abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 januari 2009 @ 20:11:23 #281
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64962965
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:09 schreef KoosVogels het volgende:
Niemand gaat mij chippen, laat dat duidelijk zijn. Zo'n chip heeft vreselijke potentiele gevolgen. Natuurlijk kan ook op normale wijze worden omgesprongen met een dergelijk systeem. Dat zal in eerste instantie ook gebeuren. Op den duur zal de chip worden gebruikt om meer controle uit te oefenen over de burger.
bekijk de filmpjes maar ... weigeren heeft geen enkele zin.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_64963265
Zal de docu's vanavond eens bekijken. Vind het altijd wel intrigerende materie. Heb voor mezelf besloten dat ik mij er nooit al te druk om maak. Het is in mijn ogen echter wel verstandig om goed beslagen te ijs te gaan. Oftewel, weten wat er speelt en beseffen dat niet alles is zoals het is.

Zaterdagnacht (onder invloed) nog een heel intrigerende discussie gehad met vrienden over verborgen agenda's en het feit dat mensen als Obama slechts marionetten zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 12 januari 2009 @ 20:25:02 #283
52357 Lambiekje
pi_64963696
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:16 schreef KoosVogels het volgende:
Zal de docu's vanavond eens bekijken. Vind het altijd wel intrigerende materie. Heb voor mezelf besloten dat ik mij er nooit al te druk om maak. Het is in mijn ogen echter wel verstandig om goed beslagen te ijs te gaan. Oftewel, weten wat er speelt en beseffen dat niet alles is zoals het is.

Zaterdagnacht (onder invloed) nog een heel intrigerende discussie gehad met vrienden over verborgen agenda's en het feit dat mensen als Obama slechts marionetten zijn.
kijk dat zijn goede zaken gewoon met vriend onder elkaar. Ooit zal er een kwartje vallen dat er zaken toch anders voor staan dan gedacht...

Maar persoonlijk ben ik bang dat we al te laat zijn voor de chip stap.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_64963728
Ik zou mij nimmer laten chippen.
Vind het al tever gaan dat zo'n RFID ding in je IDkaart zit en dat je die verplicht bij je moet dragen.
Ze hebben al RFID-scanners hangen in centra van steden, kunnen ze precies checken wie er zoal langsloopt.

Is fucked up.
  maandag 12 januari 2009 @ 20:28:23 #285
52357 Lambiekje
pi_64963878
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:25 schreef Salvad0R het volgende:
Ik zou mij nimmer laten chippen.
Vind het al tever gaan dat zo'n RFID ding in je IDkaart zit en dat je die verplicht bij je moet dragen.
Ze hebben al RFID-scanners hangen in centra van steden, kunnen ze precies checken wie er zoal langsloopt.

Is fucked up.
moet je toch even kijken naar de filmpje wat ik hier net aangaf van af 4:20 ... volgens mij heeft niemand enig notie van deze gevaarlijk ontwikkeling en wat voor implicaties dat geeft. Denk daar nu eens over door wat het nu echt betekend....

Iemand pakt uit jouw prullebak z'n blikje cola. Gaat bij jouw in de buurt een schooltje in de fik steken en dropt dat blikje er. Leg jij maar eens uit hoe jouw blikje met jouw code en jouw vingerafdrukken daar komt.

Naam mijn idee kunnen we geen stap meer verzetten zonder dat iemand je kan framen voor een misdaad. En er lopen een hoop idioten rond.

[ Bericht 9% gewijzigd door Lambiekje op 12-01-2009 20:34:02 ]
pi_64964142
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

moet je toch even kijken naar de filmpje wat ik hier net aangaf van af 4:20 ... volgens mij heeft niemand enig notie van deze gevaarlijk ontwikkeling en wat voor implicaties dat geeft. Denk daar nu eens over door wat het nu echt betekend....
Ik weet het
Hobby van mensen hier is ID-kaarten in de magnetron mikken.
Ze gaan vooral hun gang met hun verboden en plichten, des te sneller keert het tij.
  maandag 12 januari 2009 @ 20:35:41 #287
52357 Lambiekje
pi_64964250
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:33 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Ik weet het
Hobby van mensen hier is ID-kaarten in de magnetron mikken.
Ze gaan vooral hun gang met hun verboden en plichten, des te sneller keert het tij.
tja maar als ze merken dat je zaken gemagnetroned hebt dan hangt er vast een hogere straf op dan daadwerkelijk moorden. En nee dat is niet gek dat is al zo. Kijk naar de wetsvoorstel van fraude bij kilometerheffing.
pi_64970796
Vergeet niet dat je zonder id kaart zo goed als een vogelvrijverklaarde bent, de politie kan je dan vasthouden tot je een baard hebt.

