abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51903570
Een topic voor ouders door ouders.
Een "gevoelig" onderwerp, een onderwerp wat je geen enkele andere ouder toewenst.
Een topic waarin je misschien wel steun vindt met elkaar, door je verhalen, herinneringen en gedachten neer te zetten.

Mooie linkjes:
http://lichtwerker.web-log.nl/
http://www.angelsymbols.nl/
http://www.regenboogboom.nl/

Engeltjes:
Max: 7 augustus 1995 - 9 juni 1997 (zoon van pepper_961)
Mink: 10 augustus 2002 - 11 augustus 2002 (zoon van moussy en BlackCrow)
Pepijn: 23 februari 2004 - 5 maart 2005 (zoon van mama_van_pepijn)
Stan: 28 oktober 2005 - 20 december 2005 (zoon van irule25)
Esmée: 1 mei 2003 - 20 februari 2006 (dochter van humpeltje)
Danyel: 11 september 2004 - 21 maart 2006 (zoon van Phluphy)
Thijs: 6 september 2004 - 9 juni 2006 (zoon van Bar_en_Mar)
Estee: 4 april 2006 - 6 april 2006 (dochter van dayves)

Ouders van Prachtige Engeltjes...
Ouders van Prachtige Engeltjes (2)
Ouders van Prachtige Engeltjes (3)
Ouders van Prachtige Engeltjes (4)
Ouders van Prachtige Engeltjes (5)
Ouders van Prachtige Engeltjes (6)
Ouders van Prachtige Engeltjes (7)
Ouders van Prachtige Engeltjes (8)
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_51903615
Deze vind ik nog wel het quoten waard:
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 08:06 schreef Sugar het volgende:
jij blijft

jij blijft wie je bent
baby
engel
ster
zomaar weg maar zo dichtbij
liefde kent geen ver

jij blijft wat je bent
broertje
zoontje van
liefde kent geen plan

jij blijft waar je bent
in ons hart
en hoofd
liefde is beloofd

jij blijft hoe je bent
zonder pijn
of spijt
liefde voor altijd

jij blijft
voor altijd

jij blijft.

Van Dolf Jansen
  zaterdag 28 juli 2007 @ 00:15:35 #3
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51903618
wow Beef, dat is de eerste keer dat een TT én OP in één keer helemaal goed (conform) zijn.
... ♥ ik mis je ♥
pi_51903708
Vond het wel een beetje 'raar' om dit topic te openen, maar ik wilde het dan ook wel goed doen.
pi_51904112
Weet niet of ik hier mag posten, maar ik ben de tante van een prachtig engeltje.

Zeker rond deze tijd zie ik wat voor een verdriet mijn ouders hebben...

Ik heb het allemaal wel een plekje gegeven, zeker ook omdat ik mijn ouders tot steun wil zijn.
pi_51907766
Sugar, prachtig gedicht ! Ik heb het gekopieerd en aan een kennis gegeven die kortgeleden een wiegedood heeft meegemaakt in de familie. Hopelijk vind ze er wat troost in
  zaterdag 28 juli 2007 @ 09:19:49 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51907998
SoL, tuurlijk mag je hier posten. Het gaat om engeltjes toch?
Wat verdrietig zeg. Is dit de tijd wanneer hij/zij geboren werd?
  zaterdag 28 juli 2007 @ 09:22:21 #8
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51908017
Fluf, het is inderdaad van de Dolf Jansen. Vind het ook erg mooi.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51908046
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 09:19 schreef Brighteyes het volgende:
SoL, tuurlijk mag je hier posten. Het gaat om engeltjes toch?
Wat verdrietig zeg. Is dit de tijd wanneer hij/zij geboren werd?
Rond deze tijd is hij overleden, op de verjaardag van mijn moeder is hij begraven. Hij is precies 4 maanden geworden.
Ik heb het allemaal wel een plekje gegeven, het is nu 4 jaar geleden.
Maar soms het ik het er toch best moeilijk mee. Zeker als ik zijn tweelingbroertje zie, dan denk je toch van: hier hadden twee knulletjes moeten spelen met mijn dochter.
Mijn zusje is trouwens weer zwanger van een jongetje en over een week of twee uitgerekend.

Dat gedicht in de OP fipo is trouwens prachtig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2007 09:28:19 ]
  zaterdag 28 juli 2007 @ 09:34:22 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51908085
Oef, dat is best een moeilijk situatie idd, als er nog en tweelingbroertje is, lijkt me. En dan je moeders verjaardag voor de begrafenis, dat maakt het nog dubbel beladen.
pi_51908137
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 09:34 schreef Brighteyes het volgende:
Oef, dat is best een moeilijk situatie idd, als er nog en tweelingbroertje is, lijkt me. En dan je moeders verjaardag voor de begrafenis, dat maakt het nog dubbel beladen.
Is best wel raar idd, mijn moeder viert haar verjaardag ook niet meer.
Het was toen best ook wel een heftige periode, mijn dochter was net weer thuis vanuit het Brandwondencentrum in Beverwijk (ze had een kopje soep over haar heen gekregen en heeft uiteindelijk op 5 plekken een huidtransplantatie gehad) en we dachten dat we alle ellende wel gehad hadden voor dat jaar, en nog geen twee maanden later overleed mijn neefje
  zaterdag 28 juli 2007 @ 09:41:51 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51908148
Jeumig, dat is ook niet niks, van je dochterje.
Hoe oud was je neefje, als ik mag vragen?
pi_51908168
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 09:41 schreef Brighteyes het volgende:
Jeumig, dat is ook niet niks, van je dochterje.
Hoe oud was je neefje, als ik mag vragen?
Hij is precies 4 maanden geworden
  zaterdag 28 juli 2007 @ 09:45:46 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51908188
Oh sorry, ik zie nu dat je dat al zei. Tsjonge zeg...
Sterkte dan maar deze dagen. Kan me voorstellen dat je er toch steeds nog even aan denkt hoor.
pi_51908273
quote:
Op zaterdag 28 juli 2007 09:45 schreef Brighteyes het volgende:
Oh sorry, ik zie nu dat je dat al zei. Tsjonge zeg...
Sterkte dan maar deze dagen. Kan me voorstellen dat je er toch steeds nog even aan denkt hoor.
Tnx

Had weleens eerder al willen posten in dit topic, maar vind het best wel heftig enzo. Maar nu ik merk dat ik mijn ei in mijn directe omgeving niet kwijt kan toch maar de stap genomen
  zaterdag 28 juli 2007 @ 09:57:31 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_51908279
Zeg het maar als je hem ook in de OP zou willen met een vlindertje erbij.
pi_51990602
@ snoopy:
quote:
Pepper, wat fijn dat die tweede droom 'goed' was.Het zou natuurlijk naar zijn als je alleen maar van die rottige dromen zou hebben.
Ik ben inderdaad ook blij dat die tweede droom niet al te lang op die eerste volgde, enkele dagen of hooguit 2 a 3 weken. Dat maakte toch dat ik me snel over die akelige eerste droom kon zetten.

@ Phluphy:
quote:
pepper, wanneer had jij je eerste droom? En je tweede/laatste? Is dat al lang geleden?
Vind je het zelf niet jammer dat het maar bij 2 dromen gebleven is in al die jaren?
Oeh ik moet daarvoor heel erg in mn herinnering graven.
Volgens mij òf 2 maanden na z`n dood of ongeveer een half jaartje.
Ik het had het sowieso over die nare droom bij m`n ouders thuis en ik denk dat òf m`n zusje jarig was (1 augustus) òf m`n zwagertje( 20 Januari) want m`n zwagertjes moeder was er en zij zei dat het een droom was die over mijn schuldgevoel naar Max toe ging en niet dat Max echt boos op me was.
Eigenlijk alleen 97/98 over hem gedroomd dus daarna geen echte dromen meer.

Wel had ik regelmatig, en dat gaat vast spooky klinken, op momenten dat ik even heel diep ging in m`n verdriet momenten, dat ik Max om me heen voelde. Ik kreeg dan zo`n tril oog en dat had ik dan voor dagen of weken tot de bom barstte en ik een mega huilbui kreeg. Zoeen waardoor je amper nog adem kon halen zo heftig en benauwend. En rond die tijd voelde ik dan een soort wind pufje in m`n gezicht dan kreeg ik een rilling en dan voelde ik me van binnen warm worden. Een beetje dat effect van op een koude winter dag een grote warme beker chocomelk drinken. Zo voelde dat ongeveer. Echt heel wazig was dat. Maar wel heel heel fijn!

Ik heb buiten die twee dromen om ook nog wel een paar keertjes vlak voor het wakker worden heel vluchtig z`n gezichtje gezien. Maar dat was echt heel wazig en ook echt seconden werk.

@PM-girl:
quote:
Pepper, wat dromen met je kunnen doen he, zowel positief als negatief.
Dat kan soms best hard aankomen ja, want door die eerste droom was ik echt nog wel dagen later aan het nadenken.
Die tweede droom werd ik juist heel blij van.

allemaal.
The waves you made will always be
pi_51995541
voor iedereen die het kan gebruiken...
*The waves you made will always be*
  dinsdag 31 juli 2007 @ 18:53:05 #19
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_51996239
Het klinkt inderdaad spooky, pepper, maar ik weet uit eigen ervaring wat voor "vreemde dingen" er kunnen gebeuren en ik vind het inmiddels helemaal niet spooky meer. Integendeel. Wat ik wel jammer vind is dat er soms zoveel tijd kan zitten tussen de dagen/perioden dat hij zo "dichtbij" is. Soms duurt het me te lang. Dat is meestal in periodes waarin je druk bent vanalles en nog wat.
En die terugslagmomenten, ook heel herkenbaar. Wat moet een mens dan diep gaan he.
... ♥ ik mis je ♥
pi_52007284
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 18:53 schreef phluphy het volgende:
Het klinkt inderdaad spooky, pepper, maar ik weet uit eigen ervaring wat voor "vreemde dingen" er kunnen gebeuren en ik vind het inmiddels helemaal niet spooky meer. Integendeel. Wat ik wel jammer vind is dat er soms zoveel tijd kan zitten tussen de dagen/perioden dat hij zo "dichtbij" is. Soms duurt het me te lang. Dat is meestal in periodes waarin je druk bent vanalles en nog wat.
En die terugslagmomenten, ook heel herkenbaar. Wat moet een mens dan diep gaan he.
Dat gevoel ken ik ook nog wel ja.
Aan de ene kant wist je dan, dat het eventjes niet helemaal lekker met je ging, maar aan de andere kant had je dan wel dat troostende fijne warme gevoel van; "hij is hier bij me,... even."
Dat warme close gevoel wilde ik dan liever niet loslaten, maar ik voelde ook dat het samen ging met; 'het me ontzettend diep zwaar klote voelen' en dat wilde ik dan weer liever niet te lang.

(snap je me een beetje?! Is een beetje warrig omschreven maar ik kan het even niet beter uitleggen )

Die lange pozen ertussen hangen dus gewoon samen met de bergen en dalen waar je doorheen gaat. Op een gegeven moment worden die periodes nòg langer, maar dan is het oke tegen die tijd.
Gelukkig komen dan ook die huilbuien minder vaak en dat is dan wel weer fijn.
Herken je die vreselijke huilbuien?

Dan hoeft er maar dìt te gebeuren en je gaat, je staat al een poos op springen, want dat voel je dan al een tijdje aankomen, ik had dan bv. een irritant tril-oogje als voorbode, en dan voelde die huilbui bijna als overgeven.
Echt vreselijk vond ik dat, je zat dan gewoon letterlijk naar adem te snakken van ellende, met als resultaat dat ik wel eens màànden met dat irritante zenuwachtige tril-oog heb rond gelopen omdat ik tegen weer zo`n jankbui vocht.
Moet er wel bij zeggen dat ik er wel altijd van opknapte van die huilbui.
Die druk op mn borst (hartzeer) en die spanning in mn lijf was daarna wel altijd even weg.
The waves you made will always be
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:40:34 #21
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52075815
Oh ja, die huilbuien herken ik helaas maar al te goed. Ze nemen in frequentie wel af, maar kunnen nog steeds erg heftig zijn. Dan lijkt alles om je heen zwart en kun je je maar moeilijk voorstellen dat je ooit weer zult kunnen lachen.
Ik verbaas me altijd over de flexibiliteit van de mens, want het wordt toch altijd weer licht....

En ik vond je verhaal niet te warrig hoor
... ♥ ik mis je ♥
pi_52075979
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 15:40 schreef phluphy het volgende:
Oh ja, die huilbuien herken ik helaas maar al te goed. Ze nemen in frequentie wel af, maar kunnen nog steeds erg heftig zijn. Dan lijkt alles om je heen zwart en kun je je maar moeilijk voorstellen dat je ooit weer zult kunnen lachen.
Ik verbaas me altijd over de flexibiliteit van de mens, want het wordt toch altijd weer licht....
Ik verbaas me er ook over, die flexibiliteit. En het voelt 'goed' dat het niet altijd zo naar en zwart is voor jullie
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 3 augustus 2007 @ 15:53:23 #23
144006 chacama
Ondernemend!
pi_52076140
Die huilbuien lijken me behoorlijk heftig. Wat goed dat ze ondanks alles toch weer voor opluchting zorgen.
  Jubileum moderator vrijdag 3 augustus 2007 @ 19:04:41 #24
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52080980
Ik heb vandaag 3 kleine kleurige vlinders in de tuin zien dansen en ik moest aan jullie denken. Zo klein, zo mooi, zo vrij....
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 08:22:00 #25
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_52092566
Tijdens een wandeling afgelopen week werden we "achtervolgd" door een (witte) vlinder. Af en toe maakte hij een rustpauze om even later weer achter ons aan te fladderen.
... ♥ ik mis je ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')