Wauw cultheld, ik pink een traantje weg. We zijn het eens.quote:Op zaterdag 8 november 2008 13:31 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zijn resultaat is wat die zaak betreft uitstekend te noemen, maar hij heeft natuurlijk amper serieuze journalistiek bedreven. Uiteraard heeft hij één en ander adequaat onderzocht (tot zover was hij journalistiek bezig), maar aan de uitzendingen op zich is op een dusdanig sensationele wijze invulling gegeven dat zelfs De Telegraaf zich er nog voor zou schamen om iets dergelijks te fabriceren.
De gewraakte Holloway-uitzending die leidde tot een Emmy voor Peter is wat dat betreft het summum: "maar WIJ hebben het opgelost" (en dat zo'n 20 keer in de aanloop naar de uitzending en nog eens 5 keer tijdens de uitzending), compleet met foute filmmuziek er onder, tot op het hysterische af inzoomen op moeder Holloway en in de laatste 5 minuten als presentator toch weer even de zelfbeheersing verliezen zodat de schaamteloze zelfbevlekking de vermeende door De Vries ontdekte feiten weer eens overschaduwt.
Gisteren in P&W vertoonde De Vries weer dezelfde trekjes (hij was in ieder geval zichzelf, zal ik maar zeggen..) en werd hij bloedlink toen De Jonge hem met de waarheid confronteerde. Waarom reageerde De Vries niet zoals De Jonge (die De Vries wegzette als een boefje, zonder overdreven emotioneel te worden), maar werd hij in plaats daarvan witheet en ging hij op de man spelen? Het antwoord is dat De Jonge hem een spiegel voorhield terwijl de camera's snorden.
Hoe crimineel de meeste door De Vries onderzochte verdachten ook zijn; De Vries is al in staat om een moord te plegen op iemand die hem ook maar tien kijkers ontneemt met een dergelijke confrontatie: alles moet immers wijken ter eer en meerdere glorie van Peter the Salesman.
De zaak is heropent en zijn er weer mee aan de gang gegaan. Prima dus!quote:Op zaterdag 8 november 2008 23:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Wauw cultheld, ik pink een traantje weg. We zijn het eens.
Wie kan mij uitleggen wat Peter R. de Vries nu bereikt heeft in de zaak Holloway. Hij pronkte daar ook gisteravond weer mee.
Oh ja, wat heeft dat opgeleverd dan? Peter R. de Vries schermde er voor die uitzending mee dat hij de zaak had opgelost. Onzin natuurlijk. Hetzelfde rond de Puttense moordzaak - natuurlijk kan hij het op zijn conto schrijven dat hij die mannen heeft vrijgekregen maar als hij een echt goede was dan had hij de schuldige achter de tralies gekregen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 23:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
De zaak is heropent en zijn er weer mee aan de gang gegaan. Prima dus!
Ik denk dat Peter R gewoon ECHT gelooft dat hij de zaak Holloway opgelost heeft. Dat justitie er anders overdenkt, dat is zijn probleem kennelijk niet. Hij heeft het opgelost...daar is hij gewoon van overtuigd.quote:Op zaterdag 8 november 2008 23:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Wauw cultheld, ik pink een traantje weg. We zijn het eens.
Wie kan mij uitleggen wat Peter R. de Vries nu bereikt heeft in de zaak Holloway. Hij pronkte daar ook gisteravond weer mee. Maar ook uit wat hij vertelt over zijn nieuwe uitzending kun je opmaken dat het hem er louter om te doen is Joran een hak te zetten, niet om de zaak op te lossen.
Wat boeit ons dat nou? Die Van der Sloot is een lul, daarvoor hoef je geen undercoveramateur in Thailand in te zetten. Gaan we nu tot 2025 filmpjes zien van mensen die zich melden bij Peter R. de Vries omdat ze met Joran in foute paddestoelen/gestolen computers/kleffe kleuters handelen etc?
Prima als ze de moord op Natalee op kunnen lossen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 23:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
De zaak is heropent en zijn er weer mee aan de gang gegaan. Prima dus!
Jawel, er is weer een getuige toegevoegd aan het dossier, begreep ik...quote:Op zaterdag 8 november 2008 23:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja, wat heeft dat opgeleverd dan? Peter R. de Vries schermde er voor die uitzending mee dat hij de zaak had opgelost. Onzin natuurlijk. Hetzelfde rond de Puttense moordzaak - natuurlijk kan hij het op zijn conto schrijven dat hij die mannen heeft vrijgekregen maar als hij een echt goede was dan had hij de schuldige achter de tralies gekregen.
Dat de zaak rond Holloway heropend is, is puur symbolisch vanwege alle media-aandacht, dat kon niet anders. Maar inhoudelijk is er eigenlijk helemaal niks aan toegevoegd door De Vries. Enorm pijnlijk en kwetsend om over de rug van een overleden meisje zo'n show te maken.
Nu snap ik dat je ook maar een forumtroll bent, maar je hele betoog slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. De Vries is een misdaadverslaggever en geen openbaar ministerie. In beide zaken heeft hij echter met de beperkte toegang tot feiten meer weten te bereiken als de politie: Hij kon in ieder geval aantonen dat mensen onschuldig waren in de Puttense moordzaak, en als er nog twijfel over de schuld van Joran bestond voor de aflevering van PRdV dan was die na de aflevering wel weg.quote:Op zaterdag 8 november 2008 23:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja, wat heeft dat opgeleverd dan? Peter R. de Vries schermde er voor die uitzending mee dat hij de zaak had opgelost. Onzin natuurlijk. Hetzelfde rond de Puttense moordzaak - natuurlijk kan hij het op zijn conto schrijven dat hij die mannen heeft vrijgekregen maar als hij een echt goede was dan had hij de schuldige achter de tralies gekregen.
Dat de zaak rond Holloway heropend is, is puur symbolisch vanwege alle media-aandacht, dat kon niet anders. Maar inhoudelijk is er eigenlijk helemaal niks aan toegevoegd door De Vries. Enorm pijnlijk en kwetsend om over de rug van een overleden meisje zo'n show te maken.
Dat Peter R goede dingen gedaan heeft, is niet de vraag.quote:Op zondag 9 november 2008 01:27 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Nu snap ik dat je ook maar een forumtroll bent, maar je hele betoog slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. De Vries is een misdaadverslaggever en geen openbaar ministerie. In beide zaken heeft hij echter met de beperkte toegang tot feiten meer weten te bereiken als de politie: Hij kon in ieder geval aantonen dat mensen onschuldig waren in de Puttense moordzaak, en als er nog twijfel over de schuld van Joran bestond voor de aflevering van PRdV dan was die na de aflevering wel weg.
...
Als we Joran (die naar alle waarschijnlijkheid hardstikke schuldig is) maar lang genoeg onder druk blijven zetten, dan komt de waarheid zeker vroeg of laat boven tafel.
Excommissaris Jan Blaauw heeft hun onschuld bewezen.quote:Op zaterdag 8 november 2008 11:23 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Je begrijpt het echt niet he? Dankzij het werk van De Vries zijn twee onterecht veroordeelde verdachten vrijgesproken nadat ze zeven jaar onterecht hebben vastgezeten! Zeven jaar! Zeven jaar heeft hun familie, vrouw en kinderen hen moeten missen. De Vries kwam zowat dagelijks bij die familie over de vloer en was vrijwel de enige die geloofde in hun onschuld. En zie wat hij bereikt heeft.
Ik zal het niet romantiseren, hij wist ook dat het weer een paar mooie uitzendingen zou opleveren, maar wat is daar op tegen?
Hij werkt samen met justitie, lost misdaden op en schudt de boel wakker. We hebben als samenleving veel meer aan het werk van De Vries dan het cynische moralistische gelul van De Jonge.
Volledig mee eens. Hij kende zijn feiten niet, verlaagde zich tot niet-inhoudelijke argumenten en durfde Peter R. niet eens in zijn ogen te kijken aan het begin van zijn 'reprimande'. Wat een zwaktebod zeg, die vent. Ik vond overigens dat de gastheren te weinig ruimte overlieten voor De Vries om erop te reageren. Behoorlijk triest, allemaal.quote:Op zondag 9 november 2008 01:27 schreef Afwezig het volgende:
Ik vond FdJ echt weer een troosteloze performance geven, die man heeft in de mediawereld niets meer te zoeken. Freek is dood, Freek is een lijk met een kloppend hart. Hij is niet meer grappig, hij heeft geen gelijk, hij is zuur en helaas beseft hij dit zelf nog niet. De manier waarop hij PRdV aanviel was slecht en hij maakte zichzelf onmogelijk. Wat je ook van PRdV kan zeggen, in deze zaak gaat hij niet over lijken. Zeker ook aangezien dit alles met de volle instemming van de ouders van NH gebeurd. Ik ben ook geen groot fan van PRdV maar Freek zat hier gewoon fout.
Als of Pauw of Witteman zou zijn zou ik me doodschamen dat er iemand in mijn programma aan tafel zit die op een dergelijk ongehoorde wijze een van mijn gasten aanvalt.
Lang verhaal maar je reageert niet op het punt. Hier wordt voortdurend gezegd dat Peter R. de Vries de Puttense Moordzaak heeft opgelost. Dat is dus niet waar. Die zaak is tot vandaag niet opgelost.quote:Op zondag 9 november 2008 01:27 schreef Afwezig het volgende:
[..]
Nu snap ik dat je ook maar een forumtroll bent, maar je hele betoog slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. De Vries is een misdaadverslaggever en geen openbaar ministerie. In beide zaken heeft hij echter met de beperkte toegang tot feiten meer weten te bereiken als de politie: Hij kon in ieder geval aantonen dat mensen onschuldig waren in de Puttense moordzaak, en als er nog twijfel over de schuld van Joran bestond voor de aflevering van PRdV dan was die na de aflevering wel weg.
Laten we niet vergeten dat zonder de aandacht van PRdV er twee mannen jaren onschuldig in de bajes hadden gezeten en nooit rectificatie gekomen was. Alle media-aandacht heeft deuren voor die mannen geopend die anders absoluut gesloten waren gebleven. Mocht er natuurlijk nog twijfel bestaan dan is het met de aanhouding van de bezitter van het zaad in de Puttense moordzaak aangetoond dat de heren 100% onschuldig waren en dat de media-aandacht de doorbraak hierin heeft gegeven.
Tja, dat is ook een manier. Opjagen op basis van vermoedensquote:Als we Joran (die naar alle waarschijnlijkheid hardstikke schuldig is) maar lang genoeg onder druk blijven zetten, dan komt de waarheid zeker vroeg of laat boven tafel.
Nee, FdJ verwoordde het nogal onhandig maar zijn punt is juist: PrdV kiest voor de sensatie over de rug van een dood meisje. Die ouders zijn net zo fout als PrdV.quote:Ik vond FdJ echt weer een troosteloze performance geven, die man heeft in de mediawereld niets meer te zoeken. Freek is dood, Freek is een lijk met een kloppend hart. Hij is niet meer grappig, hij heeft geen gelijk, hij is zuur en helaas beseft hij dit zelf nog niet. De manier waarop hij PRdV aanviel was slecht en hij maakte zichzelf onmogelijk. Wat je ook van PRdV kan zeggen, in deze zaak gaat hij niet over lijken. Zeker ook aangezien dit alles met de volle instemming van de ouders van NH gebeurd. Ik ben ook geen groot fan van PRdV maar Freek zat hier gewoon fout.
Ik zou me eerder schamen dat PrdV er steeds weer zit zonder dat ik hem een kritische vraag durf te stellen.quote:Als of Pauw of Witteman zou zijn zou ik me doodschamen dat er iemand in mijn programma aan tafel zit die op een dergelijk ongehoorde wijze een van mijn gasten aanvalt.
Wel waar. Ze hebben naar aanleiding van een DNA-match iemand anders opgepakt, en of die gast is al veroordeeld, of hij moet nog veroordeeld worden. Dat is dus zeker een ontwikkeling, maar eigenlijk niet relevant. De Vries wilde aantonen dat Viets en Du Bois onschuldig waren, en dat heeft hij gedaan (met hulp van anderen). In de nasleep hiervan is een andere verdachte opgepakt. De Vries heeft dit echter geinitieerd, dus verdient hij zeker een groot deel van de credits.quote:Lang verhaal maar je reageert niet op het punt. Hier wordt voortdurend gezegd dat Peter R. de Vries de Puttense Moordzaak heeft opgelost. Dat is dus niet waar. Die zaak is tot vandaag niet opgelost.
Opjagenquote:Tja, dat is ook een manier. Opjagen op basis van vermoedens
Freek heeft een pak boter op zijn hoofd, want hij profileerde zichzelf in 1978 ook over de rug van al die dwaze moeders. Onzin-argument. Het is simpel: die moeder van NH wilde duidelijkheid, Peter R is erin gedoken rn heeft hem in de val gelokt. Hij heeft toegegeven dat hij wist wat er met NH is gebeurd. Dat dit juridisch gezien moeilijk ligt, is Peter R niet aan te rekenen. Het is gewoon een combinatie van belangen: de onderste steen boven krijgen willen ze allebei, die vrouw omdat ze wil weten wat er met haar dochter is en Peter R omdat hij journalistiek wil scoren. Niks mis mee. Doet niks af aan het werk dat hij heeft geleverd.quote:Nee, FdJ verwoordde het nogal onhandig maar zijn punt is juist: PrdV kiest voor de sensatie over de rug van een dood meisje. Die ouders zijn net zo fout als PrdV.
Wat een onzin zeg. Hij hield zich bij feiten, terwijl Freekie irrelevante onzin aandroeg. Hier kreeg hij erg veel ruimte voor. Het is dus onzin te beweren dat de gastheren op de hand van De Vries waren.quote:Ik zou me eerder schamen dat PrdV er steeds weer zit zonder dat ik hem een kritische vraag durf te stellen.
Ik denk dat hij prima tegen gefundeerde kritiek kan. Ik zou ook pissig worden van het losse schieten van een has-been lolbroek die een karikatuur van zichzelf is geworden en zijn feiten gewoon niet op een rij heeft.quote:En daarbij was goed te merken dat Peter R. de Vries ook wel heel erg snel op zijn teentjes is getrapt. Want hij kon totaal geen kritiek hebben.
Oplossingen interesseren je dus niet, net als De Vries???quote:Op zondag 9 november 2008 18:43 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Wel waar. Ze hebben naar aanleiding van een DNA-match iemand anders opgepakt, en of die gast is al veroordeeld, of hij moet nog veroordeeld worden. Dat is dus zeker een ontwikkeling, maar eigenlijk niet relevant.
nou die freek is een zak die met iedereen ruzie maaktquote:Op zondag 9 november 2008 17:19 schreef agter het volgende:
Peter R kan niet tegen kritiek.
Dat is wel duidelijk geworden...
Hij maakt goede programma's, nu op SBS6quote:Op zondag 9 november 2008 21:28 schreef Peter88Online het volgende:
http://www.mediacourant.nl/?p=6533
Kun je toch zien hoe kinderachtig Peter R. de Vries kan zijn
Dat zeg ik niet. Ik stel dat het werk van De Vries ophoudt wanneer hij aantoont dat Viets en Du Bois onschuldig zijn. Wat daarna komt is de taak van justitie en overheid (verdachte opsporen, berechten, etc). Wel lezen aub.quote:Op zondag 9 november 2008 21:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Oplossingen interesseren je dus niet, net als De Vries???
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |