en de laatste post:quote:Op maandag 1 december 2008 10:53 schreef maffemuts het volgende:
Ik had beloofd mijn verhaal hier na t weekend neer te zetten, wel ik ben al bijna n uur bezig om ook maar iets hier in dit kleine hokje getikt te krijgen en t lukt me gewoon niet. vandaar dat ik besloten heb de link naar de vlindersite te plaatsen. deze heb ik pas een lange tijd na het gebeurde gemaakt, dus de tijdsloop lijkt niet helemaal logisch, maar is het wel als je vanaf het laatste bericht leest.
http://joshuadavid.vlindersite.nl/
Liefs Maffe
quote:Op maandag 1 december 2008 13:45 schreef lcicle het volgende:
Maffemuts, wat een verhaal.. Waarom moet zo'n klein kindje toch al weg genomen worden, ik begrijp dat niet. Mooi geschreven allemaal! Fijn dat je daar je gevoel kwijt kunt
Ik moest even slikken bij deze zin:
"Mamma heeft nog steeds spijt dat ze de foto die ze van je had niet heeft kunnen redden.."
Er bestaat een stichting die als doelstelling heeft het op ideële basis maken van professionele foto's voor ouders en familie van ernstig zieke of overleden kinderen en baby's.
Mocht iemand hier meer over willen weten, stuur dan gerust een PM.
Hier ben jij natuurlijk niet meer mee geholpen Maffemuts, maar ik zou graag willen dat meer mensen van deze stichting op de hoogte zijn.
Sorry, het heeft me een half uur gekost om dit netjes op te schrijven.. Het is niet de bedoeling hier een discussie over te starten, maar ik hoop dat het hier op z'n plaats is.
Vreselijk he, die onmacht. "Gewoon over je heen laten komen" is het enige dat ik erop weet te zeggen.quote:Op maandag 1 december 2008 18:56 schreef Chan het volgende:
Ik lees veel mee in dit topic maar weet nooit zo goed wat ik kan zeggen... Het is allemaal zo vreselijk oneerlijk. Wilde in elk geval even laten weten dat ik aan jullie en jullie engeltjes denk...
Het jongste kindje van mijn zus zou vandaag jarig geweest zijn... Bah wat doet dat pijn..Ik weet helemaal niet wat ik er mee aan moet...
Wat moeilijk om hem alleen in je geheugen te hebben.. Ik zou het ontzettend knap vinden wanneer je ooit een tekening van hem kunt maken! Ik hoop het voor jequote:Op maandag 1 december 2008 15:54 schreef maffemuts het volgende:
Icicle, ik had ook al via via van iets dergelijks gehoord, maar besloten het niet te doen. Hoe goed ze hun best ook zullen doen, en hoeveel liefde ze er ook in stoppen, voor mijn gevoel is en blijft het dan een plaatje.
dan liever vanuit mn geheugen, ook al zal dat ooit aftakelen. misschien ga ik ooit nog eens een teken cursus doen en proberen hem te tekenen... maar t kost tijd, een hele hoop tijd.
Ik neem deze zin even van je over, ik zat nog te zoeken naar een juiste tekst ook voor op een "kerst" kaartje voor mensen die 3 maanden geleden hun dochter hebben verloren, maar ik vind deze zin wel heel passend en mooiquote:Op dinsdag 16 december 2008 13:54 schreef maffemuts het volgende:heel veel kracht en sterkte deze dagen die een feest hadden moeten zijn
Het gaat eigenlijk beter dan ik had verwacht. Zoals de anderen hier zag ik erg op tegen deze dagen. Ze zijn wel confronterender dan de 'normale' dagen, niet eens zo zeer omdat het kerst is, maar omdat ik vorig jaar deze tijd in een zo spannende en nare situatie verkeerde. Maar de drukte sleept me er doorheen, ik moet er ook zijn voor het gezin, dus tijd om bij de pakken neer te zitten is er niet.quote:Op donderdag 11 december 2008 17:08 schreef Moonah het volgende:
Hey Tan! Ik 'moet' de laatste weken weer regelmatig aan je denken, tijd van het jaar. Vorig jaar rond deze tijd liep je hoogzwanger... Hoe gaat het met jullie?
Ik ga ook wel even op je log lezen.![]()
`quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:54 schreef Moonah het volgende:
Ooh Tan, wat een ontroerend kaartje... En wat een talent heb jij!
Het lijkt me erg confronterend, zo'n naderende (eerste) verjaardag.
Ik had verjaardag eerst tussen aanhalingstekens, weet niet zo goed hoe het te noemen. Maar ik bedoel dat je dan toch weer terugkijkt naar het voorgaande jaar.... Ayden, zou hij toch al bijna één geweest zijn...
(thuis en/of verzorgingshuizen)quote:De stichting heeft als doelstelling het op ideële grondslag maken van foto's voor familie van ernstig zieke, stervende of overleden baby's en kinderen.
Zowel in de ziekenhuizen als mogelijke andere locaties
quote:Op maandag 29 december 2008 17:32 schreef maffemuts het volgende:
kwam ik dit topic binnen met "oudleed" ( oud is het nooit maar goed jullie snappen vast wel wat ik bedoel)
Kom ik woensdag een nieuw engeltje voorstellen.
Op 33weken en 1 dag is mijn kindje overleden.
Overige info volgt nog, ik wordt woensdag om 11:00 ingeleid.
Alleen hoop ik nu wel een antwoord op het waarom te krijgen.
Liefs Maffe
Nee! Oh nee toch...quote:Op maandag 29 december 2008 17:32 schreef maffemuts het volgende:
kwam ik dit topic binnen met "oudleed" ( oud is het nooit maar goed jullie snappen vast wel wat ik bedoel)
Kom ik woensdag een nieuw engeltje voorstellen.
Op 33weken en 1 dag is mijn kindje overleden.
Overige info volgt nog, ik wordt woensdag om 11:00 ingeleid.
Alleen hoop ik nu wel een antwoord op het waarom te krijgen.
Liefs Maffe
Das iets waar ik ook n antwoord op wil hebbenquote:
Misschien een idee om die link gewoon in de OP over te nemen?quote:Op maandag 29 december 2008 22:21 schreef lcicle het volgende:
Zoiets mág gewoon niet gebeuren!
Wat wens ik jullie veel sterkte toe.. En ik hoop met heel mijn hart dat je een antwoord krijgt op je vragen!
Onmenselijk..
Ik had gehoopt het nooit te hoeven zeggen, maar weet dat er een Stichting Make a Memory is. Zij helpen je graag een mooie waardevolle herinnering te maken aan jullie kindje. Op hun website staat vermeld hoe je contact op kunt nemen.
Ik hoop zo dat ze (we) iets voor je kunnen betekenen!
Dat je al de moed hebt en de kracht om hier alles te delen. Ik weet niet of ik dat zou kunnenquote:Op dinsdag 30 december 2008 13:14 schreef maffemuts het volgende:
* maffe denkt aan lange winterslaap tot ver ver in de toekomst
K ben bang voor morgen.
Ook al heb ik het eerder meegemaakt, toch ben ik bang voor wat er weer gaat gebeuren en wat er juist niet zal gebeuren.
Jullie steun doet me ontzettend goed, ook al reageer ik niet constant, ik lees t wel!Maffe
Mss een beetje raar, ik ken je niet en post hier anders nooit.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:14 schreef maffemuts het volgende:
K ben bang voor morgen.
Ik schreef het ook vanuit dat harde, lege gevoel dat ik kreeg. Ik hoop natuurlijk niet dat het te hard voelt, voor wie dan ook hier?quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:49 schreef Vivi het volgende:
Sugar, wat komt dat gedichtje hard binnen zeg..
Och, lieve maffe... wat is het toch oneerlijkquote:Op dinsdag 30 december 2008 13:14 schreef maffemuts het volgende:
K ben bang voor morgen.
Ook al heb ik het eerder meegemaakt, toch ben ik bang voor wat er weer gaat gebeuren en wat er juist niet zal gebeuren.
Jullie steun doet me ontzettend goed, ook al reageer ik niet constant, ik lees t wel!Maffe
Oh, maar zo bedoelde ik het ook hoor. Het raakte me alleen heel hard, dat bedoel ik. En verder wat jij zegt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:15 schreef phluphy het volgende:
Lieve Moonah.En een goed idee om in de kerk een kaarsje te gaan branden. Ik woon er nota bene tegenover (minder dan 20 stappen zetten...).
Sugar, ik vond je gedichtje juist heel mooi. Wel "hard" in de zin van deze harde realiteit, maar niet hard in de zin van grof of kwetsend. En het heeft ook iets teers, iets liefs, wat dat eventuele stukje "hard" weer afzwakt en in balans maakt.
quote:Op woensdag 31 december 2008 16:53 schreef vamperotica het volgende:
Ow Maffe...
Geen woorden, alleen tranen
quote:Op donderdag 1 januari 2009 15:17 schreef maffemuts het volgende:
Hier een kl*te avond+nacht gehad, zo maar proberen of we nog iets aan slaap kunnen pakken.
Wat liefquote:Op donderdag 1 januari 2009 13:54 schreef trulleke het volgende:
Ik heb speciaal een nieuw account aangemaakt om hier vandaag te reageren. Wat een vreselijk afschuwelijk, hemeltergend nieuws...Yoeri mocht hier niet op aarde zijn, net zoals zoveel kindjes. Het voelt zo erg, zoveel pijn en het is zo oneerlijk. Ik loop al weken met een plan maar ik wilde het hier graag voorleggen. Ik heb in mijn kerstboom een vlindertje hangen en die wil ik graag op een grafje gaan leggen bij mij in het dorp. Met een briefje erbij of zo. Maar: ik kan dat wel heel leuk bedenken, maar ik wil natuurlijk niemand pijn doen. Wat ik wil laten weten is dat ik ze niet vergeet, ook al leven mijn kinderen. Is het een goed idee of is het een beetje creepy, een vreemde die een vlindertje op 'jouw' grafje legt?
Dat kaartje is gemaakt door de verpleging van het ziekenhuis..quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:44 schreef Sugar het volgende:
Jeetje, MarMar, wat een vreselijk verdrietig verhaal heb je meegemaakt. Arme jullie! En wat een mooi kaartje hebben jullie gemaakt voor jullie zoon Jeff...
Ik wil jullie heel veel sterkte wensen met het verwerken van álles wat jullie in zo'n korte tijd is overkomen.
quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:59 schreef maffemuts het volgende:
MarMar
N ontzettend dikke knuf voor jou en iedereen om je heen.
*maffe nog stiller is*
Met het risico dat ik nu voor een gigantische reldel aangezien wordt...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:43 schreef MarMar het volgende:
Hij heeft nog een uurtje geleefd in onze armen...
Ik denk dat dat even van ondergeschikt belang is...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:20 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Met het risico dat ik nu voor een gigantische reldel aangezien wordt...
Maar bovenstaande kan NIET!!!
De sacullaire fase van de longontwikkeling is pas vanaf 26 weken, heel soms vanaf 24. Pas dan is er gaswisseling in de longen mogelijk. Daarom kunnen ze ook pas vanaf dan met heel veel toeters en bellen kindjes in leven houden. De longblaasjes ontwikkelen zich pas vanaf week 32 en pas vanaf 34 weken kunnen premature kindjes zonder ondersteuning ademen. Bij 18/19 weken zwangerschap overleeft een foetus nog GEEN MINUUT buiten de baarmoeder.
Ik denk dat als het inderdaad waar is dat het verhaal niet klopt, dat het dan zeker niet van ondergeschikt belang is. Ik vind het dan namelijk een erg kwetsend verhaal voor mensen die zoiets meegemaakt hebben.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:22 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Ik denk dat dat even van ondergeschikt belang is...
Heel veel sterkte MarMar; wat een verhaal..
hier ook nog even dan:quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:20 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Met het risico dat ik nu voor een gigantische reldel aangezien wordt...
Maar bovenstaande kan NIET!!!
De sacullaire fase van de longontwikkeling is pas vanaf 26 weken, heel soms vanaf 24. Pas dan is er gaswisseling in de longen mogelijk. Daarom kunnen ze ook pas vanaf dan met heel veel toeters en bellen kindjes in leven houden. De longblaasjes ontwikkelen zich pas vanaf week 32 en pas vanaf 34 weken kunnen premature kindjes zonder ondersteuning ademen. Bij 18/19 weken zwangerschap overleeft een foetus nog GEEN MINUUT buiten de baarmoeder.
Nouja, ik ben blij dat ze het post. Ik vind het namelijk een behoorlijk schrijnend verhaal, maar als het inderdaad zo rammelt, vind ik het behoorlijk erg/triest/beschamend om op die manier aandacht te trekken, zeker na het verhaal van maffemuts.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:36 schreef Rewimo het volgende:
p_iglet, wat heeft dat nou voor zin om dat hier te posten...
Ik vind dit taalgebruik anders ook erg weinig respectvolquote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:37 schreef MarMar het volgende:
[..]
Jeff lag niet aan de apparatuur, Jeff ademde ook niet, maar het hartje heeft nog een uur geklopt!
Het interesseert me niet of je het wel of niet gelooft, maar ga er hier even geen domme discussie van maken, heb gvd een beetje respect!!!
wat dus niet kan volgens deze persoon die zijn theoretische kennis van het gemiddelde voor de absolute waarheid houdt...quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik denk dat als het inderdaad waar is dat het verhaal niet klopt, dat het dan zeker niet van ondergeschikt belang is. Ik vind het dan namelijk een erg kwetsend verhaal voor mensen die zoiets meegemaakt hebben.
Ik wil ook geen reldel zijn, maar ik twijfelde al een beetje aan het hele verhaal, al durfde ik het niet te zeggen. Nu ik dit lees weet ik helemaal dat het onzin is. Het spijt me verschrikkelijk. En dat in een topic als dit.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:37 schreef MarMar het volgende:
Jeff lag niet aan de apparatuur, Jeff ademde ook niet, maar het hartje heeft nog een uur geklopt!
Ja, maar het staat dus ook al in LIF. Waarom dan ook nog hier? Dit topic is daar niet echt geschikt voor.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:39 schreef Troel het volgende:
Nouja, ik ben blij dat ze het post. Ik vind het namelijk een behoorlijk schrijnend verhaal, maar als het inderdaad zo rammelt, vind ik het behoorlijk erg/triest/beschamend om op die manier aandacht te trekken, zeker na het verhaal van maffemuts.
Kijk, erg vervelend hoor, geloof me, een miskraam gaat je niet in de koude kleren zitten, laat staan als het met 18 weken pas is, maar dit is gewoon een beetje een raar verhaal.
Dit topic is ook niet geschikt voor zo'n lulverhaalquote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:48 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, maar het staat dus ook al in LIF. Waarom dan ook nog hier? Dit topic is daar niet echt geschikt voor.
überhaupt, waarom zou je zoiets verzinnen???quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:02 schreef Brighteyes het volgende:
Ik begrijp uit het slotje in LIF dat de discussie verder moet in het 'gewone' topic. Ik vermoed dat dat deze is.
Mag ik dan wel iedereen vragen de discussie zo respectvol mogelijk te houden.
Hoewel ik ook moeite heb te geloven dat een kindje van 18w zwangerschap nog een uur buiten de baarmoeder overleeft, of het echt-echt-echt niet kan weet ik niet.
Ik vind ik het aan de andere kant moeilijk om te geloven dat een user die al vrij lang op FOK en in ook in OUD mee praat zomaar ineens zo'n verhaal zou gaan verzinnen. Dat verwacht je van users die compleet uit het niets komen, maar niet van iemand die er al langer is.
Ik ben daarom wel geneigd om MarMar te geloven en het verder niet pijnlijker te maken dan het al is.
Met mensen die zoiets meegemaakt hebben, doel ik op een maffemuts, niet op jouquote:Op zaterdag 3 januari 2009 21:44 schreef MarMar het volgende:
Ik wil toch nog even reageren..
Verwacht vandaag geen respectvol en tactvol antwoord van mij als ik gekwetst wordt.. ik ben vandaag niet op mijn best zachtgezegd en ik ga me daar absoluut niet voor verontschuldigen.
Omdat je gezien hebt dat iemand anders bij wie een kindje doodgeboren is heel veel aandacht krijgt?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:05 schreef gateway het volgende:
[..]
überhaupt, waarom zou je zoiets verzinnen???
MarMar, nogmaals: Sterkte, voor jouw, maar ook voor de rest van je familie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |