abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62575405
In dit topic is het alleen de bedoeling om tips te geven! De hoi/doei/lekker weertje he-post doe je maar ergens anders! Als je toch steun wil omdat het afvallen niet zo lekker gaat door persoonlijke issues ben je van harte welkom in het slank de herfst in topic en als je overgewicht hebt kun je terecht in de dieetclub
Als je interesse vooral bij krachttraining ligt, kun je ook terecht in het bodybuild topic

- Bespreek hier je eet schema's
- Reageer alleen inhoudelijk!
- Heb je DE nieuwe afval methode gevonden, meld hem hier!
- Als je het idee hebt dat iemand het verkeerd aanpakt, zeg het gerust!
- Aub geen post over je man/vriendje/huisdieren/kinderen/collega's
- Heb je trainingstips, post ze hier!

En, stel jezelf natuurlijk even voor !
- Hoe heet je
- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen )
- Wat is je lengte
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage
- Wat is je doe? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken?
- Wat is je plan van aanpak?
- Wat zijn je valkuilen?
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet?
- Heb je nog overige tips!

Eventueel kun je een foto van je eigen figuur, en een foto van je streef figuur posten! Of als je al een tijdje bezig bent je voor- en na foto's!

Succes iedereen!

En voor de mensen met een oogaandoening: GEEN SLOWCHAT!!!

[ Bericht 5% gewijzigd door Mylene op 24-10-2008 17:00:47 ]
pi_62575435
Jeuj!! Een heus deel 2!!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_62575609
Ik krijg de plaatjes niet goed
En thx schatje voor de OP!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 10:41:04 #4
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62575964
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 10:20 schreef vamperotica het volgende:
Jeuj!! Een heus deel 2!!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_62576411
schaamteloze tvp
Ja doei.
pi_62576473
Ik denk trouwens dat ik vanmiddag maar wat ga goochelen met meer fruit en wat brinta ofzo... Ik kom anders weer onder de 900 cal. uit... Moet zeggen dat ik vanaf een uur of 15.00 wel wat honger krijg...En dan na het avondeten weer Hoewel ik dan best veel groente wegwerk... 's kijken of ik daar wat meer in kan gaan proppen! Zo tot tussen de middag lukt het zonder honger/trek op mn eitjes en fruit.
Vanavond eerst een ouderavond van de oudste en dan weer een uurtje pumpen!
pi_62576676
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:01 schreef vamperotica het volgende:
Ik denk trouwens dat ik vanmiddag maar wat ga goochelen met meer fruit en wat brinta ofzo... Ik kom anders weer onder de 900 cal. uit... Moet zeggen dat ik vanaf een uur of 15.00 wel wat honger krijg...En dan na het avondeten weer Hoewel ik dan best veel groente wegwerk... 's kijken of ik daar wat meer in kan gaan proppen! Zo tot tussen de middag lukt het zonder honger/trek op mn eitjes en fruit.
noten!

Heb jij nou "orginele" Pump DVD's thuis?
pi_62576693
Vanmiddag weer zwemmen! En eens kijken of ik een afspraak kan maken bij het fitnesscentrum.
pi_62576826
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:09 schreef Rigital het volgende:

[..]

noten!

Heb jij nou "orginele" Pump DVD's thuis?
Jaa.. Tuurlijk noten!
Die at ik eerst altijd trouw...Waarom ben ik die nou weer vergeten?

De "echte"
pi_62576837
Dat zou fijn zijn CF onder begeleiding voorzichtig weer wat sporten (anders dan zwemmen).

Ik heb gisteren bijna 7km gelopen in ongeveer 40 minuten, wat neerkomt op zo'n 10km per uur qua snelheid.
Niet heel bruisend, maar voor mijn doen toch wel netjes

De Zeven Heuvelenloop komt steeds dichterbij!
Ja doei.
pi_62577513
quote:
Hmmm eten gaan opzicht wel ok, behalve als ik (ieder!) weekend thuis ben bij mn ouders.
Ik heb zelf altijd redelijk gezond eten in huis (veeeel fruit, redelijk groente, magere zuivel, donker brood, halvarine jam, kipfilet etc.).
Mn ouders hebben echter ALTIJD chocolade in huis, ai ai ai! Verder halfvolle producten, lekkere broodjes etc etc. Heb het idee dat ik er in het weekend alles weer aan eet wat er door de week weer vanaf gaat .

Wil er nu toch wel 3 kilo af, ik jog al een tijdje 2 keer per week en ik boks een keer per week.

Tips?

Edit: ik eet eigenlijk nooit bij MCD oid, vrijwel nooit chips of andere zooi 's avonds. Alleen chocolade in het weekend dus........
Verder drink ik vooral water, weinig drinken waar veel kcal inziten.
Iemand??
  woensdag 22 oktober 2008 @ 11:43:44 #12
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_62577600
TeeVeePee. Ik heb m'n sportkleren al aan en wacht even tot het ontbijt is gezakt en ik kan gaan fitnessen .
pi_62577659
TvP enzo..
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:08:34 #14
159909 -Peach
Prunus persica
pi_62578413
tvp
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:28:37 #15
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62579031
Dat na 20.00 uur niet meer eten vind ik een beetje onzin. Dat ligt toch helemaal aan je ritme? In mijn leven zou het helemaal niet passen omdat ik de helft van de week 's avonds werk, gemiddeld tot een uur of 11, en dan dus ook laat naar bed ga. Ik ga echt geen honger zitten lijden.
Luisteren naar je lichaam blijft voor mij heel belangrijk, zolang je er maar gezond gehoor aan geeft.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_62579092
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 12:28 schreef -Mellow- het volgende:
Dat na 20.00 uur niet meer eten vind ik een beetje onzin. Dat ligt toch helemaal aan je ritme? In mijn leven zou het helemaal niet passen omdat ik de helft van de week 's avonds werk, gemiddeld tot een uur of 11, en dan dus ook laat naar bed ga. Ik ga echt geen honger zitten lijden.
Luisteren naar je lichaam blijft voor mij heel belangrijk, zolang je er maar gezond gehoor aan geeft.
Zal wss ook wel zijn voor mensen met een ritme waarbij je rond 10 / 11 uur naar bed gaat. Als je later naar bed gaat, zal je wss ook wel later op zijn, of langer op zijn.. dan zou ik idd ook gewoon wat meer eten hoor. Honger is niet fijn.
pi_62580417
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:40 schreef runaway het volgende:

[..]

Iemand??
donker brood is niet per defiitie gezonder. Brood moet je dan ook niet op kleur maar op bereidingswijze uitzoeken. Maar er is hier vast iemand die hier meer van weet dan ik die het je precies uit kan leggen

verder moet je je dan ook in het weekend ' gewoon ' inhouden.

Vraag anders of je ouders ook wat extra pure chocolade (76% cacao) willen halen. Hiervan heb je na 2 of 3 blokjes wel genoeg én er zit veel minder vet in.

Zorg vooral dat je een ritme krijgt qua eten.
Ontbijt in ieder geval rond hetzelfde tijdstip met dezelfde basis of wissel twee dingen af als je dit saai vindt.
Knackebrod met pindakaas de ene dag, en de andere dag Brinta bijvoorbeeld.

Zelfde geldt voor lunch en avondeten. Probeer zoveel mogelijk het grootste gedeelte van de maaltijd te laten bestaan uit groente en dan een klein beetje vlees. Dat is in ieder geval wat voor mij heel erg werkt. Vaak zijn er ook dagen dat ik er helemaal geen vlees doorheen gooi.

Neem ook regelmatig tussendoortjes, zoals fruit of wat magere yoghurt. Dit zorgt ervoor dat je op de 'normale' eetmomenten zoals lunch en diner niet heel veel gaat eten omdat je honger hebt.
Je kunt beter tussendoor 2 appels eten dan 's avonds twee grote borden op te scheppen en je te overeten.. de klap van vol zitten komt vaak pas laat aan, en dat merk je pas als het te laat is.

Heb zelf erg moeten wennen aan mn nieuwe eetpatroon, maar inmiddels zit ik na een normaal bord eten wel écht goed vol (niet té, maar gewoon goed vol). Vroeger kon ik in mn eentje 6 miniburrito's op nu écht niet meer en zit ik er na 2 al vol
Ja doei.
pi_62580586
TVP voor inspiratie
en vanmiddag weer het schema doen van SHE en vanavond hiphop dansen
pi_62580605
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:19 schreef motorbloempje het volgende:

donker brood is niet per defiitie gezonder. Brood moet je dan ook niet op kleur maar op bereidingswijze uitzoeken. Maar er is hier vast iemand die hier meer van weet dan ik die het je precies uit kan leggen
Dat klopt. Heel donkerbruin brood wordt, op een enkele uitzondering na, gebakken met moutmeel (gebrand tarwemeel). Dat doet net zoveel voor je als gewone witte tarwebloem: niets.
Ouderwets volkorenbrood is dan een betere keuze. Vol-koren: de hele korrel is gebruikt, dus vezels. Meergranen zegt bijvoorbeeld weer niets over vezelgehalte. Terwijl het wel heel gezond klinkt

Iedereen die er tijd voor heeft en het zich kan veroorloven, zou lekker volkorenbrood van de warme bakker moeten eten. Niet van die laffe, weeige allinson-rommel uit de supermarkt.
quote:
Heb zelf erg moeten wennen aan mn nieuwe eetpatroon, maar inmiddels zit ik na een normaal bord eten wel écht goed vol (niet té, maar gewoon goed vol). Vroeger kon ik in mn eentje 6 miniburrito's op nu écht niet meer en zit ik er na 2 al vol
Erg hč? Ik had gister een bordje chili op, ik zat gewoon propvol. Vroegah at ik met gemak twee borden leeg
pi_62580863
sóms vind ik het wel jammer als ik iets echt ontzettend lekker vind WIL ik gewoon meer, maar doe 't dan echt niet omdat ik het er dan net zo goed weer uitgooi

dus het is een soort zelfbehoud wat ik inmiddels heb ingebouwd

als ik terugkijk naar de tijd dat ik nog alleen woonde en zo'n Knorr Pak burrito's maakte, dat ik begon met 3 (de helft) en dan steeds naar de keuken liep om er nog een te halen, want het was zo lekker

nu heb ik bij twee van die dingen met sla erbij als zoiets van
Ja doei.
pi_62580975
Moet je langzamer eten
pi_62580978
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:40 schreef runaway het volgende:

[..]

Iemand??
Zie de tips van Moblo, die zijn erg goed . Wil ik verder nog aan toevoegen: bepaal welke lekkere dingen bij je ouders 'de moeite waard zijn' om te eten. Een stuk supermarktgebak? Liever laten staan. Moeders zelfgemaakte gebak? Zeker een stuk van nemen, maar geen enorm stuk. Op die manier prioriteiten stellen wat je wel en wat je niet wil eten.

En geef ook aan bij je ouders dat je even op je voeding let/gezonder wil gaan eten. Dan snappen zij waarom je dingen afslaat. De rest is discipline, dat kan alleen jij. Jij bent de enige die dat stuk chocolade kan laten staan.
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 11:01 schreef vamperotica het volgende:
Vamp, je eet veel te weinig voor de hoeveelheid activiteit die je doet. Ik snap dat je graag heel snel wil afvallen, maar met te weinig eten verklooi je alleen je stofwisseling waardoor het op lange termijn alleen maar moeilijker wordt. Ga nou maar gewoon op die 1300 kcal zitten (met die nootjes kom je al in de buurt) en sport erbij, maar niet weer rond de 900. Ga jezelf niet 'uithongeren' .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_62581145
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 10:19 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
In dit topic is het alleen de bedoeling om tips te geven! De hoi/doei/lekker weertje he-post doe je maar ergens anders! Als je toch steun wil omdat het afvallen niet zo lekker gaat door persoonlijke issues ben je van harte welkom in het slank de herfst in topic en als je overgewicht hebt kun je terecht in de dieetclub
Als je interesse vooral bij krachttraining ligt, kun je ook terecht in het bodybuild topic

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]

[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Het vorige deel: (Slanke) Tips voor een goddelijk lichaam ! #1

- Bespreek hier je eet schema's
- Reageer alleen inhoudelijk!
- Heb je DE nieuwe afval methode gevonden, meld hem hier!
- Als je het idee hebt dat iemand het verkeerd aanpakt, zeg het gerust!
- Aub geen post over je man/vriendje/huisdieren/kinderen/collega's
- Heb je trainingstips, post ze hier!

En, stel jezelf natuurlijk even voor !
- Hoe heet je
- Hoe oud ben je (hoef je niet te zeggen )
- Wat is je lengte
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage
- Wat is je doe? Wil je slanker worden? Gespierder? Ga je eerst bulken?
- Wat is je plan van aanpak?
- Wat zijn je valkuilen?
- Doe je ook aan sport? Zo nee, waarom niet?
- Heb je nog overige tips!

Eventueel kun je een foto van je eigen figuur, en een foto van je streef figuur posten! Of als je al een tijdje bezig bent je voor- en na foto's!

Succes iedereen!

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! De OP is hier te vinden.

En voor de mensen met een oogaandoening: GEEN SLOWCHAT!!!

Ok, z'n buikje als mevrouw links, had ik vroeger ook.
En die wil ik weer. Maar eerst maar eens 40 kilo afvallen dan
pi_62581174
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]
Vraag anders of je ouders ook wat extra pure chocolade (76% cacao) willen halen. Hiervan heb je na 2 of 3 blokjes wel genoeg én er zit veel minder vet in.
Meer cacao en dus meer vet, maar minder suiker.
pi_62581438
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:25 schreef ColdFeet het volgende:

Dat klopt. Heel donkerbruin brood wordt, op een enkele uitzondering na, gebakken met moutmeel (gebrand tarwemeel). Dat doet net zoveel voor je als gewone witte tarwebloem: niets.
Ouderwets volkorenbrood is dan een betere keuze. Vol-koren: de hele korrel is gebruikt, dus vezels. Meergranen zegt bijvoorbeeld weer niets over vezelgehalte. Terwijl het wel heel gezond klinkt

Iedereen die er tijd voor heeft en het zich kan veroorloven, zou lekker volkorenbrood van de warme bakker moeten eten. Niet van die laffe, weeige allinson-rommel uit de supermarkt.

Ik heb geloof ik altijd twents volkoren brood van de Ah. Zal het thuis nog eens nazoeken. Is dat een beetje ok?
pi_62581832
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:38 schreef ColdFeet het volgende:
Moet je langzamer eten
ik eet wel echt redelijk snel

ben altijd twee keer zo snel klaar als René, daar moet ik inderdaad veel meer aandacht aan besteden
Ga daar vanavond maar 's mee beginnen
Ja doei.
pi_62581906
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:55 schreef runaway het volgende:

[..]

Ik heb geloof ik altijd twents volkoren brood van de Ah. Zal het thuis nog eens nazoeken. Is dat een beetje ok?
heb je wat aan mn tips?
Ja doei.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:18:05 #28
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_62582063
Wij eten altijd volkoren oerbrood van de AH. Daar zit het hoogste vezelgehalte in dat ik ooit ben tegengekomen (iets van 9 of 12 gram per 100). Erg lekker brood overigens .
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:30:04 #29
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62582429
volkorenbrood van de supermarkt is ook prima, hoeft niet per se van de bakker.
Een aantal supermarkten bakt ook (gedeeltelijk) zelf hun brood. Als je de goede kiest, is het prima te doen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:33:12 #30
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62582532
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik eet wel echt redelijk snel

ben altijd twee keer zo snel klaar als René, daar moet ik inderdaad veel meer aandacht aan besteden
Ga daar vanavond maar 's mee beginnen
Ik heb het ook. Pure bodemdrift is het
Ik doe er wel al enige tijd mijn best voor om langzaam te eten door er heel bewust mee bezig te zijn en het gaat steeds beter moet ik zeggen. Zo kan je er bovendien ook meer van genieten

En je kan ook beter eerst met je groenten beginnen en daarna pas het vlees omdat groenten makkelijker verteren. Zo breng je je maag op gang en verbruik je niet meteen alle energie om een stuk vlees te verteren.
pi_62582594
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 13:55 schreef runaway het volgende:

[..]

Ik ken het niet, ik woon in Belgie. Maar volkoren = goed

Mellow, brood bij de bakker kopen is idd niet noodzakelijk, wel het lekkerst, vaak. Maar ik ben een culisnob
pi_62582657
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:33 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ik heb het ook. Pure bodemdrift is het
Ik doe er wel al enige tijd mijn best voor om langzaam te eten door er heel bewust mee bezig te zijn en het gaat steeds beter moet ik zeggen. Zo kan je er bovendien ook meer van genieten

En je kan ook beter eerst met je groenten beginnen en daarna pas het vlees omdat groenten makkelijker verteren. Zo breng je je maag op gang en verbruik je niet meteen alle energie om een stuk vlees te verteren.
wij eten nagenoeg nooit 'aardappelen-groente-vlees', zeg maar gerust nooit, dus het is altijd al gemixed, dus er valt niet heel veel te veranderen in volgorde
Ja doei.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:40:02 #33
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62582712
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:35 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik ken het niet, ik woon in Belgie. Maar volkoren = goed

Mellow, brood bij de bakker kopen is idd niet noodzakelijk, wel het lekkerst, vaak. Maar ik ben een culisnob
Ik hou ook van lekker brood. Maar ik vind dat van de bakker eigenlijk helemaal niet zo ontzettend anders dan bijv. het zelfgebakken brood van de AH.
Het enige wat ik smerig vind is dat sompige fabrieksbrood.
pi_62582787
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:40 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ik hou ook van lekker brood. Maar ik vind dat van de bakker eigenlijk helemaal niet zo ontzettend anders dan bijv. het zelfgebakken brood van de AH.
Het enige wat ik smerig vind is dat sompige fabrieksbrood.
Oh, maar dan zijn we het helemaal eens. Ik heb het vooral over die vieze goedkope allinson-broden.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:42:43 #35
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62582793
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 14:38 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

wij eten nagenoeg nooit 'aardappelen-groente-vlees', zeg maar gerust nooit, dus het is altijd al gemixed, dus er valt niet heel veel te veranderen in volgorde
Nah, ik eet ook nauwelijks de traditionele hollandse samenstelling. Maar alles door elkaar vind ik niet altijd ideaal.

Je hebt nooit een salade naast je vlees ofzo? je mixt altijd alles door elkaar?
  woensdag 22 oktober 2008 @ 14:47:55 #36
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62582947
Mijn probleem zijn overigens ook de weekenden. Dan ben ik meestal niet thuis en ik pas me eigenlijk altijd aan, dus dat betekent zo nu en dan wel eens gebrek aan groente en iets minder gezond. En als ik op mijn werk met het gezamenlijk personeelseten mee-eet schieten dingen er ook wel eens bij in.

Als ik thuis ben gaat het altijd wel goed.
pi_62586658
Mijn dag ziet er zo uit, aangezien ik me eigen schooltijd bepaal kan het zo zijn dat ik pas om 1uur uit me nest ga

Ontbijt: 1 broodje met glas ontbijtdrinkspul
lunch: meestal 2 broodjes met kaas en boterhamworst, glas drinken erbij
avondeten: wat moekes maakt meestal dus aardappel, stukje vlees, groente en sla.

tussendoortjes: koekje, appel, koffie, energydrink (soms).
pi_62587322
dit is wat ik vandaag gegeten heb, zitten er echt dingen tussen waarvan jullie zeggen nooooo way niet meer doen dat, of gaat het wel een beetje de goede kant op?

ontbijt:
2 witte boerenboterhammen met gebraden gehakt

tussendoor:
appel
water

lunch:
noodles ( pakkie van de toko )
gekookt eitje

tussendoor:
peijnenburg hapklaar volkoren koekreep thingie
bak brinta

avondeten:
stoofpot met lamsvlees en fruit
bakje magere kwark met miss wat honing of suiker

tussendoor:
zakje rijstsnacks ( 200 kcal)

en drinken, water en suikervrije aanmaaklimonade ( slimpie shit)

verlicht mij doe ik het een beetje goed?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_62587408
Ik zou er voor mezelf niet tevreden over zijn, LDG. Veel teveel 'lege' calorieen: wit brood, noodles, koekreep, rijstsnacks... Dat kan véél beter! En moet je per se een toetje, kun je dat niet beter later op de avond eten ipv die rijstsnacks?

Je avondeten lijkt me dan wel weer lekker
pi_62587577
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:17 schreef ColdFeet het volgende:
Ik zou er voor mezelf niet tevreden over zijn, LDG. Veel teveel 'lege' calorieen: wit brood, noodles, koekreep, rijstsnacks... Dat kan véél beter! En moet je per se een toetje, kun je dat niet beter later op de avond eten ipv die rijstsnacks?

Je avondeten lijkt me dan wel weer lekker
ik vond mn koekreep nog wel zo verantwoord met allemaal zaadjes enzo erin.

maar dankje ik heb er wel wat aan.. misschien schuif ik mn toetje wel op ja, tis niet dat ik na het avondeten niet vol genoeg zit dat ik perse een toetje moet ofzo.

weet iemand misschien ook hoe het zit met eierkoeken? staat mij bij dat die niet ongezond zijn, maar is dat weer hetzelfde "lege"calorien verhaal of niet?
pi_62587709
Dubbel, doos
pi_62587742
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:22 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

maar dankje ik heb er wel wat aan.. misschien schuif ik mn toetje wel op ja, tis niet dat ik na het avondeten niet vol genoeg zit dat ik perse een toetje moet ofzo.
Dat 'ie volkoren is, is goed. Maar meestal bevatten die dingen ook nog een berg suiker. Kun je niet een roggebroodje nemen, ofzo?

Ik heb heel lang gedacht dat een toetje een essentieel onderdeel van de maaltijd is, maar het tikt qua kcal best aan en je kunt eigenlijk wel zonder. NB: ik heb het dan over de routineuze yoghurt/vla enzo na het eten. Als je me na een lekker etentje tiramisu voorzet, ben ik niet zo principieel
Als het je om de zuivel te doen is, kun je beter een keer tussendoor Brinta of kwark eten, dat vult ook meteen lekker
pi_62588554
goed; terugkomend op het brood. Ik heb Twents donker volkoren.
Voedingswaarde per 100 gr:
energie: 240 kcal
eiwit: 13 gram
Koolhydraten:38 gr
waarvan suikers: 3,5 gr
Vet: 4,0 gram
waarvan verzadigd, 0,8 gr
Voedingsvezel: 6,5 gram
natrium: 0,5 gram

Naar mijn idee een heel goed brood, lekker ook nog !!! Of zit ik er helemaal naast?

@ Motorbloempje:
  woensdag 22 oktober 2008 @ 18:04:22 #44
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62588657
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:22 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

weet iemand misschien ook hoe het zit met eierkoeken? staat mij bij dat die niet ongezond zijn, maar is dat weer hetzelfde "lege"calorien verhaal of niet?
Er zit iig wel een hoop suiker in eierkoeken volgens mij, maar dat weet ik niet zeker want ik eet het nooit.
Ik kan me in iig niet voorstellen dat er iets in zit wat je nodig hebt.
pi_62588712
Eierkoeken zijn inderdaad he-le-maal nergens goed voor. Nou ja, ze zijn lekker met veel aardbeienjam en een kledder slagroom
pi_62588772
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 17:13 schreef littledrummergirl het volgende:
verlicht mij doe ik het een beetje goed?
Zoals CF al zei: je hebt veel 'lege' kcal (dingen waar wel kcal en suikers in zitten, maar weinig voedingsstoffen). Probeer wit brood te vervangen door volkoren. Ik weet niet hoe slank gebraden gehakt is, er zijn veel slanke soorten vlees-broodbeleg (kipfilet etc). Noodles klinken veel gezonder dan ze zijn, maar is net zo goed gezond als wit brood: er zit bijna niets in, buiten koolhydraten. Daarbij voeg je aan noodles olie toe. Een eetlepel olie bevat schrikbarend veel kcal.

Je koek bevat misschien wel pitjes, maar dat is juist om het er gezond uit te laten zien, het bevat verder snelle koolhydraten en daar houdt het bij op. Van snelle koolhydraten krijg je snel weer honger en moet je dus meer eten op een dag om voldaan te blijven. Lees ook even de laatste bladzijde van het vorige Tips-topic . Staan veel adviezen in over tussendoortjes die wél verantwoord zijn, en waarom koeken etc dat niet zijn.

Tip als je wil afvallen: weg met kant-en-klaar dingen uit pakjes. Zit veel meer rotzooi in dan je zou denken en ongemerkt eet je veel meer kcal dan je zou willen en kom je alsnog niet aan al je nuttige voedingsstoffen.

Veel succes
pi_62589160
LDG, ik zag in het tajine-topic je recept. Lekker! Maar easy on the fruit-met-siroop: wat een suikerbom!

Word je de kritiek al zat?
pi_62590523
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 18:25 schreef ColdFeet het volgende:
LDG, ik zag in het tajine-topic je recept. Lekker! Maar easy on the fruit-met-siroop: wat een suikerbom!

Word je de kritiek al zat?
dat van die siroop zei ik net tegen vriendje was ik net een beetje goed bezig ( voor mijn doen was mijn eten van vandaag al best netjes )
maar we maken van alles de helft ofzo he, we zijn maar met twee dus dan word het al 125 g suiker in totaal ( niet dat ik daardoor minder binnen krijg maar het bekt al beter)
  woensdag 22 oktober 2008 @ 19:25:10 #49
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62590746
Je kunt de suiker evt. ook door honing vervangen, dat zal in dat recept erg goed gaan denk ik. Maar neem dan wel echte honing, want de meeste honing is vermengd met suiker.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 19:48:27 #50
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_62591518
Uit nieuwsgierigheid even voor mezelf op een rijtje zetten wat ik vandaag heb gegeten:

Ontbijt: Twee dubbele boterhammen (dat is voor mij zelfs veel), 1 met roomkaas en 1 met komijnenkaas. Kopje koffie en Multivitaminensap.
Lunch: Bakje cruesli, dubbele boterham met komijnenkaas. Sap.
Tussendoor: Twee (choco)koekjes en thee.
Avondeten: Vegetarische pasta en water.
Late night snack : Cruesli.

Is dit veel of slecht? Ik heb vandaag overigens wel intensief gesport, dan eet ik altijd wat meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlaatschaaP op 22-10-2008 19:54:01 ]
pi_62591959
Roomkaas en komijnenkaas en multivitaminesap: vet en suiker

Cruesli: suiker

ik zou het zelf anders aanpakken, ondanks het feit dat je gesport hebt...

thee en water drinken, evt. koffie.
20+ kaas nemen in plaats van volle kaas en de roomkaas skippen.

Niet verkeerd bedoeld hoor, maar toen ik erachter kwam wat er in een plak kaas (voorgesneden) zit (vorige week) ben ik over op 20+ en slankie smeerkaas
Ja doei.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:04:56 #52
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_62592097
Dat roomkaas slecht is had ik inderdaad verwacht. Dat eet ik sowieso zelden, 1 keer in de maand ofzo. Is multisap dat geen toegevoegde suikers heeft nog steeds slecht? Er zitten wel natuurlijke suikers in, maar ik weet niet of je lichaam daar anders mee om gaat oid. Komijnenkaas laat ik alleen niet staan, daar vind ik het veel te lekker voor. Ook heb ik al een keer die Slankiekaas geprobeerd, gatverdamme! Niet te eten .
pi_62592206
Suiker is suiker, of het nou toegevoegd is of niet. In fruit(sap) zit gewoon veel suiker, dus is het verstandig om wat anders te drinken . Alternatief voor cruesli is muesli. Moet je er geen suiker bij gooien trouwens, dan is het effect weer weg, zoet het dan liever met zoetstof.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:09:09 #54
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62592260
ik voel me heel erg alleen tussen al die vrouwen hier
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_62592319
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:07 schreef Chicolate het volgende:
Suiker is suiker, of het nou toegevoegd is of niet. In fruit(sap) zit gewoon veel suiker, dus is het verstandig om wat anders te drinken . Alternatief voor cruesli is muesli. Moet je er geen suiker bij gooien trouwens, dan is het effect weer weg, zoet het dan liever met zoetstof.
eensch

muesli moet ook maar weer 's gehaald worden hier, ben de knackebrodjes wel weer even zat 's ochtends... morgen sowieso maar gekookte eitjes nemen
Ja doei.
pi_62592344
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:09 schreef BarraCupraCuda het volgende:
*zet zware stem op*

hoefnie hoor
Ja doei.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:11:42 #57
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_62592368
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:07 schreef Chicolate het volgende:
Maar waarom wordt er hier dan wel zo aangeraden veel fruit te eten? Ik heb vandaag bijvoorbeeld geen stuk fruit op, maar wel een glas fruitsap. Is dat eerste dan zo vreselijk gezond en het tweede zo ongezond?

Ik zoet m'n cruesli nooit trouwens, en muesli vind ik ook niet lekker .
pi_62592437
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:11 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Maar waarom wordt er hier dan wel zo aangeraden veel fruit te eten? Ik heb vandaag bijvoorbeeld geen stuk fruit op, maar wel een glas fruitsap. Is dat eerste dan zo vreselijk gezond en het tweede zo ongezond?

Teveel fruit is ook niet goed natuurlijk
En als ik het goed heb heb je heel veel fruit nodig wil je sap krijgen (weet ik nog toen ik een allergische reactie kreeg van versgeperste sinaasappelsap)
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:15:55 #59
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_62592520
Ik heb 't pak er even bijgepakt . Er zit 19,2gram in per 200ml. Is dat dan dus veel?
pi_62592593
hoeveel KCal per 100ml?
Ja doei.
pi_62592608
edit

Oke zit lekker te klooien hier
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:21:46 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62592750
* Brighteyes leest ook mee voor de tips...
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:23:26 #63
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_62592820
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:17 schreef motorbloempje het volgende:
hoeveel KCal per 100ml?
92 per 200.
pi_62592890
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 19:25 schreef -Mellow- het volgende:
Je kunt de suiker evt. ook door honing vervangen, dat zal in dat recept erg goed gaan denk ik. Maar neem dan wel echte honing, want de meeste honing is vermengd met suiker.
Dat maakt geen bal uit; het gezondheidseffect van honing is verwaarloosbaar en het bevat vrijwel evenveel energie als gewone suiker.
pi_62592988
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:15 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik heb 't pak er even bijgepakt . Er zit 19,2gram in per 200ml. Is dat dan dus veel?
Da's dus 10% suiker Dat lijkt mij wel veel, ja. 19,2 gram is een eetlepel met kop!

Bovendien, fruitsap mist de vezels van het fruit. Geen goed idee dus. Een lekkere versgeperste jus op zaterdag is OK, maar elke dag een glas fruitsap of meer... Dat zou ik niet doen, als je af wilt vallen.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:31:25 #66
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_62593105
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:28 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Da's dus 10% suiker Dat lijkt mij wel veel, ja. 19,2 gram is een eetlepel met kop!

Bovendien, fruitsap mist de vezels van het fruit. Geen goed idee dus. Een lekkere versgeperste jus op zaterdag is OK, maar elke dag een glas fruitsap of meer... Dat zou ik niet doen, als je af wilt vallen.
Vezels krijg ik zonder fruit ook ruim voldoende binnen. Ach, zoals ik al eerder aangaf ben ik niet van plan te gaan dieten maar het is wel fijn om te weten wat nou 'schadelijk' is op zo'n dag .
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:39:33 #67
63684 DakDuuf
to do, or toedeloe
pi_62593347
Wat ik mij zit af te vragen.

Waarom eet men niet "gewoon"3 maaltijden per dag? Dat zou toch genoeg moeten zijn/wezen?

Enne, thee/koffie zonder suiker honing of wat dan ook.
Stop met de light producten of vruchtendrankjes, in 1 glas multivit van de aldi *bv* zit evenveel energie als 1 pot rodekool.

Ow, en veel sporten, maak het vooral leuk.
Ga fietsen met een vriend/vriendin, romantisch schaatsen, ga samen wandelen.
Beter vol overtuiging fout, dan twijfelachtig goed
pi_62593497
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:39 schreef DakDuuf het volgende:

Veel sex
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:52:19 #69
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62593812
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:25 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dat maakt geen bal uit; het gezondheidseffect van honing is verwaarloosbaar en het bevat vrijwel evenveel energie als gewone suiker.
Ik ben geen deskundige, maar volgens mij is echte honing echt wel een stuk beter dan suiker.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:54:51 #70
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62593908
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:11 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Maar cruesli bevat van zichzelf al veel suiker.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 20:57:24 #71
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_62593982
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:54 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Maar cruesli bevat van zichzelf al veel suiker.
Snapte ik. Ik reageerde alleen op het toevoegen van extra suiker bij de muesli .
pi_62594009
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:52 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Ik ben geen deskundige, maar volgens mij is echte honing echt wel een stuk beter dan suiker.
Ook echte honing bestaat hoofzakelijk uit suikers, uit mijn hoofd iets van 80%. De rest is water en een incidenteel sporenelementje en wat vitamines, ja. Maar het blijft gewoon suiker.
Er is niets op tegen om honing te gebruiken ipv suiker, maar het is een beetje overdreven om honing als 'het gezonde alternatief voor suiker' te bestempelen.
  woensdag 22 oktober 2008 @ 21:26:33 #73
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62595033
Hmm ok, ik was echt in de veronderstelling dat het gezonder was.
pi_62595089
Ik post ook even een eetlijstje

O: aardbeienyoghurt met muesli

T: appel
T: 3 heksenhyl dropjes (zwak punt!)

L: roerbakken runderreepjes en broccoli, witte rijst, sla, glas cranberrysap

T: kom havermout met rozijnen + kaneel

T: volkoren bolletje met 20+ kaas

'D': twee handjes gemengde noten

Ik heb op ma en woe altijd 's avonds college, van 17.00 tot 20.00, echt zo'n rottijd. Daarvoor heb ik nog geen zin in eten en daarna vind ik het net weer te laat. O.a. vandaar dat ik een warme lunch heb gehad, en het avondeten min of meer heb overgeslagen..

Vandaag goed boodschappen gedaan en alleen maar gezonde dingen in huis gehaald, volgens mij komt het wel goed
That's what happens when you play catch without arms
pi_62601362
Zo... Mn totale calorieinname zat op 1217 vandaag.
Zat alleen wel veel chocola bij...Dat nog ff omzetten in noten ofzo en dan is Vampje best tevreden!
(Alleen ga ik nu dus meer sporten en val dan dus in een andere activiteitsniveau denk ik)
pi_62604150
Dat denk ik dan wel. Dat je moeite hebt voldoende te eten... Volgens mij hebben veel mensen het omgekeerde probleem

En dat je die DVD's zelf hebt lijkt me erg handig als moeder van 3(?) kinderen.

@PF: kun je in de OP die buik van die derde foto herstellen?
pi_62604368
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 00:43 schreef vamperotica het volgende:
Zat alleen wel veel chocola bij...Dat nog ff omzetten in noten ofzo en dan is Vampje best tevreden!
(Alleen ga ik nu dus meer sporten en val dan dus in een andere activiteitsniveau denk ik)
Dat denk ik ook wel. En je zit zelfs nu nog zo'n 600 kcal onder je onderhoudsniveau ... probeer toch nóg meer te eten als je zo stevig gaat sporten. Gelukkig bevatten noten vrij veel kcal .
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:25:20 #78
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62608116
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 00:43 schreef vamperotica het volgende:
Wat eet jij dan ontzettend weinig. Zeker als je bedenkt dat daar ook nog chocola bijzit.
pi_62608478
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:25 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Wat eet jij dan ontzettend weinig. Zeker als je bedenkt dat daar ook nog chocola bijzit.
Valt op zich wel mee volgens mij....
Gister was het
O: 2 eitjes
T: 1 kiwi
L: 200gr yoghurt, 30 gr brinta en 15 gr lijnzaad
T : melkchocola ( 25 gram) en een kiwi
D: 365gram snijbonen en een stukkie vis van 133 gram
Drinken: 1 glas cola en water

Volgens http://www.caloriechecker.nl/
Kom ik dan op 1217 calorietjes. (of da ding jokt gewoon en ik zit op meer dan 3000 calorieėn, da kan ook natuurlijk!

Vandaag ga ik dat sowieso niet halen denk ik...
Vanmorgen geen tijd gehad om iets te eten en tot nu toe druk geweest....
Zo maar beginnen met wat yoghurt...En dan misschien een eitje tussendoor ofzo ( moet nog noten gaan halen trouwens!)

Vanavond brocolli met weer wat vis...

[ Bericht 2% gewijzigd door vamperotica op 23-10-2008 13:04:45 ]
  donderdag 23 oktober 2008 @ 12:49:24 #80
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62608779
ja dat vind ik nog steeds weinig. Daar zit cola en chocola bij!
pi_62608858
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 09:26 schreef Rigital het volgende:
Dat denk ik dan wel. Dat je moeite hebt voldoende te eten... Volgens mij hebben veel mensen het omgekeerde probleem

Nou... Toen ik het dik zijn zat genoeg was om serieus wt te gaan doen ( zo'n drie weken geleden) vrat ik alles wat los en vast zat ( hele repen chocola, zakken chips, pakken koek, 4 boterhammen per maaltijd, friet mét tig snacks enzo.....)
Heb het ff moeilijk gehad met het minderen, had gierende honger en viel erg vaak terug in de oude gewoontes....
Sinds begin deze week gaat het makkelijker moet ik zeggen... Té makkelijk zelfs...Ik moet er soms echt aan denken om wat te eten...Hoewel, zo na de lunch is het wel wat moeilijker, maar dat is vaak niet eens echt honger/trek maar meer het gewoontegevoel.

Yup.... Uitkomst hoor, die DVD's! ( en ze zijn makkelijk te vinden heur)Zeker voor deze moeder van 5 kids!
pi_62608905
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:49 schreef -Mellow- het volgende:
ja dat vind ik nog steeds weinig. Daar zit cola en chocola bij!
Qua calorieėn is het inderdaad wat weinig, maar qua eetmomenten en hoeveelheden valt het wel mee toch?
pi_62609372
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:53 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Qua calorieėn is het inderdaad wat weinig, maar qua eetmomenten en hoeveelheden valt het wel mee toch?
Nee, de hoeveelheden zijn ook weinig. Zeker in de ochtend vraag ik me af of je echt geen honger hebt of last krijgt van duizelingen.
quote:
Heb het ff moeilijk gehad met het minderen, had gierende honger en viel erg vaak terug in de oude gewoontes....
Gierende honger is niet ok, ook niet als je wil afvallen . Je merkt het zelf nu al: je vergeet bijna om te eten, omdat het hongergevoel volledig verdwijnt. Je komt van een punt dat je heel erg veel at, en nu heb je wel het andere uiterste te pakken.

Edit: als je me vervelend of betweterig vindt, gewoon zeggen he . Maar maak me een beetje druk om je.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 13:12:58 #84
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62609408
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:53 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Nja, ik heb weinig verstand van dit soort dingen. Maar als je de cola en de chocola weghaald blijft er weinig over. En er zitten ook vooral dingen bij die nauwelijks vullen. Ik zou zefl wat meer 'stevig' voedsel missen, zoals bijv. een dikke bruine boterham.

Misschien kan je beter iets gezonds eten dat goed vult, zodat je niet zo'n trek in chocola krijgt?
  donderdag 23 oktober 2008 @ 13:14:46 #85
85962 ioko
I Appear Missing
pi_62609453
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:09 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Nou, ok dan. Ik zit toch al te lurken, dus dan kan ik net zo goed meedoen.

- Hoe oud ben je: 28
- Wat is je lengte: 1.85
- Wat is je gewicht/bmi/maten/vetpercentage: 94 kilo, BMI: 27,5, vetpercentage 21%.
- Wat is je doel? Ik wil lichter worden. BMI zal bij mij nooit erg laag worden door mijn bouw, maar 25 moet te
halen zijn. Daarbij wil ik graag op 86 kilo uitkomen, met een vetpercentage van rond de 18%.
- Wat is je plan van aanpak? 2 a 3 keer in de week vetverbranding en krachttraining. Daarnaast onderdelen
uit het SHE-dieet (na de middag geen koolhydraten meer, geen lege koolhydraten, honger stillen met
amandelen)
- Wat zijn je valkuilen? Valkuil is dat ik mezelf makkelijk kan overtuigen dat ik geen zin heb om te sporten, en
dat ik in de weekenden minder eenvoudig kan bepalen wat ik eet.
- Doe je ook aan sport? Sporten doe ik in een fitnesscentrum: cardio/vetverbranding op een crosstrainer en
daarnaast een aantal krachtoefeningen. Ik wil deze gaan uitbouwen naar losse gewichten. Zwemmen doe ik ook graag, maar daar vindt ik het bepalen van mijn hartslag weer lastig (nodig voor vetverbranding).
- Heb je nog overige tips! Voor de tips lees ik mee. Heb wel wat kennis over voedingsstoffen en goed eten,
dus vanuit die hoek kun je commentaar van me verwachten.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  donderdag 23 oktober 2008 @ 13:16:34 #86
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_62609494
Eten jullie nooit brood ofzo .
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 13:16:43 #87
85962 ioko
I Appear Missing
pi_62609498
quote:

Waarom eet men niet "gewoon"3 maaltijden per dag? Dat zou toch genoeg moeten zijn/wezen?

Door vaker kleinere porties te eten houdt je je verbranding op gang.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_62609512
quote:

Enne, thee/koffie zonder suiker honing of wat dan ook.
Stop met de light producten of vruchtendrankjes, in 1 glas multivit van de aldi *bv* zit evenveel energie als 1 pot rodekool.

Omdat meerdere kleine maaltijden over de gehele dag de verbrandingsoven in je lichaam blijft aanwakkeren. Je metabolisme versnelt en dat zorgt ervoor dat je weer wat extra kcal erbij verbrandt.

En idd, vruchtendrankjes en andere rommel is iets wat gewoon niet in een afslankdieet thuishoort. Er zijn ook genoeg artikelen te vinden over light producten die aspartaam bevatten. Hierin valt te lezen dat je hersenen verward raken door de kunstmatige zoetstof aspartaam.
quote:
Door een wrede en ironische wending van het lot, veroorzaakt aspartaam juist aankomen in gewicht. Phenylalanine en asparaginezuur, dat voorkomt in aspartaam, stimuleert de afgifte van insuline. Snelle, sterke stijging van insuline verwijderd alle suiker uit de bloedstroom en slaat het op als vet. Dit kan hypoglycaemie veroorzaken en daardoor het verlangen naar suiker. Daar komt nog bij dat het is bewezen dat het de door koolhydraten veroorzaakte synthese van de neurotransmitter serotonine onderdrukt, die signaleert dat het lichaam verzadigd is. Onderdrukken van serotonine leidt tot een verlangen naar voedsel, verhoogde koolhydraat consumptie en uiteindelijk, aankomen in gewicht. In een recent onderzoek, veroorzaakte het omschakelen naar een aspartaam-vrij dieet een gewichtsverlies van ongeveer 19 pond.
Je kunt dus beter nog gewone cola drinken (maar dan met mate), dan veel cola-light. Veel mensen denken omdatdat cola-light geen suiker bevat, het je ook niet dikmaakt. Daarom drinken ze het veel meer dan normaal.

Ik blijf bij mijn simpele, doch effectieve bootcamp style dieet: Geen gekke drankjes, gewoon water, klaar. Zelfs ik, die ipv afvallen massa wil bijzetten skipt al die fancy drankjes. Het is gewoon allemaal rommel. Heb je dorst, dan drink je water. Zo simpel is het, en zeker als je wilt afvallen.
pi_62609554
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 13:16 schreef ioko het volgende:

[..]

Door vaker kleinere porties te eten houdt je je verbranding op gang.
Ach, ook op drie maaltijden per dag blijft die prima op gang, hoor. Heeft erg te maken met persoonlijke voorkeuren. Daarnaast worden veel mensen een beetje 'flauw' van zoveel tijd tussen twee maaltijden.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 14:15:02 #90
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62611110
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 13:17 schreef benchMarc het volgende:

[..]

Omdat meerdere kleine maaltijden over de gehele dag de verbrandingsoven in je lichaam blijft aanwakkeren. Je metabolisme versnelt en dat zorgt ervoor dat je weer wat extra kcal erbij verbrandt.

En idd, vruchtendrankjes en andere rommel is iets wat gewoon niet in een afslankdieet thuishoort. Er zijn ook genoeg artikelen te vinden over light producten die aspartaam bevatten. Hierin valt te lezen dat je hersenen verward raken door de kunstmatige zoetstof aspartaam.
[..]

Je kunt dus beter nog gewone cola drinken (maar dan met mate), dan veel cola-light. Veel mensen denken omdatdat cola-light geen suiker bevat, het je ook niet dikmaakt. Daarom drinken ze het veel meer dan normaal.

Ik blijf bij mijn simpele, doch effectieve bootcamp style dieet: Geen gekke drankjes, gewoon water, klaar. Zelfs ik, die ipv afvallen massa wil bijzetten skipt al die fancy drankjes. Het is gewoon allemaal rommel. Heb je dorst, dan drink je water. Zo simpel is het, en zeker als je wilt afvallen.
Heel fijn hoor, van die aspartaam. Maar wat is je bron?
pi_62613082
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:15 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Heel fijn hoor, van die aspartaam. Maar wat is je bron?
Beetje googlen en je komt vanalles tegen:

http://www.aspartaam.nl/artikelen/gevaar.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Aspartame_controversy

Er zijn, zoals bij ieder onderzoek wel weer het geval is, net zoveel voor als tegens te vinden als je lang genoeg zoekt. Het vreemde is ook dat aspartaam voorheen jaren verboden was en opeens toegelaten werd. Het zal mij niks verbazen als hier commerciėle motieven achter zitten.

Als je eenmaal begint te zoeken zie je door de bomen het bos niet meer. In dit geval ga ik mijn gevoel achterna en dat is dat ik die vervangende stofjes niet zo makkelijk vertrouw. Als ik moet kiezen tussen de water, of een iets lekker drankje met gekke vervangende stoffen, dan kies ik toch voor water.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 16:24:39 #92
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62614995
Ja ik blief ook geen aspartaam. Er is dan wel nog niet bewezen dat het slecht voor je zou zijn, maar dat het gezond is heeft men vooralsnog ook nog niet bewezen.

Ik geloof iig niet dat het goed voor je kan zijn, en heb dan liever suiker of niks. Ik vind light producten sowieso meestal maar smerig.
pi_62615004
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 13:11 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Nee, de hoeveelheden zijn ook weinig. Zeker in de ochtend vraag ik me af of je echt geen honger hebt of last krijgt van duizelingen.
[..]

Gierende honger is niet ok, ook niet als je wil afvallen . Je merkt het zelf nu al: je vergeet bijna om te eten, omdat het hongergevoel volledig verdwijnt. Je komt van een punt dat je heel erg veel at, en nu heb je wel het andere uiterste te pakken.

Edit: als je me vervelend of betweterig vindt, gewoon zeggen he . Maar maak me een beetje druk om je.
Nee hoor, juist lief!
Maar juist 's morgens heb ik absoluut geen honger. Tot de middag is er niets aan de hand ( misschien omdat ik eerder ook vaak pas 's middags iets at?)
Zo net na het middageten had ik toen ik net begon echt moeite om niet nog wat te eten te pakken, wat dan ook ( snoep, of gezond) . At 's middags ook een salade waar je normaal de hele dag op kon teren en bleef daarna wel trek in vanalles houden... Dan ging er vaak ook van alles naar binnen! Maar op een gegeven moment (na een week of 2 denk ik) werd dat gewoon minder. Zin in "lekkers" heb ik heus nog wel, maar dan pak ik een kiwi ofzo en dan is dat lege gevoel echt weg. Ik krijg dan vaak pas weer een hongerig gevoel als ik ga koken.
Last van duizelingen heb ik ook nooit gehad.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 16:27:28 #94
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_62615074
Helpt het niet om 's ochtends vloeibare dingen te eten? Dat je bijvoorbeeld die yoghurt met brinta of whatever 's morgens eet en dan smiddags die eitjes op 2 volkorenboterhammen. Dan zit je wel even vol denk ik, en heb je ook meteen iets gezonds gegeten.
pi_62625001
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 20:52 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Tafelsuiker/sacharose smaakt iets minder zoet dan honing (fructose), zodat je er iets minder van hoeft te gebruiken. Echt heel veel gezonder is honing niet, voor kleine kinderen kan het zelfs schadelijk zijn.
pi_62625072
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 09:26 schreef Rigital het volgende:

Ja dat lukte dus niet en ik ben nu pas terug dus is het al te laat.. Ik vraag wel of het nog anders kan..
pi_62641305
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 13:16 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Ik niet zo veel
pi_62641852
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 13:16 schreef MisterJ.Lo het volgende:
ik lunch altijd met lekkere volkoren boterhammen, of pistoletjes in het weekend. Ik doe niet aan crackers
pi_62646207
Van brood blijf ik honger houden
pi_62646263
Ik vind brood niet zo lekker Alleen als het lekker, kakelvers volkorenbrood is. Maar dat blijft het niet zo lang
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')