Ik ben zeker geen expert, maar op je knieën opdrukken is nauwelijks te vergelijken met 'echt' opdrukken. Gewoon beginnen met 5 keer opdrukken en dan langzaam opbouwen. Goed opletten dat je je rug recht houdt. En als je niet meer gewoon kunt opdrukken, dan nog een paar keer op je knieën er achteraan, dat moet dan nog wel lukken.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb geen idee maar wil ook wel wat opdruktips:
is het verstandig om te beginnen vanuit je knieën en langzaam over te gaan op écht opdrukken?
écht opdrukken houd ik gewoonweg nog niet vol namelijk
Oeh, nu wil ik ook opdrukkenquote:Op woensdag 5 november 2008 11:22 schreef loveli het volgende:
Misschien helpt het om jezelf te belonen? Een zoon van mijn oude judoleraar kon net tien keer opdrukken, tot 'ie van pa een gulden per keer zou krijgen na een maand. Meneer kon 30 dagen later 200 keer opdrukken.
Misschien dat ik dat maar eens moet doen ja...quote:Op woensdag 5 november 2008 11:16 schreef Rigital het volgende:
Als je er ook in het dagelijks leven last van hebt zou je kunnen overwegen er mee naar een fysiotherapeut te gaan.
Als je echt wilt kunnen opdrukken: oefenen, oefenen!quote:Op woensdag 5 november 2008 11:48 schreef motorbloempje het volgende:
ik zei toch dat ik een echte kneus was op kracht-gebied
Heb nu een cardan, dus heb niet veel aan zo'n dingquote:Op woensdag 5 november 2008 11:52 schreef loveli het volgende:
Stug vol blijven houden, dan maar met twee keer beginnen. En beloof jezelf toch maar een Scottoiler als je er tien kunt
Klein... :-)quote:Op woensdag 5 november 2008 07:20 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Hoe groot was jij ook al weer?
quote:Op woensdag 5 november 2008 14:16 schreef Soholero het volgende:
Ik heb maandag gefitnessed en ge-zonnebankt, vandaag mijn eerste groepsles meegedaan, body-balance en daarna sauna genomen. Vrijdag weer fitnessen en weer zonnebank.
Ik ben goed beziiiiiiiiiig!
Ben nu een bak met sla een het eten en vanavond weer groenten roerbakken met rundvleesjes.
Ja vanaf je knieën beginnen is een optie. Anders kan je ook met je handen op een tafel beginnen met opdrukken. Hoe verticaler je staat hoe makkelijker het is, hoe horizontaler hoe moeilijker.quote:Op woensdag 5 november 2008 09:24 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb geen idee maar wil ook wel wat opdruktips:
is het verstandig om te beginnen vanuit je knieën en langzaam over te gaan op écht opdrukken?
écht opdrukken houd ik gewoonweg nog niet vol namelijk
Dan ben ik gewoon een hele centimeter groter!!quote:
Beide zijn twee bekende opties. Je zou ook kunnen indelen op boven- en onderlichaam. Het hangt voornamelijk af van wat je doel is, welke indeling voor jou het beste is. Daarnaast is echter ook van belang hoeveel herhalingen en sets je doet.quote:Op woensdag 5 november 2008 20:38 schreef got.rice het volgende:
Nu hoor ik steeds verschillende verhalen van mensen, de eene zegt dat het beter is om (als je dr vanuit gaat dat iemand 3x per week fitnessed) om om de dag een spiergroep te trainen, dus dag 1 borst + rug , dag 2 schouders + armen en dag 3 benen (ik noem maar wat) maar anderen zeggen weer gewoon om elke dag een full body exercise te doen, comments?
Ik kan er ook echt maar 1. Daarna staan mijn borstspieren in brand en zak ik door mijn armen. Op de bedrand kan ik er 2, voordat ik hetzelfde probleem heb. Nu doe ik een oefening voor borstspieren met mn dumbels. Het helpt een klein beetje, kan er nu 4 op de bedrandquote:Op woensdag 5 november 2008 11:43 schreef loveli het volgende:
Niet eens twee keer? Doe je het dan wel goed? Volgens mij zou je als beginner er toch wel 5 moeten kunnen halen. Toen ik weer begon deed ik er met moeite tien, wat later twintig en nu heb ik net als Vamp (en net als in the old days) last van m'n polsen.
Mij fitnessssssschema:quote:Op woensdag 5 november 2008 14:32 schreef Rigital het volgende:
[..]
![]()
![]()
!!!
Heb je een goed fitnessschema?
Tsja. Ik vind het geen geweldig schema. Heeft een instructeur je dit schema gegeven? Ik zou het accent meer op het rondje spieren leggen. Waarom? Klik hier. En een voorbeeldschema voor in de sportschool vind je hier.quote:Op donderdag 6 november 2008 13:22 schreef Soholero het volgende:
[..]
Mij fitnessssssschema:
10 min. loopband
10 min. crosstrainer
10 min. roeien
10 min. fietsen
daarna een rondje spieren (buik, armen, benen, billen, borst, schouders enz.) in ongeveer 20 minuten
en dat 2 keer per week
Ik heb er natuurlijk niet echt verstand van, maar zou het met je cyclus te maken kunnen hebben?quote:(en gisteren dus een extra les body balance waar ik nu spierpijn van heb want dat is echt om de spieren lang te maken, lenigheid dus)
Vandaag heb ik wel een shitdag trouwens want ik voel me dikker en logger dan ooit, ik heb echt een nijlpaarden dag, zo kun je je af en toe voelen he?!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |