Dat is lastig! Men klaagt bij voortduring over de overheid maar op de één of andere manier heeft men een blindelings vertrouwen in diezelfde overheid als het over privé gegevens gaat.quote:Op zondag 31 augustus 2008 15:59 schreef Lambiekje het volgende:
Hoe kan je iemand er van overtuigen dat "Ik heb niets te verbergen"-mentaliteit nogal naïef is.
Idd niet met Zeitgeist beginnen, maar bijvoorbeeld met dit filmpje waarbij (een hypothetisch) iemand die niets te verbergen heeft door de koppeling van allerlei databases, wat uit de context getrokken zoekwoorden en de vergaande bevoegdheden die Bush heeft doorgevoegd in Guantanamo Bay verdwijnt.quote:Op zondag 31 augustus 2008 16:09 schreef ethiraseth het volgende:
Niet beginnen met zeitgeist-complotten en andere nogal twijfelachtige complottheorieen is al een goede start. Zulke dingen opbrengen roept alleen maar weerstand op en dan zal niemand je meer geloven.
Vond dit altijd wel een goed artikel hierover.
Wordt weer als onzin afgedaan: "de overheid" is gezichtsloos; het is een instantie die objectief naar zaken kijkt en het beste met de mensen voor heeft en geen misbruik van persoonlijke gegevens zal maken. Daar werken alleen maar oprechte mensen die zorgvuldig met je gegevens omgaan. Verloren laptops en USB-sticks zijn vervelende voorvallen, maar zolang het maar niet met jouw gegevens gebeurt is er niks aan de hand, en zolang je maar niks te verbergen hebt. zul je ook niet snel op zo'n laptop of USB stick terecht komen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 17:24 schreef Conekiller het volgende:
Standaar antwoord tegen zulke mensen:
Mag ik dan je bankrekeing inzien en je medische gegevens?
Als ze dan zeggen nee:
Oh, heb je wat te verbergen dan?
Inderdaad, dat is wat ik ook tegenkom. Te vaak wordt vergeten dat de overheid uit mensen bestaat. Sommige dingen zijn zo afstandelijk geworden dat er een complete loskoppeling ontstaat en mensen er niet meer over nadenken. Hetzelfde zie ik bijvoorbeeld bij vleeseters. Vlees eten vinden ze heel normaal, maar als er een hondje wordt geschopt is dat het ergste wat er kan gebeuren. Die complete koppeling tussen dierenmishandeling aan de ene kant en de vleesindustrie aan de andere kant wordt gewoon niet gemaakt omdat de mens zo ver weg is komen te staan van zelf zijn eten produceren. Dit proces is ook te zien bij de overheid en politiek. De meeste mensen weten dat het er is, maar daar blijft het bij. Er wordt niet over nagedacht wat de overheid is, wat ze doet, hoe ze functioneert. De overheid wordt gewoon geaccepteerd als een fact of life waar je niet over nadenkt en vanuit gaat dat het wel blijft functioneren.quote:Op zondag 31 augustus 2008 17:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Wordt weer als onzin afgedaan: "de overheid" is gezichtsloos; het is een instantie die objectief naar zaken kijkt en het beste met de mensen voor heeft en geen misbruik van persoonlijke gegevens zal maken. Daar werken alleen maar oprechte mensen die zorgvuldig met je gegevens omgaan. Verloren laptops en USB-sticks zijn vervelende voorvallen, maar zolang het maar niet met jouw gegevens gebeurt is er niks aan de hand, en zolang je maar niks te verbergen hebt. zul je ook niet snel op zo'n laptop of USB stick terecht komen.
Da's heel wat anders dan dat je jouw gegevens aan Jan en alleman geeft.
(Althans volgens mij zien dat soort mensen het op die manier.)
Tja, is het praktisch nadenken of onverschilligheid? Ik neig toch echt naar het tweede.quote:Op zondag 31 augustus 2008 17:35 schreef Toeps het volgende:
Nee Lambiekje, gelukkig weet jij allemaal heeeel goed wat er speelt in de wereld, want jij hebt die demagogische schertsvertoning van een Zeitgeist gezien.
Ik denk dat de meeste mensen heel praktisch denken. Zij hebben geen last van die chipkaart etc., enkel profijt. De kans dat iemand je hele leven ondraaglijk gaat maken met die gegevens is wel zo ontzettend klein, dat die te verwaarlozen valt, en dus scheelt het je een hoop stress als je gewoon vrolijk doorleeft.
Maar dan kun je je overal wel druk om gaan maken, niet? Het neigt een beetje naar paranoia, want hoe vaak zie je nou zo'n slachtoffer van een overheidscomplot? Ik nooit, in ieder geval. Oh, er zijn vast ambtenaren die het inkomen van de verkoper van hun droomhuis opzoeken, zodat er een valse onderhandelingspositie ontstaat. En dat is fout, natuurlijk. Maar gigantische grootschalige inter-overheidscomplotten... Nog nooit meegemaakt, en naar alle waarschijnlijkheid zal dat niet gebeuren ook.quote:Op zondag 31 augustus 2008 17:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Tja, is het praktisch nadenken of onverschilligheid? Ik neig toch echt naar het tweede.
We gaan dan even terug in de geschiedenis. In de jaren 40-45 van de vorige eeuw zijn vanuit Nederland op de meest eenvoudige manier Joden opgepakt en getransporteerd naar duistere oorden.quote:Op zondag 31 augustus 2008 17:46 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nog nooit meegemaakt, en naar alle waarschijnlijkheid zal dat niet gebeuren ook.
En dan kan je heel makkelijk de voorbeelden uit Engeland geven met de belasting gegevens en gegevens over kinderbijslag die opeens kwijt waren.quote:Op zondag 31 augustus 2008 17:30 schreef ToT het volgende:
[..]
Wordt weer als onzin afgedaan: "de overheid" is gezichtsloos; het is een instantie die objectief naar zaken kijkt en het beste met de mensen voor heeft en geen misbruik van persoonlijke gegevens zal maken. Daar werken alleen maar oprechte mensen die zorgvuldig met je gegevens omgaan. Verloren laptops en USB-sticks zijn vervelende voorvallen, maar zolang het maar niet met jouw gegevens gebeurt is er niks aan de hand, en zolang je maar niks te verbergen hebt. zul je ook niet snel op zo'n laptop of USB stick terecht komen.
Waar is dit dan goed voor?quote:One Step Closer To One World Government
There is a 7-year plan afoot to align U.S. and E.U., with rules and regulations to be integrated. “Is this the embryo of the New World Disorder?” asks Jerome R. Corsi, World Net Daily, January 16, 2008.
Six U.S. senators and 49 House members are advisers for a group working toward a Trans-atlantic Common Market between the U.S. and the European Union by 2015. The Transatlantic Policy Network – a non-governmental organization headquartered in Washington and Brussels – is advised by the bi-partisan congressional TPN policy group, chaired by Sen. Robert Bennett, R-Utah.
The plan – currently being implemented by the Bush administration with the formation of the Transatlantic Economic Council in April 2007 – appears to be following a plan written in 1939 by a world-government advocate who sought to create a Transatlantic Union as an international governing body.
Ik zie de wereldeconomie als een piramidespel. Azië, Europa, VS en nog een paar blokken. Er bestaan nu naast elkaar een stuk of vier-vijf van die piramides. Politici worden ingefluisterd, voorzien van dikke rapporten door lobbyisten, komend uit het bedrijfsleven. Wie de macht heeft over politici, over de burgers die bezit de resources en is aan de winnende hand. In Europa zijn de piramidespelletjes van ieder land afzonderlijk aan het opgaan in één groot Europa. Dit om tegenwicht te bieden aan de anderen. Misschien dat in dat kader de VS (langzaam maar zeker aan de verliezende hand, want bankroet) een fusie wil aangaan met Europa?quote:Op zondag 31 augustus 2008 18:07 schreef Freeflyer het volgende:
Nothing to hide....
[..]
Waar is dit dan goed voor?
Op zich ga ik met je mee in die mening, behalve dan dat ik er niet het vertrouwen in heb dat men niets doet met waar men het niet mee eens is en dan kan het opeens wel heel vervelend vinden wat men over je vindt.quote:Op zondag 31 augustus 2008 18:02 schreef N.icka het volgende:
Ik heb niets te verbergen , en het intereseerd me ook niets wat iedereen van of over me vindt
Dat heb ik overigens ook voorgesteld webcams ophangen zijn badkamer. Maar volgens mij had ik het vervolgens weer te niet gedaan door te zeggen dat UK serieus wetvoorstellen zijn die camera's in huiskamers willen hebben. UK heeft toch cameras in café-toiletten?quote:Op zondag 31 augustus 2008 17:24 schreef Conekiller het volgende:
Standaar antwoord tegen zulke mensen:
Mag ik dan je bankrekeing inzien en je medische gegevens?
Als ze dan zeggen nee:
Oh, heb je wat te verbergen dan?
Vervelende voorvallen. Wederom in UK was een agent/senaat toch een usb-stick kwijt met 4 mlj profielgegevens met alles er op en eraan met medische gegevens....quote:Op zondag 31 augustus 2008 17:30 schreef ToT het volgende:
[..]
dat heb ik toch door te stellen dat van naakt spelen op het strand. Zo gek is dat toch niet hier in holland?quote:Op zondag 31 augustus 2008 16:29 schreef Ulreazj het volgende:
Voorbeelden aanhalen uit zijn/haar omgeving.
En dat wordt dus gedaan. Vergeet niet dat de automatisering nog in de kinderschoenen staat en een zeer jonge wetenschap is. Wat er nu allemaal kan lijkt veel maar is in principe redelijk kneus. Kijk over 30 jaar maar weer eens rond....quote:Op zondag 31 augustus 2008 18:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Tenzij er herkenningssoftware alles netjes categorieseert. Dan kan er achteraf nog dingen gekoppeld worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |