abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 juli 2004 @ 21:00:28 #1
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_20673674
uit de vorige OP
quote:
Het is dus nu echt begonnen ze gaan de verichip ( de menselijke identificatie en betaalchip) massaal aan de man brengen. In spanje is een promocampagne gestart m.b.v. de discotheek Baja beachclub. Bezoekers kunnen gebruik gaan maken van de onder de huid te implanteren chip om daarmee toegang te krijgen tot de VIP-ruimtes en om makkelijk drankjes te bestellen. Ook enkele beroemdheden worden ingezet ter promotie.

Tegelijkertijd start er een campagne in de VS met een heuse promobus onder de slogan "Get chipped".

Nou mensen als het aan de politieke beslissers ligt lopen we over een aantal jaar allemaal met een onderhuidse chip. Zeg maar dag tegen je vrijheid met Big Brother onder je huid.

* In spanje in de Baja beachclub
http://www.infowars.com/print/bb/bajaimplant.htm

* In de VS een tourbuscampagne
http://www.infowars.com/print/bb/chipmobile.htm
quote:
Handig toch, zo'n chip onder je huid:

- creditcard
- toegangsbewijs
- naam en adresgegevens
- je complete geschiedenis met justitie
- GPS tracking device
- elke plek waar je bent geweest wordt opgeslagen inc de tijd (scanners in elke winkel en openbare plek)
- aan de hand van dit alles wordt een psychologisch profiel samengesteld

1 druk op de knop en je kan nergens meer betalen. 2e druk op de knop en zelfs in antarctica vinden ze je in enkele seconden. 3e druk op de knop en de chip geeft een signaal af of geeft iets af in je lichaam waardoor je niks meer kan doen.

Het is verder dan je denkt, vooral in Amerika. Ik heb daar al reclames van die chip gezien waarbij een familie de chip aanprijst en meldt hoe 'veilig ze zich nu wel voelen'. En 'ow, je dochter is ontvoerd? Nou, met de verichip kan ze zo teruggevonden worden'. En dan heb je nog duimscanners en RFID tags bij wallmart, (voorlopig) optionele oogscanners bij disneyland, ipv blazen in een metertje (automobilisten) wordt er bloed afgenomen in enkele staten, Politie probeert DNA af te nemen bij random controles. patriot act I en II. Helemaal gestoord daaro.

En dat alles onder het mom van de war-on-terror. Een dreiging die ze zelf hebben gecreeert voor dit soort doeleinden.

Een bedrijf dat je ook een warm en knussig gevoel geeft is Matrics. Een RFID leverancier dat is opgericht door ex-werknemers van de NSA. Ze hebben een prachtig logo ontwikkeld voor 1 van hun chips:

Doet me denken aan een quote van een documentaire van operatie paperclip, waarbij zo'n 700 raketgeleerden en 600 'mind scientists' van Nazi Duitsland in het militair-industriël complex van Amerika werden geplaatst, na de 2e wereldoorlog:

"The Nazi's didn't lose the war, they just had to move"
------
<<post verderop na vraag wie wat>>
ToshitsuguTakamatsu - donderdag 29 april 2004 @ 02:32
Nothing as it seems

[[quote:Wie is alsware de "beheerder" en "maker"./quote ]]
antwoord:
[[quote:Matrics. Een RFID leverancier dat is opgericht door ex-werknemers van de NSA/quote].]]
bedrijf = matrics.....oprichters = NSA...overheid sponsered dus.

http://www.matrics.com/

Geen verichip. RFID, kort gezegd...een soort geavanceerde individuele barcode die wereldwijd in elk produkt verwerkt gaat worden. Dit produkt gaat samenwerken met duim en irisscanners die op dit moment OVERAL in de VS opduiken, van de groenteboer tot disneyland. Er schijnt nogal haast te zijn.

Aan de hand van zo'n systeem (indien volledig geimplementeerd in 10-20 jaar) kan van elke persoon zijn koopgedrag en bewegingen door bevolkte gebieden gevolgd worden aangezien je in al je kledingstukken en bezittingen die chips hebt zitten die door random geplaatste scanners opgevangen wordt.

Ach, zo ben je tenminste veilig voor de terroristen. Dat is toch wat iedereen wil.
[quote:inderdaad dat ding gaan ze hier dus never nooit invoeren he::/quote]
laatste keer las ik dat unilever het binnen enkele jaren in al zijn produkten wilde gaan stoppen. Wil je het tegengaan....boycot bedrijven die hier binnen enkele jaren duimscanners en irisscanners gaan invoeren met leuke kortingen als lokkertjes.

we gaan verder
quote:
quote:Op dinsdag 27 april 2004 16:52 schreef RayOfLight het volgende:
prima, iedereen aan de chip zeg ik!

Misdaad wordt dan wel een stukje moeilijker, moeten ze die chip alleen wel dusdanig plaatsen dat hij niet te verwijderen is na x dagen (ingegroeid in je hersenen of aan je hart of zo)

Daarnaast is het best mogelijk om de informatie dusdanig veilig te bewaren/moeilijk beschikbaar te maken dat het niet misbruikt kan worden...trouwens zodra dat gebeurd weet je ook direct door wie, dus, prima systeempje, ik heb niks te verbergen

(alleen vind ik het niet slim dat betalingsverkeer via dezelfde chip werkt, dat zou anders moeten)
quote:
Lamer_Deluxe - dinsdag 27 april 2004 @ 17:03
Heel leuk, totdat de overheid de bad guy blijkt te zijn, dan heb je een groot probleem. In andere landen kennen ze dat probleem maar al te goed. Als die overheid een wereldregering is dan is het helemaal einde verhaal, aangezien iedereen dan door die chipjes in de gaten wordt gehouden is er geen hond meer die er iets tegen kan doen.
quote:
EDIT:
En inderdaad dat hele terrorisme/misdaad en andere wereldproblemen verhaal is juist hoe ze die dingen (verplicht) aan de man gaan brengen. Wil je geen chip? Dan ben je verdacht, potentieel een terrorist, een gevaar voor de veiligheid.
verder staat er nog veel meer in het vorige topic
http://forum.fok.nl/topic/534409

en laatst is er weer een tweetal bijgekomen
op http://www.tweakers.net/nieuws/33271
mijn eerste reactie
quote:
omfg ... te ziek gewoon ... op zich is een chip gewoon niet erg .. schapen zijn we immers toch tegenwoordig .. de paradox is dat het gewoon bruutweg geen nut heeft .. de crimineel dumpt zo snel mogelijk die chip ... bij hemzelf en bij het slachtoffer .. en als agendapunt tegen terrorisme .. wake the fuck up ... een aanslag plegen kan op zich een daad van terreur zijn (goh heeft OBL het al geclaimd ? ) .. maar er word niet eens bij stil gestaan bij de vraag waarom worden we nou aangevallen dan ... en al helemaal "we nemen jullie privacy af omdat er BUITENLANDERS zijn IN HET BUITENLAND die het niet met ons eens zijn" als hulpmiddel tegen terrorisme ...
en de laatste
quote:
maar wat nou als je het niet wilt he die chip (ff wel ver doorgevoerd in sommige gevallen hierna zal je zeggen).. dan ben je dus niet bezig met het meewerken aan vooruitgang. het niet meehelpen aan vooruitgang is gelijk aan dat je bezig bent om de maatschappij tegen te werken. als je met meerdere mensen tegen deze vooruitgang bent dan ben georganiseerd, als je de maatschappij tegenwerkt is dat geweldpleging.. als je dus tegen deze technologie bent ..ben je een terrorist

dat is het gevaar eerder dan beveiliging ... zoals eerder gezegd ..een computer is nog niet veilig al zou je hem loskoppelen van het internet en stroom en zonder muis en toetsenbord in een blok beton mikt .. een beveiliging is altijd dat iets veilig genoeg is dat niet iedereen de beveiliging kan omzeilen behalve degene met de sleutel ...theoretisch
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  vrijdag 16 juli 2004 @ 21:02:02 #2
90061 coz
pi_20673711
oh en de reactie
quote:
Oo-blackgirl-oO - vrijdag 16 juli 2004 @ 20:05
daar zat ik dus ook aan te denken:
Als die chip in je arm verplicht wordt en we overgaan op een moneyless world, waar dus betaling alleen mogelijk is dmv je chip EN jij wilt deze chip willens en wetens niet dragen, word je dus een UNDERDOG in de maatschappij.

