Ik ben benieuwd hoe men dit voor elkaar zou willen krijgen...quote:Andere zien senarios waar ze de burgers zullen laten smeken gechipt te worden.
ik wou hier gewoon even eenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:45 schreef Odysseuzzz het volgende:
Voor bepaalde mensen is het slechts een vraag van wanneer dit wordt opgelecht. Andere zien senarios
Angst meer in zijn algemeenheid. "Rampen bestrijding" oid.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:58 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe men dit voor elkaar zou willen krijgen...
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:58 schreef Chriz2k het volgende:
Natuurlijk niet.
Daarom zal de overheid er ook voor zorgen dat mensen bij hun geboorte al worden gechipt.
Dislectie is a bitch, soms. ^_^quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:00 schreef Ingenia het volgende:
[..]
ik wou hier gewoon even eenbij plaatsen.
in dat geval trek ik mijn 'quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:12 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Angst meer in zijn algemeenheid. "Rampen bestrijding" oid.
[..]
Ja, perhaps.
[..]
Dislectie is a bitch, soms. ^_^
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Een halve seconde magnetron en die chip is er geweest!
Chip=Satan ?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:56 schreef Integrity het volgende:
Ik ben Christen, dat voorop. De bijbel (Openbaringen) heeft het over een merkteken 666 op het voorhoofd of de rechterhand. Heel veel Christenen zijn ervan overtuigd dat het gaat om een chip. Je vraagt om mijn mening: als die chip een werkelijkheid word, dan weiger ik die chip op grond van wat de bijbel hierover zegt.
Dan zijn we met z'n allen blij dat jij het niet voor het zeggen hebtquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:13 schreef Guncta het volgende:
Tuurlijk!
Ik heb niks te verbergen.
En mensen die dat wel hebben of denken dat ze dat in de toekomst hebben, die hebben in mijn ogen geen recht op dergelijke voorzieningen.
Mooi, ik hang zelf geen religie aan maar zie we hoe sommige dingen veel meer worden gewaardeerd door gelovige. Hellaas soms uit angst.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:56 schreef Integrity het volgende:
Ik ben Christen, dat voorop. De bijbel (Openbaringen) heeft het over een merkteken 666 op het voorhoofd of de rechterhand. Heel veel Christenen zijn ervan overtuigd dat het gaat om een chip. Je vraagt om mijn mening: als die chip een werkelijkheid word, dan weiger ik die chip op grond van wat de bijbel hierover zegt.
Durf Nederlands te praten op dit forum.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:45 schreef Odysseuzzz het volgende:
Natuurlijk zijn er de mensenrechten waarin de lichamelijk integriteit staat beschreven. Maar ja, veel ontwikkelde landen zijn natuurlijk nog vol goede moed mensenrechten schenden.
Overheid en Co hebben zoals je misschien weet de technologie al klaar. Voor bepaalde mensen is het slechts een vraag van wanneer dit wordt opgelegt. Andere zien senarios waar ze de burgers zullen laten smeken gechipt te worden.
Ik persoonlijk gruwel bij dergelijke gedachten. Maar ja, ik gruwel ook van een id plicht. Wellicht zouden ze me in de toekomst aanpraten dat ik aan anxiety disorder leid. Dat laatste zou grappig zijn als het niet in en in droevig was.
Dus ja, denk je dat mensen zo naief, bang en/of dom zijn zich laten verleiden tot dergelijke onmenselijke fascistische totalitaire middelen? Zou jij het toestaan?
Als dat op een gegeven moment veranderd wordt, dan vind je het prima en zou je - indien je een oproep hiervoor kreeg - je melden en laten chippen?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:16 schreef Adelante het volgende:
Zolang er in de grondwet nog staat dat de Overheid geen inbreuk mag maken op mijn lichaam kunnen ze de boom in.
Sja weet je, ik vind het ook niet handig om overal iets achter te zoeken. Word je gek van. Ik vind sowieso dat je het ook met een pasje kunt afhandelen. Hoef er niets voor in mijn lichaam. Een chip kun je ook wel manipuleren, net als een pas.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:19 schreef Boswachtertje het volgende:
@Integrity: niet te serieus nemen, maar dit las ik vandaag o.a. in de Volkskrant:
China verlaagt rente
AMSTERDAM (Dow Jones)--China heeft de eenjaarsrente op leningen en deposito's verlaagd met 27 basispunten. Dat maakt de Chinese Centrale Bank woensdag bekend.
De renteverlaging gaat in op donderdag.
De rente op een eenjaarslening in yuans wordt verlaagd van 6,93% naar 6,66%. De rente op een eenjaarsdeposito daalt naar 3,60% van 3,87%.
bron
Ik snap jou niet helemaal, kun je jezelf wat toelichten?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:17 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Mooi, ik hang zelf geen religie aan maar zie we hoe sommige dingen veel meer worden gewaardeerd door gelovige. Hellaas soms uit angst.
Vandaar ook dat je het niet te serieus moet nemen. Nummers/getallen kunnen ook weer gemanipuleerd ingezet worden en dan ben je inderdaad het einde zoekquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 18:58 schreef Integrity het volgende:
Sja weet je, ik vind het ook niet handig om overal iets achter te zoeken. Word je gek van. Ik vind sowieso dat je het ook met een pasje kunt afhandelen. Hoef er niets voor in mijn lichaam. Een chip kun je ook wel manipuleren, net als een pas.
zo zal het wel verkocht worden ja... eerst gewoon als leuke gadget voor hippe clubs, dan als opvolger voor de creditcard voor de uberrijken, zodat iedereen het vooral wil hebben. Pas later zal "per toeval" de mogelijkheid ontdekt worden om de burgers te controleren en te volgen.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:33 schreef ToT het volgende:
Volgens mji hadden we hier al een topic over, maar never mind.
Uiteraard zeg ik "Nee!", maar je zult steeds meer handige gadgets krijgen in steeds kleinere apparaatjes, en uiteindelijk zul je je mobieltje, TomTom, Playstation, Internetverbinding en weet ik wat nog meer in zo'n klein dingetje hebben dat je hem steeeds kwijt zult zijn. Onderhuids implanteren is dan weer een oplossing.
Ff paspoortje inbakken en je bent 24 uur per dag overal te traceren.
psst... dat mogen ze wel en dat doen ze ookquote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:16 schreef Adelante het volgende:
Zolang er in de grondwet nog staat dat de Overheid geen inbreuk mag maken op mijn lichaam kunnen ze de boom in.
Ik bedoel dat waarden, en soms ook begrip, omtrend bepaalde belangrijke zaken in de regel door bepaalde gelovige makerlijker wordt ingezien dan atheisten die klaarbijkelijk makkelijker worden gedreven door andere zaken. Simpel omdat die geloven gebaseerdt zijn op, en duidelijk wortels hebben in, culturen die veel ouder zijn dan wat nu wordt geintroduceerd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:00 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ik snap jou niet helemaal, kun je jezelf wat toelichten?
Idd, maar ja we shall overcome dat weet iedereen.quote:Op zaterdag 1 november 2008 22:23 schreef nokwanda het volgende:
Het lullige is dat al die registraties ook zo wel nut hebben. Zo wordt het iig wel gebracht. Zo ook vandaag. Er lag een brief van het ministerie van Volksgezondheid, welzijn en sport op de mat over het EPD met een bezwaarformulier erbij. Ik denk niet dat er veel mensen bezwaar zullen maken.
Als er ooit een chip komt zullen ze dat op eenzelfe manier introduceren. Het aannemelijk maken en alleen het nut openbaren.
Uit jouw reacties haal ik anders ook wel een aantal redenen waarom jij een chip zou weigeren, welke te maken hebben met angst. Vooropstaand je reactie met betrekking tot betalen etc.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 23:17 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Mooi, ik hang zelf geen religie aan maar zie we hoe sommige dingen veel meer worden gewaardeerd door gelovige. Hellaas soms uit angst.
Ik twijfel er aan of bovenstaande tekst wel op een chip wijst, al is dat wel voor de hand liggend.quote:Verder liet het bij alle mensen, jong en oud, rijk en arm, slaaf en vrije, een merkteken zetten op hun rechterhand of op hun voorhoofd. 17 Alleen mensen met dat teken – dat wil zeggen de naam van het beest of het getal van die naam – konden iets kopen of verkopen.
18 Hier komt het aan op wijsheid. Laat ieder die inzicht heeft het getal van het beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid. Het getal is zeshonderdzesenzestig.
Angst? Ik word gewoon ziek bij het aanzien van fascisme. Natuurlijk heb ik ook wat isseus met lijfsbehoud. En er bestaat zeker een angst dat de massa nog dommere dingen gaat doen. Maar ik plaats mijn publieke reacties uiteraard niet omdat ik bang ben. En btw niemand hoeft ooit bang te zijn.quote:Op zondag 2 november 2008 04:28 schreef opinionr het volgende:
[..]
Uit jouw reacties haal ik anders ook wel een aantal redenen waarom jij een chip zou weigeren, welke te maken hebben met angst. Vooropstaand je reactie met betrekking tot betalen etc.
Dit lijkt wel rechtstreeks geleend uit de bijbel.
Over het beest uit de zee:
[..]
Ik twijfel er aan of bovenstaande tekst wel op een chip wijst, al is dat wel voor de hand liggend.
Desalniettemin zou ik een chip ook weigeren als ik geen christen was.
"Ik heb niets te verbergen"-mentaliteitquote:Op zondag 2 november 2008 08:16 schreef Halcon het volgende:
Ja, ik heb niets te verbergen.
Even googlen op paranoiaquote:Op zondag 2 november 2008 08:35 schreef ToT het volgende:
[..]
"Ik heb niets te verbergen"-mentaliteit
Goed, dus jou mogen we chippen, je kamer vol camera's hangen etc?quote:
Zo zullen ze ook wel een reden vinden om ons allemaal te chippen, zogenaamd om ons allemaal te "beschermen"quote:Op zondag 2 november 2008 19:36 schreef Erasmo het volgende:
Ja want waarom zou je fouilleren als je ook gewoon messentrekkers en dealers naar binnen kan laten?
Maar kinderen wel.quote:Op woensdag 5 november 2008 19:29 schreef JediMasterLucia het volgende:
Nee, ik wil geen chip in mijn lijf. ik ben geen hond dat zoek kan raken
En als je naar amerika vliegt.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 20:28 schreef PietjePuk007 het volgende:
Als 't eenmaal zover is word je ertoe gedwongen, net als je nu een vingerafdruk moet afgeven als je opgepakt wordt.
Obama gaat dat terugdraaien!quote:
Dat deed ik ook een tijdje, maar ze plukken je helemaal leeg met hun boetes. Zo wordt je straks ook wel gedwongen die chip te nemen wacht maar af, dat gaat gewoon langs wegen dat je anders geen supermarkt meer doorkomt, geen dokter meer kunt bezoeken, mischien nieteens de huur meer kunt betalen.quote:Op donderdag 6 november 2008 17:03 schreef MarMar het volgende:
Hell no, ze herkennen me maar aan mn tattoos!
Ik draag al heel demonstratief nooit mn id-kaart bij me tenzij ik langs een vliegveld moet oid.
Wat een ongefundeerde bangmakerij weer.quote:Op vrijdag 7 november 2008 09:36 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Dat deed ik ook een tijdje, maar ze plukken je helemaal leeg met hun boetes. Zo wordt je straks ook wel gedwongen die chip te nemen wacht maar af, dat gaat gewoon langs wegen dat je anders geen supermarkt meer doorkomt, geen dokter meer kunt bezoeken, mischien nieteens de huur meer kunt betalen.
Goh, ik heb nog nooit een boete gehadquote:Op vrijdag 7 november 2008 09:36 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Dat deed ik ook een tijdje, maar ze plukken je helemaal leeg met hun boetes. Zo wordt je straks ook wel gedwongen die chip te nemen wacht maar af, dat gaat gewoon langs wegen dat je anders geen supermarkt meer doorkomt, geen dokter meer kunt bezoeken, mischien nieteens de huur meer kunt betalen.
Ik ben anders wel eens aangehouden omdat ik "op een gezocht persoon leek' hoewel dit nog wel voor de ID plicht was. Ben na de id plicht 2x aangehouden zonder reden in het eerste jaar na invoering. Daarna niet meer gebeurd maar ik ken best wel wat mensen die nogsteeds soms zonder reden aangehouden worden omdat ze met een groepje over straat lopen, het eerste wat je dan te horen krijgt is "kunt u zich legitimeren"quote:Op vrijdag 7 november 2008 10:30 schreef MarMar het volgende:
[..]
Goh, ik heb nog nooit een boete gehad
Als je geen fietsen jat of ruzies schopt en gewoon normaal over straat loopt, vragen ze echt niet zomaar als een soort gestapo je id-kaart.
Ach ja, tegenwoordig zijn er ook al zones in Nederland waar ze je preventief mogen fouilleren, zodat dat er ook maar enige verdenking bestaat van een misdrijf. Dat betekent dat het bij wet geregeld is dat iemand anders jou tegen jouw zin mag aanraken zonder dat jij daar iets aan kunt doen.quote:Op vrijdag 7 november 2008 17:04 schreef Vedanta_veri het volgende:
[..]
Ik ben anders wel eens aangehouden omdat ik "op een gezocht persoon leek' hoewel dit nog wel voor de ID plicht was. Ben na de id plicht 2x aangehouden zonder reden in het eerste jaar na invoering. Daarna niet meer gebeurd maar ik ken best wel wat mensen die nogsteeds soms zonder reden aangehouden worden omdat ze met een groepje over straat lopen, het eerste wat je dan te horen krijgt is "kunt u zich legitimeren"
Vrij land he, mischien hadden onze opa's gewoon helemaal niet moeten vechten had ze nog wat levens gescheeld want hitlers europa en ausweis zijn tegenwoordig normaal.
quote:Op zondag 2 november 2008 08:36 schreef Specularium het volgende:
[..]
Technisch gezien heb je dan een chip verborgen.
Beschermen wordt ook een stuk makkelijker met zo'n chip!quote:Op zondag 2 november 2008 19:40 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Zo zullen ze ook wel een reden vinden om ons allemaal te chippen, zogenaamd om ons allemaal te "beschermen"
Tuurlijk. Ik denk dat je liever een chip hebt in NL dan geen chip in China met de "rechten" van een modale Chinees.quote:Op maandag 3 november 2008 13:17 schreef TeenWolf het volgende:
nooit
dan sluit ik me wel liever aan bij china of rusland
Ga aub geschiedenis studeren.quote:Op maandag 10 november 2008 04:55 schreef Chloe- het volgende:
Ik vind het een vreemd idee, maar snap wel dat we naar dit soort dingen toe gaan in de toekomst.Ik wil wel graag nu al even eisen dat ik er NIKS van wil voelen!
Wel goede punten die je hier maakt. We kunnen idd wel vertrouwen op de zelfoverschatting en arrogantie van fascisten en hun impotente waanideeen. Maar toch zou het geen kwaad kunnen als mensen zich meer bewust zijn van hun rechten en de geschiedenis en het heden.quote:Op maandag 10 november 2008 17:43 schreef RM-rf het volgende:
ik heb een paspoort met RFID chip en een OV-kaart uit rotterdam met een RFID chip erin ...
die dingen liggen thuis en gebruik ik nooit...
ze hebbeen ook verder weinig nut, ook voor een overheid niet ... en dat is de belangrijkste reden dat ik er geen grote 'angsten' voor heb
punt is nu net dat veel van de beslissingnemers aan eenzelfde euvel leiden als de hardcore aluminium-hoedjes ..
ze geloven dat RFID-chips en soort van 'wondermiddel' wat betreft beveiliging en controle is ...
Dàt is onzin, RFID is daarvoor volledig ongeschikt..
helaas is het zo dat juist de sterke complot-gedachtes verbreiding eerder als een soort van 'reclame' voor alelrhande RFID-technieken werkt ... de alumium hoedjes zijn de beste promotors van die techniek voor iets waarvoor het niet geschikt is, juist omdat die wel denken dat een overheid met RFID chips opeens gedrag van individueen zou kunnen controleren, en dat 'geloof' met een hardnekkigheid graag willen verbreiden terwijl ze iedere zinnige en realistische nuance-gedachte die op de werkelijkheid van het 'falen' van die techniek in meerdere zinnen, niet willen inzien en wegdrukken.
Jaja over de beperkte rechten van een Chinees, is dat het enige dat je kunt aanhalen als vergelijking enkelt omdat je dit zo veel in het nieuws hoort? Schaapquote:Op zondag 9 november 2008 06:50 schreef Halcon het volgende:
[..]
Tuurlijk. Ik denk dat je liever een chip hebt in NL dan geen chip in China met de "rechten" van een modale Chinees.
dit is nog niet eens zo vergezocht.. Het zou best goed kunnen dat ze op die manier die chip kunnen introduceren.quote:Op zaterdag 8 november 2008 01:42 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ikzelf absoluut niet. Toch ik kan ik me ook wel voorstellen dat wellicht kinderen op de lagere scholen mischien een ander beeld mee zullen krijgenen omtrent deze chip. En zo milder tegeonover zo;n maatregel staan op latere leeftijd. Mischien wordt het dan wel 'cool' gepresenteerd. Met oa. het voordeel dat je je lieve fikkie makkelijker terug kan vinden. Of dat viespeuken je niet meer kunnen kidnappen en dat het dus wel zo veilig is (met brochure). Ik zie dat helemaal voor me.
Als dit scenario werkelijkheid wordt is dat voor mij beweijs dat de overheden dusdanig wanhopig zijn mensen te willen chippen. Ik hoop dat ik ongelijk heb.
wtf???quote:Op donderdag 27 november 2008 01:22 schreef DaantjeF het volgende:
Nee hoor, eerst gewoon een bonus geven aan diegenen die het als eerst accepteren, bonus van 500 euro automatisch op je rekening. Alle mensen die het moeilijk hebben happen direct en daarna voor de rest gewoon "verplichten" via het ziekenfonds.
Geen chip? Geen mogelijkheid tot betalen, geen rekening, geen geld, geen eten, geen woning, geen social security number...kortom: "outcast" lees: zwerver/rebel. En bij zwever en rebel staat over 20 jaar in de Dikke van Dale "terrorist". En dan mogen ze je oppakken en "wegdoen".
Als de massa hier niet voor kiest, gaat het niet door, maar ik vrees voor het gemiddelde iq dat dit niet wantrouwt en ziet aankomen...
Fictie? Misschien. In ieder geval leveren we weer wat meer vrijheid in, dat kan niemand ontkennen... Willen we dat? is vrijheid niet het mooiste wat er is? Of is dat al een illusie in deze tijd? Waarom moet ik belasting betalen aan iemand die zelf geen belasting hoeft te betalen en dat terwijl ze tot de rijksten van de wereld behoren?
Voor de mensen die denken dat de chip 666 is. Ik weet uit eigen ervaring dat technologie niets te maken heeft met 666. Zoek maar ergens hier in dit forum, ik leg het heel duidelijk uit in een voorgaand topic.
666 is namelijk een vertaling van Jezus, en de "Aminata Muscuria" oftwel "food of the Gods" een paddestoel dus, waardoor je 40 dagen in woestijn je zonden overdenkt EN gewaar wordt. Beetje lastig om alles weer uit te leggen, maar 666 heeft te maken met het "breken van de vrije wil". De utlieme zelfconfrontatie, het oplossen van het Ego, geloof me... ik kreeg namelijk die paddestoek en inwijding ooit (ongewild) toegedient door een "Meester". Dat de bijbel hiervoor waarschuwt is terecht, want het maakt een mens "vogelvrij"... heeft te maken met "zelf veroordeling" en het openen van het derde oog / beschermveld aura openbreking. belangrijk is dan om uit handen te blijven van vervolgers oftwel "spirituele politie". Never give up! No matter what the cause! Dus... maak je geen zorgen, "hou je (voor)hoofd koel".
Meer "chip' info?
"De Chip" - Friend or Foe ?
Meer "666" info?
www als 666
(in de link staat dat www 666 is, dit klopt niet, wees niet op een foutief spoor gezet, lees het topic en je weet het)
nee, dromenvanger schreef ook heel erg vreemd en was soms lastig te volgen ...quote:Op woensdag 17 december 2008 15:38 schreef Echo99 het volgende:
PS: DaantjeF ben jij de nieuwe dromenvanger of wat?
Ik moet werkelijk waar alle zeilen bijzetten om er chocola van te kunnen maken.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee, dromenvanger schreef ook heel erg vreemd en was soms lastig te volgen ...
Alhoewel ik daantjeF's ideen zeker niet deel, ze erg paranoia vind, moet ik zeggen dat ze ze qua 'schrijfstijl' goed kan beschrijven en er helder over communiceert.
om hetzelfde te geloven misschien... dat zou ik ook niet kunneen ... maar de dingen die ze opnoemt, symboliek, bepaalde kruisverbanden aanhalen... dat is toch niet zo moeilijk?quote:Op woensdag 17 december 2008 15:51 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik moet werkelijk waar alle zeilen bijzetten om er chocola van te kunnen maken.![]()
![]()
Nou, binnen 1 zin van het getal 666 een paddestoel maken vind ik lastig te volgen hoorquote:Op woensdag 17 december 2008 15:54 schreef RM-rf het volgende:
[..]
om hetzelfde te geloven misschien... dat zou ik ook niet kunneen ... maar de dingen die ze opnoemt, symboliek, bepaalde kruisverbanden aanhalen... dat is toch niet zo moeilijk?
dat iemand in WWW het getal 666 kan zien is verder best logisch te beagumenteren... de hele joodse numerologie (gematrie) werkt met zulke verbanden, die bijna oneindig door te trekken zijn (ikzelf zie het meer als en soort van eindeloze 'meditiatie-techniek').
Of je qua wereldbeeld je erdoor laat beinvloedden is verder imho een persoonlijke keuze
groot vertrouwen in de 'overheid' heb jij ... alsof die alles doen vanuit een 'groot plan'quote:Op woensdag 17 december 2008 18:09 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ze zouden niet door al die moeite heen gaan als ze geen plan hadden.
Oke.quote:
Ik zou NIET eens willen die voorzieningen. Die voorzieningen zijn er juist om ons NOG verder te ondermijnen.quote:En mensen die dat wel hebben of denken dat ze dat in de toekomst hebben, die hebben in mijn ogen geen recht op dergelijke voorzieningen.
we zijn vanaf dat moment nog NOOIT zo onbeschermd geweest. Je privacy is compleet weg.quote:Op zaterdag 8 november 2008 08:29 schreef Halcon het volgende:
[..]
Beschermen wordt ook een stuk makkelijker met zo'n chip!
Dat is het enige doel. Een ander doel heeft het niet. Gemak dient de mens ammehoela.quote:Op donderdag 27 november 2008 01:22 schreef DaantjeF het volgende:
Nee hoor, eerst gewoon een bonus geven aan diegenen die het als eerst accepteren, bonus van 500 euro automatisch op je rekening. Alle mensen die het moeilijk hebben happen direct en daarna voor de rest gewoon "verplichten" via het ziekenfonds.
Geen chip? Geen mogelijkheid tot betalen, geen rekening, geen geld, geen eten, geen woning, geen social security number...kortom: "outcast" lees: zwerver/rebel. En bij zwever en rebel staat over 20 jaar in de Dikke van Dale "terrorist". En dan mogen ze je oppakken en "wegdoen".
Als je mensen wilt informeren wordt je vierkant uitgelachen.quote:Als de massa hier niet voor kiest, gaat het niet door, maar ik vrees voor het gemiddelde iq dat dit niet wantrouwt en ziet aankomen...
Daar zijn de 800 FEMA-concentratiekampen voor.quote:Fictie? Misschien. In ieder geval leveren we weer wat meer vrijheid in, dat kan niemand ontkennen... Willen we dat? is vrijheid niet het mooiste wat er is? Of is dat al een illusie in deze tijd? Waarom moet ik belasting betalen aan iemand die zelf geen belasting hoeft te betalen en dat terwijl ze tot de rijksten van de wereld behoren?
666 is toch hebreeuws (of verwante taal) voor jezus. Je spiegelbeeld stelling, 999 is dan toch het kwade?quote:Voor de mensen die denken dat de chip 666 is. Ik weet uit eigen ervaring dat technologie niets te maken heeft met 666. Zoek maar ergens hier in dit forum, ik leg het heel duidelijk uit in een voorgaand topic.
666 is namelijk een vertaling van Jezus, en de "Aminata Muscuria" oftwel "food of the Gods" een paddestoel dus, waardoor je 40 dagen in woestijn je zonden overdenkt EN gewaar wordt. Beetje lastig om alles weer uit te leggen, maar 666 heeft te maken met het "breken van de vrije wil". De utlieme zelfconfrontatie, het oplossen van het Ego, geloof me... ik kreeg namelijk die paddestoek en inwijding ooit (ongewild) toegedient door een "Meester". Dat de bijbel hiervoor waarschuwt is terecht, want het maakt een mens "vogelvrij"... heeft te maken met "zelf veroordeling" en het openen van het derde oog / beschermveld aura openbreking. belangrijk is dan om uit handen te blijven van vervolgers oftwel "spirituele politie". Never give up! No matter what the cause! Dus... maak je geen zorgen, "hou je (voor)hoofd koel".
Meer "chip' info?
"De Chip" - Friend or Foe ?
Meer "666" info?
www als 666
(in de link staat dat www 666 is, dit klopt niet, wees niet op een foutief spoor gezet, lees het topic en je weet het)
ik ben compleet met DaantjeF eens.quote:
bekijk suspect nation en dan vooral laatste 20 minuten.quote:Op woensdag 17 december 2008 17:30 schreef TeChNo2 het volgende:
Ik zie niet in wat een onderhuidse chip als nut zou kunnen hebben voor zowel de persoon zelf als de (grote boze) overheid, alhoewel: pinnen met je wijsvinger lijkt me ook best wel weer cool. Kan me wel iets voorstellen met medische gegevens maar verder...
Ik denk dat we straks een faraday-kooi-kostuum moeten maken...quote:Op zondag 21 december 2008 23:44 schreef Man-E-Faces het volgende:
Het leukste vermoeden vind ik nog wel dat ze straks je chip/nummer op non-actief kunnen zetten, als je bijv betalingsachterstanden hebt of wat dan ook. zodat je nieteens eten kunt kopen of tanken. Is wel een erg extreem voorbeeld en nog nieteens werekelijheid maarja, wie weet. Als de chip er komt is het idd bedoeld zoveel mogelijk van je hebben en houden op die chip te plaatsen. Dat is zowat een feit. En dat ze je dan met poortjes kunnen volgen/registreren is geen science-fiction.
mensen beseffen niet dat het een nieuwe 21ste eeuw stippenkaart is.quote:Op zondag 21 december 2008 23:50 schreef MaGNeT het volgende:
Mocht er ooit nog eens een oorlog uitbreken (niet onmogelijk, er zijn al 2 wereldoorlogen geweest) dan maak je het je vijand natuurlijk wel erg eenvoudig.
Kwestie van mensen verzamelen, chips uitlezen, kijken in de database van de (lokale) overheid en je weet direct wie er op de brandstapel kunnen...
Ofwel: zo'n chip komt niet in mijn lijf. Ik weet namelijk nooit of ik nog in de situatie kom dat ik wél wat te verbergen heb.
Bovenstaande geldt ook voor DNA databases.
De strijd tegen de terrorisme. Ideaal om zo snel mensen op afstand te identificeren. Geen chip? Komt u maar mee, u heeft wat uit te leggen!quote:Op maandag 22 december 2008 09:25 schreef fruityloop het volgende:
Nee, ik zou me niet laten chippen. Overigens kan ik zo 123 ook geen werkbaar/plausibel scenario bedenken waarbij alle Nederlanders verplicht zo'n ding zouden moeten dragen.
Ok, de strijd tegen het terrorisme is nu wel ongeveer op zijn hoogtepunt, qua maatregelen dan, niet qua resultaat uiteraard.quote:Op maandag 22 december 2008 09:30 schreef ToT het volgende:
[..]
De strijd tegen de terrorisme. Ideaal om zo snel mensen op afstand te identificeren. Geen chip? Komt u maar mee, u heeft wat uit te leggen!
waarom dan wel kilometerheffing met een straf van 6 jaar als je je GPS uitzet ?!!quote:Op maandag 22 december 2008 09:25 schreef fruityloop het volgende:
Nee, ik zou me niet laten chippen. Overigens kan ik zo 123 ook geen werkbaar/plausibel scenario bedenken waarbij alle Nederlanders verplicht zo'n ding zouden moeten dragen.
en wel een chip is het onmogelijk te verstoppen of te onderduiken.quote:Op maandag 22 december 2008 09:30 schreef ToT het volgende:
[..]
De strijd tegen de terrorisme. Ideaal om zo snel mensen op afstand te identificeren. Geen chip? Komt u maar mee, u heeft wat uit te leggen!
We zitten nu nog in de fase waarbij je huisdier gechipt MOET worden. Anders wordt het niet geholpen of iets dergelijks. Misselijk makend.quote:Op maandag 22 december 2008 09:50 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ok, de strijd tegen het terrorisme is nu wel ongeveer op zijn hoogtepunt, qua maatregelen dan, niet qua resultaat uiteraard.Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat een chip-wet ook maar enige kans van slagen zal hebben, zelfs niet in Amerika waar ze toch al aardig wat vrijheden ingeleverd hebben, laat staan hier in Europa. Als je ziet wat er qua aanslagen heeft plaatsgevonden sinds 9/11 dan zijn die incidenten toch wel een paar klassen lager dan met 2 widebody's een stel wolkenkrabbers neerhalen, dus wat voor enorme catastrofe zal er volgens jou dan moeten plaatsvinden om dit door een forse meerderheid van een democratisch gekozen regering gesteund te krijgen?
Voor zo'n wet zal volgens mij oa de grondwet aangepast moeten worden etc etc, nog even afgezien van de bijna onmetelijk ingewikkelde praktische invulling. Nee, ik zie het niet gebeuren..
6 jaar? Waar haal je dat vandaan?quote:Op maandag 22 december 2008 10:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
waarom dan wel kilometerheffing met een straf van 6 jaar als je je GPS uitzet ?!!
Ben je nu echt zo naief?!
Pardon? Je vergelijkt weer appels met peren.quote:Op maandag 22 december 2008 10:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
waarom dan wel kilometerheffing met een straf van 6 jaar als je je GPS uitzet ?!!
Ben je nu echt zo naief?!
Je zou een goed paard zijn, je draaft altijd zo goed door.......quote:Op maandag 22 december 2008 10:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
We zitten nu nog in de fase waarbij je huisdier gechipt MOET worden. Anders wordt het niet geholpen of iets dergelijks. Misselijk makend.
Dan is het je kind van 3/4 jaar stel je voor dat het wegrent. Voor mij is dat weer een sneer naar incompetentie van ouders. Dan gaan ze voordeeltjes introduceren voor belasting/verzekering. En dan wordt je verplicht tot chip. Geen chip niet verzekerd en dus een crimineel/terrorist.
We hebben al lang geen recht meer op ons eigen lichaam.
Je hebt zelf geen kinderen he? Kinderen zijn individuen met een eigen mening en een eigen wil. Hoe graag ik mijn kind van 3 ook zou controleren met chemtrails, vaccinaties (jouw specialiteitquote:Op maandag 22 december 2008 10:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
We zitten nu nog in de fase waarbij je huisdier gechipt MOET worden. Anders wordt het niet geholpen of iets dergelijks. Misselijk makend.
Dan is het je kind van 3/4 jaar stel je voor dat het wegrent. Voor mij is dat weer een sneer naar incompetentie van ouders. Dan gaan ze voordeeltjes introduceren voor belasting/verzekering. En dan wordt je verplicht tot chip. Geen chip niet verzekerd en dus een crimineel/terrorist.
We hebben al lang geen recht meer op ons eigen lichaam.
Dit vind ik dan wel een eye-opener...quote:Op zondag 21 december 2008 23:50 schreef MaGNeT het volgende:
Ofwel: zo'n chip komt niet in mijn lijf. Ik weet namelijk nooit of ik nog in de situatie kom dat ik wél wat te verbergen heb.
oh oke 4 jaar / 67K euro boetequote:
Denk je werkelijk dat je fair gaat betalen voor de kilometerheffing. Je hebt wel een megablind vertrouwen...quote:Op maandag 22 december 2008 10:21 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Pardon? Je vergelijkt weer appels met peren.![]()
Wat heeft een GPS systeem in een auto (wat dus iets compleet anders is dan een chip op persoonsniveau, zowel qua techniek als beoogde toepassing) bedoelt voor het overigens in mijn ogen eerlijker, betalen per gereden kilometer, te maken met een verplichte onderhuidse chip? Ter info, een auto is dan wel persoonsgebonden middels de kenteken registratie, maar dat werkt dus al niet bij lease/huur auto's, en kan als alleenstaand systeem dus niet betrouwbaar gebruikt worden om persoon X te identificeren.
De corrigerende tik moet weer terug. Dat losbandigheid en comazuipen als 12/13 jarige.quote:Op maandag 22 december 2008 11:14 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Je hebt zelf geen kinderen he? Kinderen zijn individuen met een eigen mening en een eigen wil. Hoe graag ik mijn kind van 3 ook zou controleren met chemtrails, vaccinaties (jouw specialiteit) of Jedi Mind tricks... Hij luistert gewoon soms niet...
'We hebben allang geen recht meer op ons eigen lichaam'? Wat is dat nou weer voor holle one-liner? Hoe heb ik geen recht op mijn eigen lichaam?
Verkrachting heeft een maximale straf van 12 jaar, en doodslag 15 jaar volgens het wetboek van strafrecht, artikel 287, kortom je zit er factor 2 a 3 naast..quote:Op maandag 22 december 2008 13:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
oh oke 4 jaar / 67K euro boete
nou er zijn voorstellen om dat als max-straf in te stellen als je dus 'knoeit" met je GPS.
Dit is buiten elke proporties. Verkrachting of doodslag is zelfs minder.
Bron graag? En nee, 1 traject is niet representatief voor heel Nederland. Overigens ben ik voorstander van een duaal systeem, dus een chipkaart voor de veelgebruikers, en een simpele papieren variant voor incidenteel gebruik.quote:Op maandag 22 december 2008 13:40 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat je fair gaat betalen voor de kilometerheffing. Je hebt wel een megablind vertrouwen...
Bijvoorbeeld OVChip kost ons straks voor sommige trajecten 6 keer zo veel als voorheen met de strippenkaart.
Er zou niks veranderen als jij aan de macht kwamquote:Op maandag 22 december 2008 13:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De corrigerende tik moet weer terug. Dat losbandigheid en comazuipen als 12/13 jarige.
Er moet gewoon hele zware sancties op zitten. Geen recht op vervolgstudie >> baankeus beperking.
En de jeugd dat glashard duidelijk maken.
Tegen beter weten in maar ik ga het toch vragen; huh, fluoridetandpasta?quote:Je denkt dat je controle hebt over je eigen lichaam maar dat heb je niet ?!
In de zin van chippen, vaccinatie bij babies (dat is nagenoeg dwangmatig) en indirect met supermarktvoedsel en chemische rotzooi medicijnen...
Oh voor meer gehoorzaamheid poets lekker veel fluoridetandpasta.
wel..quote:Op maandag 22 december 2008 14:05 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Er zou niks veranderen als jij aan de macht kwam![]()
[..]
http://presselibreinterna(...)e_obedience_drug.pdfquote:Tegen beter weten in maar ik ga het toch vragen; huh, fluoridetandpasta?
..dan kun je ze net zo goed even chippen... kun je ze lekker volgen en flink hard aanpakken, dat zal ze leren hoorquote:Op maandag 22 december 2008 13:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
De corrigerende tik moet weer terug. Dat losbandigheid en comazuipen als 12/13 jarige.
Er moet gewoon hele zware sancties op zitten. Geen recht op vervolgstudie >> baankeus beperking.
En de jeugd dat glashard duidelijk maken.
Fluoride is giftiger dan lood en net iets minder giftig dan arsenicum ( Clin Toxicol Commerc Prod, 1984; 11: 4, 112, 129, 138) .quote:Op maandag 22 december 2008 14:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
wel..
Autoriteit weer terug bij ouders en dergelijk langzamerhand laten we het opgroeien van kinderen door de staat doen en niet door jezelf !?
Denk daar maar over na.
[..]
http://presselibreinterna(...)e_obedience_drug.pdf
De ouders moeten de sancties van baankeus beperking etc. opleggenquote:Op maandag 22 december 2008 14:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
wel..
Autoriteit weer terug bij ouders en dergelijk langzamerhand laten we het opgroeien van kinderen door de staat doen en niet door jezelf !?
Denk daar maar over na.
Wtf?quote:Fluoride is een hoofdbestanddeel in een atoombom.
Dude, waarschuw effetjes voor je dit soort dingen post of zet ze in een spoiler; dan kan ik snel even een droge broek halen voor ik het lees!quote:Op maandag 22 december 2008 15:25 schreef Man-E-Faces het volgende:
Nog een WTF:
Fluroide is alu vijzel.
Volgens mij moet dat uraniumhexafluoride zijn, de grondstof waarmee je dmv ultracentrifuge het splijtbare uranium235 uit kan halen.. Is echt wel wat anders dan de fluoride in een tandpasta, of wat gebruikt wordt voor het drinkwater in bijvoorbeeld delen van Amerika.quote:
Dat is een leugen.quote:Op maandag 22 december 2008 15:31 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Volgens mij moet dat uraniumhexafluoride zijn, de grondstof waarmee je dmv ultracentrifuge het splijtbare uranium235 uit kan halen.. Is echt wel wat anders dan de fluoride in een tandpasta, of wat gebruikt wordt voor het drinkwater in bijvoorbeeld delen van Amerika
Ja dat gok ik ook jaquote:Op maandag 22 december 2008 15:31 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Volgens mij moet dat uraniumhexafluoride zijn, de grondstof waarmee je dmv ultracentrifuge het splijtbare uranium235 uit kan halen.. Is echt wel wat anders dan de fluoride in een tandpasta, of wat gebruikt wordt voor het drinkwater in bijvoorbeeld delen van Amerika.
En nee dit is niet off-topic, want volgens Lambiekje is alles bedacht door de Bilderberg hotelgroep oid, ook het chippen...![]()
En kijk en dat gaan we krijgen.quote:Corrupte agent misbruikte politie-database
Een corrupte Engelse politieagent heeft een politiedatabase gebruikt om zedendelinquenten en andere criminelen af te persen. De 29-jarige Pc Johal zocht in de Crimint database naar gegevens van veroordeelde zedenmisdadigers die in zijn buurt woonden. Hij dreigde hun verleden aan buren en werkgevers bekend te maken als ze hem geen 30.000 euro betaalden. Een van zijn slachtoffers nam contact op met de politie, waarna Scotland Yard hem arresteerde. In totaal had hij al elf chantagebrieven verstuurd. Een van zijn slachtoffers ontving een SMS-bericht met de tekst: "Ik moet genoeg geld hebben om Londen te verlaten en niet over mijn werk of hypotheek in te zitten." Inmiddels is Johal tot een gevangenisstraf van zes jaar veroordeeld.
bron
En veroordeeld tot 6 jaar gevangenis straf.quote:Op dinsdag 23 december 2008 10:22 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En kijk en dat gaan we krijgen.
Goede zaak dat ook hier misbruik van privé gegevens door ambtenaren gestraft zal gaan worden..quote:Op dinsdag 23 december 2008 10:22 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En kijk en dat gaan we krijgen.
Kijk dit is misschien een goed voorbeeld van een sullige VMBO agent. Er zullen dus ook gevallen zijn waarbij het niet aan het licht komt of omdat een meerdere / oude rot zich met de data bemoeit.quote:Op dinsdag 23 december 2008 10:26 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Goede zaak dat ook hier misbruik van privé gegevens door ambtenaren gestraft zal gaan worden..Oh nee, wacht even, afpersing is al strafbaar....
Wat is je punt in deze?
En dat is weer zo'n kromme doorredenatie die nergens op slaat.. Ten eerste, je weet niet om wat voor database het gaat, en ten tweede wordt het hele woord terrorisme nergens genoemd, dat sleep jij er weer aan de haren bij. Weetje lambiekje? En ik weet niet in hoeverre jij bekend bent met de IT kant van databases etc, maar ik kan je vertellen, die dingen houden logfiles etc bij, dus ik denk dat dat ook 1 van de manieren is waardoor ze hem hebben kunnen pakken.quote:Op dinsdag 23 december 2008 10:32 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kijk dit is misschien een goed voorbeeld van een sullige VMBO agent. Er zullen dus ook gevallen zijn waarbij het niet aan het licht komt of omdat een meerdere / oude rot zich met de data bemoeit.
Deze data-verzameling kan alleen maar schade berokkenen. En absoluut geen terrorisme bestrijden. Wie dat denkt leeft onder een steen.
Je weet dat ze alle databases van allerlei instanties aan elkaar aan het knopen zijn. Vandaar ook de BSN-nummer.quote:Op dinsdag 23 december 2008 10:44 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En dat is weer zo'n kromme doorredenatie die nergens op slaat.. Ten eerste, je weet niet om wat voor database het gaat, en ten tweede wordt het hele woord terrorisme nergens genoemd, dat sleep jij er weer aan de haren bij. Weetje lambiekje? En ik weet niet in hoeverre jij bekend bent met de IT kant van databases etc, maar ik kan je vertellen, die dingen houden logfiles etc bij, dus ik denk dat dat ook 1 van de manieren is waardoor ze hem hebben kunnen pakken.
Soms he, als je iets niet kan aantonen, dan betekend dat gewoon dat iets er niet is, niet dat er dan een schimmige macht is die het voor je verborgen houdt....
Ja dat weet ik, maar weet jij ook dat het BSN niks anders is dan het al tientallen jaren in gebruik zijnde SoFi nummer, en dat daar ook al tientallen jaren databases mee gevuld worden? Niks nieuws, en een leuk/positief voorbeeld hiervan is de koppeling van het RDW met de bijstands database, zo hebben ze aardig wat fraudeurs opgepakt om maar eens wat te noemen. Ik wordt niet gecriminaliseerd, en voel dat al helemaal niet, zal ik dat even lekker zelf bepalen?quote:Op dinsdag 23 december 2008 11:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je weet dat ze alle databases van allerlei instanties aan elkaar aan het knopen zijn. Vandaar ook de BSN-nummer.
Zulke databases worden aangelegd met loze term voor uw veiligheid, dat daarmee terrorisme bestreden kan worden. Als er iets onjuist is dan is dat het wel. Criminelen krijgen daarmee juist véél meer speel ruimte. Jij en ik, de ik heb niets te verbergen mensen worden becriminaliseerd.
wake up
ze hebben niet voor niets een BSN opgesteld. Als het sofinummer al voldeed waarom de wijziging.?!quote:Op dinsdag 23 december 2008 12:37 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar weet jij ook dat het BSN niks anders is dan het al tientallen jaren in gebruik zijnde SoFi nummer, en dat daar ook al tientallen jaren databases mee gevuld worden? Niks nieuws, en een leuk/positief voorbeeld hiervan is de koppeling van het RDW met de bijstands database, zo hebben ze aardig wat fraudeurs opgepakt om maar eens wat te noemen. Ik wordt niet gecriminaliseerd, en voel dat al helemaal niet, zal ik dat even lekker zelf bepalen?Wat jij voelt geldt echt niet voor de hele bevolking, sterker nog, voor mijn gevoel alleen voor een heeeeel klein en apart groepje...
En daar zit het venijn.quote:Doel van het BSN, dat het huidige sofi-nummer gaat vervangen, is om de uitwisseling van gegevens tussen burgers, overheid en allerlei instanties eenvoudiger te laten verlopen. Het bevat relevante gegevens als naam, adres en woonplaats en moet tot minder administratieve lasten leiden.
Niet alleen overheidsinstanties zouden dan inzicht krijgen in dit persoonlijke nummer, maar ook financiële instellingen. Banken krijgen daardoor een beter controlemiddel in handen om identiteitsfraude te bestrijden. Momenteel kunnen ze de identiteit van klanten niet goed controleren, omdat de Wet Bescherming Persoonsgegevens hen verbiedt de basisadministratie van de gemeente te raadplegen.
bron
je internet verleden IS al gekoppeld. (afgezien van proxy-nerds e.d.)quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:19 schreef Lastpost het volgende:
Lijkt me ook geen prettig idee, nog even en m'n internet historie is er ook uit op te halen net als het aantal km dat in loop op een dag en waar door een gps systeem erin en hoeveel calorieën ik naar binnen werk.
Er zullen vast voordelen aan zitten, maar ik vind het een beangstigend idee.
Ik heb geen idee in welke vorm dit nu gebeurt trouwens, TB's aan dataverkeer die opgeslagen worden bij de providers en indien nodig (terrorisme/moorzaken ofzo?quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
je internet verleden IS al gekoppeld. (afgezien van proxy-nerds e.d.)
Echelon.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:28 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik heb geen idee in welke vorm dit nu gebeurt trouwens, TB's aan dataverkeer die opgeslagen worden bij de providers en indien nodig (terrorisme/moorzaken ofzo?) kunnen worden opgevraagd?
Lijkt me ergens toch in strijd met m'n privacy of niet?
nope.. in het kader van terrorismebestrijding is je privacy ondergeschikt. Niks nieuws onder de zon, dat soort info wordt al jaren opgeslagen.quote:Op zaterdag 27 december 2008 12:28 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik heb geen idee in welke vorm dit nu gebeurt trouwens, TB's aan dataverkeer die opgeslagen worden bij de providers en indien nodig (terrorisme/moorzaken ofzo?) kunnen worden opgevraagd?
Lijkt me ergens toch in strijd met m'n privacy of niet?
euh.. bron graagquote:Op zaterdag 27 december 2008 12:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Echelon.
Er staat zelfs een upload center in Zoutkamp (Groningen).
quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:13 schreef OldJeller het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/redactie/W2/Lab/Echelon/nederland.html
aftapcenter meer dan.quote:Op zaterdag 27 december 2008 13:16 schreef teamlead het volgende:
[..]
thanks
ik dacht dat Lambiekje bedoelde dat er een upload centrum was voor data- en telefonieverkeer
Als ik op een druilerige zondagmiddag eens een repressief totalitair regime op wil zetten dan zorg ik dat het vol zit met mensen zoals jij.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:09 schreef Pornoster het volgende:
-1000 voor kudt hippies die huillie huillie doen over privacy, er zijn blijkbaar mensen die zich niet kunnen gedragen en die andere mensen in gevaar kunnen brengen (ja, ook jouw...)
quote:Op maandag 5 januari 2009 16:09 schreef Pornoster het volgende:
Jaa, ik zou me laten chippen, wat intresseert mij het nou dat een of andere inlichtingendienst zou weten waar ik ben, daarnaast als er 16 miljoen mensen zijn gechipt wordt je heus niet constant in de gaten gehouden, dat wordt je alleen als je of a) ergens van verdacht wordt of b) in het verleden iets heb geflikt.
Daarnaast brengt het vele voordelen met zich mee (je creditcards en pinpassen laten koppelen aan je chip zodat je geen pincode's meer hoef te onthouden). Denk daarnaast eens aan de medische voordelen. Ook ben je van het gezeik af dat ze je een prent geven wanneer je je 'id' niet bij je hebt.
Denk daarnaast eens aan toenemende veiligheid, terrorisme kan beter bestreden worden etc. (makkelijk kiezen lijkt me, zeiken over je privacy of de kans lopen dat je vliegtuig richting new york opgeblazen wordt)
Ook is het zo dat je met die zogenaamde 'verichips' waar de regering zoveel intresse in heeft je niet opgespoord kan worden door 1 of andere sateliet, de chip kan alleen gescant worden wanneer je langs een scanner ermee loopt in een straal van 10 meter (te lezen op de website van de fabrikant)
-1000 voor kudt hippies die huillie huillie doen over privacy, er zijn blijkbaar mensen die zich niet kunnen gedragen en die andere mensen in gevaar kunnen brengen (ja, ook jouw...)
De KANS is er altijd, hoe dan ook. en ja, dan kies ik voor het tweede. Een kans van 1 op de hoeveel, paar miljoen?quote:(makkelijk kiezen lijkt me, zeiken over je privacy of de kans lopen dat je vliegtuig richting new york opgeblazen wordt)
Bron: Baya vip chipquote:Op dinsdag 5 oktober is in de Baja Beach Club in Rotterdam de Baja VIP Chip geïntroduceerd. Deze exclusieve RFID-chip wordt onderhuids geïmplanteerd en verleent diverse VIP-privileges zoals gratis entree voor twee personen en toegang tot het exclusieve VIP-deck.
De voordelen zijn volgens eigenaar Conrad Chase evident: “Je hoeft geen portefeuille meer bij je te dragen. Je loopt gewoon langs de scanner en de Baja Beach Club weet meteen wie je bent en wat je saldo is. Daarmee krijg je toegang tot de VIP ruimtes van de club. En je kunt automatisch afrekenen. Als je wilt betalen, komt een meisje met de handheld naar je tafel, scant de chip en het bedrag wordt van je Baja Beach Club-rekening afgeschreven”
Weer eentje die geen ENKEL benul heeft wat voor gevaren het met zich meebrengt. En hoe makkelijk je chip te hacken valt. Je hebt er echt niet over na gedacht.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:09 schreef Pornoster het volgende:
Jaa, ik zou me laten chippen, wat intresseert mij het nou dat een of andere inlichtingendienst zou weten waar ik ben, daarnaast als er 16 miljoen mensen zijn gechipt wordt je heus niet constant in de gaten gehouden, dat wordt je alleen als je of a) ergens van verdacht wordt of b) in het verleden iets heb geflikt.
Hoe meer de crimineel van je kan pakken als het dus voor jezelf met een pas te regelen valt. Gemakzucht zou je niet moeten willen.quote:Daarnaast brengt het vele voordelen met zich mee (je creditcards en pinpassen laten koppelen aan je chip zodat je geen pincode's meer hoef te onthouden). Denk daarnaast eens aan de medische voordelen. Ook ben je van het gezeik af dat ze je een prent geven wanneer je je 'id' niet bij je hebt.
Denk daarnaast eens aan toenemende veiligheid, terrorisme kan beter bestreden worden etc. (makkelijk kiezen lijkt me, zeiken over je privacy of de kans lopen dat je vliegtuig richting new york opgeblazen wordt)
En dat geloof jij.? Daarnaast is z'n chip-kankerverwekkend. Nog een rede waarom we massaal aan de chip moeten.quote:Ook is het zo dat je met die zogenaamde 'verichips' waar de regering zoveel intresse in heeft je niet opgespoord kan worden door 1 of andere sateliet, de chip kan alleen gescant worden wanneer je langs een scanner ermee loopt in een straal van 10 meter (te lezen op de website van de fabrikant)
Jezus hé!! Onze voorouders hebben bloed, zweet en tranen er voor moeten zorgen dat we enig privacy hebben en types zo als jy verkwanzeld het voor gemakzucht. Je zou je kapot moeten schamen. Je wil niet weten hoe oneindig dom deze hele betoog is.quote:-1000 voor kudt hippies die huillie huillie doen over privacy, er zijn blijkbaar mensen die zich niet kunnen gedragen en die andere mensen in gevaar kunnen brengen (ja, ook jouw...)
2004 was een goed jaar (ik bedoel: wat mnaakt het uit dat dat al een paar haar geleden mogelijk was...1984 zou wel een toepasselijker jaar zijn geweest dat geef ik dan wel weer toe)quote:Op dinsdag 6 januari 2009 17:42 schreef RM-rf het volgende:
TeChNo2 ... 2004.
was gewoon een publiciteits-stuntje met de bedoeling de pers te halen, ik zou eigenlijk wel eens willen horen in hoeverre er nog steeds daadwerkelijk gebruik van gemaakt wordt als entree-methode en/of betaalmiddel (beide zijn nl geen zeer geschikte of betrouwbare toepassingen voor RFID, omdat de fraudemogelijkheden enorm zijn en relatief eenvoudig, zie ook het falen van de OV-chipkaart in hetzelfde rotterdam)..
Overigens, als je nu wel een AH-bonuskaart gebruikt is je privacy sowieso al behoorlijk 'down-the-drain' en weet men verschrikkelijk veel van je ..... ook al moet dat ding wel handmatig netjes langs een scanner gehaald worden ...
het privacy-gevar ligt niet zozeer in de uitleesmethode, maar de bereidheid van mensen om persoonlijke gegevens te laten registreren door een commerciele organisatie en in het geval van de AH-Bonuskaart is het privacy-gevaar stukken groter dan zo'n marketing-stntje van die baja-club
ik denk dat 70% wel eerlijk zijn gegevens heeft ingevoerd.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:24 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
2004 was een goed jaar (ik bedoel: wat mnaakt het uit dat dat al een paar haar geleden mogelijk was...1984 zou wel een toepasselijker jaar zijn geweest dat geef ik dan wel weer toe)
enne over die bonuskaart, die staat op naam van mijn alter ego Dhr. P.Puk dus dat privacy gevaar valt wel mee...
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:24 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
2004 was een goed jaar (ik bedoel: wat mnaakt het uit dat dat al een paar haar geleden mogelijk was...1984 zou wel een toepasselijker jaar zijn geweest dat geef ik dan wel weer toe)
enne over die bonuskaart, die staat op naam van mijn alter ego Dhr. P.Puk dus dat privacy gevaar valt wel mee...
Allemaal flauwekul, zolang ze mijn naw-gegevens niet hebben is dat allemaal anoniem en heeft dus niets met privacy gegevens te maken en voor de AH statistisch materiaal die ze van mij van harte mogen hebben (kan hun aanbod alleen maar van verbeteren). Hooguit verbazen ze zich over het feit dat meneer Puk regelmatig grote afstanden reist naar de AH waar hij dan zijn boodschappen doetquote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:34 schreef RM-rf het volgende:
[..]alsof dat zo'n groot knelpunt is.... de gegevens van die kaart zijn direkt te koppelen aan zeer specifieke locatie's en uit jouw aankopen die je netjes ermee betaald valt redelijk exact een profiel te halen; zelfs zonder direkte koppeling aan een correct adres is dat al ontzettend waardevol en wel degelijk jouw privesfeer die exact geregistreerd wordt
(dat zijn al de belangrijkste data die de achterliggende data-mining bedrijven graag zien, een nette uitdraai van iemands levensmiddelen-inkopen)
Verder, zodra je maar één aankoop doet met de verzamelde airmiles hebben ze natuurlijk per direkt al je gegevens waar ze ze willen hebben, inclusief het punt dat je bij aanname van die kaart al akkoord gegaan bent met verdere verwerking van die gegevens...
het gegeven dat jij je 'onaantastbaar' want maakt het natuurljk nog erger... wel bang worden van compleet irreeele 'dreigingen' als een verder ontpoepasbare RFID-chip voor zulke doeleinden, maar wel netjes je ah-bonuskaart iedere keer aan de kassiere reiken ...
tjah.
En wat dacht je wanneer jij pint dan, of heb jij de bankgegevens ook niet eerlijk ingevuld.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 19:24 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Nog wat meer over Echelon.quote:
Wat is nuttig.quote:New satellite stations and monitoring centres are to be built around the world, and a chain of new satellites launched, so that NSA and its British counterpart, the Government Communications Headquarters (GCHQ) at Cheltenham, may keep abreast of the burgeoning international telecommunications traffic.
knip
those involved in ECHELON have stressed to Congress that there are no formal controls over who may be targeted.
Wordt Balkenende door de NSA afgeluisterd?
Er is al 576 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen,
AH deelt gegevens bonuskaart met justitiequote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:01 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Allemaal flauwekul, zolang ze mijn naw-gegevens niet hebben is dat allemaal anoniem en heeft dus niets met privacy gegevens te maken en voor de AH statistisch materiaal die ze van mij van harte mogen hebben (kan hun aanbod alleen maar van verbeteren). Hooguit verbazen ze zich over het feit dat meneer Puk regelmatig grote afstanden reist naar de AH waar hij dan zijn boodschappen doet
Oh en airmiles: daar doe ik niet aan (da's een ander kaartje dat ik niet heb)
Nee nee nee. Dat is het verkoop trucje.quote:En als je mijn posts een beetje serieus had gelezen had je doorgehad dat ik de chip waar dit topic over draait helemaal niet zo ontzettend eng vind, hooguit makkelijk voor mensen die altijd hun portemonnee/rijbewijs vergeten mee te nemen.
of het echt zo'n vaart zal lopen dat wij dat nog gaan meemaken betwijfel ik, maar ik vind het al ernstig genoeg dat de mogelijkheden gecreeërd worden. Kinddossier, EPD, chipje en iedereen is altijd en overal te volgen... brr...quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
AH deelt gegevens bonuskaart met justitie
Als straks de verzekeraar inzage krijgt in de EPD, dat gaat gegarandeerd komen, kan je er donder opzeggen dat je premie omhoog gaat omdat je 4 keer pizza hebt gekocht en pakken frikandellen maar geen sla.
Of dat je gevangenissstraf krijgt omdat je medicijnenslikt en toch wijn en bier koopt en daarnaast wel 50.000 km rijdt per jaar.
Denk na mensen. Pasjes is voor alles en nog wat is terreur!
[..]
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:01 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Allemaal flauwekul, zolang ze mijn naw-gegevens niet hebben is dat allemaal anoniem en heeft dus niets met privacy gegevens te maken en voor de AH statistisch materiaal die ze van mij van harte mogen hebben (kan hun aanbod alleen maar van verbeteren). Hooguit verbazen ze zich over het feit dat meneer Puk regelmatig grote afstanden reist naar de AH waar hij dan zijn boodschappen doet
Oh en airmiles: daar doe ik niet aan (da's een ander kaartje dat ik niet heb)
En als je mijn posts een beetje serieus had gelezen had je doorgehad dat ik de chip waar dit topic over draait helemaal niet zo ontzettend eng vind, hooguit makkelijk voor mensen die altijd hun portemonnee/rijbewijs vergeten mee te nemen.
come again?!quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:08 schreef RM-rf het volgende:
[..]
punt is dat als je een techniek opeens 'niet eng' vind het nog steeds niks zegt ...
ook niet dat je dan opeens geen risico hebt je privacy geheel op te geven aan commerciele ondernemingen (en nee, het idee 'dat je toch niks te verbergen hebt en dat het daarom niet erg zou zijn, klopt niet).
Ik durf best te stellen dat de kans dat de gegevens van jouw bonuskaart wél koppelbaar is aan jouw persoon redelijk groot (idd bv via PIN-transacties), zelfs al denk je een fout adres te hebben opgegeven.. enkel wanneer je daadwerkelijk met enige regelmaat met onbekenden van kaart wisselt, is registratie erg lastig geworden
De techniek is ook niet eng... of een RFID via radiosignalen op afstand uitmeetbaar is, of dat mensen netjes hun chip iedere keer bij de kassa afgeven maakt verder geen verschil...
sterker nog, ik denk dat door het succes van de bestaande bonuskaart en de eenvoud waarmee die functioneert er voor bv AH geen enkele grond is een RFID-systeem daarvan te maken, ze winnen dan er vrijwel namelijk niks mee; hooguit maken ze meer klanten wakker voor de risico's.
Punt is wel at veel complot-roepers met hun gejank over onrealistische toekomst-technieken als RFID (*) eeerder de aandacht afleiden van een veel reeler en nu al bestaander gevaar voor de Privacy van mensen:
juist hun geroep wekt de indruk dat zulke privacy-gevaren eerder een toekomstbeeld zou zijn (en geekoppeld is aan allerlei onbekende en angst-opwekkende 'technische innovaties die zeer pril ontwikkeld zijn), terwijl het dat nu juist _niet_ is:
daarom hebben we ook allemaal minstens 1 mobieltje. 10 jaar geleden was het VOLSTREK niet nodig en nu krijg we al paniekaanvallen als je zonder de deur uitgaat. Wat is daar de grondslag van...quote:gevaren voor privacy zijn in de huidige maatschappij zélf al zeer reeel en ook mbhv zeer alledaagse en bekende technieken kunnen mensen 'theoretisch' zeer nauw 'gemonitord' worden inclusief koppeling aan persoonlijek gegevens (bv via GSM-signalen, bnuskaarten, telefoonrecords).
als straks alles gekoppeld is kunne 330.000 niet-kundige ambtenaartjes hannessen in de gegevens.quote:Daarbij moet ik echter wél opmerken dat goede privacy-wetgeving wél erg blangrijk en niet onderschat of makelijk 'afgedaan' moet worden als 'daar-houden-die-bedrijven-zich-tóch-niet-aan':
Goede privacy-beschermende wetgeving, inclusief duidelijke straffen én bv ook persoonlijke verantwoordelijkstelling van leidinggevende van bedrijven die zoiets zouden uithalen (alswel een verplichtte vernietiging van alle zo verzamelde daten inclusief óók de daarmee gekoppelde 'legaal' verzamelde records; wat dan inherent ook de vernietiging van de existens-grond van bepaalde datamining-bedrijven is en tot hun failisment zou leiden) maakt het toepassen hiervan op illegale wijze wél een enorm bedrijfsrisico en daarvoor schrikken die bedrijven wél terug (ik heb zelf drie jaar ervaring in een bedrijf dat ook aan datamining deed en bv een database had met 10 miljoen gezinnen waarvan een relatief groot aantal A-klasse records, dus uitgewaardeeerde daten; ik kan je garanderen dat men daar absoluut doodsbang was om 'illegale' gegevens deze databank te laten 'vervuilen, verder was de zorgvuldigheid in omgang een van de hoogste prioriteiten )
je hebt suspect nation niet gekeken ...quote:(*) RFID an sich is geen 'onrealistische techniek' , maar de voorstelling dat an de uitleestechniek 'extra' privacy-gevaren verbonden zouden zijn, klopt niet: of een bepaalde chip via een meetapparaat die direkt contact benodigd uitgelezen wordt of via radiosignalen maakt verder weinig uit, het privacy-risico ligt in de eenvoudige gegevensoverdracht en koppeling van ahnelingen met uitgebreide persoonsgegevens en opslag in een databank vol met jouw 'handelingen', 'locaties' en 'gedrag'
Hoe weet jij zo zeker dat het EPD voor bedrijven inzichtelijk gaat worden? Dat zijn dus jouw wat kromme redenaties, geen plannen, laat staan werkelijkheid.quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
AH deelt gegevens bonuskaart met justitie
Als straks de verzekeraar inzage krijgt in de EPD, dat gaat gegarandeerd komen, kan je er donder opzeggen dat je premie omhoog gaat omdat je 4 keer pizza hebt gekocht en pakken frikandellen maar geen sla.
Of dat je gevangenissstraf krijgt omdat je medicijnenslikt en toch wijn en bier koopt en daarnaast wel 50.000 km rijdt per jaar.
Denk na mensen. Pasjes is voor alles en nog wat is terreur!
en precies daain ben je, met al je paranoia en doorgslagen complot-gedachtes opeens wel erg 'goedgelovig'..quote:
jij haalt je kennis van youtube filmpjes ... alles leuk en aardig maar doe dan niet alsof je dat de 'enige bron van kennis' is en dat je als je zo'n hangt naar zulke filmpjes niet net zozeer blootstaat aan manipulatieve media-techniekenquote:je hebt suspect nation niet gekeken ...
eventjes los ervan, informatie in het EPD is momenteel enkel beschikbaar voor hulpverleners, maar momenteel is niks geregeld over de zeer waarschijnlijk toegang die ook zorgverzekeraars en andere financiele instanties alswel andere diensten ertoe kunnen krijgen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:46 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Hoe weet jij zo zeker dat het EPD voor bedrijven inzichtelijk gaat worden? Dat zijn dus jouw wat kromme redenaties, geen plannen, laat staan werkelijkheid.![]()
En mensen die wel wat te verbergen hebben dan?quote:
Mijn god wat zijn jullie in naief...quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en precies daain ben je, met al je paranoia en doorgslagen complot-gedachtes opeens wel erg 'goedgelovig'..
Wel als elke onverlaat waar ook te wereld ter plekke kan opvragen wat jouw status is?quote:alsof een eventuele bedreigende situatie voor de privacy enkel in de toekomst zou liggen...
Hollywood brengt het nog lacherig ja. Maar de realiteit is een tienvoud grimmiger.quote:Hoe vaak je niet naar anderen roept dat die 'wakker moeten worden' lijkt mij eerder dat jij eens wat kritischer moet worden waarin een eventuele bedreiging van je privacy ligt ... niet in leuk gebrachte hollywood-achtige toekomsteige toekomst-technieken die nu nog niet bestaan;
evenmin ligt dat aan de techniek zelf.
Idiote nonsense verbodwetten worden aan de lopende band aangenomen. Gestapo activiteiten ontplooien zich wel ...quote:Juist door te gaan enken dat enkel dàt een bedreiging is, of dat het pas een bedreiging is als een gemene onderdrukkende gestapo-achtige overheid er controle over zou krijgen (waarvan jij misschien denkt dat die bstaat, maar verder weinig reele aanleiding is die mening te delen); versterkt je eerder de mening van veel mensen 'dat het nog wel meevalt'; en hebben je woorden eenzelfde resultaat als mensen die roepen 'dat ze niks te verbergen hebben'.
je vergeet al die breezersletjes die naam en toenaam hebben op partyflock/hyves en andere facebooks troep. Zij brengen dus niet alleen hun zelf in gevaar maar de gehele familie/kennis van z'n persoon.quote:Namelijk dat velen uiteindelijk het weinig uitmaakt als er weinig controlerende wetgeving is over perivacy en persoonsgegevens en dat mensen zelf ook enorm onbewust omgaan met hun gegevens (en hooguit wat geergerd zijn als ze driemaal per avond opgebeld worden door alelrhande marketing-firma's die ze vervolgens wel netjes te woord staan, of tonnen an geadresseeerd reclame-materiaal ind e bus krijgen.
[..]
JEZUS man. Kijk nu maar gewoon. Met dit soort houding wordt je natuurlijk nooit wijs. Deze docu geeft alleen maar aan wat de techniek kan en mogelijk is. Voor crimineel en overheid.quote:jij haalt je kennis van youtube filmpjes ... alles leuk en aardig maar doe dan niet alsof je dat de 'enige bron van kennis' is en dat je als je zo'n hangt naar zulke filmpjes niet net zozeer blootstaat aan manipulatieve media-technieken
[..]
Kijk nu gewoon de docu.quote:eventjes los ervan, informatie in het EPD is momenteel enkel beschikbaar voor hulpverleners, maar momenteel is niks geregeld over de zeer waarschijnlijk toegang die ook zorgverzekeraars en andere financiele instanties alswel andere diensten ertoe kunnen krijgen.
Zonder dat ik instem met al te overdreven paranoia opwinding darover, is het wel een kwestie die zeer kritisch ind e gaten gehouden moet worden en het is imho niet juist geweest om de invoering al zover door te zetten zònder dat hiervoor al een zeker wettelijk raamwerk bestaat buiten de 'normale' persoonsgegevens-beschermingwetgeving:
had de politiek wel wat meer tijd hiervoor genomen en niet de zaak wilen 'doordrukken' had er een veel duidelijkere discussie, die minder ontwricht wordt door doorgeslagen paranoia interpretaties en aanname's, over gevoerd kunnen worden.
Ik kijk ook lang niet alle filmpjes die gepost worden: vaak is de theorie die ervan uitgelegd wordt op het forum te vergezocht om me er in te gaan verdiepen, of is het een ver-van-mijn-bed-show.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:58 schreef Lambiekje het volgende:
Wil men zich wel verdiepen?!? Ik hoor niemand over wat er gedemonstreerd wordt hoe gemakkelijk je verichip te hacken valt en hoe de bestaande technieken als mobieltje en cameratoezicht gebruikt kan worden.
Het is echt werkelijk waar te zot voor woorden waarom een docu van 30+ minuten te veel moeite is om te kijken. Maar hier wel reaguren met oneindige domheid en naiviteit.
Ik wel men wel eens horen over hoe gemakkelijk het allemaal gaat voor de crimineel? Men heeft hier GEEN enkel notie wat er speelt?
Leg me eens uit waarom materiaal NIET bekeken wordt?
ToT, heb je ook die docu gekeken waar ik steevast naar refereer. Het is echt werkelijk waar kinderspel. Als het echt zo makelijk gaat als gedemonstreerd....quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:02 schreef ToT het volgende:
Het moge bekend zijn dat ik regelmatig tegenover Lambiekje sta in discussies (vaak ben ik wel met IETS van zijn standpunt eens, maar met het grootste deel niet), maar op dit punt sta ik weer echt achter hem: onze privacy gaat langzaam maar zeker volledig op de schop.
De overheid mag nu misschien niet het idee hebben om ons volledig te controleren, maar geef ze een vinger en ze nemen uiteindelijk je hele hand: telkens een stapje verder. Bij elk voorvalletje zal er weer een minister gaan roepen dat dat nooit meer mag gebeuren, DUS dat vanaf dat moment weer gegeven "x" of "y" bewaard of continu getraceerd moet worden. Mocht die minister dan overtuigend genoeg zijn, dan komt er weer een wet van, en raakt de bevolking weer een stuk privacy kwijt, en wij slikken alles maar, zolang het maar stapje voor stapje gaat en het het liefst goed uitgelegd wordt door de hoge heren.
Doodeng.
Nou dat verdomde handig heeft een hele hoge prijs...quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:05 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik kijk ook lang niet alle filmpjes die gepost worden: vaak is de theorie die ervan uitgelegd wordt op het forum te vergezocht om me er in te gaan verdiepen, of is het een ver-van-mijn-bed-show.
Je privacy is iets wat ons allemaal aangaat en het verlies ervan is een zeer reële dreiging n.a.v. maatregelen tegen terrorisme enzo.
Chippen lijkt nu nog vergezocht, maar uiteindelijk zal het er echt wel van komen, want je hebt toch niks te verbergen, en het is verdomde handig! Zeker als je er mee kunt betalen, bellen, e-mailen, internetten, GPS gebruiken enz.
Och laat het volk maar een decennium of zo lekker wennen aan het gemak van zo'n chip.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:08 schreef Guncta het volgende:
Omdat dit allang aan de orde is. Alleen niet vanuit 1 persoon bekeken, maar vanuit het geheel. Dit proces kan in veel gevallen wel weer omgekeerd worden.
Denk hierbij aan tel, internet, etc. De keuze is er nu nog om hier niet aan deel te nemen. En die optie zal er blijven. Verder zal dit door het merendeel van de personen niet geaccepteerd worden, dus ik zie de bui niet hangen. Het is niet zoals bijna gedwingd worden tot overschaf van een HD-tv. Snapst?
Maar ben je dan niet benieuwd... als je zelf al aangeeft dat het doodeng is. Je moest eens weten hoe kwetsbaar we zijn met onze geweldige gadgets als mobieltje, tomtom e.d.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:10 schreef ToT het volgende:
Misbruik van die chip?
Nee ik heb de docu niet gezien, maar ik kan me zo al voorstellen dat het doodsimpel moet zijn; zo'n ding moet op afstand in te lezen en te programmeren zijn door officiële instanties, en met die OV-chipcard is maar weer eens bewezen dat wat men min of meer onkraakbaar acht, in feite zeer kwetsbaar is.
Het is dus met je kind niet alleen privacyschending maar ook nog een geef je verantwoordelijkheid als ouder uit handen. Een zeer bedenkelijk ontwikkeling.quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:17 schreef ToT het volgende:
(Tripo)
Daarbij GAAN er al geluiden op om veroordeelde misdadigers die huisarrest hebben (wegens een kleinere overtreding en omdat de cellen vol zitten) ook zo'n chip te geven om er zeker van te zijn dat ze in huis blijven: een enkelband valt te kraken, en het is gewoon erg lastig voor die mensen: het is letterlijk een blok aan je been.
Zolang het om misdadigers gaat, vindt iedereen alles wel goed, en die misdadigers zelf zullen het ook wel makkelijker vinden dan zo'n enkelband.
Volgende stap: kinderen chippen met een GPS-traceerchip voor als ze weglopen?
Mwoah, als ik me er al bewust van ben dat het onveilig is en ik het niet wil hebben, waarom zou ik dan 30 minuten van mijn leven verspillen aan iets wat ik toch al weet?quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar ben je dan niet benieuwd... als je zelf al aangeeft dat het doodeng is. Je moest eens weten hoe kwetsbaar we zijn met onze geweldige gadgets als mobieltje, tomtom e.d.
Of je biometrische paspoort. Ook op afstand te copieerbaar...met alle gegevens incluis foto.
Ga je weer, de RFID chip in je paspoort is enkel binnen een straal van een meter betrouwbaar te kopiëren, en dan heb je al redelijk goede apparatuur nodig, lezen vanaf een verdere afstand kan, maar dan neemt de betrouwbaarheid rechtevenredig af. De gsm kan je ook gewoon uitzetten trouwens, en je mag je rijbewijs ook gebruiken als identificatie hier in Nederland, kortom dan wordt het lastig volgen.. En een navigatiesysteem ontvangt alleen GPS signalen, dus hoe zie je voor je dat ze je daarmee volgens??quote:Op woensdag 7 januari 2009 20:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar ben je dan niet benieuwd... als je zelf al aangeeft dat het doodeng is. Je moest eens weten hoe kwetsbaar we zijn met onze geweldige gadgets als mobieltje, tomtom e.d.
Of je biometrische paspoort. Ook op afstand te copieerbaar...met alle gegevens incluis foto.
Telefoon moet je echt de batterij verwijderen. Je bent anders gewoon altijd te volgen ongeacht of het ding aanstaat.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:02 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ga je weer, de RFID chip in je paspoort is enkel binnen een straal van een meter betrouwbaar te kopiëren, en dan heb je al redelijk goede apparatuur nodig, lezen vanaf een verdere afstand kan, maar dan neemt de betrouwbaarheid rechtevenredig af. De gsm kan je ook gewoon uitzetten trouwens, en je mag je rijbewijs ook gebruiken als identificatie hier in Nederland, kortom dan wordt het lastig volgen.. En een navigatiesysteem ontvangt alleen GPS signalen, dus hoe zie je voor je dat ze je daarmee volgens??
quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Telefoon moet je echt de batterij verwijderen. Je bent anders gewoon altijd te volgen ongeacht of het ding aanstaat.
En ik denk zelfs dat het een opgelegde feature is wat NSA, CIA en FBI e.d. eisen. Zo niet, geen approval en komt je telefoon niet op de markt.quote:
Het kan ook anders he. NSA helps Microsoft with Vista . Yeah right of MS dat nodig heeft. Het enige wat hier besproken is zodat het op het infrastructuur van de NSA kan.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:39 schreef ToT het volgende:
Mja op moederborden voor Intel Pentium processoren zit ook een chip waarmee men makkelijker via Internet bepaalde gegevens kan opvragen van jouw PC.
Althans dat is bij de introductie van de P4 gezegd en daar is toen ook vrij veel ophef over geweest, ook over de onduidelijkheid van wat voor gegevens dat dan zouden zijn. (Ik heb helaas ff geen linkje naar meer info daar over.)
Anyway, men heeft het uiteindelijk geaccepteerd omdat men met de tijd mee wil met de PC, of die informatie is uiteindelijk gewoon vergeten door de meeste mensen.
Weet iemand toevallig iets meer over dit verhaal te vertellen?
quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:39 schreef ToT het volgende:
Mja op moederborden voor Intel Pentium processoren zit ook een chip waarmee men makkelijker via Internet bepaalde gegevens kan opvragen van jouw PC.
Althans dat is bij de introductie van de P4 gezegd en daar is toen ook vrij veel ophef over geweest, ook over de onduidelijkheid van wat voor gegevens dat dan zouden zijn. (Ik heb helaas ff geen linkje naar meer info daar over.)
Anyway, men heeft het uiteindelijk geaccepteerd omdat men met de tijd mee wil met de PC, of die informatie is uiteindelijk gewoon vergeten door de meeste mensen.
Weet iemand toevallig iets meer over dit verhaal te vertellen?
leg eens uit waarom het onzin is ?quote:Op donderdag 8 januari 2009 00:12 schreef Bier.en.schieten het volgende:
Haha wat een onzin op dit topic.
En nee, ik wil geen chips. Ook geen OV-chipkaart.
Google is ook een foute reus geworden en aan de lopende band worden niet-copyright verwijderd.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:05 schreef RM-rf het volgende:
[..]
er worden hier makelijk een hoop dingen door elkaar gegooid, of snel verwezen naar slappe filmes op Youtube (wat een beetje lachwekkend is dat juist Privacy-paranoia-personen dat doen, de eigenaar daarvan is zo ongeveer het grootste data-mining bedrijf, en een imperium dat voor een flnk deel gebouwd is op een zeer rie en commerciele omgang met gegevens de eigenlijk veelal onbemerkt wordt 'afgegeven') dus ik ben blij dat je zelf ook vraagt naar verdere informatie...
Als er geen serieuze klacht was geweest had men het gewoon leuk blijven gebruiken. Net zoals met de trojanhorse Sony-DRM.quote:Vermoedeljk betreft jouw issue de Processor Serial Nummer in de Pentium III processor;
dat was idd een via interne uitleesbare uniek ID-code (96-Bits) waartegen meedere klachen bij de FTC werden ingediend.... hierop werd de techniek via een software code bij uitgelevede modellen itgeschakeld, wa echer buggy bleek,
in de volgende processoren heeft Intel dit dan ook nagelaten en de techniek niet verder vervolgd; Wat weer eens bewijst dat legitieme klachen ook zonder direkt in de parania te schieten wél resultaat geven.
Dat is kwalijk dat de providers zo onder druk worden gezet door instanties om privacy gegevens af te gegeven.quote:Overigens bljf vrijwel iedereen, zonder specifieke maatregelen als Http-tunneling en proxies altijd relatief eenvoudig traceerbaar als je gewoon via je normale provider online gaat.
alhoewel de techniek van Intel, wat te zien was als een 'hardcoded firmware cookie; nóg eenvoudiger had gemaakt (voor iedere site/dienst/server-beheerder die dat zou willen)
Copyright materiaal heb je in principe af te blijven, want dat is eigendom van iemand anders. Dat ze er wel wat ver in gaan en verjaardagsfilmpjes verwijderen omdat er op de achtergrond een nummer van Britney draait is wel wat bezopen, maar als iemand geld verdiend door derden de mogelijkheid te bieden zeer laagdrempelig copyright te schenden, zou ik me als bedrijf ook niet echt blij voelen.. (En google wordt er érg rijk van zoals bekend) Ik heb ook sloten op mijn schuur, want ik wil niet dat er gestolen wordt, dat is sneu voor de doodgevroren zwerver voor de deur die er daardoor niet kan schuilen, maar zoals met veel dingen is het voor de goeden verpest door de slechten..quote:Op donderdag 8 januari 2009 07:22 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Google is ook een foute reus geworden en aan de lopende band worden niet-copyright verwijderd.
Terrorstorm was daar een goed voorbeeld van. Google is corrupt. En de zoekmachine is ook een farce geworden.
[..]
Als er geen serieuze klacht was geweest had men het gewoon leuk blijven gebruiken. Net zoals met de trojanhorse Sony-DRM.
Het moet niet opgedrongen worden. mensen moeten er om smeken....Dus deze privacy-schending wat op stapel staat is mens onterend.
[..]
Dat is kwalijk dat de providers zo onder druk worden gezet door instanties om privacy gegevens af te voeren.
Nee je doet de deur niet op slot voor de inbrekers, die komen toch wel binnen als het er op aankomt. Je doet de schuur/huis op slot omdat anders de verzekering nog al vervelend gaat doen. Deur op slot voor inbrekers is loos.quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:59 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Copyright materiaal heb je in principe af te blijven, want dat is eigendom van iemand anders. Dat ze er wel wat ver in gaan en verjaardagsfilmpjes verwijderen omdat er op de achtergrond een nummer van Britney draait is wel wat bezopen, maar als iemand geld verdiend door derden de mogelijkheid te bieden zeer laagdrempelig copyright te schenden, zou ik me als bedrijf ook niet echt blij voelen.. (En google wordt er érg rijk van zoals bekend) Ik heb ook sloten op mijn schuur, want ik wil niet dat er gestolen wordt, dat is sneu voor de doodgevroren zwerver voor de deur die er daardoor niet kan schuilen, maar zoals met veel dingen is het voor de goeden verpest door de slechten..
Je mist mijn punt lambiekje, het gaat om het misbruiken van andermans (copyrighted) materiaal. Ook al is er de mogelijkheid om dit gemakkelijk te doen, betekend dit niet dat het dan maar ok is. En bedrijven die dit faciliteren, en nog erger, er geld mee verdienen zoals google, moeten worden aangepakt. De discussie of de wetgeving "goed" of "fair" is iets wat compleet los staat van het schenden van bestaande wetgeving.quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee je doet de deur niet op slot voor de inbrekers, die komen toch wel binnen als het er op aankomt. Je doet de schuur/huis op slot omdat anders de verzekering nog al vervelend gaat doen. Deur op slot voor inbrekers is loos.
Alex Jones eist dat zijn materiaal verspreid wordt. Maat google vewijderd het structureel. De gebruikers uploaden en het tienvoud. Dan gaat google maar knoeien met views.
En daarnaast copyright en bescherming daarvan is bezopen! Als je bijvoorbeeld je eigen gitaarsong op je eigen website als mp3 aanbiedt dan kan je een na-heffing van buma-verwachten in orde van duizeden euros? Waarom?
De rechthebbenden (de artsen) waarvoor een RIAA of Buma-stemra/brein in leven zjn krijgen niets
Copyright is een slecht ding.
Dan ga jij lekker in de rij staan bij de Appie terwijl ik vrolijk door het poortje naar buiten loop terwijl automatisch mijn chip wordt herkent en het bedrag van mijn rekening wordt geschreven.quote:Op vrijdag 7 november 2008 10:18 schreef Houtworm het volgende:
[..]
Er zijn gewoon mensenrechten die bepalen dat jouw lichaam niet aangetast mag worden door wie dan ook. Het zal een overheid echt niet lukken om jou onder dwang te chippen.
Maar dan moet Google het niet afdoen als copyright schending want dat IS het niet. Het is puur obstructie van gegronde dissidentie.quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:24 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je mist mijn punt lambiekje, het gaat om het misbruiken van andermans (copyrighted) materiaal. Ook al is er de mogelijkheid om dit gemakkelijk te doen, betekend dit niet dat het dan maar ok is. En bedrijven die dit faciliteren, en nog erger, er geld mee verdienen zoals google, moeten worden aangepakt. De discussie of de wetgeving "goed" of "fair" is iets wat compleet los staat van het schenden van bestaande wetgeving.
Alex Jones heeft zijn eigen website, dus waarom zet hij de filmpjes daar niet gewoon neer? En die Jones heeft niks te eisen bij youtube zolang het gratis is, dan neemt hij maar een betaalde host..
Schreinend toch dat het nu pas aan gestipt wordt?quote:Artsen die rechthebbenden zijn van MP3's? Heb jij een tandarts met jubeltenen ofzo? Het is bekend dat de organisatie die royalties hier in Nederland moet distribueren naar de rechthebbenden niet echt lekker werkt, en daar heeft de minister ook ingegrepen..
vreemd dat je altijd weer er een beetje omheen begint te lullen als je gesteld wordt voor feiten die je zelf ook niet kunt ontkennen, maar je eventjes niet zo goed uitkomen of je vvoorheen nog nieet bedacht had ...quote:Op donderdag 8 januari 2009 07:22 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Google is ook een foute reus geworden en aan de lopende band worden niet-copyright verwijderd.
Terrorstorm was daar een goed voorbeeld van. Google is corrupt. En de zoekmachine is ook een farce geworden.
Je vergeet een ding. Het is niet dat JP het wil het is amerika die dat wil. Deze data word al streaming doorgegeven aan Amerika. En vind je dat wel goed?quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:34 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Dan ga jij lekker in de rij staan bij de Appie terwijl ik vrolijk door het poortje naar buiten loop terwijl automatisch mijn chip wordt herkent en het bedrag van mijn rekening wordt geschreven.
Lekker man.. De chippoortjes op het perron herkennen mijn chip bij instap en uitstap, kaartje is niet noodzakelijk. In de rij staan voor de bios? Dacht het niet... Tankstation? Ik moet nog net even uitstappen maar that's it. Vliegveld? Razendsnel. etc. etc.
Heerlijk toch? Doe mij maar zo'n chip als de technologie er klaar voor is.
En ga nu niet zeuren over privacy en zo. Slap geneuzel. Het interesseert de overheid geen bal met welke hand jij je kont afveegt en of je al dan niet naar de hoeren gaat. Ze hebben alleen wel interesse in je als er ergens een dood kind wordt gevonden en jij in de buurt was, en terecht.
In de toekomst is iedereen gechipt, iedereen die een beetje mee wil komen in de maatschappij anyway. Misschien is het onze generatie al, misschien onze kinderen. Ik hoop dat wij het al zijn, maakt het leven heerlijk eenvoudig.
Natuurlijk is het kankerverwekkend. Net zoals de straling van je mobiele telefoon, je wifi en het hebben van een hoogspanningsmast in de omgeving zeker. als het kankerverwekkend is dan worden ze niet geplaatst, wees gerust. Als er één land is waar ze weten wat claimen is dan is het de US of A, door de overheid gestimuleerde kankerverwekkende chips zijn de natte droom van een hele generatie van advocaten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je vergeet een ding. Het is niet dat JP het wil het is amerika die dat wil. Deze data word al streaming doorgegeven aan Amerika. En vind je dat wel goed?
Om te beginnen is het al kankerverwekkend. Wat nu als een hacker jouw chip copiereerd en ja dat is in een paar tellen op minstens 25m te doen. Vind jij het dan nog zo grappig dat iemand anders zich voordoet als jouw en dat jouw rekening daarvoor wordt gebruikt. ?
Laat staan dat z'n crimineel zich misdraagt. Dan moet jij op het politiebureau verschijnen leg jij maar uit waarom je dat en dat hebt gedaan.
Kortom je hebt er totaal niet over nadacht wat voor kwalijke effecten het heeft het gemakzucht van z'n chip.
Het is bijvoorbeeld ook kankerverwekkend.
Wat nu als er een chip in ons geplaatst wordt dat op dat moment "veilig" is. Maar een gastje vind iets uit dat het wel copieerbaar of iets dergelijks. Moet iedereen dan onder het mes en een nieuwe chip krijgen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:21 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Natuurlijk is het kankerverwekkend. Net zoals de straling van je mobiele telefoon, je wifi en het hebben van een hoogspanningsmast in de omgeving zeker. als het kankerverwekkend is dan worden ze niet geplaatst, wees gerust. Als er één land is waar ze weten wat claimen is dan is het de US of A, door de overheid gestimuleerde kankerverwekkende chips zijn de natte droom van een hele generatie van advocaten.
Als de chips dusdanig eenvoudig te hacken en kopiëeren zijn dan zullen ze ook niet worden geplaatst. Denk je nu echt dat de overheid achterlijk is en niet aan die mogelijkheden denkt? En dat banken hun betalingsverkeer via volledig onbeveiligde chips zullen laten lopen? Misschien dat de chips van nu dusdanig eenvoudig te kopiëren zijn maar die van de toekomst niet, en dat zijn degene die zullen worden geplaatst.
Het plaatsen van chips in mensen wekt weerstand op, dat zie je wel bij jezelf maar ook bij veel andere posters. terwijl het feitelijk gewoon een logische stap in de vooruitgang is. Hoe dan ook, het wekt weerstand op en dat betekend dat er heel zorgvuldig bekeken zal worden wat de risicos zijn voordat ertoe overgegaan wordt en het zal op vrijwillige basis gebeuren. Er is geen politicus die zich aan het fiasco wil branden als het misgaat en de chips gehackt worden, dus zal het zorgvuldig gedaan worden.
Er zal echt niemand met jouw codes betalen. Alleen al om het feit dat je eigen unieke code elke (paar) seconde(n) opnieuw gegenereerd zal worden en betalingsverkeer verder gekoppelt kan worden aan gezichtsherkenning door cameras of iets dergelijks. Maar daar zul je natuurlijk ook wel weer jeuk van krijgen
Zoals ik al zei, dan ga jij toch lekker in de rij staan bij de appie. Niemand zal je dwingen tot een chip, je zal hem vanzelf wel halen als je merkt dat iedereen er al twintig jaar veel plezier van heeft en jij nog steeds een kutleven hebt met je opgeheven vingertje.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wat nu als er een chip in ons geplaatst wordt dat op dat moment "veilig" is. Maar een gastje vind iets uit dat het wel copieerbaar of iets dergelijks. Moet iedereen dan onder het mes en een nieuwe chip krijgen.
Chippen is ten alle tijden onzin
Er is ook een kans dat je door een auto aangereden wordt op het parkeerterrein van de AH, en die is nog wel wat groter dan wat jij schetst, zullen we supermarkten dan ook maar verbieden? Je kan veel dingen theoretiseren, in meer of mindere mate realistisch/vergezocht, maar dat is iets wat doorspekt is met persoonlijke gevoelens, en dus niet universeel als waarheid te poneren valt. Ikzelf ben van mening dat een chip, fysiek in je lijf een stap te ver is, maar de RFID techniek an-sich heeft ook goede kanten, bijvoorbeeld in de gevangenis.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:56 schreef honda1990 het volgende:
Nu zijn er misschien nog geen gevaren, stel er zou een groep opstaan die bijv. Joden in een kamp zou willen stoppen (niet ondenkbaar is al eens eerder gebeurd) en die hebben zo;n chip in hun lijf. Al hun gegevens staan er op waar ze zijn geweest, bankafschriften enz. enz. Ook hun evt. donaties aan de synagoge. Stel die groep zou de Nederlandse regering over zou nemen (net als bij de duitsers) en ze zouden achter alle gegevens komen, fluitje van een cent om al die Joden op te roepen naar dat kamp te gaan.
Dat dit gebeurd is niet erg groot, maar de kans is er wel. Alleen daarom al is het gewoon van belang dat het niet gebeurd.
Uiteraardquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:56 schreef honda1990 het volgende:
Nu zijn er misschien nog geen gevaren, stel er zou een groep opstaan die bijv. Joden in een kamp zou willen stoppen (niet ondenkbaar is al eens eerder gebeurd) en die hebben zo;n chip in hun lijf. Al hun gegevens staan er op waar ze zijn geweest, bankafschriften enz. enz. Ook hun evt. donaties aan de synagoge. Stel die groep zou de Nederlandse regering over zou nemen (net als bij de duitsers) en ze zouden achter alle gegevens komen, fluitje van een cent om al die Joden op te roepen naar dat kamp te gaan.
Dat dit gebeurd is niet erg groot, maar de kans is er wel. Alleen daarom al is het gewoon van belang dat het niet gebeurd.
ahh een 5-sterren multimedia hotel.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:06 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Er is ook een kans dat je door een auto aangereden wordt op het parkeerterrein van de AH, en die is nog wel wat groter dan wat jij schetst, zullen we supermarkten dan ook maar verbieden? Je kan veel dingen theoretiseren, in meer of mindere mate realistisch/vergezocht, maar dat is iets wat doorspekt is met persoonlijke gevoelens, en dus niet universeel als waarheid te poneren valt. Ikzelf ben van mening dat een chip, fysiek in je lijf een stap te ver is, maar de RFID techniek an-sich heeft ook goede kanten, bijvoorbeeld in de gevangenis.
dat zou wel moeten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:06 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Uiteraard![]()
Als die groep aan de macht komt drukken ze er toch wel identificatieplicht doorheen. Er is geen reden om nu vooruitgang tegen te houden omdat je denkt dat er in de toekomst wel eens een fascistische partij aan een absolute meerderheid zou kunnen komen. Op die fiets kan je wel meer dingen tegenhouden cq afschaffen.
Het crowne plaza in Keulen is een 5 sterren hotel, kan ik je trouwens erg aanbevelen...quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ahh een 5-sterren multimedia hotel.
Gevangenis werkt ook helemaal niet. 85% zit vast voor nonsens-vergrijpen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:34 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Het crowne plaza in Keulen is een 5 sterren hotel, kan ik je trouwens erg aanbevelen...Die gevangenis is dat zeker niet, en alhoewel het van mij ook wel iets soberder mag, schiet je er ook niet echt veel mee op als je gevangenen alles ontzegt, en juist de moderne technologie zorgt ervoor dat je goed gedrag simpel kan belonen met bijvoorbeeld wat meer privileges, lijkt me toch beter dan gevangen hun hele straftijd frustreren waardoor ze nog idioter de poort uitkomen dan dat ze er in gaan?
Ben ik het niet mee eens, maar goed, die off-topic kant moeten we maar niet op gaan. Het was een voorbeeld van wat ik beschouw als wel een goede toepassing van RFID technologie, niet meer dan dat..quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:12 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Gevangenis werkt ook helemaal niet. 85% zit vast voor nonsens-vergrijpen.
Het slaat ook totaal nergens op om psychopatisch gekken op te sluiten. Het kost klauwen met geld, tijd en energie die toch geen haar beter worden. Abortus is wel toegestaan maar een een gevaar voor de maatschappij moet en zou beschermd worden. Kom nou gauw. Criminelen zijn bevoorrecht in Nederland.
Uiteraard moet het zonder meer vaststaan dat iemand niet functioneert en zich ernstig misdragen heeft.
Kijk naar de docu TechnoCalyps. Vraag je dan nog eens af of het wel zo goed idee allemaal is nieuwe technologie te omarmen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:40 schreef dborhem het volgende:
Als het mij zou helpen om mensen een beetje meer NORMAAL te laten doen zeker,vind nog steeds dat sommigen echt ongelooflijk achterdochtig zijn.
Ik ben DOL op nieuwe technologie (als een vande eersten een ov-chipcard),als het snel en makkelijk is(en ja duur ja),waarom niet.
En ''anxiety disorder'' heet gewoon ''paniekaanvallen''.
'privacy' wordt niet bedreigd door technologie (voevaak jij ook terminator heebt gekeken en het een best indrukwekkende film vond waarin 'computer' de macht kregen).quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:12 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Kijk naar de docu TechnoCalyps. Vraag je dan nog eens af of het wel zo goed idee allemaal is nieuwe technologie te omarmen.
privacy wordt misschien niet bedreigd door de technologie, maar onze privacy wordt zeker bedreigd door mensen die gebruik maken van dit soort technologie.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
'privacy' wordt niet bedreigd door technologie
Men is al in staat je bewustzijn te copieren en te uploaden naar een robot bijvoorbeeld, nog niet geheel vlekkeloos maar toch. Dus tja waar is onze privacy. Dromen tapen lukt half bij katten. Dus waargaat het heen hè.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:02 schreef 49euro het volgende:
[..]
privacy wordt misschien niet bedreigd door de technologie, maar onze privacy wordt zeker bedreigd door mensen die gebruik maken van dit soort technologie.
je hebt dus de docu nog niet bekekenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
'privacy' wordt niet bedreigd door technologie (voevaak jij ook terminator heebt gekeken en het een best indrukwekkende film vond waarin 'computer' de macht kregen).
technologie is hooguit een middel in de handen van mensen die mogelijk hier bepaalde bedoelingen hebben, en dmv zeer ingrijpende gegevens over mensen, ook een direkte invloed op hen kunnen uitoefenen: informatie is macht ...
Ook in tijden dat de technologie misschien vel minder ontwikkeld was, was je privacy eerder nog verder in gevaar.... toendertijd was het zelfs zo at bepaalde mensen geeneens (of iig vele malen minder) persoonsrechten bezaten...
Dat er sinds de verlichting wel een situatie gekomen is waarin ieder individu vastgelegd deze rechten toebedeeld heeft gekregen en 'men' het als uitgangspunt aannaam om de eerlijke verdeling tot belangrijke grondlage van maatschapppij-vorming te nemen, hangt ook samen met de ontwikkeling van technologie die enerzijds een grotere bedreiging vormde maar ook het belang van bepaalde dingen, individuele rechten duidelijker maakt.
dat er technologieen ontwikkeld worden is niet per definitie slecht... het kan even goed een kans zijn voor verdere ontwikkeling, ook en streven naar meer vrijheid:
verder losstaand ervan met welke doelen en door wie technologieen ontwikkeld worden (als je bv kijkt naar internet is het door het leger ontwikkeld met oorspronkelijk duidelijke militaire doeleinden, maar ik vermoed dat je nu niet beweert dat internet zélf per definitie 'slecht' is.. hoezeer het zeker ook een vorm van 'bedreiging' in zich heft als mensen er dom, gedachteloos en zonder na te denken over compliacties en gevolgen; mee omgaan)
Bron?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Men is al in staat je bewustzijn te copieren en te uploaden naar een robot bijvoorbeeld, nog niet geheel vlekkeloos maar toch
Aangezien ik de discussies hier in dit forum graag volg heb ik een aantal filmpjes bekeken, sommige onderwerpen zijn naar mij mening overdreven maar bij velen heb ik gedacht dat er een kern van waarheid was. Vaak als je de onderwerpen uit de filmpjes natrekt door even wat informatie te zoeken kom je tot de conclusie dat het wel eens waar kan zijn. Natuurlijk zijn er bronnen die zeggen van niet en natuurlijk zijn er bronnen die zeggen van wel, wat de waarheid is zal wel in het midden liggen maar welke bron je nou wel serieus moet nemen en welke niet zal je nooit te weten komen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:26 schreef RM-rf het volgende:
en jij ontwijkt nog altijd een duidelijke discussie op feiten omdat je enorm hangt naar allerhande 'filmpjes' die als je ze bekekene zou hebbeen mensen opeens 'verlicht' maakt (een soort van 'heilige geschriften')...
Wanneer vertel je nu eens een mening die je zélf ontwikkeld hebt.. meneer 'denk-voor-jezelf' lambiekje, en die je niet van Youtube afhaalt?
dat zeg ik, maar het is een héél belangrijk verschil en is essentieel als je constructief na wilt denken wàt te doen om je privacy te bschermen...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:02 schreef 49euro het volgende:
[..]
privacy wordt misschien niet bedreigd door de technologie, maar onze privacy wordt zeker bedreigd door mensen die gebruik maken van dit soort technologie.
Leg eens uit hoe je dat ziet?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Men is al in staat je bewustzijn te copieren en te uploaden naar een robot bijvoorbeeld, nog niet geheel vlekkeloos maar toch. Dus tja waar is onze privacy. Dromen tapen lukt half bij katten. Dus waargaat het heen hè.
jezus man. Wat is er nu mis met docus?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:26 schreef RM-rf het volgende:
en jij ontwijkt nog altijd een duidelijke discussie op feiten omdat je enorm hangt naar allerhande 'filmpjes' die als je ze bekekene zou hebbeen mensen opeens 'verlicht' maakt (een soort van 'heilige geschriften')...
Wanneer vertel je nu eens een mening die je zélf ontwikkeld hebt.. meneer 'denk-voor-jezelf' lambiekje, en die je niet van Youtube afhaalt?
ik heb de bron al lang gedeponeerd hier maar jullie soort weigerd elke vorm van bron te bekijken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:46 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe je dat ziet?
Kom eens met een bron, ipv loze kreten, dat zou je geloofwaardigheid alleen goed doen.
En misschien dat dan mensen je een keer serieus gaan nemen.
Zolang je dat niet kan ben je het lachertje van Fok!
Dit soort posts schreuwen anders om een bron, ik zou dolgraag het artikel lezen waar je het op baseert:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik heb de bron al lang gedeponeerd hier maar jullie soort weigerd elke vorm van bron te bekijken.
Dan blijf je dus op basisschool-niveau denken over zaken. Sorry maar zo is het.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Men is al in staat je bewustzijn te copieren en te uploaden naar een robot bijvoorbeeld, nog niet geheel vlekkeloos maar toch.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Men is al in staat je bewustzijn te copieren en te uploaden naar een robot bijvoorbeeld, nog niet geheel vlekkeloos maar toch. Dus tja waar is onze privacy. Dromen tapen lukt half bij katten. Dus waargaat het heen hè.
Maar alleen bij comazuipers die net een feestje hebben gehad.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:09 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Men is al in staat je bewustzijn te copieren en te uploaden naar een robot bijvoorbeeld, nog niet geheel vlekkeloos maar toch.
Je bent in de war met de film "Minoes", dat is gewoon een verzonnen verhaaltje hoor.quote:Dromen tapen lukt half bij katten. Dus waargaat het heen hè.
nee want dan had ik op de bodem van de rivier gelegen met een molensteen omdat ik zou stellen dat de aarde rond is en dat zon eerder het middelpunt is en niet de aarde.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:00 schreef Bommenlegger het volgende:
Lambiekje had in de middeleeuwen moeten leven....
Wat een gelukkig mens zou hij dan geweest zijn.
ja lach er maar om. De wetenschap is serieus bezig met het proberen kopieren van bewustzijn. Sorry maar dat is echt serieus. Mijn vraag is dan waar licht de ethische grens?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:13 schreef ToT het volgende:
[..]Ben ik ff blij dat ik geen cola aan het drinken was toen ik dit las!
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 18:16 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Maar alleen bij comazuipers die net een feestje hebben gehad.
[..]
Je bent in de war met de film "Minoes", dat is gewoon een verzonnen verhaaltje hoor.
Wat ik me serieus afvraag: als Lambiekje er nu zo heilig van overtuigd is dat er een complot gaande is, waarom zet hij al zijn -in zijn ogen ongetwijfeld levensgevaarlijke gedachten, gezien de onbetrouwbare buitenwereld- dan op een internetforum ? Dat moet eng voor hem zijn, want er lezen ongetwijfeld geheimagenten van de overheid mee, toch ?
Wat heb ik daar een hekel aan.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 22:13 schreef Guncta het volgende:
Tuurlijk!
Ik heb niks te verbergen.
En mensen die dat wel hebben of denken dat ze dat in de toekomst hebben, die hebben in mijn ogen geen recht op dergelijke voorzieningen.
Daar waar jij een duim naar beneden heb staan, heb ik iets anders staan..quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:56 schreef Olep het volgende:
[..]
Wat heb ik daar een hekel aan.
''Ik heb niks te verbergen''![]()
![]()
![]()
En daarom moet alles maar toegelaten worden?
Jij bent een van die mensen die ervoor zorgt dat alle wetten en regels maar ingevoerd worden.
Denk toch eens na. Is privacy dan niks waard? Ik zou je bijna achterlijk noemen.
Qft.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:56 schreef Olep het volgende:
[..]
Wat heb ik daar een hekel aan.
''Ik heb niks te verbergen''![]()
![]()
![]()
En daarom moet alles maar toegelaten worden?
Jij bent een van die mensen die ervoor zorgt dat alle wetten en regels maar ingevoerd worden.
Denk toch eens na. Is privacy dan niks waard? Ik zou je bijna achterlijk noemen.
lolquote:Op vrijdag 9 januari 2009 23:59 schreef dborhem het volgende:
Ik krijg het nare idee dat TS zelf niet helemaal zuiver is.
Iets teveel kraakbenodigheden in huis?
Kijk dat is nu nog iets wat mag in Nederland. In Frankrijk heb je nu 1 punt van 3 punt van totale disconnect van het Internet. Je kan er donder opzeggen dat ook straks in Nederland niet meer mag. Wat nu als het met terugwerkende kracht aangepakt mag worden? 96% van de Nederlanders download muziek. Dat zou theoretisch dus een op de andere dag nagenoeg de gehele bevolking becriminaliseren.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 06:25 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
lol
Riekt naar smaad.![]()
Ik heb wel eens perongeluk een MP3 gedownload, telt dat ook?
Er is een professor die met allerlei ingewikkelde formules heeft uitgerekend én serieus de wetenschappelijke wereld in geslingerd heeft dat zijn dochtertje het middelpunt van het heelal is!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 20:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
nee want dan had ik op de bodem van de rivier gelegen met een molensteen omdat ik zou stellen dat de aarde rond is en dat zon eerder het middelpunt is en niet de aarde.
Eigenlijk he wat is nu het middelpunt van het heelal. Als we alle richtingen op kijken komen we niet verder dan 13,6 miljard jaar. Precies het punt waar de uitdijing sneller dan het licht gaat. Het kan toch niet zo zijn dat wij het middelpunt zijn. Waarschijnlijk zal het helaal nog veel groter zijn.
Kun je een voorbeeld geven?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 22:43 schreef Guncta het volgende:
Het probleem van chippen lost zich vanzelf op. Omdat er mensen op deze wereld zijn die het nog erger zouden vinden dan dat ik het zou vinden. En deze hebben meer macht dan de overheid.
Ik ben het absoluut met je eens dat technologische ontwikkelingen niet slecht zijn. De vraag is echter of wij ethisch gezien in staat zijn goed met nieuwe technieken om te gaan. En daar twijfel ik ernstig aan. Hoe vaak is een uitvinding, die van zichzelf neutraal is, ingezet tegen de mensheid?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:48 schreef RM-rf het volgende:
'privacy' wordt niet bedreigd door technologie (voevaak jij ook terminator heebt gekeken en het een best indrukwekkende film vond waarin 'computer' de macht kregen).
technologie is hooguit een middel in de handen van mensen die mogelijk hier bepaalde bedoelingen hebben, en dmv zeer ingrijpende gegevens over mensen, ook een direkte invloed op hen kunnen uitoefenen: informatie is macht ...
Ook in tijden dat de technologie misschien vel minder ontwikkeld was, was je privacy eerder nog verder in gevaar.... toendertijd was het zelfs zo at bepaalde mensen geeneens (of iig vele malen minder) persoonsrechten bezaten...
Dat er sinds de verlichting wel een situatie gekomen is waarin ieder individu vastgelegd deze rechten toebedeeld heeft gekregen en 'men' het als uitgangspunt aannaam om de eerlijke verdeling tot belangrijke grondlage van maatschapppij-vorming te nemen, hangt ook samen met de ontwikkeling van technologie die enerzijds een grotere bedreiging vormde maar ook het belang van bepaalde dingen, individuele rechten duidelijker maakt.
dat er technologieen ontwikkeld worden is niet per definitie slecht... het kan even goed een kans zijn voor verdere ontwikkeling, ook en streven naar meer vrijheid:
verder losstaand ervan met welke doelen en door wie technologieen ontwikkeld worden (als je bv kijkt naar internet is het door het leger ontwikkeld met oorspronkelijk duidelijke militaire doeleinden, maar ik vermoed dat je nu niet beweert dat internet zélf per definitie 'slecht' is.. hoezeer het zeker ook een vorm van 'bedreiging' in zich heft als mensen er dom, gedachteloos en zonder na te denken over compliacties en gevolgen; mee omgaan)
De techniek is ons al boven het hoofd gegroeidquote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:33 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Ik ben het absoluut met je eens dat technologische ontwikkelingen niet slecht zijn. De vraag is echter of wij ethisch gezien in staat zijn goed met nieuwe technieken om te gaan. En daar twijfel ik ernstig aan. Hoe vaak is een uitvinding, die van zichzelf neutraal is, ingezet tegen de mensheid?
Pas als wij leren technologiën daadwerkelijk in te zetten voor een betere wereld, zal er ook goodwill ontstaan bij de bevolking. Dan is misleiding, angst aanjagen en dergelijke niet meer nodig. Tot die tijd hou ik mijn ogen open voor alle nieuwe technieken die eventueel voor een slecht doel kunnen worden ingezet, en probeer ik tegelijkertijd voor mijzelf na te gaan wat ik voor moraal zou willen zien.
En dat is wat ik toch zeker wel mis in alle huidige discussies: wat is nou een acceptabel niveau van ethiek om dit soort technieken te kunnen mogen gebruiken in de moderne wereld.
Want dat het kan, staat vast. Maar de vraag is we dit soort dingen ook echt wel willen..
En gemakzucht en/of angst mag nooit de reden zijn om bv iets als de chip door te voeren. Dan houden wij onszelf m.i. geheel voor de gek, met alle mogelijke gevolgen van dien. History can always repeat itself!
Ehhhh......huh?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:35 schreef Man-E-Faces het volgende:
de chip in Mexico en Amerika al ingezet worden in ruil voor bijv. behoud van werk/salaris.
Als je mexico chip invoert in google heb je al resultaat.quote:
Je stelt een vraag en het is smaad?quote:
Jij kent mij niet en ik ken jou niet en dat is prima.quote:Op zondag 11 januari 2009 11:46 schreef dborhem het volgende:
[..]
Je stelt een vraag en het is smaad?![]()
Gek dat je zoveel kennis van de wet hebt en er niks mee doet!
Bedankt Lambiekje.quote:Op zondag 11 januari 2009 11:00 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Als je mexico chip invoert in google heb je al resultaat.
tja soms is het te gemakkelijk hè.quote:
dat is voor mij de rede dat ik er juist wel bang voor ben, als je bedenkt dat die al binnen een paar dagen gehacked was dan ben ik benieuwd wat er van mijn gegevens hier terecht komt in nederland.quote:Op zondag 11 januari 2009 18:30 schreef Geqxon het volgende:
Overigens hoef je voor de Nederlandse overheid niet bang te zijn. Die zijn niet eens in staat een OV chip succesvol op de rit te krijgen.
Ik zou zeggen lees het topic eens doorquote:
Zou eerder willen stellen dat wij hebben nagelaten onze morele en ethische waarden ook mee te laten groeien ten tijde van technologische groei. Een onvoldoende ethisch ontwikkelde gemeenschap zal deze nieuwe technieken daarom ook zeer waarschijnlijk gebruiken voor eigen gewin - wat aardig te zien valt in de wereld van vandaag.quote:Op zondag 11 januari 2009 02:29 schreef Lambiekje het volgende:
De techniek is ons al boven het hoofd gegroeid
geheel geen controle meer over onze eigen leven zeker ...quote:Op zondag 11 januari 2009 20:51 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Zou eerder willen stellen dat wij hebben nagelaten onze morele en ethische waarden ook mee te laten groeien ten tijde van technologische groei. Een onvoldoende ethisch ontwikkelde gemeenschap zal deze nieuwe technieken daarom ook zeer waarschijnlijk gebruiken voor eigen gewin - wat aardig te zien valt in de wereld van vandaag.
New ethics is wat ik je brom!
Dat is de negatieve kantquote:Op zondag 11 januari 2009 21:23 schreef Lambiekje het volgende:
geheel geen controle meer over onze eigen leven zeker ...
Oehhh je hebt er nog helemaal niets van begrepen.quote:Op zondag 11 januari 2009 21:29 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Dat is de negatieve kant
Het zou ook een positieve wending kunnen leveren. Maar dat is aan ons zelf.
En ik snap eigenlijk niet zo goed hoe een hogere ethische moraal zou leiden tot minder/geen controle over ons eigen leven. Zelf zie ik dit als een noodzakelijke stap voorwaarts voor meer vrijheid (en controle zo u wilt) in ons leven.
Je wordt bv bevrijdt van je eigen driften, terwij juist die driften vaak controle op ons uitoefenen. Kijk alleen naar angst.. (ontwetendheid)
quote:Op zondag 11 januari 2009 22:56 schreef Lambiekje het volgende:
Angst dat wordt ons dag in dag uit op een ZIEKELIJKE manier op gedrongen.
Kijk naar Codex Alimentarius
Waarom sonjabakkeren wij? Waarom was dat 30 jaar geleden niet nodig.? Waarom is sporten en fitness nu zo big deal? Think about it? Ik kan me niet heugen als kind dat mijn ouders, vrienden en kennissen daarvan geregeld aan sport deden. En toch was iedereen normaal van postuur en rookten als ketters.quote:Op zondag 11 januari 2009 23:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Daarmee wordt angst ons op een ziekelijke manier opgedrongen!
Sporten ook al, wat blijft er nog over ?quote:Op zondag 11 januari 2009 23:50 schreef Vedanta_veri het volgende:
Nu moet je niet alle additieven vergeten, er wordt veel meer smaakstoffen gebruikt tegenwoordig omdat alles zonodig umami (hartig) of zoet moet zijn. Daar kun je ook goed ziek van worden. Sporten is niet voor de dommen trouwens, maar voor de slaven.
Ik weet niet meer waar ik het vandaan heb. Youtube waarschijnlijk. Iets met holocaust, graatmagere gevangen en een studie om te achterhalen wat de effecten waren van chronisch hongerlijden.quote:Op zondag 11 januari 2009 23:38 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Waarom sonjabakkeren wij? Waarom was dat 30 jaar geleden niet nodig.? Waarom is sporten en fitness nu zo big deal? Think about it? Ik kan me niet heugen als kind dat mijn ouders, vrienden en kennissen daarvan geregeld aan sport deden. En toch was iedereen normaal van postuur en rookten als ketters.
Iets zegt me dat sinds dat we Light producten hebben en ziekelijk moeten dieten dat we opeens drastisch aan sport moeten doen om geen meatloaf of futloos te worden. Dus ja er wordt angst aangepraat middels voedsel.
Je snapt best dat nonstop de media ons bestookt met angst.? Toch? Tenminste dat mag ik hopen.
Midas Dekkers heeft ooit geschreven dat sport voor de dommerikken is. (of iets in die trend).
Dat ik de zaken net wat anders zie dan jij, wil nog neit zeggen dat ik het niet begrepen heb. Ik laat mij echter niet zo meeslepen door de angst.quote:Op zondag 11 januari 2009 22:56 schreef Lambiekje het volgende:
Oehhh je hebt er nog helemaal niets van begrepen.
Angst dat wordt ons dag in dag uit op een ZIEKELIJKE manier op gedrongen.
Kijk naar Codex Alimentarius met de aangepaste labeling-wet. Kijk naar vaccinatie, ziektes, ziekhouden. Indoctrinatie-onderwijs. TV/radio en krant/tijdschrift
Hijacking Humanity.
Sporten is niet slecht. Sporten is niet nodig om een gezond lichaam te hebben.quote:Op maandag 12 januari 2009 00:27 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Sporten ook al, wat blijft er nog over ?
Sport en kunst zijn nu juist de dingen die het leven voor mij nog mooier maken dan het al is.
Aspartaam doet dat ook. Het wijzigt je metabolisme.quote:Op maandag 12 januari 2009 00:41 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Ik weet niet meer waar ik het vandaan heb. Youtube waarschijnlijk. Iets met holocaust, graatmagere gevangen en een studie om te achterhalen wat de effecten waren van chronisch hongerlijden.
Een groepje wetenschappers dat zich vrijwillig liet onthouden van voedsel om de effecten van dieten enzo te onderzoeken. Blijkt dat het enige waar je aan denkt tijdens dieten, eten is. En dat je na het dieten dikker wordt dan voorheen voordat je met dieten begon. 1 van de deelnemers is zelfs van carriere veranderd en is kok geworden. Waar komt dit ook alweer vandaan. Zeitgeist?
Je lichaam komt in paniek en verandert. En gaat zijn opslag/verbruik veranderen, je gaat meer eten en minder verbranden. Arme mensen die de hele tijd met het idee zitten tekort te komen komen dus aan.
Dat is A) wederom jouw mening, en B) heeft het geen klap met jezelf evt laten chippen te maken..quote:Op maandag 12 januari 2009 09:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Aspartaam doet dat ook. Het wijzigt je metabolisme.
quote:Op maandag 12 januari 2009 01:00 schreef Man-E-Faces het volgende:
Ik zag net op youtube filmpjes van ene Kathryn Albrecht. ze praat over de RFID-chips in alle vormen en maten. En de toepassingen zoals die nu feitelijk worden toegepast.
bekijk de filmpjes maar ... weigeren heeft geen enkele zin.quote:Op maandag 12 januari 2009 20:09 schreef KoosVogels het volgende:
Niemand gaat mij chippen, laat dat duidelijk zijn. Zo'n chip heeft vreselijke potentiele gevolgen. Natuurlijk kan ook op normale wijze worden omgesprongen met een dergelijk systeem. Dat zal in eerste instantie ook gebeuren. Op den duur zal de chip worden gebruikt om meer controle uit te oefenen over de burger.
kijk dat zijn goede zaken gewoon met vriend onder elkaar. Ooit zal er een kwartje vallen dat er zaken toch anders voor staan dan gedacht...quote:Op maandag 12 januari 2009 20:16 schreef KoosVogels het volgende:
Zal de docu's vanavond eens bekijken. Vind het altijd wel intrigerende materie. Heb voor mezelf besloten dat ik mij er nooit al te druk om maak. Het is in mijn ogen echter wel verstandig om goed beslagen te ijs te gaan. Oftewel, weten wat er speelt en beseffen dat niet alles is zoals het is.
Zaterdagnacht (onder invloed) nog een heel intrigerende discussie gehad met vrienden over verborgen agenda's en het feit dat mensen als Obama slechts marionetten zijn.
moet je toch even kijken naar de filmpje wat ik hier net aangaf van af 4:20 ... volgens mij heeft niemand enig notie van deze gevaarlijk ontwikkeling en wat voor implicaties dat geeft. Denk daar nu eens over door wat het nu echt betekend....quote:Op maandag 12 januari 2009 20:25 schreef Salvad0R het volgende:
Ik zou mij nimmer laten chippen.
Vind het al tever gaan dat zo'n RFID ding in je IDkaart zit en dat je die verplicht bij je moet dragen.
Ze hebben al RFID-scanners hangen in centra van steden, kunnen ze precies checken wie er zoal langsloopt.
Is fucked up.
Ik weet hetquote:Op maandag 12 januari 2009 20:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
moet je toch even kijken naar de filmpje wat ik hier net aangaf van af 4:20 ... volgens mij heeft niemand enig notie van deze gevaarlijk ontwikkeling en wat voor implicaties dat geeft. Denk daar nu eens over door wat het nu echt betekend....
tja maar als ze merken dat je zaken gemagnetroned hebt dan hangt er vast een hogere straf op dan daadwerkelijk moorden. En nee dat is niet gek dat is al zo. Kijk naar de wetsvoorstel van fraude bij kilometerheffing.quote:Op maandag 12 januari 2009 20:33 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik weet het
Hobby van mensen hier is ID-kaarten in de magnetron mikken.
Ze gaan vooral hun gang met hun verboden en plichten, des te sneller keert het tij.
Vandaar die pin-reklames. Ook voor kleine bedragen kunt U hier pinnen! Voor bedrijven zijn er wel voordelen dat weer wel. Maar voor de burger....quote:Op maandag 12 januari 2009 20:06 schreef Lambiekje het volgende:
Als straks het cash geld uit ons straatbeeld gaat dan is het echt helemaal over.
Wake Up!!!
Dat is Nederland. Los van Nederland zijn er nog genoeg landen in Europa (en de wereld) waar het pinnen nog lang niet op het niveau van Nederland is (en de komende 10 jaar ook niet zal komen).quote:Op maandag 12 januari 2009 22:50 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Vandaar die pin-reklames. Ook voor kleine bedragen kunt U hier pinnen! Voor bedrijven zijn er wel voordelen dat weer wel. Maar voor de burger....
Je moet maar even zoeken met google of Lambiekje vragen, die heeft ws. wat meer over gelezen over de "Codex Alimentarius", wat dat ook vrij vertaald moge betekenen. Het gaat erom dat ze in de wereld druk bezig zijn geweest normale groenten en fruit genetisch te manipuleren en te patenteren.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:27 schreef Freeflyer het volgende:
Praktisch is het zo dat je het nog best lang uit kunt zingen als je niets meer kunt kopen. Een wat milder klimaat en verstand van de ouderwetse moestuin brengt je al heel ver. Als je dan kijkt naar hoe het in de jaren 60,70,80 ging waarin hele dorpen de opbrengsten van de diverse moestuinen deelden dan voorspel ik je dat het nog wel even duurt voor het zover is.
er is wel meer wat niet mag. wil niet zeggen dat het niet gebeurd natuurlijkquote:Op dinsdag 13 januari 2009 00:37 schreef Man-E-Faces het volgende:
[..]
Je moet maar even zoeken met google of Lambiekje vragen, die heeft ws. wat meer over gelezen over de "Codex Alimentarius", wat dat ook vrij vertaald moge betekenen. Het gaat erom dat ze in de wereld druk bezig zijn geweest normale groenten en fruit genetisch te manipuleren en te patenteren.
Maw. je mag straks nieteens tomaten in je tuin verbouwen zonder vergunning om dat je zaden ws. zijn nesmet met het gepatenteerde tomaat-zaad.
Even nuanceren.quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:35 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En ik denk zelfs dat het een opgelegde feature is wat NSA, CIA en FBI e.d. eisen. Zo niet, geen approval en komt je telefoon niet op de markt.
Gelukkig doet mijn telefoon dat niet!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 01:31 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Even nuanceren.
Er zijn nog genoeg privacy telefoons te koop. Op dit moment is het zo dat de telefoons voor de West Europese markt en de Amerikaanse markt uitgerust zijn met technologie die de geheime diensten in staat stelt de telefoon te volgen zelfs wanneer deze uit staat. Het gaat zelfs al een stap verder dan er nu geschetst wordt. Zelfs wanneer de batterij er uit gehaald wordt is de telefoon nog voor X aantal uur te volgen..
Mocht je dat niet willen dan wordt het tijd om een telefoon te kopen in een ander land (niet West Europa of Amerika).
En hoelang kan dat al niet? Vingerafdrukken worden al sinds het begin van deze eeuw gebruikt als opsporingsmiddel, en wat jij schetst komt nooit echt veel voor, vaak worden veroordelingen gedaan op basis van meer, elkaar aanvullend bewijs, en zal men voornamelijk uitgaan van zeg vingerafdrukken op niet te verplaatsen objecten, wat betekend dat iemand fysiek in persoon aanwezig moet zijn geweest om daar een vingerafdruk achter te laten..quote:Op maandag 12 januari 2009 20:28 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
moet je toch even kijken naar de filmpje wat ik hier net aangaf van af 4:20 ... volgens mij heeft niemand enig notie van deze gevaarlijk ontwikkeling en wat voor implicaties dat geeft. Denk daar nu eens over door wat het nu echt betekend....
Iemand pakt uit jouw prullebak z'n blikje cola. Gaat bij jouw in de buurt een schooltje in de fik steken en dropt dat blikje er. Leg jij maar eens uit hoe jouw blikje met jouw code en jouw vingerafdrukken daar komt.
Naam mijn idee kunnen we geen stap meer verzetten zonder dat iemand je kan framen voor een misdaad. En er lopen een hoop idioten rond.
als je dat niet wilt, is de veiligste oplossing om géén telefoon bij je te hebben. Ook telefoons uit een andere regio, maar van een bekend merk zijn potentieel uitgerust met deze technologie.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 01:31 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Even nuanceren.
Er zijn nog genoeg privacy telefoons te koop. Op dit moment is het zo dat de telefoons voor de West Europese markt en de Amerikaanse markt uitgerust zijn met technologie die de geheime diensten in staat stelt de telefoon te volgen zelfs wanneer deze uit staat. Het gaat zelfs al een stap verder dan er nu geschetst wordt. Zelfs wanneer de batterij er uit gehaald wordt is de telefoon nog voor X aantal uur te volgen..
Mocht je dat niet willen dan wordt het tijd om een telefoon te kopen in een ander land (niet West Europa of Amerika).
mag ik vragen om uitleg over deze vermeende 'technologie'...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 12:42 schreef teamlead het volgende:
[..]
... zijn potentieel uitgerust met deze technologie.
Dat begrijp ik maar dat maakt het dus wel dat 99,9% wel een traceerbare telefoon heeft in VS/EU.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 01:31 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
Even nuanceren.
Te laat voor menigeen hier...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 13:11 schreef dborhem het volgende:
Prachtig gezegd,laat je niet opnaaien tot het punt dat je de hele dag over je schouder gaat kijken of er iemand met een afluisterantenna op je gericht staat.
Dat is echt geen leven mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |