de mislukte voor mezelf gedecoreerd. Het groen en geel zijn marsepein, de witte bloemetjes zijn van rolfondant. De taart is gevuld met bokkenpootjescreme en is afgesmeerd met aardbeienjam

pi_64897646
Leuk taartje! Als je hem afsmeert met iets dikkers, botercreme oid, komen de onregelmatigheden van de cake minder naar voren in de marsepein.
pi_64897841
Mooi zeg!
pi_64897935
Leuk taartje, taartje
pi_64898725
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 21:08 schreef _Ophelia_ het volgende:
Leuk taartje! Als je hem afsmeert met iets dikkers, botercreme oid, komen de onregelmatigheden van de cake minder naar voren in de marsepein.
Botercreme vind ik niet zo lekker. Kan ik botercreme ook op smaak brengen, met cacoa of weet ik wat? Iemand een goede tip?
pi_64898911
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 21:49 schreef Taartje het volgende:

[..]

Botercreme vind ik niet zo lekker. Kan ik botercreme ook op smaak brengen, met cacoa of weet ik wat? Iemand een goede tip?
Cacao kan absoluut, of doe iets heel anders zoals een stevige chocoladecreme\ -mousse of een dikke banketbakkersroom.
pi_64899437
Ik ben nog steeds aan het kwijlen van leukigheid bij jullie taarten. Ik ben nu op de taartenshop aan het kijken voor een vorm, mix voor biscuit en voor botercreme.
Nu aan het twijfelen over de kleuren.
Het liefste wil ik MMF, omdat dit mij lekkerder lijkt?

En dan nog een vraagje.. slagroom lijkt mij dus erg lekker erin, moet je dit met suiker doen als je het wat zoeter wilt hebben of met poedersuiker? Klop vast gebruiken om de slagroom te verstevigen?
Had ergens in 1 van de delen gelezen dat de taart niet in de koelkast kan, maar als er slagroom (of iets anders wat gekoeld moet worden) in zit, je de taart op koel elementen (bedekt met een doek) kan zetten. Of kun je het ook op een koele (wel minder koud dan de koelkast) plek zetten?

Ohhh misschien domme vragen hoor.
pi_64899464
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 21:55 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Cacao kan absoluut, of doe iets heel anders zoals een stevige chocoladecreme\ -mousse of een dikke banketbakkersroom.
Is daar dan een verhouding voor of gooi je er gewoon een klont in?
(noob he )
  zaterdag 10 januari 2009 @ 22:27:30 #197
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_64899952
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 22:11 schreef Franneh het volgende:

[..]

(noob he )
Ik doe over het algemeen maar wat eigenlijk. Gewoon even proeven, voelen, lekker kliederen
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_64900140
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 22:11 schreef Franneh het volgende:

[..]

(noob he )
Ik doe het lepeltje voor lepeltje tot ik tevreden ben.
(Wat Muck zegt dus eigenlijk)
pi_64901436
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 21:01 schreef Taartje het volgende:
Oh Meaghan, ik ben wel nieuwsgierig naar je website!

Ik heb me vanavond weer op een taartje gestort. Wilde er eigenlijk één maken voor een vriend, maar het kapsel was nogal bobbelig geworden. Ben nu voor hem een nieuwe aan het bakken, en heb de mislukte voor mezelf gedecoreerd. Het groen en geel zijn marsepein, de witte bloemetjes zijn van rolfondant. De taart is gevuld met bokkenpootjescreme en is afgesmeerd met aardbeienjam

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hij is nog een beetje kaal en totaal nog niet af en zo, maar bij deze: www.taartdecoratievanatotz.nl
pi_64901917
Kun je ook chocola au bain marie in de botercreme doen?

En een gewone springvorm van 26 cm doorsnede en ong. 6 cm hoogte is geen probleem?
Sorry voor de vragen hoor, maar kon het niet vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')