abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64430284
Nee, nog niet, maar ik ben over 1,5 week jarig.. Dus ik ben benieuwd haha, anders heb ik pech gehad!
pi_64430547
hmmm nou ik duim voor je... ik zal vanavond foto plaatsen van het toetje
And It Hurts With Every HeartBeat
  zondag 28 december 2008 @ 15:10:30 #128
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_64430734
Heb er al met al twee gemaakt. Een met MMF en eentje zonder (die had een hele dikke laag icing met kerststerren van die zilverkleurige balletjes; zag er nog best leuk uit!) Vulling was banketbakkersroom uit een zakje en frambozenjam (die fruitige).

Maar, die zelfgemaakte MMF kon ik echt niets mee. Hij was erg slap en plakte ondanks mijn gesmeer met margarine gigantisch aan de tafel vast. Misschien volgende keer maar kant en klaar kopen.

Maeghan: mooi hoor! Chique die rode rand onder ook!
pi_64431492
MMF lijkt mij echt troep, kant en klare fondant vind ik geweldig werken Ik zal ook zo mijn kerst slagroom/fondanttaartje plaatsen als ik de foto's doorgestuurd krijg! Heb wel de boetseersels haha

@ Soares, dank je wel:D Ik ben benieuwd !

TruIvy, werkt poedersuiker niet beter tegen de plakkerigheid?
pi_64432101
En dit waren mijn kersttaartjes voor dit jaar:

Samenwoontaartje was een opdracht van een collga van mijn lief. Iglo en het andere bolletje waren voor mijn schoonouders. Rudlof was voor mijn ouders op tweede kerstdag; een rijk gevulde fruitcake, best lekker en kerstig haha

zondag 28 december 2008 @ 16:12:06 #131
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_64432764
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:35 schreef Nouwk het volgende:
TruIvy, werkt poedersuiker niet beter tegen de plakkerigheid?
Misschien wel, maar ik had het gekleurd. Maar ik bedenk de poedersuiker maar aan 1 kant hoeft te zitten als ik het meteen goed uitrol en dat de bovenkant dan natuurlijk wel mooi blijft! Maar ik geef niet op, want het smaakte prima!

Sjonge Vlits! Mooi hoor! Vooral die Iglo en de kerstbol!!
pi_64439323
TruIvy, mijn ervaring is dat je poedersuiker ook nog altijd goed van de bovenkant afkrijgt. Nou gebruik marsepein, ik weet niet of dat nog uitmaakt. Ik heb er echt geen vlekken op en ik bestrooi aanrecht en deegroller ruim met poedersuiker.

Die iglotaart vind ik echt super.
Sanity is (not) statistical
pi_64463739
Ik ben - aangestoken door jullie enthousiasme - ook maar een poging gaan wagen. Hmm... niet zo handig als ze geen kleurstof verkopen in het gat waar ik woon, maar och. What's not to like, er zitten roosjes op!

Dit is typisch zoiets waar ik meteen heel goed in wil zijn, maar het niet ben. Oefenen gaan we, hard oefenen.
pi_64478298
Wat leuk, prinses zonder erwt Zo zie je maar dat kleurtjes niet altijd belangrijk zijn. Op www.deleukstetaartenshop.nl etc kun je ze online kopen, een stuk goedkoper als in de meeste bak-/taartenwinkels!

Misschien een tip, (mijn roosjes in het begin waren nog dikker, maar ik heb de truc nu ontdekt ) als je een beetje tylose of tragant toevoegt aan de fondant, dit even een tijdje laat rusten, dan de roosjes maakt en deze dan laat drogen, dan kun je ze wat dunner maken en blijven ze toch stevig! Bij mij werd het namelijk steeds een plumpudding als ik ze wat dikker deed, maar nu gaat het eindelijk goed

Maar ik vind het een super leuk taartje, had je hem ook nog gevuld met iets lekkers? ^^
pi_64479043
Wauw! Die witte taart vind ik tres chique!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_64480913
quote:
Op maandag 29 december 2008 21:22 schreef Nouwk het volgende:
Maar ik vind het een super leuk taartje, had je hem ook nog gevuld met iets lekkers? ^^
Bedankt voor de tips! Ik ga zeker kleurtjes bestellen, het is heel leuk om te doen. Ik had in mijn zelfgekochte kapsel alleen aarbeienjam en botercreme met citroensap en een scheutje bosvruchtensiroop gedaan. Echt een oefending dus.
pi_64481342
Nou, dat kan ook anders heel lekker zijn. ik ben persoonlijk altijd fan van banketbakkersroom (en dan nog wel uit een pakje) met slagroom.. Echt dodelijk eenvoudig, maar ik vind het gewoon het lekkerste haha Volgende keer zelf kapsel maken? Of ga je echt voor het fondant/marsepeintoefenen?
pi_64512678
Leuke taartjes Vlitsie

En princeszondererwt, mooi taartje hoor en ik hou de vullingen ook altijd vrij eenvoudig
  dinsdag 30 december 2008 @ 22:45:21 #139
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_64513926
Vlitsie, ik vergat nog te zeggen dat jouw taartjes echt geweldig zijn! Vooral die pinguintaart
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_64525178
Vraagjes aan de wat ervarener versierders: ik maak het marshmallowfondant recept van Maneki nu voor de 2e keer. Met echte marshmallows gaat het al veel beter. Maar ik krijg er met moeite 1 bus poedersuiker doorgekneed, dat is dan ook goed denk ik? En ik hou ongeveer een bolletje van ongeveer 10 cm over. Dat was vorige keer krap genoeg voor een kleine cake. Voor een hele taart maken jullie zeker (veel) meer?
  woensdag 31 december 2008 @ 11:08:21 #141
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_64525996
oooooh ik wil dat ook kunnen!
Ik ga me werpen op een nieuwe hobby denk ik.
Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
pi_64528239

mijn kersttoetje
pi_64530975
Ik heb een tweede poging gedaan met een cake, voor vanavond (oud&nieuw). Ik vond het tegenvallen. Het kleuren vond ik best lastig, volgende keer toch maar het poeder proberen. Ik heb nu maar een beetje de kleuren 'bijgeschilderd' want ze waren errug pastel. Maar hij smaakt , da's toch iets.

pi_64532964
Wauw, die cake is hartstikke leuk juist! Ik vind hem tof Maar ik maak nooit MMF, de meesten gebruiken gewoon rolfondant, is ongeveer 3.50 voor 500 gram en daarbij heb je ruim genoeg voor een ronde taart (ik iig). Is een stuk makkelijker te maken en in het gebruik!
pi_64642220
Door de feestdagen moet ik lang wachten op mijn bestelling bij de leukste taarten shop. Maar ik raakte zo enthousiast door jullie creaties hier, dat ik maar vast mashmellows en dr oetker muffin mix heb gehaald om toch alvast te kunnen beginnen. Dit is mijn aller eerste cupcake en ik ben er erg blij mee.
De marshmellow fondant werd alleen wel steeds weer hard. Als je ermee werkt kan ie wel weer even in de magnetron, maar als je het eet is het zo'n harde plak. Hoort dat? Niet zo heel lekker als je zo moet kauwen terwijl het cakeje zo fijn en zacht is. Wordt rolfondant ook zo hard?

pi_64647822
Wat leeeuuk! Wat heb je voor dat patroontje gebruikt Echt heel erg leuk Rolfondant blijft vrij lang soepel, je kneed het ook zo weer goed, maar je moet het wel even in vershoudfolie verpakken, anders wordt het na verloop van tijd zo hard als steen.

Ik ben morgen jarig (en wordt dan als het goed is eindelijk volwassen haha ) en dus taart taart.. Voor het werk en voor thuis. Vier het zaterdag met vrienden e.d. dus dan komen er nog meer taarten! Vanavond zijn ze af, dus dan mogen jullie oordelen
pi_64673995
Omdat ik vandaag dus 18 ben geworden heb ik de zondag besteed aan taarten maken.. Laat opgestaan en toen lang gepuzzeld aan de taart die ik meeneem naar mijn werk denk ik, al vind ik het ook wel een beetje zonde hihi. Maarja, misschien kan ik daar nieuwe proefkonijnen vinden die tegen een kleine vergoeding mijn taartprobeersels eten willen! Hij is gevuld met slagroom en banketbakkersroom (wat ik echt heel lekker vind en dus graag mensen aansmeer haha )

En toen moest ik nog gauwgauw om half 12 een taart maken voor thuis, had al wel een kapsel gevuld. Wilde graag die opslaande punten proberen dus heb er maar gauw iets van gefrobeld.. Hijs gevuld met aardbeienbavarois en slagroom.

pi_64676740
Happpppy birthday Nouwk!!
Hele fijne dag vandaag!!!
je taarten zijn mooi!!!
  maandag 5 januari 2009 @ 11:14:13 #149
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_64679186
prachtige taarten nouwk
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_64679505
Nouwk wat een leuke taarten!
En gefeliciteerd met je verjaardag!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')