abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49948377
Een topic voor ouders door ouders.
Een "gevoelig" onderwerp, een onderwerp wat je geen enkele andere ouder toewenst.
Een topic waarin je misschien wel steun vindt met elkaar, door je verhalen, herinneringen en gedachten neer te zetten.

Mooie linkjes:
http://lichtwerker.web-log.nl/
http://www.angelsymbols.nl/
http://www.regenboogboom.nl/

Engeltjes:
Max: 7 augustus 1995 - 9 juni 1997 (zoon van pepper_961)
Mink: 10 augustus 2002 - 11 augustus 2002 (zoon van moussy en BlackCrow)
Pepijn: 23 februari 2004 - 05 maart 2005 (zoon van mama_van_pepijn)
Stan: 28 oktober 2005 - 20 december 2005 (zoon van irule25)
Esmée: 01 mei 2003 - 20 februari 2006 (dochter van humpeltje)
Danyel: 11 september 2004 - 21 maart 2006 (zoon van Phluphy)
Thijs: 06 september 2004 - 09 juni 2006 (zoon van Bar_en_Mar)
Estee: 04 april 2006 - 06 april 2006 (dochter van dayves)

Ouders van Prachtige Engeltjes...
Ouders van Prachtige Engeltjes (2)
Ouders van Prachtige Engeltjes (3)
Ouders van Prachtige Engeltjes (4)
Ouders van Prachtige Engeltjes (5)
Ouders van Prachtige Engeltjes (6)
Ouders van Prachtige Engeltjes (7)

[ Bericht 4% gewijzigd door BE op 31-05-2007 08:44:24 ]
The waves you made will always be
pi_49948549
quote:
Pffff ik zal aan je denken Bar.
9 juni een dag die we delen, èèn waarin we allebei afscheid moesten nemen van het allerliefste en kostbaarste wat we hadden.....
Voor jullie 1 jaar en voor ons straks 10, onvoorstelbaar want het klinkt zo lang geleden.....10.....10 jaren, maar zo ver terug in de tijd voelt het helemaal niet. Ik kan alles zo terug halen qua herinnering aan die dag.

Al zorgt die, inmiddels 10 jaar "ervaring" ( ) , er wel voor dat ik er al wat kalmer en minder heftig tegenover sta misschien. Die dag komt nou eenmaal of je wilt of niet, maar.... die dag gaat ook weer.
Net als mooie dagen om zijn voor je het weet gaan ook akelige/moeilijke dagen (achteraf gezien misschien) snel voorbij.

Morgen ga ik samen met m`n buurmeisje de mooiste plantjes die ik maar kon vinden planten bij Max.
Blauwe, lila-achtige en roze bloemen dragen die plantjes.
Ik heb ook een paar (nep ) siervogeltjes en een paar glazen vlindertjes gekocht, die prik er dan mooi tussen. Misschien, als ik het niet vergeet, dat ik dan wat foto`s maak en hier laat zien. ( kan even duren misschien omdat ik dat op de pc up- loaden niet kan, dus moet ik wachten tot mn man dat gedaan heeft. )

Nogmaals Bar hou je taai de 9e.
Wel fijn om te horen dat je al redelijk lekker in je vel zit.

Liefs voor allemaal!!

M`n sluitpost van topic 7 ook nog eventjes hier.
  donderdag 31 mei 2007 @ 07:15:35 #3
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49953476
Pepper en Bar, wat een vreemd toeval toch dat jullie kinderen op dezelfde datum stierven. Ik denk aan jullie deze dagen.

Als ik terugdenk aan bijna een jaar terug, die vrijdagochtend dat ik op mijn werk Fok! even checkte, krijg ik weer kippenvel en een dikke keel. Wat stond daar voor een afschuwelijk bericht van Bar_en_Mar? Nu weten we dat het echt waar was, echt heel erg hard waar. Alweer bijna een jaar geleden.

Bar, ik vind het idee van de ballonnen heel erg mooi.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 31 mei 2007 @ 08:57:40 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49954563
Och ja, Max ook, dat was ik even vergeten. Ook voor jou komt die rotdag dichterbij Pepper.
pi_49958375
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 08:57 schreef Brighteyes het volgende:
Och ja, Max ook, dat was ik even vergeten. Ook voor jou komt die rotdag dichterbij Pepper.
thanks BE en Sugar.

Nahja, die dag komt nou eenmaal maar gaat ook altijd weer.
Ik ben er dit jaar relaxt onder eigenlijk, vorig jaar deze tijd zat ik wel in een vette dip en had ik nergens meer zin in of energie voor.

Die dips komen en gaan nou eenmaal en dat geeft niet want dat hoort erij en zal er denk ik ook wel altiijd zijn. Ook wel logisch denk ik en ik gun mezelf die dagen ook om me gewoon ff zielig te voelen.
Die dip periodes komen trouwens niet altijd rond zijn geboorte of sterfdag hoor, wat dat betreft is verdriet niet data gebonden denk ik.
Ik heb ook wel, ik dacht het tweede jaar, zelf met droge ogen en met eigenlijk best wel een "oke" gevoel aan zn grafje gestaan terwijl enkele anderen om me heen wel moesten huilen.
Maar kon het niet helpen, ik voelde me die dag gewoon niet rot. Die periode van me rot voelen en verdrietig zijn had ik enkele weken daarvoor gewoon al gehad.

Plantjes planten heb ik nog niet gedaan eigenlijk.
Het ziet er dreigend uit buiten en het heeft ook al een paar keer geregend, met dat natte weer en die natte grond is plantjes planten niet handig denk ik.
  donderdag 31 mei 2007 @ 13:15:20 #6
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_49962470
Pepper, ik had het wel gezien dat die twee sterfdata hetzelfde waren, maar ik was eerlijk gezegd bang dat dit misschien een foutje was (is wel erg toevallig) en dat ik je dan niet terecht zou addresseren. Daarbij dacht ik er slim aan te doen even af te wachten tot het vanzelf zou gaan blijken in dit topic, en aldus geschiedde.

Ook al zijn de verdrietmomenten bij jou minder aan de data verbonden, ik wil je toch sterkte wensen de komende dagen. Misschien overvalt het je toch ineens.

Bar ik ben echt blij te horen dat het nog steeds zo lekker gaat met je (naar omstandigheden dan). Ben je eigenlijk nog in therapie? En hoe is het nou met werken? Doe je dit nog en nog steeds op verschillende plekken? Ben je nog zwervende of inmiddels weer honkvast?
Ik vind het idee van de balonnen helemaal top. Sterkte met alle voorbereidingen (en emoties) voor de 9e.
... ♥ ik mis je ♥
pi_49966872
Ja ik herinner het me ook nog heel goed dat bericht van Bar over Thijs. Ik geloofde echt mijn ogen niet gewoon. Bar sterkte de komende dagen En Pepper jij ook Of het nou 1 jaar of 10 jaar geleden is, dat maakt volgens mij niet veel uit.

Phluphy hoe is het met jouw? En MvP, gaat het nog een beetje met jouw?

En Humpeltje red jij het allemaal nog met de zorg voor al je meiden en je eigen verdriet? Ik maakte me toch wel een beetje zorgen na je berichtjes en het lezen op je website. De zorg voor 3 meiden en jezelf alleen zal zeker niet meevallen, en dan helemaal als je zoveel hartepijn met je meedraagt.
pi_49979122
Ik heb even allerlei andere 'problemen' aan mijn hoofd dus vandaar dat ik hier even niet reageer.

Ik heb een glaasje laten snijden voor het lantaarntje en het zit er ook al in. Niet beschilderd nog maar ik wilde gewoon zo snel mogelijk de lantaarn weer 'compleet' hebben.
Ik bezoek trouw elke dag de graven.

Pepper bij mij in de buurt staat aan het water een kruisje met een foto erop en speelgoedjes er om heen. Ik ken het verhaal er achter niet maar het doet me elke dag aan jou denken. Ik ken het fenomeen dip maar al te goed. Dat de plantjes die je gaat planten maar mooi mogen bloeien.

Bar ik wend me tot jou op een andere manier dan een berichtje hier op fok, gij sterke vrouw
grá mo chroí
  donderdag 31 mei 2007 @ 21:45:45 #9
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_49979964
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 13:15 schreef phluphy het volgende:

Bar ik ben echt blij te horen dat het nog steeds zo lekker gaat met je (naar omstandigheden dan). Ben je eigenlijk nog in therapie? En hoe is het nou met werken? Doe je dit nog en nog steeds op verschillende plekken? Ben je nog zwervende of inmiddels weer honkvast?
Ik vind het idee van de balonnen helemaal top. Sterkte met alle voorbereidingen (en emoties) voor de 9e.
4juni loopt mijn therapie af Het gaat lekker met me, en kan het gewoon goed hendelen nu, tis niet meer zo als ik verdriet heb om Thijs, dat ik dan terug in die "depressie"zak,
Maar dat ik terug kan denken aan de juist mooie en bijzondere momenten die we met Thijs hadden.

mijn werk daar mail ik je nog over

De ballonnen was iets wat ik eigenlijk al wilde tijdens de begrafenis, alleen vond Marco dat te feestelijk...
Dat vind hij eigenlijk nu nog steeds, maar gaat er wel in mee.
21 is idd veel, maar staan wel voor alle 21 maandjes die Thijs hier heeft mogen beleven.
En tja denk ook wel dat Thijs kan genieten van al die witte en blauwe ballonnen die ineens naar dat ene wolkje komen
Aan elke wolk zal ook een klein tekstje komen.

En er komen 21 gele rozen op zijn grafje, beetje van ons en beetje voor oma, mijn moeder was dol op gele rozen, en hiermee wil ik haar bedanken dat ze nu op Thijs past

Mama van peppijn ik ga jou een dikke geven
Pepper en man
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_49980727
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 21:24 schreef mama_van_pepijn het volgende:
Ik heb even allerlei andere 'problemen' aan mijn hoofd dus vandaar dat ik hier even niet reageer.

Ik heb een glaasje laten snijden voor het lantaarntje en het zit er ook al in. Niet beschilderd nog maar ik wilde gewoon zo snel mogelijk de lantaarn weer 'compleet' hebben.

Pepper bij mij in de buurt staat aan het water een kruisje met een foto erop en speelgoedjes er om heen. Ik ken het verhaal er achter niet maar het doet me elke dag aan jou denken. Ik ken het fenomeen dip maar al te goed. Dat de plantjes die je gaat planten maar mooi mogen bloeien.

Bar ik wend me tot jou op een andere manier dan een berichtje hier op fok, gij sterke vrouw
Dat kruisje bij het water, betreft dat een donker jongetje?
pi_49981152
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:03 schreef bibi het volgende:

[..]

Dat kruisje bij het water, betreft dat een donker jongetje?
Ik heb de foto nooit van dichtbij bekeken maar getint zou denk ik de juiste omschrijving zijn hier
grá mo chroí
pi_49981564
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:13 schreef mama_van_pepijn het volgende:

[..]

Ik heb de foto nooit van dichtbij bekeken maar getint zou denk ik de juiste omschrijving zijn hier
Ja sorry was niet een goeie woordkeuze... Als het in de buurt is van een oud konmar filiaal, dan weet ik helaas het verhaal er achter wel. En dan is het bijna ook alweer een jaar geleden dat hij is overleden
  vrijdag 1 juni 2007 @ 13:56:35 #13
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_49999578
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 15:34 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Phluphy hoe is het met jouw?
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 07:50 schreef phluphy het volgende:
Verder gaat het hier wel redelijk goed. In het rouwproces hebben zich weer wat veranderingen voorgedaan, maar ik vind het nu nog een beetje moeilijk om dit goed onder woorden te brengen. Dat hou je van me te goed.
Heden: situatie ongewijzigd. Het betreft overigens wel positieve ontwikkelingen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_50013593
Ik had hier nog niet gemeld dat ik bezig ben met een monumentje voor Pepijn en dat ik er vertrouwen in heb dat het heel mooi wordt. Het was moeilijk maar het brengt ook rust en tevredenheid. Een prachtig monumentje voor mijn prachtige ventje. Het is nu goed. De tijd is daar om dit nu te doen.
grá mo chroí
  vrijdag 1 juni 2007 @ 21:18:25 #15
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50014411
Fijn mvp! Voelt het ook als een opluchting dat het er nu van gekomen is? Want je zat er toch al een tijdje tegenaan te "hikken" als het ware?
Ik ben erg benieuwd wat je gekozen hebt. Wanneer verwachten ze dat het geplaatst kan worden?
... ♥ ik mis je ♥
pi_50015046
Ja ik voel me er erg goed bij. Ik kon die stap maar niet zetten omdat het zo met je neus op de feiten gedrukt worden is. Een monumentje met daarop de geboorte en sterf datum maar het is oke nu. Een eigen monumentje voor mijn kleintje maar wel passend bij het graf van zijn papa. Mijn twee mannen horen bij elkaar en dat wil ik terug laten komen in de graven.

Het gaat ongeveer drie maanden duren.
grá mo chroí
pi_50032307
Mvp, wat lees ik in het zw. topic!
lijkt me dubbel etc etc en zo fijn en moeilijk etc etc, wist niet eens dat je een nieuwe vriend had?
Of heb ik daarover heen gelezen? Of moet ik me gewoon nergens mee bemoeien? Ook goed hoor
pi_50034654
Ik wil het hier niet uitgebreid neerzetten maar nieuw issie niet en vriend vriend ook al een tijd niet meer tot mijn spijt en het was ook niet gepland maar soms kan je alles doen zoals het hoort en dan nog gebeuren er wonderen.
Hij weet ook nog niet wat ie er mee aan moet en voorlopig gunnen we elkaar rust om het te laten bezinken.

Ik ben één grote emo kip op het moment. In het begin voelde ik me er vooral rot over. Ik wist niet of ik er klaar voor was en ik wist dat de vader er niet happy mee zou zijn en wil ik dat een kindje aan doen. Ik ben zelf natuurlijk ook lang niet altijd op mijn best en dan eventueel alleen een kindje opvoeden.
Maar na een paar dagen veranderde mijn gevoel. Ik merkte dat de gedachte aan het wondertje in mijn buik me happy maakt, het geeft me hoop in mijn hart en geloof me mijn hoop was vaak ver te zoeken de laatste twee jaar. Juist ook omdat ik niet verwacht had dit er de komende tijd in zou zitten. En ik weet dondersgoed dat dit kind niet de leegte op kan vullen maar het geeft wel een nieuwe invulling aan mijn leven, vooruit.

Maar ondanks dat ik heb besloten er vol voor te gaan vind ik het doodeng. Sowieso omdat ik niet weet of ik op de vader kan rekenen maar ook wat het emotioneel met me gaat doen. Hoe om te gaan als die 13 maanden grens nadert etc.
Ga ik juist meer of minder met Pepijn bezig zijn hierdoor en moet ik me dan schuldig voelen t.o.v. Pepijn of de baby?
Moet ik alle spullen van Pepijn te voorschijn trekken of juist niet en nieuwe spullen kopen? Ik ben er qua gevoel op zoveel vlakken gewoon nog niet uit en hoop dat binnen 8 maanden toch wel te doen want ik wil absoluut dit babietje niet met mijn verdriet opzadelen.

En dan zegt Lishe zo lief je wordt mama van nog een kindje en dan denk ik 'ja dadelijk ben ik niet alleen meer mama van een overleden kindje maar ziet iedereen weer dat ik mama ben.' Maar aan de andere kant achter het nieuwe geluk blijft heel veel verdriet schuil gaan maar mensen staan daar dan niet meer zo bij stil. Je hebt dan weer een kindje dus dat maakt alles dan ook maar oke ofzo. Een volgend kindje is heus geen pleister die alle wonden heelt ofzo.

En lieve B-M die juist Pepijn erbij betrekt en zegt pepijntje krijgt een broertje of zusje. Zo lief vond ik dat maar tegelijkertijd drukt het zo je neus op de feiten.
De plannen waren er namelijk allang voor een brusje en nu is Pepijn er niet meer om als grote stoere broer te fungeren maar ook de man met wie ik dat brusje wilde is er niet meer.
En oh dit gaat verschrikkelijk klinken. Niks tegen de vader van dit kindje. Hij is iemand waarmee ik juist ooit wel weer die stap wilde nemen maar het is gewoon niet zoals ik destijds de toekomst voor me had gezien. En tegelijkertijd besef ik me dat hoewel ik zonder het ongeluk misschien wel weer zwanger was van een kindje van William dan was dat niet dit kindje en elk kindje is uniek en ik moet mezelf gewoon gelukkig prijzen maar oh wat kunnen dingen tegenstrijdig voelen.
grá mo chroí
pi_50036984
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 21:24 schreef mama_van_pepijn het volgende:

Het is wel een beetje te raden vrees ik. Zoveel kindjes gaan op die manier.....
Gelukkig komen er na die dipjes ook fijne tijden en bij zijn het nu inmiddels meer fijne tijden dan periodes van dipjes. Dat gaat ooit voor jou en de anderen ook steeds vaker komen die mooie dagen, mark my words.

Plantjes staan!! Het ziet er weer helemaal mooi uit.
Ik hoop ook dat ze mooi blijven bloeien want het is wel snel verdroogd hoor op de begraafplaats. Ze staan gewoon vet in de volle zon daar natuurlijk.
pi_50037516
quote:
En tegelijkertijd besef ik me dat hoewel ik zonder het ongeluk misschien wel weer zwanger was van een kindje van William dan was dat niet dit kindje en elk kindje is uniek en ik moet mezelf gewoon gelukkig prijzen maar oh wat kunnen dingen tegenstrijdig voelen.
Ik haal dit stukje eruit mvp, heel erg bedankt voor je openhartige eerlijke en oh zo kwetsbare verhaal.
Wat kan internet toch goed zijn om zo beschermd, doordat niemand je -echt- kent, je verhaal te kunnen doen, vind je niet?

Wat je schrijft (vooral in het gequote stukje) is zo herkenbaar, al zijn feiten en gruwelijke, ingrijpende ervaringen voor iedereen anders natuurlijk...
Het lijkt me verschrikkelijk moeilijk om nu in jouw situatie te zitten, maar je kan er over 'praten' hier, het van je af schrijven, want aan de werkelijke omstandigheden is nu eenmaal niets te doen. (..)
Dit nieuwe leven wat nu in je groeit, staat helemaal op zichzelf, en toch ook helemaal niet, dat dubbele moeilijke gevoel zal zijn/haar leven lang verweven zijn met jullie leven samen.
Probeer daar óók naar te kijken, en probeer er ook van te genieten!!

Dit is een kind wat erg graag je 'medicijn' wil zijn.

Hopelijk komt dit bovenste niet al te zweverig over, maar mijn jongste (nu alweer 20..) niet gepland, we waren er niet echt klaar voor, was er simpel weg niet eens geweest als Jamie was blijven leven...hoe vaak ik daar mee heb geworsteld, echt, ik snap je helemaal.
En wat een geluk, plezier en zéér warme gevoelens ik juist daarom voor hem heb, zal hij misschien pas over 20 jaar een beetje kunnen begrijpen, al laat ik hem dat wel op allerlei manieren zo af en toe merken
  zondag 3 juni 2007 @ 09:58:33 #21
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50053423
MvP, hoe dubbel, tegenstrijdig en emotioneel beladen deze zwangerschap ook voor je is, ik ga je toch van harte feliciteren! Hoe gecompliceerd de situatie ook is / lijkt, er is nieuw leven, en dat is mooi.

Ik hoop dat je snel zult kunnen genieten van je zwangerschap, ondanks alle moeilijke gedachten eromheen. Ik kan me voorstellen dat het een behoorlijke wirwar moet zijn in je hoofd. De zin "het leven nemen zoals het komt" blijft maar in me opkomen. Misschien is dat maar het beste. De toekomst die je nu tegemoet gaat omarmen, je richten op het nieuwe leven, waarin William en Pepijn altijd een rol zullen blijven spelen, maar waar toch weer ruimte is voor geluk.
Succes!

[ Bericht 1% gewijzigd door phluphy op 03-06-2007 10:34:59 ]
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 3 juni 2007 @ 10:08:30 #22
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_50053504
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 18:02 schreef pepper_961 het volgende:
Het is wel een beetje te raden vrees ik. Zoveel kindjes gaan op die manier.....
Gisteren nog, een meisje (in de unit waar Jeroen werkt). Met de helicopter naar Nijmegen gebracht.
Ze leeft nog, maar waarschijnlijk met veel hersenbeschadiging. Wat een hel moet het nu voor de ouders zijn.
Dat vind ik altijd zo moeilijk, dat het maar door gaat. Het hield niet op met onze kindjes. Nog steeds raken er kindjes te water, nog steeds worden kinderen ziek. Soms sluit ik me er het liefst voor af, al die nare berichten.
quote:
Plantjes staan!! Het ziet er weer helemaal mooi uit.
Ik hoop ook dat ze mooi blijven bloeien want het is wel snel verdroogd hoor op de begraafplaats. Ze staan gewoon vet in de volle zon daar natuurlijk.
Wat je kunt doen of waar je op kunt letten:

• Plantjes kopen die lang zonder water kunnen. Die zijn er best veel, je moet er even naar vragen in een goede zaak.
  • Plantjes poten in aarde die het water lang vasthouden. Wij gebruiken speciale pieremest, maar die is niet overal verkrijgbaar. Bij een goed tuincentrum weten ze wel een goed alternatief.
  • Verder kun je nog overwegen om de plantjes in zo'n speciale bloembak te zetten, die je vervolgens ingraaft. Die bloembakken hebben zo'n speciaal systeem, deels met korreltjes, waar je door zo'n buisje water moet geven. Ze hebben dan genoeg vocht voor een week, zelfs met hoge temperaturen.
  • ... ♥ ik mis je ♥
    pi_50059328
    quote:
    Op zondag 3 juni 2007 10:08 schreef phluphy het volgende:

[..]

Gisteren nog, een meisje (in de unit waar Jeroen werkt). Met de helicopter naar Nijmegen gebracht.
    Ze leeft nog, maar waarschijnlijk met veel hersenbeschadiging. Wat een hel moet het nu voor de ouders zijn.
    Dat vind ik altijd zo moeilijk, dat het maar door gaat. Het hield niet op met onze kindjes. Nog steeds raken er kindjes te water, nog steeds worden kinderen ziek. Soms sluit ik me er het liefst voor af, al die nare berichten.
    [..]

Wat je kunt doen of waar je op kunt letten:

• Plantjes kopen die lang zonder water kunnen. Die zijn er best veel, je moet er even naar vragen in een goede zaak.
  • Plantjes poten in aarde die het water lang vasthouden. Wij gebruiken speciale pieremest, maar die is niet overal verkrijgbaar. Bij een goed tuincentrum weten ze wel een goed alternatief.
  • Verder kun je nog overwegen om de plantjes in zo'n speciale bloembak te zetten, die je vervolgens ingraaft. Die bloembakken hebben zo'n speciaal systeem, deels met korreltjes, waar je door zo'n buisje water moet geven. Ze hebben dan genoeg vocht voor een week, zelfs met hoge temperaturen.
  • Ach gos wat akelig. Ik lees ook liefst zo snel mogelijk over zulke berichten heen. Niet omdat ik niet wil geloven dat het bestaat en voorkomt want dat weet ik donders goed natuurlijk, maar omdat je toch steeds weer terug in de tijd schiet en alles herbeleeft en ook zo goed weet in wat voor hel/nachtmerrie die mensen zitten. Je weet ook hoeveel jaren hard werk het kost om je huwelijk en je eigen welzijn op de rails te houden. Dan denk je; "ah god, niet weer he?! Niet weer een familie die nog maar aan het begin van een lang slopend proces staan. Dat blijft dan ook de hele tijd door mn kop malen allemaal.

Heey wat een goeie tips!! Dankjewel.
    Stom he, maar al die jaren kopen wij gewoon plantjes die leuk bloeien zonder naar de verzorging te kijken. Nou weten we inmiddels ook wel een beetje welke plantjes daar niet goed houden en welke geliefd voer voor de konijnen daar zijn, maar ik heb me er nooit in verdiept dat betere grond of bakken met een hydro systeem ook nog uitkomst bieden.
    En nu zal ik het nog even genanter maken ook!! Ik heb op een land en tuinbouw school gezeten!!
    pi_50059935
    lieve mama_van_pepijn

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe kleine wondertje!

Het gaat vast wel moeilijk worden maar ook o zo mooi joh!!
    Zodra je straks je nieuwe verse kruimeltje in je armen krijgt..... vlagen van weemoed en verdrietig afgewisseld door totale blijdschap en verliefheid en alles wat je nog herkennen zal van toen je Pepijn kreeg.
    Je gaat er niet meer of minder mee bezig zijn. Tenminste dat had ik niet in elk geval. Alhoewel.... de eerste maand heb ik wel elke dag gehuild tot ik op een dag besloot dat dat nu maar afgelopen moest zijn. En ik huilde dan om van alles.
    Dat haar wimpertjes zo mooi waren of die mooie kleine handjes of dat roze mondje of dat ik bang was haar te verliezen of dat ik bang was haar niet te kunnen beschermen tegen de grote boze buiten wereld.
    De zorgen die je voor je eerste kindje voelde vallen iets zwaarder op je schouders door het gebeuren.
    Maar je kunt het handelen, echt!
    Als ik dat kan, kun jij het helemaal!!

Je hoeft niet alles tevoorschijn te trekken maar je hoeft ook niet alles nieuw hoor.
    Je kunt bijvoorbeeld slabbetjes of lakentjes of dingen die niet zo heel uitgesproken aan Pepijn laten denken gewoon weer gebruiken. Je kijkt gewoon wat was echt speciaal en doet me het hardst aan hem denken en dan maak je de keuze of je het juist wel prettig vindt om het je nieuwe kindje te laten gebruiken of, indien te pijnlijk, juist niet.
    Is niks mis met "lenen" ook hoor.
    Was Pepijn bij je gebleven had je hoogstwaarschijnlijk precies hetzelfde gedaan. Voel je er ajb niet rot onder hoor. Pepijn had het vast niet erg gevonden als zijn broertje/zusje een slabje of uni-seks pakje van hem had zou lenen. toch??

Meis probeer tussen je moeilijke gevoelens ook de straaltjes licht te zien en ervan te genieten. Ik geloof dat dit kindje bedoeld was nu te komen.
      zondag 3 juni 2007 @ 20:44:36 #25
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_50070575
    quote:
    Op zondag 3 juni 2007 14:10 schreef pepper_961 het volgende:Ach gos wat akelig. Ik lees ook liefst zo snel mogelijk over zulke berichten heen. Niet omdat ik niet wil geloven dat het bestaat en voorkomt want dat weet ik donders goed natuurlijk, maar omdat je toch steeds weer terug in de tijd schiet en alles herbeleeft en ook zo goed weet in wat voor hel/nachtmerrie die mensen zitten. Je weet ook hoeveel jaren hard werk het kost om je huwelijk en je eigen welzijn op de rails te houden. Dan denk je; "ah god, niet weer he?! Niet weer een familie die nog maar aan het begin van een lang slopend proces staan. Dat blijft dan ook de hele tijd door mn kop malen allemaal.
    Dat is exact wat ik denk en voel, wanneer ik in de oudergroep voor kinderen met een moeilijk instelbare epilepsie weer een aanmelding zie (ook al hebben de meeste kinderen een aanmerkelijk langer leven, de onzekerheid etc. geldt voor iedereen
    quote:
    Heey wat een goeie tips!! Dankjewel.
    Stom he, maar al die jaren kopen wij gewoon plantjes die leuk bloeien zonder naar de verzorging te kijken. Nou weten we inmiddels ook wel een beetje welke plantjes daar niet goed houden en welke geliefd voer voor de konijnen daar zijn, maar ik heb me er nooit in verdiept dat betere grond of bakken met een hydro systeem ook nog uitkomst bieden.
    En nu zal ik het nog even genanter maken ook!! Ik heb op een land en tuinbouw school gezeten!!
    ... ♥ ik mis je ♥
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')