quote:
noten!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:01 schreef vamperotica het volgende:
Ik denk trouwens dat ik vanmiddag maar wat ga goochelen met meer fruit en wat brinta ofzo... Ik kom anders weer onder de 900 cal. uit... Moet zeggen dat ik vanaf een uur of 15.00 wel wat honger krijg...En dan na het avondeten weer Hoewel ik dan best veel groente wegwerk... 's kijken of ik daar wat meer in kan gaan proppen! Zo tot tussen de middag lukt het zonder honger/trek op mn eitjes en fruit.
Vanavond eerst een ouderavond van de oudste en dan weer een uurtje pumpen!
Jaa.. Tuurlijk noten!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:09 schreef Rigital het volgende:
[..]
noten!
Heb jij nou "orginele" Pump DVD's thuis?
Iemand??quote:Hmmm eten gaan opzicht wel ok, behalve als ik (ieder!) weekend thuis ben bij mn ouders.
Ik heb zelf altijd redelijk gezond eten in huis (veeeel fruit, redelijk groente, magere zuivel, donker brood, halvarine jam, kipfilet etc.).
Mn ouders hebben echter ALTIJD chocolade in huis, ai ai ai! Verder halfvolle producten, lekkere broodjes etc etc. Heb het idee dat ik er in het weekend alles weer aan eet wat er door de week weer vanaf gaat .
Wil er nu toch wel 3 kilo af, ik jog al een tijdje 2 keer per week en ik boks een keer per week.
Tips?
Edit: ik eet eigenlijk nooit bij MCD oid, vrijwel nooit chips of andere zooi 's avonds. Alleen chocolade in het weekend dus........
Verder drink ik vooral water, weinig drinken waar veel kcal inziten.
Zal wss ook wel zijn voor mensen met een ritme waarbij je rond 10 / 11 uur naar bed gaat. Als je later naar bed gaat, zal je wss ook wel later op zijn, of langer op zijn.. dan zou ik idd ook gewoon wat meer eten hoor. Honger is niet fijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 12:28 schreef -Mellow- het volgende:
Dat na 20.00 uur niet meer eten vind ik een beetje onzin. Dat ligt toch helemaal aan je ritme? In mijn leven zou het helemaal niet passen omdat ik de helft van de week 's avonds werk, gemiddeld tot een uur of 11, en dan dus ook laat naar bed ga. Ik ga echt geen honger zitten lijden.
Luisteren naar je lichaam blijft voor mij heel belangrijk, zolang je er maar gezond gehoor aan geeft.
donker brood is niet per defiitie gezonder. Brood moet je dan ook niet op kleur maar op bereidingswijze uitzoeken. Maar er is hier vast iemand die hier meer van weet dan ik die het je precies uit kan leggenquote:
Dat klopt. Heel donkerbruin brood wordt, op een enkele uitzondering na, gebakken met moutmeel (gebrand tarwemeel). Dat doet net zoveel voor je als gewone witte tarwebloem: niets.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:19 schreef motorbloempje het volgende:
donker brood is niet per defiitie gezonder. Brood moet je dan ook niet op kleur maar op bereidingswijze uitzoeken. Maar er is hier vast iemand die hier meer van weet dan ik die het je precies uit kan leggen
Erg hè? Ik had gister een bordje chili op, ik zat gewoon propvol. Vroegah at ik met gemak twee borden leegquote:Heb zelf erg moeten wennen aan mn nieuwe eetpatroon, maar inmiddels zit ik na een normaal bord eten wel écht goed vol (niet té, maar gewoon goed vol). Vroeger kon ik in mn eentje 6 miniburrito's op![]()
nu écht niet meer en zit ik er na 2 al vol
Zie de tips van Moblo, die zijn erg goedquote:
Vamp, je eet veel te weinig voor de hoeveelheid activiteit die je doet. Ik snap dat je graag heel snel wil afvallen, maar met te weinig eten verklooi je alleen je stofwisseling waardoor het op lange termijn alleen maar moeilijker wordt. Ga nou maar gewoon op die 1300 kcal zitten (met die nootjes kom je al in de buurt) en sport erbij, maar niet weer rond de 900. Ga jezelf niet 'uithongeren'quote:Op woensdag 22 oktober 2008 11:01 schreef vamperotica het volgende:
Ik denk trouwens dat ik vanmiddag maar wat ga goochelen met meer fruit en wat brinta ofzo... Ik kom anders weer onder de 900 cal. uit... Moet zeggen dat ik vanaf een uur of 15.00 wel wat honger krijg...En dan na het avondeten weer Hoewel ik dan best veel groente wegwerk... 's kijken of ik daar wat meer in kan gaan proppen! Zo tot tussen de middag lukt het zonder honger/trek op mn eitjes en fruit.
Vanavond eerst een ouderavond van de oudste en dan weer een uurtje pumpen!
Ok, z'n buikje als mevrouw links, had ik vroeger ook.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:19 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
In dit topic is het alleen de bedoeling om tips te geven! De hoi/doei/lekker weertje he-post doe je maar ergens anders! Als je toch steun wil omdat het afvallen niet zo lekker gaat door persoonlijke issues ben je van harte welkom in het slank de herfst in topic en als je overgewicht hebt kun je terecht in de dieetclub
Als je interesse vooral bij krachttraining ligt, kun je ook terecht in het bodybuild topic
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Het vorige deel: (Slanke) Tips voor een goddelijk lichaam ! #1
- Bespreek hier je eet schema's
- Reageer alleen inhoudelijk!
- Heb je DE nieuwe afval methode gevonden, meld hem hier!
- Als je het idee hebt dat iemand het verkeerd aanpakt, zeg het gerust!
- Aub geen post over je man/vriendje/huisdieren/kinderen/collega's
- Heb je trainingstips, post ze hier!
En, stel jezelf natuurlijk even voor!
- Hoe heet je
- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen)
- Wat is je lengte
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage
- Wat is je doe? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken?
- Wat is je plan van aanpak?
- Wat zijn je valkuilen?
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet?
- Heb je nog overige tips!
Eventueel kun je een foto van je eigen figuur, en een foto van je streef figuur posten! Of als je al een tijdje bezig bent je voor- en na foto's!
Succes iedereen!
Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe!De OP is hier te vinden.
En voor de mensen met een oogaandoening: GEEN SLOWCHAT!!!
Meer cacao en dus meer vet, maar minder suiker.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Vraag anders of je ouders ook wat extra pure chocolade (76% cacao) willen halen. Hiervan heb je na 2 of 3 blokjes wel genoeg én er zit veel minder vet in.
Ik heb geloof ik altijd twents volkoren brood van de Ah. Zal het thuis nog eens nazoeken. Is dat een beetje ok?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:25 schreef ColdFeet het volgende:
Dat klopt. Heel donkerbruin brood wordt, op een enkele uitzondering na, gebakken met moutmeel (gebrand tarwemeel). Dat doet net zoveel voor je als gewone witte tarwebloem: niets.
Ouderwets volkorenbrood is dan een betere keuze. Vol-koren: de hele korrel is gebruikt, dus vezels. Meergranen zegt bijvoorbeeld weer niets over vezelgehalte. Terwijl het wel heel gezond klinkt
Iedereen die er tijd voor heeft en het zich kan veroorloven, zou lekker volkorenbrood van de warme bakker moeten eten. Niet van die laffe, weeige allinson-rommel uit de supermarkt.
ik eet wel echt redelijk snelquote:
heb je wat aan mn tips?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:55 schreef runaway het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik altijd twents volkoren brood van de Ah. Zal het thuis nog eens nazoeken. Is dat een beetje ok?
Ik heb het ook. Pure bodemdrift is hetquote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:09 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik eet wel echt redelijk snel![]()
ben altijd twee keer zo snel klaar als René, daar moet ik inderdaad veel meer aandacht aan besteden
Ga daar vanavond maar 's mee beginnen
Ik ken het niet, ik woon in Belgie. Maar volkoren = goedquote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:55 schreef runaway het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik altijd twents volkoren brood van de Ah. Zal het thuis nog eens nazoeken. Is dat een beetje ok?
wij eten nagenoeg nooit 'aardappelen-groente-vlees', zeg maar gerust nooit, dus het is altijd al gemixed, dus er valt niet heel veel te veranderen in volgordequote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:33 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ik heb het ook. Pure bodemdrift is het
Ik doe er wel al enige tijd mijn best voor om langzaam te eten door er heel bewust mee bezig te zijn en het gaat steeds beter moet ik zeggen. Zo kan je er bovendien ook meer van genieten
En je kan ook beter eerst met je groenten beginnen en daarna pas het vlees omdat groenten makkelijker verteren. Zo breng je je maag op gang en verbruik je niet meteen alle energie om een stuk vlees te verteren.
Ik hou ook van lekker brood. Maar ik vind dat van de bakker eigenlijk helemaal niet zo ontzettend anders dan bijv. het zelfgebakken brood van de AH.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:35 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik ken het niet, ik woon in Belgie. Maar volkoren = goed
Mellow, brood bij de bakker kopen is idd niet noodzakelijk, wel het lekkerst, vaak. Maar ik ben een culisnob
Oh, maar dan zijn we het helemaal eens. Ik heb het vooral over die vieze goedkope allinson-broden.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:40 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ik hou ook van lekker brood. Maar ik vind dat van de bakker eigenlijk helemaal niet zo ontzettend anders dan bijv. het zelfgebakken brood van de AH.
Het enige wat ik smerig vind is dat sompige fabrieksbrood.
Nah, ik eet ook nauwelijks de traditionele hollandse samenstelling. Maar alles door elkaar vind ik niet altijd ideaal.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:38 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wij eten nagenoeg nooit 'aardappelen-groente-vlees', zeg maar gerust nooit, dus het is altijd al gemixed, dus er valt niet heel veel te veranderen in volgorde
ik vond mn koekreep nog wel zo verantwoordquote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:17 schreef ColdFeet het volgende:
Ik zou er voor mezelf niet tevreden over zijn, LDG. Veel teveel 'lege' calorieen: wit brood, noodles, koekreep, rijstsnacks... Dat kan véél beter! En moet je per se een toetje, kun je dat niet beter later op de avond eten ipv die rijstsnacks?
Je avondeten lijkt me dan wel weer lekker
Dat 'ie volkoren is, is goed. Maar meestal bevatten die dingen ook nog een berg suiker. Kun je niet een roggebroodje nemen, ofzo?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:22 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik vond mn koekreep nog wel zo verantwoordmet allemaal zaadjes enzo erin.
maar dankjeik heb er wel wat aan.. misschien schuif ik mn toetje wel op ja, tis niet dat ik na het avondeten niet vol genoeg zit dat ik perse een toetje moet ofzo.
Er zit iig wel een hoop suiker in eierkoeken volgens mij, maar dat weet ik niet zeker want ik eet het nooit.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:22 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik vond mn koekreep nog wel zo verantwoordmet allemaal zaadjes enzo erin.
maar dankjeik heb er wel wat aan.. misschien schuif ik mn toetje wel op ja, tis niet dat ik na het avondeten niet vol genoeg zit dat ik perse een toetje moet ofzo.
weet iemand misschien ook hoe het zit met eierkoeken? staat mij bij dat die niet ongezond zijn, maar is dat weer hetzelfde "lege"calorien verhaal of niet?
Zoals CF al zei: je hebt veel 'lege' kcal (dingen waar wel kcal en suikers in zitten, maar weinig voedingsstoffen). Probeer wit brood te vervangen door volkoren. Ik weet niet hoe slank gebraden gehakt is, er zijn veel slanke soorten vlees-broodbeleg (kipfilet etc). Noodles klinken veel gezonder dan ze zijn, maar is net zo goed gezond als wit brood: er zit bijna niets in, buiten koolhydraten. Daarbij voeg je aan noodles olie toe. Een eetlepel olie bevat schrikbarend veel kcal.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:13 schreef littledrummergirl het volgende:
verlicht mijdoe ik het een beetje goed?
dat van die siroop zei ik net tegen vriendjequote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:25 schreef ColdFeet het volgende:
LDG, ik zag in het tajine-topic je recept. Lekker! Maar easy on the fruit-met-siroop: wat een suikerbom!
Word je de kritiek al zat?
eenschquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:07 schreef Chicolate het volgende:
Suiker is suiker, of het nou toegevoegd is of niet. In fruit(sap) zit gewoon veel suiker, dus is het verstandig om wat anders te drinken. Alternatief voor cruesli is muesli. Moet je er geen suiker bij gooien trouwens, dan is het effect weer weg, zoet het dan liever met zoetstof.
*zet zware stem op*quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:09 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik voel me heel erg alleen tussen al die vrouwen hier
Maar waarom wordt er hier dan wel zo aangeraden veel fruit te eten? Ik heb vandaag bijvoorbeeld geen stuk fruit op, maar wel een glas fruitsap. Is dat eerste dan zo vreselijk gezond en het tweede zo ongezond?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:07 schreef Chicolate het volgende:
Suiker is suiker, of het nou toegevoegd is of niet. In fruit(sap) zit gewoon veel suiker, dus is het verstandig om wat anders te drinken. Alternatief voor cruesli is muesli. Moet je er geen suiker bij gooien trouwens, dan is het effect weer weg, zoet het dan liever met zoetstof.
Teveel fruit is ook niet goed natuurlijkquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:11 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Maar waarom wordt er hier dan wel zo aangeraden veel fruit te eten? Ik heb vandaag bijvoorbeeld geen stuk fruit op, maar wel een glas fruitsap. Is dat eerste dan zo vreselijk gezond en het tweede zo ongezond?
Ik zoet m'n cruesli nooit trouwens, en muesli vind ik ook niet lekker.
Dat maakt geen bal uit; het gezondheidseffect van honing is verwaarloosbaar en het bevat vrijwel evenveel energie als gewone suiker.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:25 schreef -Mellow- het volgende:
Je kunt de suiker evt. ook door honing vervangen, dat zal in dat recept erg goed gaan denk ik. Maar neem dan wel echte honing, want de meeste honing is vermengd met suiker.
Da's dus 10% suikerquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:15 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik heb 't pak er even bijgepakt. Er zit 19,2gram in per 200ml. Is dat dan dus veel?
Vezels krijg ik zonder fruit ook ruim voldoende binnen. Ach, zoals ik al eerder aangaf ben ik niet van plan te gaan dieten maar het is wel fijn om te weten wat nou 'schadelijk' is op zo'n dagquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:28 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Da's dus 10% suikerDat lijkt mij wel veel, ja. 19,2 gram is een eetlepel met kop!
Bovendien, fruitsap mist de vezels van het fruit. Geen goed idee dus. Een lekkere versgeperste jus op zaterdag is OK, maar elke dag een glas fruitsap of meer... Dat zou ik niet doen, als je af wilt vallen.
Veel sexquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:39 schreef DakDuuf het volgende:
Ow, en veel sporten, maak het vooral leuk.
Ga fietsen met een vriend/vriendin, romantisch schaatsen, ga samen wandelen.
Ik ben geen deskundige, maar volgens mij is echte honing echt wel een stuk beter dan suiker.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:25 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Dat maakt geen bal uit; het gezondheidseffect van honing is verwaarloosbaar en het bevat vrijwel evenveel energie als gewone suiker.
Maar cruesli bevat van zichzelf al veel suiker.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:11 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Maar waarom wordt er hier dan wel zo aangeraden veel fruit te eten? Ik heb vandaag bijvoorbeeld geen stuk fruit op, maar wel een glas fruitsap. Is dat eerste dan zo vreselijk gezond en het tweede zo ongezond?
Ik zoet m'n cruesli nooit trouwens, en muesli vind ik ook niet lekker.
Snapte ik. Ik reageerde alleen op het toevoegen van extra suiker bij de muesliquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:54 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Maar cruesli bevat van zichzelf al veel suiker.
Ook echte honing bestaat hoofzakelijk uit suikers, uit mijn hoofd iets van 80%. De rest is water en een incidenteel sporenelementje en wat vitamines, ja. Maar het blijft gewoon suiker.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:52 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ik ben geen deskundige, maar volgens mij is echte honing echt wel een stuk beter dan suiker.
Dat denk ik ook wel. En je zit zelfs nu nog zo'n 600 kcal onder je onderhoudsniveau ... probeer toch nóg meer te eten als je zo stevig gaat sporten. Gelukkig bevatten noten vrij veel kcalquote:Op donderdag 23 oktober 2008 00:43 schreef vamperotica het volgende:
Zo... Mn totale calorieinname zat op 1217 vandaag.
Zat alleen wel veel chocola bij...Dat nog ff omzetten in noten ofzo en dan is Vampje best tevreden!
(Alleen ga ik nu dus meer sporten en val dan dus in een andere activiteitsniveau denk ik)
Wat eet jij dan ontzettend weinig.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 00:43 schreef vamperotica het volgende:
Zo... Mn totale calorieinname zat op 1217 vandaag.
Zat alleen wel veel chocola bij...Dat nog ff omzetten in noten ofzo en dan is Vampje best tevreden!
(Alleen ga ik nu dus meer sporten en val dan dus in een andere activiteitsniveau denk ik)
Valt op zich wel mee volgens mij....quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:25 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Wat eet jij dan ontzettend weinig.Zeker als je bedenkt dat daar ook nog chocola bijzit.
Nou... Toen ik het dik zijn zat genoeg was om serieus wt te gaan doen ( zo'n drie weken geleden) vrat ik alles wat los en vast zat ( hele repen chocola, zakken chips, pakken koek, 4 boterhammen per maaltijd, friet mét tig snacks enzo.....)quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:26 schreef Rigital het volgende:
Dat denk ik dan wel. Dat je moeite hebt voldoende te eten... Volgens mij hebben veel mensen het omgekeerde probleem
En dat je die DVD's zelf hebt lijkt me erg handig als moeder van 3(?) kinderen.
@PF: kun je in de OP diebuik van die derde foto herstellen?
Qua calorieën is het inderdaad wat weinig, maar qua eetmomenten en hoeveelheden valt het wel mee toch?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:49 schreef -Mellow- het volgende:
ja dat vind ik nog steeds weinig. Daar zit cola en chocola bij!
Nee, de hoeveelheden zijn ook weinig. Zeker in de ochtend vraag ik me af of je echt geen honger hebt of last krijgt van duizelingen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:53 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Qua calorieën is het inderdaad wat weinig, maar qua eetmomenten en hoeveelheden valt het wel mee toch?
Gierende honger is niet ok, ook niet als je wil afvallenquote:Heb het ff moeilijk gehad met het minderen, had gierende honger en viel erg vaak terug in de oude gewoontes....
Nja, ik heb weinig verstand van dit soort dingen. Maar als je de cola en de chocola weghaald blijft er weinig over. En er zitten ook vooral dingen bij die nauwelijks vullen. Ik zou zefl wat meer 'stevig' voedsel missen, zoals bijv. een dikke bruine boterham.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:53 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Qua calorieën is het inderdaad wat weinig, maar qua eetmomenten en hoeveelheden valt het wel mee toch?
Nou, ok dan. Ik zit toch al te lurken, dus dan kan ik net zo goed meedoen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:09 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik voel me heel erg alleen tussen al die vrouwen hier
Door vaker kleinere porties te eten houdt je je verbranding op gang.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:39 schreef DakDuuf het volgende:
Wat ik mij zit af te vragen.
Waarom eet men niet "gewoon"3 maaltijden per dag? Dat zou toch genoeg moeten zijn/wezen?
Omdat meerdere kleine maaltijden over de gehele dag de verbrandingsoven in je lichaam blijft aanwakkeren. Je metabolisme versnelt en dat zorgt ervoor dat je weer wat extra kcal erbij verbrandt.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:39 schreef DakDuuf het volgende:
Waarom eet men niet "gewoon"3 maaltijden per dag? Dat zou toch genoeg moeten zijn/wezen?
Enne, thee/koffie zonder suiker honing of wat dan ook.
Stop met de light producten of vruchtendrankjes, in 1 glas multivit van de aldi *bv* zit evenveel energie als 1 pot rodekool.
Ow, en veel sporten, maak het vooral leuk.
Ga fietsen met een vriend/vriendin, romantisch schaatsen, ga samen wandelen.
Je kunt dus beter nog gewone cola drinken (maar dan met mate), dan veel cola-light. Veel mensen denken omdatdat cola-light geen suiker bevat, het je ook niet dikmaakt. Daarom drinken ze het veel meer dan normaal.quote:Door een wrede en ironische wending van het lot, veroorzaakt aspartaam juist aankomen in gewicht. Phenylalanine en asparaginezuur, dat voorkomt in aspartaam, stimuleert de afgifte van insuline. Snelle, sterke stijging van insuline verwijderd alle suiker uit de bloedstroom en slaat het op als vet. Dit kan hypoglycaemie veroorzaken en daardoor het verlangen naar suiker. Daar komt nog bij dat het is bewezen dat het de door koolhydraten veroorzaakte synthese van de neurotransmitter serotonine onderdrukt, die signaleert dat het lichaam verzadigd is. Onderdrukken van serotonine leidt tot een verlangen naar voedsel, verhoogde koolhydraat consumptie en uiteindelijk, aankomen in gewicht. In een recent onderzoek, veroorzaakte het omschakelen naar een aspartaam-vrij dieet een gewichtsverlies van ongeveer 19 pond.
Ach, ook op drie maaltijden per dag blijft die prima op gang, hoor. Heeft erg te maken met persoonlijke voorkeuren. Daarnaast worden veel mensen een beetje 'flauw' van zoveel tijd tussen twee maaltijden.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:16 schreef ioko het volgende:
[..]
Door vaker kleinere porties te eten houdt je je verbranding op gang.
Heel fijn hoor, van die aspartaam. Maar wat is je bron?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:17 schreef benchMarc het volgende:
[..]
Omdat meerdere kleine maaltijden over de gehele dag de verbrandingsoven in je lichaam blijft aanwakkeren. Je metabolisme versnelt en dat zorgt ervoor dat je weer wat extra kcal erbij verbrandt.
En idd, vruchtendrankjes en andere rommel is iets wat gewoon niet in een afslankdieet thuishoort. Er zijn ook genoeg artikelen te vinden over light producten die aspartaam bevatten. Hierin valt te lezen dat je hersenen verward raken door de kunstmatige zoetstof aspartaam.
[..]
Je kunt dus beter nog gewone cola drinken (maar dan met mate), dan veel cola-light. Veel mensen denken omdatdat cola-light geen suiker bevat, het je ook niet dikmaakt. Daarom drinken ze het veel meer dan normaal.
Ik blijf bij mijn simpele, doch effectieve bootcamp style dieet: Geen gekke drankjes, gewoon water, klaar. Zelfs ik, die ipv afvallen massa wil bijzetten skipt al die fancy drankjes. Het is gewoon allemaal rommel. Heb je dorst, dan drink je water. Zo simpel is het, en zeker als je wilt afvallen.
Beetje googlen en je komt vanalles tegen:quote:Op donderdag 23 oktober 2008 14:15 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Heel fijn hoor, van die aspartaam. Maar wat is je bron?
Nee hoor, juist lief!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:11 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Nee, de hoeveelheden zijn ook weinig. Zeker in de ochtend vraag ik me af of je echt geen honger hebt of last krijgt van duizelingen.
[..]
Gierende honger is niet ok, ook niet als je wil afvallen. Je merkt het zelf nu al: je vergeet bijna om te eten, omdat het hongergevoel volledig verdwijnt. Je komt van een punt dat je heel erg veel at, en nu heb je wel het andere uiterste te pakken.
Edit: als je me vervelend of betweterig vindt, gewoon zeggen he. Maar maak me een beetje druk om je.
Tafelsuiker/sacharose smaakt iets minder zoet dan honing (fructose), zodat je er iets minder van hoeft te gebruiken. Echt heel veel gezonder is honing niet, voor kleine kinderen kan het zelfs schadelijk zijn.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:52 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Ik ben geen deskundige, maar volgens mij is echte honing echt wel een stuk beter dan suiker.
Ja dat lukte dus niet en ik ben nu pas terug dus is het al te laat.. Ik vraag wel of het nog anders kan..quote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:26 schreef Rigital het volgende:
Dat denk ik dan wel. Dat je moeite hebt voldoende te eten... Volgens mij hebben veel mensen het omgekeerde probleem
En dat je die DVD's zelf hebt lijkt me erg handig als moeder van 3(?) kinderen.
@PF: kun je in de OP diebuik van die derde foto herstellen?
quote:
Meet anders je maten, en vergelijk die, van sporten kom je ook aan, spieren wegen zwaarder dan vet! En in 10 dagen mag je hooguit 1 a 2 kilo verwachten, anders ga je veel te snel, vooral als je er ook nog krachttraining bij doet!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:58 schreef Alison het volgende:
Ik ben nu 10 dagen echt bezig met afvallen en dacht, ik ga weer eens op de weegschaal staan. Weeg ik gewoon EXACT hetzelfde!
Heb 7 van de 10 dagen gesport (hardlopen of bodyfit of fietsen).
Heb alle dagen (op één na) onder de 2000 kcal gegeten, gemiddeld 1750 per dag.
Waarom is er niks vanaf? Is dit spieropbouw? Verwacht ik te vroeg resultaten? Of moet ik toch nog meer minderen qua eten? Help
Ten eerste is 10 dagen is veel te weinig om al merkbare verschillen te zien. Ten tweede bouw je weinig tot geen spieren op met cardio-workouts. Ten derde is de weegschaal minder belangrijk dan de spiegel, nietwaar?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:58 schreef Alison het volgende:
Ik ben nu 10 dagen echt bezig met afvallen en dacht, ik ga weer eens op de weegschaal staan. Weeg ik gewoon EXACT hetzelfde!
Heb 7 van de 10 dagen gesport (hardlopen of bodyfit of fietsen).
Heb alle dagen (op één na) onder de 2000 kcal gegeten, gemiddeld 1750 per dag.
Waarom is er niks vanaf? Is dit spieropbouw? Verwacht ik te vroeg resultaten? Of moet ik toch nog meer minderen qua eten? Help
Ah oke, ik wist niet precies wat bodyfit was. Ik denk dat dergelijke oefeningen je wel wat sterker zullen maken maar die intimiderende apparaten zijn effectiever. Nog effectiever zijn de losse gewichten (als je gym die heeft). Losse gewichten moet je immers zelf stabiel houden terwijl je bij de meeste apparaten een vaste beweging doorgaat waarbij je enkel kracht hoeft te zetten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:05 schreef Alison het volgende:
Bedankt voor de reacties!
En wat betreft krachttraining, in mijn uurtje bodyfit (2 a 3x p/w) zit altijd een serie oefeningen ingebouwd met gewichten. Ik kies altijd die van 8 kilo, dat is op dit moment het maximale waarmee ik de oefeningen volhoud. Daarnaast doen we ook push-ups en andere grondoefeningen waarbij je op kracht wordt getraind. Is dit voldoende krachttraining? Of zal ik maar eens écht de gym induiken en aan die ietwat intimiderende apparaten gaan hangen?
quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:58 schreef SHE het volgende:
Och god...de aspartaam idioten hebben dit topic ook al gevonden.
Ja jongens, van aspartaam ga je dood, krijg je drie lullen en een paardenkop.
Niet doen hoor
Anyway; honing is niet gezonder dan suiker. Sterker nog, het is suiker. De zogenaamde 'gezonde' aspecten van honing zijn zo marginaal dat je kilo's ervan zou moeten wegwerken voor enig voordeel.
Niet doen dus.
schat waar is je snor?quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:12 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje zet weer een lage stem op
"nee hoor! *
toen ik nog echt fanatiek aan muay thai deed dronk ik niet..quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:54 schreef 100% Tukker het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met alcohol en het behouden van een goddelijk lijf? Bier en suikerhoudende pruttel is natuurlijk not done voor een goddelijk lijf... maar wat wél? Ik lees overal dat wodka en jenever geen dikmakers zijn. Wat denken de healthfreaks hier? Want ik lust op z'n tijd wel een lekkere borrel...
Verder een TVP. Wil deze week weer eens beginnen met hardlopen. En verder doe ik huis-tuin-en-keuken krachttraining.
Beetje alcohol kan echt geen kwaad. Als je moet afvallen is het natuurlijk wel iets waar je rekening mee moet houden, maar van één keer in de week een keertje aardig zuipen ga je niet aan ten onder.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:48 schreef 100% Tukker het volgende:
Niet drinken is geen optie. Het leven moet natuurlijk wel een beetje leuk blijven... zo'n total verbot is ook niet echt motiverend. Wodka en rum dus...
Cola (light) en andere frisdranken drink ik zelden. Slechts water, koffie en thee.
overdrijven is ook een vak.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:58 schreef SHE het volgende:
Och god...de aspartaam idioten hebben dit topic ook al gevonden.
Ja jongens, van aspartaam ga je dood, krijg je drie lullen en een paardenkop.
Niet doen hoor
Als je ff terugleest, ik zit hier ookquote:Op zondag 26 oktober 2008 17:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik zuip als jaren aspartaam houdende frisdrank...
niets aant handje..
ben ik nog steeds de enige gast hier?![]()
![]()
quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:14 schreef ioko het volgende:
[..]
Als je ff terugleest, ik zit hier ook.
Hey sis!!quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:20 schreef Soholero het volgende:
Hallo!
Naam: Suus
Leeftijd: 31
Lengte: 1.62
Gewicht: 66 kg
Streefgewicht: 58 kg
Betekend dus dat ik 8 kg. ga afvallen en wel met een of ander SHE dieet wat ik van mijn zus kreeg.
ik ben 4 jaar geleden van 75 naar 57 kg gegaan. Dat was erg goed van mezelf, ik ga het nu weer proberen omdat ik na die afvalrace van toen, toch weer wat ben aangekomen in de afgelopen 4 jaren...
Is er iemand die al wat positieve verhalen kan vertellen mbt tot dit dieet? Ik doe het nu sinds 4 dagen en het bevalt prima. Ik sport 2 á 3 keer per week. (incl. sauna en zonnebank...heerijk!)
quote:
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:19 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
In dit topic is het alleen de bedoeling om tips te geven! De hoi/doei/lekker weertje he-post doe je maar ergens anders!
Niet alle functies in je lichaam kunnen naar behoren worden uitgevoerd. Reparaties aan beschadigde cellen (volkomen normaal bij sporten) gebeuren niet of gebrekkig. Je lichaam gaat in de spaarstand waardoor het zoveel mogelijk (energie) probeert te conserveren. Indien je niet aan krachttraining doet zal het lichaam ook spieren gaan afbreken omdat de aminozuren nodig zijn voor eerdergenoemde reparaties en andere processen. Onder de juiste omstandigheden kunnen je vetlagen bovendien buiten schot blijven en val je enkel (of vooral) spieren af.quote:
Ik doe ook krachttraining, maar wel thuis.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:12 schreef waht het volgende:
[..]
Niet alle functies in je lichaam kunnen naar behoren worden uitgevoerd. Reparaties aan beschadigde cellen (volkomen normaal bij sporten) gebeuren niet of gebrekkig. Je lichaam gaat in de spaarstand waardoor het zoveel mogelijk (energie) probeert te conserveren. Indien je niet aan krachttraining doet zal het lichaam ook spieren gaan afbreken omdat de aminozuren nodig zijn voor eerdergenoemde reparaties en andere processen. Onder de juiste omstandigheden kunnen je vetlagen bovendien buiten schot blijven en val je enkel (of vooral) spieren af.
Hoeveel zit je precies onder je onderhoud? Als je normaal 1500kcal nodig hebt is het nog te doen, maar als je 2500kcal nodig hebt lijkt het mij niet helemaal verantwoord.
http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.aspquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:30 schreef Birra het volgende:
[..]
Ik doe ook krachttraining, maar wel thuis.
Ik weet niet wat mijn onderhoud is?
idd starvation is niet een mannier om af te vallen... wanneer je nu weer normaal gaat eten vliegen de kilo's er weer bij aanquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:12 schreef waht het volgende:
[..]
Niet alle functies in je lichaam kunnen naar behoren worden uitgevoerd. Reparaties aan beschadigde cellen (volkomen normaal bij sporten) gebeuren niet of gebrekkig. Je lichaam gaat in de spaarstand waardoor het zoveel mogelijk (energie) probeert te conserveren. Indien je niet aan krachttraining doet zal het lichaam ook spieren gaan afbreken omdat de aminozuren nodig zijn voor eerdergenoemde reparaties en andere processen. Onder de juiste omstandigheden kunnen je vetlagen bovendien buiten schot blijven en val je enkel (of vooral) spieren af.
Hoeveel zit je precies onder je onderhoud? Als je normaal 1500kcal nodig hebt is het nog te doen, maar als je 2500kcal nodig hebt lijkt het mij niet helemaal verantwoord.
zie hierboven:quote:
Hoe weet je wat er bij hun thuis als hollandse pot wordt gezien?quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:04 schreef kwakveense het volgende:
als je "een bord hollandse pot" as avond eten eet zit je toch al gauw een stuk hoger in je calorieën hoor!
Eet je ook fruit?quote:
Weet er niet veel vanaf, maar is deze niet beter?quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:39 schreef waht het volgende:
[..]
http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.asp
Is niet precies goed maar is een richtlijn. Er zou eigenlijk onderscheid moeten worden gemaakt tussen vetmassa, wat weinig calorieën in rust verbruikt en vet vrije massa, wat veel calorieën in rust verbruikt.
quote:
Ja die is ook prima, ik heb gewoon de eerste de beste link gekopieerd die ik met google kon vinden.quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:25 schreef runaway het volgende:
[..]
Weet er niet veel vanaf, maar is deze niet beter?
http://www.calorieteller.nl/ideaal_gewicht_berekenen.html
Daar zit wel waarheid in ja. Eigenlijk is zowel eiwit als (gezond) vet is belangrijker tijdens het afvallen dan koolhydraten. Je kan uit eiwitten en vet koolhydraten maken, andersom is echter niet mogelijk. Uit vet worden onder andere essentiële delen van lichaamscellen gemaakt en daarnaast ook hormonen, eiwit heeft eenzelfde essentiële functie. Koolhydraten zijn over het algemeen alleen nuttig voor energie. Maar dat betekent niet dat een koolhydraat-vrij dieet het beste zou zijn. Afgezien van het feit dat het vrijwel onmogelijk is om geen enkel koolhydraat binnen te krijgen, vervullen koolhydraten ook andere functies naast energie.quote:ps. klopt het dat je je eiwit-inname altijd gelijk moet houden? Dus bij afvallen alleen minder koolhydraten en vet moet eten?
ik heb thaiboxen gedaan... ik heb mollige gasten binnen zien komen die na 1 jaar zwaar afgetrained warenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:56 schreef motorbloempje het volgende:
Vandaag is mijn laatste Kickbokstraining volgens mijof misschien anders volgende week.
Dan moet ik weer in de rij gaan liggen (wel digitaal) zondagnacht om me ergens voor in te schrijven.
Ik dénk weer kickboksen, al twijfel ik of ik dat los ga doen bij die school van Perry
Je kan van zwemmen tot yoga tot slank en fit tot squash tot LaCrosse kiezen, maar kickboksen is tot nu toe wel het tofst
dus ik denk dat ik dat gewoon sowieso ga doen, om mn basis wat te verbeteren
jezus! ik nuanceer die opmerking toch met de vraag of hij bereidingsvet en jus meetelt, en of hij weet hoeveel gram vlees hij eet?quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:23 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Hoe weet je wat er bij hun thuis als hollandse pot wordt gezien?
En iets hoger in de kcal zou zeker niet erg zijn
Bij een vechtsport kan je ook weinig anders doen dan verslaafd rakenquote:Op donderdag 30 oktober 2008 10:44 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Woah we hebben er nog een verslaafde bij
quote:Op donderdag 30 oktober 2008 21:34 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Bij een vechtsport kan je ook weinig anders doen dan verslaafd raken. Over een paar weken moet jij een keer inplannen voor taekwondo, is al net zo verslavend
.
18 kilo per dumbel of 9 kilo per dumbel?quote:Op dinsdag 4 november 2008 12:45 schreef 100% Tukker het volgende:
Afgelopen zaterdag maar eens 2 dumbells met totaal 18 kilo aan gewichten gekocht. Deze week nog een trainingsjas en MP3 playert kopen... kan deze jongen de joggingschoenen weer eens aantrekken.
Tja ik ben 4 jaar geleden al eens 18 kg. afgevallen. Dat ging ook niet supersnel, nou ja, met vlagen viel ik 2 kg. per week af en soms maar een paar ons per week.quote:Op dinsdag 4 november 2008 07:01 schreef Rigital het volgende:
Goed en structureel afvallen gaat zowiezo langzaam.
Succes!
Heb jij haast?quote:Op dinsdag 4 november 2008 22:07 schreef zquing het volgende:
94 kilo
25% vetpercentage
1,78 Meter
Man
wil toch voor een kilotje of 85 gaan, maar met zo min mogelijk verlies van spiermassa(ben stiekem toch wel een beetje blij dat ik wat breder geworden ben de laatste tijd). Wat is de beste manier om dat aan te pakken?
Zelf dacht ik aan HIIT 3 keer per week, 1 keer per week kracht. Eten dan ongeveer 2200calorieen per dag verspreid over 5a6 maaltijden, 50%proteine,30%koolhydraat,20%vet?
Maar wat zijn dan de dingen die ik zou moeten eten? En indien mogelijk wil ik aan het eind van de maand toch echt wel minder dan 90 wegen
mijn ervaring is dat het snel te weinig zal zijn.. zeker voor bv biceps zit je al snel op de 12 -14 kg per dumbel...quote:Op dinsdag 4 november 2008 14:24 schreef 100% Tukker het volgende:
9 kilo... voorlopig meer dan genoeg...
Hoe groot was jij ook al weer?quote:Op maandag 3 november 2008 23:50 schreef Soholero het volgende:
Ik ben nu 10 dagen bezig met het dieet (she ofzoiets) en dat gaat goed.! Ook slik ik CLA capsules en sport ik 2 keer in de week (fitness). Ik ben al 1 klio afgevallen. Gaat langzaam maar hopelijk blijf ik wel afvallen zo tot mijn streefgewicht. (ik weeg nu 65 en ik moet naar de 60, valt wel mee he)
quote:Op woensdag 5 november 2008 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb geen idee maar wil ook wel wat opdruktips:
is het verstandig om te beginnen vanuit je knieën en langzaam over te gaan op écht opdrukken?
écht opdrukken houd ik gewoonweg nog niet vol namelijk
quote:Op woensdag 5 november 2008 09:48 schreef motorbloempje het volgende:
ik gaf je geen tip hoor
want ik weet er niets vanvroeg het meer voor mezelf
Ik ben zeker geen expert, maar op je knieën opdrukken is nauwelijks te vergelijken met 'echt' opdrukken. Gewoon beginnen met 5 keer opdrukken en dan langzaam opbouwen. Goed opletten dat je je rug recht houdt. En als je niet meer gewoon kunt opdrukken, dan nog een paar keer op je knieën er achteraan, dat moet dan nog wel lukken.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
is het verstandig om te beginnen vanuit je knieën en langzaam over te gaan op écht opdrukken?
Oeh, nu wil ik ook opdrukkenquote:Op woensdag 5 november 2008 11:22 schreef loveli het volgende:
Misschien helpt het om jezelf te belonen? Een zoon van mijn oude judoleraar kon net tien keer opdrukken, tot 'ie van pa een gulden per keer zou krijgen na een maand. Meneer kon 30 dagen later 200 keer opdrukken.
Misschien dat ik dat maar eens moet doen ja...quote:Op woensdag 5 november 2008 11:16 schreef Rigital het volgende:
Als je er ook in het dagelijks leven last van hebt zou je kunnen overwegen er mee naar een fysiotherapeut te gaan.
Als je echt wilt kunnen opdrukken: oefenen, oefenen!quote:Op woensdag 5 november 2008 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
ik zei toch dat ik een echte kneus was op kracht-gebied
Heb nu een cardan, dus heb niet veel aan zo'n dingquote:Op woensdag 5 november 2008 11:52 schreef loveli het volgende:
Stug vol blijven houden, dan maar met twee keer beginnen. En beloof jezelf toch maar een Scottoiler als je er tien kunt
Klein... :-)quote:Op woensdag 5 november 2008 07:20 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Hoe groot was jij ook al weer?
quote:Op woensdag 5 november 2008 14:16 schreef Soholero het volgende:
Ik heb maandag gefitnessed en ge-zonnebankt, vandaag mijn eerste groepsles meegedaan, body-balance en daarna sauna genomen. Vrijdag weer fitnessen en weer zonnebank.
Ik ben goed beziiiiiiiiiig!
Ben nu een bak met sla een het eten en vanavond weer groenten roerbakken met rundvleesjes.
Ja vanaf je knieën beginnen is een optie. Anders kan je ook met je handen op een tafel beginnen met opdrukken. Hoe verticaler je staat hoe makkelijker het is, hoe horizontaler hoe moeilijker.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
Dan ben ik gewoon een hele centimeter groter!!quote:
Beide zijn twee bekende opties. Je zou ook kunnen indelen op boven- en onderlichaam. Het hangt voornamelijk af van wat je doel is, welke indeling voor jou het beste is. Daarnaast is echter ook van belang hoeveel herhalingen en sets je doet.quote:Op woensdag 5 november 2008 20:38 schreef got.rice het volgende:
Nu hoor ik steeds verschillende verhalen van mensen, de eene zegt dat het beter is om (als je dr vanuit gaat dat iemand 3x per week fitnessed) om om de dag een spiergroep te trainen, dus dag 1 borst + rug , dag 2 schouders + armen en dag 3 benen (ik noem maar wat) maar anderen zeggen weer gewoon om elke dag een full body exercise te doen, comments?
Ik kan er ook echt maar 1. Daarna staan mijn borstspieren in brand en zak ik door mijn armen. Op de bedrand kan ik er 2, voordat ik hetzelfde probleem heb. Nu doe ik een oefening voor borstspieren met mn dumbels. Het helpt een klein beetje, kan er nu 4 op de bedrandquote:Op woensdag 5 november 2008 11:43 schreef loveli het volgende:
Niet eens twee keer? Doe je het dan wel goed? Volgens mij zou je als beginner er toch wel 5 moeten kunnen halen. Toen ik weer begon deed ik er met moeite tien, wat later twintig en nu heb ik net als Vamp (en net als in the old days) last van m'n polsen.
Mij fitnessssssschema:quote:Op woensdag 5 november 2008 14:32 schreef Rigital het volgende:
[..]
![]()
![]()
!!!
Heb je een goed fitnessschema?
Tsja. Ik vind het geen geweldig schema. Heeft een instructeur je dit schema gegeven? Ik zou het accent meer op het rondje spieren leggen. Waarom? Klik hier. En een voorbeeldschema voor in de sportschool vind je hier.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:22 schreef Soholero het volgende:
[..]
Mij fitnessssssschema:
10 min. loopband
10 min. crosstrainer
10 min. roeien
10 min. fietsen
daarna een rondje spieren (buik, armen, benen, billen, borst, schouders enz.) in ongeveer 20 minuten
en dat 2 keer per week
Ik heb er natuurlijk niet echt verstand van, maar zou het met je cyclus te maken kunnen hebben?quote:(en gisteren dus een extra les body balance waar ik nu spierpijn van heb want dat is echt om de spieren lang te maken, lenigheid dus)
Vandaag heb ik wel een shitdag trouwens want ik voel me dikker en logger dan ooit, ik heb echt een nijlpaarden dag, zo kun je je af en toe voelen he?!![]()
Grrrrr.... das een héééééél gevaarlijke opmerking, daar mag niemand iets over zeggen en zéker geen man! Al is het nog zo duidelijk dat die negatieve, dikke gedachte één keer per maand opspeelt: het ligt NIET aan mijn cyclus!!!quote:Op donderdag 6 november 2008 13:49 schreef Rigital het volgende:
[..]
Tsja. Ik vind het geen geweldig schema. Heeft een instructeur je dit schema gegeven? Ik zou het accent meer op het rondje spieren leggen. Waarom? Klik hier. En een voorbeeldschema voor in de sportschool vind je hier.
Het is een idee inderdaad om te beginnen met de krachttraining en die langer aan te houden dan 20 min. Maar ik moet wel eerst warm zijn voordat ik begin met de krachttraining. Toch maar 10 min. roeien eerst ofzo?
Dat sportschool voorbeeld krijg ik niet te zien als ik op de link klik.
[..]
Ik heb er natuurlijk niet echt verstand van, maar zou het met je cyclus te maken kunnen hebben?
Je hebt er inderdaad niet echt verstand van, anders had je wel geadviseerd om krachttraining voor je cardio te doen ;-) (no offence hoor, kusje erop) Beetje opwarmen voor de gewichten is oke, maar cardio na je krachttraining is effectiever:quote:Op donderdag 6 november 2008 13:49 schreef Rigital het volgende:
[..]
Tsja. Ik vind het geen geweldig schema. Heeft een instructeur je dit schema gegeven? Ik zou het accent meer op het rondje spieren leggen. Waarom? Klik hier. En een voorbeeldschema voor in de sportschool vind je hier.
[..]
Ik heb er natuurlijk niet echt verstand van, maar zou het met je cyclus te maken kunnen hebben?
Ik weet niet of we het nog over hetzelfde hebben, maar in het schema van die link staat een korte (5-10 min)cardio warming up en de rest van de cardio (5-30 min) na de krachttraining.quote:Op donderdag 6 november 2008 14:00 schreef Koert het volgende:
[..]
Je hebt er inderdaad niet echt verstand van, anders had je wel geadviseerd om krachttraining voor je cardio te doen ;-) (no offence hoor, kusje erop) Beetje opwarmen voor de gewichten is oke, maar cardio na je krachttraining is effectiever:
- je hebt al energie verbrand tijdens de gewichten, dus cardio slaat beter aan
- je krachttraining gaat beter, want je bent niet vermoeid van je cardio.
Edit: ik hoop dat je de sportschool cyclus bedoelt Rigital, gezien de reactie boven me
NP; we bedoelen het allemaal goed hier (toch?)quote:Op donderdag 6 november 2008 14:07 schreef Soholero het volgende:
Wel fijn, dit forum zo. Ik ga het morgen meteen proberen.
Eerst spieren warm maken, dan uitgebreid krachttraining doen en daarna nog een half uurtje cardio.
Dan laat ik dat suffe fietsen achterwege en ga ik lopen, roeien en op de crosstrainer.
Thanks! En Rigital, sorry voor mij boze smileypopje, ik bedoel het niet vervelend
Whaha, wat een communicatief ingewikkelde hobbels allemaal, 2 fitness experts met een menstruerende dieetende vrouw, praten over cardio cyclussen en maandelijkse cyclussen, het is ook wel eens moeilijk om het makkelijk te houden.quote:Op donderdag 6 november 2008 14:00 schreef Koert het volgende:
[..]
Edit: ik hoop dat je de sportschool cyclus bedoelt Rigital, gezien de reactie boven me
Wat weer een ongenuanceerd, populistisch geschreven bericht.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:28 schreef schoelje het volgende:
Ik wil er nog geen nieuw topic voor openen maar dit klinkt toch wel heel erg positief:
http://www.elsevier.nl/we(...)en-toch-afvallen.htm
Vamp!! Wat heftig/vervelend!!quote:Op donderdag 6 november 2008 16:13 schreef vamperotica het volgende:
Vampje doet voorlopig niets met schemaatjes denk ik. Lig in het ziekenhuis te wachten tot mn been geopereerd gaat worden. Heb m vanmorgen gebroken toen ik van de trap viel
Dank!quote:Op donderdag 6 november 2008 16:29 schreef Rigital het volgende:
[..]
Vamp!! Wat heftig/vervelend!!
Heel veel sterkte / beterschap!
Oh maar dan moet je het dus nog NIET kunnen. M.a.w. lekker klungelen en bewegingen maken die je normaal nooit maakt...whaha! Ik kom wel een keertje met je squashen dan!! Mijn kont kan al wel wat hebben hoor!!quote:Op woensdag 12 november 2008 15:35 schreef Raantje het volgende:
Tip voor 'n keiharde gespierde kont: squashen als je nog niet zo goed weet hoe..!
Zondag mn eerste les gehad, en ik kan nu pas weer een beetje comfortabel zitten!
Inderdaad... ik ben absoluut niets afgevallen (ik ben ook niet te zwaar ofzo), maar wel een stuk strakker en een maat kleiner, platte buik, mooie kont etcquote:Op zaterdag 15 november 2008 09:41 schreef Rigital het volgende:
Dat kan heel goed. Omdat spieren een hogere soortelijke massa hebben dan vet ("zwaarder" zijn), kan je lichaam strakker worden, terwijl je niet afvalt of zelfs zwaarder wordt. In het algemeen: tenzij je echt overgewicht hebt is het verstandig niet teveel op de weegschaal te letten, maar vooral in de spiegel te kijken naar het resultaat.
Nou ik hoef nog maar 5 kilo af te vallen hoorquote:Op zaterdag 15 november 2008 16:41 schreef hetzijzo het volgende:
Rimonabant, Reductil of misschien een maagballon nemen? Dan val je ook af
quote:Op zaterdag 15 november 2008 11:04 schreef waht het volgende:
Klopt.
[ afbeelding ]
Fijn dat het zo goed gaat Soholero!
En daar doe je het uiteindelijk natuurlijk gewoon voor!quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:27 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Inderdaad... ik ben absoluut niets afgevallen (ik ben ook niet te zwaar ofzo), maar wel een stuk strakker en een maat kleiner, platte buik, mooie kont etc
Ik denk niet dat het heel speciaal is hoor. Heb hem ook vaak gezien bij rtl travel maar mij lijkt het alsof hij gewoon een paar keer in de week lekker fitnesst, aan wat cardio doet en verder niet al te veel rotzooi eet, dan moet zo'n lichaam makkelijk te verkrijgen zijn. Ligt er ook wel aan vanwaar je begint natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:31 schreef dylann het volgende:
ik ben benieuwd naar de regime van Chris Zegers, en wat hij allemaal doet om zo een mooi strak gespierd lichaam te krijgen..
Inderdaad! En je armen zie je ook zeker snel verschil, of bij je schouders of zo. Dat motiveert echt. Zeker in het begin verandert je lichaam zo snel.quote:Op zondag 16 november 2008 23:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En daar doe je het uiteindelijk natuurlijk gewoon voor!
Dat getalletje op de weegschaal doet me vrij weinig, maar als ik zie hoe m'n armen steeds strakker worden (combi zwemmen/gewichtjes), nou, dat vind ik best tof
mwa; zou kunnen. Maar onthoudt:quote:Op woensdag 5 november 2008 12:39 schreef cyclechick het volgende:
Opdrukken, krijg je daar nu echt brede schouders van, of is dat een fabeltje?
Ik deed het een paar weken geleden zo'n 3x per week, en kon tot 30 x achter elkaar. LeukMaar toen stopte ik, dus denk dat ik nu 10 of heel misschien max 15 kan... :s
Goed bezig!! Vergeet niet een foto van jezelf te sturen naar PF, voor de OPquote:Op zaterdag 15 november 2008 02:18 schreef Soholero het volgende:
[..]
Ik was vandaag aan het trainen, van die apparaten (kracht) die in een rondje staan. De man die telkens na mij kwam verbaasde zich over het gewicht dat ik gebruikte bij elk apparaat. Hij zei "zo, zo'n klein meisje als jij moet toch behoorlijk wat kracht hebben zeg!'
Ikke trots :-)
De krachttraining tips werken perfect.
Hoe zit het eigenlijk met gewicht aankomen/ afvallen als je zoveel traint?
Ik merk dat ik qua gewicht niet bijster veel afval maar ik zie mezelf naakt in de spiegel en ik schrik er van dat mijn lijf er zo strakker uitziet.
Waar baseer jij op dat je nog 5 kilo af moet vallen?quote:Op zondag 16 november 2008 20:34 schreef Soholero het volgende:
[..]
Nou ik hoef nog maar 5 kilo af te vallen hoor![]()
Ja...In de buitendeur! hahaha... Bodypump heb ik ook lang in een sprotschool gedaan, dus daar weet ik wel van hoe he taan moet voelen en hoe het er uit moet zien.quote:Op maandag 17 november 2008 01:45 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Inderdaad! En je armen zie je ook zeker snel verschil, of bij je schouders of zo. Dat motiveert echt. Zeker in het begin verandert je lichaam zo snel.
@ vamperotica; kijk je trouwens ook wel in een spiegel of zo als je dat thuis doet, body pump? Ik doe het in de sportschool in zo'n zaal met rondom spiegels, wat enorm helpt om de oefening perfect uit te voeren (houding van je rug etc). Laat zo'n instructeur dat ook helemaal van alle kanten zien op zo'n video of zo? vraag me gewoon af hoe dat gaat.
wel enorm rot van je been. heb je net al je goede voornemens op een rijtje, krijg je dat!
quote:Op maandag 17 november 2008 09:12 schreef Rigital het volgende:
mwa; zou kunnen. Maar onthoudt:
1. een beetje brede schouders bij een vrouw is mooier dan smalle schouders (mijn mening)
2. je kont/heupen lijken er minder groot door.
schouders:quote:Op maandag 17 november 2008 10:27 schreef loveli het volgende:
[..]
![]()
Sorry, ik kan het niet laten om hier toch even op te reageren. Heb je ook een hart onder de riem voor iemand die van zichzelf al brede schouders heeft en toch al geen grote kont/brede heupen? Voor mij is het al een tijdje de vraag welke oefeningen ik het best kan doen of laten, om niet nog breder te worden. Ter illustratie, 'vroeger' had ik broekmaat 36 en schoudermaat 40. Broekmaat is inmiddels 38, maarhet is niet in proportie met mijn schouders.
En dan de rest van de dag met schreeuwende honger rondlopen? Klinkt gezond...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:39 schreef DakDuuf het volgende:
quote:Op maandag 17 november 2008 09:12 schreef Rigital het volgende:
[..]
[..]
Goed bezig!! Vergeet niet een foto van jezelf te sturen naar PF, voor de OP
Een foto van mezelf? Waarvoor is dat dan??? Naar de PF voor de OP? Wie zijn dat? Of stel ik nou hele rare vragenIk ben pas sinds kort lid van dit forum en heb verder geen idee hoe het allemaal werkt en heet..
[..]
Waar baseer jij op dat je nog 5 kilo af moet vallen?
Nou, dat is min of meer mijn streven, of was mijn streven. Ik was tevreden over mijn lichaam toen ik 59 woog en ik weeg nu 64. Maar goed, ik weet dat als ik zo door ga, ik gewoon mijn vet zal verbranden en dan zal het me ook wel een worst (van rundvlees he) zijn hoeveel ik weeg!
Nog even een vraag: Ik merk dat ik echt sterk begin te worden, ik voer het gewicht steeds op en het gaat me boven mijn verwachtingen goed af. Ik wil echter niet breed worden, ik ben een vrouw en gespierd oke maar ik wil wel vrouwelijk en enigszins zacht blijven zeg maar. Zonder vet, of misschien een piepklein beetje op een gepaste plaatsen.
Moet ik dan toch doorgaan met het opvoeren van het gewicht? Of zo laten en het dus elke keer makkelijker gaan vinden? Ik vind het namelijk wél fijn om telkens mijn grens te kunnen verleggen....
Thanks
p.s Rigital en anderen, waar halen jullie al die kennis vandaan? Ervaring of is het je vak?
Voor mij is het pure interesse (dus veel opzoeken over het menselijk lichaam) en ben zelf een fanatiek sporter.quote:Op maandag 17 november 2008 21:50 schreef Soholero het volgende:
p.s Rigital en anderen, waar halen jullie al die kennis vandaan? Ervaring of is het je vak?
Honger hoeft niet perse ongezond te zijn. Zeker de honger die wij in Nederland kennen is niet veel mis mee. 6 maaltijden per dag is zodat je geen rotzooi gaat eten als je honger krijgt. Je stofwisseling zal niet heel veel hoger gaan als je 6 maaltijden per dag eet t.o.v. 3 per dag.quote:Op maandag 17 november 2008 13:10 schreef Innocence het volgende:
[..]
En dan de rest van de dag met schreeuwende honger rondlopen? Klinkt gezond...
Ik heb al vrij brede schouders (iig niet smal!) en ook geen kleine onopvallende voorgevel (75D) dus 't hoeft allemaal niet breder te worden daarbovenquote:Op maandag 17 november 2008 09:12 schreef Rigital het volgende:
[..]
mwa; zou kunnen. Maar onthoudt:
1. een beetje brede schouders bij een vrouw is mooier dan smalle schouders (mijn mening)
2. je kont/heupen lijken er minder groot door.
Jij bent ook best sterk / sportief, niet?
[..]
Het was een bedoeld als "grapje"quote:Op maandag 17 november 2008 21:50 schreef Soholero het volgende:
[..]
Een foto van mezelf? Waarvoor is dat dan??? Naar de PF voor de OP? Wie zijn dat? Of stel ik nou hele rare vragen Ik ben pas sinds kort lid van dit forum en heb verder geen idee hoe het allemaal werkt en heet..
quote:[..]
Nou, dat is min of meer mijn streven, of was mijn streven. Ik was tevreden over mijn lichaam toen ik 59 woog en ik weeg nu 64. Maar goed, ik weet dat als ik zo door ga, ik gewoon mijn vet zal verbranden en dan zal het me ook wel een worst (van rundvlees he ) zijn hoeveel ik weeg!
Tsja, je kunt zelf bepalen hoever je gaat. Als je vind dat je te gespierd wordt, zou je minder vaak kunnen gaan of minder zwaar kunnen doen. Als het te "hard" wordt voor je gevoel, is je vetpercentage dus ook afgenomen. Een oplossing daarvoor is: meer eten! (wel gezond uiteraard). Niks mis met een beetje sterke vrouw, overigens (mijn bescheiden mening).quote:Nog even een vraag: Ik merk dat ik echt sterk begin te worden, ik voer het gewicht steeds op en het gaat me boven mijn verwachtingen goed af. Ik wil echter niet breed worden, ik ben een vrouw en gespierd oke maar ik wil wel vrouwelijk en enigszins zacht blijven zeg maar. Zonder vet, of misschien een piepklein beetje op een gepaste plaatsen.
Moet ik dan toch doorgaan met het opvoeren van het gewicht? Of zo laten en het dus elke keer makkelijker gaan vinden? Ik vind het namelijk wél fijn om telkens mijn grens te kunnen verleggen....
Voor mij geldt hetzelfde.quote:Op maandag 17 november 2008 22:46 schreef waht het volgende:
[..]
Voor mij is het pure interesse (dus veel opzoeken over het menselijk lichaam) en ben zelf een fanatiek sporter.
Ik wel; ik word erg chagerijnig als ik niet op tijd eet (mijn bloedsuiker te laag wordt)...quote:[..]
Honger hoeft niet perse ongezond te zijn. Zeker de honger die wij in Nederland kennen is niet veel mis mee. 6 maaltijden per dag is zodat je geen rotzooi gaat eten als je honger krijgt. Je stofwisseling zal niet heel veel hoger gaan als je 6 maaltijden per dag eet t.o.v. 3 per dag.
Ik hou me trouwens nooit aan die 6 maaltijden per dag. Het zijn er meestal 3, 4 en heel soms 5. Vind het gewoon niet fijn om constant met eten bezig te zijn en is erg onhandig in mijn ongestructureerde studentenleven.
Duidelijk.quote:Op maandag 17 november 2008 23:49 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Ik heb al vrij brede schouders (iig niet smal!) en ook geen kleine onopvallende voorgevel (75D) dus 't hoeft allemaal niet breder te worden daarboven![]()
5x in de week spinning (toepasselijke nickname)? En basketbal (normaal gesproken)? En nu ook ClubPower (gokje)? Jij bent erg sportief, zeg!quote:Sportief, ja heerlijk! Fitnessen heb ik laatste weken weinig zin in en doe ik dan ook even niet zo veel/braaf, maar ga woensdag wel soort van bodypump proberen om toch niet alleen met mijn benen bezig te zijn.
Spin gemiddeld uurtje of 5 in de week. En ivm blessure even geen basketbal meer![]()
Je kunt het ook zien dat je door het sporten kunt genieten van chocolade, zonder dat het problematische gevolgen heeft.quote:Mijn armen zijn trouwens echt wat gespierder geworden door fitnessen, zo grappig!
Nu alleen nog dat stomme vet weg, daardoor zie je het niet zo goed. En vooral bij mn buik/heupen moet het weg, bah.
Bestond er maar geen chocola, dan zou ik echt dun zijn
Eerste post ion het slanktopic is van begin september, tyoen ben ik ook begonnen!quote:Op dinsdag 18 november 2008 12:05 schreef Soholero het volgende:
Ja, het is geen slowchat hoor! Een hele goede tip is dat je met recht trots mag zijn op jezelf als er 10 kg. af is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wauw!!!! Bankhangen! Ik ga het meteen proberen ;-)
Goed van je hoor! En hoelang ben je nu bezig? (met sport en dieet?)
quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:34 schreef Soholero het volgende:
Ik ben niet goed in halve berichten quoten maar in reactie op Rigital:
Een sterke vrouw is leuk maar ik was een paar dagen geleden aan het rollebollen op bed met mijn geliefde en ik werd iets te enthousiast... dan moet ik niet met al mijn kracht en alle heftigheid op hem springen want ik ...nou ja, ik ga geen details vertellen natuurlijk maar hij viel bijna van 't bed![]()
Dan ga je toch gewoon hard door met sporten??quote:Minder sporten wil ik niet, ik heb het nodig (mentaal) ik vind het leuk en ik ja..ik kan gewoon niet minderen!
NP (geen probleem).quote:En over de foto's... mmm no thanks![]()
Graag gedaan! Ik vind het gewoon leuk om mensen te helpen / wat ideeën te geven over wat je zou kunnen doen om iets te bereiken.quote:Leuk hoe jullie zo fanatiek sporten en anatomische info opzoeken om te weten waar je precies mee bezig bent. En leuk ook dat jullie die kennis willen delen! Bedankt!
quote:Op dinsdag 18 november 2008 11:52 schreef vamperotica het volgende:
Ik is trots......
Al een paar dagen onder de 70 ( schommel tussen 67 en 68)
Kwam van 78 dus er zijn gewoon 10 kilo af!! Waarvan de laatste 3 of 4 "ongemerkt" tijdens ziekenhuis en bankhangen!.... Nog niets met de gewichtjes uitgeprobeerd, maar mis "het bezig zijn" wel heel erg...
Oeps slowchat... Sorry PF!
Ik hou het nog even op de apparaten... ik weet niet of ik goed ben in de balans want die gewichten gaan natuurlijk alle kanten op als je ze niet in een rechte beweging kunt gebruiken...?quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:38 schreef Rigital het volgende:
Zijn er eigenlijk al mensen met losse gewichten (dumbbells / barbells) aan het trainen? Of zit iedereen nog op de apparaten?
Tsja, met bodypump ja. Maar dat is ook wat ik doe aan krachttraining. Ik wil misschien wel weer beginnen op de apparaten omdat dat soms gunstiger is met tijden (lessen zijn natuurlijk op vaste tijden).quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:38 schreef Rigital het volgende:
Zijn er eigenlijk al mensen met losse gewichten (dumbbells / barbells) aan het trainen? Of zit iedereen nog op de apparaten?
Ging ook vrij snel ( vanaf begin september) Ben benieuwd hoe lang de overige 10 er over doen!quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:50 schreef Rigital het volgende:
[..]
10 kilo eraf is erg netjes en zeker wel de moeite van het vermelden waard!!
Ik heb 2 keer bodybalance gedaan en vond het eigenlijk een beetje teleurstellend, maar dat komt ook doordat ik een tijd poweryoga heb gedaan en dat is veel heftiger. Bij bodybalance had ik niet echt heel erg het idee dat ik mijn spieren aan het rekken was. En die les mills lessen zijn enorm Amerikaans, en 'ontspanning voor lichaam en geest' (yoga, tai chi etc is toch best 'zweverig' of zo) en les mills... dat gaat in mijn gedachten niet samen om de een of andere reden.quote:Op woensdag 19 november 2008 00:02 schreef Soholero het volgende:
Ik ga morgenochtend weer bodybalance doen. Super om de spieren langer te maken en natuurlijk goed voor je balans.
Het leuke is dat ze aan het eind van de les ook 10 minuten ontspanningsoefeningen doet. Heerlijk hoor! En hard werken want bij fitness zweet ik me uit de naad, lekker rennen en helemaal los... maar bij dit heb ik het zwaarder omdat je bepaalde bewegingen en onmogelijke houdingen lang vast moet houden.
Dit gaat overigens zonder gewichten, enkel op een matje.
Focus je eerst op het goed uitoefenen van de oefening, met weinig gewicht (er zijn dummbells vanaf 1kg en de oefeningen met een stang kun je ook oefenen met alleen de stang), om de techniek onder de knie te krijgen. En bij elke normale sportschool zijn er instructeurs die je hierbij kunnen helpen. Schroom niet om ze te vragen! Heb je de oefening onder de knie? Gewicht opvoeren!quote:Op dinsdag 18 november 2008 21:53 schreef Soholero het volgende:
[..]
Ik hou het nog even op de apparaten... ik weet niet of ik goed ben in de balans want die gewichten gaan natuurlijk alle kanten op als je ze niet in een rechte beweging kunt gebruiken...?
Een van de voordelen van krachttraining is inderdaad dat je niet gebonden bent aan lestijden. Overweeg ook om met losse gewichten te trainen in plaats van met apparaten. Lees hier waarom.quote:Op dinsdag 18 november 2008 22:23 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Tsja, met bodypump ja. Maar dat is ook wat ik doe aan krachttraining. Ik wil misschien wel weer beginnen op de apparaten omdat dat soms gunstiger is met tijden (lessen zijn natuurlijk op vaste tijden).
Ik ga morgenochtend weer.
Les Mills is van oorsprong Nieuw-Zeelands. De lessen kunnen wat "Amerikaans" overkomen, al is de officiële Jonny G. Spinning methodiek nog erger. Ik heb geen ervaring met bodybalance, wel met bodypump, yoga en pilates. Allemaal zwaar, op hun eigen manier.quote:Op woensdag 19 november 2008 08:57 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Ik heb 2 keer bodybalance gedaan en vond het eigenlijk een beetje teleurstellend, maar dat komt ook doordat ik een tijd poweryoga heb gedaan en dat is veel heftiger. Bij bodybalance had ik niet echt heel erg het idee dat ik mijn spieren aan het rekken was. En die les mills lessen zijn enorm Amerikaans, en 'ontspanning voor lichaam en geest' (yoga, tai chi etc is toch best 'zweverig' of zo) en les mills... dat gaat in mijn gedachten niet samen om de een of andere reden.
Daarom doe ik yogaoefeningen vaak thuis
Dankjewel voor de link! Ik heb me door een vriendin die een opleiding met sport doet al wat laten vertellen over mijn spieren (dat met microscheurtjes etc), dat vond ik wel fijn om te weten. En ik vind het sowieso erg prettig om met losse gewichten te trainen.quote:Op woensdag 19 november 2008 10:03 schreef Rigital het volgende:
[..]
Een van de voordelen van krachttraining is inderdaad dat je niet gebonden bent aan lestijden. Overweeg ook om met losse gewichten te trainen in plaats van met apparaten. Lees hier waarom.
Oh, ik wist niet dat het Nieuw-Zeelands was! Maar ze komen wel 'Amerikaans' over, met die muziek, het is allemaal nogal overdreven enzo - dat vind ik wel leuk, zeker bij attack - het stimuleert om tot het randje te gaan (de groep mensen die bij ons attackt is sowieso bloedfanatiek, dat is echt tof).quote:[..]
Les Mills is van oorsprong Nieuw-Zeelands. De lessen kunnen wat "Amerikaans" overkomen, al is de officiële Jonny G. Spinning methodiek nog erger. Ik heb geen ervaring met bodybalance, wel met bodypump, yoga en pilates. Allemaal zwaar, op hun eigen manier.
Op maandagavond geeft dezelfde instructrice ook power yoga. Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik dat eens ga proberen. Misschien vind ik de balance dan ook minder interessant.quote:Op woensdag 19 november 2008 08:57 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Ik heb 2 keer bodybalance gedaan en vond het eigenlijk een beetje teleurstellend, maar dat komt ook doordat ik een tijd poweryoga heb gedaan en dat is veel heftiger. Bij bodybalance had ik niet echt heel erg het idee dat ik mijn spieren aan het rekken was. En die les mills lessen zijn enorm Amerikaans, en 'ontspanning voor lichaam en geest' (yoga, tai chi etc is toch best 'zweverig' of zo) en les mills... dat gaat in mijn gedachten niet samen om de een of andere reden.
Daarom doe ik yogaoefeningen vaak thuis
08.00 : 1 of 2 gekookte eitjes; indien gewenst boterhammetje ( volkoren ) erbijquote:Op maandag 1 december 2008 23:08 schreef zquing het volgende:
Heeft iemand goede linkjes voor dieeten, nu ik anderhalf keer mn lichaamsgewicht heb gesquat wordt 't eens tijd dat ik ga afvallen....... Ik wil niet meer zo vet zijn
melk niet maar wel yoghurt? waarom?quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:24 schreef Soholero het volgende:
[..]
08.00 : 1 of 2 gekookte eitjes; indien gewenst boterhammetje ( volkoren ) erbij
10.00 : bakje magere yoghurt of vitalinea ( is fruityoghurt zit in 8 kleine bakjes, geen suiker/vet )
12.00 : lunch met kip of salade of 2 volkoren boterhammen pindakaas of een soepje met een volkorenbol.
14.00 : wat ongezouten nootjes; liefst amandelen. Neem tot je genoeg hebt.
16.00 : boterham appelstroop of een fruitsalade of 2 stuks fruit( in elk geval iets met natuurlijke suikers ) Vermijd bananen, die leveren teveel energie.
18.00 : avondeten; wat voornamelijk moet bestaan uit groenten en vlees/vis .Alleen groenten kan natuurlijk ook . Denk aan een salade met gegrilde groenten, een groentensoep of groentenschotel.
NIET DOEN: Aardappels, pasta, dingen die uit pakjes komen. Tevens alles wat geen vis, groente of mager vlees is.
20.00 : laatste snack; wat alleen uit eiwitten mag bestaan; dus echt geen suiker of fruit meer.
Dit kan zijn een handje noten; wat yoghurt , kwark, een eitje of een stukje magere kaas.
Drank :
Wodka mag je drinken. In wodka zitten geen koolhydraten of suikers. Let wel op dat er flink wat alcohol in zit en uiteindelijk gaat ook dat naar je buik. Alle andere dranksoorten zijn verboden. Ook in het weekend. (Rode) wijn kun je weer drinken als je op gewicht bent.
Verder alleen water, koffie of thee zonder suiker.
WAT MAG NIET:
Aardappels
Pasta
Wit brood
Voorverpakte rommel; zelfs vleeswaren uit de supermarkt niet, behalve de kipfilet en de rosbief.
( in de vleeswaren van de super zit veel suiker, check voor de lol de verpakking maar eens )
Likeurs/mixdrankjes
Frisdranken
Light producten waar ipv vet, heel veel suiker in zit. LEES DE VERPAKKINGEN!
Margarines. Alles weggooien, kutspul. Roomboter mag wel.
Melk
Suiker ( koop een pot zoetstof )
Boodschappen standaard:
Veel noten; pecan noten, amandelen ( mag je onbeperkt ) hazelnoten,
Vis, kip, rund ( mager )
Groenten ( zoveel mogelijk groen )
Fruit : appels, citrusvruchten, ananas ( heeel slim ) Ananas is een natuurlijk vetverbrander. Dagelijks eten is een must.
Olie/Azijn ( zelf dressings maken dus )
Kruiden
Brood: volkoren of zuurdesem
Magere yoghurt/kwark
Eieren ( veel! )
Knoflook
Zeezout. Keukenzout weggooien graag
Molen voor zeezout
Wodka
Ik heb dit ge-copypaste, dit staat ergens op dit forum.
Bij mij werkt het goed, ik volg in grote lijnen dit dieet. Ik sport 3 keer per week en slik CLA capsules van Bio-T.
Al met al ben ik een kledingmaat kleiner en 3 kg. lichter na 2 maanden. En ik ben een stuk strakker.
Succes!
Nice! En blijf volhouden hequote:Op dinsdag 2 december 2008 17:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
De eerste stap is gezet, ik heb mij ingeschreven bij de sportschool!
Toen ik zei dat ik mij ook meteen weer uit wou schrijven zeiden ze dat ik elke maand een mailtje kreeg met hoevaak ik geweest was en dat ze berichtjes gingen sturen als ik er niet zo vaak meer benquote:Op dinsdag 2 december 2008 18:31 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Nice! En blijf volhouden heNiet zoals ik soms anderhalve maand skippen
Dat doen ze bij ons ook, maar ik kreeg na een maand een mail dat ik 4 slagroomijsjes verbrand had... lekker motiverend! (dus, als ik 4 keer per maand géén slagroomijsje neem dan is het ook goedquote:Op dinsdag 2 december 2008 18:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Toen ik zei dat ik mij ook meteen weer uit wou schrijven zeiden ze dat ik elke maand een mailtje kreeg met hoevaak ik geweest was en dat ze berichtjes gingen sturen als ik er niet zo vaak meer ben
quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:46 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Vrijdag krijg ik begeleiding en neem ik het schema van rigital mee!
Nee ik heb hem verteld dat ik mijn eigen schema's hebquote:Op donderdag 4 december 2008 10:16 schreef Rigital het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of je het leuk gaat vinden.
Houd er rekening mee dat je instructeur met een standaard-schemaatje apparaten/cardio aan komt zetten. Geef dan aan dat je een strak lijf wilt en lekker sterk wilt worden.
Succes!
Daar kun je op trainen alleen zal daar wel wat extra spiermassa bij ontstaan dus het is een moeilijke keus. Ik zeg zelf altijd, wat wil je ermee doen? Anders is het misschien wel beter om functioneel sterk te zijn zodat je in je dagelijks leven gewoon overal tegenaan kan. Daar kun je heel goed op trainen zonder er flinker van te worden (dit gebeurd overigens niet zomaar er zal een degelijk voedings en trainings schema bij gehouden moeten worden wil je dit bereiken en dan nog praat ik in jaren).quote:Op donderdag 4 december 2008 17:11 schreef NoralyZ het volgende:
Ik heb vandaag ook weer lekker gesport!
Alleen heb ik heel snel flinke spierontwikkeling, als in, ik zie er snel gespierd uit maar er zit niet zoveel kracht in. Ik vind dat wel een beetje vervelend, ik krijg bijv flinke biceps en ik vind dat niet echt charmant als meisje
. Ook mijn buikspieren kan je in blokjes onderverdelen.. nog net niet zichtbaar. Terwijl ik geen laag vetpercentage heb. Ik vind het ook wel irritant dat ik er dan wel sterk uitzie, maar het niet echt ben. Ik wil sterk zijn.
Valt wel mee denk ik, zowiezo als je aan pompen bent gaat er meer bloed naar je spieren toe --> ze zwellen wat op. Spier aankomen doe je ook niet meteen (al weet ik niet hoe lang je al degelijk sport), eerst gaat het lichaam water vasthouden bij je spieren om de zenuwgeleiding te verbeteren, dat maakt qua volume ook wat uit.quote:Op donderdag 4 december 2008 17:11 schreef NoralyZ het volgende:
Ik heb vandaag ook weer lekker gesport!
Alleen heb ik heel snel flinke spierontwikkeling, als in, ik zie er snel gespierd uit maar er zit niet zoveel kracht in. Ik vind dat wel een beetje vervelend, ik krijg bijv flinke biceps en ik vind dat niet echt charmant als meisje
. Ook mijn buikspieren kan je in blokjes onderverdelen.. nog net niet zichtbaar. Terwijl ik geen laag vetpercentage heb. Ik vind het ook wel irritant dat ik er dan wel sterk uitzie, maar het niet echt ben. Ik wil sterk zijn.
Nee, ik kijk naar mijn spieren voordat ik beginquote:Op donderdag 4 december 2008 19:32 schreef Koert het volgende:
[..]
Valt wel mee denk ik, zowiezo als je aan pompen bent gaat er meer bloed naar je spieren toe --> ze zwellen wat op. Spier aankomen doe je ook niet meteen (al weet ik niet hoe lang je al degelijk sport), eerst gaat het lichaam water vasthouden bij je spieren om de zenuwgeleiding te verbeteren, dat maakt qua volume ook wat uit.
Je wilt sterk worden? Pompen dan met je donderVoor specifiekere tips over echt sterker worden moet je bij anderen zijn, ik train vooral kracht-uithoudingsvermogen
en beetje absolute kracht, maar ik mag ook niet aankomen.
En?quote:Op vrijdag 5 december 2008 08:00 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Vandaag is de dag. Mijn eerste echte fitness les (van dit millennium)
Lijkt me goed! Je zou wat meer herhalingen kunnen doen (15 i.p.v. 10 of wat je nu ook doet). Overigens vind ik een (beetje) sterke vrouw er 10x beter/vitaler/gezonder uitzien (en ook aantrekkelijker) dan bv. zo'n anorexia geval.quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:14 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Nee, ik kijk naar mijn spieren voordat ik begin. Maar goed, ik vind het lekker om te sporten en wil graaaag sterker worden, dus ik ga er gewoon mee door... Als ik het echt 'te' vind worden zie ik dan wel weer.
Ik doe nu per onderdeel 2x15. En je hebt helemaal gelijk hoor, ik wil ook niet zo dun zijn, dat zal ik ook nooit wordenquote:Op vrijdag 5 december 2008 16:47 schreef Rigital het volgende:
[..]
Lijkt me goed! Je zou wat meer herhalingen kunnen doen (15 i.p.v. 10 of wat je nu ook doet). Overigens vind ik een (beetje) sterke vrouw er 10x beter/vitaler/gezonder uitzien (en ook aantrekkelijker) dan bv. zo'n anorexia geval.
Wie mooi wil zijn moet pijn lijdenquote:Op zondag 7 december 2008 12:27 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Twee dagen na het fitnessen voel ik mijn armen nog steeds een beetje! En ik heb het onzalige idee om zo te gaan hardlopen
Het voelde echt goed en lekker! En er lopen alleen maar studenten rond dus het uitzicht was ook redelijk aangenaam
als combinatie niet, appart zijn ze over het algemeen goed te doenquote:Op zondag 7 december 2008 14:19 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
En anders drink ik wel koffie/aspirine/alcohol
Maar dat is denk ik niet zo goed..
cafeine en aspirine samen zijn dan weer wel lekkerquote:Op zondag 7 december 2008 14:19 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
En anders drink ik wel koffie/aspirine/alcohol
Maar dat is denk ik niet zo goed..
Opeens is je spierpijn wegquote:Op zondag 7 december 2008 14:50 schreef SHE het volgende:
[..]
cafeine en aspirine samen zijn dan weer wel lekker
Ik train uitsltuitend met barbells en dumbells. Allereerst omdat ik een vrouw ben en ten tweede omdat ik een veel betere controle heb over de contractie/oefening als ik met losse gewichten train.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:38 schreef Rigital het volgende:
Wat heeft het vrouw-zijn met het trainen met losse gewichten te maken?quote:Op zondag 7 december 2008 14:54 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik train uitsltuitend met barbells en dumbells. Allereerst omdat ik een vrouw ben... [...]
Of brood van de natuurwinkel, dat haal ik altijd. Daar zit geen suiker in (bij de supermarkt zit er wel vaak suiker of glucose in) en daar weet je zeker dat er genoeg vezels in zitten. Meergranen is daar echt meergranen, en zuurdesem is gezonder dan 'gewoon' witbrood.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:25 schreef ColdFeet het volgende:
Iedereen die er tijd voor heeft en het zich kan veroorloven, zou lekker volkorenbrood van de warme bakker moeten eten. Niet van die laffe, weeige allinson-rommel uit de supermarkt.
Vrouwen moet sowieso met losse gewichten trainen; dit omdat de anatomie van vrouwen anders in elkaar zit.quote:Op maandag 8 december 2008 09:24 schreef Rigital het volgende:
[..]
Wat heeft het vrouw-zijn met het trainen met losse gewichten te maken?![]()
Ik zie eerder een negatieve correlatie; het zijn toch vaak de vrouwen die lekker veilig op de apparaten blijven ztten (als ze al van de cardio-apparatuur af komen).
Hmm; erg vervelend. Ik heb geen idee. Misschien iemand anders (SHE?)quote:Op maandag 1 december 2008 13:25 schreef Soholero het volgende:
Mijn SI gewricht zit op slot
wéééh!
Ik kan nu mijn programma niet meer volgen, trouwens ik kan niet eens mijn eigen sokken aandoen :-(
Vanochtend naar de huisarts geweest, morgen naar de fysiotherapie. Pijnlijk hoor, mijn onderrug, mijn bil en soms mijn been.
Vandaag gezwommen en bij de sportschool advies gevraagd: kan ik íets doen om niet mijn hele conditie kwijt te raken?
Ja zeiden ze, je kunt lichte cardio doen, op 60 á 70%van je normale hartslag.
Dat betekend, fietsen, crosstrainer ...
Iemand nog andere tips voor me?
Hoe kom ik hier 't snelst vanaf, wie heeft dit ook gehad en zijn er nog andere vormen van sport die ik wél kan doen nu?
Even voor de duidelijkheid: wij zitten volledig op 1 lijn...quote:Op maandag 8 december 2008 15:49 schreef SHE het volgende:
[..]
Vrouwen moet sowieso met losse gewichten trainen; dit omdat de anatomie van vrouwen anders in elkaar zit.
Wij maken in verhouding minder testo aan, waardoor het fatsoenlijk trainen van de spier een absolute must is om een optimale cosmetische verandering te verkrijgen.
Dat jouw ervaring is dat vrouwen niet van de apparaten weg te krijgen zijn, klopt. Ik ben volgens mij ook 1 van de weinige instructeurs die ze er heel hard vanaf trapt.
De meeste sportscholen hebben gewoon geen fatsoenlijk personeel in dienst en helaas leven vrouwen met het idee dat ze weg kunnen komen met wat cardiovasculair geneuzel en wat laffe hupsjes in een aerobics klasje.
Shit; iemand heeft door waarom ik krachttraining met losse gewichten voor vrouwen zo promoot...quote:KT & free weight is de way to go; en als elke vrouw dat in de oren knoopt zullen we komende zomer een heel mooi uitzicht hebben op het strand
nee, met fietsen bedoel ik fietsen. Anders had ik het wel spinnen genoemd.quote:Op maandag 8 december 2008 16:50 schreef Koert het volgende:
Ik neem aan dat je met fietsen spinnen bedoeld. Pas op met zadelhoogte, zadel te hoog betekent pijn aan de achterkant van de knie. Knie moet in uiterste stand nog lichtjes gebogen zijn, let op je voet die niet horizontaal zit maar ietwat schuiner. Klik hier voor een voorbeeldje.
Oh, gelukkig maakt dat niets uit voor m'n post.quote:Op maandag 8 december 2008 16:52 schreef SHE het volgende:
[..]
nee, met fietsen bedoel ik fietsen. Anders had ik het wel spinnen genoemd.
quote:Op maandag 8 december 2008 20:11 schreef NoralyZ het volgende:
Ik ga morgen body pumpen, en ik vraag me af of ik dat kan combineren met cardio (op de apparaten). Kan ik dat beter voor of na de body pump doen?
Overigens, in de normale fitness doe ik altijd 10 minuutjes infietsen om spieren een beetje warm te krijgen, dan wat stretchen etc, vervolgens alle krachtoefeningen en daarna mn cardio, dus het lijkt me het meest logisch om de cardio na body pump te doen.
Of doe ik het nu helemaal fout en raden jullie me wat anders aan?
Ok, doe ik dat! Dankjewel!quote:Op maandag 8 december 2008 20:18 schreef Koert het volgende:
[..]
Nope, heb je goed. Omdat je met bodypump al wat koolhydraten verbrandt slaat je cardio beter aan. Dat iig een van de vele redenen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |