abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62999127
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:49 schreef Rigital het volgende:

[..]

Tsja. Ik vind het geen geweldig schema. Heeft een instructeur je dit schema gegeven? Ik zou het accent meer op het rondje spieren leggen. Waarom? Klik hier. En een voorbeeldschema voor in de sportschool vind je hier.

Het is een idee inderdaad om te beginnen met de krachttraining en die langer aan te houden dan 20 min. Maar ik moet wel eerst warm zijn voordat ik begin met de krachttraining. Toch maar 10 min. roeien eerst ofzo?
Dat sportschool voorbeeld krijg ik niet te zien als ik op de link klik.
[..]

Ik heb er natuurlijk niet echt verstand van, maar zou het met je cyclus te maken kunnen hebben?
Grrrrr.... das een héééééél gevaarlijke opmerking, daar mag niemand iets over zeggen en zéker geen man! Al is het nog zo duidelijk dat die negatieve, dikke gedachte één keer per maand opspeelt: het ligt NIET aan mijn cyclus!!!
Ik kan ontploffen als ik verdrietig of chagrijnig ben en iemand zegt 'oh je moet zeker ongesteld worden..' lekker makkelijke oplossing.
Euh, no offence verder
Maar je moet het er niet meer over hebben

Ingewikkeld he? Vrouwen?
I'm on a seafood diet... when I see food, I eat it
pi_62999200
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:49 schreef Rigital het volgende:

[..]

Tsja. Ik vind het geen geweldig schema. Heeft een instructeur je dit schema gegeven? Ik zou het accent meer op het rondje spieren leggen. Waarom? Klik hier. En een voorbeeldschema voor in de sportschool vind je hier.
[..]

Ik heb er natuurlijk niet echt verstand van, maar zou het met je cyclus te maken kunnen hebben?
Je hebt er inderdaad niet echt verstand van, anders had je wel geadviseerd om krachttraining voor je cardio te doen ;-) (no offence hoor, kusje erop) Beetje opwarmen voor de gewichten is oke, maar cardio na je krachttraining is effectiever:

- je hebt al energie verbrand tijdens de gewichten, dus cardio slaat beter aan
- je krachttraining gaat beter, want je bent niet vermoeid van je cardio.

Edit: ik hoop dat je de sportschool cyclus bedoelt Rigital, gezien de reactie boven me
pi_62999445
Wel fijn, dit forum zo. Ik ga het morgen meteen proberen.
Eerst spieren warm maken, dan uitgebreid krachttraining doen en daarna nog een half uurtje cardio.
Dan laat ik dat suffe fietsen achterwege en ga ik lopen, roeien en op de crosstrainer.

Thanks! En Rigital, sorry voor mij boze smileypopje, ik bedoel het niet vervelend
pi_62999451
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:00 schreef Koert het volgende:

[..]

Je hebt er inderdaad niet echt verstand van, anders had je wel geadviseerd om krachttraining voor je cardio te doen ;-) (no offence hoor, kusje erop) Beetje opwarmen voor de gewichten is oke, maar cardio na je krachttraining is effectiever:

- je hebt al energie verbrand tijdens de gewichten, dus cardio slaat beter aan
- je krachttraining gaat beter, want je bent niet vermoeid van je cardio.

Edit: ik hoop dat je de sportschool cyclus bedoelt Rigital, gezien de reactie boven me
Ik weet niet of we het nog over hetzelfde hebben, maar in het schema van die link staat een korte (5-10 min)cardio warming up en de rest van de cardio (5-30 min) na de krachttraining.
pi_62999484
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:07 schreef Soholero het volgende:
Wel fijn, dit forum zo. Ik ga het morgen meteen proberen.
Eerst spieren warm maken, dan uitgebreid krachttraining doen en daarna nog een half uurtje cardio.
Dan laat ik dat suffe fietsen achterwege en ga ik lopen, roeien en op de crosstrainer.

Thanks! En Rigital, sorry voor mij boze smileypopje, ik bedoel het niet vervelend
NP; we bedoelen het allemaal goed hier (toch?)
pi_62999497
Geen link bekeken :$ My bad.
pi_62999831
quote:
Op donderdag 6 november 2008 14:00 schreef Koert het volgende:

[..]

Whaha, wat een communicatief ingewikkelde hobbels allemaal, 2 fitness experts met een menstruerende dieetende vrouw, praten over cardio cyclussen en maandelijkse cyclussen, het is ook wel eens moeilijk om het makkelijk te houden.

Maar bedankt voor jullie tips, ik ga het zéker doen. Warming up, stretchen, krachttrainen, cardio en cooling down (en dan sauna, zonnebank, lekkere yoghurt met fruit eten)
pi_63003267
quote:
Op donderdag 6 november 2008 13:28 schreef schoelje het volgende:
Ik wil er nog geen nieuw topic voor openen maar dit klinkt toch wel heel erg positief:

http://www.elsevier.nl/we(...)en-toch-afvallen.htm
Wat weer een ongenuanceerd, populistisch geschreven bericht.

Ten eerste: dit soort stoffen / "medicijnen" wordt met enige regelmaat gevonden, maar blijken in de praktijk vaak tegen te vallen.

Ten tweede: qua caloriën zou je misschien "onbeperkt junkfood" kunnen eten, maar de schadelijke effecten (afgezien van de enorme hoeveelheid caloriën) worden niet voorkomen.

Ik ben het ermee eens dat, mits dit wel werkt, het zinvol kan zijn voor mensen met obesitas, maar de levenstijl zal toch veranderd moeten worden (zoals ook in de laatste zin van het artikel aangegeven). Lees vooral ook de laatste zin uit het artikel.
pi_63003449
Vampje doet voorlopig niets met schemaatjes denk ik. Lig in het ziekenhuis te wachten tot mn been geopereerd gaat worden. Heb m vanmorgen gebroken toen ik van de trap viel
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  donderdag 6 november 2008 @ 16:17:05 #210
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_63003610
Beterschap Vamp.

Ik probeer ook wat af te vallen.

Probeer geen snacks meer tussendoor te nemen, en jog nu naast twee keer kickboxen per week ook nog 3 keer per week een kwartiertje tot half uur.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_63004011
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:13 schreef vamperotica het volgende:
Vampje doet voorlopig niets met schemaatjes denk ik. Lig in het ziekenhuis te wachten tot mn been geopereerd gaat worden. Heb m vanmorgen gebroken toen ik van de trap viel
Vamp!! Wat heftig/vervelend!!
Heel veel sterkte / beterschap!
pi_63108321
quote:
Op donderdag 6 november 2008 16:29 schreef Rigital het volgende:

[..]

Vamp!! Wat heftig/vervelend!!
Heel veel sterkte / beterschap!
Dank!
Ben de zelfde avond nog geopereerd en nu zit er een pin in mn been vanaf mn knie tjoep naar beneden en dan bij mn enkels vastgeschroefd. Mocht de volgende dag naar huis..En daar zit ik dan tegen mn gloednieuwe "step"bankje aan te kijken!
pi_63159664
Balen! Beterschap en succes!!

Ik ben maandag flink aan de slag gegaan met de tips, ik heb me tegoed gedaan aan alle fitnessapparatuur voor mijn spierkracht en heb me minder gericht op het cardio stukje.
Vandaag body balance gedaan en ik merkte toch wel dat mijn spieren even iets moeilijker op gang kwamen, ik was iets minder soepel dan normaal. Maar dat komt wel goed, ik voel ze, die spieren!!

Ik slik de CLA pillen van Bio-T ook en ik weet niet of het effect heeft maar samen met het dieet dat ik volg en de oefeningen val ik toch wel beetje bij beetje af en krijg ik weer vrouwelijke vormen ipv dat tailleloze wat ik eerst had.
Joepie!

De aanhouder wint...
pi_63160845
Tip voor 'n keiharde gespierde kont: squashen als je nog niet zo goed weet hoe..!
Zondag mn eerste les gehad, en ik kan nu pas weer een beetje comfortabel zitten!
pi_63160928
squashen is inderdaad verrassend pijnlijk
Ja doei.
pi_63237946
quote:
Op woensdag 12 november 2008 15:35 schreef Raantje het volgende:
Tip voor 'n keiharde gespierde kont: squashen als je nog niet zo goed weet hoe..!
Zondag mn eerste les gehad, en ik kan nu pas weer een beetje comfortabel zitten!
Oh maar dan moet je het dus nog NIET kunnen. M.a.w. lekker klungelen en bewegingen maken die je normaal nooit maakt...whaha! Ik kom wel een keertje met je squashen dan!! Mijn kont kan al wel wat hebben hoor!!

Ik was vandaag aan het trainen, van die apparaten (kracht) die in een rondje staan. De man die telkens na mij kwam verbaasde zich over het gewicht dat ik gebruikte bij elk apparaat. Hij zei "zo, zo'n klein meisje als jij moet toch behoorlijk wat kracht hebben zeg!'

Ikke trots :-)

De krachttraining tips werken perfect.

Hoe zit het eigenlijk met gewicht aankomen/ afvallen als je zoveel traint?
Ik merk dat ik qua gewicht niet bijster veel afval maar ik zie mezelf naakt in de spiegel en ik schrik er van dat mijn lijf er zo strakker uitziet.
pi_63239518
Dat kan heel goed. Omdat spieren een hogere soortelijke massa hebben dan vet ("zwaarder" zijn), kan je lichaam strakker worden, terwijl je niet afvalt of zelfs zwaarder wordt. In het algemeen: tenzij je echt overgewicht hebt is het verstandig niet teveel op de weegschaal te letten, maar vooral in de spiegel te kijken naar het resultaat.
pi_63240326
Klopt.

Fijn dat het zo goed gaat Soholero!
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_63246084
Rimonabant, Reductil of misschien een maagballon nemen? Dan val je ook af
pi_63246935
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 09:41 schreef Rigital het volgende:
Dat kan heel goed. Omdat spieren een hogere soortelijke massa hebben dan vet ("zwaarder" zijn), kan je lichaam strakker worden, terwijl je niet afvalt of zelfs zwaarder wordt. In het algemeen: tenzij je echt overgewicht hebt is het verstandig niet teveel op de weegschaal te letten, maar vooral in de spiegel te kijken naar het resultaat.
Inderdaad... ik ben absoluut niets afgevallen (ik ben ook niet te zwaar ofzo), maar wel een stuk strakker en een maat kleiner, platte buik, mooie kont etc
pi_63247023
ik ben benieuwd naar de regime van Chris Zegers, en wat hij allemaal doet om zo een mooi strak gespierd lichaam te krijgen..
pi_63271551
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 16:41 schreef hetzijzo het volgende:
Rimonabant, Reductil of misschien een maagballon nemen? Dan val je ook af
Nou ik hoef nog maar 5 kilo af te vallen hoor En ik ben van mening dat een maagband of zo iets een soort laatste strohalm is. Sporten en gezond eten werkt het beste.
En ik weet dat want ik spreek uit ervaring! Zelfdiscipline!!! Zo ben ik ook gestopt met roken en met die zelfdiscipline volg ik zelfs een LOI opleiding

Morgen weer trainen jippie
pi_63271606
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 11:04 schreef waht het volgende:
Klopt.

[ afbeelding ]

Fijn dat het zo goed gaat Soholero!

Gatver!

Maar toch bedankt voor de motivatie whaha!

Fijn om te weten dat spieren dus zwaarder wegen in gewicht, ben echt een onwetend mensje op dit gebied
pi_63276802
Goed bezig meissie!!
Ik moet er nog 10!

Morgen terug naar de chirurg... Waarschijnlijk mogen dan ook de hechtingen eruit en "durf" ik wat kracht te gaan zetten.... Niet perse op mn been en voet, dat probeer ik al zo veel mogelijk, maar dat wil nog niet zo....
Ik zet schijnbaar veel spanning op mn benen als ik met wat dan ook bezig ben en dat voelde niet goed aan met die hechtingen....

Ik wil gewoon mn bodypumpdvdtje opzetten en dan voor de staande "oefeningen" iets anders doen.. Misschien de liggende dubbel ofzo... Weet het nog niet precies.....
Tips iemand?

(Ik moet het nogal van beeldmateriaal hebben, zodat ik kan zien of ik het ook goed doe..)
pi_63276946
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 17:27 schreef NoralyZ het volgende:

[..]

Inderdaad... ik ben absoluut niets afgevallen (ik ben ook niet te zwaar ofzo), maar wel een stuk strakker en een maat kleiner, platte buik, mooie kont etc
En daar doe je het uiteindelijk natuurlijk gewoon voor!
Dat getalletje op de weegschaal doet me vrij weinig, maar als ik zie hoe m'n armen steeds strakker worden (combi zwemmen/gewichtjes), nou, dat vind ik best tof
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')