en met Underdogs loopt het meestal niet goed af, tenzij je goed voorbereid bent
  vrijdag 16 juli 2004 @ 21:08:09 #3
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_20673863
laat ons voorbereiden dan

alas ik het al ben
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 21:11:59 #4
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_20673956
chippies zijn te veranderen men kan de chip gewoon namaken alleen met andersoortige gegevens. dus niet erg betrouwbaar zo iets
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  vrijdag 16 juli 2004 @ 21:16:55 #5
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_20674080
het MOD the Chip tijdperk is in aantocht
  vrijdag 16 juli 2004 @ 21:31:37 #6
90061 coz
pi_20674423
nog even voor de duidelijkheid
de chippies zijn niet erg.. en ja ze bieden voordelen voor het makkelijker laten glijden van de materialistische en monetaire matix waar we in leven
maar tegen criminaliteit als ontvoeringen en moord zijn ze niet bestand
  maandag 19 juli 2004 @ 17:31:49 #7
25202 Bereboot
Oh pick me, pick me!
pi_20725351
geen polonaize aan mijn lijf. Zeker niet als de chip op een hakenkruis lijkt.
Een mens is van vlees en bloed, geen elektronica.
Daarnaast weet "men" al genoeg van je, ze willen je nu met deze shit helemaal in controle hebben.
Het gaat weer helemaal nergens over...........................................................
pi_20734799
Kom op eh, je wordt nu al overal bekeken door random camera's, als je ergens pint weten ze ook waar je bent. Je mobieltje kan afgeluisterd worden (net als je vaste telefoon). Al je internetverkeer wordt gemonitord.
Als ze met al deze informatie in Nederland kwade bedoelingen hadden, waarom merken we daar dan nog niks van?
Met de huidige technologie kan je iemand ook al helemaal zwart maken en achtervolgen enzo, (zie die ene slechte film met will smith). Daar heb je echt geen gekke chip voor nodig.
The uproar of one hand clapping.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 01:02:53 #9
26467 raphidae
...antichrist...
pi_20735226
Overheden hebben wel wat anders te doen dan iedereen in de gaten te houden. Er worden leuke scenario's geschetst, maar dan mogen ze het aantal ambtenaren wel met 6000% vermeerderen.

Ik zit trouwens te wachten totdat er een dergelijke pilot in Nederland komt, kom maar op met die chip.
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
  dinsdag 20 juli 2004 @ 01:39:29 #10
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_20735701
Ik ben christen.....zegt genoeg denk ik over wat ik er van vind.......
Laat maar komen dan zal iets anders ook heel dicht bij zijn!!
maar no way dat ik een chip neem!!!
pi_20735887
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 01:39 schreef Boomstam het volgende:
Ik ben christen.....zegt genoeg denk ik over wat ik er van vind.......
Laat maar komen dan zal iets anders ook heel dicht bij zijn!!
maar no way dat ik een chip neem!!!
Zeg dan ook even waar je aan refereert he...

In openbaringen staat iets over het getal van het beest dat alle mensen op hun hand of voorhoofd moeten om nog handel te kunnen bedrijven. (correct me if I'm wrong heb ff geen bijbel bij de hand)
Dit zou je als een verwijzing naar dit soort chips kunnen zien...

Dit zou vlak voor het einde der tijden plaats moeten vinden.

Ik ben overig geen christen, maar die chips lijken me geen goed idee om redenen die anderen al genoemd hebben.
pi_20735890
hoezo zou je als christen zowieso tegen zo'n chip zijn?
pi_20735911
Maar dat zou dan 1 referentie zijn. En de gemiddelde christen vindt dat je moet kijken naar het hele boek, en niet naar individuele zinnetjes.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 02:15:30 #14
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_20736006
http://home.wanadoo.nl/henryv/mark_of_the_beast.htm

wie weet meer van deze bron die ik geef? en/of uitleg?

Dat ik er als christen tegen ben komt door dat het me angst inboezemt.
Der staat namelijk ook dat op moment dat je het teken aanneemt dat er geen plaats meer is voor je in de hemel. Dus voor mij gaat dan op dat alles wat het teken zou kunnen zijn dat ik daar niet aan begin. Ik denk overigens niet dat de bajabeachclub nu al het teken van het beest is.
maar op moment dat iedereen verplicht wordt het teken te nemen. over de hele wereld. dan sterf ik liever.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 06:29:26 #15
26467 raphidae
...antichrist...
pi_20736549
Dat hele 'teken van het beest' fabeltje is zo verschrikkelijk uit de context getrokken dat ik alleen maar kan glimlachen om mensen die dat serieus willen toepassen op het heden.

