Foei, dat is niet slankproofquote:Op zondag 11 januari 2009 13:45 schreef SiTuSavais het volgende:
Mijn eerste taartje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(telefoonfoto's, de echte kleuren waren feller)
Ik had hem voor Oudjaar gemaakt. Met een kant-en-klaar kapsel () gevuld met tobleronemousse en abrikozenjam, afgesmeerd met botercrème.
De zijkanten waren helaas niet echt denderend. Kent iemand dé tip om vouwtjes te voorkomen?
En kan je marsepein bij de Sligro krijgen?Ik heb deze online besteld bij de taartenshop. Prima spul maar het is voor mij niet handig om de hele dag thuis te blijven zitten in de hoop dat GLS langskomt.
Ik bedoel zo'n gebogen paletmes idd. Een smoother heb ik ook al op het lijstje gezet. Een taartdoos heb ik al, ooit eens gekocht omdat ik dacht dat'ie handig was, not, veel te groot, maar komt nu dan mooi van pas. Een draaiplateau heb ik ook al, bakvormen ook en een spuitzak eveneens. Ben eigenlijk al aardig uitgerustquote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:23 schreef Nouwk het volgende:
ik gebruik zelf geen taartzaag, vind het onhandig werken, maar veel mensen vinden hem wel fijnMet spatelmes bedoel je een paletmes denk ik? Ik heb een gebogen paletmes, vind ik erg handig, zit je nooit ergens met je vingers in.
Misschien zijn kleurstoffen, een smoother (aanrader!), een siliconen mat (dat werkt echt geweldig, niets blijft plakken en zijn al voor 1.50 verkrijgbaar bij de action) ofglitters een idee? Of kant en klare rolfondant/marsepein, kun je altijd gebruiken! Of lekkere vullingen?
En euhm, als het wat serieuzer wordt 'tools' om boetseersels mee te bewerken, een taartdoos (ook van de action, heel goedkoop maar je kunt er veel in doen), een draaiplateautje (action is je vriend) of bakvormen een idee? Of een spuitzak met vormpjes, je hebt al een grote set vanaf 17.50 bij deleukstetaartenshop dacht ik.
Ik heb het meeste ook gevraagd en ben inmiddels al een boel dingen rijker!
Hoe krijg jij dan je taarten mooi gesneden??quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:23 schreef Nouwk het volgende:
ik gebruik zelf geen taartzaag, vind het onhandig werken, maar veel mensen vinden hem wel fijn![]()
Dank je wel! Ik heb die dingen besteld en ook nog eetbare glittertjes. Het meisje in mij werd wild, dus die kon ik niet weerstaan.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:07 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Daar kom je een heel eind mee DaD
Ik heb geen idee wat Moskovische taart is dus daar kan ik je geen antwoord op gevenik gebruik altijd de mix van die website voor het kapsel
Je kunt er idd gewoon jam tussensmeren of slagroom of wat je lekker lijkt.
Ok, geweldig.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:22 schreef Taartje het volgende:
DaD, volgens mij is Moskovic zo'n beetje hetzelfde als een kapsel van biscuitmix, Beiden zijn heel erg luchtig, en dat is bij het decoreren van een taart, die al machtig wordt van de versiering, erg fijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |