abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63046291
Vorig topic : Pauw en Witteman #47: Trekken de koersen verder omlaag.

Elke werkdag rond 23:00 uur op Nederland 1
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  zaterdag 8 november 2008 @ 01:19:07 #2
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_63046308
De Vries.

Zo triest die hetze steeds tegen Joran. Ga wat nuttigs doen en niet de huillie uithangen.
pi_63046338
Peter R de Vries...
Wat een kwal, wat liet hij zich kennen zeg. In plaats van de kritiek te pakken, ging meneer het lekker persoonlijk spelen en moest even genoemd worden hoe goed hij wel niet was. Dat Freek (ook een kwal, dat terzijde) een naam even niet wist, was voor Peter R een reden de rest ook te diskwalificeren.
pi_63046347
Freek de Jonge
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_63046368
Mensen die zomaar dingen roepen waarvan ze geen weet hebben (Freek de Jonge)
Hoi.
pi_63046496
Vind Peter toch veruit de winnaar in die discussie, Freek kan zo dom lullen dat zijn hele punt verloren gaat.
pi_63046545
Ik vind dat je iemand die direct de persoonlijke aanval inzet niet tot winnaar kan verklaren.
pi_63046547
Even olie op het vuur: die naamswisseling maakt in feite geen zak uit natuurlijk, het punt van de Jonge verandert er niet door.
En het zou de Vries sieren als 'ie 's 'n keer toegaf óók vooral een televisiemaker te zijn, en niet alleen maar een journalist met het hart op de goede plek. Je kan me honderd keer vertellen dat de nathalee-zaak goede journalistiek was, het was tevens sensatie. Iemand die dat programma gezien heeft kan dat simpelweg niet ontkennen. En dat kan natuurlijk wel een moreel verwerpelijk puntje zijn.
En Freek de Jonge zou zelf een stuk gelukkiger zijn als 'ie de tijd accepteert waarin hij leeft. Maar ja. Dit levert wel leuke momenten op
pi_63046615
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 01:21 schreef koningdavid het volgende:
Freek de Jonge
pi_63046693
Als het nou de eerste keer was dat Freek kritiek had op iemand had ik het prima gevonden, maar hij doet de laatste jaren niets anders dan met iedereen ruzie zoeken en collega's afzeiken. Het is echt een augurk geworden.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_63046805
De Vries
Wat een arrogante zak is het toch ook die geen enkele kritiek kan hebben. De Vries kan zijn sensatieshow moeilijk ontkennen, kijk maar naar al die commotie om Joran weer.
Ben nu trouwens ook wel benieuwd wat hij maandag bij DWDD gaat vertellen erover, want Matthijs kan dat moeilijk gemist hebben
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_63046980
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 01:53 schreef Seam het volgende:
De Vries
Wat een arrogante zak is het toch ook die geen enkele kritiek kan hebben. De Vries kan zijn sensatieshow moeilijk ontkennen, kijk maar naar al die commotie om Joran weer.
Ben nu trouwens ook wel benieuwd wat hij maandag bij DWDD gaat vertellen erover, want Matthijs kan dat moeilijk gemist hebben

Krijgen we daar weer een ruzie te zien. .
  zaterdag 8 november 2008 @ 02:11:04 #13
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_63047030
Peter Rudolf heeft weer even z'n promotie voor zondag kunnen doen en zal wel weer de komende tijd lekker in de belangstelling staan om vervolgens te bemerken dat justitie alweer niets kan met z'n vage beschuldigingen en insinuaties tegen Joran.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_63047057
Wat zei die De Jonge? "De Vries is iemand die bang is om een kogel door de kop te krijgen en houdt zich daarom alleen met "kruimeldieven" bezig..."

nou heb je onkunde en dit, dit was wel heel treurig en grof.
pi_63047076
He Freek, ik weet dat je druk bent met je protestliedjes, toneel spelen en dingen signaleren.. maar wat heb je nou eigenlijk gepresteerd? Hoeveel moordzaken, vermissingen en oplichterijen heb jij de afgelopen jaren al opgelost Freek? Gelukkig ben je van een uitstervend ras Freek, nare zure dinosaurus. Gadverdamme..
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
  zaterdag 8 november 2008 @ 02:17:59 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_63047115
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 02:14 schreef dddour het volgende:
Hoeveel moordzaken, vermissingen en oplichterijen heb jij de afgelopen jaren al opgelost Freek?
Is dat zijn beroep dan?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 november 2008 @ 02:20:25 #17
7889 tong80
Spleenheup
pi_63047141
genoten van Freek
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_63047143
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 02:17 schreef golfer het volgende:

[..]

Is dat zijn beroep dan?
Wat is eigenlijk wel zijn beroep? In een ver verleden was hij een cabaretier kan ik me nog vaag herinneren.
pi_63047168
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 02:11 schreef golfer het volgende:
Peter Rudolf heeft weer even z'n promotie voor zondag kunnen doen en zal wel weer de komende tijd lekker in de belangstelling staan om vervolgens te bemerken dat justitie alweer niets kan met z'n vage beschuldigingen en insinuaties tegen Joran.
Ja en? hij is een misdaadverslaggever, dat justitie er niets mee kan maakt niets uit. Hij werkt bij een omroep en maakt daar programma's en als hij zoiets kan krijgen doet hij dat natuurlijk. Je kunt er mee naar justitie gaan maar die kunnen er zowiezo niets mee omdat Joran zich niet in Nederland bevind en ze zelf dus weinig onderzoek naar hem kunnen doen.

Al dat gezeik over zijn programma, dat is zijn beroep, als je dat niet bevalt dan kijk je niet. Jij hebt zeker liever dat hij z'n programma in een tweede opsporing verzocht veranderd en tasjesdieven achterna gaat en aflevert bij de politie.
pi_63047187
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 02:20 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk wel zijn beroep? In een ver verleden was hij een cabaretier kan ik me nog vaag herinneren.
ga je schamen. tegenover Peter Rudolf is hij nog steeds de man die het in het juiste perspectief ziet. allemaal TV show waar je niets mee kunt.
De Puta Madre
pi_63047200
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 02:14 schreef dddour het volgende:
He Freek, ik weet dat je druk bent met je protestliedjes, toneel spelen en dingen signaleren.. maar wat heb je nou eigenlijk gepresteerd? Hoeveel moordzaken, vermissingen en oplichterijen heb jij de afgelopen jaren al opgelost Freek? Gelukkig ben je van een uitstervend ras Freek, nare zure dinosaurus. Gadverdamme..
Daar heb je misschien wel gelijk in, maar het blijft een gegeven dat De Vries zijn acties altijd enorm opblaast in de media. Ik ben het wel met De Jonge eens dat hij soms over lijken gaat, in dit geval snap ik niet dat het niet wat verder gebracht heeft.. Ik denk dat ze nu opnieuw geen enkele straf kunnen uitdelen, zelfs Thailand niet.
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 november 2008 @ 02:27:22 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_63047202
quote:

[..]

Jij vindt de Lama's vast leuk

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_63047213
quote:

[..]

Type schreeuwerige wereldverbeteraar.

Een die er na 40 jaar in het vak is achtergekomen dat als je een democratie op een dictatuur zoals China loslaat dat het dan een anarchistische bende en bloedvergieten wordt. Goh.

Ja, dat had ie toch anders gedaan dan van Muiswinkel, wijsheid komt met de jaren, zei die geloof ik ook nog.

Maar toch mooi 40 jaar er goed van geleefd.
Ook een prestatie op zich
pi_63047216
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 02:20 schreef tong80 het volgende:
genoten van Freek

Zo hoor ik het graag
  Trouwste user 2022 zaterdag 8 november 2008 @ 02:29:30 #25
7889 tong80
Spleenheup
pi_63047225
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 02:28 schreef Kreupeldicht het volgende:

[..]

Type schreeuwerige wereldverbeteraar.

Een die er na 40 jaar in het vak is achtergekomen dat als je een democratie op een dictatuur zoals China loslaat dat het dan een anarchistische bende en bloedvergieten wordt. Goh.

Ja, dat had ie toch anders gedaan dan van Muiswinkel, wijsheid komt met de jaren, zei die geloof ik ook nog.

Maar toch mooi 40 jaar er goed van geleefd.
Ook een prestatie op zich

De man in jouw avater haalt de 40 jaar relevantie niet

pi_63047290
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 02:29 schreef tong80 het volgende:

[..]

De man in jouw avater haalt de 40 jaar relevantie niet

wat lul jij nou, ten opzichte van wie of wat?
pi_63047340
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 02:20 schreef tong80 het volgende:
genoten van Freek

same here. Vind hem normaal een enorme zuurpruim, maar hier heeft hij 100% gelijk. Het is ziekelijk hoe Peter de Vries met die Joran omgaat, zonder concrete bewijzen. De zaak Natalee was al een flop (want wat is er nou werkelijk gebeurd daarna?), en nu kan ie het niet hebben en volgt ie hem nog verder. Natuurlijk is het niet goed wat Joran doet (áls het waar is), maar dit is gewoon puur om te scoren. Want als ie Henk uit Amstelveen volgt die Thaise hoertjes importeert, jah dan krijg je maar 800.000-1.000.000 kijkers, terwijl er nu waarschijnlijk meer dan 2 miljoen domme zielen inschakelen. Trieste, sensatiebeluste televisie. Ach ja.. tis SBS6 zullen we maar zeggen he.
pi_63047355
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 02:27 schreef tong80 het volgende:

[..]

Jij vindt de Lama's vast leuk

Trieste opmerking.
pi_63047356
Trouwens, als voetballiefhebber zou ik me best gepakt voelen als je hem 30 jaar na Argentinie hoort zeggen dat hij die boycot - aktie van Erik van Muizenwinkel niet steunde, omdat hij het tegenwoordig wat helderder ziet...
pi_63047380
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 02:23 schreef 1shot1kill het volgende:

[..]

Ja en? hij is een misdaadverslaggever, dat justitie er niets mee kan maakt niets uit.
Dat justitie niets kan met alle bevindingen en uitlokkingen van Peter R. de Vries maakt toch alles uit?
  zaterdag 8 november 2008 @ 02:54:10 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_63047409
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 02:23 schreef 1shot1kill het volgende:

Ja en? hij is een misdaadverslaggever, dat justitie er niets mee kan maakt niets uit. Hij werkt bij een omroep en maakt daar programma's en als hij zoiets kan krijgen doet hij dat natuurlijk.
Hij beweert journalist te zijn en dat is hij dus echt niet. Hij is tegenwoordig vooral programmamaker en sensatieverkoper.
Prima trouwens hoor, maar kom daar voor uit.
Poef.....gone! ©golfer
pi_63047465
Peter the Salesman .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_63047469
Peter R de Vries vond het nummer van Freek de Jonge kut.. hij was de enigste die niet voor hem ging klappen..
pi_63047481
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 03:03 schreef Prps het volgende:
Peter R de Vries vond het nummer van Freek de Jonge kut.. hij was de enigste die niet voor hem ging klappen..
Hij keek niet eens naar Freek toen hij aan het zingen was
Hij was maar wat voor zich aan het uit staren.
pi_63047496
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 03:05 schreef Seam het volgende:

[..]

Hij keek niet eens naar Freek toen hij aan het zingen was
Hij was maar wat voor zich aan het uit staren.
ja vind je het gek.. die Freek de Jonge zei dat hij met Sam Klepper op de foto was gegaan.. Wie gaat er nou met Sam Klepper op een foto..
  zaterdag 8 november 2008 @ 08:31:27 #36
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_63048209
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 01:53 schreef Seam het volgende:
De Vries
Zit Peter R. de Vries maandag weer bij DWDD? Zeker weten?
pi_63048244
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 08:31 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Zit Peter R. de Vries maandag weer bij DWDD? Zeker weten?
Duh, die gaat elke show bij langs om zijn rotzooi te promoten.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 november 2008 @ 09:38:21 #38
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_63048576
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 08:38 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Duh, die gaat elke show bij langs om zijn rotzooi te promoten.
Jep hij zat ook al in boulevard.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_63048595
Los van alle gelul over Freek en Peter en die kinderachtige haantjesvete gaat het er om waarom Peter R. de Vries door veel mensen zo'n held wordt gevonden.

Analyseer nou eens wat hij in de zaak Joran doet. Hij lost het niet op, hij haakt juist af voordat er een doorbraak of een bewijs is, misschien wel heel bewust. Ook nu weer in de zaak Thailand. Hij zet niet door en wacht niet op strafbare feiten maar zorgt er juist voor dat de jongen niet aangepakt kan worden.

Die 2 van Putten was een goed staaltje werk, als het allemaal klopt, maar uiteindelijk is de moord daar natuurlijk niet mee opgelost. Die lijkt nu opgelost maar dat heeft niks met Peter R. de Vries te maken.

En dat was het punt van Freek, die het nogal onhandig verwoordde: het is vooral amusement waar het Peter R. de Vries om gaat - hij wil hoge kijkcijfers, hij wil een Emmy en daar pronkt ie mee. Niet met journalistieke inhoud.

Punt waarom ik hem verafschuw is dat hij amusement maakt van de moord op een meisje. Als het hem echt om Holloway te doen was dan hoorden we daar veel over. Maar nee, Peter is zijn persoonlijke oorlog met Joran aan het uitvechten en jaagt die jongen op. En wat heeft ie nu weer onthuld: Joran is fout. Nou hulde, dat wisten we nog niet
  zaterdag 8 november 2008 @ 09:54:01 #40
3185 Adelante
To let it go now
pi_63048661
Maar Peter vond het wel te ver gaan om die Thaise hoertjes ook echt te importeren en dan op Schiphol weer terug te sturen...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_63049093
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 02:11 schreef golfer het volgende:
idd

Het 'laffe' (en tevens bewijs dat het alleen senstatie is) vind ik steeds dat die Peter R aangeeft: 'ja ik weet niet wat ze er mee kunnen doen, dat moeten de juristen maar uizoeken'.

Als je zo'n goede misdaadverslaggever bent en dit vak al 30 jaar uitvoert, kan je ook wel bedenken dat je misschien een keer advies kan aanvragen bij een jurist in hoeverre de uitzending kan leiden tot opsporing en vervolging. Hij geeft wel steeds aan dat het enkel is om feiten aan te tonen, nou, dan kan hij net zo goed bij Undercover Nederland gaan werken

De Vries heeft namelijk altijd met recherche-achtige zaken bemoeid, en heeft daarbij ook altijd gelet op strafbare feiten, aangezien er anders alsnog geen vervolging komt.

Bij Joran is dit de 2e keer dat hij dit niet doet, en dekt zich daarbij al in van: 'ja, ik weet niet hoe het juridisch is, dat is aan het OM en de juristen'..... komop man
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:41 schreef SCH het volgende:
Los van alle gelul over Freek en Peter en die kinderachtige haantjesvete gaat het er om waarom Peter R. de Vries door veel mensen zo'n held wordt gevonden.

Analyseer nou eens wat hij in de zaak Joran doet. Hij lost het niet op, hij haakt juist af voordat er een doorbraak of een bewijs is, misschien wel heel bewust. Ook nu weer in de zaak Thailand. Hij zet niet door en wacht niet op strafbare feiten maar zorgt er juist voor dat de jongen niet aangepakt kan worden.

Die 2 van Putten was een goed staaltje werk, als het allemaal klopt, maar uiteindelijk is de moord daar natuurlijk niet mee opgelost. Die lijkt nu opgelost maar dat heeft niks met Peter R. de Vries te maken.

En dat was het punt van Freek, die het nogal onhandig verwoordde: het is vooral amusement waar het Peter R. de Vries om gaat - hij wil hoge kijkcijfers, hij wil een Emmy en daar pronkt ie mee. Niet met journalistieke inhoud.

Punt waarom ik hem verafschuw is dat hij amusement maakt van de moord op een meisje. Als het hem echt om Holloway te doen was dan hoorden we daar veel over. Maar nee, Peter is zijn persoonlijke oorlog met Joran aan het uitvechten en jaagt die jongen op. En wat heeft ie nu weer onthuld: Joran is fout. Nou hulde, dat wisten we nog niet
Dat dus!
Love is in the air!
pi_63049350
Treurig dat mensen weer met de 'linkse kerk' aan komen zetten.

Als het een eigenschap van de linkse kerk is om over-lijken-amusement te verafschuwen, de hypocrisie van Peter r de Vries aan te tonen, zijn banden met de godfathers van de poldermaffia aan te kaarten enz. dan hoor ik graag tot de linkse kerk.

Peter r de Vries had de vorige keer een grote mond "ik heb Natelee Holloway opgelost!" en justitie zei na drie dagen al dat ze er niks mee konden. De Vries is daardoor gefrustreerd geraakt en gaat Vd Sloot verder besmeuren zonder ook maar iets op te lossen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_63049435
Wat liet De Vries zich kennen zeg. Overduidelijk kritiek niet kunnen hebben, maar dan wel trots verkondigen dat hij zich niet laat intimideren door Joran v/d Sloot.

En demonstratief niet applaudiseren voor Freeks optreden.
pi_63049764
Freek de Jonge .

Ik kots van die vent. Waardeloos figuur, die zelfs over de rug van een oorlog nog poen wilt verdienen.
Laat hem lekker spelen in sporthallen voor 30 man . Freek zijn tijd is voorbij, .
pi_63049867
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 01:34 schreef Prosac het volgende:
Ik vind dat je iemand die direct de persoonlijke aanval inzet niet tot winnaar kan verklaren.
Ik vond De Jonge al direct op de man afspelen. Hij durfde Peter R. niet eens in z'n gezicht aan te kijken op het moment dat hij z'n kritiek uitte. Hoe laf ben je dan zelf? Hij zou dan ook eens bij zichzelf te rade moeten gaan. Als je een punt wil maken dat het wrang is om een prijs te vieren met het nieuws waarmee dat gelukt is in het achterhoofd, dan kan je dat ook anders doen.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:15:39 #46
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_63049893
Zet een oude zuurpruim en een vervelende egotripper tegenover elkaar en zie daar: leuke (maar ook tenenkrommende) televisie.
pi_63049942
Peter R. de Vries
En morgenavond zitten er weer miljoenen mensen naar z'n programma te kijken.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:18:50 #48
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_63049962
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:13 schreef TheSilverSpoon het volgende:

[..]

Ik vond De Jonge al direct op de man afspelen. Hij durfde Peter R. niet eens in z'n gezicht aan te kijken op het moment dat hij z'n kritiek uitte. Hoe laf ben je dan zelf? Hij zou dan ook eens bij zichzelf te rade moeten gaan. Als je een punt wil maken dat het wrang is om een prijs te vieren met het nieuws waarmee dat gelukt is in het achterhoofd, dan kan je dat ook anders doen.
Inderdaad. Hij had het gewoon bij zijn punt ('het is walgelijk om hier amusement van te maken, je had het ook gelijk aan justitie kunnen melden') moeten houden en die andere opmerkingen als 'je bemoeit je alleen met ongevaarlijke criminelen en komt met kleine kruimeldieven aan' achterwege moeten laten.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:22:56 #49
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63050020
Maar uiteindelijk was het Peter de Vries die er geen antwoord op wist te formuleren.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63050031
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 09:41 schreef SCH het volgende:
Je begrijpt het echt niet he? Dankzij het werk van De Vries zijn twee onterecht veroordeelde verdachten vrijgesproken nadat ze zeven jaar onterecht hebben vastgezeten! Zeven jaar! Zeven jaar heeft hun familie, vrouw en kinderen hen moeten missen. De Vries kwam zowat dagelijks bij die familie over de vloer en was vrijwel de enige die geloofde in hun onschuld. En zie wat hij bereikt heeft.

Ik zal het niet romantiseren, hij wist ook dat het weer een paar mooie uitzendingen zou opleveren, maar wat is daar op tegen?

Hij werkt samen met justitie, lost misdaden op en schudt de boel wakker. We hebben als samenleving veel meer aan het werk van De Vries dan het cynische moralistische gelul van De Jonge.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_63050047
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 11:23 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Je begrijpt het echt niet he? Dankzij het werk van De Vries zijn twee onterecht veroordeelde verdachten vrijgesproken nadat ze zeven jaar onterecht hebben vastgezeten! Zeven jaar! Zeven jaar heeft hun familie, vrouw en kinderen hen moeten missen. De Vries kwam zowat dagelijks bij die familie over de vloer en was vrijwel de enige die geloofde in hun onschuld. En zie wat hij bereikt heeft.

Ik zal het niet romantiseren, hij wist ook dat het weer een paar mooie uitzendingen zou opleveren, maar wat is daar op tegen?

Hij werkt samen met justitie, lost misdaden op en schudt de boel wakker. We hebben als samenleving veel meer aan het werk van De Vries dan het cynische moralistische gelul van De Jonge.
pi_63050073
Wát men ook van Peter R. de Vries vindt, hij heeft altijd feiten, check check check is zijn motto, op fouten is hij tot nu niet betrapt en die prestigieuze Emmy heeft hij toch maar gekregen, daar slaat de Gooise matras vet groen van uit. En die Freek de Jonge doet niet anders als zich voordoen als het Nederlandse geweten, niet voor niets een zoon van de dominee. Maar ik ben nooit vergeten dat hij zijn eerdere shows duur had verkocht aan de RTL-familie, RTL5 meen ik. Geld stinkt niet, ook voor Freek. Puntje nog. Freek heeft het destijds niet gemaakt in Amerika, zijn vetaalde teksten kwamen niet over, zou dat nog wat zeer doen....

Dit commentaar vind ik wel treffend: "Met een maatschappelijk geëngageerd liedje sluit Freek de Jonge af. Nadat hij zich zo kleinzielig had gedragen, sloeg dat liedje als een tang op een varken. Het was helemaal niet meer geloofwaardig.Toch een prachtige uitzending van Pauw en Witteman dat gevecht tussen twee ego's. Het verheven morele ongelijk versus het licht ranzige pragmatische gelijk. Graag zou ik kiezen voor de moraliteit, maar als Freek die predikt, dan prefereer ik met graagte voor Peter R. de Vries."
pi_63050170
Peter R. maakt gehakt van Freek de Jonge
http://www.telegraaf.nl/p(...)e_Jonge__.html?p=3,1

AWARENESS wordt het woord van het jaar..

[ Bericht 26% gewijzigd door Prps op 08-11-2008 11:47:38 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 november 2008 @ 11:52:54 #54
862 Arcee
Look closer
pi_63050493
TVPeter R. de Vries vs. Freek de Jonge.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:55:16 #55
3185 Adelante
To let it go now
pi_63050540
http://www.dumpert.nl/med(...)_freek_de_jonge.html

voor de mensen die het gemist hebben
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:02:11 #56
25153 MrLunk
a journey thru cyberspace
pi_63050662
Filmpjuh:

Vanaf ongeveer 5:20 gaat freek af...

http://spacecat90.antville.org/stories/1852643/

pi_63051103
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:02 schreef MrLunk het volgende:
Filmpjuh:

Vanaf ongeveer 5:20 gaat freek af...

http://spacecat90.antville.org/stories/1852643/

je ziet ook dat hij rood wordt en dat zijn ogen steeds groter worden achter die jampotglazen.. hij had waarschijnlijk geen tegengas verwacht.. op dat moment denkt Peter R. je fucked with the wrong guy, buddy.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:32:35 #58
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63051203
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:27 schreef Prps het volgende:

[..]

je ziet ook dat hij rood wordt en dat zijn ogen steeds groter worden achter die jampotglazen.. hij had waarschijnlijk geen tegengas verwacht..
En ook niet gekregen.

Behalve als je middelbare-schoolretoriek van het kader "ACH MAN JE BEN ZELF STOM" als tegengas beschouwt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_63051249
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:32 schreef soylent het volgende:

[..]

En ook niet gekregen.

Behalve als je middelbare-schoolretoriek van het kader "ACH MAN JE BEN ZELF STOM" als tegengas beschouwt.
Freek maakte zichzelf al belachelijk, dus waarom zou Peter er nog serieus op in moeten gaan .
pi_63051257
quote:

[..]

En ook niet gekregen.

Freek is vroeger zeker jou oppas geweest.
pi_63051305
Dat mensen Peter R de Vries een klojo vinden dat mogen ze zelf weten. Maar net doen alsof Freek de Jonge gisteren als overwinnaar in de verbale strijd naar voren kwam slaat echt nergens op, hij ging echt af als een gieter.
pi_63051396
Ik ben normaal meer op de hand van Peterr, maar ik vond dat hij zich dit keer wel heel erg liet kennen.

Het is gewoon overduidelijk dat Peterr geilt op nog meer media aandacht omtrent de Joran zaak. Het zou hem sieren als hij zich weer eens zou storten op een echte nieuwe zaak. Of de strijd aan gaat met het onrecht zoals in de Puttense moordzaak.

Maar nee hoor, Peterr maakt gewoon nog effe een Joran deel 2. Lekker makkelijk scoren
٩๏̯͡๏)۶
pi_63051429
Is er een mogelijkheid om een kritische discussie aan te gaan (al ben ik Peter fan ) zetten ze zo'n gladjanes ervoor. Die opmerking over Klepper = Brown was wel de mooiste. Hij riep als een kip zonder kop. Peter hoefde eigenlijk niets te doen. Aan het eind bevestigd Freekje het zelf nog even.
pi_63051434
quote:

[..]

En ook niet gekregen.

Inderdaad. Ik vind het verbazingwekkend dat er (zoveel) mensen zijn die menen dat De Vries de discussie gewonnen heeft. Het tegengas dat hij gegeven heeft was van de orde 'haha, sukkel, je hebt de naam fout van degene waarmee ik op de foto sta'. Alleen als je een bril op hebt van grote hekel aan De Jonge of een van enorme goedkeuring van De Vries' werk kan je De Vries als winnaar aanwijzen.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:49:38 #65
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63051486
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:35 schreef Wopper1 het volgende:

[..]

Freek maakte zichzelf al belachelijk, dus waarom zou Peter er nog serieus op in moeten gaan .
Ja, nou, inderdaad, waarom zou je gaan discussiëren in een discussieprogramma. Het idee alleen al.
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:51:09 #66
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63051514
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:36 schreef Prps het volgende:

[..]

Freek is vroeger zeker jou oppas geweest.
Mij oppas, jou gevoel voor humor.

Ook mogelijk:

<peterrdevries> Moet ik hier nu op ingaan. Je hebt een woord verkeerd gespeld dus je weet niet waar je over praat </peterrdevries>
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 november 2008 @ 12:52:56 #67
163650 Greys
pi_63051531
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:46 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik vind het verbazingwekkend dat er (zoveel) mensen zijn die menen dat De Vries de discussie gewonnen heeft. Het tegengas dat hij gegeven heeft was van de orde 'haha, sukkel, je hebt de naam fout van degene waarmee ik op de foto sta'. Alleen als je een bril op hebt van grote hekel aan De Jonge of een van enorme goedkeuring van De Vries' werk kan je De Vries als winnaar aanwijzen.
Ik vond Peter R eerlijk gezegd de winnaar juist omdát hij niet met een slaaibek terug ging zitten krijsen...
Freek de Jonge trok volledig overtrokken (wat mij betreft) van leer, als een ziekelijk jaloers kind. En Peter R bleef vrij rustig er onder. Als hij hysterisch terug was gaan zitten tetteren, dan had hij zich pas laten kennen.

Ik ben niet bepaald een Peter R fan, maar Freek de Jonge zette zichzelf volledig voor schut. Ook toen hij daarna ging miepen over dat hij voor de vierde keer bij P&W te gast was en áltijd met een gast overhoop lag. Pauw zei terecht 'En hoe zou dát nou komen?!'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63051549
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:44 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik ben normaal meer op de hand van Peterr, maar ik vond dat hij zich dit keer wel heel erg liet kennen.

Het is gewoon overduidelijk dat Peterr geilt op nog meer media aandacht omtrent de Joran zaak. Het zou hem sieren als hij zich weer eens zou storten op een echte nieuwe zaak. Of de strijd aan gaat met het onrecht zoals in de Puttense moordzaak.

Maar nee hoor, Peterr maakt gewoon nog effe een Joran deel 2. Lekker makkelijk scoren
Pardon, zijn wij als publiek niet tot vervelens aan toe met die Puttense moordzaak bezig gehouden? Overigens geloof ik zeker dat de Vries die zaak nog volgt tot dat het volledig kan worden afgesloten, dus de dader achter slot en grendel. "ZUTPHEN - De rechtbank in Zutphen heeft het voorarrest van de 33-jarige verdachte van de Puttense moordzaak, Rodney P., dinsdag tot de volgende zitting op 21 november verlengd." Parool 03-09-08 Wordt vervolgd, ongetwijfeld...
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:54:27 #69
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63051562
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vond Peter R eerlijk gezegd de winnaar omdát hij niet met een slaaibek terug ging zitten krijsen...
Dat hoeft toch ook niet? Er is niet de optie zwijgen of krijsen.. Je kan toch ook gewoon je standpunt toelichten Maar daarvoor was hij teveel in zijn trots gekrenkt. Hij kon alleen nog maar nors voor zich uit staren en gunde De Jonge tijdens z'n liedje niet eens een blik of kort applaus
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 november 2008 @ 12:54:58 #70
163650 Greys
pi_63051571
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:49 schreef soylent het volgende:

[..]

Ja, nou, inderdaad, waarom zou je gaan discussiëren in een discussieprogramma. Het idee alleen al.
Er viel met Freek de Jonge niet te discussiëren, kom op, dat hoorde je zelf ook wel, dat móet gewoon
Hij ging als een idioot tekeer, volledig niet voor rede vatbaar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 november 2008 @ 12:57:07 #71
163650 Greys
pi_63051601
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:54 schreef soylent het volgende:

[..]

Dat hoeft toch ook niet? Er is niet de optie zwijgen of krijsen.. Je kan toch ook gewoon je standpunt toelichten Maar daarvoor was hij teveel in zijn trots gekrenkt. Hij kon alleen nog maar nors voor zich uit staren en gunde De Jonge tijdens z'n liedje niet eens een blik of kort applaus
Ik heb hem toch gewoon nog in discussie horen gaan hoor, op een normale toon.
En dat hij in zijn trots gekrenkt was. Mjah. Ik kan me er wel iets bij voorstellen. De discussies zijn er soms best hevig, maar Freek de Jonge die zijn blik afwendt (hij kon hem niet eens aankijken) en vervolgens even vuil gaat spuien, daar zou ik ook geen waardige discussie mee aan willen gaan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63051607
Moeten we iedereen die van het leed van een ander profiteert verbannen, lijkt me een goed idee.
Alle advocaten op de transfer lijst, die niet anders doen dan de mazen in de wet opzoeken en die te gebruiken om criminelen vrij te pleiten. Programma als Spoorloos, ook op de transferlijst. Huisje opnieuw opknappen voor zielige personen, de rijke man R.F. die een maand lang van de voedselbank moet leven met zijn gezin.
Schaf meteen het journaal af, want daar hebben ze ook enkel slecht nieuws te melden. Straks ook niet zeuren als Obama afgeschoten is.
Het denken is aan de grote der aarde toevertrouwd.
pi_63051611
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:54 schreef soylent het volgende:

[..]
Hij kon alleen nog maar nors voor zich uit staren en gunde De Jonge tijdens z'n liedje niet eens een blik of kort applaus
Dat was helemaal triest inderdaad, net een klein kind.
Wat liet Peter zich kennen zeg.
pi_63051625
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vond Peter R eerlijk gezegd de winnaar juist omdát hij niet met een slaaibek terug ging zitten krijsen...
Freek de Jonge trok volledig overtrokken (wat mij betreft) van leer, als een ziekelijk jaloers kind. En Peter R bleef vrij rustig er onder. Als hij hysterisch terug was gaan zitten tetteren, dan had hij zich pas laten kennen.
Triomfantelijk roepen dat De Jonge niet weet waar hij het over heeft omdat hij een naam fout heeft, of demonstratief niet applaudiseren voor een liedje, vind jij rustig blijven?
  zaterdag 8 november 2008 @ 12:59:16 #75
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63051641
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Er viel met Freek de Jonge niet te discussiëren, kom op, dat hoorde je zelf ook wel, dat móet gewoon
Hij ging als een idioot tekeer, volledig niet voor rede vatbaar.
Maar je hoeft ook niet Freek de Jonge te overtuigen, alleen de kijker is genoeg! Op het moment dat De Vries in de verdediging schoot en alleen maar kon terug katten was die kans bij mij dan verkeken.

Maar goed, blijkbaar is voor velen "MOET IK HIER NU ECHT ANTWOORD OP GEVEN JE HEBT EEN NAAM FOUT JE HEBT EEN NAAM FOUT JE HEBT EEN NAAM FOUT" al meer dan genoeg, dus ja what do I know... Maar ik vond hem niet winnen. Misschien waren er alleen maar verliezers

Terwijl ik normaal gesproken Peter R. de Vries beduidend leuker vind dan Freek de Jonge! (hell, elke steen in m'n tuin is leuker dan Freek de Jonge)... Maar hij blijft gewoon een journalist, zijn job is media maken, daar is niks mis mee maar heb 't idee dat hij zichzelf een beetje te goed begint te vinden
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 8 november 2008 @ 13:02:43 #76
163650 Greys
pi_63051715
Ja oke, daar hebben jij en LinkseFrieseVegetarier ( ) dan wel weer gelijk in
Dat was inderdaad kinderachtig, dat van die naam. Maar verder vond ik het toch wel knap dat hij zich vrij kalm hield onder de tirade van Freek de Jonge.

Het was een tenenkrommend leuk stukje televisie
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_63051719
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:53 schreef Suko het volgende:

[..]

Pardon, zijn wij als publiek niet tot vervelens aan toe met die Puttense moordzaak bezig gehouden? Overigens geloof ik zeker dat de Vries die zaak nog volgt tot dat het volledig kan worden afgesloten, dus de dader achter slot en grendel. "ZUTPHEN - De rechtbank in Zutphen heeft het voorarrest van de 33-jarige verdachte van de Puttense moordzaak, Rodney P., dinsdag tot de volgende zitting op 21 november verlengd." Parool 03-09-08 Wordt vervolgd, ongetwijfeld...
Ja je hebt wel een punt, maar ik moet zeggen dat ik het wel goed vond dat die 2 veroordeelden na jaren weer uit de bak werden vrijgelaten mede dankzij de volharding van peterr.

Wat ik nu jammer vind aan Peterr is dat hij gewoon te veel sensatie-belust is.
٩๏̯͡๏)۶
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:03:57 #78
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63051733
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:02 schreef Greys het volgende:
Het was een tenenkrommend leuk stukje televisie
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:06:06 #79
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_63051763
En natuurlijk ga ik wel kijken naar de volgende aflevering van de Joran van der Sloot soap, daar niet van...
pi_63051875
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:02 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ja je hebt wel een punt, maar ik moet zeggen dat ik het wel goed vond dat die 2 veroordeelden na jaren weer uit de bak werden vrijgelaten mede dankzij de volharding van peterr.

Wat ik nu jammer vind aan Peterr is dat hij gewoon te veel sensatie-belust is.
Oké, en ja, pitbull Peter is absuluut mediageil, niet vies van de spotlights, zo ook Freek de Jonge, die zijn morele frustraties waar ever kwijt wil, dat ontloopt elkaar niet veel. Mogelijk ligt het aan het soort publiek welke persoon aanspreekt, ik geef aan Peter de voorkeur. Feiten wil ik horen en geen donderpreken, punt uit.
pi_63052136
Ik ben lang een Freek fan geweest, maar afgehaakt toen hij zichzelf "spiritueel en wijs" ging vinden en zichzelf als een soort miskende messias ging gedragen.

De wijze waarop hij Peter R. persoonlijk aanviel en wilde kleineren vond ik kleinzielig. Voor een wijze messias toch niet echt waardig.

Wat moet je als iemand je persoonlijk zo keihard aanvalt en kleineert? Zelfs met een klein ego zal iemand dat toch niet echt kunnen waarderen. Of moet je dan schuldbewust je hoofd buigen en zeggen: je hebt gelijk Freek. Vergeef me, iedereen vergeef met. Ik ben een misselijk op sensatiebelust mannetje.... Kom nou... tuurlijk ben je kwaad en wil je wat terugzeggen.
Helemaal als iemand nog geen 5 minuten daarvoor verheven zit te doen over Awareness.....

IK vond Freek ronduit kleinzielig en afgaan en zichzelf volkomen ongeloofwaardig maken.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_63052156
quote:

[..]

Zijn resultaat is wat die zaak betreft uitstekend te noemen, maar hij heeft natuurlijk amper serieuze journalistiek bedreven. Uiteraard heeft hij één en ander adequaat onderzocht (tot zover was hij journalistiek bezig), maar aan de uitzendingen op zich is op een dusdanig sensationele wijze invulling gegeven dat zelfs De Telegraaf zich er nog voor zou schamen om iets dergelijks te fabriceren.

De gewraakte Holloway-uitzending die leidde tot een Emmy voor Peter is wat dat betreft het summum: "maar WIJ hebben het opgelost" (en dat zo'n 20 keer in de aanloop naar de uitzending en nog eens 5 keer tijdens de uitzending), compleet met foute filmmuziek er onder, tot op het hysterische af inzoomen op moeder Holloway en in de laatste 5 minuten als presentator toch weer even de zelfbeheersing verliezen zodat de schaamteloze zelfbevlekking de vermeende door De Vries ontdekte feiten weer eens overschaduwt.

Gisteren in P&W vertoonde De Vries weer dezelfde trekjes (hij was in ieder geval zichzelf, zal ik maar zeggen..) en werd hij bloedlink toen De Jonge hem met de waarheid confronteerde. Waarom reageerde De Vries niet zoals De Jonge (die De Vries wegzette als een boefje, zonder overdreven emotioneel te worden), maar werd hij in plaats daarvan witheet en ging hij op de man spelen? Het antwoord is dat De Jonge hem een spiegel voorhield terwijl de camera's snorden.

Hoe crimineel de meeste door De Vries onderzochte verdachten ook zijn; De Vries is al in staat om een moord te plegen op iemand die hem ook maar tien kijkers ontneemt met een dergelijke confrontatie: alles moet immers wijken ter eer en meerdere glorie van Peter the Salesman.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_63052200
Ik heb die uitzending 2 X gezien gisteren, en zag het toch wat anders dan diverse posters hier.
Peter R vertelde zijn verhaal en Freek hield zijn mond gewoon dicht.
Op een gegeven moment vroeg de presentator aan Freek wat hij hiervan dacht.
En toen vertelde Freek zijn mening. En daar heeft hij natuurlijk gewoon recht op.
Het werd hem gevraagd...

Het viel mij op dat Peter hier niet zo goed mee om kon gaan. Verderop in de uitzending bleek bij iedere zin van Peter R. dat er een sneer naar voren kwam richting Freek.
Ik vond dit nogal minnetjes van Peter R. Want Freek liet het onderwerp gewoon rusten.
Ongeacht wie er gelijk heeft in de discussie.
Make my day!
pi_63052314
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:34 schreef agter het volgende:
Ik heb die uitzending 2 X gezien gisteren, en zag het toch wat anders dan diverse posters hier.
Peter R vertelde zijn verhaal en Freek hield zijn mond gewoon dicht.
Op een gegeven moment vroeg de presentator aan Freek wat hij hiervan dacht.
En toen vertelde Freek zijn mening. En daar heeft hij natuurlijk gewoon recht op.
Het werd hem gevraagd...

Het viel mij op dat Peter hier niet zo goed mee om kon gaan. Verderop in de uitzending bleek bij iedere zin van Peter R. dat er een sneer naar voren kwam richting Freek.
Ik vond dit nogal minnetjes van Peter R. Want Freek liet het onderwerp gewoon rusten.
Ongeacht wie er gelijk heeft in de discussie.
Dat dus.

Peter R liet duidelijk blijken dat hij het niet trekt als er geen halleluja verhaal te horen valt, want er moest bv ook nog even benadrukt worden dat vriend EN vijand hem respecteert.
pi_63052498
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:42 schreef Prosac het volgende:

[..]

Dat dus.

Peter R liet duidelijk blijken dat hij het niet trekt als er geen halleluja verhaal te horen valt, want er moest bv ook nog even benadrukt worden dat vriend EN vijand hem respecteert.
Vond zelfs dat Freek de nodige zelfspot had. Het grapte dat hij (Freek) kennelijk iedere keer als hij op kwam draven, het aan de stok kreeg met een van de gasten van het programma...en vroeg zich hardop af aan wie dat nou kon liggen...was grappig.

Hij legde de bal zo voor open doel, dat Peter R hem erin moest schoppen, en dat deed Peter ook.
Want Peter hakte er meteen op in dat het DUS aan Freek moest liggen...
Dat het hier zelfspot van Freek betrof, dat had Peter kennelijk niet door.
Make my day!
pi_63052512
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 12:58 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

[..]

Triomfantelijk roepen dat De Jonge niet weet waar hij het over heeft omdat hij een naam fout heeft, of demonstratief niet applaudiseren voor een liedje, vind jij rustig blijven?
Als je niet appaudiseert blijf het vrij rustig volgens mij.
  zaterdag 8 november 2008 @ 13:59:04 #87
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_63052583
Er waren 2 verliezers. Freek verloor omdat hij:
1. de feiten niet kent
2. geen besef heeft van het werk van Peter R (de awareness ontbreekt!)
3. niet begrijpt hoe tv-programma's anno 2008 zijn
4. zijn mening op zijn typerende (anderen kleineren en met spreekwoordelijk azijn bespuiten) wijze gaf

Peter R verloor:
1. omdat hij (hoewel nog enigszins rustig) gefrustreerd reageerde
2. omdat hij kinderachtig probeerde te scoren op de foutieve naam ipv als wedervraag te stellen "Waarom mag ik geen kijkers trekken? Wat is er op tegen dat mijn recherchewerk goed is voor het plezieren van tv-publiek?" Freek had dan moeten nadenken en reageren, én ... dat hebben we toch ook wel kunnenzien, kan hij niet. Freek is een jaloers mannetje. Iedereen die publiek trekt (of het nu Youp, Peter, Ajax, Feyenoord of de PvdA is), wordt door De Jonge gezien als vijand voor het leven.

En Joran? Die gaat zijn ondergang tegemoet. Met of zonder Peter R. de Vries.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_63052623
Ik heb wel respect voor de dingen die Peter R voor elkaar gekregen heeft met zijn werk.
Toch vind ik hem als persoon nogal humorloos. Enige zelfspot of zelfrelativering is hem vreemd.
En vooral dat laatste, die zelfrelativering, gaat mij op een gegeven moment toch storen aan de persoon.

In de uitzending gisteren werd mij duidelijk dat Peter niet met kritiek om kan gaan. Hij begrijpt gewoon niet dat andere mensen een andere mening kunnen hebben.
Make my day!
pi_63052743
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:01 schreef agter het volgende:

In de uitzending gisteren werd mij duidelijk dat Peter niet met kritiek om kan gaan. Hij begrijpt gewoon niet dat andere mensen een andere mening kunnen hebben.
Pardon een andere mening???
Laten we eens zeggen dat iemand die je niet zo goed kent, ineens tegen je zegt dat je een misselijk figuur bent, laf, walgelijk, over lijken gaat.... Dan zeg jij rustig: we hebben hier een verschil van mening???

Een mening is heel wat anders dan iemand gewoon rechtstreeks aanvallen.
Daar zit voor mij de fout van Freek. Hij gaf niet op een goede manier zijn mening over die manier van "journalistiek" bedrijven, hij viel gewoon Peter persoonlijk aan. En ik wed dat al die mensen hier die vinden dat Peter 'niet tegen kritiek' kan, zelf ook niet zo goed om zouden kunnen gaan als ze door iemand regelrecht de grond in worden geboord....
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_63052744
knip: dubbel
pi_63052755
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:59 schreef Barca het volgende:
Er waren 2 verliezers. Freek verloor omdat hij:
1. de feiten niet kent
2. geen besef heeft van het werk van Peter R (de awareness ontbreekt!)
3. niet begrijpt hoe tv-programma's anno 2008 zijn
4. zijn mening op zijn typerende (anderen kleineren en met spreekwoordelijk azijn bespuiten) wijze gaf

Peter R verloor:
1. omdat hij (hoewel nog enigszins rustig) gefrustreerd reageerde
2. omdat hij kinderachtig probeerde te scoren op de foutieve naam ipv als wedervraag te stellen "Waarom mag ik geen kijkers trekken? Wat is er op tegen dat mijn recherchewerk goed is voor het plezieren van tv-publiek?" Freek had dan moeten nadenken en reageren, én ... dat hebben we toch ook wel kunnenzien, kan hij niet. Freek is een jaloers mannetje. Iedereen die publiek trekt (of het nu Youp, Peter, Ajax, Feyenoord of de PvdA is), wordt door De Jonge gezien als vijand voor het leven.

En Joran? Die gaat zijn ondergang tegemoet. Met of zonder Peter R. de Vries.
Ik vond eigenlijk niet dat Freek verloor.
Freek werd gewoon door de presentator zijn mening gevraagd en heeft die gegeven. Je hoeft het niet eens te zijn met die mening... Dat hoef je nooit...
Wat mij vooral verbaasde wat hoe Peter R er NIET mee om kon gaan. De kritiek die Peter R kreeg, nu van Freek, maar die had van iedereen kunnen komen. En Peter kon daar niet mee overweg.
Make my day!
pi_63052824
Agter is een nare vervelende, laffe, mediageile poster die over lijken gaat...

En dit is gewoon een mening hoor... Incasseer het en verdedigen mag niet.
pi_63052910
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:12 schreef Injetta het volgende:
Agter is een nare vervelende, laffe, mediageile poster die over lijken gaat...

En dit is gewoon een mening hoor... Incasseer het en verdedigen mag niet.

Die is wel grappig ja!

Maar dan nog heb je meerdere keuzes hoe je hier mee om kunt gaan. Freek maakte er zelfs nog een grapje over dat hij kennelijk met iedere gast daar ruzie kreeg...enzo.
Uiteindelijk nadat Freek zijn liedje gedaan had, bleek dat Freek er kennelijk niet zo mee zat, hij ging er in ieder geval niet op door.
Maar Peter R kon het maar niet loslaten. Hij kon er niet mee omgaan...
Make my day!
pi_63052933
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:31 schreef cultheld het volgende:

De gewraakte Holloway-uitzending die leidde tot een Emmy voor Peter is wat dat betreft het summum: "maar WIJ hebben het opgelost" (en dat zo'n 20 keer in de aanloop naar de uitzending en nog eens 5 keer tijdens de uitzending), compleet met foute filmmuziek er onder, tot op het hysterische af inzoomen op moeder Holloway en in de laatste 5 minuten als presentator toch weer even de zelfbeheersing verliezen zodat de schaamteloze zelfbevlekking de vermeende door De Vries ontdekte feiten weer eens overschaduwt.
Als jij een reclame spot ziet van een wasmiddel en vervolgens kom je tot de conclusie dat de was er bij jou niet zo stralend uitziet als op tv, dan ga je de fabrikant toch ook niet bellen?

Dat jij nou zo dom bent wanneer je in de Holloway promo het woordje 'opgelost' hoort, aanneemt dat de politie Joran na de uizending oppakt, en de rechter Joran 7 dagen later vermanend toespreekt en hem 6 jaar celstraf oplegt waarbij de rechter in zijn rechterhand dreigend zwaait met een kopie van de gewraakte aflevering.

Ik vind dat het mysterie van Aruba is opgelost, dat het juridisch niet kan worden 'opgelost' is niet de schuld van Peter maar van het OM. Peter heeft wel degelijk aangetoond dat Joran betrokken is bij de zaak, hij is de sleutel tot de oplossing. tenzij jij natuurlijk zo naief bent om te denken dat Joran in het geheel niet betrokken is bij de zaak.
  zaterdag 8 november 2008 @ 14:19:34 #95
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_63052972
quote:

[..]

Die twee van Putten heeft hij opgelost maar de zaak van Joran nog niet. Komt stellig nog wel een keer met een Joran deel drie net zolang totdat zijn kijkcijfers op het Joran punt te veel zakken dan zet hij misschien door en lost het dan een leer echt op.

Peter de Vries loopt teveel naast zijn schoenen. Het is een ijdeltuiterig programma waarin hij vooral zelf de held is. Prima als je dat wil maken maar als je daar dan door een ander op aangesproken wordt dan moet je niet als door een horsel gestoken reageren je zou het gewoon ook kunnen beamen. De moraal van Peter is vooral erg dubbel.
pi_63052999
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:17 schreef Brammetje het volgende:

[..]

Als jij een reclame spot ziet van een wasmiddel en vervolgens kom je tot de conclusie dat de was er bij jou niet zo stralend uitziet als op tv, dan ga je de fabrikant toch ook niet bellen?

Dat jij nou zo dom bent wanneer je in de Holloway promo het woordje 'opgelost' hoort, aanneemt dat de politie Joran na de uizending oppakt, en de rechter Joran 7 dagen later vermanend toespreekt en hem 6 jaar celstraf oplegt waarbij de rechter in zijn rechterhand dreigend zwaait met een kopie van de gewraakte aflevering.

Ik vind dat het mysterie van Aruba is opgelost, dat het juridisch niet kan worden 'opgelost' is niet de schuld van Peter maar van het OM. Peter heeft wel degelijk aangetoond dat Joran betrokken is bij de zaak, hij is de sleutel tot de oplossing. tenzij jij natuurlijk zo naief bent om te denken dat Joran in het geheel niet betrokken is bij de zaak.
En jij noemt mij dom ? Helaas zijn simpele zielen als jij de oorzaak van het succes van Peter R. de Vries.
pi_63053011
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:09 schreef agter het volgende:

[..]

Freek werd gewoon door de presentator zijn mening gevraagd en heeft die gegeven. Je hoeft het niet eens te zijn met die mening... Dat hoef je nooit...
Er werd door De Jonge op de man gespeeld met "het gaat hier over intelligentie" en "jij doet je af als iemand die iets voor mensen wil betekenen, je gaat over lijken". Daar komt geen 'ik vind' bij kijken. Denigrerende opmerkingen volgen, je wil een 'programmaatje maken', een 'troffeetje omhoog houden'. Het antwoord van Peter R is uiteindelijk heel beschaafd en duidelijk. Dan begint De Jonge notabene weer op de man te spelen door te zeggen dat Peter R een laffaard is.

Peter R. had weinig argumentatie later, en zou ik niet persé als winnaar willen benoemen; maar als er één iemand aangewezen moet worden dan is het Peter R. wel.
pi_63053021
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 8 november 2008 @ 14:22:55 #99
30220 Barca
pi_63053029
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:09 schreef agter het volgende:

[..]

Wat mij vooral verbaasde wat hoe Peter R er NIET mee om kon gaan. De kritiek die Peter R kreeg, nu van Freek, maar die had van iedereen kunnen komen. En Peter kon daar niet mee overweg.
Freek gaf geen mening. Die zat, gebukt onder frustratie en jaloezie, Peter R gewoon te beledigen. Dat Peter R. er niet goed mee om kon gaan heeft mij absoluut niet verrast! Ik ken hem niet anders.
  zaterdag 8 november 2008 @ 14:25:48 #100
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_63053074
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 8 november 2008 @ 14:39:13 #102
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_63053306
http://www.wereldomroep.n(...)iek/act20051208_aivd

Ook hier beet hij nooit door. Dit had de Nederlandse watergate kunnen zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_63053385
Prma televisie gisteravond. Zet een egotripper tegenover een moralistische zeikerd en je krijgt dit...

Freek had in het begin misschien een heel klein puntje ("Leg feiten vast en ga ermee naar justitie, maar maak er geen amusement van."), maar verzandde in een brei van woorden, foute uitspraken en ging er allemaal dingen bij halen die sloegen als een lul op een drumstel... Mooi dat ie ook zei dat ie al vier keer bij P&W was geweest en vier keer in een woordenwisseling terecht is gekomen en dat dat "het allemaal media was en dan kijken er weer 2.5 miljoen mensen" maw: hij is idd een moralistische zeur die baalt dat hij tegenwoordig niet meer dan 50 man in een zaaltje krijgt met zn moralistische gezever en anderen wel succes hebben...
Tsja, en zn geloofwaardigheid was natuurlijk meteen weg toen ie een liedje ging zingen over een maatschappelijk issue. Volgens zijn eigen maatstaven had ie het ook gewoon kunnen zeggen, maar waarom zou je er amusement van maken toch?

En Peter R. had zich niet zo moeten laten kennen en gewoon wat rustiger uit moeten leggen waar hij voor staat, dan kwam hij ook een stuk beter uit de verf in die discussie. Nu ging ie maar counteren tegen Freek... (hoewel dat ook wel begrijpelijk is en het ook wel wat leuke opmerkingen opleverde...)

PP de Vries stelde overigens gewoon de beste vraag aan Peter R: "Wat was nou je doel met deze zaak?" Prima vraag en een betere manier om achter de bedoelingen van Peter R. te komen dan de flauwe, zelfingenomen aanvallen van Freek.

Mijn persoonlijke mening over Peter R.: tuurlijk is het ook spannende televisie en 'amusement', maar door het in de openbaarheid te gooien houdt ie de druk wel op zaken/dossiers. Door die publieke druk, maar ook door eigen onderzoek en vasthoudendheid, heeft hij in veel zaken veel bereikt! Prima dus!

Edit: En hij heeft de zaak Holloway misschien niet opgelost. maar de zaak was al gesloten en door zn reportage is die nu nog steeds open en wordt het nog steeds onderzocht. En Peter R. zal ook wel druk op de zaak houden!

[ Bericht 3% gewijzigd door marcodej op 08-11-2008 14:57:57 ]
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_63053453
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:21 schreef cultheld het volgende:

[..]

En jij noemt mij dom ? Helaas zijn simpele zielen als jij de oorzaak van het succes van Peter R. de Vries.
Een beetje zielig om te beweren dat je een simpele ziel bent als je naar zijn programma kijkt. Voor "Joran-gate" toen hij bezig was met moordzaken, wapenhandel, incassobureaus, kinderporno bij rechters etc. heb ik zulke geluiden nooit opgevangen. Het opportunisme viert weer hoogtij hier.
pi_63053490
Geen respect voor die mediageile Peter R de Vries.

Hij spreekt zichzelf ook enorm tegen.
-Hij zegt: "Ik zit ruim 30 jaar in het vak..."
-Ik heb geen idee of justitie tot een veroordeling kan komen, ik kom slechts met feiten.

Beetje vreemd, hij geeft eigenlijk aan dat hij een incompetente oude rot in "het vak" is.

Vond het typerend voor Peter dat hij niet direct antwoord gaf op de vraag van andere de Vries.
pi_63053509
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:50 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Een beetje zielig om te beweren dat je een simpele ziel bent als je naar zijn programma kijkt. Voor "Joran-gate" toen hij bezig was met moordzaken, wapenhandel, incassobureaus, kinderporno bij rechters etc. heb ik zulke geluiden nooit opgevangen. Het opportunisme viert weer hoogtij hier.
Dat staat er niet.
pi_63053652
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:53 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat staat er niet.
Nou goed dan staat het er niet, maar het wordt ineens wel gezegd door velen. Ineens is het vies en commercieel om naar het programma te kijken.

Er zijn maar weinig goede programma's op die verschrikkelijke zender, maar Peter r. de Vries is er een van. Dat het een arrogante zak is doet daar weinig aan af.
  zaterdag 8 november 2008 @ 15:01:46 #108
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_63053660
Owja, gaat ie nog een keer achter die ene "Daury" aan?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_63053661
Punt blijft dat Peter R er niet mee om kon gaan...
zie TT.
En dat gaf hele mooie tv gisteren...
Make my day!
pi_63053697
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 15:01 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Nou goed dan staat het er niet, maar het wordt ineens wel gezegd door velen. Ineens is het vies en commercieel om naar het programma te kijken.

Er zijn maar weinig goede programma's op die verschrikkelijke zender, maar Peter r. de Vries is er een van. Dat het een arrogante zak is doet daar weinig van af.
Wel goed dat zo'n programma er is, inderdaad.
Maar het programma zelf zou ik de kwalificatie 'goed' niet willen geven.
Ik vind het voornamelijk een heel TRAAAAAG programma...voor mensen die alles nog eens 10 keer herhaald willen zien worden.
Make my day!
pi_63053738
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 15:03 schreef agter het volgende:

[..]

Wel goed dat zo'n programma er is, inderdaad.
Maar het programma zelf zou ik de kwalificatie 'goed' niet willen geven.
Ik vind het voornamelijk een heel TRAAAAAG programma...voor mensen die alles nog eens 10 keer herhaald willen zien worden.
Dat is juist een teken dat hij niet commercie geeft maar dat het hem vooral gaat om het oplossen van zaken.
pi_63053798
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 15:05 schreef BB-boy het volgende:

[..]

Dat is juist een teken dat hij niet commercie geeft maar dat het hem vooral gaat om het oplossen van zaken.
Nee, ik interpreteer dat als een programma voor ZEER domme mensen.
Make my day!
pi_63053911
quote:

[..]

Zijn resultaat is wat die zaak betreft uitstekend te noemen, maar hij heeft natuurlijk amper serieuze journalistiek bedreven. Uiteraard heeft hij één en ander adequaat onderzocht (tot zover was hij journalistiek bezig), maar aan de uitzendingen op zich is op een dusdanig sensationele wijze invulling gegeven dat zelfs De Telegraaf zich er nog voor zou schamen om iets dergelijks te fabriceren.
Onzin. Hij heeft geloof ik 40 uitzendingen alleen al aan de Puttense moordzaak gewijd. Bij die uitzendingen komt enorm veel research, en dus journalistiek, kijken. Dat hij het een en ander 'spannend' en 'sensationeel' neerzet doet in mijn optiek niet zoveel af aan de journalistieke inhoud van het geheel.
Ik studeer zelf journalistiek en weet dat het de laatste tijd sowieso een trend is om journalistieke inhoud 'hipper' en 'moderner' te brengen, zie ook bijvoorbeeld het Achtuursjournaal. De Vries gaat daar in mee, des te meer omdat in zijn genre spanning en senatie bijna automatisch aanwezig is omdat het over spannende zaken gaat als moord, verkrachting, etc. Ik zie eerlijk gezegd geen bezwaar tegen deze werkwijze.
quote:
Tja... dit is vooral een kwestie van smaak. Ik vind het niet erg storend dat hij vaak erop hamert dat zij er voor gezorgd hebben dat er een doorbraak in de zaak is en de zaak heropend is. Dat zijn feiten en dat mag best gezegd worden.
Die Amerikaanse emo-tv met de moeder van Joran is mijn stijl ook niet. Maar als die moeder er geen problemen mee heeft, wat is er dan werkelijk mis mee? Dan is het m.i. weer een kwestie van smaak.
quote:
Gisteren in P&W vertoonde De Vries weer dezelfde trekjes (hij was in ieder geval zichzelf, zal ik maar zeggen..) en werd hij bloedlink toen De Jonge hem met de waarheid confronteerde.
De waarheid? Welke waarheid? Dat De Vries een bangerik is? Dat moordenaars, vrouwenhandelaars en verkrachters eigenlijk 'kruimeldieven' zijn? Dat De Vries over lijken zou gaan?

Het enige waar hij wellicht een punt zou kunnen hebben is dat het niet chique is om met een Emmy boven je hoofd te staan juichen over een uitzending over een moordzaak. Tja... mag Paul Verhoeven ook niet blij zijn als hij een prijs wint voor Zwartboek, een film over de Tweede Wereldoorlog?
Zo'n prijs is simpelweg een bevestiging van iemand zijn vakmanschap, niets meer niets minder.

Ook het punt van De Jonge dat De Vries eigenlijk zijn misdaadverslaggeverwerk niet op TV mag vertonen maar het gewoon bij justitie moet aangeven vind ik wat raar. Wat verwacht De Jonge? Dat Peter en zijn hele redactie verschrikkelijk veel tijd in zo'n zaak investeren en het vervolgens enkel aan de politie doorgeven en er niets mee doen. Hoe naief is De Jonge eigenlijk? En waar ligt de grens, mogen misdaadverslaggevers van de krant er wel over berichten maar iemand op TV niet?

De Jonge verkondigde vooral weer typische, zure en cynische onzin. Hij pleegt in een paar zinnen een soort karaktermoord op De Vries. Ik vond helemaal niet dat hij slechts zijn mening gaf en hem een spiegel voorhield, hij deed vrij absolute absolute uitspraken over de persoon De Vries en zette daarmee ook een persoonlijke aanval in. Het enige dat De Jonge in deze te prijzen valt, is dat hij het recht in het gezicht deed van De Vries en niet achter zijn rug om.
quote:
Waarom reageerde De Vries niet zoals De Jonge (die De Vries wegzette als een boefje
Een boefje ja. En een niet-integere, over-lijken-gaande, winstbejachte, bangerik.
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 13:31 schreef cultheld het volgende:, zonder overdreven emotioneel te worden), maar werd hij in plaats daarvan witheet en ging hij op de man spelen? Het antwoord is dat De Jonge hem een spiegel voorhield terwijl de camera's snorden.
Nogmaals, volgens mij was het bij De Vries eerder verbazing over de zojuist verkondigde onzin dan dat hij zoiets had van 'shit, hij heeft me door'. Witheet vond ik hem ook niet direct, wel liet hij zich kennen door in elke zin een sneer naar De Jonge te geven. Hij had beter zich rustig kunnen verweren tegen de beschuldigingen en niet telkens een tegenaanval in moeten inzetten.
quote:
Hoe crimineel de meeste door De Vries onderzochte verdachten ook zijn; De Vries is al in staat om een moord te plegen op iemand die hem ook maar tien kijkers ontneemt met een dergelijke confrontatie: alles moet immers wijken ter eer en meerdere glorie van Peter the Salesman.
Dit is natuurlijk nergens op gebaseerd en dan kom je uit bij de crux. Jouw hele post is volgens mij alleen gemotiveerd door een soort persoonlijke afkeer tegen De Vries. Ik geloof niet dat je werkelijk vindt dat De Jonge nou zoveel goede argumenten heeft gegeven. De Jonge zat alleen maar onzin te brallen...
pi_63053915
Een zaak opnieuw onder de aandacht brengen wilt zeggen dat het een programma voor zeer domme mensen is?

Tja...
pi_63053970
Heeft die de Jonge geen vrouw die hem behoedt voor dit soort taferelen. Het was gewoon pijnlijk om te zien hoe die man zijn kijk op de wereld compleet misvormt is.
Die misvorming komt misschien omdat de Vries ooit eens kandidaat is geweest van een rechts partijtje?
pi_63054031
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 14:22 schreef Klopkoek het volgende:

Hier was ie ook al zo'n loser
pi_63054137
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 15:09 schreef agter het volgende:

[..]

Nee, ik interpreteer dat als een programma voor ZEER domme mensen.

Dankje, ik zit morgen op het puntje van mijn stoel.
pi_63055585
Freek de Jonge is jaloers op die Emmy.. hij krijgt slechts een gare oeuvreprijs..
  zaterdag 8 november 2008 @ 17:40:39 #119
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_63056715
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 15:19 schreef schoelje het volgende:
Heeft die de Jonge geen vrouw die hem behoedt voor dit soort taferelen. Het was gewoon pijnlijk om te zien hoe die man zijn kijk op de wereld compleet misvormt is.
Die misvorming komt misschien omdat de Vries ooit eens kandidaat is geweest van een rechts partijtje?
De Vries is eerder links dan rechts. Hij vindt ook niet dat er in zijn algemeenheid te licht wordt gestraft in Nederland. Wel dat er in de praktijk veel misgaat uiteraard.
  zaterdag 8 november 2008 @ 18:28:13 #120
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_63058984
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 15:16 schreef BB-boy het volgende:
Een zaak opnieuw onder de aandacht brengen wilt zeggen dat het een programma voor zeer domme mensen is?

Tja...
Ik heb het ook niet over een zaak opnieuw onder de aandacht brengen. Snap niet hoe je daarbij komt.
Ik schrijf enkel dat het programma ZEER TRAAAG is...
(lijkt soms wel op Fok!)
Make my day!
pi_63059017
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 15:28 schreef yyentle het volgende:

[..]

Dankje, ik zit morgen op het puntje van mijn stoel.
Kom op zeg. Peter R doet goed werk. Blij dat iemand dat werk doet.
Wat ik schrijf is dat ik het programma gewoon te traag vindt.
Alles wordt altijd 10X herhaald.
Make my day!
pi_63061760
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 19:32 schreef agter het volgende:

[..]

Kom op zeg. Peter R doet goed werk. Blij dat iemand dat werk doet.
Wat ik schrijf is dat ik het programma gewoon te traag vindt.
Alles wordt altijd 10X herhaald.
Oke oke ik heb je verkeerd begrepen.

Ik zit morgen echt op het puntje van mijn stoel hoor!
Ben reuze beniewd: Joran lijkt me de slimste niet. Als hij werkelijk zo'n business wilde opzetten (of al had opgezet) kan het best zo zijn dat "zijn beste vriend" hem ook in Thailand advies geeft.
pi_63061907
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 21:11 schreef yyentle het volgende:

[..]

Oke oke ik heb je verkeerd begrepen.

Ik zit morgen echt op het puntje van mijn stoel hoor!
Ben reuze beniewd: Joran lijkt me de slimste niet. Als hij werkelijk zo'n business wilde opzetten (of al had opgezet) kan het best zo zijn dat "zijn beste vriend" hem ook in Thailand advies geeft.
Ik ben ook heel benieuwd welke 'feiten' Peter R dit keer aan het licht brengt.
Vond de vorige Joran-uitzending een beetje tegenvallen, om eerlijk te zijn. Het was te groot neergezet van te voren, met opmerkingen als 'de zaak is opgelost' en de tranen van Beth Twitty erbij.
Hoop dat Peter deze keer wat meer heeft...en zo niet, dan moet hij zijn Joran obsessie maar eens los laten...
Make my day!
pi_63062484
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 21:16 schreef agter het volgende:

[..]

Ik ben ook heel benieuwd welke 'feiten' Peter R dit keer aan het licht brengt.
Vond de vorige Joran-uitzending een beetje tegenvallen, om eerlijk te zijn. Het was te groot neergezet van te voren, met opmerkingen als 'de zaak is opgelost' en de tranen van Beth Twitty erbij.
Hoop dat Peter deze keer wat meer heeft...en zo niet, dan moet hij zijn Joran obsessie maar eens los laten...
Vond het in eerste instantie ook tegenvallen omdat het zo opgeblazen was. Terugkijkend vond ik het toch wel interessant. Ben het wel met je eens dat Peter het beter kan laten rusten hierna. Joran is prima in staat het voor zichzelf regelen dat hij een keer tegen de lamp loopt als hij zo doorgaat.
pi_63065126
quote:

[..]

Gisteren in P&W vertoonde De Vries weer dezelfde trekjes (hij was in ieder geval zichzelf, zal ik maar zeggen..) en werd hij bloedlink toen De Jonge hem met de waarheid confronteerde. Waarom reageerde De Vries niet zoals De Jonge (die De Vries wegzette als een boefje, zonder overdreven emotioneel te worden), maar werd hij in plaats daarvan witheet en ging hij op de man spelen? Het antwoord is dat De Jonge hem een spiegel voorhield terwijl de camera's snorden.

Wauw cultheld, ik pink een traantje weg. We zijn het eens.

Wie kan mij uitleggen wat Peter R. de Vries nu bereikt heeft in de zaak Holloway. Hij pronkte daar ook gisteravond weer mee. Maar ook uit wat hij vertelt over zijn nieuwe uitzending kun je opmaken dat het hem er louter om te doen is Joran een hak te zetten, niet om de zaak op te lossen.

Wat boeit ons dat nou? Die Van der Sloot is een lul, daarvoor hoef je geen undercoveramateur in Thailand in te zetten. Gaan we nu tot 2025 filmpjes zien van mensen die zich melden bij Peter R. de Vries omdat ze met Joran in foute paddestoelen/gestolen computers/kleffe kleuters handelen etc?
pi_63065212
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie kan mij uitleggen wat Peter R. de Vries nu bereikt heeft in de zaak Holloway. Hij pronkte daar ook gisteravond weer mee.
De zaak is heropent en zijn er weer mee aan de gang gegaan. Prima dus!
pi_63065344
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:47 schreef marcodej het volgende:

[..]

Oh ja, wat heeft dat opgeleverd dan? Peter R. de Vries schermde er voor die uitzending mee dat hij de zaak had opgelost. Onzin natuurlijk. Hetzelfde rond de Puttense moordzaak - natuurlijk kan hij het op zijn conto schrijven dat hij die mannen heeft vrijgekregen maar als hij een echt goede was dan had hij de schuldige achter de tralies gekregen.

Dat de zaak rond Holloway heropend is, is puur symbolisch vanwege alle media-aandacht, dat kon niet anders. Maar inhoudelijk is er eigenlijk helemaal niks aan toegevoegd door De Vries. Enorm pijnlijk en kwetsend om over de rug van een overleden meisje zo'n show te maken.
pi_63065407
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie kan mij uitleggen wat Peter R. de Vries nu bereikt heeft in de zaak Holloway. Hij pronkte daar ook gisteravond weer mee. Maar ook uit wat hij vertelt over zijn nieuwe uitzending kun je opmaken dat het hem er louter om te doen is Joran een hak te zetten, niet om de zaak op te lossen.

Wat boeit ons dat nou? Die Van der Sloot is een lul, daarvoor hoef je geen undercoveramateur in Thailand in te zetten. Gaan we nu tot 2025 filmpjes zien van mensen die zich melden bij Peter R. de Vries omdat ze met Joran in foute paddestoelen/gestolen computers/kleffe kleuters handelen etc?
Ik denk dat Peter R gewoon ECHT gelooft dat hij de zaak Holloway opgelost heeft. Dat justitie er anders overdenkt, dat is zijn probleem kennelijk niet. Hij heeft het opgelost...daar is hij gewoon van overtuigd.
In de Holloway zaak blijkt hierdoor dus dat hij een andere kijk op "de waarheid" heeft als het openbaar ministerie. Op zich doet dit niets af aan de succesvolle andere zaken die hij aangepakt heeft.
Maar in de zaak Natalee laat hij toch een ander gezicht zien. Bij Peter is het NIET de zaak Natalee, maar het is de zaak Joran geworden.

En een van de problemen van Peter R is, imo, dat hij zichzelf gewoon niet kan nuanceren. Als iemand kritiek op hem heeft, dan begrijpt hij dat werkelijk waar niet. Nog nooit heb ik 1 woord zelfkritiek of zelf-relativeringsvermogen van hem gehoord.

Zou mij niets verbazen als hij Asperger of zoiets heeft...(maar dat is mijn idee).

Die Joran-II-affaire vind ik eigenlijk gewoon te triest voor woorden. Vooral omdat Peter R in die uitzending ook nog blij vertelde dat er nog wel een plekje was in een Thaise gevangenis voor Joran.

Die hele affaire krijgt een Maurice de Hond bijsmaak...
Make my day!
pi_63065421
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:47 schreef marcodej het volgende:

[..]

Prima als ze de moord op Natalee op kunnen lossen.
De zaak Holloway is niet "de zaak Joran"...imo, toch?
Make my day!
pi_63065451
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh ja, wat heeft dat opgeleverd dan? Peter R. de Vries schermde er voor die uitzending mee dat hij de zaak had opgelost. Onzin natuurlijk. Hetzelfde rond de Puttense moordzaak - natuurlijk kan hij het op zijn conto schrijven dat hij die mannen heeft vrijgekregen maar als hij een echt goede was dan had hij de schuldige achter de tralies gekregen.

Dat de zaak rond Holloway heropend is, is puur symbolisch vanwege alle media-aandacht, dat kon niet anders. Maar inhoudelijk is er eigenlijk helemaal niks aan toegevoegd door De Vries. Enorm pijnlijk en kwetsend om over de rug van een overleden meisje zo'n show te maken.
Jawel, er is weer een getuige toegevoegd aan het dossier, begreep ik...
De zoveelste al...het OM zei de vorige keer dat getuigen die pas 4 jaar na datum of zo in beeld kwamen vaak niet goede getuigen zijn...dit soort getuigen hebben vaak een dubbele agenda...maar goed, Peter R zou het wel beter weten...
Make my day!
  zondag 9 november 2008 @ 01:27:48 #132
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_63067061
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 23:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Nu snap ik dat je ook maar een forumtroll bent, maar je hele betoog slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. De Vries is een misdaadverslaggever en geen openbaar ministerie. In beide zaken heeft hij echter met de beperkte toegang tot feiten meer weten te bereiken als de politie: Hij kon in ieder geval aantonen dat mensen onschuldig waren in de Puttense moordzaak, en als er nog twijfel over de schuld van Joran bestond voor de aflevering van PRdV dan was die na de aflevering wel weg.

Laten we niet vergeten dat zonder de aandacht van PRdV er twee mannen jaren onschuldig in de bajes hadden gezeten en nooit rectificatie gekomen was. Alle media-aandacht heeft deuren voor die mannen geopend die anders absoluut gesloten waren gebleven. Mocht er natuurlijk nog twijfel bestaan dan is het met de aanhouding van de bezitter van het zaad in de Puttense moordzaak aangetoond dat de heren 100% onschuldig waren en dat de media-aandacht de doorbraak hierin heeft gegeven.

Als we Joran (die naar alle waarschijnlijkheid hardstikke schuldig is) maar lang genoeg onder druk blijven zetten, dan komt de waarheid zeker vroeg of laat boven tafel.

Ik vond FdJ echt weer een troosteloze performance geven, die man heeft in de mediawereld niets meer te zoeken. Freek is dood, Freek is een lijk met een kloppend hart. Hij is niet meer grappig, hij heeft geen gelijk, hij is zuur en helaas beseft hij dit zelf nog niet. De manier waarop hij PRdV aanviel was slecht en hij maakte zichzelf onmogelijk. Wat je ook van PRdV kan zeggen, in deze zaak gaat hij niet over lijken. Zeker ook aangezien dit alles met de volle instemming van de ouders van NH gebeurd. Ik ben ook geen groot fan van PRdV maar Freek zat hier gewoon fout.

Als of Pauw of Witteman zou zijn zou ik me doodschamen dat er iemand in mijn programma aan tafel zit die op een dergelijk ongehoorde wijze een van mijn gasten aanvalt.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_63067280
quote:
Op zondag 9 november 2008 01:27 schreef Afwezig het volgende:

[..]

Nu snap ik dat je ook maar een forumtroll bent, maar je hele betoog slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. De Vries is een misdaadverslaggever en geen openbaar ministerie. In beide zaken heeft hij echter met de beperkte toegang tot feiten meer weten te bereiken als de politie: Hij kon in ieder geval aantonen dat mensen onschuldig waren in de Puttense moordzaak, en als er nog twijfel over de schuld van Joran bestond voor de aflevering van PRdV dan was die na de aflevering wel weg.

...

Als we Joran (die naar alle waarschijnlijkheid hardstikke schuldig is) maar lang genoeg onder druk blijven zetten, dan komt de waarheid zeker vroeg of laat boven tafel.
Dat Peter R goede dingen gedaan heeft, is niet de vraag.
De oplossing van de zaak Holloway vind ik echter een heel discutabele uitzending. Het is de zaak Joran geworden en niet de zaak Natalee...
Waarom ik het discutabel vind, maak jij eigenlijk al duidelijk. Door de uitzending van Peter R is Joran bij veel mensen schuldig bevonden.
En dat kan niet in Nederland. Je bent hier pas schuldig als de rechter je schuldig bevonden heeft.

Jij acht Joran schuldig. En ik vind dat Peter R daar debet aan is.
Jij vindt dat een verdienste van Peter R.
Ik vind het een hetze die Peter R hiermee opgestart heeft...je bent namelijk onschuldig tot tegendeel bewezen is. Peter heeft die uitzending NIETS bewezen, behalve dat Joran nogal een triest figuur is.

Ik geloof in de rechtstaat...jij kennelijk in Peter R de Vries.
Make my day!
  zondag 9 november 2008 @ 11:47:04 #134
127004 maril
Smeetsfan
pi_63070567
Tja we zullen nog zoveel getuigen zijn van misselijkmakkende tv van P r d V, Freek zei niets nieuws.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  zondag 9 november 2008 @ 13:10:36 #135
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_63072086
quote:

[..]

Excommissaris Jan Blaauw heeft hun onschuld bewezen.
  zondag 9 november 2008 @ 14:17:35 #136
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_63073417
quote:
Ik vond FdJ echt weer een troosteloze performance geven, die man heeft in de mediawereld niets meer te zoeken. Freek is dood, Freek is een lijk met een kloppend hart. Hij is niet meer grappig, hij heeft geen gelijk, hij is zuur en helaas beseft hij dit zelf nog niet. De manier waarop hij PRdV aanviel was slecht en hij maakte zichzelf onmogelijk. Wat je ook van PRdV kan zeggen, in deze zaak gaat hij niet over lijken. Zeker ook aangezien dit alles met de volle instemming van de ouders van NH gebeurd. Ik ben ook geen groot fan van PRdV maar Freek zat hier gewoon fout.

Als of Pauw of Witteman zou zijn zou ik me doodschamen dat er iemand in mijn programma aan tafel zit die op een dergelijk ongehoorde wijze een van mijn gasten aanvalt.
Volledig mee eens. Hij kende zijn feiten niet, verlaagde zich tot niet-inhoudelijke argumenten en durfde Peter R. niet eens in zijn ogen te kijken aan het begin van zijn 'reprimande'. Wat een zwaktebod zeg, die vent. Ik vond overigens dat de gastheren te weinig ruimte overlieten voor De Vries om erop te reageren. Behoorlijk triest, allemaal.
pi_63077844
quote:

[..]

Laten we niet vergeten dat zonder de aandacht van PRdV er twee mannen jaren onschuldig in de bajes hadden gezeten en nooit rectificatie gekomen was. Alle media-aandacht heeft deuren voor die mannen geopend die anders absoluut gesloten waren gebleven. Mocht er natuurlijk nog twijfel bestaan dan is het met de aanhouding van de bezitter van het zaad in de Puttense moordzaak aangetoond dat de heren 100% onschuldig waren en dat de media-aandacht de doorbraak hierin heeft gegeven.
Lang verhaal maar je reageert niet op het punt. Hier wordt voortdurend gezegd dat Peter R. de Vries de Puttense Moordzaak heeft opgelost. Dat is dus niet waar. Die zaak is tot vandaag niet opgelost.
quote:
Tja, dat is ook een manier. Opjagen op basis van vermoedens
quote:
Nee, FdJ verwoordde het nogal onhandig maar zijn punt is juist: PrdV kiest voor de sensatie over de rug van een dood meisje. Die ouders zijn net zo fout als PrdV.
quote:
Ik zou me eerder schamen dat PrdV er steeds weer zit zonder dat ik hem een kritische vraag durf te stellen.
  zondag 9 november 2008 @ 17:07:40 #138
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_63078486
Een beetje een late reactie, maar beter laat dan nooit. Ik vind toch dat Freek de Jonge hier wel gelijk heeft over dat iets ernstigs tot amusement wordt gemaakt. Dat vind ik ook het wansmakelijke randje dat Peter R. de Vries aan zijn uitzending heeft kleven. Het is goed dat hij de zaak probeert op te lossen, maar de wansmakelijke manier zoals hij het brengt staat mij ook niet echt aan.
Ondanks dat ik vind dat Freek de Jonge de laatste tijd een beetje te veel aan het afgeven is op bepaalde dingen, vind ik dat hij hierin wel gelijk had. En daarbij was goed te merken dat Peter R. de Vries ook wel heel erg snel op zijn teentjes is getrapt. Want hij kon totaal geen kritiek hebben.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_63078833
Peter R kan niet tegen kritiek.
Dat is wel duidelijk geworden...
Make my day!
  zondag 9 november 2008 @ 18:43:23 #140
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_63080706
quote:
Lang verhaal maar je reageert niet op het punt. Hier wordt voortdurend gezegd dat Peter R. de Vries de Puttense Moordzaak heeft opgelost. Dat is dus niet waar. Die zaak is tot vandaag niet opgelost.
Wel waar. Ze hebben naar aanleiding van een DNA-match iemand anders opgepakt, en of die gast is al veroordeeld, of hij moet nog veroordeeld worden. Dat is dus zeker een ontwikkeling, maar eigenlijk niet relevant. De Vries wilde aantonen dat Viets en Du Bois onschuldig waren, en dat heeft hij gedaan (met hulp van anderen). In de nasleep hiervan is een andere verdachte opgepakt. De Vries heeft dit echter geinitieerd, dus verdient hij zeker een groot deel van de credits.
quote:
Tja, dat is ook een manier. Opjagen op basis van vermoedens
Opjagen Peter R heeft journalistiek gezien het maximale eruit gehaald, namelijk Joran uitspraken ontlokt. De rest is aan politie/justitie (waar Peter R ook behulpzaam tegenover staat).
quote:
Nee, FdJ verwoordde het nogal onhandig maar zijn punt is juist: PrdV kiest voor de sensatie over de rug van een dood meisje. Die ouders zijn net zo fout als PrdV.
Freek heeft een pak boter op zijn hoofd, want hij profileerde zichzelf in 1978 ook over de rug van al die dwaze moeders. Onzin-argument. Het is simpel: die moeder van NH wilde duidelijkheid, Peter R is erin gedoken rn heeft hem in de val gelokt. Hij heeft toegegeven dat hij wist wat er met NH is gebeurd. Dat dit juridisch gezien moeilijk ligt, is Peter R niet aan te rekenen. Het is gewoon een combinatie van belangen: de onderste steen boven krijgen willen ze allebei, die vrouw omdat ze wil weten wat er met haar dochter is en Peter R omdat hij journalistiek wil scoren. Niks mis mee. Doet niks af aan het werk dat hij heeft geleverd.

Bovendien lijkt iedereen vergeten te zijn dat de moeder van dat mokkel maar wat blij was met het werk van Peter R de Vries, en dat zij zelf erop heeft aangedrongen haar verhaal te doen in die ene uitzending. Het is dus onjuist te veronderstellen dat De Vries een slag slaat uit het verdriet van anderen.
quote:
Ik zou me eerder schamen dat PrdV er steeds weer zit zonder dat ik hem een kritische vraag durf te stellen.
Wat een onzin zeg. Hij hield zich bij feiten, terwijl Freekie irrelevante onzin aandroeg. Hier kreeg hij erg veel ruimte voor. Het is dus onzin te beweren dat de gastheren op de hand van De Vries waren.
quote:
En daarbij was goed te merken dat Peter R. de Vries ook wel heel erg snel op zijn teentjes is getrapt. Want hij kon totaal geen kritiek hebben.
Ik denk dat hij prima tegen gefundeerde kritiek kan. Ik zou ook pissig worden van het losse schieten van een has-been lolbroek die een karikatuur van zichzelf is geworden en zijn feiten gewoon niet op een rij heeft.
  zondag 9 november 2008 @ 20:50:35 #141
30220 Barca
pi_63084252
Zo lang niet de juiste persoon is veroordeeld is dezaak dus niet opgelost.

Dergelijk gezeik van FdJ is juist makkelijker te verwerken. Je kan je schouders ophalen en er om glimlachen. Serieus valt het niet te nemen.
pi_63084826
Wat krijg je als je een mediageile misdaadverslaggever en een salon-socialistisch cabaretier, beiden met enorme ego's, tegenover elkaar zet? een stuitend televisie optreden. Dat Witteman op een gegeven moment vroeg "Hoe kijk jij er tegenaan Freek?" is natuurlijk goed bedacht, zo krijg je een discussie op gang en hij had allang gezien door De Jonge's gezichtsuitdrukkingen hoe hij erover dacht. Het is dan ook niet toevallig dat beiden in de show waren.

Op de vraag van Witteman gaf Freek zijn ongezouten mening, zijn we anders van hem gewend? Een mening die velen delen en hij heeft toch wel degelijk een punt. Toch jammer dat hij dan niet door heeft wanneer hij z'n punt heeft gemaakt en negatieve opmerkingen moet maken naar Peter, zonder enige nuance. Peter R. de Vries voelt zich meteen aangevallen en kan niet meer relativeren, zelfs een normale reactie op de mening van Freek zit er niet in.. Dit werd tijdens de hele uitzending wel duidelijk met zijn constante sneren aan het adres van De Jonge, nogal kinderachtig. Dat hij aan het eind van de uitzending dan ook niet het fatsoen had om Freek een blik waardig te gunnen, zich om te draaien of zelfs maar te klappen zegt toch wel genoeg over hem.

De Vries is misdaadjournalist en heeft al jaren zijn eigen misdaadprogramma waarin hij opgeloste en onopgeloste zaken met de buitenwereld deelt (amusement). Hier is wat mij betreft niets mis mee, mits het als doel heeft zaken ècht op te lossen en dus ook op een goede manier. Helaas kiest Peter er soms voor om zaken eerst met de media te delen voor hij ermee naar justitie gaat en een zaak dus niet goed wordt opgelost.
pi_63085185
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:43 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Wel waar. Ze hebben naar aanleiding van een DNA-match iemand anders opgepakt, en of die gast is al veroordeeld, of hij moet nog veroordeeld worden. Dat is dus zeker een ontwikkeling, maar eigenlijk niet relevant.
Oplossingen interesseren je dus niet, net als De Vries???
pi_63085390
quote:
Op zondag 9 november 2008 17:19 schreef agter het volgende:
Peter R kan niet tegen kritiek.
Dat is wel duidelijk geworden...
nou die freek is een zak die met iedereen ruzie maakt
  zondag 9 november 2008 @ 21:28:24 #145
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_63085675
http://www.mediacourant.nl/?p=6533

Kun je toch zien hoe kinderachtig Peter R. de Vries kan zijn
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_63086098
tvp
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_63086128
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:28 schreef Peter88Online het volgende:
http://www.mediacourant.nl/?p=6533

Kun je toch zien hoe kinderachtig Peter R. de Vries kan zijn
Hij maakt goede programma's, nu op SBS6
  zondag 9 november 2008 @ 23:59:05 #148
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_63091615
quote:
Op zondag 9 november 2008 21:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Oplossingen interesseren je dus niet, net als De Vries???
Dat zeg ik niet. Ik stel dat het werk van De Vries ophoudt wanneer hij aantoont dat Viets en Du Bois onschuldig zijn. Wat daarna komt is de taak van justitie en overheid (verdachte opsporen, berechten, etc). Wel lezen aub.

Bovendien: hier ergens wordt beweerd dat hij geen oplossing heeft bereikt. Lijkt mij dat je wanneer je aan weet te tonen dat mensen onschuldig zijn en hierdoor een impuls geeft aan hun vrijlating (dus aan de rechtsstaat), en daarna vermoedelijk de juiste verdachte wordt aangehouden, er zeker iets bereikt is. Zeker als je dit beziet vanuit het perspectief van een journalist.
pi_63093642
De Vries is misdaadjournalist en heeft al jaren zijn eigen misdaadprogramma waarin hij opgeloste en onopgeloste zaken met de buitenwereld deelt (amusement). Hier is wat mij betreft niets mis mee, mits het als doel heeft zaken ècht op te lossen en dus ook op een goede manier. Helaas kiest Peter er soms voor om zaken eerst met de media te delen voor hij ermee naar justitie gaat en een zaak dus niet goed wordt opgelost.
[/quote]

dat ben ik niet met je eens, Freek en Peter hebben een heel groot ego, zondermeer. ik kijk geen Paul en Witteman , ik ben bang dat mijn vagina en het libido van mijn partner spontaan opdroogt door die 2 ,

De Vries lost dit in mijn ogen goed op, justitie doet te weinig of niets aan de zaak Joran.
en die andere jarenlange zaken die de Vries uitzoekt het mag een egotripper zijn, hij doet goed werk.
De Puta Madre
pi_63097547
Het punt dat ik van Freek de Jonge kan begrijpen, al uitte hij dit niet erg sterk, is dat de Vries eens op moet houden met roepen dat hij een serieuze misdaadverslaggever is die alleen hart voor de slachtoffers heeft. Wanneer men de afleveringen kijkt over alle vermiste personen en met name die waarin Joran van der Sloot voorkomt, kan het niet ontkennen: het lijkt wel een soap. Het is veel spannender in beeld gebracht dan het werkelijk is, en er worden heel vaak aanname's of speculaties openlijk geuit door de achtergrond stem (hoe heet ie ook alweer). Als de Vries nu eens een keer zou toegeven dat hij naast misdaadverslaggever ook graag goede tv maakt, zou dat hem dat sieren. Feit dat ie dat absoluut niet doet en zich alleen maar beter voor wil doen dan justitie (wat ook bullshit is, althans, totaal geen bewijs voor is daar zij geen televisieprogramma om hun onderzoek heen bouwen, en de Vries heeft natuurlijk meer tools soms) maakt hem wat mij betreft niet bepaald sympathiek.
Daarnaast is het sowieso geen leuke vent, vind ik De Jonge trouwens ook niet, of tenminste, die zeurt alleen maar. Maar in dat gesprek 'ownde' de Vries overigens helemaal niemand, het was van beide heren flut. Haantjepikken, was het wat mij betreft. Vermakelijk, maar absoluut geen dieptediscussie Een ordinair ruzietje.
pi_63097617
Freek held van de maatschappelijke en culturele elite van 45 jaar en ouder. De Vries held van het volk.

Ik ben voor Freek!
pi_63105266
Wat heeft Freek de laatste tijd nog bereikt dan ? Ik zal wel te jong zijn, maar ik kan me van hem alleen maar gezeur herinneren...

Wel flauw van Peter dat-ie geen hand wil geven enzo, daar moet je gewoon boven staan...
pi_63109312
Voor het eerst in m''n leven ben ik het enigszins eens met Freek na de uitzending gezien te hebben

man man, wat zit die Peterr te geilen op zichzelf
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 10 november 2008 @ 19:15:01 #155
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_63109329
quote:
Op maandag 10 november 2008 19:14 schreef Ronaldsen het volgende:
Voor het eerst in m''n leven ben ik het enigszins eens met Freek na de uitzending gezien te hebben

man man, wat zit die Peterr te geilen op zichzelf
En die ouwe grijzaard niet?
pi_63109605
quote:
Op maandag 10 november 2008 19:15 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

En die ouwe grijzaard niet?
Ja dat zeker ook, in dit geval zijn zowel Peterr als Freek zelfbevlekkers
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 10 november 2008 @ 22:22:19 #157
3185 Adelante
To let it go now
pi_63115861
wat zit er vanavond?
  maandag 10 november 2008 @ 22:33:10 #158
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_63116233
quote:
Mildred Roethof
De documentaire Sex Sells van Mildred Roethof heeft de nodige reacties losgemaakt. Uit de film van Roelofs blijkt dat Nederlandse jongeren erg makkelijk over seks denken.

Jon van Eerd
Acteur, zanger en schrijver Jon van Eerd staat in de theaters met de klucht Boeing Boeing. Hij heeft één van de hoofdrollen en hij vertaalde het stuk.

Alberto Stegeman in debat met Oscar Hammerstein
Journalist Alberto Stegeman en advocaat Oscar Hammerstein gaan met elkaar in debat over het gebruik van de verborgen camera.
  maandag 10 november 2008 @ 22:34:11 #159
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_63116267
Niks interessants dus.
AFC AJAX
  maandag 10 november 2008 @ 22:35:38 #160
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_63116322
Mwah, die Van Eerd niet, die andere twee thema's misschien wel.
  maandag 10 november 2008 @ 22:56:28 #161
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_63117115
Oversla-uitzending dus voor mij.
Poef.....gone! ©golfer
pi_63117245
quote:
Mildred Roethof
De documentaire Sex Sells van Mildred Roethof heeft de nodige reacties losgemaakt. Uit de film van Roelofs blijkt dat Nederlandse jongeren erg makkelijk over seks denken.
Ja door een paar jongeren te interviewen in een pracht wijk heb je meteen een goed beeld van alle jongeren van nl hoe ze denken over seks etc.

Tegenwoordig zijn de bronnen enz, van de polithiek de media en tv programma's.
............................
pi_63117476
Die Hammerstein en Spong kan ik nooit serieus nemen met hun gebruinde koppen en (waarschijnlijk) gebleekte anussen.
pi_63117723
Ah heb je Mildred weer. Ik herinner me nog als de dag van gister dat ik bijna met d'r op de vuist wou gaan.. Kots op die doordramster...

*snap wel dat ze haar bij Opgelicht hebben aangenomen overigens*
*Oh en ze maakt regelmatig wel goede programma's (zoals die over voetballers)*.

Maar haar karakter
Ben benieuwd of Sunchaser eens met d'r in aanraking is gekomen tijdens een event.
pi_63117801
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:13 schreef jmac het volgende:
Ah heb je Mildred weer. Ik herinner me nog als de dag van gister dat ik bijna met d'r op de vuist wou gaan.. Kots op die doordramster...
*snap wel dat ze haar bij Opgelicht hebben aangenomen overigens*
Ik ben ook niet zo een fan.
dat gezeik over kwetsbare kinderen:(
  maandag 10 november 2008 @ 23:18:54 #167
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_63117925
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:13 schreef jmac het volgende:
Haha, wanneer was dat dan?
pi_63118026
Premiere Bridget Jones volgens mij of een of ander rode-loper event. Toen werkte ze nog voor Boulevard. Ze dacht volgens mij God te zijn door iedereen telkens maar te koeieneren en aan de kant te schuiven met d'r vette ellebogen
pi_63118094
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:22 schreef jmac het volgende:
Premiere Bridget Jones volgens mij of een of ander rode-loper event. Toen werkte ze nog voor Boulevard. Ze dacht volgens mij God te zijn door iedereen telkens maar te koeieneren en aan de kant te schuiven met d'r vette ellebogen
Hmm zo'n zelfde ervaring heb ik wel eens met Barbara Barend gehad
  maandag 10 november 2008 @ 23:28:05 #170
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_63118217
quote:

Vind die docu's van haar wel OK, maar ik denk dat zij vooral credits toebedeeld krijgt omdat ze onderwerpen kiest die makkelijk scoren. In die zin ben ik niet heel erg onder de indruk. Het is erg simpel om de domheid van Drenthe en het gebrek aan zelfkritiek van Pascal Heije aan te tonen, dit doen ze namelijk zelf al voor je. Bij Sex Sells geldt hetzelfde: met dat onderwerp is het zo makkelijk scoren.
quote:
Hmm zo'n zelfde ervaring heb ik wel eens met Barbara Barend gehad
Ik met Jan Pollemans
pi_63118279
Engelse humor vergelijken met Hollandse klucht.....van Eerd ga je mond spoelen. Je mag nog niet eens de schoenen van Cleese poetsen!
pi_63118300
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:28 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Vind die docu's van haar wel OK, maar ik denk dat zij vooral credits toebedeeld krijgt omdat ze onderwerpen kiest die makkelijk scoren. In die zin ben ik niet heel erg onder de indruk. Het is erg simpel om de domheid van Drenthe en het gebrek aan zelfkritiek van Pascal Heije aan te tonen, dit doen ze namelijk zelf al voor je. Bij Sex Sells geldt hetzelfde: met dat onderwerp is het zo makkelijk scoren.
[..]

Ik met Jan Pollemans
Hehe in de supermarkt zeker.
  maandag 10 november 2008 @ 23:32:57 #173
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_63118332
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:31 schreef BB-boy het volgende:

Hehe in de supermarkt zeker.
Was bij RBC in het oude stadion, bij het buffet in de Businessclub
pi_63118442
Sex met jonge kinderen? Ze waren toch niet minderjarig?

Smeerpijp die Hammerstein.
pi_63118474
Peter R. de Vries is er niet voor om misstanden in Thailand aan de kaak te stellen maar is een misdaadjournalist die een mogelijke criminele actie in Thailand aan de kaak stelt, dat is zijn vak namelijk hoe je er verder ook over denkt Hammerdinges. Irritante aflevering trouwens.
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 november 2008 @ 23:45:15 #176
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_63118620
Hammerstein is zelf ook de maffia samen met Bram M en Gerard S.
pi_63118698
Hammerstein, rot op! Juist Pauw, Peter gaat door waar anderen idd stoppen. En verder geilen al die advocaten op de pers, big bizz, weet u wel.
  Trouwste user 2022 maandag 10 november 2008 @ 23:49:13 #178
7889 tong80
Spleenheup
pi_63118703
John Cleese laten uitleggen door die stumpert

pi_63118726
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:49 schreef tong80 het volgende:
John Cleese laten uitleggen door die stumpert

En dan ook nog met zo'n serieus/pretentieus gezicht. Cleese zou geen seconde om hem moeten lachen (misschien uit medelijden).
pi_63119869
Ik vind dat Hammerstein hier volkomen gelijk heeft
٩๏̯͡๏)۶
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 november 2008 @ 01:15:56 #181
7889 tong80
Spleenheup
pi_63120092
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 01:00 schreef Ronaldsen het volgende:
Die heeft duidelijk in het verleden ruzie gehad met de Vries. Jammer dat ze er niet naar vroegen.

pi_63120102
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 01:00 schreef Ronaldsen het volgende:
Heeft ie ook. Zou hem graag in debat zien met Peter R. Want die verdient het ook wel eens om wat tegengas te krijgen. En die kan ie niet zo makkelijk stil krijgen als het met Freek wel lukte helaas.
pi_63127868
Pauw over zijn eerste keer
pi_63143564
Vanavond: Historicus Cees Fasseur over het huwelijk van Juliana en Bernhard en de Greet Hofmans affaire. Zijn nieuwe boek belooft "volledige opening van zaken te geven". Fasseur heeft als enige historicus toegang tot de archieven van de Oranjes. Elsbeth Etty en Pieter Broertjes hebben Fasseurs boek al gelezen.

Ondanks dat ik het tamelijk eenzijdig vind dat alleen historicus/royalist Fasseur toestemming en dus toegang kreeg tot de archieven (na veel politiek gedoe) lijkt dit een interessante uitzending. Waarbij ik de vraag wil horen+antwoord wát er allemaal niet is beschreven en waarom. Gesprekken van Bernard met de 3 wijze mannen in de Hofmansaffaire staan er niet in, evenals het dagboek van Juliana. En nog een zooi documenten waarvan een deel is verbrand, why....
pi_63143705
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:24 schreef Suko het volgende:
Vanavond: Historicus Cees Fasseur over het huwelijk van Juliana en Bernhard en de Greet Hofmans affaire. Zijn nieuwe boek belooft "volledige opening van zaken te geven". Fasseur heeft als enige historicus toegang tot de archieven van de Oranjes. Elsbeth Etty en Pieter Broertjes hebben Fasseurs boek al gelezen.

Ondanks dat ik het tamelijk eenzijdig vind dat alleen historicus/royalist Fasseur toestemming en dus toegang kreeg tot de archieven (na veel politiek gedoe) lijkt dit een interessante uitzending. Waarbij ik de vraag wil horen+antwoord wát er allemaal niet is beschreven en waarom. Gesprekken van Bernard met de 3 wijze mannen in de Hofmansaffaire staan er niet in, evenals het dagboek van Juliana. En nog een zooi documenten waarvan een deel is verbrand, why....
Dat zullen wij nooit te weten komen, en dus ook vanavond niet .

Ik sla een avondje over .
pi_63143772
Bea houdt haar vinger wel in de oranje pap, wees daar maar niet bang voor.
Pauw & Witteman wilde Ton Biezemaat niet uitnodigen , dat durfden ze niet aan. Ja ja,
Ton Biesmaat zou wel eens de vinger op de echte wonden kunnen leggen.
Hij heeft nl. het boek "Bernhard Gate" geschreven, wat men probeert onder de pet te houden.

www.kovandijkvertelt.nl
pi_63144376
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:31 schreef http het volgende:
Bea houdt haar vinger wel in de oranje pap, wees daar maar niet bang voor.
Pauw & Witteman wilde Ton Biezemaat niet uitnodigen , dat durfden ze niet aan. Ja ja,
Ton Biesmaat zou wel eens de vinger op de echte wonden kunnen leggen.
Hij heeft nl. het boek "Bernhard Gate" geschreven, wat men probeert onder de pet te houden.

www.kovandijkvertelt.nl
Volgens Aalders in NOVA komt er nu veel meer los. Net in Nova zei Gerard Aalders, onderzoeker bij het NIOD dat Bernard ook in London een liefje had tijdens WO11, Francis Day, naast de vele anderen die hij had. Artikel in de Daily Mail over deze dame. En verder was Bernhard betrokken bij een mogelijke coup (daar heeft het NIOD een brief van) in Indonesië, samen met een Sultan en de Amerikanen...Ook vertelde Aalders dat er veel niet in het boek van Fasseur staat en een aantal zaken uit eerdere onderzoeken betitelde hij als brandhout, zoals die brief van Bernhard die aanbood Nederland onder het SS-bewind te willen besturen. Maar afijn, hij mocht niet in de archieven, alleen vriend van Trix en orangist Fasseur dus wel.
pi_63144475
Deze aflevering sla ik over.
  dinsdag 11 november 2008 @ 23:08:44 #189
3185 Adelante
To let it go now
pi_63144918
wie is die carrie tefsen en wat doet ze aan tafel?
pi_63144926
ja goed punt, waarom komen prive brieven in een historish archief.
misschien niet zo wijs om ze te bewaren als je toevallig van het Koninklijk Huis bent:)
pi_63145474
Bea, wil de gehele geschiedenis van haar vader opgehelderd hebben eer Alexander de troon bestijgt.
Alle lijken moeten de kast uit, nou nou. Dan zal de vader van Maxima ook nog wel een beurtje krijgen.
pi_63145627
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:26 schreef http het volgende:
Bea, wil de gehele geschiedenis van haar vader opgehelderd hebben eer Alexander de troon bestijgt.
Alle lijken moeten de kast uit, nou nou. Dan zal de vader van Maxima ook nog wel een beurtje krijgen.
Nou, alle lijken....natuurlijk moesten er een aantal zaken beschreven worden maar veel blijft binnenskamers. De hele zooi ligt in een gebouw achter het werkpaleis Noordeinde. Ik kijk morgen verder maar het is uitermate interessant ondanks dat je weet wat er verder nog veel meer onder het tapijt ligt...Irene moet ook veel weten volgens mij.
quote:
Dan zal de vader van Maxima ook nog wel een beurtje krijgen
Best wel, maar ook jaaaaaaaren later...
pi_63145748
heerlijk hoe weinig P&W ingrijpen
pi_63146023
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:08 schreef Adelante het volgende:
wie is die carrie tefsen en wat doet ze aan tafel?
Die zit vooral te zeiken over dat Bernhard een slechte man was en vreemdging.
pi_63146028
Die bernhard was een geile gemene ouwe bok, en jonge blonde sletjes wilden wel genaaid worden door bernard met zijn staatsferrari
  Trouwste user 2022 woensdag 12 november 2008 @ 00:50:28 #196
7889 tong80
Spleenheup
pi_63147682
Wat een akelig wijf die rooie

pi_63147773
Elsbeth Etty
  Trouwste user 2022 woensdag 12 november 2008 @ 00:57:09 #198
7889 tong80
Spleenheup
pi_63147850
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:53 schreef http het volgende:
Elsbeth Etty
*Rilt*

Trouwste user 2022 woensdag 12 november 2008 @ 00:58:16 #199
7889 tong80
Spleenheup
pi_63147873
Ik haat dit soort wijven

pi_63148019
Het is wel rustig weer als je de HH kijkt.
pi_63149993
quote:
Op woensdag 12 november 2008 00:50 schreef tong80 het volgende:
Wat een akelig wijf die rooie

Nee hoor, prima wijf die de nodige nuance naar voren bracht
Vond het, onverwacht, een leuke geanimeerde uitzending
pi_63150334
quote:
Op woensdag 12 november 2008 08:35 schreef computergirl het volgende:

[..]

Die juliana moet een vreselijk leven gehad hebben met bernard, hij wilde zo graag macht en koning zijn.
Ik denk dat Nederland niet ver van een staatsgreep af heeft gezeten in de jaren net na de oorlog.
pi_63151085
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 01:15 schreef tong80 het volgende:

[..]

Die heeft duidelijk in het verleden ruzie gehad met de Vries. Jammer dat ze er niet naar vroegen.

Ik denk ook niet dat Peter met hem in 1 programma gaat zitten...
Peter heeft nameliljk voor ieder media optreden in zo'n programma van te voren duidelijk vastliggen wat er wel en niet besproken wordt...wie de gasten zijn en hoeveel uitzendtijd hij krijg.
Eenmaal is daar zichtbaar vanaf geweken, bij DWDD. En toen werd Peter on-cam gewoon boos en zij dat DWDD zich aan de afspraken moest houden...hij had recht op zoveel minuten op dat en dat onderwerp...
Make my day!
pi_63152803
quote:
Op woensdag 12 november 2008 08:35 schreef computergirl het volgende:

[..]

Yep, eensch. Alhoewel Elsbeth Etty soms ietsje kan doordrijven. Net het restant gezien en eigenlijk wordt alles pas echt duidelijk als de dagboeken van 'Lula" openbaar worden, in 2054! Dat zal mogelijk de koningstijd van WA overstijgen en krijgt toekomstig Koningin Catharina-Amalia er mee te maken. Overigens geloof ik zeker dat als Bernhard z'n leuter niet zo vaak in andersmansvrouws gat had gestopt, dat Juliana niet zo gauw haar heil verder had gezocht bij joffer Hofmans, nadat Bernhard haar onbetrouwbaar achtte.
pi_63176327
Vanavond bij P&W
quote:
Farid Azarkan wil een avondklok voor kinderen, Kees van Kooten schreef een luisterboek over het sprookje Nachtegaal, Tineke Ceelen over geweld in Congo en Jacob Gelt Dekker schreef een autobiografie.
Niet veel P&W voor mij deze week tot nu toe.
pi_63176692
Kees van Kooten, al daar uitvoerig over gehoord op de radio, uh...je moet er van houden zak maar zeggen, over Congo wens ik niets meer te vernemen en een avondklok had allang al ingevoerd moeten worden, mosterd na de maaltijd. Jacob Gelt Dekker gaat ook al over oorlog e.d. Morgen maar weer.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 12 november 2008 @ 23:23:48 #207
862 Arcee
Look closer
pi_63177445
Kees van Kooten
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_63177973
Ik haak af.
pi_63178011
mevrouw Ceelen wil iets te graag haar verhaal kwijt.
  woensdag 12 november 2008 @ 23:44:51 #210
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_63178106
Ben ik blij dat ik tegelijk iets op mn laptop doe
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_63179116
Hmm ik vind dit niks, het gaat alleen maar weer over kutmarokkaantjes. Doei.
pi_63179657
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 23:43 schreef henkway het volgende:
Die bernhard was een geile gemene ouwe bok, en jonge blonde sletjes wilden wel genaaid worden door bernard met zijn staatsferrari
en zijn vrouw vergaf hem alles, waarschijnlijk door haar strenge opvoeding, totaal geen benul van de echte wereld. en ze was gek op hem. en zo ben je getrouwd met een neukpatroon , ook nog eens een Duitser, die haar afsluit van alle sociale contacten,
tot ze een verkeed persoon in huis haalt, hij was eigenlijk een loverboy.......

dat dit om de 10 jaar opgerakeld wordt is helemaal niet nodig. eigenlijk ben ik verbaasd waaron Nederland zo aan 'DE " koninging hangt, heel dat zooitje heeft geen inbreng, kosten veel geld, maar toch kijkt iedereen weer de 3e dag in September. Rare mensen met tradieties......
De Puta Madre
  Trouwste user 2022 donderdag 13 november 2008 @ 01:07:53 #213
7889 tong80
Spleenheup
pi_63179675
Wel grappig dat die miljonaire Gelt als middle name heeft

pi_63206209
Mij benieuwen of P&W nu inspringen in de actualiteit. In principe moet het mogelijk zijn. Nieuws was rond 8 uur al bekend.
pi_63206369
quote:
Op donderdag 13 november 2008 01:06 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

dat dit om de 10 jaar opgerakeld wordt is helemaal niet nodig. eigenlijk ben ik verbaasd waaron Nederland zo aan 'DE " koninging hangt, heel dat zooitje heeft geen inbreng, kosten veel geld, maar toch kijkt iedereen weer de 3e dag in September. Rare mensen met tradieties......
Dit is nu opgerakeld omdat die stukken zijn vrijgekomen.
En ik denk dat je nog zal opkijken hoeveel inbreng 'ze' hebben.
Dat blijkt hier ook weer min of meer uit.
pi_63206710
Yep, de homo topsporters en de recessie zijn gekapt. Daar heb je ijzeren rita en porno oudkerk.
pi_63206752
Ha ha, hoerenloper en de eerste met Kut-Marokkaan Rob Oudkerk. Verdonk lag zeker al klaar, ergens...
pi_63206841
Suko, gebrek aan fatsoenlijk woorden?
pi_63206847
Dat die Verdonk daar altijd komt zeg Bah
pi_63206889
Kutmarokkaan..het mag dankzij Rob
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_63206899
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:05 schreef http het volgende:
Suko, gebrek aan fatsoenlijk woorden?
Dat is algemeen verwoord voor het handelen van Oudkerk hoor, ik blaat alleen maar na.... Maar ik ga kijken anders mis ik de helft.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 november 2008 @ 23:08:45 #222
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_63206934
Rita
pi_63206974
kopjes thee ..
pi_63207048
Rita Verdonk.

Wat komt haar triomfantelijke commentaar overal op toch ergerlijk over als je op de hoogte bent van haar werkzaamheden de afgelopen 2 jaar. Daarin heeft ze bar weinig uitgevoerd.

Wel goed dat Vogelaar naar huis is gestuurd overigens door de PvdA top. Dat had al veel eerder moeten gebeuren. Dat mens is totaal ongeschikt en nog hartstikke overspannen ook.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_63207075
De een vind de lijn van de PvdA hard, de ander vind het zacht... Tekenend voor de zwabberende koers van de PvdA...
pi_63207099
Rob Oudkerk is wel goed in zijn analyse over Ella
pi_63207111
Goed verwoord van Oudkerk
pi_63207145
He, opvallend, een beetje nuance van Verdonk!
pi_63207149
Wat een lullo die Oudkerk.
pi_63207167
Oudkerk had gelijk, het duurt 6 jaar voor de PVDA doorheeft hoe ze een probleem moeten
benoemen en aanpakken. En dan gebeurt het nog niet omdat iedereen wat anders wil.
pi_63207177
Rita heeft dus echt geen mensenkennis als zij niet zag dat Vogelaar er doodongelukig, gestress en/of overspannen bij liep.
pi_63207178
Jakhalzen fragment, al net zo'n fail als bij Rutger.
pi_63207207
"Het kan toch zo zijn dat je je niet lekker voelt in een baan? Dat geld voor een minister, een vuilnisman, een presentator etc..."

Volgens mij geldt dat ook voor cabaretiers als Rayman...
pi_63207272
leuke discussie uitzending
pi_63207286
Rayman: "Ik hoor bij geen enkele partij, ik hoor bij "Trots op mezelf". Geniaal
pi_63207333
Winsemius is ongeveer de enige correcte VVD'er wat mij betreft . En mooie opmerking over oud PSP-ers
pi_63207334
Oudkerk heeft een lijntje gesnoven.
pi_63207353
Rita die Rutger heeft gesloopt? Welk filmpje is dat?
pi_63207384
Alleen al het feit dat Oudkerk moet vragen 'welke PvdA' Rita bedoelt, betekend al dat de PvdA een gigantische zwalkende uitstraling heeft, zonder één strikte lijn, en dat is uiteindelijk weer slecht voor je electoraat.

Ook het feit dat Aboutaleb bij DWDD loopt te verkondigen dat hij als PvdA-er het meest trots is op het feit dat hij mede-verantwoordelijk is voor het afschaffen van het recht op bijstand voor jongeren onder de 27 jaar doet daar niet veel goeds voor.
pi_63207593
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:19 schreef witte_fantasie het volgende:
Rayman: "Ik hoor bij geen enkele partij, ik hoor bij "Trots op mezelf". Geniaal
pi_63207608
leuk voorbeeld, een onbekende schaatster:)
pi_63207657
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Alleen al het feit dat Oudkerk moet vragen 'welke PvdA' Rita bedoelt, betekend al dat de PvdA een gigantische zwalkende uitstraling heeft, zonder één strikte lijn, en dat is uiteindelijk weer slecht voor je electoraat.

Ook het feit dat Aboutaleb bij DWDD loopt te verkondigen dat hij als PvdA-er het meest trots is op het feit dat hij mede-verantwoordelijk is voor het afschaffen van het recht op bijstand voor jongeren onder de 27 jaar doet daar niet veel goeds voor.
Het "zwalkende" komt door die Maroc jongeren die de zaak verknallen zodat iedere partij naar rechts moet
  donderdag 13 november 2008 @ 23:41:34 #244
8369 speknek
Another day another slay
pi_63207878
Amerika de bakermat van racisme, FUUUUU waarom is die vent nog op tv
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 13 november 2008 @ 23:55:26 #245
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_63208292
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:19 schreef Wup het volgende:
leuke discussie uitzending
Ja vond nu ook een leuke uitzending
pi_63227847
Vanavond te gast in Pauw & Witteman:

• Femke Halsema,
  • Henk Kamp
  • de ouders van Marlies van der Kouwe die in Bonaire werd vermoord.

Kamp was jarenlang woordvoerder van integratie voor de VVD in de Tweede Kamer. In die hoedanigheid kruiste hij vaak de degens met Ella Vogelaar. Wat vindt Kamp van haar aftreden?
  • Niet geschoten is altijd mis..
    pi_63227979
    Pft, dondert mij het nou wat Kamp er van vindt.

Jammer dat ze geen spannende gast bij het onderwerp hebben kunnen vinden. NOVA heeft gewonnen vanavond.
    pi_63228055
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 19:17 schreef SCH het volgende:
    Pft, dondert mij het nou wat Kamp er van vindt.
    En dat noemt zich objectief .
    pi_63228137
    Femke .
    pi_63228450
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 19:19 schreef Wopper1 het volgende:

[..]

En dat noemt zich objectief .

Het is een PvdA-verhaal. vanavond moet je de PvdA hebben. Hamer of Noten of Ploumen ofzo. Die kun je aan de tand voelen over de manier van handelen. Of een andere PvdA-minister. Femke en Henk zijn buitenstaanders in deze kwestie, niet zo interessant.
    pi_63228618
    De politieke waan van de dag overlaten aan Nova lijkt me prima.
    P&W zijn veel te oppervlakkig met hun op amusement gericht gedoe
      vrijdag 14 november 2008 @ 22:30:44 #252
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_63233483
    quote:
    Henk Kamp
    Kamp was jarenlang woordvoerder van integratie voor de VVD in de Tweede Kamer. In die hoedanigheid kruiste hij vaak de degens met Ella Vogelaar. Wat vindt Kamp van haar aftreden?

Ouders Marlies van der Kouwe
    De in september op Bonaire vermoorde Marlies van der Kouwe is gisteren herdacht en begraven in Amersfoort. Haar ouders zijn vanavond te gast bij Pauw & Witteman.

Femke Halsema
    Femke Halsema presenteert zondag het boek 'Geluk! Voorbij de hyperconsumptie, haast en hufterigheid." Ook heeft ze een spoeddebat aangevraagd over de manier hoe de PvdA-top minister Vogelaar ten val bracht.
      vrijdag 14 november 2008 @ 22:33:29 #253
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_63233563
    Ik ga comsuminderen en dat boek van Femke eens lekker niet kopen.
      vrijdag 14 november 2008 @ 22:34:45 #254
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_63233593
    Ze moeten Femke Halsema toch gewoon euthanaseren joh... Imbeciel wijf
    pi_63233725
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 22:33 schreef Adelante het volgende:
    ah een koperstaking
      Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 november 2008 @ 22:40:51 #256
    92686 crew  borisz
    Keurmeester
    pi_63233747
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 22:33 schreef Adelante het volgende:
    Zo help je de economie niet
      vrijdag 14 november 2008 @ 22:47:25 #257
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_63233917
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 22:40 schreef borisz het volgende:

[..]

Zo help je de economie niet
    Wel het klimaat.
    pi_63234390
    wat heeft GL nu te maken met het feit dat PvdA een minister laat aftreden ?
    pi_63234450
    Femke kan zich beter met haar eigen Partij bemoeien..Duijvendak, Sing weet ik hoe ze allemaal heten.
    Bemoeial
    pi_63234451
    Femke is er wel heel erg vaak.
    pi_63234479
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:06 schreef Wup het volgende:
    Femke is er wel heel erg vaak.
    yep
    Links en vrouw , dus welkom bij P&W
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 november 2008 @ 23:08:23 #262
    862 Arcee
    Look closer
    pi_63234508
    Femke mag altijd aanschuiven.
      vrijdag 14 november 2008 @ 23:10:37 #263
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_63234552
    Ik heb liever Agnes 'pijpsmoel' Kant
    pi_63234569
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:07 schreef qonmann het volgende:
    yep
    Links en vrouw , dus welkom bij P&W
    mja vorig seizoen hadden Marijnissen maar ik dacht toch niet zo vaak als Halsema....

maar leuk dat ze steeds vaker discussies aan tafel willen.
    pi_63234648
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:11 schreef Wup het volgende:

[..]

mja vorig seizoen hadden Marijnissen maar ik dacht toch niet zo vaak als Halsema....

maar leuk dat ze steeds vaker discussies aan tafel willen.
    Voor de oppositie is het gemakkelijk aanschuiven bij P&W.
      vrijdag 14 november 2008 @ 23:15:24 #266
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_63234685
    Zolang er geschoten kan worden op centrum-rechts is iedereen welkom daar.
    pi_63234721
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:15 schreef Omnifacer het volgende:
    dat idee heb ik ook.
    Regerinspartijen kunnen beter wegblijven bij P&W
      vrijdag 14 november 2008 @ 23:19:14 #268
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_63234786
    Om over W maar te zwijgen.

Wat nou, "in iedereen van ons schuilt hufterigheid". Spreek voor jezelf, schrielhaan. Typisch weer dat betuttelende, paternalistische toontje van links
    pi_63234804
    af met dat duffe boek nou
    pi_63234828
    Ik heb gemengde gevoelens over Halsema.

Aan de ene kant vind ik haar super irritant. Aan de andere kant wil ik haar neuken.
    pi_63234841
    De mens consumeert teveel en steeds meer.

Applaus voor Femke!
    pi_63234871
    Verschrikkelijk zeg, een tandenborstelfabrikant met 12 verschillende tandenborstels. Ik denk dat we de oorzaak van de kredietcrisis te pakken hebben.
    pi_63234883
    Ben Vogelaar moe, en Bos bedrukte het vandaag heel duidelijk over de nieuwe minster v/d Laan: "Een compromisloze verdediger van verworven vrijheden." Daar hou ik Bos aan. En Halsema is onderhand de sidesick bij P&W geworden....en waarom Kamp in de uitzending, hij gaat toch weg, jammer, altijd goed voor ferme statements in een debat.
      vrijdag 14 november 2008 @ 23:22:23 #274
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_63234894
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:20 schreef BB-boy het volgende:

Aan de ene kant vind ik haar super irritant. Aan de andere kant wil ik haar neuken.

Ik kan haar niet meer serieus nemen sinds ze twee weken voor 11 september pleitte voor het afschaffen van de BVD (nu AIVD), en dat ze steeds loopt te zeiken over luchtvervuiling terwijl ze twee pakjes peuken per dag wegpaft
    quote:
    "Een compromisloze verdediger van verworven vrijheden."
    Als hij dat echt blijkt te zijn, ben ik verheugd.
    pi_63234932
    Opmerkelijk hoe weinig Femke in de reden wordt gevallen
    Het zou P&W sieren als andere politici dezelfde vrijheid kregen
    pi_63234945
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:15 schreef Omnifacer het volgende:
    Jij voelt je aangevallen?
    pi_63234972
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:20 schreef BB-boy het volgende:

In de serie Californication zouden ze tegen je zeggen dat je haar wil 'hate-fucken'.
    pi_63234989
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:22 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Ik kan haar niet meer serieus nemen sinds ze twee weken voor 11 september pleitte voor het afschaffen van de BVD (nu AIVD), en dat ze steeds loopt te zeiken over luchtvervuiling terwijl ze twee pakjes peuken per dag wegpaft
    [..]

Als hij dat echt blijkt te zijn, ben ik verheugd.
    Yep, dat heeft hij voor RTLZ vandaag geuit. Wat....! > Rookt Halsema?????
      vrijdag 14 november 2008 @ 23:26:44 #279
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_63235001
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:24 schreef Stali het volgende:

Jij voelt je aangevallen?
    Waardoor? Het irriteert me gewoon.
    quote:
    Rookt Halsema?????
    Ja. Terwijl ze ook nog jonge kinderen heeft
    pi_63235036
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:26 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Waardoor? Het irriteert me gewoon.
    [..]

Ja. Terwijl ze ook nog jonge kinderen heeft
    kan het niet geloven
    pi_63235080
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:22 schreef Suko het volgende:
    en waarom Kamp in de uitzending, hij gaat toch weg, jammer, altijd goed voor ferme statements in een debat.
    hij komt ook wel uitermate weinig aan het woord vanavond.
    pi_63235106
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:29 schreef Wup het volgende:

[..]

hij komt ook wel uitermate weinig aan het woord vanavond.
    Halsema hoort zichzelf ook wel erg graag praten en P&W haar ook.
    pi_63235132
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:30 schreef sagagiuh het volgende:

[..]

Halsema hoort zichzelf ook wel erg graag praten en P&W haar ook.
    yep
      vrijdag 14 november 2008 @ 23:32:43 #284
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_63235147
    Ik vind die ouders erg dapper spreken op die uitvaart, met name de vader. Diepe buiging.
      vrijdag 14 november 2008 @ 23:32:47 #285
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_63235150
    wat een enge vader
      vrijdag 14 november 2008 @ 23:34:05 #286
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_63235185
    Hoezo?

Ze zijn gescheiden denk ik trouwens, moeder gebruikt haar meisjesnaam.
    pi_63235223
    Dat roken zal Halsema vast niet doen bij d'r kinderen, maar ik vind het zomaar beetje voor haar pleiten, beetje fout in dat verdomde correcte Den Haag...

Openbaar van je afpraten/rouwen, ik hou daar niet van, kan ik niks mee.
      vrijdag 14 november 2008 @ 23:37:08 #288
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_63235273
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:35 schreef Suko het volgende:

Die mensen zitten daar omdat ze gevraagd worden, en stemmen toe om voor hen moverende redenen. Niets dan hulde.

Edit: idd, gescheiden.
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 november 2008 @ 23:37:26 #289
    862 Arcee
    Look closer
    pi_63235285
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:32 schreef Omnifacer het volgende:
    Ik vind die ouders erg dapper spreken op die uitvaart, met name de vader. Diepe buiging.
    Zo te horen zijn ze gelovig. Dan is het tijdelijke wrede Aardse met eeuwige Hemelse gewisseld. Niet echt een probleem, als je echt gelooft.
      vrijdag 14 november 2008 @ 23:38:39 #290
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_63235312
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:37 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zo te horen zijn ze gelovig. Dan is het tijdelijke wrede Aardse met eeuwige Hemelse gewisseld. Niet echt een probleem, als je echt gelooft.
    Makkelijk toch, die zoethouderij
    pi_63235335
    quote:
    Dat roken zal Halsema vast niet doen bij d'r kinderen, maar ik vind het zomaar beetje voor haar pleiten, beetje fout in dat verdomde correcte Den Haag...

Ze geeft dan wel weer graag de indruk zelf heel erg correct te zijn.
    pi_63235366
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:32 schreef Adelante het volgende:
    wat een enge vader
    Jij houdt niet van Christenen? .
    Het straalt nl. van hem af en je hoort het in zijn stem.
    pi_63235372
    quote:
    Ik snap ook niet zo best wat je er als kijker mee moet.....
      vrijdag 14 november 2008 @ 23:42:19 #294
    6990 golfer
    Ouwe jongere
    pi_63235411
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:34 schreef Omnifacer het volgende:

Ze zijn gescheiden denk ik trouwens, moeder gebruikt haar meisjesnaam.
    Mijn vrouw gebruikt ook gewoon haar meisjesnaam hoor. Dat mag gewoon al heel erg lang. Niet iedereen is zo ouderwets om de naam van de partner aan te nemen.
    Poef.....gone! ©golfer
      vrijdag 14 november 2008 @ 23:42:47 #295
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_63235425
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:40 schreef Stali het volgende:

[..]

Jij houdt niet van Christenen? .
    Het straalt nl. van hem af en je hoort het in zijn stem.
    Ik kan me voorstellen dat die vrouw van hem gescheiden is, hij straalt totaal geen emotie uit, alsof gebeurt met een doel en dat doel is te aanvaarde omdat God de almachtige het zo wil.

Ik vraag me af waar dat speldje op zijn revers voor staat
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 november 2008 @ 23:43:39 #296
    862 Arcee
    Look closer
    pi_63235451
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:42 schreef golfer het volgende:
    Mijn vrouw gebruikt ook gewoon haar meisjesnaam hoor. Dat mag gewoon al heel erg lang. Niet iedereen is zo ouderwets om de naam van de partner aan te nemen.
    Hear, hear!

Vrouwen die hun eigen naam houden.
      vrijdag 14 november 2008 @ 23:44:32 #297
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_63235478
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:42 schreef golfer het volgende:

[..]

Klopt, was enigszins suggestief, al blijken ze idd apart te wonen. Zal de pastoor leuk hebben gevonden.

Wel vreselijk trouwens, hoor. Het lijkt me echt het ergste wat er is, een kind verliezen.
    pi_63235481
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:40 schreef Wup het volgende:

[..]

Ik snap ook niet zo best wat je er als kijker mee moet.....
    Jij snapt 't waarom ik dat vind, laat onverlet dat het een groot drama is, maar verder....?
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:39 schreef sagagiuh het volgende:

[..]

Ze geeft dan wel weer graag de indruk zelf heel erg correct te zijn.
    Wederom een reden dat prettig te vinden....
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 14 november 2008 @ 23:44:57 #299
    862 Arcee
    Look closer
    pi_63235492
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:42 schreef Adelante het volgende:
    Ik kan me voorstellen dat die vrouw van hem gescheiden is, hij straalt totaal geen emotie uit, alsof gebeurt met een doel en dat doel is te aanvaarde omdat God de almachtige het zo wil.
    Ja, dat is makkelijk rouwen als je denkt dat je dochter aanschuift bij God voor het kringgesprek.
      vrijdag 14 november 2008 @ 23:49:18 #300
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_63235595
    die jongste dochter
    pi_63235603
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 23:42 schreef Adelante het volgende:

[..]

Ik vraag me af waar dat speldje op zijn revers voor staat
    Dit vind ik nu werkelijk net het enige aardige aan geloven. Mensen die zo zeker lijken te weten en daarom meer vrede lijken te hebben. Voor hen is ze onder de vleugels van God. Benijdenswaardig wanneer je je dochter op zo'n gruwelijke manier moet verliezen.

Dat speldje ben ik ook wel benieuwd naar. Het lijkt een vlaggetje. Zal toch niet de vlag van Bonaire zijn? .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')