Openbaringen is het laatste boek in de bijbel, maar het oudste boek van het nieuwe testament, het is geschreven voor alle evangelien. Bij het samenstellen van de canon in 110CE was men zeer verdeeld over of Openbaringen wel in de canon hoorde, men heeft toen besloten het achteraan te zetten.

Dit omdat de bijbel toen (en nu de katholieke bijbel nog) achter de cannonieke boeken ook nog een serie deuterocannonieke (apocriefe) boeken had, die geen bindende, maar wel gedeeltelijk waardevolle inhoud hadden.

Als je Openbaringen in de context leest dan zal het je duidelijk worden dat het merkteken dat bedoelt word het nummer van Keizer Nero was van het romeinse rijk. Die vervolgde in die tijd actief Christenen en werd 'het beest' genoemd. De getalswaarde van de toenmalige naam van Nero (Neroon Kaisar) is 666. En Nero was van plan burgers van het romeinse rijk een teken te geven zodat Christenen niets meer konden kopen.

Openbaringen 17 is in de goede context ook wat duidelijker:
quote:
Het beest, dat gij gezien hebt, was en is niet; en het zal opkomen uit den afgrond, en ten verderve gaan; en die op de aarde wonen, zullen verwonderd zijn (welker namen niet zijn geschreven in het boek des levens van de grondlegging der wereld), ziende het beest, dat was en niet is, hoewel het is. Hier is het verstand, dat wijsheid heeft. De zeven hoofden zijn zeven bergen, op welke de vrouw zit.
Rome is gebouwd op 7 bergen.

Waarom word dit de laatste eeuwen uit de context getrokken? Omdat het einde der tijden dat daarin werd aangekondigd nooit is gekomen en daardoor een cannoniek boek een fout zou bevatten. Dat is volgens de kerk niet mogelijk en dus wordt het zo gedraaid dat het weer 'klopt'.

En om nog even te reageren op dat op een swastika gelijkende 'logo', dat is geen logo, dat is de antenne van een RF chip, en in deze vorm (symmetrisch en uitopend in dichtheid) is die toevallig het meest efficient voor het ontvangen van hoogfrequente signalen.

Verder zou het enorm stom zijn om dingen als je strafblad op de chip zelf te zetten, aangezien je je strafblad dan kan wissen etc. Wat meer waarschijnlijk is is dat er gewoon een code inzit die ze kunnen koppelen aan een dossier, net zoals ze dat al decennia lang kunnen met je naam.

En GPS is gewoon grappig, daar heb je een satteliet antenne op je hoofd voor nodig, die overgens te blokkeren zou zijn met een stukje zilverfolie. Naast dat is GPS one-way, het is een ontvanger en men kan met de satellieten niet de plaats bepalen van de ontvanger. Net als met gewone radio.

[ Bericht 0% gewijzigd door raphidae op 20-07-2004 06:38:27 ]
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
  dinsdag 20 juli 2004 @ 11:35:11 #16
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20739447
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 01:58 schreef Anduril_21 het volgende:

[..]

Zeg dan ook even waar je aan refereert he...

In openbaringen staat iets over het getal van het beest dat alle mensen op hun hand of voorhoofd moeten om nog handel te kunnen bedrijven. (correct me if I'm wrong heb ff geen bijbel bij de hand)
Dit zou je als een verwijzing naar dit soort chips kunnen zien...

Dit zou vlak voor het einde der tijden plaats moeten vinden.

Ik ben overig geen christen, maar die chips lijken me geen goed idee om redenen die anderen al genoemd hebben.
Uit openbaringen hoofdstuk 13:
16 En het maakt dat het aan allen, kleinen en grooten, en rijken en armen, en vrijen en dienstknechten, een merkteeken geeft aan hunne rechterhand of hunne voorhoofden,
17 en dat niemand mag koopen of verkoopen dan die dat merkteeken heeft, of den naam van het beest, of het getal zijns naams.

Ik ben zelf ook geen christen, en ik vond de bijbel altijd een overschat boek, maar wanneer je bovenstaande vergelijkt met de vermeende toepassingen voor de identificatiechip kun je zekere overeenkomsten toch niet ontkennen.
"... she kidnapped herself."
  dinsdag 20 juli 2004 @ 14:36:45 #17
90061 coz
pi_20743265
quote:
Verder zou het enorm stom zijn om dingen als je strafblad op de chip zelf te zetten, aangezien je je strafblad dan kan wissen etc.
de rest kan en wil ik niets over zeggen .. maar het bij je dragen van een kopie van je strafblad houd natuurlijk niet in dat ze het op het hoofdbureau weggooien ofzo

edit .. de swastika en specifiek hoog frequente golven zal ik eens opzoeken
maar het is iig niet dat ze geen ander vormpje konden gebruiken om zo'n lang mogelijke antenne (wat het bas.. is) te maken
  dinsdag 20 juli 2004 @ 15:53:03 #18
26467 raphidae
...antichrist...
pi_20744834
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 14:36 schreef coz het volgende:

[..]

de rest kan en wil ik niets over zeggen .. maar het bij je dragen van een kopie van je strafblad houd natuurlijk niet in dat ze het op het hoofdbureau weggooien ofzo
Dan is het nogal overbodig he. Dan krijg je dadelijk twee verschillende dossiers die niet meer synchroon lopen. Of ze moeten iedereen bij elke wijziging naar het bureau laten komen.
quote:
edit .. de swastika en specifiek hoog frequente golven zal ik eens opzoeken
maar het is iig niet dat ze geen ander vormpje konden gebruiken om zo'n lang mogelijke antenne (wat het bas.. is) te maken
Ach, als dit toch werkt... Je kan zelf wel bedenken dat een commercieel bedrijf geen tienduizenden dollars gaat investeren in een nieuw ontwerp van een antenne omdat die toevallig in de verte wel lijkt op een swastika. Die antennevorm is al 15 jaar in gebruik ofzo en bewezen.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 18:06:21 #19
90061 coz
pi_20747715
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 15:53 schreef raphidae het volgende:
Dan is het nogal overbodig he. Dan krijg je dadelijk twee verschillende dossiers die niet meer synchroon lopen. Of ze moeten iedereen bij elke wijziging naar het bureau laten komen.
lol.. tegen de tijd dat er een wijziging in komt zit je toch op het bureau .. lol... dus dat het nutteloos is ja duh
quote:
Ach, als dit toch werkt... Je kan zelf wel bedenken dat een commercieel bedrijf geen tienduizenden dollars gaat investeren in een nieuw ontwerp van een antenne omdat die toevallig in de verte wel lijkt op een swastika. Die antennevorm is al 15 jaar in gebruik ofzo en bewezen.
ney je zou eens iets beters kunnen vinden he ..
maar ik zal eens zoeken.. en in de verste verte lijkt .. kijk nog maar eens .. dat is niet in de verste verte lijken op .. dat is het .. of dat is het niet .. en je mag me vertellen dat het niet zo is .. kijk dat als je zegt in het windows logo ook een hakenkruis zit dan kan je idd zeggen in de verste verte kun je het erin tekenen

hey hoezo dat anti-christ in je avatar ?
en sorry ::raphidae :: fonetisch ra-fi-dee --> RFid
probeer je nou die chip goed te praten of lijkt het zo
  woensdag 21 juli 2004 @ 01:24:24 #20
26467 raphidae
...antichrist...
pi_20756192
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 18:06 schreef coz het volgende:
ney je zou eens iets beters kunnen vinden he ..
maar ik zal eens zoeken.. en in de verste verte lijkt .. kijk nog maar eens .. dat is niet in de verste verte lijken op .. dat is het .. of dat is het niet .. en je mag me vertellen dat het niet zo is .. kijk dat als je zegt in het windows logo ook een hakenkruis zit dan kan je idd zeggen in de verste verte kun je het erin tekenen
Ja, je kan er vanalles van maken...

quote:
The text on the card back reads: GOOD LUCK EMBLEM

"The Swastika" is the oldest cross and emblem in the world. It forms a combination of four "L's" standing for Luck, Light, Love and Life. It has been found in ancient Rome, excavations in Grecian cities, on Buddhist idols, on Chinese coins dated 315 B.C., and our own Southwest Indians use it as an amulet.
The Swastika

Het hakenkruis is al zeker 2319 jaar in gebruik, en de nazis hebben het daarvan nog geen 2% van de tijd dat het bestaat gebruikt. Zegt dat nou ook wat over die chip?
quote:
hey hoezo dat anti-christ in je avatar ?
Omdat ik dat ben Volgens de bijbel zelf is een antichrist niets anders dan iemand die de christelijke god en zijn zoon niet aannemen als zijnde dat. Natuurlijk zijn mijn avatar en ondertitel provocerend, ik doel hiermee op het feit dat het merendeel van de christenen hun eigen religie niet goed kennen en menen dat de antichrist de satan is, of een zeer slecht persoon. Feitelijk is het grote merendeel van de wereldbevolking antichrist.

Ik heb theologie gestudeerd en discussieer graag over religie, en mijn avatar is vaak de oorzaak van interessante discussies
quote:
1 John 2:18 - Children, it is the last hour; and as you have heard that antichrist is coming, so now many antichrists have come; therefore we know that it is the last hour.
1 John 2:22 - Who is the liar but he who denies that Jesus is the Christ? This is the antichrist, he who denies the Father and the Son.
1 John 4:3 - and every spirit which does not confess Jesus is not of God. This is the spirit of antichrist, of which you heard that it was coming, and now it is in the world already.
2 John 1:7 - For many deceivers have gone out into the world, men who will not acknowledge the coming of Jesus Christ in the flesh; such a one is the deceiver and the antichrist.
quote:
en sorry ::raphidae :: fonetisch ra-fi-dee --> RFid
probeer je nou die chip goed te praten of lijkt het zo
Haha, blijf je aan de gang?

Van mijn site:
quote:
My first experience with a computer was in 1989 when I got an Intel 8086 with a whopping 512Kb of memory and a 1200bps modem. Not long thereafter I subscribed to hacktic and began dialing into public and private american bbs-es over hijacked phonelines.

This time is also where my nickname originates, as I was about 9 at the time I figured 'dodo_devil' would be cool. This later changed into DoDO_DeViL, and when some time later people were impersonating me on usenet I changed it to ÐoÐO_ÐeViL® to make it a little harder for them. About four years back I figured that I needed a new nick so I wouldn't be mistaken for a kiddie. I chose 'raphidae' as it is the latin classification for the dodo bird, and noone was using it yet. So basically my nickname dates back to 1989
http://ra.phid.ae/about/

Ennuh, goedpraten? Dat hoeft niet, ik heb nog niks slechts gezien erover eigenlijk. Een chip implant heeft gewoon een code die te koppelen is aan allerlei dossiers, zoals je strafblad, je bankrekening, je personalia. Dat heb ik allemaal al in mijn portemonnee hoor, en ik zou het liever in mijn hand hebben. Lekker makkelijk en ook niet te verliezen.

Zoals ik al zei, als er een pilot is in NL waar ik me voor kan inschrijven, bring it on. Ik hou wel van innovatieve snufjes waar ik mee kan patsen
  woensdag 21 juli 2004 @ 08:15:18 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_20758358
Ik heb weer een hele andere visie erop nu. Maar ik ga die straks ff uitleggen. Vorige keer was ik fel voorstander, maar zoals alles verandert verandert deze ook.

De macht mag niet liggen bij de foute mensen inderdaad, mensen kunnen alles met gegevens doen. De foute mensen zijn erop uit om te onderdrukken. Dat is een hobby ofzo?

Hetzelfde geldt met het camera-toezicht in Heerlen. Heel Heerlen zit bomvol camera's, ik vind het niet uitzien. Maar het schijnt nodig te zijn?? Als je in Heerlen loopt voel je je net in Big Brother.

Het doel van dit alles is, totale controle op de mensheid te krijgen. Hoe ze dat willen aanpakken, vaak is het toch al in de media voordat het doorgevoerd kan worden. Dan moeten net de juiste mensen protesteren om dat tegen te gaan.

Dan maar meteen over het vastleggen van DNA gegevens. Ook fout, wie weet wat ze met die gegevens aan het doen zijn allemaal.

Wat Nasa doet dat boeit me dus niet, dat zal allemaal goed zitten. Van mijn part vliegen ze naar jupiter.

[ Bericht 16% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 21-07-2004 09:01:38 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  woensdag 21 juli 2004 @ 14:30:45 #22
26467 raphidae
...antichrist...
pi_20765507
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 08:15 schreef Dromenvanger het volgende:
Hetzelfde geldt met het camera-toezicht in Heerlen. Heel Heerlen zit bomvol camera's, ik vind het niet uitzien. Maar het schijnt nodig te zijn?? Als je in Heerlen loopt voel je je net in Big Brother.
In Amsterdam hangen ook camera's, en ik moet eerlijk zeggen dat ik het een veilig gevoel vind. Zolang ik niemand ga overvallen of dingen ga vernielen/stelen is er niks aan de hand en de mensen die dat wel doen blijven mooi weg.
quote:
Het doel van dit alles is, totale controle op de mensheid te krijgen. Hoe ze dat willen aanpakken, vaak is het toch al in de media voordat het doorgevoerd kan worden. Dan moeten net de juiste mensen protesteren om dat tegen te gaan.
Ik zie niet in hoe je daarbij komt. Totale controle is nogal wat...
quote:
Dan maar meteen over het vastleggen van DNA gegevens. Ook fout, wie weet wat ze met die gegevens aan het doen zijn allemaal.
Ik vind de voordelen opwegen tegen de nadelen. Een nadeel is dat ze je vrij makkelijk een misdaad in de schoenen kunnen schuiven aangezien ze je DNA al hebben liggen en dus ergens kunnen planten. Maar ja, dat kunnen ze nu al als ze willen. Ze komen echt wel aan een haar van je als ze dat nodig hebben, zonder dat je het merkt. Maar waarom zouden ze dat willen? Het leven is geen Amerikaanse film. Ik ben ervan overtuigd dat het de overheid geen reet interesseert wat ik uitvoer, zolang het binnen de wet valt. Ze hebben het al druk genoeg met hun papierwinkel hoor.

Stel dat bij iedereen bij de geboorte DNA wordt afgenomen en in een database wordt opgeslagen. Op het moment dat ze DNA materiaal vinden bij een moord/verkrachting dan vinden ze of de dader in 5 minuten, of ze kunnen 99% van de bevolking uitsluiten. Dit zal een monsterlijke daling van misdaden tot gevolg hebben. Als de technologie een beetje ontwikkeld is dan moeten inbrekers dadelijk gaan uitkijken dat ze geen haren, lichaamsvocht of huidschilfertjes achterlaten, en dat is wat moeilijker dan vingerafdrukken.
  woensdag 21 juli 2004 @ 15:09:44 #23
90061 coz
pi_20766490
maar je ontwijkt mooi deze
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 15:53 schreef raphidae het volgende:
lol.. tegen de tijd dat er een wijziging in komt zit je toch op het bureau .. lol... dus dat het nutteloos is ja duh

en als je nou als crimineel die chip dumpt .. moeten ze wel weer ouderwets speuren
en dumpen zal de crimineel doen .. niet alleen bij hemzelf maar als je dan toch al perse misdrijven moet plegen .. een arm afhakken is no prob hoor

voor het soepel laten glijden van het systeem door geld enzo .. daar zitten de "voordelen"
het bij je dragen van je medische historie .. daar ook (maar dat kan ook in je portomonee)
maar tegen terrorisme .. laat me niet lachen

en de vraag, wat ben je als je tegen deze vooruitgang bent .. iemand die de maatschappij tegenwerkt.. pas op dat je geen terrorist bent

nog een leuke ..rechtstreeks uit de scifi wereld zou je zeggen...
wat nou als iedereen zo'n chippie heeft .. en er dus niet enkel een RFid dinkie inzit maar ook een manier om je dus werkelijk onder controlle te hebben .. iemand op een knopje drukt en we zijn niet meer allemaal denkende schapen maar robot schapen
  woensdag 21 juli 2004 @ 17:55:47 #24
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20770430
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 01:24 schreef raphidae het volgende:

Ennuh, goedpraten? Dat hoeft niet, ik heb nog niks slechts gezien erover eigenlijk. Een chip implant heeft gewoon een code die te koppelen is aan allerlei dossiers, zoals je strafblad, je bankrekening, je personalia. Dat heb ik allemaal al in mijn portemonnee hoor, en ik zou het liever in mijn hand hebben. Lekker makkelijk en ook niet te verliezen.

Zoals ik al zei, als er een pilot is in NL waar ik me voor kan inschrijven, bring it on. Ik hou wel van innovatieve snufjes waar ik mee kan patsen
Heb je het vorige topic wel goed gelezen? [url] Get chipped!! menselijke chippromo-campagne [/url]
RFID heeft ook iig de mogelijkheid tot locatiebepaling, Radio Frequency ID. Dat heb jij nu nog niet in je portemonnee.

En hoe dit kan leiden tot totale controle... probeer je eens in te denken dat alle mensen een RFID chip geïmplanteerd hebben, EN er zijn in de stad overal camera's voor de veiligheid (die ook mensen kunnen identificeren mbv gezichts- of postuursherkenning...) heb je dat beeld voor je? En nu komt er iemand aan de macht die zo ongeveer even ziek is als Hitler, maar dat heb je eerst nog niet door natuurlijk, Hitler kwam ook niet van de een op de andere dag met de jodenvervolging.

Dus stel dan dat de wetten langzaam gewijzigd worden, dan is niet alleen meer een inbreker een crimineel, maar ook iemand die een blowtje rookt, of iemand die homo is... en vervolgens iemand die veel omgaat met wat volgens de nieuwe wetten geld als crimineel. De mentaliteit van de mensen verandert ook, en ze gaan elkaar verlinken (hoeveel "vrienden/familieleden" naaien elkaar nu al niet om geld?).

Nu kunnen we nog vrij praten over de wetten, en we hebben vrijheid van meningsuiting. Maar wat als dat straks ook strafbaar wordt? Je wordt verlinkt, of automatisch opgemerkt door het systeem, en kunt je niet meer verbergen met al de camera's, en als je niet meewerkt met het systeem, wordt je er gewoon uitgetrapt. Met 1 druk op de knop kan jij straks niet meer geld opnemen, of bepaalde gebouwen in. Denk je dat de joden de tweede wereldoorlog (slechts 50 jaar terug) overleeft hadden met een dergelijk systeem?

Dus het klopt wel dat je nog niks slechts over de chip hebt gezien, maar probeer eens de mogelijkheden ervan op een rijtje te zetten, en je dan de meest ongunstige situatie voor te stellen (voor de veiligheid). Neem dan voor het gemak aan dat bovenstaand verhaal erg vergezocht is, en de kans op risico dus klein, maar het gevaar is HEEL groot.

Iedereen zal voor zichzelf moeten bepalen wat het risico is, en of dit systeem echt nodig is. Ik heb het al eens eerder ergens gepost, flitspalen was ook een goed idee, zelfs na wat testopstellingen enzo: moet je maar niet te hard rijden, je weet dat het niet mag en het is nog gevaarlijk ook! Ik hoef niemand uit te leggen dat het gebruik van flitspalen misbruikt wordt, en wat blijkt: zo gemakkelijk als het is ingevoerd zo moeilijk komen we ervan af!

Niemand kan garanderen dat het systeem met het chippen van mensen en het opstellen van camera's overal voor de veiligheid niet misbruikt gaat worden, wordt zelfs al aardig misbruikt (filmpjes illegaal verkrijgbaar van vrijende stelletjes... leuk! Vooral als jij het straks bent met je vriendin...).

Nouja, kan er lang over praten, wanneer iemand jou een naald in je arm wil zetten wil je toch PRECIES weten wat er geïnjecteerd wordt en waarom, wat de risico's zijn, bijwerkingen...?
"... she kidnapped herself."
  woensdag 21 juli 2004 @ 19:03:25 #25
90061 coz
pi_20771695
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 17:55 schreef MoonBaby het volgende:
en je dan de meest ongunstige situatie voor te stellen (voor de veiligheid)
anti terrorisme .. nou goed nu we hier toch zijn .. de bovenstaande schets is dus precies wat er geschetst word als mogelijk in de film "the road to tyranny".. waarbij oa langskomen dat het hele terrorisme geschapen zou zijn door us zelf, ongeveer 12 jaar geleden iemands pa al zei dat we na die iraq oorlog wel eens een nwo konden hebben.. (zo'n big brother politiestaat)
diegene dus nu documenten tekent wat de constitution omzeep helpt, er oefeningen en drugsweeps gedaan worden waarbij doden vallen, onder personeel en burger.. een scene van een vrouw die de oude grondwet nog kent en een politieagent erop wijst dat diegene een fout maakt uit de auto gesleept wordt en gearresteerd voor nota bene mishandeling van een agent

http://100777.com/media/911theroadtotyranny.asf

quote van bush btw
quote:
We must speak the truth about terror. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists, themselves, away from the guilty. To inflame ethnic hatred is to advance the cause of terror.
November 10, 2001
- President Bush Speaks to United Nations

leg er eens de film naast van MM "fahrenheit 9-11" om te kijken wat ie op bepaalde momenten doet en welke connecties die heeft .. (die is wat politieker getint en zitten schijnbaar fouten in)

maargoed, troost je met het feit dat volgens de theoristen en kerry en bush allebei een pot nat zijn en na het invoeren van de diverse acts maakt het toch al niet uit welke er gaat zitten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')