abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 augustus 2008 @ 15:59:05 #1
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_61267163
Hoe kan je iemand er van overtuigen dat "Ik heb niets te verbergen"-mentaliteit nogal naïef is.

Onlangs had ik een gesprek met iemand over rekeningrijden, chip in OV, vingerscan (bij AH). Ik wist dat die persoon totaal niet op de hoogte is van de echte gang van zaken wat er speelt in de wereld. Het gesprek ging ook over het laptop, usb-stick en camera in beslagname bij douane (niet alleen US meer). Hij vond het een uitermate goed plan om pedo's te pakken. Als voorbeeld haalde ik aan dat er op zijn fotos ook een "in bad stoppen" van zijn kind of het spelen naakt op het strand bevat. Zo'n beambte kan toch dat totaal verkeerd opvatten en je op sluiten voor pedofilie. Of dat zijn laptop bedrijfsgegevens bevatten en dat men alles mag copieren zonder enig verdenking. Haalde hij zijn schouders op.

Ik snap best dat je niets te verbergen hebt maar als onschuldige fotos met je kind in bad jouw instaat van pedofilie kan beschuldigen is het toch best ernstig gesteld Toch?!

Ik vraag mij af hoe kan je nu iemand overhalen die het kennis heeft van een gemiddeld volkskrant-lezer. Die geen enkele notie heeft van falseflags en geopolitieke spelletjes. En dat het geldsysteem op klappen staat. Lichtelijke kennis van 911 niet geheel de waarheid is dat OBL schuldige is.

Hoe kan je nu duidelijk maken dat "Ik heb niets te verbergen" nog al naïef is. Wat zijn knappe argumenten zonder dat je eerst een korte Zeitgeist geschiedenis moet vertellen? Ik moest me verschrikkelijk inhouden om niet alles er bij te gaan halen. Wat alleen maar meer uitleg benodigd.

Wie kampt ook met dit soort gesprekken om toch iemand "wakker te schudden" zonder diepgaande olie-bioterrorisme-911 verhandelingen, onze privacy te beschermen?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 31 augustus 2008 @ 16:09:35 #2
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_61267377
Niet beginnen met zeitgeist-complotten en andere nogal twijfelachtige complottheorieen is al een goede start. Zulke dingen opbrengen roept alleen maar weerstand op en dan zal niemand je meer geloven.

Vond dit altijd wel een goed artikel hierover.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_61267480
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 15:59 schreef Lambiekje het volgende:
Hoe kan je iemand er van overtuigen dat "Ik heb niets te verbergen"-mentaliteit nogal naïef is.
Dat is lastig! Men klaagt bij voortduring over de overheid maar op de één of andere manier heeft men een blindelings vertrouwen in diezelfde overheid als het over privé gegevens gaat.

Misschien dat het helpt om aan te kaarten dat de uitvoerders van die wetten en mensen die zitten te rommelen in die gegevens soms andere belangen hebben dan de makers van die wet. Misschien dat het ook helpt om te vertellen dat die mensen soms laag opgeleid zijn.

En misschien dat het helpt om hem te vragen hoe vaak bij zijn werkgever (veelal kleine en overzichtelijke organisaties) iets totaal fout gaat en waarom hij dan denkt dat bij een log en groot apparaat als de overheid men wel goed met al die zaken om zal gaan.

En misschien helpt het ook om hem te vertellen dat we vroeger een hekel hadden aan het Oostblok omdat op iedere straathoek iemand met de burger mee zat te kijken en waarom hij dat nu wel normaal vind in het zogenaamde vrije Westen.

Persoonlijk vind ik het een drama van de eerste orde en het knechten van de burger. Alleen krijgt die burger dat schijnbaar pas in de gaten als het te laat is
pi_61267885
Voorbeelden aanhalen uit zijn/haar omgeving.
pi_61267998
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 16:09 schreef ethiraseth het volgende:
Niet beginnen met zeitgeist-complotten en andere nogal twijfelachtige complottheorieen is al een goede start. Zulke dingen opbrengen roept alleen maar weerstand op en dan zal niemand je meer geloven.

Vond dit altijd wel een goed artikel hierover.
Idd niet met Zeitgeist beginnen, maar bijvoorbeeld met dit filmpje waarbij (een hypothetisch) iemand die niets te verbergen heeft door de koppeling van allerlei databases, wat uit de context getrokken zoekwoorden en de vergaande bevoegdheden die Bush heeft doorgevoegd in Guantanamo Bay verdwijnt.
pi_61268014
Nothing to hide:

"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 31 augustus 2008 @ 16:58:05 #7
17013 Killjoy
DOMOOOOOOO!!!!! ;)
pi_61268650
Gewoon vertellen dat je dan een webcam bij hem/haar op het toilet hangt en op de slaapkamer, etc.
Dus als hij niks te verbergen heeft, dan zou hij daar geen problemen mee hebben.
Als hij daarmee accoord gaat, dan maar voorstellen dat jij er elke keer bij zal staan kijken met zijn ouders, jouw ouders, etc etc etc als hij/zij zijn/haar partner ligt te ploegen
SEMI-OFFICIELE ANTI-ZEUR
pi_61269108
gelukkig is het een volkskrantlezer en geen telegraaflezer...

Misschien is het inplaats van naíviteit meer een zich geen zorgen willen maken over.. (zelfkennis in mijn geval )
Natuurlijk vind ik het beangstigend dat men alles wil controleren en het punt is niet alleen of je wel of niet iets te verbergen hebt, het punt is ook dat je recht hebt op een stuk vrijheid in je doen en laten en de daarbij behorende privacy.

Ik doe geen vlieg kwaad, maar ik weet zeker dat ik wel eens wat doe of zeg of denk waar heel makkelijk verkeerde conclusies uit getrokken kunnen worden en ik weet ook heel zeker dat een door paniek geleid beleid waarin men alles wil controleren vroeg of laat met zulke informatie aan de haal gaat en door gaat slaan.
pi_61269317
Mja ik leg altijd gewoon rustig uit wat ik denk, met voor- en nadelen voor beide zijdes.
Met éénzijdige donderpreken bereik je echt helemaal niets, dan gaan mensen JUIST hun schouders ophalen, ook online (Hint, hint!)

Toon aan dat je je goed verdiept hebt in beide kanten van het verhaal en leg gewoon relaxed uit (eventueel terwijl je de ander een pilsje in de klauwen drukt, wat overigens online een beetje moeilijk gaat ) wat je er allemaal van denkt.

Met bulderen over het naderend NWO die ons gaat onderdrukken enzo ridiculiseer je jezelf alleen maar.
  zondag 31 augustus 2008 @ 17:24:49 #10
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_61269401
Standaar antwoord tegen zulke mensen:
Mag ik dan je bankrekeing inzien en je medische gegevens?

Als ze dan zeggen nee:
Oh, heb je wat te verbergen dan?
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
pi_61269535
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 17:24 schreef Conekiller het volgende:

Als ze dan zeggen nee:
Wordt weer als onzin afgedaan: "de overheid" is gezichtsloos; het is een instantie die objectief naar zaken kijkt en het beste met de mensen voor heeft en geen misbruik van persoonlijke gegevens zal maken. Daar werken alleen maar oprechte mensen die zorgvuldig met je gegevens omgaan. Verloren laptops en USB-sticks zijn vervelende voorvallen, maar zolang het maar niet met jouw gegevens gebeurt is er niks aan de hand, en zolang je maar niks te verbergen hebt. zul je ook niet snel op zo'n laptop of USB stick terecht komen.

Da's heel wat anders dan dat je jouw gegevens aan Jan en alleman geeft.

(Althans volgens mij zien dat soort mensen het op die manier.)
  zondag 31 augustus 2008 @ 17:33:44 #12
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_61269626
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 17:30 schreef ToT het volgende:

[..]

Wordt weer als onzin afgedaan: "de overheid" is gezichtsloos; het is een instantie die objectief naar zaken kijkt en het beste met de mensen voor heeft en geen misbruik van persoonlijke gegevens zal maken. Daar werken alleen maar oprechte mensen die zorgvuldig met je gegevens omgaan. Verloren laptops en USB-sticks zijn vervelende voorvallen, maar zolang het maar niet met jouw gegevens gebeurt is er niks aan de hand, en zolang je maar niks te verbergen hebt. zul je ook niet snel op zo'n laptop of USB stick terecht komen.

