abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64228321
Mocht er ooit nog eens een oorlog uitbreken (niet onmogelijk, er zijn al 2 wereldoorlogen geweest) dan maak je het je vijand natuurlijk wel erg eenvoudig.
Kwestie van mensen verzamelen, chips uitlezen, kijken in de database van de (lokale) overheid en je weet direct wie er op de brandstapel kunnen...

Ofwel: zo'n chip komt niet in mijn lijf. Ik weet namelijk nooit of ik nog in de situatie kom dat ik wél wat te verbergen heb.

Bovenstaande geldt ook voor DNA databases.
  maandag 22 december 2008 @ 09:23:07 #102
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64235995
quote:
Op zondag 21 december 2008 23:44 schreef Man-E-Faces het volgende:
Het leukste vermoeden vind ik nog wel dat ze straks je chip/nummer op non-actief kunnen zetten, als je bijv betalingsachterstanden hebt of wat dan ook. zodat je nieteens eten kunt kopen of tanken. Is wel een erg extreem voorbeeld en nog nieteens werekelijheid maarja, wie weet. Als de chip er komt is het idd bedoeld zoveel mogelijk van je hebben en houden op die chip te plaatsen. Dat is zowat een feit. En dat ze je dan met poortjes kunnen volgen/registreren is geen science-fiction.
Ik denk dat we straks een faraday-kooi-kostuum moeten maken...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 22 december 2008 @ 09:24:05 #103
52357 Lambiekje
pi_64236013
quote:
Op zondag 21 december 2008 23:50 schreef MaGNeT het volgende:
Mocht er ooit nog eens een oorlog uitbreken (niet onmogelijk, er zijn al 2 wereldoorlogen geweest) dan maak je het je vijand natuurlijk wel erg eenvoudig.
Kwestie van mensen verzamelen, chips uitlezen, kijken in de database van de (lokale) overheid en je weet direct wie er op de brandstapel kunnen...

Ofwel: zo'n chip komt niet in mijn lijf. Ik weet namelijk nooit of ik nog in de situatie kom dat ik wél wat te verbergen heb.

Bovenstaande geldt ook voor DNA databases.
mensen beseffen niet dat het een nieuwe 21ste eeuw stippenkaart is.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_64236021
maar dan gaan de pportjes niet open
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_64236055
Nee, ik zou me niet laten chippen. Overigens kan ik zo 123 ook geen werkbaar/plausibel scenario bedenken waarbij alle Nederlanders verplicht zo'n ding zouden moeten dragen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_64236159
quote:
Op maandag 22 december 2008 09:25 schreef fruityloop het volgende:
Nee, ik zou me niet laten chippen. Overigens kan ik zo 123 ook geen werkbaar/plausibel scenario bedenken waarbij alle Nederlanders verplicht zo'n ding zouden moeten dragen.
De strijd tegen de terrorisme. Ideaal om zo snel mensen op afstand te identificeren. Geen chip? Komt u maar mee, u heeft wat uit te leggen!
pi_64236350
Wat fruityloop zegt is wel waar. voor mij als burger is er ook nog geen echte gevoelsreden toe om die chip landelijk te laten invoeren. De poltiek heeft nog geen goed excuus bedoel ik. Als het dan allemaal waar zou zijn, en die chip IS iig waar. En dat ze data liever zoveel mogelijk bundelen voor effiecientie ook. Dan staat er vooraf aan de chip nog heel wat naars te wachten of niet?
Laten we hopen van niet.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_64236526
Voor mensen die vaak hun portemonnee/rijbewijs en zo vergeten kan het wel een uitkomst zijn
Gelukkig zonder haar
pi_64236565
quote:
Op maandag 22 december 2008 09:30 schreef ToT het volgende:

[..]

De strijd tegen de terrorisme. Ideaal om zo snel mensen op afstand te identificeren. Geen chip? Komt u maar mee, u heeft wat uit te leggen!
Ok, de strijd tegen het terrorisme is nu wel ongeveer op zijn hoogtepunt, qua maatregelen dan, niet qua resultaat uiteraard. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat een chip-wet ook maar enige kans van slagen zal hebben, zelfs niet in Amerika waar ze toch al aardig wat vrijheden ingeleverd hebben, laat staan hier in Europa. Als je ziet wat er qua aanslagen heeft plaatsgevonden sinds 9/11 dan zijn die incidenten toch wel een paar klassen lager dan met 2 widebody's een stel wolkenkrabbers neerhalen, dus wat voor enorme catastrofe zal er volgens jou dan moeten plaatsvinden om dit door een forse meerderheid van een democratisch gekozen regering gesteund te krijgen?

Voor zo'n wet zal volgens mij oa de grondwet aangepast moeten worden etc etc, nog even afgezien van de bijna onmetelijk ingewikkelde praktische invulling. Nee, ik zie het niet gebeuren..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 22 december 2008 @ 10:02:31 #110
52357 Lambiekje
pi_64236832
quote:
Op maandag 22 december 2008 09:25 schreef fruityloop het volgende:
waarom dan wel kilometerheffing met een straf van 6 jaar als je je GPS uitzet ?!!
Ben je nu echt zo naief?!
  maandag 22 december 2008 @ 10:03:49 #111
52357 Lambiekje
pi_64236855
quote:
Op maandag 22 december 2008 09:30 schreef ToT het volgende:

[..]

en wel een chip is het onmogelijk te verstoppen of te onderduiken.
  maandag 22 december 2008 @ 10:08:27 #112
52357 Lambiekje
pi_64236947
quote:
Op maandag 22 december 2008 09:50 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ok, de strijd tegen het terrorisme is nu wel ongeveer op zijn hoogtepunt, qua maatregelen dan, niet qua resultaat uiteraard. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat een chip-wet ook maar enige kans van slagen zal hebben, zelfs niet in Amerika waar ze toch al aardig wat vrijheden ingeleverd hebben, laat staan hier in Europa. Als je ziet wat er qua aanslagen heeft plaatsgevonden sinds 9/11 dan zijn die incidenten toch wel een paar klassen lager dan met 2 widebody's een stel wolkenkrabbers neerhalen, dus wat voor enorme catastrofe zal er volgens jou dan moeten plaatsvinden om dit door een forse meerderheid van een democratisch gekozen regering gesteund te krijgen?

Voor zo'n wet zal volgens mij oa de grondwet aangepast moeten worden etc etc, nog even afgezien van de bijna onmetelijk ingewikkelde praktische invulling. Nee, ik zie het niet gebeuren..
We zitten nu nog in de fase waarbij je huisdier gechipt MOET worden. Anders wordt het niet geholpen of iets dergelijks. Misselijk makend.

Dan is het je kind van 3/4 jaar stel je voor dat het wegrent. Voor mij is dat weer een sneer naar incompetentie van ouders. Dan gaan ze voordeeltjes introduceren voor belasting/verzekering. En dan wordt je verplicht tot chip. Geen chip niet verzekerd en dus een crimineel/terrorist.

We hebben al lang geen recht meer op ons eigen lichaam.
pi_64237255
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:02 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

waarom dan wel kilometerheffing met een straf van 6 jaar als je je GPS uitzet ?!!
6 jaar? Waar haal je dat vandaan?
pi_64237287
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:02 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Pardon? Je vergelijkt weer appels met peren.

Wat heeft een GPS systeem in een auto (wat dus iets compleet anders is dan een chip op persoonsniveau, zowel qua techniek als beoogde toepassing) bedoelt voor het overigens in mijn ogen eerlijker, betalen per gereden kilometer, te maken met een verplichte onderhuidse chip? Ter info, een auto is dan wel persoonsgebonden middels de kenteken registratie, maar dat werkt dus al niet bij lease/huur auto's, en kan als alleenstaand systeem dus niet betrouwbaar gebruikt worden om persoon X te identificeren.
pi_64237671
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

We zitten nu nog in de fase waarbij je huisdier gechipt MOET worden. Anders wordt het niet geholpen of iets dergelijks. Misselijk makend.

Dan is het je kind van 3/4 jaar stel je voor dat het wegrent. Voor mij is dat weer een sneer naar incompetentie van ouders. Dan gaan ze voordeeltjes introduceren voor belasting/verzekering. En dan wordt je verplicht tot chip. Geen chip niet verzekerd en dus een crimineel/terrorist.

Je zou een goed paard zijn, je draaft altijd zo goed door....... Het zijn allemaal aannames en meningen van jezelf, meer niet. Er is geen enkele sprake van chips voor kinderen, ook niet volwassenen, en al helemaal niet iets verplichts.
  maandag 22 december 2008 @ 11:14:01 #116
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64238663
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je hebt zelf geen kinderen he? Kinderen zijn individuen met een eigen mening en een eigen wil. Hoe graag ik mijn kind van 3 ook zou controleren met chemtrails, vaccinaties (jouw specialiteit ) of Jedi Mind tricks... Hij luistert gewoon soms niet...

'We hebben allang geen recht meer op ons eigen lichaam'? Wat is dat nou weer voor holle one-liner? Hoe heb ik geen recht op mijn eigen lichaam?
Lang leve mij! *O*
  maandag 22 december 2008 @ 11:16:46 #117
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64238740
quote:
Op zondag 21 december 2008 23:50 schreef MaGNeT het volgende:

Dit vind ik dan wel een eye-opener...
Lang leve mij! *O*
  maandag 22 december 2008 @ 13:34:09 #118
52357 Lambiekje
pi_64242725
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:20 schreef ToT het volgende:

[..]

6 jaar? Waar haal je dat vandaan?
oh oke 4 jaar / 67K euro boete
nou er zijn voorstellen om dat als max-straf in te stellen als je dus 'knoeit" met je GPS.
Dit is buiten elke proporties. Verkrachting of doodslag is zelfs minder.
  maandag 22 december 2008 @ 13:40:02 #119
52357 Lambiekje
pi_64242987
quote:
Op maandag 22 december 2008 10:21 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Pardon? Je vergelijkt weer appels met peren.

Wat heeft een GPS systeem in een auto (wat dus iets compleet anders is dan een chip op persoonsniveau, zowel qua techniek als beoogde toepassing) bedoelt voor het overigens in mijn ogen eerlijker, betalen per gereden kilometer, te maken met een verplichte onderhuidse chip? Ter info, een auto is dan wel persoonsgebonden middels de kenteken registratie, maar dat werkt dus al niet bij lease/huur auto's, en kan als alleenstaand systeem dus niet betrouwbaar gebruikt worden om persoon X te identificeren.
Denk je werkelijk dat je fair gaat betalen voor de kilometerheffing. Je hebt wel een megablind vertrouwen...
Bijvoorbeeld OVChip kost ons straks voor sommige trajecten 6 keer zo veel als voorheen met de strippenkaart.
  maandag 22 december 2008 @ 13:54:59 #120
52357 Lambiekje
pi_64243557
quote:
Op maandag 22 december 2008 11:14 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Je hebt zelf geen kinderen he? Kinderen zijn individuen met een eigen mening en een eigen wil. Hoe graag ik mijn kind van 3 ook zou controleren met chemtrails, vaccinaties (jouw specialiteit ) of Jedi Mind tricks... Hij luistert gewoon soms niet...

'We hebben allang geen recht meer op ons eigen lichaam'? Wat is dat nou weer voor holle one-liner? Hoe heb ik geen recht op mijn eigen lichaam?
De corrigerende tik moet weer terug. Dat losbandigheid en comazuipen als 12/13 jarige.
Er moet gewoon hele zware sancties op zitten. Geen recht op vervolgstudie >> baankeus beperking.
En de jeugd dat glashard duidelijk maken.

Je denkt dat je controle hebt over je eigen lichaam maar dat heb je niet ?!
In de zin van chippen, vaccinatie bij babies (dat is nagenoeg dwangmatig) en indirect met supermarktvoedsel en chemische rotzooi medicijnen...

Oh voor meer gehoorzaamheid poets lekker veel fluoridetandpasta.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')