abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 oktober 2008 @ 08:35:44 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62573308
quote:
68 rookboetes sinds 1 oktober
OP DE BON. De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) heeft sinds 1 oktober 68 ‘rookboetes’ uitgedeeld. De organisatie heeft dat gisteren bekendgemaakt. Van de 68 boetes werden er 48 in cafés uitgeschreven. De controleurs zijn sinds 1 oktober strenger. Sinds het rookverbod werd ingevoerd, zijn 90 bekeuringen uitgedeeld.
Ik vind het nog wat weinig als je hoort hoe groot het verzet wel niet is
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_62574004
Ik vind het ook weinig, als je weet hoe veel kroegen zich niet aan de wet houden. Meer controleurs inzetten, lijkt me zo. Die mensen verdienen zichzelf dubbel en dwars terug.
  † In Memoriam † woensdag 22 oktober 2008 @ 09:30:43 #3
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62574237
Dat is nog niet eens een halve bekeuring per controleur in 4 maanden. Ambtenaren.

Ze gaan nu alleen op tips af, controleren onder werktijden en vaak eerst meerdere schriftelijke bevestigingen van het klikken door iemand.
Carpe Libertatem
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:39:43 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62574462
in de eerste 3 maanden werden er voornamelijk waarschuwingen uitgedeeld

Maar het is vooralsnog weinig
[..]
pi_62574803
Wel erg weinig inderdaad.

Gisteren nog een kroeg geweest waar nog gewoon gerookt kan worden.
Ondanks dat ik weer last van mijn ogen kreeg en alles thuis weer stinkt, kan ik wel begrip opbrengen voor de eigenaren.

Dit rookverbod heeft pas zin , als het goed gehandhaaft en gecontroleerd wordt.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  † In Memoriam † woensdag 22 oktober 2008 @ 09:54:39 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62574823
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:39 schreef MikeyMo het volgende:
in de eerste 3 maanden werden er voornamelijk waarschuwingen uitgedeeld

Maar het is vooralsnog weinig
Het is als lasergun snelheidscontrole's uitvoeren alleen tussen 09:00 - 17:00 .... daarna trapt iedereen gewoon weer op het gas.
Carpe Libertatem
pi_62579253
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 08:35 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ik vind het nog wat weinig als je hoort hoe groot het verzet wel niet is
Nederland en handhaving vergeet het maar.

En vandaar dat het in zoveel kroegen gewoon weer mag. Alsof je controle krijgt.......
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:57:05 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62579772
quote:
'Compensatie-eis door rookverbod kansloos'

De horeca maakt weinig kans om omzetderving als gevolg van het rookverbod te laten compenseren door de overheid. Dat zeggen horecaondernemers en –medewerkers zelf.

'Compensatie-eis door rookverbod kansloos'

Dit blijkt uit een poll in de nieuwsbrief van Misset Horeca. Bijna 90 procent van de stemmers gaf daarbij aan dat de compensatie-eis van KHN richting de overheid na geldproblemen in kroegen door het rookverbod, kansloos is. Slechts 10 procent ziet wel mogelijkheden.

Vorige week meldde KHN in een paginagrote advertentie in De Telegraaf dat het compensatie wil wanneer blijkt dat er omzetdaling is als gevolg van het rookverbod. De compensatie komt minder dan een week voordat KHN naar buiten brengt dat op basis van onderzoek van het Bedrijfschap Horeca & Catering blijkt dat er flinke omzetdalingen zijn te melden sinds de invoering van het rookverbod.

Zo zagen cafés hun omzet teruglopen met 26 procent en discotheken zelfs met 31 procent. De helft van de omzetdaling wordt door KHN toegeschreven aan het rookverbod. Voor de andere helft wordt het weer en de slechte economische situatie genoemd.
[..]
pi_62602853
pi_62604662
Roken is stoer.
pi_62608665
Horecaondernemers krijgen dubbele klappen door het rookverbod!!
Door het rookverbod wordt er ook minder gegokt op een gokkast en ook daardoor gaan de omzetten omlaag!

Waar zijn alle niet rokers die vooraf riepen vaker uit te gaan????
uit in Rotterdam? www.uitrotterdam.nl
pi_62611391
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 09:52 schreef PDOA het volgende:
Roken is stoer.
Eindelijk ! Bron ?
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:45 schreef Vinboy het volgende:

Die komen nog niet , want bijna overal wordt lekker doorgerookt...

Heeft iemand eigenlijk enig idee hoe groot deze groep is ?
De meest niet-rokers die ik ken willen zowiezo niet uitgaan of ze gingen
al uit, ondanks dat ze de rook niet lekker vinden.

Je kan je ook afvragen waar de rokers zijn.
Oud Wereldkampioen
je mag me aanraken
pi_62612353
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:26 schreef Madhouse11 het volgende:
een deel gaat nog gewon thuis, een ander deel blijft thuis om ruimte te maken voor de grote groep niet rokers die de kroegen zouden bestormen nu ze rookvrij zijn.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_62612409
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:26 schreef Madhouse11 het volgende:

[..]
Dat is niet zo moeilijk: Op een plaats waar gerookt mag worden. (Thuis / Bij vrienden / feest / illegale horeca / festival / kroeg waar gerookt mag worden / of buiten voor de kroeg)
pi_62614397
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]
om ruimte te maken voor de grote groep niet rokers die de kroegen zouden bestormen nu ze rookvrij zijn.
Hoe groot is die groep dan ? Ik neem aan dat hier ook onderzoek naar geweest is. Als dit echt zo'n grote
groep is, gaan er inderdaad maar bar weinig nu wel naar de horeca !
Oud Wereldkampioen
je mag me aanraken
pi_62614442
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:02 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk: Op een plaats waar gerookt mag worden. (Thuis / Bij vrienden / feest / illegale horeca / festival / kroeg waar gerookt mag worden / of buiten voor de kroeg)
Precies ! Dit is dus de grootste reden van de teruglopende inkomsten in de horeca.
Oud Wereldkampioen
je mag me aanraken
  donderdag 23 oktober 2008 @ 16:15:52 #17
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62614765
Zoals van te voren was aangegeven zouden de bezoekersaantallen teruglopen en na een jaar weer rond het normale niveau zitten.

Maar nu krijg je het effect dat rokers thuisblijven omdat ze niet kunnen roken aan de toog en de astmaten blijven thuis omdat ze telkens berichten in de krant lezen dat overal het verbod genegeerd wordt.

Ben benieuwd wanneer de eerste vergunningen ingetrokken gaan worden. Dat wordt feest
[..]
  donderdag 23 oktober 2008 @ 16:20:36 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62614902
Joop Braakhekke doet ook nog even zijjn beklag in een interview
quote:
'Rookverbod maakt geestelijk ongezond'

De gevolgen van het rookverbod voor de horeca gaan veel verder dan alleen maar omzetverlies. Horeca-VIP Joop Braakhekke noemt het rookverbod geestelijk ongezond. ‘De cultuur van een avondje eten die door de opbouw eindigt in een apotheose van gelukzaligheid, verdwijnt’.

Ondernemer Braakhekke stelt dat het aspect gezondheid in de zin van meeroken door veel medici in twijfel wordt getrokken. ‘In de pers kom je daar echter weinig van tegen. Over een ander aspect, de geestelijke gezondheid, wordt helemaal nooit met een woord gerept. Wat te denken van het feit dat een goed gesprek aan tafel bijna niet meer voorkomt?’

Braakhekke stelt dat restaurantgasten door het rookverbod veel heen en weer lopen, waardoor het sociale element van een avondje tafelen voorbij gaat.

Sociale praatpaal
‘De gezelligheid is weg. Een avond tafelen is onderhevig aan een opbouw, die eindigt in een apotheose van gelukzaligheid. Daar hoort roken bij, bijvoorbeeld een sigaar. Deze cultuur gaat volkomen verloren’, aldus Braakhekke.

Braakhekke vervolgt: ‘De kroegbaas achter de teek moet gewoon weer een sociale praatpaal worden met sigaret. Mensen moeten kunnen “uithuilen”. In restaurants zouden we rond 23.00 uur de asbakken weer op tafel moeten zetten. Het omzetverlies is duidelijk groter dan wordt verondersteld. Het ontwortelen van een cultuur zal een groter gat slaan in de samenleving dan een minister kan bedenken’.
ff doorbijten joop, binnen een aantal maanden zit er het vanzelf ingesleten
[..]
pi_62615054
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:04 schreef Madhouse11 het volgende:

[..]

Hoe groot is die groep dan ? Ik neem aan dat hier ook onderzoek naar geweest is. Als dit echt zo'n grote
groep is, gaan er inderdaad maar bar weinig nu wel naar de horeca !
Vooraf werd gesprokoen van een groep van rond de 800.000 mensen die niet konden wachten om ook eens een avondje uit te gaan. Gebleken is dat deze groep echjter nog gewoon thuis zit.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_62615122
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:15 schreef MikeyMo het volgende:
Zoals van te voren was aangegeven zouden de bezoekersaantallen teruglopen en na een jaar weer rond het normale niveau zitten.

Maar nu krijg je het effect dat rokers thuisblijven omdat ze niet kunnen roken aan de toog en de astmaten blijven thuis omdat ze telkens berichten in de krant lezen dat overal het verbod genegeerd wordt.

Ben benieuwd wanneer de eerste vergunningen ingetrokken gaan worden. Dat wordt feest
Onzin, in het begin hielden de meeste tenten zich keurig aan het rookverbod. Toen echter bleek dat de roker wegbleef en de verwachte nietrokers helemaal geen reguliere kroegtijgers blijken te zijn, eerder 1 keer in de maand kroegtijgers begonnen kroegeigenaren de asbakken weer op tafel te zetten.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 16:39:54 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62615388
Rookverbod? Waar?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_62615649
quote:
Joop Braakhekke: "Over de geestelijke gezondheid wordt helemaal nooit met een woord gerept. Wat te denken van het feit dat een goed gesprek aan tafel bijna niet meer voorkomt?’ Braakhekke stelt dat restaurantgasten door het rookverbod veel heen en weer lopen, waardoor het sociale element van een avondje tafelen voorbij gaat. "Het ontwortelen van een cultuur zal een groter gat slaan in de samenleving dan een minister kan bedenken".
Het is ernstig met de geestelijke gezondheid van sommige mensen gesteld, wanneer het voeren van een goed gesprek aan tafel afhankelijk is van de mogelijkheid om te roken. Hoe verslaafd kun je zijn?

Maar ik moet toegeven: origineel gevonden argument van Braakhekke. Het is weer eens wat anders dan de standaardmeuk uit de afgelopen 15 topics.
pi_62616056
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is ernstig met de geestelijke gezondheid van sommige mensen gesteld, wanneer het voeren van een goed gesprek aan tafel afhankelijk is van de mogelijkheid om te roken.
De combinatie... Drankje en een rokertje. Nu lopen de rokers vaak naar buiten en na het nagerecht gaan ze meteen naar huis. In onze groep is het net zo. Het natafelen doen we bij iemand thuis en niet meer in het restaurant
quote:
Hoe verslaafd kun je zijn?
Heel erg. Rokers zijn verslaafd. En nu?
pi_62616905
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:02 schreef Sybesma het volgende:

[..]

De combinatie... Drankje en een rokertje. Nu lopen de rokers vaak naar buiten en na het nagerecht gaan ze meteen naar huis. In onze groep is het net zo. Het natafelen doen we bij iemand thuis en niet meer in het restaurant

Je kunt lullen als brugman, als iemand het genot van een goed diner, met daarna een goede sigaar en een goed glas cognac niet kent bereik je nooit iets.
pi_62617120
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:02 schreef Sybesma het volgende:

De combinatie... Drankje en een rokertje. Nu lopen de rokers vaak naar buiten en na het nagerecht gaan ze meteen naar huis. In onze groep is het net zo. Het natafelen doen we bij iemand thuis en niet meer in het restaurant.

Heel erg. Rokers zijn verslaafd. En nu?
Hulp bij het afkicken en stoppen, zodat ze wél gewoon een gesprek aan tafel kunnen voeren, zonder steeds de behoefte te voelen om weg te lopen voor een rokertje.
pi_62618868
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:15 schreef MikeyMo het volgende:

Wie geeft die mensen die bijna Failliet gaan die garantie? Over een jaar zijn er echt heleboel zaken dicht! Zoals café de vlag en wimpel (aantal keren havenkroeg van het jaar geweest) in Rotterdam hebben de huur al opgezegd omdat zij zich aan het verbod hielden!
En waar gaat het om? Dat mensen een rookvrije werkplek hebben! De meeste kasteleins roken zelf en wisten toen ze solliciteerden waar ze in terecht kwamen!
  donderdag 23 oktober 2008 @ 19:57:42 #27
pi_62620039
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hulp bij het afkicken en stoppen,
Echt niet, ik ben net begonnen.
quote:
zodat ze wél gewoon een gesprek aan tafel kunnen voeren, zonder steeds de behoefte te voelen om weg te lopen voor een rokertje.
Als de anti-rokers zo gezellig zijn zonder sigaret waarom gaan ze dan niet massaal naar de kroeg (of heel onafhankelijk zonder gezelschap van rokers ergens anders gezellig zijn)?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 23 oktober 2008 @ 20:57:46 #28
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62621978
Zo net weer voor 2 etablissementen mijn burgerplicht gedaan

[ Bericht 0% gewijzigd door MikeyMo op 23-10-2008 22:08:25 ]
[..]
pi_62622746
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:57 schreef MikeyMo het volgende:
Zo net weer voor 2 atablissementen mijn burgerplicht gedaan
Je bent 68 jaar te laat, ze hadden toen een aardige baan voor je!
pi_62623087
quote:
Zo net weer voor 2 atablissementen mijn burgerplicht gedaan
Als dit waar is, wat denk je hier nu mee te bereiken, behalve dat heel FOK! je als NSB-er ziet?
pi_62623505
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hulp bij het afkicken en stoppen, zodat ze wél gewoon een gesprek aan tafel kunnen voeren, zonder steeds de behoefte te voelen om weg te lopen voor een rokertje.
Onzin... Een roker stopt als hij / zij dat wil, niet vanwege een verbod.

Wij lossen dat zelf wel op. De verslaafde rokers tafelen niet na in het restaurant, klaar! Dus tafelen we met zijn allen bij iemand thuis na aangezien NIEMAND in onze groep zich druk maakt om een sigaar of een peuk.

Jammer voor de restauranthouder... Voor ons maakt het niet zoveel uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sybesma op 23-10-2008 21:46:07 ]
  donderdag 23 oktober 2008 @ 22:10:30 #32
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62624724
ik kom gewoon op voor mijn rechten. ZIj overtreden de wet, en ik heb daar last van. Als je asobuurman het trappenhuis gebruikt als vuilstortplaats of tot diep in de nacht Hazes draait sein je ook de autoriteiten in.

Bovendien is het argument van de kroegeigenaren dat de hele kleik die daar klant is het niet erg vindt dat er gerookt wordt. Als er klachten binnenkomen van gasten dan bewijst dat het tegenovergestelde.
[..]
  donderdag 23 oktober 2008 @ 22:15:28 #33
pi_62624907
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:10 schreef MikeyMo het volgende:
Als je asobuurman het trappenhuis gebruikt als vuilstortplaats of tot diep in de nacht Hazes draait sein je ook de autoriteiten in.
Het is niet verboden te roken in jouw trappenhuis, gaan we het daar doen
  donderdag 23 oktober 2008 @ 22:31:19 #34
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62625588
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is niet verboden te roken in jouw trappenhuis, gaan we het daar doen
eigenlijk wel, er hangen verboden te roken stickers
[..]
  † In Memoriam † vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:55:15 #35
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62639244
quote:
ik kom gewoon op voor mijn rechten. ZIj overtreden de wet, en ik heb daar last van. Als je asobuurman het trappenhuis gebruikt als vuilstortplaats of tot diep in de nacht Hazes draait sein je ook de autoriteiten in.

Bovendien is het argument van de kroegeigenaren dat de hele kleik die daar klant is het niet erg vindt dat er gerookt wordt. Als er klachten binnenkomen van gasten dan bewijst dat het tegenovergestelde.
Je komt niet op voor je rechten tenzij je daar werkt. Je snapt nog steeds geen fuck van de reden van invoering.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:55:49 #36
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62639268
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:31 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

eigenlijk wel, er hangen verboden te roken stickers
Maak je geen zorgen. Stickers zijn zo weg.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:58:30 #37
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62639358
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:30 schreef Specularium het volgende:

[..]

Als dit waar is, wat denk je hier nu mee te bereiken, behalve dat heel FOK! je als NSB-er ziet?
Stasi, niet NSB.
Carpe Libertatem
pi_62639417
quote:

De wet is helemaal niet voor jouw bedoeld.

Dat jij mensen gaat aangeven is ongeveer hetzelfde als dat een buurman van een vriend van mij hele nachten hazes zou spelen en ik erover ga klagen bij de autoriteiten na er 1 keer geslapen te hebben. Dat doe je ook niet. Dat moet die vriend doen, die is direct belanghebbende, maar stel dat hij zich er helemaal niet aan stoort. Moet ik dan opkomen voor zijn recht?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:02:58 #39
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62639506
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 12:55 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je komt niet op voor je rechten tenzij je daar werkt. Je snapt nog steeds geen fuck van de reden van invoering.
ja hoor, onder de noemer rookvrije werkplek. Maar er is ook gecommuniceerd dat de gasten nu rookvrij kunnen uitgaan omdat voor rokers een ruimte aangelegd dient te worden. Als je een klacht indient over roken in de horeca kun je dat doen vanuit de positie als gast en ook aangeven. De klachtenpagina is niet alleen gereserveerd voor medewerkers die onder een baas werken die het verbod aan zijn laars lapt
[..]
  † In Memoriam † vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:38:49 #40
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62640654
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 13:02 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ja hoor, onder de noemer rookvrije werkplek. Maar er is ook gecommuniceerd dat de gasten nu rookvrij kunnen uitgaan omdat voor rokers een ruimte aangelegd dient te worden. Als je een klacht indient over roken in de horeca kun je dat doen vanuit de positie als gast en ook aangeven. De klachtenpagina is niet alleen gereserveerd voor medewerkers die onder een baas werken die het verbod aan zijn laars lapt
Nou, pfoe, gelukkig is die pagina ook voor Stasi's als jou. Wees er maar trots op.
Carpe Libertatem
pi_62640849
quote:
Je bent een kleinzielige gast. Wees er maar trots op
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:13:46 #42
28033 Pek
je moet wat
pi_62641693
quote:
Als je asobuurman het trappenhuis gebruikt als vuilstortplaats of tot diep in de nacht Hazes draait sein je ook de autoriteiten in.
Nee. Alleen lafbekjes zoals jij doen dat, normale mensen lossen het zelf op.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:23:30 #43
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62642020
Zie al die mensen hier hopeloos gefrustreerd doen, om vervolgens geen klap te ondernemen om het rookverbod tegen te gaan behalve niet meer naar de kroeg gaan. Wat resulteert in het failliet gaan van hun favoriete kroeg, waardoor ze vervolgens hier nog meer komen klagen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_62642791
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:23 schreef ethiraseth het volgende:
Zie al die mensen hier hopeloos gefrustreerd doen, om vervolgens geen klap te ondernemen om het rookverbod tegen te gaan behalve niet meer naar de kroeg gaan. Wat resulteert in het failliet gaan van hun favoriete kroeg, waardoor ze vervolgens hier nog meer komen klagen.
Ben trots op je...
Je hebt nog steeds niet gevraagd om dit topic te sluiten.
Ik snap alleen niet waarom je hier nog steeds komt en commentaar geeft.
Misschien kan je dat eens uitleggen?

Of voel je je verwant met die stasi her in dit topic?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:20:03 #45
28033 Pek
je moet wat
pi_62643929
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:23 schreef ethiraseth het volgende:
Wat resulteert in het failliet gaan van hun favoriete kroeg, waardoor ze vervolgens hier nog meer komen klagen.
In mijn favoriete kroeg wordt gewoon gerookt en die draait dus prima. Het zijn juist de brave, volgzame kroegen die het niet meer trekken. Humor
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_62660243
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:30 schreef Specularium het volgende:

[..]

Iemand die meldt dat de wet wordt overtreden is een NSB-er?
pi_62660245
Hypocriet gejank van kroegen trouwens. Betalen ze wel mee aan al die politie die zaterdagavond nodig is om al die puistmongolen die zich in hun kroegen hebben volgegoten in de hand te houden?
pi_62660289
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 07:50 schreef Halcon het volgende:
Hypocriet gejank van kroegen trouwens. Betalen ze wel mee aan al die politie die zaterdagavond nodig is om al die puistmongolen die zich in hun kroegen hebben volgegoten in de hand te houden?
Nee, daar betalen ze uitsmijters voor, als ze op straat staan zijn het probleem van de staat.

In verschillende landen wordt het rookverbod al weer terug gedraait.

Maar her obersturmbahnfuhrer Klink zal daar wel niet aan beginnen.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_62660294
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 08:08 schreef BasOne het volgende:

[..]

Nee, daar betalen ze uitsmijters voor, als ze op straat staan zijn het probleem van de staat.

Als ze op straat zijn het probleem van de straat. Dat is een veel te makkelijke redenatie.

Maar gezien de rest van je posting ook weer niet verbazend. Niveautje hoor.
pi_62660307
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 08:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als ze op straat zijn het probleem van de straat. Dat is een veel te makkelijke redenatie.

Maar gezien de rest van je posting ook weer niet verbazend. Niveautje hoor.
lol
Nooit in een kroeg geweest of met uitmijters gepraat zeker?

Ruziemakers -> kick -> andermans probleem.
Als ze binnen zijn zijn ze het probleem van de kroeg, als ze buiten zij mag de juut z'n gang gaan.
Zo siiimpel is het.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_62660328
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 08:14 schreef BasOne het volgende:

[..]

lol
Nooit in een kroeg geweest of met uitmijters gepraat zeker?

Ruziemakers -> kick -> andermans probleem.
Als ze binnen zijn zijn ze het probleem van de kroeg, als ze buiten zij mag de juut z'n gang gaan.
Zo siiimpel is het.
Jouw wereld is net iets te simpel. Veel succes verder met je IVMBO-studie.
pi_62660491
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 08:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jouw wereld is net iets te simpel. Veel succes verder met je IVMBO-studie.

Typisch voor iemand die vastgeluld is, een poging doen om te beledigen
Best wel triest.
Laboro te salutante
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 09:08:06 #53
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62660546
quote:

[..]

welke dan? want tot nu toe is er alleen een uitspraak van een rechter in duitsland waardoor 2 deelstaten het rookverbod tijdelijk hebben ogen opschorten totdat er wetgeving is waarin staat dat rookruimtes verboden zijn. Want daar ging het om; dat kleine kroegen geen rookruimtes kunnen maken en daardoor niet eerlijk beconcurreerd worden. Dus de rechter vind het wenselijkd at daar een Iers systeem wordt ingevoerd.

In de andere 2 landen waar de rokers graag mee mogen schermen, spanje en belgie, is de situatie zoals hij nu is over het algemeen ongewenst. Voor zover ik weet krijgt Belgie hetzelfde rookverbod als hier in 2010 en in Spanje wordt ook de huidige situatie onder de loep genomen.

Maar ik hoor vooralsnog verder niets van terugdraaien
[..]
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 09:20:25 #54
pi_62660626
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 09:08 schreef MikeyMo het volgende:

Maar ik hoor vooralsnog verder niets van terugdraaien
Natuurlijk niet. Dat zou gezichtsverlies betekenen. En dat kan natuurlijk niet. Liever illegaliteit gedogen dat gezichtsverlies. Image is everything.
pi_62660694
RIJSWIJK - Bijna 60 procent van de Nederlanders vindt dat de overheid speciale cafés moet toestaan waar rokers weer een sigaret mogen opsteken. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van het AD dat de krant zaterdag publiceerde.
Bovendien vindt een meerderheid dat de kroeg door het rookverbod minder gezellig is geworden. Bijna driekwart van de niet-rokers is wel blij met het rookverbod. Voor een op de zes is het reden vaker naar het café of restaurant te gaan. Van de mensen die ooit hebben gerookt, zeggen zes van de tien blij te zijn met het rookverbod.
Van de rokers staat 60 procent van de ondervraagden negatief tegenover de maatregel. Vier op de tien rokers zijn minder gaan stappen sinds de invoering van het rookverbod.

Bron www.ad.nl
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:31:53 #56
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62662626
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 09:28 schreef Vinboy het volgende:
RIJSWIJK - Bijna 60 procent van de Nederlanders vindt dat de overheid speciale cafés moet toestaan waar rokers weer een sigaret mogen opsteken. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van het AD dat de krant zaterdag publiceerde.
Bovendien vindt een meerderheid dat de kroeg door het rookverbod minder gezellig is geworden. Bijna driekwart van de niet-rokers is wel blij met het rookverbod. Voor een op de zes is het reden vaker naar het café of restaurant te gaan. Van de mensen die ooit hebben gerookt, zeggen zes van de tien blij te zijn met het rookverbod.
Van de rokers staat 60 procent van de ondervraagden negatief tegenover de maatregel. Vier op de tien rokers zijn minder gaan stappen sinds de invoering van het rookverbod.

Bron www.ad.nl
leuke getallenreeks

60% van alle Nederlanders wil speciale cafe's
75% van de niet rokers is blij met het verbod
17% van de niet rokers gaat nu vaker of is van plan vaker te gaan
60% van de ex-rokers zijn blij met het verbod
60% van de rokers staat negatief tegenover het verbod
40% van de rokers is minder gaan stappen.

De horeca melden op hun beurt een terugloop in omzet 26% in cafe's en 31% in disco's. Dat laatste verbaast me want het zijn juist de disco's die de ruimte hebben voor rookruimtes.
[..]
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:34:32 #57
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62662677
Wat mij opvalt trouwens is dat 40% van de rokers er geen problemen mee hebben. Dat is een geluid wat ik te weinig in de media hoor. Ik ken zowiezo maar weinig rokers die zo fel tegen dit verbod zijn als vele users hier. Ik heb wel een beetj ehet idee gekregen dat het voornamelijk toch oudere rokers zijn (30+) die voornamelijk heisa maken. Wellicht omdat ze het al zooo lang gewend zijn. Ook in de filmpjes rond het rookverbod zie je in kroegen waar het verbod genegeerd wordt toch een heleboel mensen van middelbare leeftijd en maar weinig jongeren.
[..]
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:36:18 #58
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62662714
quote:
Asbakactie in 19 Enschedese cafés

Negentien buurtcafés in Enschede zetten op 1 november de asbak weer op tafel. Het initiatief volgt na acties tegen het rookbeleid in Tilburg, Breda en Groningen. Ook gaan de cafés een systeem invoeren om elkaar bij controles van de VWA te waarschuwen.

De actie van de 19 Enschedese cafés wordt gemeld door de regionale krant Tubantia. Naast de asbakactie op 1 november hebben de cafés zich ook aangesloten bij de landelijke Stichting Red de Kleien Horeca Ondernemer.

‘Ik ga liever met mijn zaak kapot dan dat ik zo door moet gaan’, zegt Theo van Baal van café De Doedelzak in de regionale krant. De actie in Enschede volgt op eerdere opstand in Tilburg, Breda en Groningen.

Naast de asbakactie is door de betrokken cafés afgesproken om een adequaat systeem in te voeren om elkaar bij rookcontroles van de VWA te waarschuwen.
Gelijk de vergunning intrekken zou ik voor dit soort gevallen pleiten
[..]
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:36:32 #59
pi_62662718
De jeugd van tgenwoordig...
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:47:37 #60
pi_62662923
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:31 schreef MikeyMo het volgende:

Dat laatste verbaast me want het zijn juist de disco's die de ruimte hebben voor rookruimtes.
In een rookruimte kan je niet lekker dansen.
pi_62662945
Regels zijn regels. Betalen zullen ze.. Vieze gewoontes.. Lucht en long vervuilers.. Laat de rokers ook maar een hogere ziektekosten verzekering betalen
pi_62662971
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:34 schreef MikeyMo het volgende:
Wat mij opvalt trouwens is dat 40% van de rokers er geen problemen mee hebben. Dat is een geluid wat ik te weinig in de media hoor. Ik ken zowiezo maar weinig rokers die zo fel tegen dit verbod zijn als vele users hier. Ik heb wel een beetj ehet idee gekregen dat het voornamelijk toch oudere rokers zijn (30+) die voornamelijk heisa maken. Wellicht omdat ze het al zooo lang gewend zijn. Ook in de filmpjes rond het rookverbod zie je in kroegen waar het verbod genegeerd wordt toch een heleboel mensen van middelbare leeftijd en maar weinig jongeren.
Vandaag op BNR hoorde ik dat 3/4 van de rokers achter het rookverbod staat.. Lijkt me een beetje aan de hoge kant, maar ik zou er blij van worden als dat daadwerkeijk zo is. Ik ga nu vaker even een drankje pakken en uit eten
pi_62663017
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:48 schreef draaijer het volgende:
Regels zijn regels. Betalen zullen ze.. Vieze gewoontes.. Lucht en long vervuilers.. Laat de rokers ook maar een hogere ziektekosten verzekering betalen
Onzin, laat de niet rokers maar meer ziektekostenpremie betalen. Die maken er uiteindelijk ook meer gebruik van.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:53:30 #64
pi_62663042
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:48 schreef draaijer het volgende:
en automobilisten, te dikke mensen, mensen met een stressvolle baan... daar gaan we weer

- edit - oh nee. rokers zijn juist goedkoper
pi_62663144
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Onzin, laat de niet rokers maar meer ziektekostenpremie betalen. Die maken er uiteindelijk ook meer gebruik van.
huh?
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:00:49 #66
pi_62663181
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:50 schreef draaijer het volgende:

[..]

Vandaag op BNR hoorde ik dat 3/4 van de rokers achter het rookverbod staat.. Lijkt me een beetje aan de hoge kant, maar ik zou er blij van worden als dat daadwerkeijk zo is. Ik ga nu vaker even een drankje pakken en uit eten
Dus 1/4 heeft dan plotseling geen rechten meer? En straks verschillende soorten muziek ook verbieden?
pi_62663270
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:58 schreef draaijer het volgende:

[..]

huh?
Ga je eens inlezen in de materie. Een roker levert de maatschappij per saldo geld op. We betalen veel accijns, we betalen ons hele leven ziektekosten en AOW premie, terwijl de meeste rokers eerder dood gaan. Vooral de ziektekosten op latere leeftijd hakken erin en juist rokers maken daar het minste gebruik van.

Dit is gewoon bewezen
http://www.elsevier.nl/we(...)oordesamenleving.htm

Dus dat hele kosten aspect moet uit de discussie. Het zijn de niet rokers die de staat uiteindelijk het meeste geld kosten
pi_62663331
quote:
Welke 'verschillende landen' dan? Bedoel je die Duitse deelstaat?
In België gaan ze het juist aanscherpen.

Het rookverbod verdwijnt echt niet omdat er een paar mensen tegenstribbelen.
Het rookverbod is here to stay.
pi_62663371
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:06 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ga je eens inlezen in de materie. Een roker levert de maatschappij per saldo geld op. We betalen veel accijns, we betalen ons hele leven ziektekosten en AOW premie, terwijl de meeste rokers eerder dood gaan. Vooral de ziektekosten op latere leeftijd hakken erin en juist rokers maken daar het minste gebruik van.

Dit is gewoon bewezen
http://www.elsevier.nl/we(...)oordesamenleving.htm

Dus dat hele kosten aspect moet uit de discussie. Het zijn de niet rokers die de staat uiteindelijk het meeste geld kosten
Je longen gaan stuk en wij moeten jou weer verzorgen.. Betaal ook maar gewoon hogere ziektekosten. Het is een keuze. Draag dan ook de verantwoordelijkheden
pi_62663381
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus 1/4 heeft dan plotseling geen rechten meer? En straks verschillende soorten muziek ook verbieden?
Dat noemen ze regels knul.. face it.. Heb ik ook niet uitgevonden
pi_62663431
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:11 schreef draaijer het volgende:

[..]

Je longen gaan stuk en wij moeten jou weer verzorgen.. Betaal ook maar gewoon hogere ziektekosten. Het is een keuze. Draag dan ook de verantwoordelijkheden

Jij wordt oud, gebrekkig en seniel en daar moet de rest voor betalen? Ga gewoon wat eerder dood.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:16:49 #72
pi_62663464
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:12 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat noemen ze regels knul.. face it.. Heb ik ook niet uitgevonden
Dat zeiden ze 60 jaar geleden ook ja.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:19:03 #73
pi_62663504
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:08 schreef mgerben het volgende:

[..]

Drugs verdwijnen niet omdat een paar politici tegenstribbelen. Drugs are here to stay.
pi_62663794
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 09:28 schreef Vinboy het volgende:

Bron www.ad.nl
Ik neem aan dat nu iedereen die hier het meerderheids'argument' heeft aangehaald nu om is het toestaan van rokerskroegen toejuicht?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_62664992
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:35 schreef Weltschmerz het volgende:
meerderheid is voor rook-café's
Ik neem aan dat nu iedereen die hier het meerderheids'argument' heeft aangehaald nu om is het toestaan van rokerskroegen toejuicht?
Nee...
Ten eerste staat er in dat onderzoek dat slechts een kwart van de ondervraagden echt tegen het rookverbod is.
Die meerderheid is er alleen voor speciale rook-café's, niet voor afschaffing van het verbod.

En het punt is natuurlijk dat ze die mensen niet hebben gevraagd hoe je dat dan doet, met die speciale café's. Want elke kroegbaas wil wel dat speciale café zijn.
Dus leuk bedacht, zolang je niet nadenkt over de uitvoering.
Leuke discussie trouwens. Hoe zou je zoiets invoeren?
pi_62665198
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:42 schreef mgerben het volgende:

[..]

Nee...
Ten eerste staat er in dat onderzoek dat slechts een kwart van de ondervraagden echt tegen het rookverbod is.
Die meerderheid is er alleen voor speciale rook-café's, niet voor afschaffing van het verbod.

En het punt is natuurlijk dat ze die mensen niet hebben gevraagd hoe je dat dan doet, met die speciale café's. Want elke kroegbaas wil wel dat speciale café zijn.
Dus leuk bedacht, zolang je niet nadenkt over de uitvoering.
Dat deed die meerderheid die voor het rookverbod was ook niet, die waren zo simpel om te denken dat alles hetzelfde zou blijven, maar dan zonder dat de rokers roken. Toch werd het toen wel voor geldig argument aangezien, wat is het verschil? Waarom nu ineens wel gaan nadenken?
quote:
Leuke discussie trouwens. Hoe zou je zoiets invoeren?
Een sticker op de deur, zodat iedereen zelf kan beslissen of ie daar wil zijn of niet.
pi_62665230
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:34 schreef MikeyMo het volgende:
Ik rook en zoals je ziet ben ik geen rookfundamentalist die fel tegen het rookverbod is. Ik vind dat er wel wat voor te zeggen valt.
pi_62665231
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Een sticker op de deur, zodat iedereen zelf kan beslissen of ie daar wil zijn of niet.
En wie mag er dan zo'n sticker op de deur plakken?
Iedereen natuurlijk, hm?
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:02:11 #79
pi_62665370
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:55 schreef mgerben het volgende:

[..]

Iedereen natuurlijk, hm?
Dat mag de uitbater zelf kiezen
pi_62665414
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er is geen enkele maatregel waar iedereen het mee eens is natuurlijk. Het is ook niet zo dat rokers geen rechten meer hebben.

Een roker betaalt nog steeds evenveel zorgpremie, mag nog steeds gebruik maken van het sociale stelsel, mag vaak op het werk op een aangewezen plek roken, etc...
pi_62665470
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:55 schreef mgerben het volgende:

[..]

Iedereen natuurlijk, hm?
Dan moet de uitbater dus zelf bepalen hoe hij het zijn gasten naar de zin maakt teneinde aan het eind van de maand meer inkomsten te hebben dan uitgaven, wat een revolutionair idee! Of zullen gewoon een overheidsdienst in het leven roepen die gaat bepalen hoe gasten een leuke avond moeten hebben?
pi_62665500
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:08 schreef mgerben het volgende:

[..]

3!! Duitse deelstaten, Italië, Ierland zijn ze ook bezig, verschillende staten in de VS.
Laboro te salutante
pi_62665519
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:09 schreef BasOne het volgende:

[..]

3!! Duitse deelstaten, Italië, Ierland zijn ze ook bezig, verschillende staten in de VS.
Maak je niet druk. Binnen een x-aantal jaar mag je echt vrijwel nergens meer roken.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:17:27 #84
pi_62665651
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er is geen enkele maatregel waar iedereen het mee eens is natuurlijk. Het is ook niet zo dat rokers geen rechten meer hebben.
In dit geval hoeft dat ook niet. Je kan gewoon naar de kroeg van je voorkeur.
quote:
Een roker betaalt nog steeds evenveel zorgpremie, mag nog steeds gebruik maken van het sociale stelsel, mag vaak op het werk op een aangewezen plek roken, etc...
Rokers zijn goedkoper en betalen daarbovenop nog eens extra belasting. Eigenlijk moeten we juist extra rechten hebben!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:19:44 #85
pi_62665690
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Maak je niet druk. Binnen een x-aantal jaar mag je echt vrijwel nergens meer roken.
Dan doen we het illegaal, drugs are here to stay
pi_62665731
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In dit geval hoeft dat ook niet. Je kan gewoon naar de kroeg van je voorkeur.
[..]

Rokers zijn goedkoper en betalen daarbovenop nog eens extra belasting. Eigenlijk moeten we juist extra rechten hebben!
Weer dat non-argument. Ik rook zelf ook, maar ik kan prima begrijpen dat een niet-roker weinig zin heeft om de hele avond in mijn gezondheidschadende rook te zitten.
pi_62665741
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan doen we het illegaal, drugs are here to stay
Prima, alleen niet huilen als je een boete krijgt.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:48:04 #88
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62666314
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:09 schreef BasOne het volgende:

[..]

2 duitse deelstaten, in Italie wordt het verbod zonder problemen nageleefd en uit Ierland heb ik ook weinig rumoer horen komen terwijl daar het rookverbod nog strenger is dan hier...
[..]
pi_62666350
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:48 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

2 duitse deelstaten, in Italie wordt het verbod zonder problemen nageleefd en uit Ierland heb ik ook weinig rumoer horen komen terwijl daar het rookverbod nog strenger is dan hier...
Volgens mij wordt in meer en meer landen juist het rookverbod overwogen, aangescherpt of ingevoerd.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:12:56 #90
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62666828
Belgie zowiezo, Spanje weet ik niet.
[..]
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:08:38 #91
pi_62669217
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Prima, alleen niet huilen als je een boete krijgt.
Ten eerste krijg ik geen boete maar de uitbater.

Ten tweede is het gewoon onzin om mensen die vrijwillig bij elkaar komen om hun vrije tijd met elkaar door te brengen te verbieden iets te doen dat verder gewoon legaal is.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:59:28 #92
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62673027
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ten eerste krijg ik geen boete maar de uitbater.

Ten tweede is het gewoon onzin om mensen die vrijwillig bij elkaar komen om hun vrije tijd met elkaar door te brengen te verbieden iets te doen dat verder gewoon legaal is.
er wordt je niets verboden, je bent enkel verplicht het roken in een daartoe bestemde ruimte te doen; hetzij buiten, hetzij in een rookcabine.

Wat dat betreft is rookverbod niet echt de juiste term
[..]
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:58:56 #93
pi_62674565
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 19:59 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

er wordt je niets verboden, je bent enkel verplicht het roken in een daartoe bestemde ruimte te doen; hetzij buiten, hetzij in een rookcabine.

Wat dat betreft is rookverbod niet echt de juiste term
Het word mijn verboden aan de bar en op de dansvloer te roken dus het is een verbod, opgelegd door mensen die niet in die ruimte aanwezig willen zijn.
pi_62675693
En van die 800.000 extra klanten zijn er ook maar 10 op komen dagen en 1,2 miljoen mensen blijven weg....
Laboro te salutante
pi_62681408
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 21:48 schreef BasOne het volgende:
En van die 800.000 extra klanten zijn er ook maar 10 op komen dagen en 1,2 miljoen mensen blijven weg....
Zou dat enkel en alleen met het rookverbod te maken hebben?
  zondag 26 oktober 2008 @ 06:34:05 #96
75049 BasOne
Spaceship!
pi_62681492
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 05:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zou dat enkel en alleen met het rookverbod te maken hebben?
Nah, als je de resultaten uit de andere landen vergelijkt... ja.
Voor de 'crisis'
Laboro te salutante
pi_62681498
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 06:34 schreef BasOne het volgende:

[..]

Nah, als je de resultaten uit de andere landen vergelijkt... ja.
Voor de 'crisis'
Volgens mij liep het horecabezoek al terug sinds de invoering van de euro.... Veel mensen vinden het ook gewoon een dure hobby.
  zondag 26 oktober 2008 @ 07:12:36 #98
75049 BasOne
Spaceship!
pi_62681552
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 06:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Volgens mij liep het horecabezoek al terug sinds de invoering van de euro.... Veel mensen vinden het ook gewoon een dure hobby.
Dat is het ook, sommige kroegen 2,70-3 euro voor een fluitje
Laboro te salutante
pi_62681557
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 07:12 schreef BasOne het volgende:

[..]

Dat is het ook, sommige kroegen 2,70-3 euro voor een fluitje
Daarom denk ik dat het een combinatie van oorzaken is. Het rookverbod speelt mee, al geloof ik niet dat duizenden mensen niet meer gaan alleen maar omdat ze niet mogen roken.

Mensen hebben ook gewoon geen zin meer om 3 euro te betalen voor een biertje en telkens een euro af te tikken om te mogen pissen.
  zondag 26 oktober 2008 @ 07:20:55 #100
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62681567
je vergeet de entree in sommige kroegen/dancings

Overigens zijn hier in Den Helder de Forces-nl pamfletten van de deuren die ze hadden verdwenen en ook het bordje rokerscafe zag ik niet meer bij 't Ankertje hangen gistermiddag
[..]
pi_62681570
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 07:20 schreef MikeyMo het volgende:
je vergeet de entree in sommige kroegen/dancings

Overigens zijn hier in Den Helder de Forces-nl pamfletten van de deuren die ze hadden verdwenen en ook het bordje rokerscafe zag ik niet meer bij 't Ankertje hangen gistermiddag
Dat ook inderdaad. Tel daarbij op het geweld elke zaterdagavond tijdens het uitgaan en iedereen ziet in dat er veel meer aan de hand is. Voor de kroegeigenaar is het rookverbod dan een heel prima excuus natuurlijk om de echte problemen te maskeren.
  zondag 26 oktober 2008 @ 07:31:14 #102
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62681595
ach ja, om maar even de cijferstjes in twijfel te gaan trekken;

Hoe is dat onderzoek naar de terugloop van de klandizie gegaan? Heeft KHN gewoon een paar 100 kroegeigenaren opgebeld met de vraag; we doen een onderzoek naar de gevolgen van het rookverbod, hoe erg is jouw omzet teruggelopen?

Of is er een onafhankelijk bureau wat de boekhouding van 1000en bedrijven onder de loep heeft genomen.

Waaarom zou het me niet verbazen als het het eerste was; we horen al maanden niets anders dan geschreeuw
[..]
pi_62681600
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 07:31 schreef MikeyMo het volgende:
ach ja, om maar even de cijferstjes in twijfel te gaan trekken;

Hoe is dat onderzoek naar de terugloop van de klandizie gegaan? Heeft KHN gewoon een paar 100 kroegeigenaren opgebeld met de vraag; we doen een onderzoek naar de gevolgen van het rookverbod, hoe erg is jouw omzet teruggelopen?

Of is er een onafhankelijk bureau wat de boekhouding van 1000en bedrijven onder de loep heeft genomen.

Waaarom zou het me niet verbazen als het het eerste was; we horen al maanden niets anders dan geschreeuw
Het zou mij ook niet verbazen. Vaak komt de onderbouwing ook uit enquetes. Mensen zullen dan eerder het rookverbod erbij halen dan toegeven dat het gewoon wat te duur voor ze is of dat ze bang zijn in elkaar getrapt te worden.
  zondag 26 oktober 2008 @ 08:07:20 #104
pi_62681712
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 07:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het zou mij ook niet verbazen. Vaak komt de onderbouwing ook uit enquetes. Mensen zullen dan eerder het rookverbod erbij halen dan toegeven dat het gewoon wat te duur voor ze is of dat ze bang zijn in elkaar getrapt te worden.
In die andere mogelijke oorzaken is de afgelopen tijd verandering gekomen?
pi_62681724
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 08:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In die andere mogelijke oorzaken is de afgelopen tijd verandering gekomen?
Of er verandering in is gekomen zou je moeten onderzoeken, maar het zijn zaken die meespelen. Rookverbod is wellicht net de drupper die de emmer over deed lopen bij een aantal mensen.
pi_62683386
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 08:09 schreef Halcon het volgende:
Of er verandering in is gekomen zou je moeten onderzoeken, maar het zijn zaken die meespelen. Rookverbod is wellicht net de drupper die de emmer over deed lopen bij een aantal mensen.
Wat een onzin. Het zijn juist de kroegen die 2 euro voor een biertje rekenen en waar de plee gratis is waar de grootste problemen ontstaan. Van die krentekakkers die een tientje drie keer omdraaien voor ze het durven uitgeven aan een avond kan de horeca niet bestaan, een jaar geleden niet en nu niet. Verschil is dat ze dat nu wel moeten omdat de overheid hun eigenlijke goedbetalende klanten heeft verjaagd.

Iedereen die doordeweeks wel eens uitgaat ziet het gebeuren, de kroeg blijft langer leeg, wanneer het publiek komt is het een heen en weer geloop van buiten naar binnen en is het minder gezellig en leger, en mensen gaan sneller weer weg. En dat dat effect op de omzet heeft wordt nu bevestigd door een onderzoek, dat hoeft echt niet gemanipuleerd te zijn om datgene aan te tonen wat iedereen kan zien. Dat heeft niks met agressie te maken en niks met de prijzen, die zijn hetzelfde gebleven.

Wat is dat toch met die antirooklobby hier? Je hoeft toch niet alle onzin die voor het rookverbod zou pleiten voor zoete koek te slikken en alles wat daarvan aan nadelen naar boven komt van verzinsels te voorzien om het niet te hoeven onderkennen?
pi_62684433
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 11:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het zijn juist de kroegen die 2 euro voor een biertje rekenen en waar de plee gratis is waar de grootste problemen ontstaan. Van die krentekakkers die een tientje drie keer omdraaien voor ze het durven uitgeven aan een avond kan de horeca niet bestaan, een jaar geleden niet en nu niet. Verschil is dat ze dat nu wel moeten omdat de overheid hun eigenlijke goedbetalende klanten heeft verjaagd.

Iedereen die doordeweeks wel eens uitgaat ziet het gebeuren, de kroeg blijft langer leeg, wanneer het publiek komt is het een heen en weer geloop van buiten naar binnen en is het minder gezellig en leger, en mensen gaan sneller weer weg. En dat dat effect op de omzet heeft wordt nu bevestigd door een onderzoek, dat hoeft echt niet gemanipuleerd te zijn om datgene aan te tonen wat iedereen kan zien. Dat heeft niks met agressie te maken en niks met de prijzen, die zijn hetzelfde gebleven.

Wat is dat toch met die antirooklobby hier? Je hoeft toch niet alle onzin die voor het rookverbod zou pleiten voor zoete koek te slikken en alles wat daarvan aan nadelen naar boven komt van verzinsels te voorzien om het niet te hoeven onderkennen?
Goed gezien Weltschmerz
pi_62684873
quote:
Verneuk je hier echt je tijd mee?
Wat voor on-interresant leven heb je dan.

Voor je rechten opkomen. Ga een leven kopen man.
Of zal ik ff achter jou aan baggeren tot ik je betrap op te snel rijden o.i.d.?
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:11:16 #109
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62691374
die 2 minuten die je kwijt bent aan wat gegevens droppen?
[..]
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:42:31 #110
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62704523
Stiekem roken: postkantoor ontruimd:-postkantoor-ontruimd.html

Nu het rookverbod in de horeca een feit is kunnen de verzekeraars best wel eens brandalarmen in de vorm van rookmelders verplicht stellen in de polisvoorwaarden. Volgens mij kan het VWA trouwens naast de brandblussers, geimpregneerde versiering en nooduitgangen hier ook wel eens een punt van gaan maken in de nabije toekomst...
[..]
pi_62706707
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:11 schreef MikeyMo het volgende:
die 2 minuten die je kwijt bent aan wat gegevens droppen?
Al duurt het maar 1 seconde.
Hoe je dit uberhaupt kan doen zonder dat het met je geweten kloot is iets wat mij volledig voorbij gaat.
  maandag 27 oktober 2008 @ 06:48:25 #112
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62708911
waarom zou het met mijn geweten moeten fucken :S Ik zie graag dit verbod goed nageleefd worden en dat kan enkel door de handhavende instantie een handje te helpen...

Als ze me morgen vragen om in dienst te treden om in het weekend mijn thuishaven te controleren zeg ik gelijk ja. Ik snap niet wat het geweten hier mee te maken zou moeten hebben. We hebben het over mensen die de wet willens en wetens overtreden en daar vaak nog mee kokketeren ook. Prima. Niet zeiken dan als er mensen zijn die daar melding van maken.

Bovendien zou het niet uit moeten maken want ze hebben allemaal potjes waaruit de boetes betaald worden en ze staan te springen om nav een boete een bodemprocedure te gaan beginnen, desnoods tot het europese hof van de rechten van de mens.
[..]
pi_62709570
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:45 schreef Vinboy het volgende:
Horecaondernemers krijgen dubbele klappen door het rookverbod!!
Door het rookverbod wordt er ook minder gegokt op een gokkast en ook daardoor gaan de omzetten omlaag!

That would be me.
PWBF
pi_62709695
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:50 schreef McKillem het volgende:

[..]

Al duurt het maar 1 seconde.
Hoe je dit uberhaupt kan doen zonder dat het met je geweten kloot is iets wat mij volledig voorbij gaat.
Ik denk dat het meer een reacties van zijn kant is op die enorme trieste huilie rokers die het stoer vinden om het verbod te negeren. Wat dat betreft hebben rokers het aan zichzelf te danken.
PWBF
  maandag 27 oktober 2008 @ 08:56:09 #115
pi_62709762
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 08:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer een reacties van zijn kant is op die enorme trieste huilie rokers die het stoer vinden om het verbod te negeren. Wat dat betreft hebben rokers het aan zichzelf te danken.
De rokers hebben niet om het verbod gevraagd.
pi_62709809
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 08:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De rokers hebben niet om het verbod gevraagd.
Doet er niet toe. Het zijn wel de rokers die zich al maanden gedragen als kinderen van 6 die net hun lolly hebben verloren. Als jullie echt zo begaan zijn met die kroeghouders wiens inkomsten teruglopen, dan zouden jullie gewoon gebruik maken van de rookruimtes en/of buiten op straat gaan roken. In plaats daarvan blijven jullie nu thuis. Je gaat me dan niet vertellen dat je het zo zielig vindt voor de kroegeigenaren. Dat is gewoon rondrollen in je eigen bullshit.
PWBF
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:16:56 #117
pi_62710071
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 08:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Doet er niet toe. Het zijn wel de rokers die zich al maanden gedragen als kinderen van 6 die net hun lolly hebben verloren. Als jullie echt zo begaan zijn met die kroeghouders wiens inkomsten teruglopen, dan zouden jullie gewoon gebruik maken van de rookruimtes en/of buiten op straat gaan roken. In plaats daarvan blijven jullie nu thuis. Je gaat me dan niet vertellen dat je het zo zielig vindt voor de kroegeigenaren. Dat is gewoon rondrollen in je eigen bullshit.
Eerst jaag je de rokers uit de horeca en vervolgens krijgen ze de schuld van de faillissementen? Het is gewoon een slechte wet.
pi_62710137
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 08:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

That would be me.
En waar blijft de rest?
pi_62710647
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:20 schreef Vinboy het volgende:

[..]

En waar blijft de rest?
Die mogen van mij thuisblijven, het is al druk zat in de kroegen en disco's waar ik heen ga.
PWBF
pi_62711775
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 08:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

That would be me.
Vertel, wat heb je al uitgegeven?
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:40:57 #121
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62728626
quote:
EC wil algeheel rookverbod op werk met uitzonderingen

De Europese Commissie overweegt de invoering van een algeheel rookverbod op werkplekken, dat echter uitzonderingen kan maken voor kleine cafeetjes of biertenten. De commissie wil hiermee zorgen dat 'alle werkplekken voor werknemers veilig' zijn. Dat heeft zij vandaag laten weten.

Een concreet wetsvoorstel wordt pas volgend jaar verwacht, wanneer er een nieuwe commissie is aangesteld. Die neemt na de Europese parlementsverkiezingen in november volgend jaar de taken van de huidige commissie over.

Let ook op de volgende zin: dat echter uitzonderingen kan maken voor kleine cafeetjes of biertenten

Zie dat niet zo snel gebeuren eigenlijk
[..]
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:43:23 #122
pi_62728714
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:40 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Let ook op de volgende zin: dat echter uitzonderingen kan maken voor kleine cafeetjes of biertenten

Zie dat niet zo snel gebeuren eigenlijk
Die uitzonderingen worden nu toch ook gemaakt? Straks worden die uitzonderingen legaal, that's it.
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:56:32 #123
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62729201
hier niet. In vele andere landen ook niet. Enkel Belgie en Spanje eigenlijk.
[..]
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:58:19 #124
pi_62729260
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:56 schreef MikeyMo het volgende:
hier niet. In vele andere landen ook niet. Enkel Belgie en Spanje eigenlijk.
In veel kroegen word gewoon gerookt dus die uitzonderingen zijn er wel
pi_62731098
Net terug uit Sicilie waar waar een algemeen rookverbod geldt. De Italianen houden zich er aan; maar de interpretatie is zo dat als ze een bord "vietato de fumare" hebben hangen, ze zich dus aan het verbod houden. In het hotel stonden overal asbakken; in de restaurants ook. Er hangt gewoon een bord dat het verboden is en verder rookt iedereen overal. Zo kan het ook!
geniet nooit met mate
pi_62734968
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:46 schreef gimme.shelter het volgende:
Net terug uit Sicilie waar waar een algemeen rookverbod geldt. De Italianen houden zich er aan; maar de interpretatie is zo dat als ze een bord "vietato de fumare" hebben hangen, ze zich dus aan het verbod houden. In het hotel stonden overal asbakken; in de restaurants ook. Er hangt gewoon een bord dat het verboden is en verder rookt iedereen overal. Zo kan het ook!

Ja, die Italianen zijn een lichtend voorbeeld. Hulde.
  maandag 27 oktober 2008 @ 22:36:16 #127
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62735365
quote:
Minder controle jong drinken door rookverbod

Controles op de verkoop van drank aan jongeren onder de zestien jaar blijven dit jaar achter bij de planning. Dat komt deels doordat de controleurs van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) druk waren met toezicht op het rookverbod in de horeca.

Dat heeft minister Ab Klink (Volksgezondheid) geantwoord op vragen van de Tweede Kamer over de begroting voor 2009. Ook kan de VWA moeilijk aan personeel komen.Daardoor zullen er dit jaar van de tienduizend geplande inspecties op leeftijdsgrenzen bij drank, maar zevenduizend ook echt worden uitgevoerd.

De VWA is dit jaar al begonnen met uitgebreider toezicht op de leeftijd van mensen die alcohol kopen. Voor de intensievere inspecties moeten er 25 controleurs bijkomen. Voor 2009 staan 20.000 controles op stapel.
gaaf, als je 16 bent kun je nu rookvrij aan tonnen drank komen
[..]
pi_62738636
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:36 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Als je 12 bent schijnbaar dus ook. Ach het is maar waar je je prioriteiten legt. Rokers najagen is natuurlijk veel belangrijker als coma zuipen door de jeugd.
pi_62739589
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:36 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Kun jij ze toch wel aangeven? Kom op man, wet is wet!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 06:58:00 #130
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62740475
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 00:10 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als je 12 bent schijnbaar dus ook. Ach het is maar waar je je prioriteiten legt. Rokers najagen is natuurlijk veel belangrijker als coma zuipen door de jeugd.
de rokers worden niet nagejaagd, maar de kroegeigenaren die zich niet aan de wet houden
[..]
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 06:58:49 #131
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62740481
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 01:19 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Kun jij ze toch wel aangeven? Kom op man, wet is wet!
De ironie van de wet is dat je als jeugdige gewoon inhet bezit mag zijn van drank en tabak, maar het mag niet aan ze verkocht worden...
[..]
pi_62740650
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:46 schreef gimme.shelter het volgende:
Ooit wel eens opgelet hoe Italianen zich houden aan andere regels? Eigenlijk helemaal niet. Slecht voorbeeld, dus.
  † In Memoriam † dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:26:23 #133
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62741213
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 06:58 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

De ironie van de wet is dat je als jeugdige gewoon inhet bezit mag zijn van drank en tabak, maar het mag niet aan ze verkocht worden...
Met dit kabinet duurt het niet lang meer of bezit is verboden voor 16 minners. Dan kan je ze wel fijn aangeven.
Carpe Libertatem
pi_62742713
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 00:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
... ook wel bekend als 'ga boeven vangen' als men zelf een keer een bekeuring krijgt.

Regels en plichten zijn er vooral voor anderen. De handhaving moet zich ook vooral op anderen richten. Ikzelf heb voornamelijk rechten.
pi_62744073
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 06:48 schreef MikeyMo het volgende:
waarom zou het met mijn geweten moeten fucken :S Ik zie graag dit verbod goed nageleefd worden en dat kan enkel door de handhavende instantie een handje te helpen...

Als ze me morgen vragen om in dienst te treden om in het weekend mijn thuishaven te controleren zeg ik gelijk ja. Ik snap niet wat het geweten hier mee te maken zou moeten hebben. We hebben het over mensen die de wet willens en wetens overtreden en daar vaak nog mee kokketeren ook. Prima. Niet zeiken dan als er mensen zijn die daar melding van maken.

Bovendien zou het niet uit moeten maken want ze hebben allemaal potjes waaruit de boetes betaald worden en ze staan te springen om nav een boete een bodemprocedure te gaan beginnen, desnoods tot het europese hof van de rechten van de mens.
Ja dat, of je ontkent gewoon niet dat het gewoon harstikke zielig gedrag is van jou kant.

Je kan schermen met wetten, rechten en weet ik wat meer voor juridische bla bla. Maar daar word zo'n verraad actie niet minder triest op.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:41:13 #136
3542 Gia
User under construction
pi_62744184
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:36 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ja dat, of je ontkent gewoon niet dat het gewoon harstikke zielig gedrag is van jou kant.

Je kan schermen met wetten, rechten en weet ik wat meer voor juridische bla bla. Maar daar word zo'n verraad actie niet minder triest op.
Restaurants geef ik ook aan. Kroegen niet.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:42:53 #137
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62744222
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:36 schreef McKillem het volgende:

[..]

dat is jouw mening. Ik vind het behoorlijk triest dat deze acties kennelijk nodig zijn.
[..]
pi_62744242
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 06:58 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

de rokers worden niet nagejaagd, maar de kroegeigenaren die zich niet aan de wet houden
Als je bijrijder bent in een auto en je draagt geen gordel wie krijgt dan de bekeuring?
Als je in de Horeca een sigaret opsteekt wie krijgt dan de bekeuring?

Daarnaast moet er in een café gewoon gerookt kunnen worden.
Nederland is een van de grondleggers van de tabaksindustrie, we hebben het als genotsmiddel van heinde en verre gehaald. En nu het braafste jongentje van de klas willen wezen?
pi_62744340
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Restaurants geef ik ook aan. Kroegen niet.
Ik vind het in beide gevallen treurig ook al zal ik de laatste zijn die een rookverbod in een restaurant tegen gaat werken.

Het gaan me gewoon om het verraden. Zo van oewh oewh, daar word gerookt. Daar ga ik es even melding van maken!
Ik vind dat zo verschrikkelijk ranzig vies dat kan ik met geen pen omschrijven.
pi_62744553
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:42 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dat is jouw mening. Ik vind het behoorlijk triest dat deze acties kennelijk nodig zijn.
En waarom zijn die acties nodig?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:36:04 #141
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62745998
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:52 schreef McKillem het volgende:

[..]

En waarom zijn die acties nodig?
omdat er genoeg bedrijven zijn waar het verbod genegeerd wordt.
[..]
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:52:29 #142
3542 Gia
User under construction
pi_62746525
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:46 schreef McKillem het volgende:

Ik vind dat zo verschrikkelijk ranzig vies dat kan ik met geen pen omschrijven.
Dat vind ik dus van roken in een restaurant.

Een gemiddeld restaurant is sowieso groot genoeg om een gedeelte af te scheiden als rookkamer. Maar ja, dat willen ze niet, omdat daar dan niet bediend mag worden. En dat kost ze dan omzet.
pi_62746570
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat vind ik dus van roken in een restaurant.

Een gemiddeld restaurant is sowieso groot genoeg om een gedeelte af te scheiden als rookkamer. Maar ja, dat willen ze niet, omdat daar dan niet bediend mag worden. En dat kost ze dan omzet.
Waren we het er niet over eens dat een rookverbod in een restaurant een logische verbod is en in de kroeg een onlogisch verbod?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:59:40 #144
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62746756
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:54 schreef Casos het volgende:

[..]

Waren we het er niet over eens dat een rookverbod in een restaurant een logische verbod is en in de kroeg een onlogisch verbod?
zijn we het hier uberhaupt ergens over eens. Denk niet dat papierversnipperaar het verbod in het restaurant steunt

Ik ben benieuwd hoe dat met Kerst en Oud En Nieuw gaat met dit verbod Gaan de rokers dan ook niet uit eten aangezien ze niet meer aan tafel mogen paffen?
[..]
pi_62747074
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:59 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

zijn we het hier uberhaupt ergens over eens. Denk niet dat papierversnipperaar het verbod in het restaurant steunt

Ik ben benieuwd hoe dat met Kerst en Oud En Nieuw gaat met dit verbod Gaan de rokers dan ook niet uit eten aangezien ze niet meer aan tafel mogen paffen?
Vast wel, o.a. dat we dit topic levendig moeten houden .

En met kerst en Oud&Nieuw zal een peukie meer of minder in het restaurant ook geen verschil maken. Na al het gesteengrill, gourmet, fondue etc. stinken mijn kleren nog meer dan na een avondje in een oud bruin café hangen.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:20:22 #146
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62747378
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:10 schreef Casos het volgende:

[..]

Vast wel, o.a. dat we dit topic levendig moeten houden .

En met kerst en Oud&Nieuw zal een peukie meer of minder in het restaurant ook geen verschil maken. Na al het gesteengrill, gourmet, fondue etc. stinken mijn kleren nog meer dan na een avondje in een oud bruin café hangen.
wellicht dat dit op het menu staat dan:
quote:
Restaurant biedt roker tabaksmenu

Restaurant Churchill in Assen serveert vanaf half november een speciaal driegangen tabaksmenu, speciaal gericht op rokende gasten. Die mogen geen sigaret opsteken in het restaurant, maar kunnen binnenkort wel weer genieten van tabak aan tafel.

Chef-kok Edwin Lokhorst deed het idee van gerechten waarin tabak zit verwerkt op in Amerika, en ging daarna in zijn eigen keuken experimenteren. Dat resulteerde in een drietal gerechten: op sigaar gerookte eendenborst vooraf, daarna runderlende met een saus van tabak, en als dessert crème brûlée van Marlboro-sigaretten.

‘Tabak is een natuurproduct en dus eetbaar’, aldus Lokhorst in een interview met RTV Drenthe. ‘In de gerechten proef je heel licht de tabak, bij de eendenborst en de saus ruik je het ook.’

Het eten van tabaksbladeren is niet schadelijk, en ook niet verslavend. Of rokers er ook minder zin in een sigaret van krijgen, weet Lokhorst niet.

De reacties zijn tot nu toe enthousiast, verklaart Lokhorst. ‘Mensen verklaren me voor gek als ze het horen, maar zijn enthousiast als ze het proeven.’ Vanaf november gaat hij het menu een tijdje aanbieden, en als het aanslaat krijgt het een vaste plek op de kaart.
[..]
pi_62747544
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:20 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

wellicht dat dit op het menu staat dan:
[..]
Hmm, tabak die je dan kan grillen op de steengrill. Net zo lang laten liggen tot het in de fik vliegt en inhaleren maar die dampen.
Een bakje met Marlboro Tabak, Camel Tabak, Lucky Strike Tabak. En natuurlijk shag, Zware Van Nelle, Javaanse Jongens 3/4.
En als dessert, geflambeerde sigaren .
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:38:07 #148
3542 Gia
User under construction
pi_62747893
quote:

[..]

Wat mij betreft wel, maar dan vind ik het dus ook logisch dat ik een restaurant, waar de asbakken op tafel sta, aangeef bij de VWA.
pi_62748493
quote:
Hangt ervan af wat in die tent het meeste klanten oplevert respectievelijk wegjaagt. De enige logica hierin is die van de uitbater die er zijn geld mee moet verdienen.

Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat de meeste restaurants geheel of voornamelijk rookvrij zullen zijn. Maar het hele idee dat jij of een ander of de overheid zou moeten bepalen wat logisch is is eigenlijk nogal absurd.
pi_62750137
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hangt ervan af wat in die tent het meeste klanten oplevert respectievelijk wegjaagt. De enige logica hierin is die van de uitbater die er zijn geld mee moet verdienen.

Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat de meeste restaurants geheel of voornamelijk rookvrij zullen zijn. Maar het hele idee dat jij of een ander of de overheid zou moeten bepalen wat logisch is is eigenlijk nogal absurd.
Ben ik helemaal met je eens en dat zag je ook keurig voor het rookverbod. In vele restaurants werd allang niet meer gerookt. Op zich ook weer prima bewijs dat zelfreguliering wel werkt, iig wel bij restaurants en waarom dat bij kroegen niet zo zou zijn.... ik weet het niet.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:31:44 #151
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62753327
Nostalgie:

Toen kon dat nog

Clysma sigaretten

Tastes like shit
[..]
pi_62754114
Dit ook:

pi_62756775
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:51 schreef Casos het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens en dat zag je ook keurig voor het rookverbod. In vele restaurants werd allang niet meer gerookt. Op zich ook weer prima bewijs dat zelfreguliering wel werkt, iig wel bij restaurants en waarom dat bij kroegen niet zo zou zijn.... ik weet het niet.
Omdat de gemiddelde mens niet elke dag/week uit eten gaat?
pi_62756819
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 17:14 schreef PDOA het volgende:

[..]

Omdat de gemiddelde mens niet elke dag/week uit eten gaat?
En wat heeft dat met restaurants, kroegen, zelfreguliering en roken te maken?
pi_62756995
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 17:15 schreef Casos het volgende:

[..]

En wat heeft dat met restaurants, kroegen, zelfreguliering en roken te maken?
Omdat jij een vergelijking trekt tussen kroegen en restaurants.

Mensen gaan in mijn beleving toch vaker naar de kroeg dan naar een restaurant. Er zijn zat mensen die elke dag in de kroeg te vinden zijn. Als ze dan opeens ontzegt worden om te roken, alleen maar omdat een stel linkse debielen met astma die toch nooit in zo'n kroeg te vinden zijn vinden dat dat moet, kan ik me voorstellen dat men ergens anders naar toe gaat.
pi_62757031
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 17:21 schreef PDOA het volgende:

[..]

Omdat jij een vergelijking trekt tussen kroegen en restaurants.
Ja, dat hoef je mij niet te vertellen, die heb ik idd zelf gemaakt, maar wat heeft dat te maken met dat mensen niet wekelijks uit eten gaan?
pi_62757167
Jij vraagt je af waarom zelfregulering niet zou werken in kroegen als het wel werkt in restaurants. Dan zeg ik dat mensen minder vaak te vinden zijn in restaurants en daar graag een uitzondering op maken, omdat je meestal toch maar een paar uur in een restaurant spendeert, in tegenstelling tot een kroeg of discotheek.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:42:20 #158
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62758904
quote:
Schiermonnikoog rookvrij bij controle

27 oktober 2008 - nieuwsbericht

Tijdens een gerichte handhavingsactie op het waddeneiland Schiermonnikoog heeft de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) vastgesteld dat het rookverbod uitstekend wordt nageleefd. In de week van 20 tot en met 26 oktober bezochten controleurs twintig horecagelegenheden op het eiland. Daarbij bleek dat alle drukbezochte bedrijven zich volledig aan de regels hielden.

Tijdens de eerste vier maanden van het rookverbod (tot en met 27 oktober jl.) heeft de VWA 8070 inspecties verricht. In totaal werden er 545 maatregelen genomen. Er werden 407 schriftelijke waarschuwingen en 138 boetes uitgedeeld.

De afgelopen week werden in diverse plaatsen in Nederland handhavingsacties uitgevoerd. Behalve op Schiermonnikoog controleerden controleurs in Noord-Holland (Alkmaar en Castricum), Friesland (Heerenveen en omgeving), Zuid-Holland (Rotterdam deelgemeenten Feijenoord, Charlois en IJsselmonde) en Limburg (Maastricht, Sittard en Geleen). Bij de 240 gerichte inspecties werden 7 waarschuwingen en 48 boetes uitgedeeld.
[..]
pi_62767997
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 18:42 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

En??
pi_62770258
quote:

[..]
Lijkt me eerder een uitje van de VWA. En toevallig gingen ze ook nog controleren. Zeker weten dat ik ga roken op Full on Ferry. Ahoy is zo enorm groot, niemand die er last van heeft.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_62774404
Kroegbazin zet asbak demonstratief op de bar
ROTTERDAM - ‘Minister Klink, je bent een lastpak, dus terug met die asbak!’ In niet mis te verstane bewoordingen wil de Rotterdamse kroegbazin Isabel Dolores maandag de minister van Volksgezondheid laten weten dat ze niet blij is met het rookverbod in de horeca.
Ze hoopt zo veel mogelijk collega’s te mobiliseren voor een demonstratie bij het stadhuis op de Coolsingel.

De dinsdag daarop roept de eigenaresse van de cafés Spot the Loony en Bellevue in Hillesluis uit tot Nationale Asbakkendag. „De asbak komt weer terug op de bar,’’ zegt Dolores, die op veel bijval van collega’s rekent. „En reken maar niet dat die er daarna weer vanaf gaat.’’

De kroegbazin uit Feijenoord heeft het gehad met het rookverbod dat op 1 juli inging. ,,Je hebt geen klanten meer. We hebben een rokersruimte, maar mensen willen er niet in. Het is net een aquarium. Zorgen dat mensen minder gaan roken vind ik prima, maar dan moet je de sigarettenfabrikanten aanpakken en niet de horeca kapotmaken. Ik heb tien werknemers met een gezin.’’

Dat de actie niet voor het ministerie van gezondheidsminister Klink plaatsvindt, maar op de Coolsingel, heeft een praktische reden: ,,Niet iedereen heeft vervoer.’’

Zo’n 1100 horecazaken krijgen hoogstpersoonlijk bezoek van Dolores of van een van de zes andere leden van het comité, die mensen met pamfletten en een praatje willen lokken

Bron: AD

Ze zouden naar Den Haag moeten gaan, ik vind geen vervoer een zwakte excuus want de trein stopt bekant in het Binnenhof, voor de rest groot gelijk!
pi_62774692
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 09:49 schreef Vinboy het volgende:
Kroegbazin zet asbak demonstratief op de bar
ROTTERDAM - ‘Minister Klink, je bent een lastpak, dus terug met die asbak!’ In niet mis te verstane bewoordingen wil de Rotterdamse kroegbazin Isabel Dolores maandag de minister van Volksgezondheid laten weten dat ze niet blij is met het rookverbod in de horeca.
Ze hoopt zo veel mogelijk collega’s te mobiliseren voor een demonstratie bij het stadhuis op de Coolsingel.

De dinsdag daarop roept de eigenaresse van de cafés Spot the Loony en Bellevue in Hillesluis uit tot Nationale Asbakkendag. „De asbak komt weer terug op de bar,’’ zegt Dolores, die op veel bijval van collega’s rekent. „En reken maar niet dat die er daarna weer vanaf gaat.’’

De kroegbazin uit Feijenoord heeft het gehad met het rookverbod dat op 1 juli inging. ,,Je hebt geen klanten meer. We hebben een rokersruimte, maar mensen willen er niet in. Het is net een aquarium. Zorgen dat mensen minder gaan roken vind ik prima, maar dan moet je de sigarettenfabrikanten aanpakken en niet de horeca kapotmaken. Ik heb tien werknemers met een gezin.’’

Dat de actie niet voor het ministerie van gezondheidsminister Klink plaatsvindt, maar op de Coolsingel, heeft een praktische reden: ,,Niet iedereen heeft vervoer.’’

Zo’n 1100 horecazaken krijgen hoogstpersoonlijk bezoek van Dolores of van een van de zes andere leden van het comité, die mensen met pamfletten en een praatje willen lokken

Bron: AD

Ze zouden naar Den Haag moeten gaan, ik vind geen vervoer een zwakte excuus want de trein stopt bekant in het Binnenhof, voor de rest groot gelijk!
Gelijk controleurs er op af en keihard beboeten!
PWBF
pi_62774740
Wil je ze beboeten voor een demonstratie??
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:06:19 #164
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62774808
nee voor het overtreden van het verbod
[..]
pi_62774832
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:06 schreef MikeyMo het volgende:
nee voor het overtreden van het verbod
PWBF
pi_62774885
Eerst de Demonstratie en dan de asbak weer terug. Ik als niet roker schaar me volledig achter de kroegbazen!
pi_62774997
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:36 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

omdat er genoeg bedrijven zijn waar het verbod genegeerd wordt.
Nou boehoe hoor...
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel, maar dan vind ik het dus ook logisch dat ik een restaurant, waar de asbakken op tafel sta, aangeef bij de VWA.
Als je ook als een politieagent achter al die andere "duivelse crimnelen" aanrent wel ja. Dus kentekens noteren van mensen die je te snel ziet rijden. Kinderen in de kraag vatten die een bushokje afbreken. Etc etc etc.

Als je dat niet doet ben je gewoon hypocriet en alleen goed bezig als het je net even uitkomt. En dat is gewoon triest.
pi_62774999
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:08 schreef Vinboy het volgende:
Eerst de Demonstratie en dan de asbak weer terug. Ik als niet roker schaar me volledig achter de kroegbazen!
Ik schaar me volledig achter minister Klink en de VWA. Zeker als die controleurs, die gewoon hun werk doen, ook nog eens worden bedreigd. Als kroegbazen daar niet tegen ingrijpen, dan ben ik voor een sluiting van zo'n kroeg voor let's say een maand ofzo. Dat zal ze leren
PWBF
pi_62775065
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik schaar me volledig achter minister Klink en de VWA. Zeker als die controleurs, die gewoon hun werk doen, ook nog eens worden bedreigd. Als kroegbazen daar niet tegen ingrijpen, dan ben ik voor een sluiting van zo'n kroeg voor let's say een maand ofzo. Dat zal ze leren
Hoe vaak kom je in een café? en is het er gezelliger op geworden?
pi_62775137
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:14 schreef Vinboy het volgende:

[..]

Hoe vaak kom je in een café? en is het er gezelliger op geworden?
Zo'n 3 keer per week. Iets meer dan voor het rookverbod. Maar ik zit er vooral langer, omdat ik niet meer na 20 minuten last krijg van m'n ogen. Het is er niet gezelliger op geworden, maar ook niet minder gezellig. De meeste kroegen waar ik heen ga zaten zowel voor als na het verbod vol. Sterker nog, het lijkt soms wel alsof het drukker is, vooral door de week (wat niet hoeft te betekenen dat het gelijk gezelliger is. Ik laat mijn "gezelligheid" niet afhangen van andere onbekenden). Laatst stond ik met een uitsmijter te praten (die Hell's Angel van The Last Waterhole in Amsterdam) en die kon dat verhaal beamen.
PWBF
pi_62775173
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, of je arresteerd gewoon de verantwoordelijke partij.
Je kan niet van een kroegbaas verwachten dat hij als papa gaat zitten rondlopen.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:18:50 #172
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62775193
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:12 schreef McKillem het volgende:

[..]

Nou boehoe hoor...
[..]

Als je ook als een politieagent achter al die andere "duivelse crimnelen" aanrent wel ja. Dus kentekens noteren van mensen die je te snel ziet rijden. Kinderen in de kraag vatten die een bushokje afbreken. Etc etc etc.

Als je dat niet doet ben je gewoon hypocriet en alleen goed bezig als het je net even uitkomt. En dat is gewoon triest.
dat heeft weinig zin aangezien een controlerende instantie zelf moet vaststellen dat er een overtreding is begaan.

Ik vind het gewoon triest dat men hier zo'n heisa over maakt.
[..]
pi_62775209
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:18 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ja, of je arresteerd gewoon de verantwoordelijke partij.
Je kan niet van een kroegbaas verwachten dat hij als papa gaat zitten rondlopen.
Dat ook natuurlijk, maar dat leek me zo logisch dat ik het er niet bij heb gezet. Sowieso moeten mensen persoonlijk aansprakelijk worden voor hun rookgedrag in de kroeg.
PWBF
pi_62775305
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:18 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dat heeft weinig zin aangezien een controlerende instantie zelf moet vaststellen dat er een overtreding is begaan.
Videocamera?
quote:
Ik vind het gewoon triest dat men hier zo'n heisa over maakt.
Ja, en ik vind dat hele rookverbod triest.
Vooral omdat het ook alleenmaar kuddegedrag is omdat de rest van die hele tyfus EU dat ook doet.
pi_62775398
quote:

[quote]Schiermonnikoog rookvrij bij controle

27 oktober 2008 - nieuwsbericht

Tijdens een gerichte handhavingsactie op het waddeneiland Schiermonnikoog heeft de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) vastgesteld dat het rookverbod uitstekend wordt nageleefd. In de week van 20 tot en met 26 oktober bezochten controleurs twintig horecagelegenheden op het eiland. Daarbij bleek dat alle drukbezochte bedrijven zich volledig aan de regels hielden.
Nogal logisch. Als je op Schier een kroeg wilt betrappen zul je die controleurs met parachutes op het eiland moeten zetten of iets dergelijks. Dat hele eiland weet al wie er van de boot af gaat stappen voordat die halverwege is.
pi_62775434
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:21 schreef McKillem het volgende:

[..]

Videocamera?
[..]

Ja, en ik vind dat hele rookverbod triest.

Ik niet. Het verbod voorziet erin dat ik niet word aangetast in mijn grondrechten. Prima regeling dus.
PWBF
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:27:13 #177
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62775442
Tja, waarom zou je mensen moet aanspreken aan hun rookgedrag in de kroeg als de kroegbaas oproept tot roken. De rokers waren nog de minst klagende partijen leek wel, die gingen wel onder de luifel staan, het aquarium in of bleven thuis. Het zijn de kroegbazen die gewoon de asbakken op de bar pleuren.

Kun je wel elke klant gaan bekeuren maar dan pak je de oorzaak niet bij de wortel aan.
[..]
pi_62775521
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zo'n 3 keer per week. Iets meer dan voor het rookverbod. Maar ik zit er vooral langer, omdat ik niet meer na 20 minuten last krijg van m'n ogen. Het is er niet gezelliger op geworden, maar ook niet minder gezellig. De meeste kroegen waar ik heen ga zaten zowel voor als na het verbod vol. Sterker nog, het lijkt soms wel alsof het drukker is, vooral door de week (wat niet hoeft te betekenen dat het gelijk gezelliger is. Ik laat mijn "gezelligheid" niet afhangen van andere onbekenden). Laatst stond ik met een uitsmijter te praten (die Hell's Angel van The Last Waterhole in Amsterdam) en die kon dat verhaal beamen.
Ik kom ook in de betere kroegen. Ook daar blijft het best wel lopen (kan niet in de kassa kijken natuurlijk).
Vind het wel hinderlijk ben je in een gezellig gesprek moet er weer een naar buiten.
Een drukke zaak ga je trouwens sneller heen als dat er niemand zit.
Goede cafés die buiten de centra zitten heb m.i. wel veel meer last van het rookverbod, zitten niet in de loop, hebben vooral vaste klanten die naar buiten moeten om hun rokertje te doen. Die gaan steeds minder komen omdat ze het zelf niet leuk vinden om telkens naar buiten te moeten.
En dan heb j nog de gokkers die aan de kast zaten. Zij blijven weg, waardoor de omzet naar beneden holt!

Ik vind het jammer voor je ogen, maar hoeveel mensen zijn er afhankelijk van een baan in de horeca? Die vind ik belangrijker!
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:34:25 #179
pi_62775630
http://www.volkskrant.nl/(...)en_over_buitenrokers
quote:
ARNHEM - De gemeente Arnhem heeft met de plaatselijke horeca en de politie afspraken gemaakt om de overlast die rokers buiten veroorzaken te regelen. Zo komt er onder meer een pasjessysteem voor cafébezoekers die even naar buiten willen, aldus een woordvoerder van de gemeente.

De afspraken gelden voorlopig alleen voor het gebied rond de Korenmarkt, het Arnhemse uitgaanscentrum dat veel bezoekers uit het oosten van het land trekt. Rokers zouden daar met name in de kleine uurtjes veel lawaai maken. Ook gaan zij buiten drinken, wat volgens de politie meer vechtpartijen tot gevolg heeft.

De gemeente maakt geen onderscheid meer tussen zomer- en winterterrassen, zo is afgesproken. Zomerterrassen mogen eigenlijk in de wintermaanden niet in bedrijf zijn, maar omdat rokers buiten toch de terrasruimte opzoeken, is dat onderscheid niet te handhaven. Het blijft wel verboden om drankjes mee naar buiten te nemen op plekken die daar niet voor bestemd zijn.

In Arnhem mogen kroegen wel tot in de kleine uurtjes van de nacht open blijven, maar na twee uur mogen ze geen nieuwe klanten meer binnenlaten. Rokers krijgen nu aan de deur een pasje, waarmee ze even buiten een sigaretje kunnen opsteken. Bij terugkomst leveren ze het pasje weer in.

De gemeente wil na het winterseizoen bekijken of de afspraken hebben gewerkt. Als dat het geval is gaat de regeling wellicht voor alle horecaplekken in Arnhem gelden.
pi_62775784
Met carnaval gaan ze roken in de kroeg hoogstwaarschijnlijk gedogen.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:48:34 #181
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62776104
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:39 schreef ruud.nl het volgende:
Met carnaval gaan ze roken in de kroeg hoogstwaarschijnlijk gedogen.
Geen idee, ik wacht trouwens op de eerste knokpartijen omdat iemand rookt terwijl er een rookverbod heerste n hij een iets te guren niet-roker daarmee tot last is
[..]
pi_62777359
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:27 schreef MikeyMo het volgende:
Tja, waarom zou je mensen moet aanspreken aan hun rookgedrag in de kroeg als de kroegbaas oproept tot roken. De rokers waren nog de minst klagende partijen leek wel, die gingen wel onder de luifel staan, het aquarium in of bleven thuis. Het zijn de kroegbazen die gewoon de asbakken op de bar pleuren.

Kun je wel elke klant gaan bekeuren maar dan pak je de oorzaak niet bij de wortel aan.
De wortel van de oorzaak ligt hem in het feit dat de minister beter meent te weten hoe mensen zich moeten vermaken dan de mensen in kwestie zelf.
quote:
ARNHEM - De gemeente Arnhem heeft met de plaatselijke horeca en de politie afspraken gemaakt om de overlast die rokers buiten veroorzaken te regelen. Zo komt er onder meer een pasjessysteem voor cafébezoekers die even naar buiten willen, aldus een woordvoerder van de gemeente.
Een pasje om op straat te zijn? Het moet niet gekker worden. Wat willen ze gaan doen dan? Mensen bekeuren die zich zonder pasje op straat bevinden? Dat wordt nog grappig.
quote:
De afspraken gelden voorlopig alleen voor het gebied rond de Korenmarkt, het Arnhemse uitgaanscentrum dat veel bezoekers uit het oosten van het land trekt. Rokers zouden daar met name in de kleine uurtjes veel lawaai maken. Ook gaan zij buiten drinken, wat volgens de politie meer vechtpartijen tot gevolg heeft.
Goh, dat had nou niemand voorspeld.
quote:
De gemeente maakt geen onderscheid meer tussen zomer- en winterterrassen, zo is afgesproken. Zomerterrassen mogen eigenlijk in de wintermaanden niet in bedrijf zijn, maar omdat rokers buiten toch de terrasruimte opzoeken, is dat onderscheid niet te handhaven. Het blijft wel verboden om drankjes mee naar buiten te nemen op plekken die daar niet voor bestemd zijn.
Hee, een gedoogsituatie. De overheid maakt dus regels die zodanig niet met elkaar kloppen dat er gedoogd moet worden. Welke van de regels zullen we dan eens niet gaan handhaven? Die regel die al vele jaren een groot succes is en stadsbewoners hun nachtrust beschermd, of die regel die net nieuw is en die geen steun heeft onder de omwonenden, de horecaondernemers en het uitgaanspubliek maar een hobbyprojectje is van de gezondheidsdominees uit de Haagse kaasstolp? Ik ga als omwonende maar eens bezwaar maken tegen een dergelijke gedoogbeslissing, laat ze maar iets anders gedogen. Als twee regels met elkaar in tegenspraak zijn en één moet gedoogd worden moet de rechter maar een belangenafweging maken. Nachtrust van omwonenden of gedwongen frisse lucht voor mensen die daar niet voor kiezen. Moeilijk, moeilijk.
quote:
In Arnhem mogen kroegen wel tot in de kleine uurtjes van de nacht open blijven, maar na twee uur mogen ze geen nieuwe klanten meer binnenlaten. Rokers krijgen nu aan de deur een pasje, waarmee ze even buiten een sigaretje kunnen opsteken. Bij terugkomst leveren ze het pasje weer in.
Oh, 02.00 uur. Dan heeft een omwonende met een normale baan nog 5 uur nachtrust, ruim voldoende.
quote:
De gemeente wil na het winterseizoen bekijken of de afspraken hebben gewerkt. Als dat het geval is gaat de regeling wellicht voor alle horecaplekken in Arnhem gelden.
Hoezo hebben gewerk? Een overheid maakt toch regels die gaan werken? Waarom maakt onze overheid regels die alleen maar kunnen werken wanneer andere regels worden overtreden?
pi_62777734
Een kroeg in de buurt heeft een boete gekregen van 2000 euro wegens geluidsoverlast. Waarom? Omdat de rokers buiten stonden.

Of de rokers moesten 100 meter verwijderd zijn van het pand. Nogal kansloos, omdat je hier om 50 meter wel een kroeg hebt staan.

Conclusie van de uitbater: rook maar binnen.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:46:30 #184
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62778077
snap niet dat de rokers niet zelf een boete krijgen
[..]
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:57:44 #185
pi_62778379
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:46 schreef MikeyMo het volgende:
snap niet dat de rokers niet zelf een boete krijgen
Dan moet de overheid zeker zelf de kroeg in om hun eigen rare wet te handhaven? Dat kan natuurlijk niet Ze laten het vuile werk opknappen door de uitbater en verraders zoals jij. De overheid misbruikt je en je vind het nog leuk ook.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 12:41:53 #186
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62779577
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet de overheid zeker zelf de kroeg in om hun eigen rare wet te handhaven? Dat kan natuurlijk niet Ze laten het vuile werk opknappen door de uitbater en verraders zoals jij. De overheid misbruikt je en je vind het nog leuk ook.
die lui staan toch buiten waar ze overlast verzorgen, daar lopen meestal nog agenten ook. Klaar, opgelost
[..]
  woensdag 29 oktober 2008 @ 12:46:51 #187
pi_62779738
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 12:41 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

die lui staan toch buiten waar ze overlast verzorgen, daar lopen meestal nog agenten ook. Klaar, opgelost
Je kan als overheid moeilijk overlast stimuleren en vervolgens datzelfde gedrag afstraffen.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 15:49:25 #188
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_62784775
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:53 schreef Casos het volgende:
Dit ook:
[ afbeelding ]
"Blow in her face and she'll follow you anywhere"

Whahaha!! right!
Dit geloof je toch niet? Dat dit vroeger een serieuze reclame was!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  woensdag 29 oktober 2008 @ 15:50:35 #189
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62784818
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 15:49 schreef Demophon het volgende:

[..]

Whahaha!! right!
vroeger dachten ze ook dat de aarde plat was en was aderlaten dé oplossing tegen zo'n beetje alle kwalen
[..]
pi_62785005
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 15:49 schreef Demophon het volgende:

[..]

Whahaha!! right!
Serieus ingaan op een reclame uit de jaren 60
pi_62787194
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 15:57 schreef Casos het volgende:

[..]

Serieus ingaan op een reclame uit de jaren 60
De NSB'ers in dit topic pakken alles aan om hun geweten schoon te praten.
pi_62787740
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:25 schreef Weltschmerz het volgende:

Een pasje om op straat te zijn? Het moet niet gekker worden. Wat willen ze gaan doen dan? Mensen bekeuren die zich zonder pasje op straat bevinden? Dat wordt nog grappig.
Nee, dat pasje is om weer naar binnen te mogen. In veel steden en dorpen mag je na 02.00 uur de cafe's nog wel uit, maar niet meer in tot de echte sluitingstijd, dat is om het publiek geleidelijk naar huis te laten gaan, zodat er minder vechtpartijen komen. Dat is natuurlijk een probleem voor de rokers die nog wel willen blijven tot sluitingstijd, maar als ze buiten gaan roken niet meer binnen mogen.

Oh ja, ik leg het je alleen even uit, ik ben het verder totaal oneens met het hele gebeuren, vindt het rookverbod kut en een pasjessysteem van de zotte!
  woensdag 29 oktober 2008 @ 18:56:19 #193
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62789492
Ik verwacht trouwens wel een massabetoging op het Malieveld. Ten minste die 1500 kroegen waarvan voorspeld was dat ze failliet zouden gaan door het verbod, maar natuurlijk ook de rest van de horeca-ondernemers die hun omzet met 31% zien dalen. Dat zijn 60.000 eigenaren die ik verwacht. Natuurlijk komt er personeel mee met die mensen en ook een flinke schare rokers die solidair zijn met de kroegeigenaren of gewoonweg een schijthekel hebben aan dit verbod om welke reden dan ook. PV, Casos, BloodyMary, Chewie, Weltschmertz en consorten; ik verwacht jullie allemaal op dat terrein om jullie stem nou eens echt te laten horen!

Al gaat maar 1% van de bevolking die tegen het rookverbod is dan staan er nog 10.000en mensen te protesteren. Dat moet een signaal afgeven aan de Haagse politiek.

Waarom heb ik toch het idee dat er 100 man op komen draven
[..]
pi_62789541
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 18:56 schreef MikeyMo het volgende:
Ik verwacht trouwens wel een massabetoging op het Malieveld. Ten minste die 1500 kroegen waarvan voorspeld was dat ze failliet zouden gaan door het verbod, maar natuurlijk ook de rest van de horeca-ondernemers die hun omzet met 31% zien dalen. Dat zijn 60.000 eigenaren die ik verwacht. Natuurlijk komt er personeel mee met die mensen en ook een flinke schare rokers die solidair zijn met de kroegeigenaren of gewoonweg een schijthekel hebben aan dit verbod om welke reden dan ook. PV, Casos, BloodyMary, Chewie, Weltschmertz en consorten; ik verwacht jullie allemaal op dat terrein om jullie stem nou eens echt te laten horen!

Al gaat maar 1% van de bevolking die tegen het rookverbod is dan staan er nog 10.000en mensen te protesteren. Dat moet een signaal afgeven aan de Haagse politiek.

Ben jij er dan ook met je tegenstem?
  woensdag 29 oktober 2008 @ 18:59:30 #195
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62789566
ik hoef nergens tegen te protesteren, de haagse politiek heeft mijn wens al laten uitkomen... wel jaren te laat, maar beter laat dan nooit
[..]
pi_62789629
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 18:59 schreef MikeyMo het volgende:
ik hoef nergens tegen te protesteren, de haagse politiek heeft mijn wens al laten uitkomen... wel jaren te laat, maar beter laat dan nooit
Omdat je je mond ervan vol hebt dat bepaalde mensen er aanwezig moeten zijn.
Dus weer een hoop gebakken lucht van jouw kant.

Ownee...natuurlijk, je hoeft over dit het VWA niet te informeren.

Duidelijk.
pi_62789921
Wanneer is er een demonstratie op het Malieveld?
  woensdag 29 oktober 2008 @ 19:27:57 #198
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62790341
Oh ik dacht dat dat al gemeld was:
quote:
Demonstratie tegen rookverbod op Malieveld

Caféhouders die zich benadeeld voelen door het rookverbod, willen 28 november demonstreren op het Malieveld in Den Haag. Dat liet voorzitter Jaap Brandligt van de Stichting Red de Kleine Horecaondernemer dinsdag weten.

De demonstratie wordt georganiseerd door ondernemers uit de horeca. Brandligt gaat ervan uit dat caféhouders hun gasten meenemen naar het Malieveld.

‘Ik kan nog niet voorspellen hoeveel mensen er meedoen aan de demonstratie. We moeten alles nog op poten krijgen’, aldus de voorzitter.

Veel horecaondernemingen hebben door het rookverbod hun omzet zien dalen. Koninklijke Horeca Nederland zei eerder deze maand dat zeker driekwart van de cafés en discotheken last heeft van de maatregel.

Uit onderzoek blijkt dat sinds het rookverbod de omzet in cafés gemiddeld 26 procent is gedaald. In discotheken loopt het percentage zelfs op tot 31 procent. De helft van de omzetdaling wordt toegeschreven aan de gevolgen van het rookverbod.
28 november dus... Jullie kunnen dus al bij 2 betogingen zijn. Op de Coolsingel wordt ook wat georganiseerd
[..]
  woensdag 29 oktober 2008 @ 19:30:13 #199
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62790409
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:01 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Omdat je je mond ervan vol hebt dat bepaalde mensen er aanwezig moeten zijn.
Dus weer een hoop gebakken lucht van jouw kant.

Ownee...natuurlijk, je hoeft over dit het VWA niet te informeren.

Duidelijk.
hoezo... wat heb ik er te zoeken? Ik hoef Den Haag nergens van te overtuigen.

Jullie daarentegen lopen hier topics vol te spuwen over het fascistische handelen van onze overheid die een ondemocratische wet er doorheen drukt die volgens jullie niet breedgedragen wordt onder de bevolking.

Nou hebben jullie de mogelijkheid om de daad bij het woord te voegen en dan merk ik hier de eerste tegenstribbelaar al op? Je bent tegen het rookverbod maar het is je niet de moeite om je er tegen te demonstreren?
[..]
pi_62793070
quote:
Ik verwacht trouwens wel een massabetoging op het Malieveld. [...]. Natuurlijk komt er personeel mee met die mensen en ook een flinke schare rokers die solidair zijn met de kroegeigenaren of gewoonweg een schijthekel hebben aan dit verbod om welke reden dan ook.
Voorspelling: 15 mensen met zielige bordjes. Meer niet.
quote:
Omdat rokers wel graag jammeren, maar niet graag iets ondernemen.
Als ze karakter hadden, hadden ze die verslaving allang opgegeven.
Rokers zoeken de weg van de minste weerstand.
Toegeven aan de verslaving en het negeren van medemensen dus.
Rokers staan nergens voor en hebben geen principes waarvoor ze in de regen en de kou op het Malieveld gaan staan.
Ze geven geen barst om de kroegeigenaar, en de kroegeigenaar geeft geen zier om de rokers.
Daarom staan er maximaal tien mensen op het Malieveld

[ Bericht 3% gewijzigd door mgerben op 29-10-2008 21:17:56 ]
  woensdag 29 oktober 2008 @ 20:59:54 #201
pi_62793365
quote:
Jij bent er dus ook?
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:20:01 #202
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62794071
ik heb er niets te zoeken, het recht op demonstreren is in de wet vastgelegd en dus jullie goed recht. 25 jaar geleden ging men met 550.000 man de straat op voor 48 kruisraketten, ik verwacht van de 3-4 miljoen rokers die ons land rijk is zeker een flinke opkomst aangezien het nu om 60.000 horecagelegenheden gaat!
[..]
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:35:24 #203
pi_62794669
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:20 schreef MikeyMo het volgende:
ik heb er niets te zoeken,
Hoe weet je dan of ik er ook ben?
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:41:47 #204
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62794964
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hoe weet je dan of ik er ook ben?
ik reken op een ooggetuigeverslag van jouw kant en natuurlijk verschijn je in het journaal voor de camera
[..]
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:47:13 #205
pi_62795235
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:41 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik reken op een ooggetuigeverslag van jouw kant en natuurlijk verschijn je in het journaal voor de camera
Als het woord fascisme valt ben ik het.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:52:25 #206
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62795479
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als het woord fascisme valt ben ik het.

vergeet je NSB'ers niet?
[..]
  donderdag 30 oktober 2008 @ 10:27:49 #207
3542 Gia
User under construction
pi_62804628
Ik hoorde van de week nog van een restaurant waar gewoon gerookt mag worden, tegen betaling van 1 euro.
Hele gezelschappen zitten daar dus gewoon te roken.

Als ik het zie, gaat er echt wel een mailtje naar de VWA.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 10:34:47 #208
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62804794
Er stapt een Belg naar het Europees Hof van de rechten van de mens omtrent het rookbeleid en zoekt mensen die zijn voorbeeld willen volgen, was daarstraks op de radio
[..]
  donderdag 30 oktober 2008 @ 10:47:04 #209
3542 Gia
User under construction
pi_62805127
't Is toch te gek dat je nu nog zou moeten vragen om een tafel in een rookvrij gedeelte bij een restaurant.

Daar heb ik geen woorden voor.
pi_62805336
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:27 schreef Gia het volgende:
Ik hoorde van de week nog van een restaurant waar gewoon gerookt mag worden, tegen betaling van 1 euro.
Hoe halen ze het in hun hoofd, genotmiddelen nemen op een avond waarop je het naar je zin wilt hebben.
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:47 schreef Gia het volgende:
't Is toch te gek dat je nu nog zou moeten vragen om een tafel in een rookvrij gedeelte bij een restaurant.

Daar heb ik geen woorden voor.
Vind ik ook. Zet het op de deur zodat iedereen vantevoren weet waar die aan toe is. Maar ja, dat is vragen om een boete van VWA, dus moet het een verrassing blijven. Sneu voor de rookvrijen die onaangenaam verrast worden, die zijn het slachtoffer van het feit dat men in Den Haag zo nodig de dominee moet uithangen.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:37:39 #211
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62829377
quote:
Belgische roker stapt naar Europees hof

Marcel Franssen (48) uit het Belgische Lanaken heeft een actie op poten gezet om het rookbeleid in België en in de rest van Europa aan te klagen bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. De rokende Belg vindt dat zijn vrijheid als roker wordt beperkt.

Franssen stelt dat de Belgische staat enorme inkomsten binnenhaalt dankzij de tabaksheffing en tegelijkertijd rokers hoe langer hoe meer in hun vrijheid beperkt als ze een sigaret willen opsteken. “Dat is als een auto kopen en er niet mee mogen rondrijden”. Hij kan begrijpen dat er in België niet in eetgelegenheden gerookt mag worden, maar het op handen zijnde rookverbod in de Belgische cafés vindt hij onacceptabel. “Het zou me niet verbazen als in de toekomst zelfs de straat rookvrij moet zijn of als je in je eigen woonkamer geen sigaretje meer mag opsteken”, aldus Franssen.

De Lanakenaar stapt naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg, met als doel de afschaffing van de tabaksheffing. “Als je er geld aan verdient, vind ik dat je het niet mag verbieden”. Daarnaast streeft hij naar een soepeler rookbeleid. Aangezien het rookverbod een Europese richtlijn is, wil hij in elke Europese lidstaat een topadvocaat inzetten.

Om alle advocaatkosten te kunnen betalen heeft Franssen een actie op poten gezet. Mederokers of sympathisanten die zich in zijn initiatief kunnen vinden kunnen geld storten.
Kom op jongens, doneren!!!
[..]
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:42:49 #212
3542 Gia
User under construction
pi_62829451
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 08:37 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Kom op jongens, doneren!!!
Pfffft....wat een Belg.

En wat een belachelijke vergelijking!! Je mag niet overal met je auto rijden en je mag niet overal roken. Klaar.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:58:53 #213
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62829688
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:27 schreef Gia het volgende:

Als ik het zie, gaat er echt wel een mailtje naar de VWA.
Heerlijk, die oorlogsmentaliteit.
Met glimmend gepoetste kistjes en een soppend kutje achter je pc; rokers aangeven. Wat zullen je kinderen later trots zijn.
pi_62831293
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 08:37 schreef MikeyMo het volgende:
[..]Kom op jongens, doneren!!!
Zal wel gek zijn... Ik kan zo ook wel roken.

Actie voeren is zonde van je tijd. Tenzij je SP of FNV lid bent, dan schijnt het erbij te horen.
pi_62832220
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 08:58 schreef SHE het volgende:
Met glimmend gepoetste kistjes en een soppend kutje achter je pc; rokers aangeven. Wat zullen je kinderen later trots zijn.
Jeeez... en jij bent moderator hier op Fok? Lekker niveau zal dat forum hebben waar jij modereert.

Persoonlijk ga ik niks en niemand aangeven, maar ik ga wel kroegen boycotten die de wet overtreden. Merk ik dat ergens asbakken op tafel worden gezet, ben ik weg. Aan mij verdienen ze dan niks meer en ik kom ook nooit meer in die tent. Ik vind namelijk gewoon dat mensen zich aan de wet hebben te houden, ook al ben je het daar niet mee eens.
pi_62834260
quote:

[..]

pi_62834295
quote:

[..]

[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_62834298
Oh ja, over dat Malieveld, ik denk ook niet dat het er druk zal zijn, niet omdat er niet genoeg mensen zijn die willen protesteren, maar omdat wat dat betreft de mentaliteit in Nederland is gedaald tot een niveau van lekmevestje. Demonstraties zoals in 1983 tegen de kernenergie zul je nu gewoon niet meer meemaken omdat iedereen alles maar gelaten over zich heen laat komen en niemand meer de barricades op gaat.
pi_62834638
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 10:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Persoonlijk ga ik niks en niemand aangeven, maar ik ga wel kroegen boycotten die de wet overtreden. Merk ik dat ergens asbakken op tafel worden gezet, ben ik weg. Aan mij verdienen ze dan niks meer en ik kom ook nooit meer in die tent.
heeft dat rookverbod toch nog z'n voordelen...
pi_62834755
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 10:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Persoonlijk ga ik niks en niemand aangeven, maar ik ga wel kroegen boycotten die de wet overtreden. Merk ik dat ergens asbakken op tafel worden gezet, ben ik weg. Aan mij verdienen ze dan niks meer en ik kom ook nooit meer in die tent.
Eigenlijk precies hetzelfde als wat de rokers doen, die komen niet meer in kroegen waar de wet niet overtreden wordt. Krijg je toch een soort van natuurlijk scheiding op den duur

Ik begrijp trouwens niet hoe je kunt stellen dat mensen zich altijd aan de wet moeten houden. Ook de wet kan fout en onredelijk zijn, zelfs als deze op democratische grondslagen is gestoeld. Bijvoorbeeld in de belastingwetgeving (waar ik het meeste in thuis ben) zijn legio voorbeelden waarbij de wet achteraf niet juist is geweest, zodat er gedoogsituaties zijn ontstaan die later resulteren in een wetswijziging.
pi_62836378
quote:
Ik ben nu al trots op hem.
pi_62836784
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:22 schreef kodama het volgende:
Heeft dat rookverbod toch nog z'n voordelen...
Ook ik heb een portemonnee waar geld in zit dat ik kan uitgeven. En met mij vele andere niet-rokers. Of mijn (eventuele) afwezigheid in bepaalde kroegen een gemis is, laat ik beoordelen door mensen die mij echt kennen, niet door één of andere onbekende forum-user.
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:27 schreef bloodymary het volgende:
Eigenlijk precies hetzelfde als wat de rokers doen, die komen niet meer in kroegen waar de wet niet overtreden wordt. Krijg je toch een soort van natuurlijk scheiding op den duur

Ik begrijp trouwens niet hoe je kunt stellen dat mensen zich altijd aan de wet moeten houden. Ook de wet kan fout en onredelijk zijn, zelfs als deze op democratische grondslagen is gestoeld. Bijvoorbeeld in de belastingwetgeving (waar ik het meeste in thuis ben) zijn legio voorbeelden waarbij de wet achteraf niet juist is geweest, zodat er gedoogsituaties zijn ontstaan die later resulteren in een wetswijziging.
Ik ken ZAT rokers die gewoon in kroegen komen waar niet gerookt wordt. Als ze willen roken, gaan ze even naar buiten; klaar, simpel. Wetten zul je altijd moeten toetsen op juistheid en effectiviteit, maar in beginsel heb je je gewoon aan de wet te houden.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:01:11 #223
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62837132
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:08 schreef bloodymary het volgende:
Oh ja, over dat Malieveld, ik denk ook niet dat het er druk zal zijn, niet omdat er niet genoeg mensen zijn die willen protesteren, maar omdat wat dat betreft de mentaliteit in Nederland is gedaald tot een niveau van lekmevestje. Demonstraties zoals in 1983 tegen de kernenergie zul je nu gewoon niet meer meemaken omdat iedereen alles maar gelaten over zich heen laat komen en niemand meer de barricades op gaat.
prima, maar dan ook niet gaan zitten jankzakken op een forumpje
[..]
pi_62837835
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 14:01 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Seriously though. Wat helpt zo'n demonstratie nou? Het is veel effectiever om domweg door te blijven roken en VWA-controleurs te molesteren.
  † In Memoriam † vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:35:06 #225
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62839961
quote:

[..]

Juichen mag wel, jankzakken niet?
Carpe Libertatem
pi_62840606
quote:

[..]

Nee jij! En heel wat meer tijd dan ik en de meesten hier!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:08:49 #227
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62844016
ach gut, nog even en jullie vinden dat ik moet gaan staan demonstreren

Er is al vaker gezegd dat als je het niet eens bent met het rookverbod je van alles kan aangrijpen om in deze democratische rechtsstaat dat verbod weer ongedaan te maken. Burgerintiatieven, demonstraties etc etc. Nou is er een demonstratie waar jullie je stem kunnen laten horen en ik krijg allebehalvehet idee dat jullie actiebereid zijn om dit fascistische verbod van tafel te vegen door daar met 500.000 man te staan

maar nee, jankzakken op het forumpje over hoe onwettelijk dit verbod eigenlijk wel niet is.
[..]
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:13:57 #228
pi_62844122
Je vergeet burgerlijke ongehoorzaamheid en terrorisme.
pi_62844353
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 18:08 schreef MikeyMo het volgende:
ach gut, nog even en jullie vinden dat ik moet gaan staan demonstreren

Er is al vaker gezegd dat als je het niet eens bent met het rookverbod je van alles kan aangrijpen om in deze democratische rechtsstaat dat verbod weer ongedaan te maken. Burgerintiatieven, demonstraties etc etc.
Burgerlijke ongehoorzaamheid, sabotage, proteststemmen.... alles zinniger dan tegen bekeerdrift gaan demonstreren.

Ga dat trouwens de gemeente Arnhem vertellen. Die lappen zomaar even de wet die nachtrust van burgers moet beschermen aan hun laars.
quote:
Nou is er een demonstratie waar jullie je stem kunnen laten horen en ik krijg allebehalvehet idee dat jullie actiebereid zijn om dit fascistische verbod van tafel te vegen door daar met 500.000 man te staan
Waarom zou ik mijn stem willen laten horen aan iemand met stront in zijn oren? Daar voel ik me echt te goed voor.

Trouwens, ik ben niet degene die een probleem heeft, dat zijn de mensen die zich beklagen over het feit dat er nog gerookt wordt op die plekken waar ze in de komende vijf jaar misschien wel een keertje heen zouden willen gaan teneinde daar 10 euro uit te geven. Waarom gaan die mensen niet demonstreren voor een strengere handhaving?
pi_62855802
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:27 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Hoe je ook over een wet denkt, je hebt je er wel aan te houden. Het is onzin om te stellen dat je wetten niet hoeft na te leven als je het er niet mee eens bent.
pi_62855807
........ ...... !
pi_62860082
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 06:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hoe je ook over een wet denkt, je hebt je er wel aan te houden. Het is onzin om te stellen dat je wetten niet hoeft na te leven als je het er niet mee eens bent.
Tja, dan mag het hele gedoogbeleid ook op de schop.
pi_62862361
Befehl ist befehl!

Oh, wat walg ik toch van de mentaliteit van sommige mensen

Ik vroeg me altijd of hoe het kan dat mensen ineens hun buurman of vriend neerschieten destijds in Joegoslavie, maar als ik dan hier lees wordt me steeds meer duidelijk hoe sommige mensen in elkaar zitten.
pi_62865006
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 06:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hoe zit dat dan met de gemeente Arnhem die besluit dat de wet die de nachtrust van burgers beschermt maar even niet geldt omdat het rookverbod van kracht is?
  zaterdag 1 november 2008 @ 18:29:14 #235
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_62865915
Vanavond weer lekker stappen zonder thuis te komen stinkend naar een schoorsteen!

En al die zielige verslaafde stumpertjes maar lekker in de kou en regen buiten staan 'gezellig' te wezen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zaterdag 1 november 2008 @ 19:39:40 #236
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62867383
Jezus, is deze shit nu nog bezig?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_62876460
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 13:39 schreef nikk het volgende:

[..]

Tja, dan mag het hele gedoogbeleid ook op de schop.
Dat is dan ook een prima plan en daar is iedereen het ook wel over eens. Of verboden of toegestaan, niet een of andere halfbakken maatregel.
  zondag 2 november 2008 @ 07:52:53 #238
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62876562
quote:
Op zondag 2 november 2008 06:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is dan ook een prima plan en daar is iedereen het ook wel over eens. Of verboden of toegestaan, niet een of andere halfbakken maatregel.
ja, ik vind het ook suf. Je mag het wel verkopen, maar niet inkopen als coffeeshopeigenaar bijvoorbeeld

Overigens gisteravond weer eens uit geweest in het opstandige Den Helder. Een van de steden die als eerste in het nieuws kwamen omdat ze "massaal" het rookverbod overtraden. Hoe is het nu daar eigenlijk? Nou, een van de kroegen die groot in het nieuws kwamen heeft zijn bordje "rookcafe" verwijderd, ook de forces-poster is van de deur gehaald. Voor het pand stond een bezoeker te roken. Ook bij een ander cafe dat in het begin bekend stond als eenzelfde cafe had zijn forces-poster inmiddels verwijderd.

Overigens was het een quite common gezicht mensen voor het pand te zien staan.

Ik ben ook nog in een kroeg geweest die bekend stond dat ze daar gewoon doorrookten. Daar staat inmiddels een rookruimte achterin en een bordje op de deur dat er idd een rookruimte aanwezig is. Echter waren er zeker een handvol bezoekers die niet in die ruimte stonden te roken (de ruimte was leeg) waarvan er een aan de bar zat.

Wat dat betreft lijkt het dat we een beetje nu een situatie krijgen waarin de kroegen de bal naar de bezoeker spelen; ze hebben een rookruimte, ze zetten geen asbakken neer (peuken worden ws gewoon op de grond afgetikt en uitgedrukt gok ik zo) maar spreken hun bezoeker niet aan als ze zitten te roken. Daarnaast heb je nu dus ook dat er rokers zijn die zonder enig probleem in een rookruimte gaan staan roken of buiten en andere die toch gewoon (stiekem) blijven doorroken daar waar het niet mag.

Kortom; het verzet in Den Helder is afgezwakt. Ik denk dat er wat mensen zijn die hun advocaat hebben aagesproken nadat de controles op gang waren gekomen en dt ze zich beseffen dat de kans heel klein is dat het verbod teruggedraaid wordt.
[..]
  Forum Admin zondag 2 november 2008 @ 08:55:29 #239
232445 crew  Specularium
pi_62876767
quote:
Op zondag 2 november 2008 07:52 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

-verhaal-
Volgens mij heb jij echt een leuke avond gehad!
pi_62902920
quote:
Op zondag 2 november 2008 08:55 schreef Specularium het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij echt een leuke avond gehad!
MickeyMo zit bij de Vrijwillge Controleurs.
  maandag 3 november 2008 @ 13:55:08 #241
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62906961
quote:
Caféhouders demonstreren tegen rookverbod

ROTTERDAM - Tientallen boze kroegbazen hebben maandag bij het stadhuis in Rotterdam geprotesteerd tegen het rookverbod. Zij willen de asbak weer terug in kleine cafés.

Het rookverbod is dodelijk, lieten zij weten. "Gezelligheid is verleden tijd'', stond op een van de spandoeken.

De caféhouders zijn strijdbaar. Zij riepen alle collega's op dinsdag voor een dag de asbak terug op de tafels te zetten. De actievoerders trekken later deze maand naar Den Haag voor een landelijk protest tegen het rookverbod.

Horecamakelaar

De kroegbazen stellen dat niet alleen de gezelligheid uit hun café is verdwenen, maar dat hun inkomsten sinds het rookverbod zijn gehalveerd. Volgens horecamakelaar John Chow zijn in Rotterdam twee kroegen over de kop gegaan.

"Ik vrees dat uiteindelijk 30 tot 40 procent van alle Rotterdamse kroegen in heel zwaar weer terechtkomt en uiteindelijk ook failliet gaat", aldus Chow.
huilies
[..]
  † In Memoriam † maandag 3 november 2008 @ 14:11:36 #242
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62907360
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:55 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

huilies
Hoe durven ondernemers zomaar te gaan zeuren als door overheidsmaatregelen hun inkomsten verdwijnen.
Carpe Libertatem
  maandag 3 november 2008 @ 14:28:43 #243
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62907789
ach dit bericht was net op de radio. Hierin claimden de kroegeigenaren dat de omzet met helft gedaald was. Nou sorry, maar 2 weken geleden was het nog tussen de 26 en 31% wat dane en "officieel" cijfer was, en als je gaat kijken in de kroeg staan 3 voor het pand te roken, 3 (stiekem) in de kroeg en voor de rest is het afgeladen...
[..]
  maandag 3 november 2008 @ 19:57:57 #244
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62916365
Ik heb me expres even een tijdje buiten deze topic reeks gehouden..... maar hebben de pro-rokers intussen al wat successen geboekt middels rechters etc? Of begint het verzet langzaam weg te slippen, en is het over een jaar geen onderwerp van gesprek meer?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 3 november 2008 @ 20:46:18 #245
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62917570
quote:
Op maandag 3 november 2008 19:57 schreef maartena het volgende:
Ik heb me expres even een tijdje buiten deze topic reeks gehouden..... maar hebben de pro-rokers intussen al wat successen geboekt middels rechters etc? Of begint het verzet langzaam weg te slippen, en is het over een jaar geen onderwerp van gesprek meer?
er zijn demonstraties Met 10 man opkomst ofzo
[..]
  maandag 3 november 2008 @ 20:51:36 #246
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62917690
Overigens was dit artikel ook op de radio. Daar repte men over 50% omzetverlies, terwijl de 'officiele' cijfers laten zien dat het ging om 26-31%... hmmm, klinkt allemeel weer erg gefundeerd en betrouwbaar.

Daarnaast zie ik, toen ik afgelopen weekend uit was gewoon kroegen die vol waren. Niet allemaal even vol natuurlijk, maar qua inhoud overeenkomend met voor het rookverbod. Toevalsnachtje? Wellicht, maar het beeld van schrikbarend lege kroegen en enorme omzet verliezenstrookt niet met het beeld van kroegen die nog steeds vol zijn.

Vandaag ook in 1 vandaag; een item over sluitingstijden. Vervolgens gaan ze in kroegen filmen. Waren die kroegen leeg? Nee, en er werd ook niet gerookt. Da's raar, volgens de berichten zou die kroeg praktisch leeg moeten zijn
[..]
  maandag 3 november 2008 @ 22:18:56 #247
pi_62920692
quote:
Ik heb me expres even een tijdje buiten deze topic reeks gehouden..... maar hebben de pro-rokers intussen al wat successen geboekt middels rechters etc?
Nee, maar er word nog steeds gerookt.
quote:
Of begint het verzet langzaam weg te slippen, en is het over een jaar geen onderwerp van gesprek meer?
Doodse stilte over het onderwerp en dan word er nog steeds gerookt. Ouderwetsch gedoogbeleid.
pi_62931224
quote:
Rechters? Wat een onzin. Net als demonstreren of wat dan ook.

Gewoon ergens anders heen. Er zijn nog zoveel rookgelegenheden.
  dinsdag 4 november 2008 @ 19:43:49 #249
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62943519

de ontbrekende pagina had slechts een afbeelding staan
[..]
  woensdag 5 november 2008 @ 09:33:41 #250
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62961693
quote:
'Rookverbod mislukt'

DEN HAAG - Het rookverbod in cafés lijkt onhoudbaar. In steeds meer gemeenten zetten kroegbazen de asbakken terug op tafel in een poging de omzet op te krikken. Dat blijkt uit een rondgang langs regionale vertegenwoordigers van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).

KHN betwijfelt of het rookverbod kan worden gehandhaafd. Volgens de brancheorganisatie heeft de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) te weinig mankracht om te controleren of het rookverbod wordt nageleefd. KHN eist dat de VWA meer inspecteurs op pad stuurt. Anders moet het rookverbod worden afgeschaft.

Hoogleraar politicologie Rinus van Schendelen stelt dat het verbod is mislukt omdat Nederlanders het niet accepteren en de handhaving tekortschiet. ''Dan kom je jezelf als wetgever tegen.''

De VWA heeft tweehonderd man ingezet om alle 43.000 horecagelegenheden, zoals hotels, cafés, sportkantines en restaurants, te bezoeken. Dat gebeurt vaak anoniem. De VWA en minister Ab Klink (Volksgezondheid) spreken tegen dat er onvoldoende wordt gecontroleerd. ''De eerste zes maanden na invoering van het rookverbod op 1 juli moet de VWA 17.000 horecagelegenheden controleren. Dat lijkt ruimschoots te lukken'', aldus de woordvoerster van Klink.

Het zijn vooral cafés die het rookverbod schenden. Uit nog niet gepubliceerde cijfers van de VWA blijkt dat een derde van de gecontroleerde cafés zich niet aan het rookverbod houdt. Sinds 1 oktober zijn circa duizend horecagelegenheden - vooral kroegen - bezocht. Voor die datum overtrad circa een kwart van de ondernemers de wet. Dat betekent volgens de VWA echter niet dat meer kroegen het rookverbod negeren. ''We controleren nu bekende overtreders. Hiervoor bezochten we lukraak kroegen'', aldus een woordvoerster.

In diverse steden hebben kroegen zich verenigd in hun protest tegen het rookverbod. Zo hebben in Enschede ongeveer twintig ondernemers de asbakken weer op tafel gezet, in Groningen gaat het om zeker tachtig kroegbazen. In Leiden staat circa een vijfde van de kasteleins roken in hun kroeg toe. Verder is er georganiseerd verzet in onder meer Tilburg, Almelo en Rotterdam.

De VWA deelt sinds 1 oktober direct een boete uit aan overtreders in plaats van een waarschuwing. De boetes lopen op van 300 tot 2400 euro.
[..]
pi_62961868
Zo zie je maar weer dat vooral de burgerlijk ongehoorzaamheid effect heeft. Prachtig.
  woensdag 5 november 2008 @ 09:42:19 #252
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62961892
quote:
CDA: Jaag roker niet de grens over

Het CDA staat achter het beleid van minister Ab Klink (Volksgezondheid) om roken in de horeca te verbieden, maar hij moet wel zoeken naar (tijdelijke) mogelijkheden om kleine cafés in de grensstreek tegemoet te komen.

Het dagelijks bestuur van de partij heeft zich achter een resolutie met deze strekking opgesteld, die is ingediend door de afdeling Etten-Leur en die zaterdag wordt besproken tijdens het congres van het CDA.

In Etten-Leur maken ze zich zorgen, omdat het in Duitsland en België wel is toegestaan om in kleine cafés te roken. "Oneerlijke concurrentie", die er niet toe mag leiden dat cafés in de Brabantse plaats gaan sluiten: "Kleine cafés zijn sfeerbepalend in gemeenten. Niet alleen qua uitstraling, maar zeker ook op sociaal, maatschappelijk en cultureel vlak", vindt het CDA in Etten-Leur.

Een mogelijke oplossing: Maak net als in Duitsland en België een uitzondering tot 2011 voor cafés met één lokaal en een maximale oppervlakte van 100 vierkante meter. Wel ventileren, zodat de schade aan de gezondheid beperkt blijft.
[..]
pi_62963374
quote:
Hoogleraar politicologie Rinus van Schendelen stelt dat het verbod is mislukt omdat Nederlanders het niet accepteren en de handhaving tekortschiet. ''Dan kom je jezelf als wetgever tegen.''
Dus het heeft Het Parool vier maanden gekost om iemand te vinden die zo'n uitspraak wil doen.

Dikke onzin. Een paar kroegbazen zetten een asbak op de toog en 'het rookverbod is mislukt'.
Wacht maar tot ze een boete krijgen, dan is het gauw afgelopen.
Het maakt ze namelijk geen druif uit of de rokers nu binnen of buiten roken; het enige waar het hen om gaat is hun omzet (op zich niet vreemd, voor een ondernemer).
Als de boetes duurder worden dan de winst die de rokers opleveren, wordt de zaak weer omgedraaid en worden de asbakjes a la minute gerecycled voor oud ijzer.
  woensdag 5 november 2008 @ 10:53:57 #254
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62963690
wat betreft dat grensstreek probleem. Dat is natuurlijk fucking bullshit. Dan kun je heel zeeland, limburg, delen van drenthe, groningen e.d. wel gaan uitzonderen. En hoe doe je dat dan., Als je in Klazienaveen wel mag roken, dan wil Nieuw-Amsterdam dat ook, Als in Nieuw-Amsterdam gerookt mag worden dan gaat men in Emmen klagen. Als er in Emmen gerookt mag worden dan gaat Hoogeveen over de zeik, als Hoogeveen over de zeik gaat mag er ook in maar in Assen, Steenwijk, Meppel e.d. gerookt worden enz enz

En daarnaast; Ze legaliseren in Belgie en Duitsland toch ook geen wiet omdat hun inwoners over grens hier hun stuff kopen
[..]
  woensdag 5 november 2008 @ 11:09:32 #255
pi_62964092
quote:
Op woensdag 5 november 2008 10:53 schreef MikeyMo het volgende:

En daarnaast; Ze legaliseren in Belgie en Duitsland toch ook geen wiet omdat hun inwoners over grens hier hun stuff kopen
Dat zouden ze wel moeten doen. Legalisatie is natuurlijk het middel tegen criminaliteit. Maar ik ben dan ook tegen het verbieden van persoonlijke keuzes waaronder vrijwillig gezamenlijk drugsgebruik in een daarvoor gestemde ruimte.
  woensdag 5 november 2008 @ 11:24:11 #256
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62964506
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat zouden ze wel moeten doen. Legalisatie is natuurlijk het middel tegen criminaliteit. Maar ik ben dan ook tegen het verbieden van persoonlijke keuzes waaronder vrijwillig gezamenlijk drugsgebruik in een daarvoor gestemde ruimte.
ach wij hebben een gedoog beleid wat rammelt aan alle kanten. Enerzijds worden er plantages opgerold en ontmanteld en anderzijds wordt product gewoon "legaal" verkocht in shops die netjes belasting afdragen.

Komt nog eens bij dat het gedoogbeleid nu ook zijn negatieve vruchten begint af te werpen aangezien steeds meer jongeren opgenomen worden met een wietverslaving
[..]
  woensdag 5 november 2008 @ 11:25:34 #257
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62964542
Overigens gaat in Belgie in 2010 of 11 een nieuwe wet in werking die dezelfde regelgeving heeft als Nederland nu. Dus dan heb je daar in Limbrg uitstel van executie. Krijgen we dan over 3 alsnog weer hetzelfde geneuzel als dat we nu hebben
[..]
pi_62964778
quote:
wat betreft dat grensstreek probleem. Dat is natuurlijk fucking bullshit. Dan kun je heel zeeland, limburg, delen van drenthe, groningen e.d. wel gaan uitzonderen. En hoe doe je dat dan., Als je in Klazienaveen wel mag roken, dan wil Nieuw-Amsterdam dat ook, Als in Nieuw-Amsterdam gerookt mag worden dan gaat men in Emmen klagen. Als er in Emmen gerookt mag worden dan gaat Hoogeveen over de zeik, als Hoogeveen over de zeik gaat mag er ook in maar in Assen, Steenwijk, Meppel e.d. gerookt worden enz enz

Wij moeten nu ook om sluiting van die café's in Belgie vragen. En anders........... gooien wij alle coffeeshops in de grensstreken weer open en bouwen er zelfs bij, speciaal voor de Belgen.
  woensdag 5 november 2008 @ 11:43:23 #259
pi_62964988
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:24 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ach wij hebben een gedoog beleid wat rammelt aan alle kanten. Enerzijds worden er plantages opgerold en ontmanteld en anderzijds wordt product gewoon "legaal" verkocht in shops die netjes belasting afdragen.
Je moet het ook niet gedogen, maar volledig legaliseren.
quote:

Komt nog eens bij dat het gedoogbeleid nu ook zijn negatieve vruchten begint af te werpen aangezien steeds meer jongeren opgenomen worden met een wietverslaving
Het verbod op drugs helpt niet tegen verslaving, dus dat is geen argument.
  woensdag 5 november 2008 @ 11:45:56 #260
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62965041
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:34 schreef Casos het volgende:

[..]

Wij moeten nu ook om sluiting van die café's in Belgie vragen. En anders........... gooien wij alle coffeeshops in de grensstreken weer open en bouwen er zelfs bij, speciaal voor de Belgen.
dat zou fucking briljant zijn
[..]
  woensdag 5 november 2008 @ 11:51:05 #261
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62965176
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je moet het ook niet gedogen, maar volledig legaliseren.
[..]

Het verbod op drugs helpt niet tegen verslaving, dus dat is geen argument.
Mja Roken is legaal en bijna 30% van de volwassen bevolking is verslaafd. Lijkt me weinig productie als we allemaal strung-out liggen omdat je heroine bij de benzinepomp kunt kopen.

Een war on drugs zal nooit helpen, maar we moeten het niet legaliseren en goede voorlichting geven. Tja dat er was mensen zijn in nederland die alsnog in de goot belanden hou je nooit tegen.
[..]
  woensdag 5 november 2008 @ 12:01:10 #262
pi_62965420
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:51 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Mja Roken is legaal en bijna 30% van de volwassen bevolking is verslaafd. Lijkt me weinig productie als we allemaal strung-out liggen omdat je heroine bij de benzinepomp kunt kopen.
Heroïne is gewoon overal verkrijgbaar. Beter dan alcohol omdat slijters aan winkeltijden gebonden zijn. Maar heel Nederland ligt niet kwijlend op straat. Net zoals heel Nederland geen alcoholist is. Er is geen enkel bewijs dat een verbod helpt tegen verslaving, en geen enkele aanwijzing dat legalisatie tot massale verslaving zou lijden.
quote:

Een war on drugs zal nooit helpen, maar we moeten het niet legaliseren en goede voorlichting geven. Tja dat er was mensen zijn in nederland die alsnog in de goot belanden hou je nooit tegen.
Het verbod heeft als enig effect dat criminelen enorme bergen met geld verdienen. Als je moet kiezen tussen vrije verkrijgbaarheid van drugs en maffia of vrije verkrijgbaarheid en geen maffia, wat kies je dan?
pi_62965429
quote:
Klopt, dat soort dingen moet je je bedenken vóór dat je wetgeving maakt. Als je wetgeving maakt vanuit wensdenken over hoe mensen zich gaan gedragen omdat je dat graag zo zou willen, dan krijg je dit soort regels die losstaan van de realiteit, onder andere in grensstreken. Die hele wet is gebaseerd op het idee dat als je het de kroegeigenaren verbiedt om hun gasten te laten roken, mensen precies hetzelfde blijven doen maar dan zonder rook. We worden bestuurd door 35 plussers die bijna allemaal in de levensfase zitten van baan, kinderen en het bijbehorende risicomijdende gedrag, en die zien hun persoonlijke ontwikkeling zoals het stoppen met roken aan voor een maatschappelijke ontwikkeling.
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:24 schreef MikeyMo het volgende:

Maar dat is ook het gevolg van het verscherpen van het beleid. Dan wil een of andere dominee vermomd als minister zich toch van zijn strenge kant laten zien, en komen er allerlei strenge regels. Alles gaat per gram, je krijgt straf voor het kweken per gewicht aan wiet, de coffeeshop mag maar een kleine voorraad hebben, je mag maar een kleine hoeveelheid bij je hebben. Gevolg: Er wordt steeds sterkere wiet gekweekt die daarmee veel verslavender is. Het is nog steeds geen hardnekkige verslaving en betreft over het algemeen ongelukkige jongeren die zich vervelen en een schop onder hun hol nodig hebben, maar het is de wetgeving zelf die dat in de hand werkt.

Dat is dus ook weer een voorbeeld van de overheid die een wet maakt op de bestaande situatie, en daarbij negeert dat mensen op meerdere manier op die wetgeving reageren en er dus een nieuwe situatie ontstaat waarvoor die wetgeving niet werkt of zelfs contraproductief is. Maar dat geldt voor bijna alle drugswetgeving.

Dat is ook altijd het risico van dit soort wetgeving. Het gros van de wetgeving bevestigt breedgedragen maatschappelijke normen of regelt concrere maatschappelijke belangenconflicten op een evenwichtige manier. Dit soort wetgeving is de uitzondering en puur wat de overheid wil met betrekking tot wat burgers doen en laten vanuit hun politiek ideaalbeeld en dan moet je dus al meteen forceren en krijg je wetgeving die niet aansluit bij hoe burgers zich onderling wensen te gedragen. Gedragsveranderende wetgeving met betrekking tot maatschappelijk geaccepteerd gedrag, ook al is dat slechts in bepaalde kringen, is sowieso heel moeilijk. En als je dan niet goed nadenkt over de gevolgen en geen rekening houdt met het feit dat mensen reageren op die wetgeving door zaken anders te gaan doen, krijg je veel problemen en moet je ontzettend veel geld en energie steken in handhaving.
  woensdag 5 november 2008 @ 14:02:42 #264
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62968685
quote:
Op woensdag 5 november 2008 12:01 schreef Weltschmerz het volgende:

- knip -
Mjah, dat zou natuurlijk moeten kunnen. Het rookverbod heeft ook in andere uitgaanssectoren ook niet hard toegeslagen. Bioscoopbezoek daalt ook niet dramatisch bijvoorbeeld. Dus het kan wel. Het zit alleen zo verankerd in de mensen dat je hóórt te roken in een kroeg dat men er moeite mee heeft om de aanpassing te accepteren. Waarbij overigens wel is aangetoond dat het een kwestie van wennen is, alleen tot die tijd is het wat lastig voor de horeca-ondernemer. Asbakken terugzetten en verwijderen, rookruimtes bouwen en vervolgens mensen gewoon aan de bar laten roken maken de duidelijkheid naar het uitgaanspubliek er niet makkelijker op. Je hebt dus nou ook de "vreemde" situatie waar enerzijds mensen voor een pand staan te roken, maar in het pand zelf ook mensen ongestraft staan te roken. Apart.
[..]
pi_62969222
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:02 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Mjah, dat zou natuurlijk moeten kunnen. Het rookverbod heeft ook in andere uitgaanssectoren ook niet hard toegeslagen. Bioscoopbezoek daalt ook niet dramatisch bijvoorbeeld. Dus het kan wel. Het zit alleen zo verankerd in de mensen dat je hóórt te roken in een kroeg dat men er moeite mee heeft om de aanpassing te accepteren. Waarbij overigens wel is aangetoond dat het een kwestie van wennen is, alleen tot die tijd is het wat lastig voor de horeca-ondernemer. Asbakken terugzetten en verwijderen, rookruimtes bouwen en vervolgens mensen gewoon aan de bar laten roken maken de duidelijkheid naar het uitgaanspubliek er niet makkelijker op. Je hebt dus nou ook de "vreemde" situatie waar enerzijds mensen voor een pand staan te roken, maar in het pand zelf ook mensen ongestraft staan te roken. Apart.
Maar waarom accepteren we dan gewoon niet dat er in een kroeg gerookt wordt? Waarom maar tegen de haren in blijven strijken? Je kan een kroeg niet vergelijken met een bioscoop of restaurant.
  woensdag 5 november 2008 @ 14:30:32 #266
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62969539
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:19 schreef Casos het volgende:

[..]

Maar waarom accepteren we dan gewoon niet dat er in een kroeg gerookt wordt? Waarom maar tegen de haren in blijven strijken? Je kan een kroeg niet vergelijken met een bioscoop of restaurant.
Omdat in mijn ogen en mening de tijd daar is dat de minderheid van de mensen die roken in Nederland, niet voor de meerderheid de toegang tot de kroeg kan ontzeggen. Ik vind het fijn om met een groep vrienden uit te kunnen gaan en dan bij thuiskomst niet tot op de onderbroek aan toe te stinken naar de rook, om periodes verplicht buiten te moeten staan omdat de ogen rood staan door de rooknevel die er binnen hangt. Ik vind het niet meer dan terecht dat die mensen voor die overlast zorgen nu zelf maar naar buiten of naar een rookruimte moeten.

vroeger rookt meer dan 60% van de volwassenen. Toen kon je daarmee beargumenteren dat je in de kroeg zou mogen roken. Nu rookt nog maar 26% van de volwassenen, en die hebben geenzins het recht om de kroeg ontoegankelijk te maken voor mensen die niet goed tegen de rook kunnen.

Maar dat is mijn mening
[..]
pi_62970610
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:30 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Omdat in mijn ogen en mening de tijd daar is dat de minderheid van de mensen die roken in Nederland, niet voor de meerderheid de toegang tot de kroeg kan ontzeggen. Ik vind het fijn om met een groep vrienden uit te kunnen gaan en dan bij thuiskomst niet tot op de onderbroek aan toe te stinken naar de rook, om periodes verplicht buiten te moeten staan omdat de ogen rood staan door de rooknevel die er binnen hangt. Ik vind het niet meer dan terecht dat die mensen voor die overlast zorgen nu zelf maar naar buiten of naar een rookruimte moeten.

vroeger rookt meer dan 60% van de volwassenen. Toen kon je daarmee beargumenteren dat je in de kroeg zou mogen roken. Nu rookt nog maar 26% van de volwassenen, en die hebben geenzins het recht om de kroeg ontoegankelijk te maken voor mensen die niet goed tegen de rook kunnen.

Maar dat is mijn mening
Fijn dat je die mening met ons wil delen. Mijn mening is dat een minderheid ook uit mag gaan zoals zij dat graag willen en tot 1 juli dit jaar ook altijd mogelijk is geweest. Ik wil jou je fijne avond niet ontzeggen, jij hebt er net zoveel recht op.

Je zal, als mijn mening wet zou zijn, alleen niet in elke kroeg rookvrij kunnen staan, maar ook zeker niet in elke kroeg kunnen roken. En als de tijd inderdaad daar is dat er niet meer gerookt wordt in de kroeg, zal die rookkroeg vanzelf uitsterven. Maar om dat nu met een verbod te bewerkstelligen gaat mij (maar dat is dan mijn mening) gewoon te ver.
pi_62970764
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:02 schreef Casos het volgende:
Fijn dat je die mening met ons wil delen. Mijn mening is dat een minderheid ook uit mag gaan zoals zij dat graag willen en tot 1 juli dit jaar ook altijd mogelijk is geweest. Ik wil jou je fijne avond niet ontzeggen, jij hebt er net zoveel recht op.
Tsja, en een meerderheid kon niet zo uit als zij dat zouden willen, met dank aan de minderheid.

Het gaat trouwens om het horecapersoneel, niet om de bezoekers, maar goed.
quote:
En als de tijd inderdaad daar is dat er niet meer gerookt wordt in de kroeg, zal die rookkroeg vanzelf uitsterven. Maar om dat nu met een verbod te bewerkstelligen gaat mij (maar dat is dan mijn mening) gewoon te ver.
Waarom gaat dat te ver?
De volgende dingen zijn geprobeerd:
- niets doen
- wachten
- hopen op zelfregulering
- een slogan 'de niet-rokers komen er samen wel uit' (uit de kroeg, wel te verstaan)
- niet-bindende afspraken over zelfregulering die niet werden nageleefd

Het is nou niet alsof dat verbod ineens uit de lucht komt vallen.

Btw: http://www.nu.nl/news/182(...)voor_derde_maal.html
Sommige horecazaken verdienen blijkbaar genoeg om 300+600+1200 euro te betalen.
En de VWA weet nu waar ze moeten zijn en komen niet 'toevallig' voor de zoveelste keer bij die kroegen binnen.
Die controleurs beginnen hun salaris terug te verdienen
pi_62971405
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:08 schreef mgerben het volgende:

[..]

Tsja, en een meerderheid kon niet zo uit als zij dat zouden willen, met dank aan de minderheid.
Onzin, er waren geen rookvrije kroegen genoeg, maar de mogelijkheid was er zeker wel. Die mogelijkheid is er nu voor rookkroegen niet meer.

quote]
Het gaat trouwens om het horecapersoneel, niet om de bezoekers, maar goed.
[/quote]

Waarom hoor ik dan alleen maar bezoekers klagen over de rook? De meeste eigenaren en medewerkers hebben geen probleem met de rook.
quote:
[
Waarom gaat dat te ver?
De volgende dingen zijn geprobeerd:
- niets doen
- wachten
- hopen op zelfregulering
- een slogan 'de niet-rokers komen er samen wel uit' (uit de kroeg, wel te verstaan)
- niet-bindende afspraken over zelfregulering die niet werden nageleefd

Het is nou niet alsof dat verbod ineens uit de lucht komt vallen.

Btw: http://www.nu.nl/news/182(...)voor_derde_maal.html
Sommige horecazaken verdienen blijkbaar genoeg om 300+600+1200 euro te betalen.
En de VWA weet nu waar ze moeten zijn en komen niet 'toevallig' voor de zoveelste keer bij die kroegen binnen.
Die controleurs beginnen hun salaris terug te verdienen
Hmm, volgens mij heb ik dit al eens eerder gehoord . En wat er mist in je rijtje is goede afzuiging, wat in een hele hoop kroegen een wereld van verschil heeft gemaakt. Zelfreguliering werkte wel, alleen was / is er onvoldoende behoefte aan rookvrije kroegen om zo'n café bestaansrecht te geven. Wellicht had de overheid rookvrije kroegen moeten subsidieren. In restaurants en hotels heeft, naar mijn mening en ervaring, de zelfreguliering prima gewerkt.
pi_62975202
quote:
VWA beboet sommige horecazaken voor derde maal

DEN HAAG - Inspecteurs van de Voedsel en Waren Autoriteit hebben drie cafés in Groningen en Breda voor de derde keer beboet voor overtreding van het rookverbod. Ook zijn er tien horecabedrijven die al een tweede bekeuring hebben gekregen. Ondanks de vaak openlijke overtredingen spreekt de VWA van een goede naleving van het verbod dat op 1 juli inging.

Een aantal café's is inmiddels door de Voedsel en Waren Autoriteit al drie maal beboet voor het overtreden van het rookverbod.
Roken is sinds de zomer niet meer toegestaan in cafés, discotheken, restaurants, sportkantines en winkelcentra. Tot 1 oktober deelden de inspecteurs van de VWA alleen waarschuwingen uit, maar sindsdien richten ze zich op bewuste overtreders van het wettelijke verbod. Na begin oktober zijn er 272 boetes uitgedeeld, waarvan driekwart in cafés.
Heel goed, aanpakken die cafe's.
pi_62975445
quote:
Op woensdag 5 november 2008 15:28 schreef Casos het volgende:
Waarom hoor ik dan alleen maar bezoekers klagen over de rook? De meeste eigenaren en medewerkers hebben geen probleem met de rook.
Ja, bezoekers zijn de grootste groep.

Uitbaters maakt het in principe niet uit. Als zij hun geld kunnen verdienen zonder dat er gerookt wordt, hoor je ze niet klagen. Ze hebben dus niet zoveel problemen met het verbod, maar met de gevolgen ervan.

[quote
Hmm, volgens mij heb ik dit al eens eerder gehoord . En wat er mist in je rijtje is goede afzuiging, wat in een hele hoop kroegen een wereld van verschil heeft gemaakt. Zelfreguliering werkte wel, alleen was / is er onvoldoende behoefte aan rookvrije kroegen om zo'n café bestaansrecht te geven.
[/quote]
Nou... de zelfregulering hield in dat volgens een bepaald tijdschema de branche zelf grotendeels rookvrij zou worden. Maar iedereen dacht 'laat mijn buurman links en rechts het maar doen, dan zijn we samen mooi 2/3 rookvrij'.
Zelfregulering werkt niet als iedereen vindt dat vooral de buurman zichzelf moet reguleren.
quote:
Wellicht had de overheid rookvrije kroegen moeten subsidieren.
Wellicht. Je moet je wel afvragen hoe ver de overheid in de vrije markt wil dringen. In plaats van bekeuringen uit te delen aan mensen die geen licht op hun fiets hebben kan de overheid ook fietslampjes gaan monteren. En de overheid kan ook een thuisbrengservice beginnen voor mensen die teveel hebben gedronken, in plaats van ze te bekeuren.
Waar begint de eigen verantwoordelijkheid?
pi_62975729
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:24 schreef mgerben het volgende:

knip

Wellicht. Je moet je wel afvragen hoe ver de overheid in de vrije markt wil dringen. In plaats van bekeuringen uit te delen aan mensen die geen licht op hun fiets hebben kan de overheid ook fietslampjes gaan monteren. En de overheid kan ook een thuisbrengservice beginnen voor mensen die teveel hebben gedronken, in plaats van ze te bekeuren.
Waar begint de eigen verantwoordelijkheid?
Je begint over vrije markt, maar wat is er vrij aan dit verbod? Helemaal niets!
pi_62976106
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:35 schreef Casos het volgende:
Je begint over vrije markt, maar wat is er vrij aan dit verbod? Helemaal niets!
Kom je nog maar net kijken in dit topic?
Kleine update dan.

De vrije markt betekent in deze dat iedere ondernemer binnen de regels kan concurreren met iedere andere ondernemer. Er gelden geen extra regels voor sommigen die voor anderen niet gelden. De regels zijn voor iedereen gelijk en binnen die regels moet je blijven.

Het argument dat jij hier aandraagt pretendeert dat dit de eerste regel is die ooit in Nederland is opgelegt en dat kroegen vóór 1 juli allemaal vrijstaatjes waren.
Maar alle kroegen hebben al anderhalve kilo regels, voorschriften, eisen en vergunningen waar ze zich aan moeten houden.
Daar is nu één regeltje bijgekomen.

Dus inderdaad, de markt is nog steeds even vrij als voorheen.
Vrijheid betekent niet 'de afwezigheid van regels'.
Soms komt vrijheid in het geding als er geen regels zijn. Dan treedt de overheid op.
pi_62977012
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:50 schreef mgerben het volgende:

[..]

Kom je nog maar net kijken in dit topic?
Kleine update dan.

De vrije markt betekent in deze dat iedere ondernemer binnen de regels kan concurreren met iedere andere ondernemer. Er gelden geen extra regels voor sommigen die voor anderen niet gelden. De regels zijn voor iedereen gelijk en binnen die regels moet je blijven.

Het argument dat jij hier aandraagt pretendeert dat dit de eerste regel is die ooit in Nederland is opgelegt en dat kroegen vóór 1 juli allemaal vrijstaatjes waren.
Maar alle kroegen hebben al anderhalve kilo regels, voorschriften, eisen en vergunningen waar ze zich aan moeten houden.
Daar is nu één regeltje bijgekomen.

Dus inderdaad, de markt is nog steeds even vrij als voorheen.
Vrijheid betekent niet 'de afwezigheid van regels'.
Soms komt vrijheid in het geding als er geen regels zijn. Dan treedt de overheid op.
Allemaal leuk en aardig, maar die ene extra regel heeft wel meer invloed op de klandizie en zodoende omzet dan al die andere regeltjes bij elkaar. Ik heb het ook nooit over afwezigheid van regels gehad, pretendeer helemaal niets, heb alleen moeite met deze regel.

Net op het nieuws, meer dan 200 boetes uitgedeeld sinds oktober, waarvan 75% in de café's. Aangezien dit een net ingevoerde regel is, zou je wellicht eens moeten kijken waarom dit juist in de café's zo hoog is. Misschien is het verbod daar wel helemaal niet op zijn plaats. Regels kunnen best aangepast worden.
pi_62979061
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:32 schreef Casos het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar die ene extra regel heeft wel meer invloed op de klandizie en zodoende omzet dan al die andere regeltjes bij elkaar. Ik heb het ook nooit over afwezigheid van regels gehad, pretendeer helemaal niets, heb alleen moeite met deze regel.
Ok, maar er is wel sprake van een vrije markt - de markt is niet gereguleerd door de overheid, iedereen speelt volgens dezelfde regels.
Ja, deze regel kan invloed hebben op de klandizie. Maar dat heeft de kredietkrisis ook, en die gaat ook gewoon door
En de regel kan zowel positieve als negatieve effecten hebben - beide zijn uitgebreid besproken.
Het gaat mij dus net een stapje te ver als een regel puur en alleen vanwege omzetgegevens over de afgelopen 4 maanden (waar een kredietcrisis bij zit!) opgeheven moet worden.

Met die redenering zou je nl direct de accijns en belastingen moeten afschaffen, want dan heb je meteen enorm veel klandizie.

De regel kan ook positieve effecten op de klandizie hebben, maar het kan even duren voordat de 83% van de bevolking die niet rookt de weg naar de kroeg gevonden heeft.

In de tussentijd doen de kroegbazen er goed aan de asbakken van de toog te houden. De klanten moeten gewoon even wennen: Bier haal je binnen, nicotine haal je buiten.
quote:
Net op het nieuws, meer dan 200 boetes uitgedeeld sinds oktober, waarvan 75% in de café's. Aangezien dit een net ingevoerde regel is, zou je wellicht eens moeten kijken waarom dit juist in de café's zo hoog is. Misschien is het verbod daar wel helemaal niet op zijn plaats. Regels kunnen best aangepast worden.
Ik vind een beetje weerstand geen reden om ogenblikkelijk regels af te schaffen.
Regels zijn meestal impopulair; anders waren ze niet nodig.
Het rookverbod moet even tijd krijgen om te werken.
Vooral rokers moeten leren om even naar buiten te stappen. In de meeste café's en restaurants is dat geen enkel probleem. Alleen in een paar kleine kroegjes kwam op maandagavond één persoon minder en gingen meteen de asbakken terug op de bar, en kwam er een bord 'roken, roken in het rookcafé' op de deur.
Tsja, die mensen moeten even een boete betalen, en dan gewoon hetzelfde doen als de rest van Nederland - en heel Europa - en op termijn, de hele wereld.
  woensdag 5 november 2008 @ 22:48:29 #276
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_62985551
Hey, een heel nieuw en toch al bijna vol topic over de rookbeperking. Is er nog iets nieuws gezegd dat het de moeite maakt om terug te lezen?
Life is what you make it.
  woensdag 5 november 2008 @ 22:56:09 #277
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62985816
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:48 schreef Schanulleke het volgende:
Hey, een heel nieuw en toch al bijna vol topic over de rookbeperking. Is er nog iets nieuws gezegd dat het de moeite maakt om terug te lezen?
nieuws ja, gezegd nee
[..]
pi_62991673
quote:
Klink zou ‘iets flexibeler’ kunnen zijn, vindt CDA

Marcel van Lieshout
gepubliceerd op 06 november 2008 02:45, bijgewerkt op 6 november 2008 08:27

AMSTERDAM - Voor geweeklaag uit horecakringen over de gevolgen van het sinds 1 juli geldende rookverbod is minister Ab Klink (Volksgezondheid) tot dusverre ongevoelig gebleken. Sterker: Klink bekortte de voorziene waarschuwingsperiode en besloot per 1 oktober overtreders van het verbod onmiddellijk te beboeten. In oktober zijn door inspecteurs van de Voedsel en Waren Autoriteit 272 boetes uitgedeeld, waarvan driekwart aan café-eigenaren.
VergrotingVergroting
Minister van Volksgezondheid Ab Klink (ANP)

Uit onverwachte hoek krijgen klagers over het rookverbod nu politieke bijval. Uitgerekend zijn eigen partij, het CDA, vindt dat Klink zich wat minder rigide moet opstellen en meer oog moet hebben voor de gevolgen van het rookverbod. Zaterdag, tijdens het partijcongres in Utrecht, buigt het CDA zich over een resolutie van de afdeling Etten-Leur waarin onder meer wordt opgeroepen om kleine horecaondernemers enigszins tegemoet te komen.

In een toelichting op de resolutie wordt voorzichtig gepleit voor een tijdelijke (tot 2011) uitzonderingsbepaling voor kleine cafés. De letterlijke tekst van de resolutie gaat minder ver: Klink wordt gevraagd te onderzoeken of er mogelijkheden zijn kleine horecaondernemers tegemoet te komen. Ook wordt Klink gevraagd om, samen met brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland, te bezien hoe ‘ongewenste neveneffecten’ (zoals overlast op straat door rokende cafébezoekers) kunnen worden teruggedrongen. Het dagelijks bestuur van het CDA adviseert het partijcongres in te stemmen met de resolutie.

Initiatiefnemer van de resolutie is Richard Weijers van de afdeling Etten-Leur van het CDA. Hij zou willen dat Klink zich ‘iets flexibeler’ opstelt. ‘Ik vang heel veel geluiden op van kleine cafés die nu in grote problemen verkeren’, zegt Weijers. ‘Zeker in ons bourgondische Brabant zijn die cafés heel sfeerbepalend voor de gemeenschap en hebben ze een sociaal-maatschappelijke functie.’

Weijers vreest dat het typische dorpscafé als ‘cultureel verschijnsel’ ten dode is opgeschreven als versoepeling van het rookverbod uitblijft. Hij zegt dat Klink meer oog moet hebben voor ongewenste effecten van het verbod. ‘Het aantal schuurfeesten en zuipketen neemt flink toe. Dat hebben we toch ook niet gewild.’

Hoewel Weijers vindt dat Klink ‘signalen uit de samenleving serieus moet nemen’ zal hij zich niet aansluiten bij de landelijke demonstratie tegen het rookverbod die op zaterdag 29 november in Den Haag plaats vindt. Die demonstratie wordt georganiseerd door de Stichting Red de Kleine Horecaondernemer waarbij ruim duizend cafés zijn aangesloten.
Zelfs het CDA gaat nadenken over de gevolgen van hun eigen wetgeving. Dat hadden ze natuurlijk ook kunnen doen voordat ze die gingen invoeren, maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
pi_62995868
quote:
Op woensdag 5 november 2008 11:51 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Tuurlijk moet het wel gelegaliseerd worden...
Die hele opiumlijst is een communistisch stuk snot.
Wie is de regering om te bepalen wat ik in mijn lichaam steek.
Mijn leven heeft helemaal niemand zich mee te bemoeien, inclusief regering.
pi_62995988
Als iedere werknemer in Nederland recht heeft op een rookvrije werkplek, hoe zit het dan met onze vrienden van het VWA?
  donderdag 6 november 2008 @ 12:30:11 #281
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_62996105
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:25 schreef Vito_Rozzo het volgende:
Als iedere werknemer in Nederland recht heeft op een rookvrije werkplek, hoe zit het dan met onze vrienden van het VWA?
Die hebben dat ook. En mensen die ze daarvan beroven slingeren ze op de bon. Wat snap je er niet aan?
Life is what you make it.
pi_62996124
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:25 schreef Vito_Rozzo het volgende:
Die zorgen er eigenhandig voor dat hun werkplek rookvrij wordt - al hun werkplekken.
pi_62996280
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:30 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Die hebben dat ook. En mensen die ze daarvan beroven slingeren ze op de bon. Wat snap je er niet aan?
Mogen controleurs van de VWA volgens de arboregels eigenlijk wel controleren in ruimtes als daar wordt gerookt?
pi_62996374
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:22 schreef McKillem het volgende:
Tuurlijk moet het wel gelegaliseerd worden...
Wie is de regering om te bepalen wat ik in mijn lichaam steek.
Mijn leven heeft helemaal niemand zich mee te bemoeien, inclusief regering.
Geeuw.
Wel lekker profiteren van rust, orde, veiligheid, uitkeringen maar zodra 'de regering' aan jouw 'keuzevrijheid' komt is het gedonder.
Weer zo iemand die vindt dat-ie vooral rechten heeft en geen plichten.

Alle drugs begonnen ooit legaal. De regering verbiedt jou om bepaalde zaken in je lichaam te steken omdat jij daarmee je zelfbeschikking en je keuzevrijheid kwijtraakt.
Sommige dingen (heroïne bijvoorbeeld) zijn namelijk verslavend en zo te lezen is het maar goed dat jij tegen jezelf beschermd wordt.
Dank zij die regels kun jij op internet dom blaten over je verloren vrijheden in plaats van laveloos na te denken over je volgende shot.

Maar... als jij zo graag wilt kun je er best aankomen hoor. Toe maar. Doe dan. Lekker joh. Het is toch jouw lichaam?
pi_62996622
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:38 schreef mgerben het volgende:

[..]

Geeuw.
Wel lekker profiteren van rust, orde, veiligheid, uitkeringen maar zodra 'de regering' aan jouw 'keuzevrijheid' komt is het gedonder.
Weer zo iemand die vindt dat-ie vooral rechten heeft en geen plichten.
Orde rust en veiligheid? Waar?
En een uitkering heb ik nooit gehad.
quote:
Alle drugs begonnen ooit legaal. De regering verbiedt jou om bepaalde zaken in je lichaam te steken omdat jij daarmee je zelfbeschikking en je keuzevrijheid kwijtraakt.
Sommige dingen (heroïne bijvoorbeeld) zijn namelijk verslavend en zo te lezen is het maar goed dat jij tegen jezelf beschermd wordt.
Beetje bevooroordeeld nietwaar? Omdat ik het achterlijk vind dat de regering dergelijke zaken verbied ben ik gelijk een potentiele opiumjunk die tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden.
Ga vliegen man.
quote:
Dank zij die regels kun jij op internet dom blaten over je verloren vrijheden in plaats van laveloos na te denken over je volgende shot.
Iemand die "verslaafd" raakt ergens aan kiest daar zelf voor.
quote:
Maar... als jij zo graag wilt kun je er best aankomen hoor. Toe maar. Doe dan. Lekker joh. Het is toch jouw lichaam?
Nogmaals, dat ik het achterlijk vind betekend gelijk dat ik gebruik?
Rot op man. Ik heb in mijn "stoute jaren" een tijdje geblowd en dat is gelijk mijn hele drugsleven.
Mieters hoor.
pi_62996708
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:35 schreef Vito_Rozzo het volgende:

[..]

Mogen controleurs van de VWA volgens de arboregels eigenlijk wel controleren in ruimtes als daar wordt gerookt?
Ja, want dan weten ze opeens wel uitzonderingen te maken.
pi_63001062
quote:
Je bedoelt die deelstaat in Duitsland waar sommige kroegen geen rookruimte hoeven te bouwen?
'landen' en 'terugdraaien'.
quote:
Die Obersturmbahnfuhrer waar je onze minister mee vergelijkt komt juist uit het land dat jij als voorbeeld aanhaalt - over ironie gesproken.
  donderdag 6 november 2008 @ 15:02:34 #288
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63001411
en Klink rookt zelf ook
[..]
pi_63002573
quote:
Op woensdag 5 november 2008 17:24 schreef mgerben het volgende:

[..]
Nou... de zelfregulering hield in dat volgens een bepaald tijdschema de branche zelf grotendeels rookvrij zou worden. Maar iedereen dacht 'laat mijn buurman links en rechts het maar doen, dan zijn we samen mooi 2/3 rookvrij'.
Zelfregulering werkt niet als iedereen vindt dat vooral de buurman zichzelf moet reguleren.
[..]

Niet echt , het voornaamste probleem was dat er geen enkele garantie was , als jij pak hem beet een ton moet investeren dan wil je wel graag dat dat niet voor Jan Lul blijkt te zijn.
De overheid heeft nooit een garantie gegeven dat het rook verbod daadwerkelijk van de tafel zou gaan , wat achteraf dus idd dus niet van de tafel gegaan zou zijn , het is zelfs nog aangescherpt (cofeeshops hadden in eerste instantie een vrijstelling bv).
Ik ken ieg 1 café houder die het wel gedaan heeft , die zit nu dus met een afzuiginstalatie door zijn hele zaak heen waar hij geen flikker aan heeft en uit staat , en zich daarvoor dus in de schulden heeft gestoken met als extra toetje een omzet verlies dit jaar.
Leuk he ? Doe je wat gevraagt wordt en ben je dubbel genaait .....
Dat is de voornaamste reden dat de meeste ondernemers er niet aan zijn begonnen.
Soccer , spice and everything nice
stop overpopulation!
  donderdag 6 november 2008 @ 15:58:10 #290
pi_63003008
quote:
Op donderdag 6 november 2008 12:30 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ze gaan expres in de rook staan... uitlokking dus.
pi_63003081
quote:
Op woensdag 5 november 2008 22:48 schreef Schanulleke het volgende:
Wat wel aardig is om te vermelden: zelf kom ik geregeld in allerlei cafe's in den haag en omgeving. In steeds meer cafe's wordt gewoon gerookt. De eigenaar vraagt 2 euro om een asbak te huren om een eventuele boete mee te betalen. Ze zullen ook wel moeten anders gaat men naar de klote.
pi_63003509
quote:
Op donderdag 6 november 2008 15:02 schreef MikeyMo het volgende:
en Klink rookt zelf ook
En hij zal in intieme kring met alle plezier vertellen over de tijd dat hij zijn wilde haren nog had en met zijn dronken hoofd in een volle asbak lag. Maar zijn kroegjaren zijn voorbij, en nu misgunt hij anderen dat wat hij zelf nog wel mocht. Hij mag nog roken in het restaurant van de tweede kamer, die fraaie hightech onderdrukcabine, aangelegd op kosten van de belastingbetaler, terwijl Opa van 92 moest stoppen met roken omdat het verpleeghuis hem niet in zijn pyama naar buiten laat gaan.

Dat is het probleem, het Haagsche autisme, de oogkleppen van de gezondheidscijfertjes om mee te pronken bij je buitenlandse collega's, de connecties met big pharma en de lucratieve carriereopties voor na je ministerschap, de kamerleden en de ambtenaren die met hun keurige nette veilige, brave gezonde leventjes denken dat dat dan dus ook het beste voor iedereen is.
pi_63006233
Onzin-argumentatie van CDA Etten-Leur. Zuipketen zijn er al jaren; ver voordat het rookverbod werd ingevoerd. Het heeft alles te maken met de hoge prijzen in de horeca. Tent- of schuurfeesten kun je niet verbieden. Leuk dat je ze ongewenst noemt, maar mensen hebben het volste recht om samen te komen, zolang ze geen overlast veroorzaken.

En wat signalen uit de samenleving betreft: het heeft een hoog gehalte "enkele schreeuwers en een zwijgende meerderheid". Bijna driekwart van de Nederlanders rookt NIET en dan zijn er ook nog eens veel rokers die helemaal geen probleem hebben met het rookverbod. Een handjevol schreeuwers, met alleen aandacht voor hun eigen genot en blind voor de overlast die dat oplevert, trekt de aandacht. De minister zou geen knip voor de neus waard zijn als hij alleen DAAR zijn oren naar laat hangen.

Iets bedenken om kleine ondernemers in tegemoet te komen, vind ik geen punt. Maar beslist NIET tornen aan het rookverbod. Dat is er en moet overal blijven gelden: vanwege de gezondheid van mensen, het recht op de rookvrije werkplek EN vanwege eerlijke concurrentie. We moeten echt af van het idee dat roken in de kroeg normaal is, of dat je het zonder sigaret niet gezellig kunt hebben.
  donderdag 6 november 2008 @ 18:00:40 #294
pi_63006405
Elfje: Die kleine minderheid gaat wel regelmatig uit en de niet-rokers veel minder. Dus die verhouding is geen argument en kroegen gaan nog steeds failliet.
pi_63008304
quote:
Op donderdag 6 november 2008 18:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Elfje: Die kleine minderheid gaat wel regelmatig uit en de niet-rokers veel minder. Dus die verhouding is geen argument en kroegen gaan nog steeds failliet.
Dus omdat vrachtwagenchauffeurs gemiddeld meer tijd op de weg doorbrengen dan chauffeurs van auto's, gaan we alle maximumsnelheden terugschroeven naar maximaal 90? De horeca is er niet alleen voor rokers. Rokers passen zich voortaan aan niet-rokers aan.

Waarom hoor ik toch zo weinig geklaag meer in de kroegen waar ik kom, terwijl ik hier steeds dezelfde klagers al 16 topics lang dezelfde argumenten hoor herhalen.

Ik hoorde laatst trouwens nog een leuke opmerking die ik nog even wil meegeven. Het gaat over het geklaag van rokers dat het zonder sigaret 'minder gezellig' is. Als je jezelf dat maar vaak genoeg vertelt, IS het inderdaad ook niet gezellig.

Onder het rookverbod kun je zo veel 'lijden' als je zelf wilt. Je kunt het nemen voor wat het is, je even aanpassen als je een sigaretje rookt. Of je kunt er een enorm drama van maken, met facisten, protesten een Derde Wereldoorlog, rokerskerken en weet ik wat nog meer...
  donderdag 6 november 2008 @ 19:36:54 #296
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63008939
De aap is bij het CDA in Etten-Leur ook uit de mouw. Een van de mensen uit de gemeenteraad voor die partij is zelf eigenaar van een kroeg en die horen we nu dan ook het hardste:

http://www.spitsnieuws.nl(...)rbod_opschorten.html
[..]
  donderdag 6 november 2008 @ 19:38:24 #297
pi_63008984
Het is ook fascistisch om anderen hun pleziertje te verbieden omdat je zelf te lui bent om een leven te hebben. En auto's moeten ze helemaal afschaffen, daar ga je pas dood aan.
pi_63009320
Gaan we weer lopen sleutelen aan 't rookverbod . En dadelijk moeten de grotere kroegen zeker gecompensenseerd worden voor teruggelopen omzetten omdat meer mensen naar de kleine kroegen gaan .

Ongelooflijk wat een zeikland blijft Nederland toch . Gaan we weer dansen naar de pijpen van een klein gedeelte rokers . Alsof een teruglopende omzet alleen door een rookverbod komt . In deze tijd van een nadere recessie .
  donderdag 6 november 2008 @ 19:58:31 #299
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_63009637
het voorstel van het CDA in Etten-Leur wat nog officieel moet voorgesteld worden is een tijdelijke overbrugging voor de grensstreek... Maar ook nu weer tijdelijk. Dus dan krijg je in 2011 het gezeik opnieuw

Ipv dat ze nou door de zure appel heenbijten
[..]
pi_63010554
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
Alsof een teruglopende omzet alleen door een rookverbod komt . In deze tijd van een nadere recessie .
Normaal loopt de omzet van cafe's op in slechte tijden omdat mensen hun verdriet proberen te verdrinken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')