Inderdaad, dat is wat ik ook tegenkom. Te vaak wordt vergeten dat de overheid uit mensen bestaat. Sommige dingen zijn zo afstandelijk geworden dat er een complete loskoppeling ontstaat en mensen er niet meer over nadenken. Hetzelfde zie ik bijvoorbeeld bij vleeseters. Vlees eten vinden ze heel normaal, maar als er een hondje wordt geschopt is dat het ergste wat er kan gebeuren. Die complete koppeling tussen dierenmishandeling aan de ene kant en de vleesindustrie aan de andere kant wordt gewoon niet gemaakt omdat de mens zo ver weg is komen te staan van zelf zijn eten produceren. Dit proces is ook te zien bij de overheid en politiek. De meeste mensen weten dat het er is, maar daar blijft het bij. Er wordt niet over nagedacht wat de overheid is, wat ze doet, hoe ze functioneert. De overheid wordt gewoon geaccepteerd als een fact of life waar je niet over nadenkt en vanuit gaat dat het wel blijft functioneren.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_61269660
Nee Lambiekje, gelukkig weet jij allemaal heeeel goed wat er speelt in de wereld, want jij hebt die demagogische schertsvertoning van een Zeitgeist gezien.

Ik denk dat de meeste mensen heel praktisch denken. Zij hebben geen last van die chipkaart etc., enkel profijt. De kans dat iemand je hele leven ondraaglijk gaat maken met die gegevens is wel zo ontzettend klein, dat die te verwaarlozen valt, en dus scheelt het je een hoop stress als je gewoon vrolijk doorleeft.
  zondag 31 augustus 2008 @ 17:39:13 #14
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_61269762
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 17:35 schreef Toeps het volgende:
Nee Lambiekje, gelukkig weet jij allemaal heeeel goed wat er speelt in de wereld, want jij hebt die demagogische schertsvertoning van een Zeitgeist gezien.

Ik denk dat de meeste mensen heel praktisch denken. Zij hebben geen last van die chipkaart etc., enkel profijt. De kans dat iemand je hele leven ondraaglijk gaat maken met die gegevens is wel zo ontzettend klein, dat die te verwaarlozen valt, en dus scheelt het je een hoop stress als je gewoon vrolijk doorleeft.
Tja, is het praktisch nadenken of onverschilligheid? Ik neig toch echt naar het tweede.
pi_61269940
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 17:39 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Tja, is het praktisch nadenken of onverschilligheid? Ik neig toch echt naar het tweede.
Maar dan kun je je overal wel druk om gaan maken, niet? Het neigt een beetje naar paranoia, want hoe vaak zie je nou zo'n slachtoffer van een overheidscomplot? Ik nooit, in ieder geval. Oh, er zijn vast ambtenaren die het inkomen van de verkoper van hun droomhuis opzoeken, zodat er een valse onderhandelingspositie ontstaat. En dat is fout, natuurlijk. Maar gigantische grootschalige inter-overheidscomplotten... Nog nooit meegemaakt, en naar alle waarschijnlijkheid zal dat niet gebeuren ook.
pi_61270185
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 17:46 schreef Toeps het volgende:

[..]
Nog nooit meegemaakt, en naar alle waarschijnlijkheid zal dat niet gebeuren ook.
We gaan dan even terug in de geschiedenis. In de jaren 40-45 van de vorige eeuw zijn vanuit Nederland op de meest eenvoudige manier Joden opgepakt en getransporteerd naar duistere oorden.

Oorzaak: De uitmuntende Nederlandse boekhouding. En reken maar dat er ook redelijk wat Nederlanders blij waren met die deportaties, ze lekker lag die bevolkingsgroep niet.

Nu denk je misschien "Ja, maar dat was oorlog, 't gaat nergens over, dat komt niet terug!"
Nee, zo'n oorlog zie ik ook niet 1,2,3 terugkomen. Maar politiek gaat over macht, controle, over verborgen agenda's. Zij die de meeste macht en controle hebben zijn de mannen en vrouwen in bonus. En reken maar dat macht corrumpeert en dat men alles zal doen om die macht te behouden.

En denk ook een beetje groter dan Nederland. De wereld is een dorp aan het worden. Dat wat nu nog nationaal wordt opgeslagen is en georganiseerd wordt, is straks Europees beschikbaar en bereikbaar. Veel zaken liggen overigens al op straat buiten de EU.
  zondag 31 augustus 2008 @ 18:02:41 #17
92279 N.icka
Windforce 11
pi_61270344
Ik heb niets te verbergen , en het intereseerd me ook niets wat iedereen van of over me vindt
  zondag 31 augustus 2008 @ 18:03:02 #18
168846 Conekiller
Synchroonzwemhooligan
pi_61270353
quote:

[..]

En dan kan je heel makkelijk de voorbeelden uit Engeland geven met de belasting gegevens en gegevens over kinderbijslag die opeens kwijt waren.
"Downhill Skateboarding: You will get hurt, You might get maimed, You could die, and Girls won't think you're cool."
  zondag 31 augustus 2008 @ 18:07:11 #19
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_61270465
Nothing to hide....
quote:
One Step Closer To One World Government
There is a 7-year plan afoot to align U.S. and E.U., with rules and regulations to be integrated. “Is this the embryo of the New World Disorder?” asks Jerome R. Corsi, World Net Daily, January 16, 2008.

Six U.S. senators and 49 House members are advisers for a group working toward a Trans-atlantic Common Market between the U.S. and the European Union by 2015. The Transatlantic Policy Network – a non-governmental organization headquartered in Washington and Brussels – is advised by the bi-partisan congressional TPN policy group, chaired by Sen. Robert Bennett, R-Utah.

The plan – currently being implemented by the Bush administration with the formation of the Transatlantic Economic Council in April 2007 – appears to be following a plan written in 1939 by a world-government advocate who sought to create a Transatlantic Union as an international governing body.
Waar is dit dan goed voor?
Neerkomen wel!
pi_61270674
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 18:07 schreef Freeflyer het volgende:
Nothing to hide....
[..]

Waar is dit dan goed voor?
Ik zie de wereldeconomie als een piramidespel. Azië, Europa, VS en nog een paar blokken. Er bestaan nu naast elkaar een stuk of vier-vijf van die piramides. Politici worden ingefluisterd, voorzien van dikke rapporten door lobbyisten, komend uit het bedrijfsleven. Wie de macht heeft over politici, over de burgers die bezit de resources en is aan de winnende hand. In Europa zijn de piramidespelletjes van ieder land afzonderlijk aan het opgaan in één groot Europa. Dit om tegenwicht te bieden aan de anderen. Misschien dat in dat kader de VS (langzaam maar zeker aan de verliezende hand, want bankroet) een fusie wil aangaan met Europa?

Nogmaals, het gaat om macht en geld. De burgers zijn de pionnen.

pi_61270696
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 18:02 schreef N.icka het volgende:
Ik heb niets te verbergen , en het intereseerd me ook niets wat iedereen van of over me vindt
Op zich ga ik met je mee in die mening, behalve dan dat ik er niet het vertrouwen in heb dat men niets doet met waar men het niet mee eens is en dan kan het opeens wel heel vervelend vinden wat men over je vindt.
  zondag 31 augustus 2008 @ 18:18:50 #22
52357 Lambiekje
pi_61270699
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 17:24 schreef Conekiller het volgende:

Als ze dan zeggen nee:
Dat heb ik overigens ook voorgesteld webcams ophangen zijn badkamer. Maar volgens mij had ik het vervolgens weer te niet gedaan door te zeggen dat UK serieus wetvoorstellen zijn die camera's in huiskamers willen hebben. UK heeft toch cameras in café-toiletten?
quote:

[..]

Vervelende voorvallen. Wederom in UK was een agent/senaat toch een usb-stick kwijt met 4 mlj profielgegevens met alles er op en eraan met medische gegevens....

Dat is waar expliciet zeggen dat ik een camera ophang. Dat betekent dat ik er naar ga kijken. Als het via overheid gebeurd. Die moeten dan 12 mlj camera's bekijken. Dan verdwijn je in de massa. Tenzij er herkenningssoftware alles netjes categorieseert. Dan kan er achteraf nog dingen gekoppeld worden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 31 augustus 2008 @ 18:20:27 #23
52357 Lambiekje
pi_61270736
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 16:29 schreef Ulreazj het volgende:
Voorbeelden aanhalen uit zijn/haar omgeving.
dat heb ik toch door te stellen dat van naakt spelen op het strand. Zo gek is dat toch niet hier in holland?
pi_61270761
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 18:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Tenzij er herkenningssoftware alles netjes categorieseert. Dan kan er achteraf nog dingen gekoppeld worden.
En dat wordt dus gedaan. Vergeet niet dat de automatisering nog in de kinderschoenen staat en een zeer jonge wetenschap is. Wat er nu allemaal kan lijkt veel maar is in principe redelijk kneus. Kijk over 30 jaar maar weer eens rond....
pi_61270795
De techniek en het zichtbaar zijn op zich vind ik allemaal niet zo boeiend.
De paranoia erachter vind ik ronduit gevaarlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')