abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62964284
Als je er ook in het dagelijks leven last van hebt zou je kunnen overwegen er mee naar een fysiotherapeut te gaan.
  Vis een optie? woensdag 5 november 2008 @ 11:22:08 #177
70532 loveli
N
pi_62964434
quote:
Op woensdag 5 november 2008 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb geen idee maar wil ook wel wat opdruktips:

is het verstandig om te beginnen vanuit je knieën en langzaam over te gaan op écht opdrukken?

écht opdrukken houd ik gewoonweg nog niet vol namelijk
Ik ben zeker geen expert, maar op je knieën opdrukken is nauwelijks te vergelijken met 'echt' opdrukken. Gewoon beginnen met 5 keer opdrukken en dan langzaam opbouwen. Goed opletten dat je je rug recht houdt. En als je niet meer gewoon kunt opdrukken, dan nog een paar keer op je knieën er achteraan, dat moet dan nog wel lukken.

Misschien helpt het om jezelf te belonen? Een zoon van mijn oude judoleraar kon net tien keer opdrukken, tot 'ie van pa een gulden per keer zou krijgen na een maand. Meneer kon 30 dagen later 200 keer opdrukken.
crap in = crap out
pi_62964694
ja, dat het niet te vergelijken is wéét ik, maar als ik mezelf niet eens 2 keer opgedrukt krijg moet ik toch érgens beginnen neem ik aan wil ook mn spieren niet overbelasten en zulks

en belonen? Ik ben geen kind meer de beste beloning is dan al het feit dat ik mezelf kan opdrukken
Ja doei.
pi_62964920
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:22 schreef loveli het volgende:

Misschien helpt het om jezelf te belonen? Een zoon van mijn oude judoleraar kon net tien keer opdrukken, tot 'ie van pa een gulden per keer zou krijgen na een maand. Meneer kon 30 dagen later 200 keer opdrukken.
Oeh, nu wil ik ook opdrukken eens kijken of mijn vent me wil sponsoren
  Vis een optie? woensdag 5 november 2008 @ 11:43:43 #180
70532 loveli
N
pi_62964997
Niet eens twee keer? Doe je het dan wel goed? Volgens mij zou je als beginner er toch wel 5 moeten kunnen halen. Toen ik weer begon deed ik er met moeite tien, wat later twintig en nu heb ik net als Vamp (en net als in the old days) last van m'n polsen.
crap in = crap out
pi_62965054
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:16 schreef Rigital het volgende:
Als je er ook in het dagelijks leven last van hebt zou je kunnen overwegen er mee naar een fysiotherapeut te gaan.
Misschien dat ik dat maar eens moet doen ja...
Ik hád er niet veel last van....zo af en toe eens een keer...
Maar merk dat het nu met de bodypump wel erger wordt.
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_62965107
ik zei toch dat ik een echte kneus was op kracht-gebied
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 5 november 2008 @ 11:52:26 #183
70532 loveli
N
pi_62965214
Stug vol blijven houden, dan maar met twee keer beginnen. En beloof jezelf toch maar een Scottoiler als je er tien kunt
crap in = crap out
pi_62965241
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
ik zei toch dat ik een echte kneus was op kracht-gebied
Als je echt wilt kunnen opdrukken: oefenen, oefenen!
Eerst op je knieën. Gaat dat steeds beter, dan kun je het op je tenen proberen.
Regelmatig krachttraining helpt je hier ook bij (en het helpt je aan een nog mooier figuur).
pi_62965263
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:52 schreef loveli het volgende:
Stug vol blijven houden, dan maar met twee keer beginnen. En beloof jezelf toch maar een Scottoiler als je er tien kunt
Heb nu een cardan, dus heb niet veel aan zo'n ding

ik beloof me dan liever een all-road dan ga ik wel door tot de 500
Ja doei.
  Vis een optie? woensdag 5 november 2008 @ 12:23:56 #186
70532 loveli
N
pi_62965964
Had ik moeten weten.
crap in = crap out
pi_62966283
Opdrukken, krijg je daar nu echt brede schouders van, of is dat een fabeltje?
Ik deed het een paar weken geleden zo'n 3x per week, en kon tot 30 x achter elkaar. Leuk Maar toen stopte ik, dus denk dat ik nu 10 of heel misschien max 15 kan... :s
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_62968804
quote:
Op woensdag 5 november 2008 07:20 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Hoe groot was jij ook al weer?
Klein... :-)

Ik ben 1.62
I'm on a seafood diet... when I see food, I eat it
pi_62969125
Ik heb maandag gefitnessed en ge-zonnebankt, vandaag mijn eerste groepsles meegedaan, body-balance en daarna sauna genomen. Vrijdag weer fitnessen en weer zonnebank.
Ik ben goed beziiiiiiiiiig!
Ben nu een bak met sla een het eten en vanavond weer groenten roerbakken met rundvleesjes.
pi_62969593
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:16 schreef Soholero het volgende:
Ik heb maandag gefitnessed en ge-zonnebankt, vandaag mijn eerste groepsles meegedaan, body-balance en daarna sauna genomen. Vrijdag weer fitnessen en weer zonnebank.
Ik ben goed beziiiiiiiiiig!
Ben nu een bak met sla een het eten en vanavond weer groenten roerbakken met rundvleesjes.
!!!
Heb je een goed fitnessschema?
pi_62969906
quote:
Op woensdag 5 november 2008 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb geen idee maar wil ook wel wat opdruktips:

is het verstandig om te beginnen vanuit je knieën en langzaam over te gaan op écht opdrukken?

écht opdrukken houd ik gewoonweg nog niet vol namelijk
Ja vanaf je knieën beginnen is een optie. Anders kan je ook met je handen op een tafel beginnen met opdrukken. Hoe verticaler je staat hoe makkelijker het is, hoe horizontaler hoe moeilijker.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_62975322
Dames (en heren): past u wel op voor het PDS (Pink Dumbbell Syndrome)?
pi_62978017
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:06 schreef Soholero het volgende:

[..]

Klein... :-)

Ik ben 1.62
Dan ben ik gewoon een hele centimeter groter!!

[sub]Dacht eik dat jij groter was![/sub
Oeps... slowchat...

Snel een tip....
Uhm....
Uhm...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_62980754
Nu hoor ik steeds verschillende verhalen van mensen, de eene zegt dat het beter is om (als je dr vanuit gaat dat iemand 3x per week fitnessed) om om de dag een spiergroep te trainen, dus dag 1 borst + rug , dag 2 schouders + armen en dag 3 benen (ik noem maar wat) maar anderen zeggen weer gewoon om elke dag een full body exercise te doen, comments?
.mwep
pi_62981249
Volgens mij was 't beter om als beginner iedere dag full body te doen en later per spiergroep
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_62981647
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:38 schreef got.rice het volgende:
Nu hoor ik steeds verschillende verhalen van mensen, de eene zegt dat het beter is om (als je dr vanuit gaat dat iemand 3x per week fitnessed) om om de dag een spiergroep te trainen, dus dag 1 borst + rug , dag 2 schouders + armen en dag 3 benen (ik noem maar wat) maar anderen zeggen weer gewoon om elke dag een full body exercise te doen, comments?
Beide zijn twee bekende opties. Je zou ook kunnen indelen op boven- en onderlichaam. Het hangt voornamelijk af van wat je doel is, welke indeling voor jou het beste is. Daarnaast is echter ook van belang hoeveel herhalingen en sets je doet.

Maar goed, voor mensen die proberen af te vallen, waar dit topic voor is, is de beste keuze denk ik fullbody. Met fullbody is het niet zo erg als je een keer mist aangezien je elke training elke spier gebruikt. (Beter is natuurlijk als je niks mist ) Ook zal je wat minder last hebben van spierpijn dan als je op één dag alleen maar je borstspier traint. Als laatste zal een fullbody-workout je stofwisseling méér verhogen dan de andere optie, zeker als je elke keer de grote spieren gebruikt: benen & rug. Het trainen van de grotere spiergroepen heeft ook nog eens een groter spieropbouwend effect op de rest van het lichaam.

De split waarbij je slechts 1 spiergroep per training doet, is meer bedoelt voor mensen die een zo groot mogelijk spiermassa willen kweken. Hangt ook weer af van de indeling van de training zelf, maar globaal is het wel zo.

Oh en voor beginners is fullbody de enige serieuze optie. Zal best zijn dat veel fitness-leraren de nieuwelingen gelijk op een split-schema zetten, het is algemeen bekend dat die lui er helemaal niks van afweten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_62983526
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:43 schreef loveli het volgende:
Niet eens twee keer? Doe je het dan wel goed? Volgens mij zou je als beginner er toch wel 5 moeten kunnen halen. Toen ik weer begon deed ik er met moeite tien, wat later twintig en nu heb ik net als Vamp (en net als in the old days) last van m'n polsen.
Ik kan er ook echt maar 1. Daarna staan mijn borstspieren in brand en zak ik door mijn armen. Op de bedrand kan ik er 2, voordat ik hetzelfde probleem heb. Nu doe ik een oefening voor borstspieren met mn dumbels. Het helpt een klein beetje, kan er nu 4 op de bedrand ...

Ik kan wel heel veel dingen (zwaar en langdurig) tillen, maar dat zijn zeker weer andere spieren?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_62997787
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:32 schreef Rigital het volgende:

[..]

!!!
Heb je een goed fitnessschema?
Mij fitnessssssschema:

10 min. loopband
10 min. crosstrainer
10 min. roeien
10 min. fietsen
daarna een rondje spieren (buik, armen, benen, billen, borst, schouders enz.) in ongeveer 20 minuten

en dat 2 keer per week
(en gisteren dus een extra les body balance waar ik nu spierpijn van heb want dat is echt om de spieren lang te maken, lenigheid dus)

Vandaag heb ik wel een shitdag trouwens want ik voel me dikker en logger dan ooit, ik heb echt een nijlpaarden dag, zo kun je je af en toe voelen he?!

@vamperotica: nem jij één hele centimeter groter? Als ik 1 hele cm. groter zou zijn zou mijn BMI onder 25 zijn :-) Nu is ie 25,08...... whhaahiihooeee
pi_62998021
Ik wil er nog geen nieuw topic voor openen maar dit klinkt toch wel heel erg positief:

http://www.elsevier.nl/we(...)en-toch-afvallen.htm
pi_62998738
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:22 schreef Soholero het volgende:

[..]

Mij fitnessssssschema:

10 min. loopband
10 min. crosstrainer
10 min. roeien
10 min. fietsen
daarna een rondje spieren (buik, armen, benen, billen, borst, schouders enz.) in ongeveer 20 minuten

en dat 2 keer per week
Tsja. Ik vind het geen geweldig schema. Heeft een instructeur je dit schema gegeven? Ik zou het accent meer op het rondje spieren leggen. Waarom? Klik hier. En een voorbeeldschema voor in de sportschool vind je hier.
quote:
(en gisteren dus een extra les body balance waar ik nu spierpijn van heb want dat is echt om de spieren lang te maken, lenigheid dus)

Vandaag heb ik wel een shitdag trouwens want ik voel me dikker en logger dan ooit, ik heb echt een nijlpaarden dag, zo kun je je af en toe voelen he?!
Ik heb er natuurlijk niet echt verstand van, maar zou het met je cyclus te maken kunnen hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')