abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18723538
Het is dus nu echt begonnen ze gaan de verichip ( de menselijke identificatie en betaalchip) massaal aan de man brengen. In spanje is een promocampagne gestart m.b.v. de discotheek Baja beachclub. Bezoekers kunnen gebruik gaan maken van de onder de huid te implanteren chip om daarmee toegang te krijgen tot de VIP-ruimtes en om makkelijk drankjes te bestellen. Ook enkele beroemdheden worden ingezet ter promotie.

Tegelijkertijd start er een campagne in de VS met een heuse promobus onder de slogan "Get chipped".

Nou mensen als het aan de politieke beslissers ligt lopen we over een aantal jaar allemaal met een onderhuidse chip. Zeg maar dag tegen je vrijheid met Big Brother onder je huid.

* In spanje in de Baja beachclub
http://www.infowars.com/print/bb/bajaimplant.htm

* In de VS een tourbuscampagne
http://www.infowars.com/print/bb/chipmobile.htm

[ Bericht 30% gewijzigd door ramzes op 27-04-2004 16:49:00 ]
  dinsdag 27 april 2004 @ 16:50:37 #2
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_18723990
Openbaringen begint vroeg. Straks is het geen kwestie van kiezen meer, dan is het chippen of niks meer kunnen kopen/verkopen.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_18724009
liever niet
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_18724039
prima, iedereen aan de chip zeg ik!

Misdaad wordt dan wel een stukje moeilijker, moeten ze die chip alleen wel dusdanig plaatsen dat hij niet te verwijderen is na x dagen (ingegroeid in je hersenen of aan je hart of zo)

Daarnaast is het best mogelijk om de informatie dusdanig veilig te bewaren/moeilijk beschikbaar te maken dat het niet misbruikt kan worden...trouwens zodra dat gebeurd weet je ook direct door wie, dus, prima systeempje, ik heb niks te verbergen

(alleen vind ik het niet slim dat betalingsverkeer via dezelfde chip werkt, dat zou anders moeten)
Beati Pauperus Spiritu
pi_18724207
Ik vind het bizar, heb je helemaal geen rust meer. Op maat gemaakte reclame als je ergens langs loopt.
Loop je langs een controle punt wordt je gecontroleerd.
Brrr ik krijg er kriebels van.
  dinsdag 27 april 2004 @ 17:03:25 #6
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_18724288
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 16:52 schreef RayOfLight het volgende:
prima, iedereen aan de chip zeg ik!

Misdaad wordt dan wel een stukje moeilijker, moeten ze die chip alleen wel dusdanig plaatsen dat hij niet te verwijderen is na x dagen (ingegroeid in je hersenen of aan je hart of zo)

Daarnaast is het best mogelijk om de informatie dusdanig veilig te bewaren/moeilijk beschikbaar te maken dat het niet misbruikt kan worden...trouwens zodra dat gebeurd weet je ook direct door wie, dus, prima systeempje, ik heb niks te verbergen

(alleen vind ik het niet slim dat betalingsverkeer via dezelfde chip werkt, dat zou anders moeten)
Heel leuk, totdat de overheid de bad guy blijkt te zijn, dan heb je een groot probleem. In andere landen kennen ze dat probleem maar al te goed. Als die overheid een wereldregering is dan is het helemaal einde verhaal, aangezien iedereen dan door die chipjes in de gaten wordt gehouden is er geen hond meer die er iets tegen kan doen.

EDIT:
En inderdaad dat hele terrorisme/misdaad en andere wereldproblemen verhaal is juist hoe ze die dingen (verplicht) aan de man gaan brengen. Wil je geen chip? Dan ben je verdacht, potentieel een terrorist, een gevaar voor de veiligheid.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  dinsdag 27 april 2004 @ 17:45:18 #7
58338 ToshitsuguTakamatsu
Nothing as it seems
pi_18725339
Handig toch, zo'n chip onder je huid:

- creditcard
- toegangsbewijs
- naam en adresgegevens
- je complete geschiedenis met justitie
- GPS tracking device
- elke plek waar je bent geweest wordt opgeslagen inc de tijd (scanners in elke winkel en openbare plek)
- aan de hand van dit alles wordt een psychologisch profiel samengesteld

1 druk op de knop en je kan nergens meer betalen. 2e druk op de knop en zelfs in antarctica vinden ze je in enkele seconden. 3e druk op de knop en de chip geeft een signaal af of geeft iets af in je lichaam waardoor je niks meer kan doen.

Het is verder dan je denkt, vooral in Amerika. Ik heb daar al reclames van die chip gezien waarbij een familie de chip aanprijst en meldt hoe 'veilig ze zich nu wel voelen'. En 'ow, je dochter is ontvoerd? Nou, met de verichip kan ze zo teruggevonden worden'. En dan heb je nog duimscanners en RFID tags bij wallmart, (voorlopig) optionele oogscanners bij disneyland, ipv blazen in een metertje (automobilisten) wordt er bloed afgenomen in enkele staten, Politie probeert DNA af te nemen bij random controles. patriot act I en II. Helemaal gestoord daaro.

En dat alles onder het mom van de war-on-terror. Een dreiging die ze zelf hebben gecreeert voor dit soort doeleinden.

Een bedrijf dat je ook een warm en knussig gevoel geeft is Matrics. Een RFID leverancier dat is opgericht door ex-werknemers van de NSA. Ze hebben een prachtig logo ontwikkeld voor 1 van hun chips:

Doet me denken aan een quote van een documentaire van operatie paperclip, waarbij zo'n 700 raketgeleerden en 600 'mind scientists' van Nazi Duitsland in het militair-industriėl complex van Amerika werden geplaatst, na de 2e wereldoorlog:

"The Nazi's didn't lose the war, they just had to move"
'The Third Reich is the first power which not only recognizes, but puts into practice, the high principles of the Papacy.'
- Franz von Papen, 1933, second in command to Hitler when the alligance was signed between the Vatican and the Nazi regime.
pi_18726706
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 17:45 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:
-knip-
OMG@logo
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  woensdag 28 april 2004 @ 14:03:53 #9
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_18744271
never nooit een chip
"... she kidnapped herself."
pi_18744520
inderdaad dat ding gaan ze hier dus never nooit invoeren he
  woensdag 28 april 2004 @ 14:32:37 #11
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_18744946
Is dat die chip. Hoezo hakenkruis. Wie is alsware de "beheerder" en "maker". Ik wil dit echt niet.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_18745060
wie weet ben je al gechipped....!
The electronic document and electronic signature must be functionally equivalent or, in other words, fulfill the same relevant functions as a paper document and a manual signature. Amongst these functions are: the evidential function and the information
  woensdag 28 april 2004 @ 14:45:34 #13
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_18745266
Don't freak me out. Ja zou me eigenlijk niks verbazen. Misschien krijgen we een update.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_18762462
quote:
Wie is alsware de "beheerder" en "maker".
antwoord:
quote:
Matrics. Een RFID leverancier dat is opgericht door ex-werknemers van de NSA.
bedrijf = matrics.....oprichters = NSA...overheid sponsered dus.

http://www.matrics.com/

Geen verichip. RFID, kort gezegd...een soort geavanceerde individuele barcode die wereldwijd in elk produkt verwerkt gaat worden. Dit produkt gaat samenwerken met duim en irisscanners die op dit moment OVERAL in de VS opduiken, van de groenteboer tot disneyland. Er schijnt nogal haast te zijn.

Aan de hand van zo'n systeem (indien volledig geimplementeerd in 10-20 jaar) kan van elke persoon zijn koopgedrag en bewegingen door bevolkte gebieden gevolgd worden aangezien je in al je kledingstukken en bezittingen die chips hebt zitten die door random geplaatste scanners opgevangen wordt.

Ach, zo ben je tenminste veilig voor de terroristen. Dat is toch wat iedereen wil.
quote:
inderdaad dat ding gaan ze hier dus never nooit invoeren he
laatste keer las ik dat unilever het binnen enkele jaren in al zijn produkten wilde gaan stoppen. Wil je het tegengaan....boycot bedrijven die hier binnen enkele jaren duimscanners en irisscanners gaan invoeren met leuke kortingen als lokkertjes.
'The Third Reich is the first power which not only recognizes, but puts into practice, the high principles of the Papacy.'
- Franz von Papen, 1933, second in command to Hitler when the alligance was signed between the Vatican and the Nazi regime.
pi_18764553
Nee, ook niet echt iets waar ik op zit te wachten.
Wel lijkt dit me inzetbaar bij de zwaardere crimineel die na 6 jaar TBS en dwangverpleging weer op straat worden gezet.
Maar om nou iedereen te gaan taggen?, dat word mij een beetje te Minority Report achtig.
experience is what you get when you didn't get what you wanted
  donderdag 29 april 2004 @ 09:45:20 #16
89497 RealLife
Bless America!
pi_18764671
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 16:50 schreef Lamer_Deluxe het volgende:
Openbaringen begint vroeg. Straks is het geen kwestie van kiezen meer, dan is het chippen of niks meer kunnen kopen/verkopen.
Is trouwens allemaal heel erg bijbels dit. Slaaf van de maatschappij over een paar jaar
  donderdag 29 april 2004 @ 09:49:08 #17
89497 RealLife
Bless America!
pi_18764729
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 17:45 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:
Handig toch, zo'n chip onder je huid:

- creditcard
- toegangsbewijs
- naam en adresgegevens
- je complete geschiedenis met justitie
- GPS tracking device
- elke plek waar je bent geweest wordt opgeslagen inc de tijd (scanners in elke winkel en openbare plek)
- aan de hand van dit alles wordt een psychologisch profiel samengesteld

1 druk op de knop en je kan nergens meer betalen. 2e druk op de knop en zelfs in antarctica vinden ze je in enkele seconden. 3e druk op de knop en de chip geeft een signaal af of geeft iets af in je lichaam waardoor je niks meer kan doen.

Het is verder dan je denkt, vooral in Amerika. Ik heb daar al reclames van die chip gezien waarbij een familie de chip aanprijst en meldt hoe 'veilig ze zich nu wel voelen'. En 'ow, je dochter is ontvoerd? Nou, met de verichip kan ze zo teruggevonden worden'. En dan heb je nog duimscanners en RFID tags bij wallmart, (voorlopig) optionele oogscanners bij disneyland, ipv blazen in een metertje (automobilisten) wordt er bloed afgenomen in enkele staten, Politie probeert DNA af te nemen bij random controles. patriot act I en II. Helemaal gestoord daaro.

En dat alles onder het mom van de war-on-terror. Een dreiging die ze zelf hebben gecreeert voor dit soort doeleinden.

Een bedrijf dat je ook een warm en knussig gevoel geeft is Matrics. Een RFID leverancier dat is opgericht door ex-werknemers van de NSA. Ze hebben een prachtig logo ontwikkeld voor 1 van hun chips:
[afbeelding]

Doet me denken aan een quote van een documentaire van operatie paperclip, waarbij zo'n 700 raketgeleerden en 600 'mind scientists' van Nazi Duitsland in het militair-industriėl complex van Amerika werden geplaatst, na de 2e wereldoorlog:

"The Nazi's didn't lose the war, they just had to move"
Dit wil je echt niet nee. Automatisch boetes betalen, enz. Big Brother is always watching you. Geen privacy meer en je wordt er automatisch onderdeel van anders ben je geen lid meer van de maatschappij.
  donderdag 29 april 2004 @ 11:00:05 #18
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_18766172
Er zitten een hele berg voordelen aan die chip maar het nadeel is dat je bij al die voordelen moet weten wie en waar iemand is. Dat is dus ook te misbruiken. Zeker als het op zo'n grote schaal word ingevoerd zullen er mensen zijn die het kraken etc. (Uitdaging is groot)

Het nadeel is dat ze dan alles van je weten en precies kunnen nagaan wat je doet en waar je bent. Nou heb ik daar niet zo'n moeite mee maar als we ook negatieve dingen krijgen zoals overal gespammed worden dan haak ik af. .

Sommige zullen alleen al over de privacy aspecten vallen
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_18775962
update van 29 april over het gebruik van de Verichip en RFID in medische toepassingen:
quote:
A syringe-injectable microchip implant designed to carry medical records and personal identification information underneath the skin of humans is just one of 20 new technologies chosen by the government to be showcased today and Friday at the Healthier U.S. Summit in Baltimore, Md.

http://www.prisonplanet.tv/articles/april2004/042904biochip.htm
quote:
The VeriChip is a radio frequency identification (RFID) implantable microchip containing a unique 10-digit identification number that can be "read" by a handheld scanner or by a subject walking through a portal reader. The identification number can then be relayed to a database containing the individual's personal information, or that information can be stored as data directly on the chip, which is wirelessly writeable. The chip can also be placed in a wristband.

The company is also marketing the chip to a variety of sectors including homeland security as a form of identification and access control where readers would be installed at all entry and exit doors of a building or residence.
pi_18782346
Ik vind het echt heeeel doodeng die hele chip..
het staat inderdaad helemaal in de bijbel beschreven en als ik het allemaal goed gelezen heb,.. gaan dat ook verder geen leuke tijden worden.

Als je de keuze zou moeten doen, zou je die chip dan weigeren?
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_18782610
quote:
Op donderdag 29 april 2004 22:58 schreef new_moon het volgende:
Ik vind het echt heeeel doodeng die hele chip..
het staat inderdaad helemaal in de bijbel beschreven en als ik het allemaal goed gelezen heb,.. gaan dat ook verder geen leuke tijden worden.

Als je de keuze zou moeten doen, zou je die chip dan weigeren?
Ja. Ik vind de tandarts al een crime, laat staan dat ik zo'n ding in mijn lijf laat prakken. .

En dat hele Big Brother gevoel geeft me de kriebels.
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_18879369
quote:
Op donderdag 29 april 2004 02:32 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:
bedrijf = matrics.....oprichters = NSA...overheid sponsered dus.
Bullshit, leer lezen, een ex-werknemer.
pi_18879511
Voor mij hoeft het ook niet, zo'n chip... Dit biedt teveel mogelijkheden tot misbruik.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_18880154
Laten we beginnen bij het invoeren van die dingen bij directeuren en politieke kopstukken en dergelijke. Fraude omlaag Als er niks naar boven komt, weten we zeker dat die chips niet betrouwbaar zijn en hoeft het ook niet doorgevoerd te worden bij het "gewone" volk dat doorgaans enkel kruimeldieven voortbrengt....
  dinsdag 4 mei 2004 @ 15:44:52 #25
58338 ToshitsuguTakamatsu
Nothing as it seems
pi_18881097
quote:
Bullshit, leer lezen, een ex-werknemer.
Een ex-werknemer zijn van de NSA is niet hetzelfde als een ex werknemer zijn van de HEMA. De 2 oprichters zijn wetenschappers die tientallen jaren voor de NSA hebben gewerkt. Matrics is een dochtermaatschappij van de Carlyle group. De Carlyle Group's leden zijn een verzameling van de machtigste mensen op aarde, waaronder de Bushes. Als de democraten aan de macht zijn werken veel republieken voor Carlyle. Als de republieken aan de macht zijn vind je veel democraten op de loonlijst van Carlyle. Laten we enkele punten verbinden:

NSA=Matrics=Carlyle=Bush=US regering

Carlyle=Bush Senior=CIA=100.000 schandalen (drugs, wapens, massamoord)

Bush junior=Bush senior=Prescott Bush=Citibank=Verenigde Stahlwerken & i.g. farben=Hitler=hakenkruis nummer 1

Leer punten verbinden.

Hier is trouwens een prima (nederlandse) documentaire over de Carlyle Group:
http://info.vpro.nl/info/(...)518+7738520+11838857

[ Bericht 11% gewijzigd door ToshitsuguTakamatsu op 04-05-2004 15:56:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')