Jouw wereld is net iets te simpel. Veel succes verder met je IVMBO-studie.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 08:14 schreef BasOne het volgende:
[..]
lol
Nooit in een kroeg geweest of met uitmijters gepraat zeker?
Ruziemakers -> kick -> andermans probleem.
Als ze binnen zijn zijn ze het probleem van de kroeg, als ze buiten zij mag de juut z'n gang gaan.
Zo siiimpel is het.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 08:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jouw wereld is net iets te simpel. Veel succes verder met je IVMBO-studie.
welke dan? want tot nu toe is er alleen een uitspraak van een rechter in duitsland waardoor 2 deelstaten het rookverbod tijdelijk hebben ogen opschorten totdat er wetgeving is waarin staat dat rookruimtes verboden zijn. Want daar ging het om; dat kleine kroegen geen rookruimtes kunnen maken en daardoor niet eerlijk beconcurreerd worden. Dus de rechter vind het wenselijkd at daar een Iers systeem wordt ingevoerd.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 08:08 schreef BasOne het volgende:
[..]
Nee, daar betalen ze uitsmijters voor, als ze op straat staan zijn het probleem van de staat.
In verschillende landen wordt het rookverbod al weer terug gedraait.
Maar her obersturmbahnfuhrer Klink zal daar wel niet aan beginnen.
Natuurlijk niet. Dat zou gezichtsverlies betekenen. En dat kan natuurlijk niet. Liever illegaliteit gedogen dat gezichtsverlies. Image is everything.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 09:08 schreef MikeyMo het volgende:
Maar ik hoor vooralsnog verder niets van terugdraaien
leuke getallenreeksquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 09:28 schreef Vinboy het volgende:
RIJSWIJK - Bijna 60 procent van de Nederlanders vindt dat de overheid speciale cafés moet toestaan waar rokers weer een sigaret mogen opsteken. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van het AD dat de krant zaterdag publiceerde.
Bovendien vindt een meerderheid dat de kroeg door het rookverbod minder gezellig is geworden. Bijna driekwart van de niet-rokers is wel blij met het rookverbod. Voor een op de zes is het reden vaker naar het café of restaurant te gaan. Van de mensen die ooit hebben gerookt, zeggen zes van de tien blij te zijn met het rookverbod.
Van de rokers staat 60 procent van de ondervraagden negatief tegenover de maatregel. Vier op de tien rokers zijn minder gaan stappen sinds de invoering van het rookverbod.
Bron www.ad.nl
Gelijk de vergunning intrekken zou ik voor dit soort gevallen pleitenquote:Asbakactie in 19 Enschedese cafés
Negentien buurtcafés in Enschede zetten op 1 november de asbak weer op tafel. Het initiatief volgt na acties tegen het rookbeleid in Tilburg, Breda en Groningen. Ook gaan de cafés een systeem invoeren om elkaar bij controles van de VWA te waarschuwen.
De actie van de 19 Enschedese cafés wordt gemeld door de regionale krant Tubantia. Naast de asbakactie op 1 november hebben de cafés zich ook aangesloten bij de landelijke Stichting Red de Kleien Horeca Ondernemer.
‘Ik ga liever met mijn zaak kapot dan dat ik zo door moet gaan’, zegt Theo van Baal van café De Doedelzak in de regionale krant. De actie in Enschede volgt op eerdere opstand in Tilburg, Breda en Groningen.
Naast de asbakactie is door de betrokken cafés afgesproken om een adequaat systeem in te voeren om elkaar bij rookcontroles van de VWA te waarschuwen.
In een rookruimte kan je niet lekker dansen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:31 schreef MikeyMo het volgende:
Dat laatste verbaast me want het zijn juist de disco's die de ruimte hebben voor rookruimtes.
Vandaag op BNR hoorde ik dat 3/4 van de rokers achter het rookverbod staat.. Lijkt me een beetje aan de hoge kant, maar ik zou er blij van worden als dat daadwerkeijk zo is. Ik ga nu vaker even een drankje pakken en uit etenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:34 schreef MikeyMo het volgende:
Wat mij opvalt trouwens is dat 40% van de rokers er geen problemen mee hebben. Dat is een geluid wat ik te weinig in de media hoor. Ik ken zowiezo maar weinig rokers die zo fel tegen dit verbod zijn als vele users hier. Ik heb wel een beetj ehet idee gekregen dat het voornamelijk toch oudere rokers zijn (30+) die voornamelijk heisa maken. Wellicht omdat ze het al zooo lang gewend zijn. Ook in de filmpjes rond het rookverbod zie je in kroegen waar het verbod genegeerd wordt toch een heleboel mensen van middelbare leeftijd en maar weinig jongeren.
Onzin, laat de niet rokers maar meer ziektekostenpremie betalen. Die maken er uiteindelijk ook meer gebruik van.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:48 schreef draaijer het volgende:
Regels zijn regels. Betalen zullen ze.. Vieze gewoontes.. Lucht en long vervuilers.. Laat de rokers ook maar een hogere ziektekosten verzekering betalen
en automobilisten, te dikke mensen, mensen met een stressvolle baan... daar gaan we weerquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:48 schreef draaijer het volgende:
Regels zijn regels. Betalen zullen ze.. Vieze gewoontes.. Lucht en long vervuilers.. Laat de rokers ook maar een hogere ziektekosten verzekering betalen
huh?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Onzin, laat de niet rokers maar meer ziektekostenpremie betalen. Die maken er uiteindelijk ook meer gebruik van.
Dus 1/4 heeft dan plotseling geen rechten meer? En straks verschillende soorten muziek ook verbieden?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:50 schreef draaijer het volgende:
[..]
Vandaag op BNR hoorde ik dat 3/4 van de rokers achter het rookverbod staat.. Lijkt me een beetje aan de hoge kant, maar ik zou er blij van worden als dat daadwerkeijk zo is. Ik ga nu vaker even een drankje pakken en uit eten
Ga je eens inlezen in de materie. Een roker levert de maatschappij per saldo geld op. We betalen veel accijns, we betalen ons hele leven ziektekosten en AOW premie, terwijl de meeste rokers eerder dood gaan. Vooral de ziektekosten op latere leeftijd hakken erin en juist rokers maken daar het minste gebruik van.quote:
Welke 'verschillende landen' dan? Bedoel je die Duitse deelstaat?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 08:08 schreef BasOne het volgende:
In verschillende landen wordt het rookverbod al weer terug gedraait.
Je longen gaan stuk en wij moeten jou weer verzorgen.. Betaal ook maar gewoon hogere ziektekosten. Het is een keuze. Draag dan ook de verantwoordelijkhedenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ga je eens inlezen in de materie. Een roker levert de maatschappij per saldo geld op. We betalen veel accijns, we betalen ons hele leven ziektekosten en AOW premie, terwijl de meeste rokers eerder dood gaan. Vooral de ziektekosten op latere leeftijd hakken erin en juist rokers maken daar het minste gebruik van.
Dit is gewoon bewezen
http://www.elsevier.nl/we(...)oordesamenleving.htm
Dus dat hele kosten aspect moet uit de discussie. Het zijn de niet rokers die de staat uiteindelijk het meeste geld kosten
Dat noemen ze regels knul.. face it.. Heb ik ook niet uitgevondenquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus 1/4 heeft dan plotseling geen rechten meer? En straks verschillende soorten muziek ook verbieden?
Jij wordt oud, gebrekkig en seniel en daar moet de rest voor betalen? Ga gewoon wat eerder dood.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:11 schreef draaijer het volgende:
[..]
Je longen gaan stuk en wij moeten jou weer verzorgen.. Betaal ook maar gewoon hogere ziektekosten. Het is een keuze. Draag dan ook de verantwoordelijkheden![]()
Dat zeiden ze 60 jaar geleden ook ja.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:12 schreef draaijer het volgende:
[..]
Dat noemen ze regels knul.. face it.. Heb ik ook niet uitgevonden
Drugs verdwijnen niet omdat een paar politici tegenstribbelen. Drugs are here to stay.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:08 schreef mgerben het volgende:
[..]
Welke 'verschillende landen' dan? Bedoel je die Duitse deelstaat?
In België gaan ze het juist aanscherpen.
Het rookverbod verdwijnt echt niet omdat er een paar mensen tegenstribbelen.
Het rookverbod is here to stay.
Ik neem aan dat nu iedereen die hier het meerderheids'argument' heeft aangehaald nu om is het toestaan van rokerskroegen toejuicht?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 09:28 schreef Vinboy het volgende:
RIJSWIJK - Bijna 60 procent van de Nederlanders vindt dat de overheid speciale cafés moet toestaan waar rokers weer een sigaret mogen opsteken. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van het AD dat de krant zaterdag publiceerde.
Bovendien vindt een meerderheid dat de kroeg door het rookverbod minder gezellig is geworden. Bijna driekwart van de niet-rokers is wel blij met het rookverbod. Voor een op de zes is het reden vaker naar het café of restaurant te gaan. Van de mensen die ooit hebben gerookt, zeggen zes van de tien blij te zijn met het rookverbod.
Van de rokers staat 60 procent van de ondervraagden negatief tegenover de maatregel. Vier op de tien rokers zijn minder gaan stappen sinds de invoering van het rookverbod.
Bron www.ad.nl
Nee...quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:35 schreef Weltschmerz het volgende:
meerderheid is voor rook-café's
Ik neem aan dat nu iedereen die hier het meerderheids'argument' heeft aangehaald nu om is het toestaan van rokerskroegen toejuicht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |