Ik denk dat we straks een faraday-kooi-kostuum moeten maken...quote:Op zondag 21 december 2008 23:44 schreef Man-E-Faces het volgende:
Het leukste vermoeden vind ik nog wel dat ze straks je chip/nummer op non-actief kunnen zetten, als je bijv betalingsachterstanden hebt of wat dan ook. zodat je nieteens eten kunt kopen of tanken. Is wel een erg extreem voorbeeld en nog nieteens werekelijheid maarja, wie weet. Als de chip er komt is het idd bedoeld zoveel mogelijk van je hebben en houden op die chip te plaatsen. Dat is zowat een feit. En dat ze je dan met poortjes kunnen volgen/registreren is geen science-fiction.
mensen beseffen niet dat het een nieuwe 21ste eeuw stippenkaart is.quote:Op zondag 21 december 2008 23:50 schreef MaGNeT het volgende:
Mocht er ooit nog eens een oorlog uitbreken (niet onmogelijk, er zijn al 2 wereldoorlogen geweest) dan maak je het je vijand natuurlijk wel erg eenvoudig.
Kwestie van mensen verzamelen, chips uitlezen, kijken in de database van de (lokale) overheid en je weet direct wie er op de brandstapel kunnen...
Ofwel: zo'n chip komt niet in mijn lijf. Ik weet namelijk nooit of ik nog in de situatie kom dat ik wél wat te verbergen heb.
Bovenstaande geldt ook voor DNA databases.
De strijd tegen de terrorisme. Ideaal om zo snel mensen op afstand te identificeren. Geen chip? Komt u maar mee, u heeft wat uit te leggen!quote:Op maandag 22 december 2008 09:25 schreef fruityloop het volgende:
Nee, ik zou me niet laten chippen. Overigens kan ik zo 123 ook geen werkbaar/plausibel scenario bedenken waarbij alle Nederlanders verplicht zo'n ding zouden moeten dragen.
Ok, de strijd tegen het terrorisme is nu wel ongeveer op zijn hoogtepunt, qua maatregelen dan, niet qua resultaat uiteraard.quote:Op maandag 22 december 2008 09:30 schreef ToT het volgende:
[..]
De strijd tegen de terrorisme. Ideaal om zo snel mensen op afstand te identificeren. Geen chip? Komt u maar mee, u heeft wat uit te leggen!
waarom dan wel kilometerheffing met een straf van 6 jaar als je je GPS uitzet ?!!quote:Op maandag 22 december 2008 09:25 schreef fruityloop het volgende:
Nee, ik zou me niet laten chippen. Overigens kan ik zo 123 ook geen werkbaar/plausibel scenario bedenken waarbij alle Nederlanders verplicht zo'n ding zouden moeten dragen.
en wel een chip is het onmogelijk te verstoppen of te onderduiken.quote:Op maandag 22 december 2008 09:30 schreef ToT het volgende:
[..]
De strijd tegen de terrorisme. Ideaal om zo snel mensen op afstand te identificeren. Geen chip? Komt u maar mee, u heeft wat uit te leggen!
We zitten nu nog in de fase waarbij je huisdier gechipt MOET worden. Anders wordt het niet geholpen of iets dergelijks. Misselijk makend.quote:Op maandag 22 december 2008 09:50 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ok, de strijd tegen het terrorisme is nu wel ongeveer op zijn hoogtepunt, qua maatregelen dan, niet qua resultaat uiteraard.Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat een chip-wet ook maar enige kans van slagen zal hebben, zelfs niet in Amerika waar ze toch al aardig wat vrijheden ingeleverd hebben, laat staan hier in Europa. Als je ziet wat er qua aanslagen heeft plaatsgevonden sinds 9/11 dan zijn die incidenten toch wel een paar klassen lager dan met 2 widebody's een stel wolkenkrabbers neerhalen, dus wat voor enorme catastrofe zal er volgens jou dan moeten plaatsvinden om dit door een forse meerderheid van een democratisch gekozen regering gesteund te krijgen?
Voor zo'n wet zal volgens mij oa de grondwet aangepast moeten worden etc etc, nog even afgezien van de bijna onmetelijk ingewikkelde praktische invulling. Nee, ik zie het niet gebeuren..
6 jaar? Waar haal je dat vandaan?quote:Op maandag 22 december 2008 10:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
waarom dan wel kilometerheffing met een straf van 6 jaar als je je GPS uitzet ?!!
Ben je nu echt zo naief?!
Pardon? Je vergelijkt weer appels met peren.quote:Op maandag 22 december 2008 10:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
waarom dan wel kilometerheffing met een straf van 6 jaar als je je GPS uitzet ?!!
Ben je nu echt zo naief?!
Je zou een goed paard zijn, je draaft altijd zo goed door.......quote:Op maandag 22 december 2008 10:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
We zitten nu nog in de fase waarbij je huisdier gechipt MOET worden. Anders wordt het niet geholpen of iets dergelijks. Misselijk makend.
Dan is het je kind van 3/4 jaar stel je voor dat het wegrent. Voor mij is dat weer een sneer naar incompetentie van ouders. Dan gaan ze voordeeltjes introduceren voor belasting/verzekering. En dan wordt je verplicht tot chip. Geen chip niet verzekerd en dus een crimineel/terrorist.
We hebben al lang geen recht meer op ons eigen lichaam.
Je hebt zelf geen kinderen he? Kinderen zijn individuen met een eigen mening en een eigen wil. Hoe graag ik mijn kind van 3 ook zou controleren met chemtrails, vaccinaties (jouw specialiteitquote:Op maandag 22 december 2008 10:08 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
We zitten nu nog in de fase waarbij je huisdier gechipt MOET worden. Anders wordt het niet geholpen of iets dergelijks. Misselijk makend.
Dan is het je kind van 3/4 jaar stel je voor dat het wegrent. Voor mij is dat weer een sneer naar incompetentie van ouders. Dan gaan ze voordeeltjes introduceren voor belasting/verzekering. En dan wordt je verplicht tot chip. Geen chip niet verzekerd en dus een crimineel/terrorist.
We hebben al lang geen recht meer op ons eigen lichaam.
Dit vind ik dan wel een eye-opener...quote:Op zondag 21 december 2008 23:50 schreef MaGNeT het volgende:
Ofwel: zo'n chip komt niet in mijn lijf. Ik weet namelijk nooit of ik nog in de situatie kom dat ik wél wat te verbergen heb.
oh oke 4 jaar / 67K euro boetequote:
Denk je werkelijk dat je fair gaat betalen voor de kilometerheffing. Je hebt wel een megablind vertrouwen...quote:Op maandag 22 december 2008 10:21 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Pardon? Je vergelijkt weer appels met peren.![]()
Wat heeft een GPS systeem in een auto (wat dus iets compleet anders is dan een chip op persoonsniveau, zowel qua techniek als beoogde toepassing) bedoelt voor het overigens in mijn ogen eerlijker, betalen per gereden kilometer, te maken met een verplichte onderhuidse chip? Ter info, een auto is dan wel persoonsgebonden middels de kenteken registratie, maar dat werkt dus al niet bij lease/huur auto's, en kan als alleenstaand systeem dus niet betrouwbaar gebruikt worden om persoon X te identificeren.
De corrigerende tik moet weer terug. Dat losbandigheid en comazuipen als 12/13 jarige.quote:Op maandag 22 december 2008 11:14 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Je hebt zelf geen kinderen he? Kinderen zijn individuen met een eigen mening en een eigen wil. Hoe graag ik mijn kind van 3 ook zou controleren met chemtrails, vaccinaties (jouw specialiteit) of Jedi Mind tricks... Hij luistert gewoon soms niet...
'We hebben allang geen recht meer op ons eigen lichaam'? Wat is dat nou weer voor holle one-liner? Hoe heb ik geen recht op mijn eigen lichaam?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |