abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 september 2007 @ 15:10:33 #1
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53328453
Ik weet niet of dit topic eerder is aangemaakt, maar ik vind het dusdanig interessant om deze te starten.

Zo had ik namelijk gisteren een vriendin van mij aan de lijn en ze vertelde mij blij dat haar nieuwe katje "gechipt" is. Ze vertelde met trots dat deze chip door middel van een injectienaald (2mm.) het bloed in geinjecteerd werd. Vervolgens vertelde ze dat als de kat dus de weg kwijt raakt en in handen komt van een asiel, ze de kat kunnen scannen en dat alle gegevens boven water komen. Ik heb maar even blij op haar gereageerd dat ik het leuk vond dat ze eindelijk een leuk katje heeft gevonden.

Nu komen we op het punt dat "de chip" op korte termijn geïntroduceert zal worden voor ons, het mensenvolk, voor mij persoonlijk is dat een feit.

Een aantal jaren geleden zag ik dit fenomeen al aankomen, waarschijnlijk velen met mij. Ik heb hier dan ook veel over gelezen en bestudeerd. Ik wil verder op dit moment even geen plussen of minnen neerschrijven, ik hoop dat die in de discussie naar voren zullen komen.

Wel wil ik even melden dat er een "roddel" de ronde gaat, die verteld over het fenomeen HAARP. HAARP is een project van de Amerikaanse overheid waarvan wordt gezegd dat het dient om plaatselijk weer te kunnen controleren dmv electrische (magnetische) straling. In een ander artikel las ik destijds dat deze golven ook kunnen worden gericht op apparatuur (chips o.a.) en zo opdrachten te kunnen geven. In het kort: Met een dergelijk apparaat zou dus o.a. een hormoon-huishouding gecontroleerd kunnen worden in een levend wezen, op afstand.

We spreken dus inmiddels over een chip welke niet meer de befaamde grootte heeft van een rijstkorrel maar die dus inmiddels door een injectienaald ingebracht kan worden.

Accepteer jij een dergelijk stukje electronica in je lichaam als de tijd daar is? Zal het in de toekomst zo zijn dat mensen die de chip niet accepteren, ook niet zullen kunnen deelnemen in de samenleving en meegaan met de massa die dat wel geaccepteerd heeft? M.a.w. wordt het bijvoorbeeld ook een betaalsysteem? Hoe denk jij erover?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
  donderdag 20 september 2007 @ 15:21:05 #2
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_53328771
http://www.eqgen.nl/html/bigbrother_verichip.html

Eerst was het vee aan het beurt. Daarna de huisdier. vervolgens met sportevenementen volgende stap je kind volgende stap jezelf.

In weze is het belachelijk dat de gewoon media (lees volkskrant) er niet of nauwelijks aan dacht aan schenkt.

Kanker en RFID
Uiteraard heeft verichip laten weten dat het allemaal wel meevalt.

http://www.nujij.nl/rfid-chips-veroorzaken-kanker.920917.lynkx

HAARP dat is uitgebreid voor bij gekomen in 35 delen Chemtrail-topics.

Nog leuker wordt het als je dus een chip hebt en E-bom wordt tot ontploffing gebracht.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 20 september 2007 @ 15:22:42 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53328823
Ik hoop dat je zelf kan kiezen. Maar ik hoop ook dat mensen meer macht houden over de overheid dan andersom.

Het is altijd zo geweest dat bepaalde technologieën voordelen hadden voor mensen, maar het kan ook tegen je gebruikt worden. Auto's geven vrijheid maar ook files.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 20 september 2007 @ 15:51:10 #4
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_53329619
Ik hoop dat heel Nederland in protest gaat als ze dat voor ons willen invoeren...

Het zal aangeprezen worden als iets goeds:

"Je raakt nooit meer je dochter kwijt"
"Je heb altijd je ID bij"
"Je hoeft geen geld meer op zak te hebben, en ook hoef je je pincode niet meer te onthouden"
(dit als opvolger van het telefoonbetalen, waarbij de infrastrutcuur nu al gelegd wordt)

MAAARRR op dat moment is de laatste stap gezet naar een Big Brother maatschappij:

Je kan overal gevolgd worden, ze weten bij wie je op welk moment bent (iedereen draagt
een chip, en in winkels en gelegenheden zal je geregistreerd worden), door je chip te blokkeren
ben je verstoten van al het betalingsverkeer, en kan entree geweigerd worden waar dat nodig is...

Kortom je kan als je lastig (lastig is hierin subjectief) bent compleet buiten spel gezet worden, als
iemand je helpt kan die ook buiten spel gezet worden...

Alhoewel banken ons wel als melkvee zien, zijn we nu nog enigszins vrij wanneer we dat willen,
er zitten veel te veel nadelen en gevaren voor de vrijheid van zelfbeschikking aan...

Laat mensen niet de laatste stap zetten naar melkvee... Protesteer als dit ingevoerd gaat worden...

Gelukkig zijn er meer mensen mee bezig hier tegen in actie te komen

[ Bericht 7% gewijzigd door B-FliP op 20-09-2007 15:56:57 ]
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
  donderdag 20 september 2007 @ 16:07:23 #5
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_53330136
En ik ben niet gelovig, maar in de bijbel staat iets over t merkteken van t beest in de rechterhand of op t voorhoofd...

Openbaring 13:16-18: ...dat niemand kan kopen of verkopen dan wie het merkteken, de naam van het beest of het getal van zijn naam heeft...

B-FliP Youtube Channel
  donderdag 20 september 2007 @ 17:16:29 #6
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53331982
quote:
Op donderdag 20 september 2007 15:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik hoop dat je zelf kan kiezen. Maar ik hoop ook dat mensen meer macht houden over de overheid dan andersom.
Hier heb ik veel over nagedacht en ik kwam met het volgende...

Wat als het verplicht gaat worden via het ziekenfonds?
  donderdag 20 september 2007 @ 20:45:48 #7
52357 Lambiekje
pi_53338199
quote:
Op donderdag 20 september 2007 17:16 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

Hier heb ik veel over nagedacht en ik kwam met het volgende...

Wat als het verplicht gaat worden via het ziekenfonds?
Denk eerder dat ze je dan in een andere schaal plaatsen.

Emigratie naar een andere westers land zal niet gaan werken.

Over na gedacht wat er gebeuren kan als een hacker de chips kan lezen of herprogrameren?
Of dat de politie dat doelbewust doet. Om iemand op te kunnen pakken. Computers liegen niet, toch.

En ik neem aan dat een gemolde chips middels een magneet ook niet is toegestaan.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 21 september 2007 @ 00:57:34 #8
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53345900
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:45 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Denk eerder dat ze je dan in een andere schaal plaatsen.

Emigratie naar een andere westers land zal niet gaan werken.

Over na gedacht wat er gebeuren kan als een hacker de chips kan lezen of herprogrameren?
Of dat de politie dat doelbewust doet. Om iemand op te kunnen pakken. Computers liegen niet, toch.

En ik neem aan dat een gemolde chips middels een magneet ook niet is toegestaan.
Emigreren gaat niet werken nee, dat sowieso niet.
Ik zit meer zo te denken: Geen chip -> geen sofinummer -> geen werk -> niet kunnen kopen ->geen bestaansrecht.

Het is inderdaad eng, een stukje electronica in je lichaam waarmee je "bestuurt" en gevolgd in alle opzichten kunt worden.
  vrijdag 21 september 2007 @ 01:03:49 #9
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53345991
quote:
Op donderdag 20 september 2007 15:51 schreef B-FliP het volgende:

"Je hoeft geen geld meer op zak te hebben, en ook hoef je je pincode niet meer te onthouden"
(dit als opvolger van het telefoonbetalen, waarbij de infrastrutcuur nu al gelegd wordt)
Dat gaat zeker gebeuren in het begin.

Er zullen velen zijn die het hier niet mee eens zijn. Zo breng ik dit onderwerp wel eens naar voren als ik in gesprek ben met een persoon die redelijk door denkt.

Ik krijg in vrijwel alle gevallen te horen dat ze hier niet van gediend zijn.

Misschien worden mensen wel "bonussen" geboden. Zo van " Neem vandaag nog de chip en ontvang 1.500 euro op uw rekening". In dit geval zal half onderontwikkelt Nederland snel toehappen vermoed ik.

In een later stadium zal het via het ziekenfonds verplicht worden, de consequenties zijn duidelijk.

Beangstigende ontwikkeling.
  vrijdag 21 september 2007 @ 07:22:48 #10
52357 Lambiekje
pi_53347499
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 01:03 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

Er zullen velen zijn die het hier niet mee eens zijn. Zo breng ik dit onderwerp wel eens naar voren als ik in gesprek ben met een persoon die redelijk door denkt.

Misschien worden mensen wel "bonussen" geboden. Zo van " Neem vandaag nog de chip en ontvang 1.500 euro op uw rekening". In dit geval zal half onderontwikkelt Nederland snel toehappen vermoed ik.

In een later stadium zal het via het ziekenfonds verplicht worden, de consequenties zijn duidelijk.

Precies maar heb je nu een mening over hacken. En wat als er een Hitler achtig figuur op staat. Oke JP is slecht maar niet dat slecht. Een druk op de knop en alle mensen met RFID-nummer beginnend met de reeks 123 elimineren middels HAARP. Neem aan dat ze elke reeks een aparte frequentie meegeven. Hitler zou jaloers zijn wat er nu gebeurd.

Of zou het dan toch een plan zijn voor dehuminasatie? 80% moet weg! Tenminste ik neem aan dat Alex Jones wel zijn bronnen heeft voor "End Game"
pi_53349230
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 01:03 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

Dus hoe gaan we hier tegen strijden? wat me opvalt dat de burger nu al vrij passief is. Door geld en bezit zijn mensen zeg maar gewoon egoistisch geworden en ze hebben niet meer het gevoel ofzo dat ze moeten vechten voor anderen (laat staan voor ons land).
Maar zodra bij wijze van spreke een kras op hun auto komt door iemand wordt echt alles uit de kast gehaald om de schuldige te pakken te krijgen.
En dus als er straks een grote angst komt door onze grote afhankelijkheid van geld en niet meer ''elkaar'' is het gewoon een feit dat bijna iedereen een chip toestaat.
Na 9-11 schreeuwde het volk bijna: help ons; ''overheid'' tegen dit gevaar! En daar kwam bush de redder...
Dus als er straks iets ergers gebeurd waardoor al onze zekerheden verdwijnen en omdat we nu al zo afhankelijk zijn geworden van de overheid wat alleen nog maar groter zal worden gaat echt bijna niemand protesteren tegen ''chips''.
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:19:02 #12
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_53349929
Rockefeller Admitted Elite Goal of Microchipped Population

Er zit een videolink in welke inspringt op een interview met Aaron Russo over een gechipte bevolking...

Ook een interessant stukje uit t artikel gaat over vrouwenemancipatie:

In a later conversation, Rockefeller asked Russo what he thought women's liberation was about. Russo's response that he thought it was about the right to work and receive equal pay as men, just as they had won the right to vote, caused Rockefeller to laughingly retort, "You're an idiot! Let me tell you what that was about, we the Rockefeller's funded that, we funded women's lib, we're the one's who got all of the newspapers and television - the Rockefeller Foundation."

Rockefeller told Russo of two primary reasons why the elite bankrolled women's lib, one because before women's lib the bankers couldn't tax half the population and two because it allowed them to get children in school at an earlier age, enabling them to be indoctrinated into accepting the state as the primary family, breaking up the traditional family model.

This revelation dovetails previous admissions on behalf of feminist pioneer Gloria Steinem (pictured) that the CIA bankrolled Ms. Magazine as part of the same agenda of breaking up traditional family models.
B-FliP Youtube Channel
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:20:14 #13
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_53349952
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:45 schreef Aasgier het volgende:
Dus hoe gaan we hier tegen strijden? wat me opvalt dat de burger nu al vrij passief is. Door geld en bezit zijn mensen zeg maar gewoon egoistisch geworden en ze hebben niet meer het gevoel ofzo dat ze moeten vechten voor anderen (laat staan voor ons land).
Maar zodra bij wijze van spreke een kras op hun auto komt door iemand wordt echt alles uit de kast gehaald om de schuldige te pakken te krijgen.
En dus als er straks een grote angst komt door onze grote afhankelijkheid van geld en niet meer ''elkaar'' is het gewoon een feit dat bijna iedereen een chip toestaat.
Na 9-11 schreeuwde het volk bijna: help ons; ''overheid'' tegen dit gevaar! En daar kwam bush de redder...
Dus als er straks iets ergers gebeurd waardoor al onze zekerheden verdwijnen en omdat we nu al zo afhankelijk zijn geworden van de overheid wat alleen nog maar groter zal worden gaat echt bijna niemand protesteren tegen ''chips''.
Nou ik ken wel een boel mensen die zouden protesteren, inclusief ikzelf, en hoop dat veel
anderen dat ook zullen doen...
B-FliP Youtube Channel
pi_53358059
Ik zie bepaalde regeringen er ook wel voor aan om in het geheim chips te injecteren. Dus bijvoorbeeld een nieuwe ziekte, waartegen ingeënt moet worden...
What Would Goku Do
  vrijdag 21 september 2007 @ 15:49:22 #15
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53358671
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 07:22 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Precies maar heb je nu een mening over hacken. En wat als er een Hitler achtig figuur op staat. Oke JP is slecht maar niet dat slecht. Een druk op de knop en alle mensen met RFID-nummer beginnend met de reeks 123 elimineren middels HAARP. Neem aan dat ze elke reeks een aparte frequentie meegeven. Hitler zou jaloers zijn wat er nu gebeurd.

Of zou het dan toch een plan zijn voor dehuminasatie? 80% moet weg! Tenminste ik neem aan dat Alex Jones wel zijn bronnen heeft voor "End Game"
Kijk, ik deel je mening omtrent het "hacken" van een chip laat dat duidelijk zijn.

Ik zag toevallig het nieuws vanmiddag dat vertelde over een nieuw virus gericht op het online betaalsysteem van de Postbank (en ABN Amro). Instanties met een dusdanig budget zou je van verwachten dat de zaak goed dichtgespijkerd zou zijn. Dat blijkt hier dus al niet het geval.

Ik ben hiervan onder de indruk. Ik heb zelf al zo'n 8 jaar nu een eigen bedrijf en al mijn betalingen gaan per internet aangesloten bij de Postbank. Sommigen vinden de Postbank geen echte bank, merendeel vanwege het feit dat de betalingen en transacties niet snel genoeg gaan. Ik heb hier echter nooit last van ondervonden.

Maar om terug te komen op het gegeven "hacken". Ja, inderdaad... Banken worden dus vandaag de dag zelfs gehackt. Dus kunnen inderdaad idioten een greep naar de macht doen in de toekomst, hetzij criminele organisaties of zieke mensen van buitenaf.

Zoals je zelf al aangeeft hoeft de dreiging niet eens van buitenaf te komen. Machtsapparaten zoals deze in de USA zijn vertegenwoordigd zouden ook wel eens een plan kunnen hebben, dan hebben we inderdaad een direct probleem. Er hoeft dus niet eens een Hitler achtig figuur op te staan, deze zouden zelfs al op dit moment vertegenwoordigd kunnen zijn.

Zeker mogenlijk om dan een selectief aantal chips een gevaarlijke opdracht te geven. Feit is dat middels een chip de mens zichzelf min of meer vrijwillig overlevert aan de mercy van de regering.

Alex Jones heeft inderdaad interessant onderzoek verricht, zo ook op het gebied van de Bohemian Grove, wat daar gebeurt is zeker geen zuivere koffie.

Wat betreft de dehumanisatie waar je over spreekt... What can I say? Ik onderzoek idt ook al een hele tijd. Het wordt middels een chip inderdaad een stuk gemakkelijker. Maar ik vrees eerder voor de geplande instorting van de wereldeconomie, middels de NWO, die het geldsysteem zullen laten instorten waardoor het digitale geldsysteem plat komt te liggen en iedereen's bankrekening op "0" uitkomt.

Dan krijg je dus chaos, totale chaos. Ik dnek niet dat de vakkenvullers die dag de supermarkt planken zullen bijvullen. Als dit gepland is en daadwereklijk uitgevoerd wordt, zullen mensen in de straten elkaar de kop inslaan voor de laatste boterbloem langs de kant van de weg. het blijven conspiracy theorieën, maar ik ben graag voorbereid op dergelijke praktijken. Feit is, ik heb hier labg over nagedacht en eigenlijk ben ik tot de conclusie gekomen dat we zo ontzetten afhankelijk zijn geworden van het systeem, dat er weinig tegen te beginnen is.

Allererst moet je op een plek zitten waar nauwelijks mensen zijn. Steden zullen dus en ware hel worden. Vervolgens moet je dus onderdak , voedsel en water ter beschikking hebben en zoveel mogelijk self sufficiency middelen.. ik na een lange lijst opnoemen van benodigdheden, maar gezien het fiet dat je met vrij diepe kennis van zaken hier schrijft laat ik dat maar even.

Het is inderdaad zo dat er een overschot aan Loeloe's is op dit moment. En ja, ik geloof ook dat er en plan ligt om dit probleem op één geplande dag in één keer te verhelpen.

De chip is een dodelijke bijkomstigheid. Niet alleen kunnen groepen mensen uitgeschakeld worden, na een wereldramp kunnen ook de overlevenden opgespoord worden.

Hoezo de Eskimo's zijn zielig?...
  vrijdag 21 september 2007 @ 16:40:09 #16
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_53360067
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 15:49 schreef DaantjeF het volgende:
Ik zag toevallig het nieuws vanmiddag dat vertelde over een nieuw virus gericht op het online betaalsysteem van de Postbank (en ABN Amro). Instanties met een dusdanig budget zou je van verwachten dat de zaak goed dichtgespijkerd zou zijn. Dat blijkt hier dus al niet het geval.

Ik ben hiervan onder de indruk. Ik heb zelf al zo'n 8 jaar nu een eigen bedrijf en al mijn betalingen gaan per internet aangesloten bij de Postbank. Sommigen vinden de Postbank geen echte bank, merendeel vanwege het feit dat de betalingen en transacties niet snel genoeg gaan. Ik heb hier echter nooit last van ondervonden.
Betalingen via internet kan je als bedrijf nu nog steeds met een analoge inbel-connectie doen zonder
werkelijk verbonden te zijn met het internet...

Al is het zo dat ze het niet meer aanbieden en t liefst willen dat niemand weet dat t mogelijk is...
Voor particulieren is t aanvragen van een inbelverbinding niet meer mogelijk, en dit willen ze
voor bedrijven ook afschaffen... Ook internet aanbieders zijn van plan te stoppen met analoge
verbindingen wat ik al met al een heel kwalijke zaak vind, zeker voor de zakenwereld...

toen ik bij de bank aangaf de internet betalen niet te vertrouwen lachten ze me haast in mn
gezicht uit, ze verzekerden me dat het 100% veilig was... Ik maande ze te vertellen hoe ze
dit wist, en of ze me dan even kon uitleggen wat er zo veilig aan is... Na een aantal zinnen
en een aantal directe antwoorden van mij, kwam ze er niet meer uit en zij ze dat k t zelf maar
moest weten...

Over de chip:

Ongeacht de mogelijkheid tot hacken vind ik de chip an sich al zeer gevaarlijk, gewoon in de
functie waarin deze bedoeld is... Zeg NEE tegen de chip, wat er ook in compensatie tegenover
staat...

En wat de meeste mensen helemaal vergeten is dat je als bevolking (massa) een onderdrukker
kan vermorzelen... Er wordt niets opgedrongen als je dit als bevolking niet toelaat...

Zelfs een dictator is niets zonder volgelingen... Hij zal dreigen met het opsluiten en martelen en
doden van mensen, en zal ook voorbeelden stellen, maar hij heeft de massa nodig om een dictator
te zijn... De macht ligt altijd bij t volk, al lijkt dit soms niet zo...
B-FliP Youtube Channel
  vrijdag 21 september 2007 @ 17:22:27 #17
52357 Lambiekje
pi_53361040
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 15:25 schreef viagraap het volgende:
Ik zie bepaalde regeringen er ook wel voor aan om in het geheim chips te injecteren. Dus bijvoorbeeld een nieuwe ziekte, waartegen ingeënt moet worden...
USA ..gebeurd dat al.
  vrijdag 21 september 2007 @ 17:26:26 #18
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53361127
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:40 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Betalingen via internet kan je als bedrijf nu nog steeds met een analoge inbel-connectie doen zonder
werkelijk verbonden te zijn met het internet...

Al is het zo dat ze het niet meer aanbieden en t liefst willen dat niemand weet dat t mogelijk is...
Voor particulieren is t aanvragen van een inbelverbinding niet meer mogelijk, en dit willen ze
voor bedrijven ook afschaffen... Ook internet aanbieders zijn van plan te stoppen met analoge
verbindingen wat ik al met al een heel kwalijke zaak vind, zeker voor de zakenwereld...

toen ik bij de bank aangaf de internet betalen niet te vertrouwen lachten ze me haast in mn
gezicht uit, ze verzekerden me dat het 100% veilig was... Ik maande ze te vertellen hoe ze
dit wist, en of ze me dan even kon uitleggen wat er zo veilig aan is... Na een aantal zinnen
en een aantal directe antwoorden van mij, kwam ze er niet meer uit en zij ze dat k t zelf maar
moest weten...

Je kunt inderdaad ook -onmogelijk- beweren dat het systeem waterdicht is. Mooie sales talk werd je opgedrongen!
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 16:40 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Over de chip:

Ongeacht de mogelijkheid tot hacken vind ik de chip an sich al zeer gevaarlijk, gewoon in de
functie waarin deze bedoeld is... Zeg NEE tegen de chip, wat er ook in compensatie tegenover
staat...

En wat de meeste mensen helemaal vergeten is dat je als bevolking (massa) een onderdrukker
kan vermorzelen... Er wordt niets opgedrongen als je dit als bevolking niet toelaat...
Zeker waar. Zo had ik onlangs een persoonlijk gesprek met iemand van Niburu, met deze persoon filosofeerde ik over o.a. dit probleem. Wat hij naar voren bracht was ook interessant. Hij stelde dat als heel Nederland in opstand zou komen tegen het begrip belastingen er hypothetisch weinig tegen te doen zou zijn. Hier benadrukte deze eigenlijk dus ook inderdaad "de macht van het volk". Vraag die je dan kunt stellen is waarom we allemaal meedoen. We zullen er wel "ingegroeid" zijn.

Overigens ontdekte ik 2 weken geleden een werkstuk over een 3 tal mensen die in de USA hoge funcites hadden mbt tot het belastingstelsel en de werking ervan. Deze personen hebben hun functie neergelegd omdat ze uiteindelijk -niets- konden vinden in de officiele boeken dat het verplicht is via wet om belasting te betalen. Hiermee doel ik dus op het feit dat vanuit het machtsorgaan dit niet speciek vast gesteld is. Weird he? Natuurlijk zijn er kleinere instanties die de opdracht hebben wanbetalers op te sporen en aan te pakken, maar wat me meer bezig hield was het feit dat het innen van belasting dus offiecieel "vrijwillig" gebeurt. Ergo: het is dus niet "stelen".
  vrijdag 21 september 2007 @ 17:31:54 #19
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53361226
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 09:45 schreef Aasgier het volgende:

[..]

Ik zie dit inderdaad ook somber in. Als de "massa" gaat voor de chip, zal er weinig tegen te doen zijn.
Er is inderdaad een samenleving gecreëerd waarin we individualistisch zijn gaan denken, los van het geheel. Ik vermoed dat dit in de toekomst alleen maar erger zal worden. Geld wordt steeds machtiger in gebieden waar er een tekort aan is. Dat tekort brengt corruptie en negativiteit mee.

9/11 is inderdaad een perfect voorbeeld om onder het mom van veiligheid, persoonlijke vrijheid in te dammen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DaantjeF op 21-09-2007 17:41:39 ]
  vrijdag 21 september 2007 @ 17:39:56 #20
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53361374
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 10:20 schreef B-FliP het volgende:

[..]

Nou ik ken wel een boel mensen die zouden protesteren, inclusief ikzelf, en hoop dat veel
anderen dat ook zullen doen...
Ik ken ook een aantal mensen die dit fenomeen serieus nemen en ben daar dan ook blij om. Maar mijn gevoel zegt toch dat wanneer er economische druk toeneemt in een land en de samenleving harder wordt er meer mensen "voor zichzelf" zullen kiezen. het hangt ook af in welke kringen je je bevindt. kan me voorstellen (zonder vooroordeel te vellen ) dat de Bijlmer snel om is, als de chip wordt aangeboden met een slinks toegevoegd voordeel.
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 15:25 schreef viagraap het volgende:
Zeker! In het geheim lijkt me wel moeilijke zaak. In the USA kan ik me dit voorstellen, debiel land. Echter zal het in een land als Nederland officieler moeten lijkt me. Feit blijft wel dat als een land als Amerika eenmaal mee doet, andere landen snel zullen volgen. Technology is helaas niet te stoppen.
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 17:22 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

USA ..gebeurd dat al.
Nog niet ingedoken of onderzocht en tevens waarschijnlijk erg moeilijk te bewijzen, ik wil dit wel aannemen, sta er echt niet raar van te kijken als het binnenkort in het nieuws komt. Dit kan wel een negatieve schok geven voor mensen die hiervan horen dus ik denk eerder dat het officieel zal gaan. Zo zijn er natuurlijk ook doktoren en artsen die deze chips zullen moeten inbrengen... er hoeft er maar één z'n mond open te doen in de media en we hebben de poppen aan het dansen. Alhoewel, zouden mensen hier iets achter zoeken, zullen ze gealarmeerd raken?
pi_53365437
quote:
[b] sta er echt niet raar van te kijken als het binnenkort in het nieuws komt. Dit kan wel een negatieve schok geven voor mensen die hiervan horen dus ik denk eerder dat het officieel zal gaan. Zo zijn er natuurlijk ook doktoren en artsen die deze chips zullen moeten inbrengen... er hoeft er maar één z'n mond open te doen in de media en we hebben de poppen aan het dansen. Alhoewel, zouden mensen hier iets achter zoeken, zullen ze gealarmeerd raken?
Mja denk dat je wel kan vergeten dat dit in d reguliere media terechtkomt, die hebben bijna alleen nog maar nieuws van het ANP/reuters etc.
Veiligheid voor je vrijheid, vrijheid voor veiligheid.
  vrijdag 21 september 2007 @ 20:38:59 #22
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53365824
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:24 schreef Pr0-n00b het volgende:

[..]

Mja denk dat je wel kan vergeten dat dit in d reguliere media terechtkomt, die hebben bijna alleen nog maar nieuws van het ANP/reuters etc.
True, maar vergeet niet dat ze er op een gegeven moment echt niet meer om heen kunnen.

En ja, wanneer iets op TV is, is het vaak al een trend die volop bezig- en meestal over z'n "top" heen is. Dus ik verwacht -op zeker moment- hier echt wel het één en ander van in het nieuws.
pi_53474889
quote:
Op donderdag 20 september 2007 15:51 schreef B-FliP het volgende:
Ik hoop dat heel Nederland in protest gaat als ze dat voor ons willen invoeren...

MAAARRR op dat moment is de laatste stap gezet naar een Big Brother maatschappij:
Op zo'n manier zal het wel aangeprezen worden.
Men word tegenwoordig bang gemaakt met het terrorisme gedoe. maak de mensen goed bang en ze zullen de chip accepteren.
quote:
Je kan overal gevolgd worden, ze weten bij wie je op welk moment bent (iedereen draagt
een chip, en in winkels en gelegenheden zal je geregistreerd worden), door je chip te blokkeren
ben je verstoten van al het betalingsverkeer, en kan entree geweigerd worden waar dat nodig is...

Kortom je kan als je lastig (lastig is hierin subjectief) bent compleet buiten spel gezet worden, als
iemand je helpt kan die ook buiten spel gezet worden...
worden...
En dat is de reden waarom ik tegen zo'n chip ben.
Men kan maar naar de mach grijpen en op die manier een bepaalde bevolkingsgroepen buiten sluiten van het systeem, omdat die andere opvattingen hebben.
Daarom ben ik al tegen.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  dinsdag 25 september 2007 @ 23:26:03 #24
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53475208
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 23:16 schreef JediMasterLucia het volgende:

En dat is de reden waarom ik tegen zo'n chip ben.
Men kan maar naar de mach grijpen en op die manier een bepaalde bevolkingsgroepen buiten sluiten van het systeem, omdat die andere opvattingen hebben.
Daarom ben ik al tegen.
Tja, het is gewoon niet "natuurlijk" om een dergelijk stukje electronica in je lichaam te hebben en al helemaal niet vanwege het verlies aan privacy effect. Egen ontwikkeling.
  dinsdag 25 september 2007 @ 23:39:58 #25
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_53475669
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')