Maar ik heb zoiets, hoe slecht de wereld om je heen ook is, zolang er ook maar één mens bestaat dat de droom van menselijke vrijheid naleeft (niet te verwarren met de vrijheid om verslaafd te zijn voor de rookerij aanhangers, want dat is dezelfde vrijheid die je in een controle systeem mag genieten), is het genoeg om voor te blijven doorgaan tegen deze fascisten.
If you want your dreams to come true,
don't sleep.
pi_64971307
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:06 schreef Lambiekje het volgende:

Als straks het cash geld uit ons straatbeeld gaat dan is het echt helemaal over.
Wake Up!!!
Vandaar die pin-reklames. Ook voor kleine bedragen kunt U hier pinnen! Voor bedrijven zijn er wel voordelen dat weer wel. Maar voor de burger....
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  maandag 12 januari 2009 @ 23:37:53 #290
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_64973835
er is niet veel waar ik echt bang voor ben, niet voor de dood oid. Maar wel voor zo'n chip. Eigenlijk is het ook helemaal niet goed voor me om dit topic zo te volgen, toch doe ik het omdat ik me er zo vreselijk over op kan winden
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 00:27:15 #291
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_64975859
quote:
Op maandag 12 januari 2009 22:50 schreef Man-E-Faces het volgende:

[..]

Vandaar die pin-reklames. Ook voor kleine bedragen kunt U hier pinnen! Voor bedrijven zijn er wel voordelen dat weer wel. Maar voor de burger....
Dat is Nederland. Los van Nederland zijn er nog genoeg landen in Europa (en de wereld) waar het pinnen nog lang niet op het niveau van Nederland is (en de komende 10 jaar ook niet zal komen).

Leuk dat ze nu in Almere een proef willen doen zonder cash geld. Ben benieuwd wat er gebeurt als daar hele volksstammen met cash willen betalen. Wil die winkeliers wel eens zien wanneer de omzet achteruit gaat.

OT: chippen? over mijn lijk. Letterlijk bedoel ik dat dan

Praktisch is het zo dat je het nog best lang uit kunt zingen als je niets meer kunt kopen. Een wat milder klimaat en verstand van de ouderwetse moestuin brengt je al heel ver. Als je dan kijkt naar hoe het in de jaren 60,70,80 ging waarin hele dorpen de opbrengsten van de diverse moestuinen deelden dan voorspel ik je dat het nog wel even duurt voor het zover is.

Als je verder het systeem wilt fucken dan moet je ervoor zorgen dat je zo weinig mogelijk conformeert aan datzelfde systeem. Zorg dat je niet op de radar komt. Dit laatste is teveel off topic trouwens.
Neerkomen wel!
pi_64976156
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:27 schreef Freeflyer het volgende:

Praktisch is het zo dat je het nog best lang uit kunt zingen als je niets meer kunt kopen. Een wat milder klimaat en verstand van de ouderwetse moestuin brengt je al heel ver. Als je dan kijkt naar hoe het in de jaren 60,70,80 ging waarin hele dorpen de opbrengsten van de diverse moestuinen deelden dan voorspel ik je dat het nog wel even duurt voor het zover is.
Je moet maar even zoeken met google of Lambiekje vragen, die heeft ws. wat meer over gelezen over de "Codex Alimentarius", wat dat ook vrij vertaald moge betekenen. Het gaat erom dat ze in de wereld druk bezig zijn geweest normale groenten en fruit genetisch te manipuleren en te patenteren.
Maw. je mag straks nieteens tomaten in je tuin verbouwen zonder vergunning om dat je zaden ws. zijn nesmet met het gepatenteerde tomaat-zaad.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:24:11 #293
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_64977183
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:37 schreef Man-E-Faces het volgende:

[..]

Je moet maar even zoeken met google of Lambiekje vragen, die heeft ws. wat meer over gelezen over de "Codex Alimentarius", wat dat ook vrij vertaald moge betekenen. Het gaat erom dat ze in de wereld druk bezig zijn geweest normale groenten en fruit genetisch te manipuleren en te patenteren.
Maw. je mag straks nieteens tomaten in je tuin verbouwen zonder vergunning om dat je zaden ws. zijn nesmet met het gepatenteerde tomaat-zaad.
er is wel meer wat niet mag. wil niet zeggen dat het niet gebeurd natuurlijk
Neerkomen wel!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 01:31:45 #294
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_64977286
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 22:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En ik denk zelfs dat het een opgelegde feature is wat NSA, CIA en FBI e.d. eisen. Zo niet, geen approval en komt je telefoon niet op de markt.
Even nuanceren.

Er zijn nog genoeg privacy telefoons te koop. Op dit moment is het zo dat de telefoons voor de West Europese markt en de Amerikaanse markt uitgerust zijn met technologie die de geheime diensten in staat stelt de telefoon te volgen zelfs wanneer deze uit staat. Het gaat zelfs al een stap verder dan er nu geschetst wordt. Zelfs wanneer de batterij er uit gehaald wordt is de telefoon nog voor X aantal uur te volgen..

Mocht je dat niet willen dan wordt het tijd om een telefoon te kopen in een ander land (niet West Europa of Amerika).
Neerkomen wel!
pi_64977298
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 01:31 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Even nuanceren.

Er zijn nog genoeg privacy telefoons te koop. Op dit moment is het zo dat de telefoons voor de West Europese markt en de Amerikaanse markt uitgerust zijn met technologie die de geheime diensten in staat stelt de telefoon te volgen zelfs wanneer deze uit staat. Het gaat zelfs al een stap verder dan er nu geschetst wordt. Zelfs wanneer de batterij er uit gehaald wordt is de telefoon nog voor X aantal uur te volgen..

Mocht je dat niet willen dan wordt het tijd om een telefoon te kopen in een ander land (niet West Europa of Amerika).
Gelukkig doet mijn telefoon dat niet!
pi_64979147
quote:
Op maandag 12 januari 2009 20:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Iemand pakt uit jouw prullebak z'n blikje cola. Gaat bij jouw in de buurt een schooltje in de fik steken en dropt dat blikje er. Leg jij maar eens uit hoe jouw blikje met jouw code en jouw vingerafdrukken daar komt.

Naam mijn idee kunnen we geen stap meer verzetten zonder dat iemand je kan framen voor een misdaad. En er lopen een hoop idioten rond.
En hoelang kan dat al niet? Vingerafdrukken worden al sinds het begin van deze eeuw gebruikt als opsporingsmiddel, en wat jij schetst komt nooit echt veel voor, vaak worden veroordelingen gedaan op basis van meer, elkaar aanvullend bewijs, en zal men voornamelijk uitgaan van zeg vingerafdrukken op niet te verplaatsen objecten, wat betekend dat iemand fysiek in persoon aanwezig moet zijn geweest om daar een vingerafdruk achter te laten..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:42:17 #297
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_64986010
quote:

[..]

Even nuanceren.

als je dat niet wilt, is de veiligste oplossing om géén telefoon bij je te hebben. Ook telefoons uit een andere regio, maar van een bekend merk zijn potentieel uitgerust met deze technologie.
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_64986808
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:42 schreef teamlead het volgende:

[..]

... zijn potentieel uitgerust met deze technologie.
mag ik vragen om uitleg over deze vermeende 'technologie'...

bij mijn weten zit er niks vreemds aan geheime technology in je GSM en wat rationaeel nadenkenen verklaart ook gelijk dat dat onmogelijk zou zijn, het zou redelijk eenvoudig te kraken en anders te gebruiken zijn zoals nu al iedere gesloten technology feitelijk kraakbaar is...

wel zijn domweg de gebruikte GSM-protocollen deels al redelijk verouderd en op sommige punten te misbruiken

Wat wél het geval is, is dat je GSM sowieso altijd signalen uitzend, ook als er bv geen Sim-kaart inzit, die ook het Identificatienummer bevat (IMEI) , bovendien kent ieder GSM-toestel een controle-code (Ki) die controleert of een toestel probeert te faken met zn IMEI of SIM-gegevens..
zodra je echter niet aangemeld bent via een provier is de enige gegevens die je eruit kan halen of een bepaalde telefoon in een bepaalde buurt is (waarbinnen je eigen peilzender kan meten); afluisteren gaat an niet en als de batterij leeg is ook niet

Om gesprekken af te luisteren heb je echter altijd medewerking van een provider nodig en bv iets als een IMSI-catcher die heet gdrag van de peilzenders van en provier kan simuleren en de GSM kan verwarren... in sommoge gevallen is het daarmee zelfs mogelijk een telefoon die uitzet van afstand 'door te verbinden'

Dat heeft geen flikker te maken met 'geheime techniek' en is ook niets dat 'extra' in GSMs wordt 'ingebouwd of uit te zetten is, het is eigelijk het gebruik maken van bepalde gaten in het GSM-protocol (bv de eenzijdige authenticatie bij peilzenders waar IMSI-catchers misbruik van proberen te maken)

het kan wel toegepast worden door opsoringsdiensten, aarbij deze ervan profiteren dat ze bv via rechters ook providers kunnen dwingen te medewerking, wat meestal noodzakelijk is de gebruikte IMEI en SIm nummers te kunnen tracen en koppelen aan e op te sporen personen.

http://www.xs4all.nl/~respub/afluisteren/Hfst5.htm

Ik raad nogmaals iedereen hier aan je niet zomaar door wat paranoide gepraat zonder onderbouwing 'bang te laten maken'...
natuurlijk zijn er bepaalde dingen die je ook kritisch moet zien, punten waar techniek duidelijk faalbaar is en er gaten in protocollen ook misbruikt kunnen worden...
maar kennis wat er precies wel en ook wat er niet mogelijk is is erg belangrijk...

mensen onnodig zomaar angsten aan te jagen is nu juist iets waar andere politieke groepringen in de recente geschiedenis graag naar grijpen (het opkloppen van een 'angst' voor 'teroristen' waaruit dan gehoopt wordt politieke speelruimte te krijgen voor allerhande burgerrechtenschendingen)...
laat echter paranoide complot-denkers niet hetzelfde doen, ook misbruik maken van opgeklopte angsten
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_64986979
Prachtig gezegd,laat je niet opnaaien tot het punt dat je de hele dag over je schouder gaat kijken of er iemand met een afluisterantenna op je gericht staat.
Dat is echt geen leven mensen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:31:29 #300
52357 Lambiekje
pi_64987777
quote:

[..]

Even nuanceren.

Dat begrijp ik maar dat maakt het dus wel dat 99,9% wel een traceerbare telefoon heeft in VS/EU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')