abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator vrijdag 5 december 2008 @ 13:31:38 #26
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_63781868
Jee....ik ben er stil van, het zou speciaal voor jullie kunnen zijn geschreven Maffe
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:32:46 #27
144006 chacama
Ondernemend!
pi_63781906
*helemaal stil is*
MM
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:37:22 #28
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63782030
Idd, te doeltreffend ergens (afgezien van het pappa stukje, mja n beetje droom moet je houden ook met dit soort dingen is mijn mening)
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_63782960
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 5 december 2008 @ 18:45:50 #30
147316 crew  DJMO
#trut
pi_63789102
na een korte pm-wisseling met maffe, besloten het gedichtje hier neer te zetten, voor alle moeders met een vlinderkindje, gewoon om te laten weten dat ik ook vaak meelees, maar meer nog meeleef en maar slecht onder woorden weet te brengen wat ik voel als ik jullie verdriet lees...
------------------------------
hier beneden vieren wij vandaag een kinderfeest
met cadeautjes van sinterklaas en zwarte piet
daarboven noemen ze het een vlinderfeest
en vergeten worden de vlinders op zeker niet
jullie vlinders kijken over jullie schouders mee
zodat ze kunnen zien en horen
dat jullie hen nooit vergeten nee
dat ze er voor altijd bij blijven horen
en dat wat er ook gebeurt
jullie eens weer samen zullen zijn
dit soort dagen zijn donkerder gekleurd
met een schrijnende pijn
maar weet dat jullie vlinders alles weten
en zoals jullie altijd aan hen denken
zullen zij jullie nooit vergeten
maar jullie al hun kracht schenken
op dit soort moeilijke dagen
zodat je het grote verlies
iets makkelijker kunt dragen
door dat liefdevolle vlies
van je vlinderkind
------------------------------
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 5 december 2008 @ 19:09:22 #31
177580 maffemuts
Maf en mutsig
pi_63789692
DJMO
Gewoon n stuiterballetje
pi_63808426
Misschien kennen jullie dit al maar ik kwam het tegen via via. Ook ik lees hier zo af en toe en ook al wil ik eigenlijk niet eens weten dat dit soort dingen gebeuren, en toch blijf je lezen. Wat een pijn moet je voelen als je zoiets meemaakt. En geen woorden maken het ook maar iets dragelijker maar sommige gedichtjes zijn erg mooi:

An angel in the book of life
wrote down an infant’s birth
and mentioned as he closed the book
….. too beautiful for earth
pi_63822478
Wat een mooie gedichten weer.

Meelez(v)ers, jullie zijn lief!
The waves you made will always be
  † In Memoriam † dinsdag 9 december 2008 @ 11:22:28 #34
37843 lady-wrb
kortaf
pi_63873704
ik krijg net een geboortekaartje binnen en moest meteen aan bar denken.
het is van de broer en schoonzus van mijn
ze hebben 2 dochters waarvan er één 1 dag na de geboorte overleden.
er staan 2 gedichtjes bij namens de kinderen.

die van het overleden kindje deed me meteen aan jou denken.

het lachende sterretje zegt:
"ga jij maar en blijf, het is goed!"
leef het echte leven
zoals het eigenlijk moet....
  dinsdag 9 december 2008 @ 11:30:01 #35
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_63873880
wat een mooi lief gedichtje Lady-wrb
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 11 december 2008 @ 14:33:58 #36
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_63933417
Die tekst van Maffe Muts is wel heel erg treffend zeg, pff... Daar hou ik het ook niet droog bij (al moet ik eerlijk zeggen, dat ik het niet echt een mooi nummer vind, qua muziek dan)
pi_63937459
Hey Tan! Ik 'moet' de laatste weken weer regelmatig aan je denken, tijd van het jaar. Vorig jaar rond deze tijd liep je hoogzwanger... Hoe gaat het met jullie?

Ik ga ook wel even op je log lezen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_64055176
Ken je dat gevoel, het is december je bent zelf niet eens zo echt veel bezig met je eigen zoon, maar je staat stil bij je neef en nicht, waar het hun eerste decembermaand word zonder hun dochter, de maand waarin ze ook nog eens zo vlak voor kerst geboren werd 15 jaar geleden.
Normaal heb ik altijd wel een woordje voor iedereen klaar, zeker als je zoiets zelf al eerder meegemaakt hebt.
Maar juist nu omdat het zo dichtbij is, sla ik compleet dicht,
Heb hier een kaartje voor me liggen, niet een kerstkaartje, want zo leuk is dat helemaal niet, want die prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar, zo voel je dat als ouders niet, hun dochter is overleden en komt nooit meer terug.

Gelukkig hebben ze nog een jonger zusje,die het allemaal net even dragelijker maakt, maar het verlies blijft.

Dus nu zit ik hier met een leeg kaartje voor me, maar nu nog de tekst.... valt nog niet mee.

December ik hoop dat het snel voorbij mag zijn voor zei die deze maand nooit meer zo als "mooi"zullen ervaren maar elk jaar toch iets of iemand erbij missen
pi_64056325
Het is inderdaad moeilijk om een goede tekst te schrijven _Bar_ in zo'n situatie.
Het is slechts n tip die ik je kan geven en dat is volg je hart, Misschien kun je er iets op zetten in de trant van heel veel kracht en sterkte deze dagen die een feest hadden moeten zijn
Ik vind het ook altijd moeilijk als er net iemand overleden is tegen deze tijd om er iets zinvols op te zetten want nee het zijn geen prettige dagen voor deze mensen, ze hebben verdriet om hun dierbare.
Overigens mag heel december (of liever gezegd de feestdagen)van mij wel overgeslagen worden, heb er ook helemaal niets meer mee op een of andere manier.. voor mij is december doorbijten en doorpakken met masker op. geef mij maar gewoon n doorsnee maand.
Gewoon n stuiterballetje
pi_64058042
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 13:54 schreef maffemuts het volgende:heel veel kracht en sterkte deze dagen die een feest hadden moeten zijn
Ik neem deze zin even van je over, ik zat nog te zoeken naar een juiste tekst ook voor op een "kerst" kaartje voor mensen die 3 maanden geleden hun dochter hebben verloren, maar ik vind deze zin wel heel passend en mooi
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:40:07 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64059237
Moeilijke situatie Bar... zo verdrietig...
  dinsdag 16 december 2008 @ 17:56:21 #42
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_64063927
Bar, ik zat van de week ook met zo'n kerstkaartje. Voor een lotgenote zeg maar. Dit jaar heb ik echter het kaartje zelf geschilderd, ingescand en uitgeprint in een voor ons toepasselijk afbeelding. Dat maakte de tekst wat makkelijker te bedenken. Ik heb gewoon mijn hart gevolgd daarin.
Meer kun je denk ik niet doen, ook al heb je het zelf ook meegemaakt, je weet nooit hoe een ander het exact beleeft. Dus je eigen gevoel volgen is het eerlijkst en het mooist, vind ik dan.
quote:
Op donderdag 11 december 2008 17:08 schreef Moonah het volgende:
Hey Tan! Ik 'moet' de laatste weken weer regelmatig aan je denken, tijd van het jaar. Vorig jaar rond deze tijd liep je hoogzwanger... Hoe gaat het met jullie?

Ik ga ook wel even op je log lezen.
Het gaat eigenlijk beter dan ik had verwacht. Zoals de anderen hier zag ik erg op tegen deze dagen. Ze zijn wel confronterender dan de 'normale' dagen, niet eens zo zeer omdat het kerst is, maar omdat ik vorig jaar deze tijd in een zo spannende en nare situatie verkeerde. Maar de drukte sleept me er doorheen, ik moet er ook zijn voor het gezin, dus tijd om bij de pakken neer te zitten is er niet.
pi_64068952
Wat een prachtig kaartje Tan

Heel veel liefs voor jullie allemaal hier
  Jubileum moderator dinsdag 16 december 2008 @ 21:00:05 #44
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64069018
Tan ik krijg een brok in mijn keel bij dat kaartje, het grijpt me echt aan. Prachtig!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64069035
heb een simpel kaartje waarop 2 ijsberen elkaar een knuffel geven, en daarin gewoon sterkte gewenst in deze tijd en dat ik aan ze denk en met ze meeleef.

wist het anders echt niet
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:05:22 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64069166
Nou idd. Ik vind het een prachtig schilderijtje.
pi_64069671
Dat is toch prima Bar! Je weet zelf hoe fijn het is om iets van anderen te horen in moeilijke tijden
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:33:43 #48
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_64070155
Prachtig kaartje inderdaad., Tan.

En een kus ook voor alle ouders hier.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_64071073
Ooh Tan, wat een ontroerend kaartje... En wat een talent heb jij!
Het lijkt me erg confronterend, zo'n naderende (eerste) verjaardag.

Ik had verjaardag eerst tussen aanhalingstekens, weet niet zo goed hoe het te noemen. Maar ik bedoel dat je dan toch weer terugkijkt naar het voorgaande jaar.... Ayden, zou hij toch al bijna één geweest zijn...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 16 december 2008 @ 22:00:03 #50
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_64071327
Tan dat kaartje is zo ontroerend en zo mooi!!
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')