Op maandagavond geeft dezelfde instructrice ook power yoga. Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik dat eens ga proberen. Misschien vind ik de balance dan ook minder interessant.quote:Op woensdag 19 november 2008 08:57 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Ik heb 2 keer bodybalance gedaan en vond het eigenlijk een beetje teleurstellend, maar dat komt ook doordat ik een tijd poweryoga heb gedaan en dat is veel heftiger. Bij bodybalance had ik niet echt heel erg het idee dat ik mijn spieren aan het rekken was. En die les mills lessen zijn enorm Amerikaans, en 'ontspanning voor lichaam en geest' (yoga, tai chi etc is toch best 'zweverig' of zo) en les mills... dat gaat in mijn gedachten niet samen om de een of andere reden.
Daarom doe ik yogaoefeningen vaak thuis
08.00 : 1 of 2 gekookte eitjes; indien gewenst boterhammetje ( volkoren ) erbijquote:Op maandag 1 december 2008 23:08 schreef zquing het volgende:
Heeft iemand goede linkjes voor dieeten, nu ik anderhalf keer mn lichaamsgewicht heb gesquat wordt 't eens tijd dat ik ga afvallen....... Ik wil niet meer zo vet zijn
melk niet maar wel yoghurt? waarom?quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:24 schreef Soholero het volgende:
[..]
08.00 : 1 of 2 gekookte eitjes; indien gewenst boterhammetje ( volkoren ) erbij
10.00 : bakje magere yoghurt of vitalinea ( is fruityoghurt zit in 8 kleine bakjes, geen suiker/vet )
12.00 : lunch met kip of salade of 2 volkoren boterhammen pindakaas of een soepje met een volkorenbol.
14.00 : wat ongezouten nootjes; liefst amandelen. Neem tot je genoeg hebt.
16.00 : boterham appelstroop of een fruitsalade of 2 stuks fruit( in elk geval iets met natuurlijke suikers ) Vermijd bananen, die leveren teveel energie.
18.00 : avondeten; wat voornamelijk moet bestaan uit groenten en vlees/vis .Alleen groenten kan natuurlijk ook . Denk aan een salade met gegrilde groenten, een groentensoep of groentenschotel.
NIET DOEN: Aardappels, pasta, dingen die uit pakjes komen. Tevens alles wat geen vis, groente of mager vlees is.
20.00 : laatste snack; wat alleen uit eiwitten mag bestaan; dus echt geen suiker of fruit meer.
Dit kan zijn een handje noten; wat yoghurt , kwark, een eitje of een stukje magere kaas.
Drank :
Wodka mag je drinken. In wodka zitten geen koolhydraten of suikers. Let wel op dat er flink wat alcohol in zit en uiteindelijk gaat ook dat naar je buik. Alle andere dranksoorten zijn verboden. Ook in het weekend. (Rode) wijn kun je weer drinken als je op gewicht bent.
Verder alleen water, koffie of thee zonder suiker.
WAT MAG NIET:
Aardappels
Pasta
Wit brood
Voorverpakte rommel; zelfs vleeswaren uit de supermarkt niet, behalve de kipfilet en de rosbief.
( in de vleeswaren van de super zit veel suiker, check voor de lol de verpakking maar eens )
Likeurs/mixdrankjes
Frisdranken
Light producten waar ipv vet, heel veel suiker in zit. LEES DE VERPAKKINGEN!
Margarines. Alles weggooien, kutspul. Roomboter mag wel.
Melk
Suiker ( koop een pot zoetstof )
Boodschappen standaard:
Veel noten; pecan noten, amandelen ( mag je onbeperkt ) hazelnoten,
Vis, kip, rund ( mager )
Groenten ( zoveel mogelijk groen )
Fruit : appels, citrusvruchten, ananas ( heeel slim ) Ananas is een natuurlijk vetverbrander. Dagelijks eten is een must.
Olie/Azijn ( zelf dressings maken dus )
Kruiden
Brood: volkoren of zuurdesem
Magere yoghurt/kwark
Eieren ( veel! )
Knoflook
Zeezout. Keukenzout weggooien graag
Molen voor zeezout
Wodka
Ik heb dit ge-copypaste, dit staat ergens op dit forum.
Bij mij werkt het goed, ik volg in grote lijnen dit dieet. Ik sport 3 keer per week en slik CLA capsules van Bio-T.
Al met al ben ik een kledingmaat kleiner en 3 kg. lichter na 2 maanden. En ik ben een stuk strakker.
Succes!
Nice! En blijf volhouden hequote:Op dinsdag 2 december 2008 17:42 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
De eerste stap is gezet, ik heb mij ingeschreven bij de sportschool!
Toen ik zei dat ik mij ook meteen weer uit wou schrijven zeiden ze dat ik elke maand een mailtje kreeg met hoevaak ik geweest was en dat ze berichtjes gingen sturen als ik er niet zo vaak meer benquote:Op dinsdag 2 december 2008 18:31 schreef Q_Orianka het volgende:
[..]
Nice! En blijf volhouden heNiet zoals ik soms anderhalve maand skippen
Dat doen ze bij ons ook, maar ik kreeg na een maand een mail dat ik 4 slagroomijsjes verbrand had... lekker motiverend! (dus, als ik 4 keer per maand géén slagroomijsje neem dan is het ook goedquote:Op dinsdag 2 december 2008 18:32 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Toen ik zei dat ik mij ook meteen weer uit wou schrijven zeiden ze dat ik elke maand een mailtje kreeg met hoevaak ik geweest was en dat ze berichtjes gingen sturen als ik er niet zo vaak meer ben
quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:46 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Vrijdag krijg ik begeleiding en neem ik het schema van rigital mee!
Nee ik heb hem verteld dat ik mijn eigen schema's hebquote:Op donderdag 4 december 2008 10:16 schreef Rigital het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of je het leuk gaat vinden.
Houd er rekening mee dat je instructeur met een standaard-schemaatje apparaten/cardio aan komt zetten. Geef dan aan dat je een strak lijf wilt en lekker sterk wilt worden.
Succes!
Daar kun je op trainen alleen zal daar wel wat extra spiermassa bij ontstaan dus het is een moeilijke keus. Ik zeg zelf altijd, wat wil je ermee doen? Anders is het misschien wel beter om functioneel sterk te zijn zodat je in je dagelijks leven gewoon overal tegenaan kan. Daar kun je heel goed op trainen zonder er flinker van te worden (dit gebeurd overigens niet zomaar er zal een degelijk voedings en trainings schema bij gehouden moeten worden wil je dit bereiken en dan nog praat ik in jaren).quote:Op donderdag 4 december 2008 17:11 schreef NoralyZ het volgende:
Ik heb vandaag ook weer lekker gesport!
Alleen heb ik heel snel flinke spierontwikkeling, als in, ik zie er snel gespierd uit maar er zit niet zoveel kracht in. Ik vind dat wel een beetje vervelend, ik krijg bijv flinke biceps en ik vind dat niet echt charmant als meisje
. Ook mijn buikspieren kan je in blokjes onderverdelen.. nog net niet zichtbaar. Terwijl ik geen laag vetpercentage heb. Ik vind het ook wel irritant dat ik er dan wel sterk uitzie, maar het niet echt ben. Ik wil sterk zijn.
Valt wel mee denk ik, zowiezo als je aan pompen bent gaat er meer bloed naar je spieren toe --> ze zwellen wat op. Spier aankomen doe je ook niet meteen (al weet ik niet hoe lang je al degelijk sport), eerst gaat het lichaam water vasthouden bij je spieren om de zenuwgeleiding te verbeteren, dat maakt qua volume ook wat uit.quote:Op donderdag 4 december 2008 17:11 schreef NoralyZ het volgende:
Ik heb vandaag ook weer lekker gesport!
Alleen heb ik heel snel flinke spierontwikkeling, als in, ik zie er snel gespierd uit maar er zit niet zoveel kracht in. Ik vind dat wel een beetje vervelend, ik krijg bijv flinke biceps en ik vind dat niet echt charmant als meisje
. Ook mijn buikspieren kan je in blokjes onderverdelen.. nog net niet zichtbaar. Terwijl ik geen laag vetpercentage heb. Ik vind het ook wel irritant dat ik er dan wel sterk uitzie, maar het niet echt ben. Ik wil sterk zijn.
Nee, ik kijk naar mijn spieren voordat ik beginquote:Op donderdag 4 december 2008 19:32 schreef Koert het volgende:
[..]
Valt wel mee denk ik, zowiezo als je aan pompen bent gaat er meer bloed naar je spieren toe --> ze zwellen wat op. Spier aankomen doe je ook niet meteen (al weet ik niet hoe lang je al degelijk sport), eerst gaat het lichaam water vasthouden bij je spieren om de zenuwgeleiding te verbeteren, dat maakt qua volume ook wat uit.
Je wilt sterk worden? Pompen dan met je donderVoor specifiekere tips over echt sterker worden moet je bij anderen zijn, ik train vooral kracht-uithoudingsvermogen
en beetje absolute kracht, maar ik mag ook niet aankomen.
En?quote:Op vrijdag 5 december 2008 08:00 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Vandaag is de dag. Mijn eerste echte fitness les (van dit millennium)
Lijkt me goed! Je zou wat meer herhalingen kunnen doen (15 i.p.v. 10 of wat je nu ook doet). Overigens vind ik een (beetje) sterke vrouw er 10x beter/vitaler/gezonder uitzien (en ook aantrekkelijker) dan bv. zo'n anorexia geval.quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:14 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
Nee, ik kijk naar mijn spieren voordat ik begin. Maar goed, ik vind het lekker om te sporten en wil graaaag sterker worden, dus ik ga er gewoon mee door... Als ik het echt 'te' vind worden zie ik dan wel weer.
Ik doe nu per onderdeel 2x15. En je hebt helemaal gelijk hoor, ik wil ook niet zo dun zijn, dat zal ik ook nooit wordenquote:Op vrijdag 5 december 2008 16:47 schreef Rigital het volgende:
[..]
Lijkt me goed! Je zou wat meer herhalingen kunnen doen (15 i.p.v. 10 of wat je nu ook doet). Overigens vind ik een (beetje) sterke vrouw er 10x beter/vitaler/gezonder uitzien (en ook aantrekkelijker) dan bv. zo'n anorexia geval.
Wie mooi wil zijn moet pijn lijdenquote:Op zondag 7 december 2008 12:27 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Twee dagen na het fitnessen voel ik mijn armen nog steeds een beetje! En ik heb het onzalige idee om zo te gaan hardlopen
Het voelde echt goed en lekker! En er lopen alleen maar studenten rond dus het uitzicht was ook redelijk aangenaam
als combinatie niet, appart zijn ze over het algemeen goed te doenquote:Op zondag 7 december 2008 14:19 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
En anders drink ik wel koffie/aspirine/alcohol
Maar dat is denk ik niet zo goed..
cafeine en aspirine samen zijn dan weer wel lekkerquote:Op zondag 7 december 2008 14:19 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
En anders drink ik wel koffie/aspirine/alcohol
Maar dat is denk ik niet zo goed..
Opeens is je spierpijn wegquote:Op zondag 7 december 2008 14:50 schreef SHE het volgende:
[..]
cafeine en aspirine samen zijn dan weer wel lekker
Ik train uitsltuitend met barbells en dumbells. Allereerst omdat ik een vrouw ben en ten tweede omdat ik een veel betere controle heb over de contractie/oefening als ik met losse gewichten train.quote:Op dinsdag 18 november 2008 16:38 schreef Rigital het volgende:
Zijn er eigenlijk al mensen met losse gewichten (dumbbells / barbells) aan het trainen? Of zit iedereen nog op de apparaten?
Wat heeft het vrouw-zijn met het trainen met losse gewichten te maken?quote:Op zondag 7 december 2008 14:54 schreef SHE het volgende:
[..]
Ik train uitsltuitend met barbells en dumbells. Allereerst omdat ik een vrouw ben... [...]
Of brood van de natuurwinkel, dat haal ik altijd. Daar zit geen suiker in (bij de supermarkt zit er wel vaak suiker of glucose in) en daar weet je zeker dat er genoeg vezels in zitten. Meergranen is daar echt meergranen, en zuurdesem is gezonder dan 'gewoon' witbrood.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:25 schreef ColdFeet het volgende:
Iedereen die er tijd voor heeft en het zich kan veroorloven, zou lekker volkorenbrood van de warme bakker moeten eten. Niet van die laffe, weeige allinson-rommel uit de supermarkt.
Vrouwen moet sowieso met losse gewichten trainen; dit omdat de anatomie van vrouwen anders in elkaar zit.quote:Op maandag 8 december 2008 09:24 schreef Rigital het volgende:
[..]
Wat heeft het vrouw-zijn met het trainen met losse gewichten te maken?![]()
Ik zie eerder een negatieve correlatie; het zijn toch vaak de vrouwen die lekker veilig op de apparaten blijven ztten (als ze al van de cardio-apparatuur af komen).
Hmm; erg vervelend. Ik heb geen idee. Misschien iemand anders (SHE?)quote:Op maandag 1 december 2008 13:25 schreef Soholero het volgende:
Mijn SI gewricht zit op slot
wéééh!
Ik kan nu mijn programma niet meer volgen, trouwens ik kan niet eens mijn eigen sokken aandoen :-(
Vanochtend naar de huisarts geweest, morgen naar de fysiotherapie. Pijnlijk hoor, mijn onderrug, mijn bil en soms mijn been.
Vandaag gezwommen en bij de sportschool advies gevraagd: kan ik íets doen om niet mijn hele conditie kwijt te raken?
Ja zeiden ze, je kunt lichte cardio doen, op 60 á 70%van je normale hartslag.
Dat betekend, fietsen, crosstrainer ...
Iemand nog andere tips voor me?
Hoe kom ik hier 't snelst vanaf, wie heeft dit ook gehad en zijn er nog andere vormen van sport die ik wél kan doen nu?
Even voor de duidelijkheid: wij zitten volledig op 1 lijn...quote:Op maandag 8 december 2008 15:49 schreef SHE het volgende:
[..]
Vrouwen moet sowieso met losse gewichten trainen; dit omdat de anatomie van vrouwen anders in elkaar zit.
Wij maken in verhouding minder testo aan, waardoor het fatsoenlijk trainen van de spier een absolute must is om een optimale cosmetische verandering te verkrijgen.
Dat jouw ervaring is dat vrouwen niet van de apparaten weg te krijgen zijn, klopt. Ik ben volgens mij ook 1 van de weinige instructeurs die ze er heel hard vanaf trapt.
De meeste sportscholen hebben gewoon geen fatsoenlijk personeel in dienst en helaas leven vrouwen met het idee dat ze weg kunnen komen met wat cardiovasculair geneuzel en wat laffe hupsjes in een aerobics klasje.
Shit; iemand heeft door waarom ik krachttraining met losse gewichten voor vrouwen zo promoot...quote:KT & free weight is de way to go; en als elke vrouw dat in de oren knoopt zullen we komende zomer een heel mooi uitzicht hebben op het strand
nee, met fietsen bedoel ik fietsen. Anders had ik het wel spinnen genoemd.quote:Op maandag 8 december 2008 16:50 schreef Koert het volgende:
Ik neem aan dat je met fietsen spinnen bedoeld. Pas op met zadelhoogte, zadel te hoog betekent pijn aan de achterkant van de knie. Knie moet in uiterste stand nog lichtjes gebogen zijn, let op je voet die niet horizontaal zit maar ietwat schuiner. Klik hier voor een voorbeeldje.
Oh, gelukkig maakt dat niets uit voor m'n post.quote:Op maandag 8 december 2008 16:52 schreef SHE het volgende:
[..]
nee, met fietsen bedoel ik fietsen. Anders had ik het wel spinnen genoemd.
quote:Op maandag 8 december 2008 20:11 schreef NoralyZ het volgende:
Ik ga morgen body pumpen, en ik vraag me af of ik dat kan combineren met cardio (op de apparaten). Kan ik dat beter voor of na de body pump doen?
Overigens, in de normale fitness doe ik altijd 10 minuutjes infietsen om spieren een beetje warm te krijgen, dan wat stretchen etc, vervolgens alle krachtoefeningen en daarna mn cardio, dus het lijkt me het meest logisch om de cardio na body pump te doen.
Of doe ik het nu helemaal fout en raden jullie me wat anders aan?
Ok, doe ik dat! Dankjewel!quote:Op maandag 8 december 2008 20:18 schreef Koert het volgende:
[..]
Nope, heb je goed. Omdat je met bodypump al wat koolhydraten verbrandt slaat je cardio beter aan. Dat iig een van de vele redenen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |