Meet anders je maten, en vergelijk die, van sporten kom je ook aan, spieren wegen zwaarder dan vet! En in 10 dagen mag je hooguit 1 a 2 kilo verwachten, anders ga je veel te snel, vooral als je er ook nog krachttraining bij doet!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:58 schreef Alison het volgende:
Ik ben nu 10 dagen echt bezig met afvallen en dacht, ik ga weer eens op de weegschaal staan. Weeg ik gewoon EXACT hetzelfde!
Heb 7 van de 10 dagen gesport (hardlopen of bodyfit of fietsen).
Heb alle dagen (op één na) onder de 2000 kcal gegeten, gemiddeld 1750 per dag.
Waarom is er niks vanaf? Is dit spieropbouw? Verwacht ik te vroeg resultaten? Of moet ik toch nog meer minderen qua eten? Help
Ten eerste is 10 dagen is veel te weinig om al merkbare verschillen te zien. Ten tweede bouw je weinig tot geen spieren op met cardio-workouts. Ten derde is de weegschaal minder belangrijk dan de spiegel, nietwaar?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:58 schreef Alison het volgende:
Ik ben nu 10 dagen echt bezig met afvallen en dacht, ik ga weer eens op de weegschaal staan. Weeg ik gewoon EXACT hetzelfde!
Heb 7 van de 10 dagen gesport (hardlopen of bodyfit of fietsen).
Heb alle dagen (op één na) onder de 2000 kcal gegeten, gemiddeld 1750 per dag.
Waarom is er niks vanaf? Is dit spieropbouw? Verwacht ik te vroeg resultaten? Of moet ik toch nog meer minderen qua eten? Help
Ah oke, ik wist niet precies wat bodyfit was. Ik denk dat dergelijke oefeningen je wel wat sterker zullen maken maar die intimiderende apparaten zijn effectiever. Nog effectiever zijn de losse gewichten (als je gym die heeft). Losse gewichten moet je immers zelf stabiel houden terwijl je bij de meeste apparaten een vaste beweging doorgaat waarbij je enkel kracht hoeft te zetten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:05 schreef Alison het volgende:
Bedankt voor de reacties!
En wat betreft krachttraining, in mijn uurtje bodyfit (2 a 3x p/w) zit altijd een serie oefeningen ingebouwd met gewichten. Ik kies altijd die van 8 kilo, dat is op dit moment het maximale waarmee ik de oefeningen volhoud. Daarnaast doen we ook push-ups en andere grondoefeningen waarbij je op kracht wordt getraind. Is dit voldoende krachttraining? Of zal ik maar eens écht de gym induiken en aan die ietwat intimiderende apparaten gaan hangen?
quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:58 schreef SHE het volgende:
Och god...de aspartaam idioten hebben dit topic ook al gevonden.
Ja jongens, van aspartaam ga je dood, krijg je drie lullen en een paardenkop.
Niet doen hoor
Anyway; honing is niet gezonder dan suiker. Sterker nog, het is suiker. De zogenaamde 'gezonde' aspecten van honing zijn zo marginaal dat je kilo's ervan zou moeten wegwerken voor enig voordeel.
Niet doen dus.
schat waar is je snor?quote:Op zondag 26 oktober 2008 17:12 schreef motorbloempje het volgende:
* motorbloempje zet weer een lage stem op
"nee hoor! *
toen ik nog echt fanatiek aan muay thai deed dronk ik niet..quote:Op zondag 26 oktober 2008 18:54 schreef 100% Tukker het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met alcohol en het behouden van een goddelijk lijf? Bier en suikerhoudende pruttel is natuurlijk not done voor een goddelijk lijf... maar wat wél? Ik lees overal dat wodka en jenever geen dikmakers zijn. Wat denken de healthfreaks hier? Want ik lust op z'n tijd wel een lekkere borrel...
Verder een TVP. Wil deze week weer eens beginnen met hardlopen. En verder doe ik huis-tuin-en-keuken krachttraining.
Beetje alcohol kan echt geen kwaad. Als je moet afvallen is het natuurlijk wel iets waar je rekening mee moet houden, maar van één keer in de week een keertje aardig zuipen ga je niet aan ten onder.quote:Op zondag 26 oktober 2008 19:48 schreef 100% Tukker het volgende:
Niet drinken is geen optie. Het leven moet natuurlijk wel een beetje leuk blijven... zo'n total verbot is ook niet echt motiverend. Wodka en rum dus...
Cola (light) en andere frisdranken drink ik zelden. Slechts water, koffie en thee.
overdrijven is ook een vak.quote:Op zondag 26 oktober 2008 16:58 schreef SHE het volgende:
Och god...de aspartaam idioten hebben dit topic ook al gevonden.
Ja jongens, van aspartaam ga je dood, krijg je drie lullen en een paardenkop.
Niet doen hoor
Als je ff terugleest, ik zit hier ookquote:Op zondag 26 oktober 2008 17:10 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ik zuip als jaren aspartaam houdende frisdrank...
niets aant handje..
ben ik nog steeds de enige gast hier?![]()
![]()
quote:Op maandag 27 oktober 2008 09:14 schreef ioko het volgende:
[..]
Als je ff terugleest, ik zit hier ook.
Hey sis!!quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:20 schreef Soholero het volgende:
Hallo!
Naam: Suus
Leeftijd: 31
Lengte: 1.62
Gewicht: 66 kg
Streefgewicht: 58 kg
Betekend dus dat ik 8 kg. ga afvallen en wel met een of ander SHE dieet wat ik van mijn zus kreeg.
ik ben 4 jaar geleden van 75 naar 57 kg gegaan. Dat was erg goed van mezelf, ik ga het nu weer proberen omdat ik na die afvalrace van toen, toch weer wat ben aangekomen in de afgelopen 4 jaren...
Is er iemand die al wat positieve verhalen kan vertellen mbt tot dit dieet? Ik doe het nu sinds 4 dagen en het bevalt prima. Ik sport 2 á 3 keer per week. (incl. sauna en zonnebank...heerijk!)
quote:
quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:19 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
In dit topic is het alleen de bedoeling om tips te geven! De hoi/doei/lekker weertje he-post doe je maar ergens anders!
Niet alle functies in je lichaam kunnen naar behoren worden uitgevoerd. Reparaties aan beschadigde cellen (volkomen normaal bij sporten) gebeuren niet of gebrekkig. Je lichaam gaat in de spaarstand waardoor het zoveel mogelijk (energie) probeert te conserveren. Indien je niet aan krachttraining doet zal het lichaam ook spieren gaan afbreken omdat de aminozuren nodig zijn voor eerdergenoemde reparaties en andere processen. Onder de juiste omstandigheden kunnen je vetlagen bovendien buiten schot blijven en val je enkel (of vooral) spieren af.quote:
Ik doe ook krachttraining, maar wel thuis.quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:12 schreef waht het volgende:
[..]
Niet alle functies in je lichaam kunnen naar behoren worden uitgevoerd. Reparaties aan beschadigde cellen (volkomen normaal bij sporten) gebeuren niet of gebrekkig. Je lichaam gaat in de spaarstand waardoor het zoveel mogelijk (energie) probeert te conserveren. Indien je niet aan krachttraining doet zal het lichaam ook spieren gaan afbreken omdat de aminozuren nodig zijn voor eerdergenoemde reparaties en andere processen. Onder de juiste omstandigheden kunnen je vetlagen bovendien buiten schot blijven en val je enkel (of vooral) spieren af.
Hoeveel zit je precies onder je onderhoud? Als je normaal 1500kcal nodig hebt is het nog te doen, maar als je 2500kcal nodig hebt lijkt het mij niet helemaal verantwoord.
http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.aspquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:30 schreef Birra het volgende:
[..]
Ik doe ook krachttraining, maar wel thuis.
Ik weet niet wat mijn onderhoud is?
idd starvation is niet een mannier om af te vallen... wanneer je nu weer normaal gaat eten vliegen de kilo's er weer bij aanquote:Op maandag 27 oktober 2008 11:12 schreef waht het volgende:
[..]
Niet alle functies in je lichaam kunnen naar behoren worden uitgevoerd. Reparaties aan beschadigde cellen (volkomen normaal bij sporten) gebeuren niet of gebrekkig. Je lichaam gaat in de spaarstand waardoor het zoveel mogelijk (energie) probeert te conserveren. Indien je niet aan krachttraining doet zal het lichaam ook spieren gaan afbreken omdat de aminozuren nodig zijn voor eerdergenoemde reparaties en andere processen. Onder de juiste omstandigheden kunnen je vetlagen bovendien buiten schot blijven en val je enkel (of vooral) spieren af.
Hoeveel zit je precies onder je onderhoud? Als je normaal 1500kcal nodig hebt is het nog te doen, maar als je 2500kcal nodig hebt lijkt het mij niet helemaal verantwoord.
zie hierboven:quote:
Hoe weet je wat er bij hun thuis als hollandse pot wordt gezien?quote:Op maandag 27 oktober 2008 13:04 schreef kwakveense het volgende:
als je "een bord hollandse pot" as avond eten eet zit je toch al gauw een stuk hoger in je calorieën hoor!
Eet je ook fruit?quote:
Weet er niet veel vanaf, maar is deze niet beter?quote:Op maandag 27 oktober 2008 11:39 schreef waht het volgende:
[..]
http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.asp
Is niet precies goed maar is een richtlijn. Er zou eigenlijk onderscheid moeten worden gemaakt tussen vetmassa, wat weinig calorieën in rust verbruikt en vet vrije massa, wat veel calorieën in rust verbruikt.
quote:
Ja die is ook prima, ik heb gewoon de eerste de beste link gekopieerd die ik met google kon vinden.quote:Op maandag 27 oktober 2008 19:25 schreef runaway het volgende:
[..]
Weet er niet veel vanaf, maar is deze niet beter?
http://www.calorieteller.nl/ideaal_gewicht_berekenen.html
Daar zit wel waarheid in ja. Eigenlijk is zowel eiwit als (gezond) vet is belangrijker tijdens het afvallen dan koolhydraten. Je kan uit eiwitten en vet koolhydraten maken, andersom is echter niet mogelijk. Uit vet worden onder andere essentiële delen van lichaamscellen gemaakt en daarnaast ook hormonen, eiwit heeft eenzelfde essentiële functie. Koolhydraten zijn over het algemeen alleen nuttig voor energie. Maar dat betekent niet dat een koolhydraat-vrij dieet het beste zou zijn. Afgezien van het feit dat het vrijwel onmogelijk is om geen enkel koolhydraat binnen te krijgen, vervullen koolhydraten ook andere functies naast energie.quote:ps. klopt het dat je je eiwit-inname altijd gelijk moet houden? Dus bij afvallen alleen minder koolhydraten en vet moet eten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |