abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 oktober 2008 @ 08:35:44 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62573308
quote:
68 rookboetes sinds 1 oktober
OP DE BON. De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) heeft sinds 1 oktober 68 ‘rookboetes’ uitgedeeld. De organisatie heeft dat gisteren bekendgemaakt. Van de 68 boetes werden er 48 in cafés uitgeschreven. De controleurs zijn sinds 1 oktober strenger. Sinds het rookverbod werd ingevoerd, zijn 90 bekeuringen uitgedeeld.
Ik vind het nog wat weinig als je hoort hoe groot het verzet wel niet is
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_62574004
Ik vind het ook weinig, als je weet hoe veel kroegen zich niet aan de wet houden. Meer controleurs inzetten, lijkt me zo. Die mensen verdienen zichzelf dubbel en dwars terug.
  † In Memoriam † woensdag 22 oktober 2008 @ 09:30:43 #3
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62574237
Dat is nog niet eens een halve bekeuring per controleur in 4 maanden. Ambtenaren.

Ze gaan nu alleen op tips af, controleren onder werktijden en vaak eerst meerdere schriftelijke bevestigingen van het klikken door iemand.
Carpe Libertatem
  woensdag 22 oktober 2008 @ 09:39:43 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62574462
in de eerste 3 maanden werden er voornamelijk waarschuwingen uitgedeeld

Maar het is vooralsnog weinig
[..]
pi_62574803
Wel erg weinig inderdaad.

Gisteren nog een kroeg geweest waar nog gewoon gerookt kan worden.
Ondanks dat ik weer last van mijn ogen kreeg en alles thuis weer stinkt, kan ik wel begrip opbrengen voor de eigenaren.

Dit rookverbod heeft pas zin , als het goed gehandhaaft en gecontroleerd wordt.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  † In Memoriam † woensdag 22 oktober 2008 @ 09:54:39 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62574823
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 09:39 schreef MikeyMo het volgende:
in de eerste 3 maanden werden er voornamelijk waarschuwingen uitgedeeld

Maar het is vooralsnog weinig
Het is als lasergun snelheidscontrole's uitvoeren alleen tussen 09:00 - 17:00 .... daarna trapt iedereen gewoon weer op het gas.
Carpe Libertatem
pi_62579253
quote:
Op woensdag 22 oktober 2008 08:35 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Ik vind het nog wat weinig als je hoort hoe groot het verzet wel niet is
Nederland en handhaving vergeet het maar.

En vandaar dat het in zoveel kroegen gewoon weer mag. Alsof je controle krijgt.......
  woensdag 22 oktober 2008 @ 12:57:05 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62579772
quote:
'Compensatie-eis door rookverbod kansloos'

De horeca maakt weinig kans om omzetderving als gevolg van het rookverbod te laten compenseren door de overheid. Dat zeggen horecaondernemers en –medewerkers zelf.

'Compensatie-eis door rookverbod kansloos'

Dit blijkt uit een poll in de nieuwsbrief van Misset Horeca. Bijna 90 procent van de stemmers gaf daarbij aan dat de compensatie-eis van KHN richting de overheid na geldproblemen in kroegen door het rookverbod, kansloos is. Slechts 10 procent ziet wel mogelijkheden.

Vorige week meldde KHN in een paginagrote advertentie in De Telegraaf dat het compensatie wil wanneer blijkt dat er omzetdaling is als gevolg van het rookverbod. De compensatie komt minder dan een week voordat KHN naar buiten brengt dat op basis van onderzoek van het Bedrijfschap Horeca & Catering blijkt dat er flinke omzetdalingen zijn te melden sinds de invoering van het rookverbod.

Zo zagen cafés hun omzet teruglopen met 26 procent en discotheken zelfs met 31 procent. De helft van de omzetdaling wordt door KHN toegeschreven aan het rookverbod. Voor de andere helft wordt het weer en de slechte economische situatie genoemd.
[..]
pi_62602853
pi_62604662
Roken is stoer.
pi_62608665
Horecaondernemers krijgen dubbele klappen door het rookverbod!!
Door het rookverbod wordt er ook minder gegokt op een gokkast en ook daardoor gaan de omzetten omlaag!

Waar zijn alle niet rokers die vooraf riepen vaker uit te gaan????
uit in Rotterdam? www.uitrotterdam.nl
pi_62611391
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 09:52 schreef PDOA het volgende:
Roken is stoer.
Eindelijk ! Bron ?
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:45 schreef Vinboy het volgende:

Waar zijn alle niet rokers die vooraf riepen vaker uit te gaan????
Die komen nog niet , want bijna overal wordt lekker doorgerookt...

Heeft iemand eigenlijk enig idee hoe groot deze groep is ?
De meest niet-rokers die ik ken willen zowiezo niet uitgaan of ze gingen
al uit, ondanks dat ze de rook niet lekker vinden.

Je kan je ook afvragen waar de rokers zijn.
Oud Wereldkampioen
je mag me aanraken
pi_62612353
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:26 schreef Madhouse11 het volgende:
een deel gaat nog gewon thuis, een ander deel blijft thuis om ruimte te maken voor de grote groep niet rokers die de kroegen zouden bestormen nu ze rookvrij zijn.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_62612409
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 14:26 schreef Madhouse11 het volgende:

[..]
Dat is niet zo moeilijk: Op een plaats waar gerookt mag worden. (Thuis / Bij vrienden / feest / illegale horeca / festival / kroeg waar gerookt mag worden / of buiten voor de kroeg)
pi_62614397
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:00 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]
om ruimte te maken voor de grote groep niet rokers die de kroegen zouden bestormen nu ze rookvrij zijn.
Hoe groot is die groep dan ? Ik neem aan dat hier ook onderzoek naar geweest is. Als dit echt zo'n grote
groep is, gaan er inderdaad maar bar weinig nu wel naar de horeca !
Oud Wereldkampioen
je mag me aanraken
pi_62614442
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 15:02 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk: Op een plaats waar gerookt mag worden. (Thuis / Bij vrienden / feest / illegale horeca / festival / kroeg waar gerookt mag worden / of buiten voor de kroeg)
Precies ! Dit is dus de grootste reden van de teruglopende inkomsten in de horeca.
Oud Wereldkampioen
je mag me aanraken
  donderdag 23 oktober 2008 @ 16:15:52 #17
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62614765
Zoals van te voren was aangegeven zouden de bezoekersaantallen teruglopen en na een jaar weer rond het normale niveau zitten.

Maar nu krijg je het effect dat rokers thuisblijven omdat ze niet kunnen roken aan de toog en de astmaten blijven thuis omdat ze telkens berichten in de krant lezen dat overal het verbod genegeerd wordt.

Ben benieuwd wanneer de eerste vergunningen ingetrokken gaan worden. Dat wordt feest
[..]
  donderdag 23 oktober 2008 @ 16:20:36 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62614902
Joop Braakhekke doet ook nog even zijjn beklag in een interview
quote:
'Rookverbod maakt geestelijk ongezond'

De gevolgen van het rookverbod voor de horeca gaan veel verder dan alleen maar omzetverlies. Horeca-VIP Joop Braakhekke noemt het rookverbod geestelijk ongezond. ‘De cultuur van een avondje eten die door de opbouw eindigt in een apotheose van gelukzaligheid, verdwijnt’.

Ondernemer Braakhekke stelt dat het aspect gezondheid in de zin van meeroken door veel medici in twijfel wordt getrokken. ‘In de pers kom je daar echter weinig van tegen. Over een ander aspect, de geestelijke gezondheid, wordt helemaal nooit met een woord gerept. Wat te denken van het feit dat een goed gesprek aan tafel bijna niet meer voorkomt?’

Braakhekke stelt dat restaurantgasten door het rookverbod veel heen en weer lopen, waardoor het sociale element van een avondje tafelen voorbij gaat.

Sociale praatpaal
‘De gezelligheid is weg. Een avond tafelen is onderhevig aan een opbouw, die eindigt in een apotheose van gelukzaligheid. Daar hoort roken bij, bijvoorbeeld een sigaar. Deze cultuur gaat volkomen verloren’, aldus Braakhekke.

Braakhekke vervolgt: ‘De kroegbaas achter de teek moet gewoon weer een sociale praatpaal worden met sigaret. Mensen moeten kunnen “uithuilen”. In restaurants zouden we rond 23.00 uur de asbakken weer op tafel moeten zetten. Het omzetverlies is duidelijk groter dan wordt verondersteld. Het ontwortelen van een cultuur zal een groter gat slaan in de samenleving dan een minister kan bedenken’.
ff doorbijten joop, binnen een aantal maanden zit er het vanzelf ingesleten
[..]
pi_62615054
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:04 schreef Madhouse11 het volgende:

[..]

Hoe groot is die groep dan ? Ik neem aan dat hier ook onderzoek naar geweest is. Als dit echt zo'n grote
groep is, gaan er inderdaad maar bar weinig nu wel naar de horeca !
Vooraf werd gesprokoen van een groep van rond de 800.000 mensen die niet konden wachten om ook eens een avondje uit te gaan. Gebleken is dat deze groep echjter nog gewoon thuis zit.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_62615122
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:15 schreef MikeyMo het volgende:
Zoals van te voren was aangegeven zouden de bezoekersaantallen teruglopen en na een jaar weer rond het normale niveau zitten.

Maar nu krijg je het effect dat rokers thuisblijven omdat ze niet kunnen roken aan de toog en de astmaten blijven thuis omdat ze telkens berichten in de krant lezen dat overal het verbod genegeerd wordt.

Ben benieuwd wanneer de eerste vergunningen ingetrokken gaan worden. Dat wordt feest
Onzin, in het begin hielden de meeste tenten zich keurig aan het rookverbod. Toen echter bleek dat de roker wegbleef en de verwachte nietrokers helemaal geen reguliere kroegtijgers blijken te zijn, eerder 1 keer in de maand kroegtijgers begonnen kroegeigenaren de asbakken weer op tafel te zetten.
  donderdag 23 oktober 2008 @ 16:39:54 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62615388
Rookverbod? Waar?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_62615649
quote:
Joop Braakhekke: "Over de geestelijke gezondheid wordt helemaal nooit met een woord gerept. Wat te denken van het feit dat een goed gesprek aan tafel bijna niet meer voorkomt?’ Braakhekke stelt dat restaurantgasten door het rookverbod veel heen en weer lopen, waardoor het sociale element van een avondje tafelen voorbij gaat. "Het ontwortelen van een cultuur zal een groter gat slaan in de samenleving dan een minister kan bedenken".
Het is ernstig met de geestelijke gezondheid van sommige mensen gesteld, wanneer het voeren van een goed gesprek aan tafel afhankelijk is van de mogelijkheid om te roken. Hoe verslaafd kun je zijn?

Maar ik moet toegeven: origineel gevonden argument van Braakhekke. Het is weer eens wat anders dan de standaardmeuk uit de afgelopen 15 topics.
pi_62616056
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is ernstig met de geestelijke gezondheid van sommige mensen gesteld, wanneer het voeren van een goed gesprek aan tafel afhankelijk is van de mogelijkheid om te roken.
De combinatie... Drankje en een rokertje. Nu lopen de rokers vaak naar buiten en na het nagerecht gaan ze meteen naar huis. In onze groep is het net zo. Het natafelen doen we bij iemand thuis en niet meer in het restaurant
quote:
Hoe verslaafd kun je zijn?
Heel erg. Rokers zijn verslaafd. En nu?
pi_62616905
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:02 schreef Sybesma het volgende:

[..]

De combinatie... Drankje en een rokertje. Nu lopen de rokers vaak naar buiten en na het nagerecht gaan ze meteen naar huis. In onze groep is het net zo. Het natafelen doen we bij iemand thuis en niet meer in het restaurant

Je kunt lullen als brugman, als iemand het genot van een goed diner, met daarna een goede sigaar en een goed glas cognac niet kent bereik je nooit iets.
pi_62617120
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:02 schreef Sybesma het volgende:

De combinatie... Drankje en een rokertje. Nu lopen de rokers vaak naar buiten en na het nagerecht gaan ze meteen naar huis. In onze groep is het net zo. Het natafelen doen we bij iemand thuis en niet meer in het restaurant.

Heel erg. Rokers zijn verslaafd. En nu?
Hulp bij het afkicken en stoppen, zodat ze wél gewoon een gesprek aan tafel kunnen voeren, zonder steeds de behoefte te voelen om weg te lopen voor een rokertje.
pi_62618868
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 16:15 schreef MikeyMo het volgende:

Wie geeft die mensen die bijna Failliet gaan die garantie? Over een jaar zijn er echt heleboel zaken dicht! Zoals café de vlag en wimpel (aantal keren havenkroeg van het jaar geweest) in Rotterdam hebben de huur al opgezegd omdat zij zich aan het verbod hielden!
En waar gaat het om? Dat mensen een rookvrije werkplek hebben! De meeste kasteleins roken zelf en wisten toen ze solliciteerden waar ze in terecht kwamen!
  donderdag 23 oktober 2008 @ 19:57:42 #27
pi_62620039
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:52 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hulp bij het afkicken en stoppen,
Echt niet, ik ben net begonnen.
quote:
zodat ze wél gewoon een gesprek aan tafel kunnen voeren, zonder steeds de behoefte te voelen om weg te lopen voor een rokertje.
Als de anti-rokers zo gezellig zijn zonder sigaret waarom gaan ze dan niet massaal naar de kroeg (of heel onafhankelijk zonder gezelschap van rokers ergens anders gezellig zijn)?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 23 oktober 2008 @ 20:57:46 #28
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62621978
Zo net weer voor 2 etablissementen mijn burgerplicht gedaan

[ Bericht 0% gewijzigd door MikeyMo op 23-10-2008 22:08:25 ]
[..]
pi_62622746
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:57 schreef MikeyMo het volgende:
Zo net weer voor 2 atablissementen mijn burgerplicht gedaan
Je bent 68 jaar te laat, ze hadden toen een aardige baan voor je!
pi_62623087
quote:
Zo net weer voor 2 atablissementen mijn burgerplicht gedaan
Als dit waar is, wat denk je hier nu mee te bereiken, behalve dat heel FOK! je als NSB-er ziet?
pi_62623505
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 17:52 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hulp bij het afkicken en stoppen, zodat ze wél gewoon een gesprek aan tafel kunnen voeren, zonder steeds de behoefte te voelen om weg te lopen voor een rokertje.
Onzin... Een roker stopt als hij / zij dat wil, niet vanwege een verbod.

Wij lossen dat zelf wel op. De verslaafde rokers tafelen niet na in het restaurant, klaar! Dus tafelen we met zijn allen bij iemand thuis na aangezien NIEMAND in onze groep zich druk maakt om een sigaar of een peuk.

Jammer voor de restauranthouder... Voor ons maakt het niet zoveel uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sybesma op 23-10-2008 21:46:07 ]
  donderdag 23 oktober 2008 @ 22:10:30 #32
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62624724
ik kom gewoon op voor mijn rechten. ZIj overtreden de wet, en ik heb daar last van. Als je asobuurman het trappenhuis gebruikt als vuilstortplaats of tot diep in de nacht Hazes draait sein je ook de autoriteiten in.

Bovendien is het argument van de kroegeigenaren dat de hele kleik die daar klant is het niet erg vindt dat er gerookt wordt. Als er klachten binnenkomen van gasten dan bewijst dat het tegenovergestelde.
[..]
  donderdag 23 oktober 2008 @ 22:15:28 #33
pi_62624907
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:10 schreef MikeyMo het volgende:
Als je asobuurman het trappenhuis gebruikt als vuilstortplaats of tot diep in de nacht Hazes draait sein je ook de autoriteiten in.
Het is niet verboden te roken in jouw trappenhuis, gaan we het daar doen
  donderdag 23 oktober 2008 @ 22:31:19 #34
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62625588
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is niet verboden te roken in jouw trappenhuis, gaan we het daar doen
eigenlijk wel, er hangen verboden te roken stickers
[..]
  † In Memoriam † vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:55:15 #35
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62639244
quote:
ik kom gewoon op voor mijn rechten. ZIj overtreden de wet, en ik heb daar last van. Als je asobuurman het trappenhuis gebruikt als vuilstortplaats of tot diep in de nacht Hazes draait sein je ook de autoriteiten in.

Bovendien is het argument van de kroegeigenaren dat de hele kleik die daar klant is het niet erg vindt dat er gerookt wordt. Als er klachten binnenkomen van gasten dan bewijst dat het tegenovergestelde.
Je komt niet op voor je rechten tenzij je daar werkt. Je snapt nog steeds geen fuck van de reden van invoering.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:55:49 #36
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62639268
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 22:31 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

eigenlijk wel, er hangen verboden te roken stickers
Maak je geen zorgen. Stickers zijn zo weg.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:58:30 #37
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62639358
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:30 schreef Specularium het volgende:

[..]

Als dit waar is, wat denk je hier nu mee te bereiken, behalve dat heel FOK! je als NSB-er ziet?
Stasi, niet NSB.
Carpe Libertatem
pi_62639417
quote:

De wet is helemaal niet voor jouw bedoeld.

Dat jij mensen gaat aangeven is ongeveer hetzelfde als dat een buurman van een vriend van mij hele nachten hazes zou spelen en ik erover ga klagen bij de autoriteiten na er 1 keer geslapen te hebben. Dat doe je ook niet. Dat moet die vriend doen, die is direct belanghebbende, maar stel dat hij zich er helemaal niet aan stoort. Moet ik dan opkomen voor zijn recht?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:02:58 #39
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62639506
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 12:55 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je komt niet op voor je rechten tenzij je daar werkt. Je snapt nog steeds geen fuck van de reden van invoering.
ja hoor, onder de noemer rookvrije werkplek. Maar er is ook gecommuniceerd dat de gasten nu rookvrij kunnen uitgaan omdat voor rokers een ruimte aangelegd dient te worden. Als je een klacht indient over roken in de horeca kun je dat doen vanuit de positie als gast en ook aangeven. De klachtenpagina is niet alleen gereserveerd voor medewerkers die onder een baas werken die het verbod aan zijn laars lapt
[..]
  † In Memoriam † vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:38:49 #40
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62640654
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 13:02 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ja hoor, onder de noemer rookvrije werkplek. Maar er is ook gecommuniceerd dat de gasten nu rookvrij kunnen uitgaan omdat voor rokers een ruimte aangelegd dient te worden. Als je een klacht indient over roken in de horeca kun je dat doen vanuit de positie als gast en ook aangeven. De klachtenpagina is niet alleen gereserveerd voor medewerkers die onder een baas werken die het verbod aan zijn laars lapt
Nou, pfoe, gelukkig is die pagina ook voor Stasi's als jou. Wees er maar trots op.
Carpe Libertatem
pi_62640849
quote:
Zo net weer voor 2 etablissementen mijn burgerplicht gedaan
Je bent een kleinzielige gast. Wees er maar trots op
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:13:46 #42
28033 Pek
je moet wat
pi_62641693
quote:
Als je asobuurman het trappenhuis gebruikt als vuilstortplaats of tot diep in de nacht Hazes draait sein je ook de autoriteiten in.
Nee. Alleen lafbekjes zoals jij doen dat, normale mensen lossen het zelf op.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:23:30 #43
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62642020
Zie al die mensen hier hopeloos gefrustreerd doen, om vervolgens geen klap te ondernemen om het rookverbod tegen te gaan behalve niet meer naar de kroeg gaan. Wat resulteert in het failliet gaan van hun favoriete kroeg, waardoor ze vervolgens hier nog meer komen klagen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_62642791
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:23 schreef ethiraseth het volgende:
Zie al die mensen hier hopeloos gefrustreerd doen, om vervolgens geen klap te ondernemen om het rookverbod tegen te gaan behalve niet meer naar de kroeg gaan. Wat resulteert in het failliet gaan van hun favoriete kroeg, waardoor ze vervolgens hier nog meer komen klagen.
Ben trots op je...
Je hebt nog steeds niet gevraagd om dit topic te sluiten.
Ik snap alleen niet waarom je hier nog steeds komt en commentaar geeft.
Misschien kan je dat eens uitleggen?

Of voel je je verwant met die stasi her in dit topic?
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 15:20:03 #45
28033 Pek
je moet wat
pi_62643929
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:23 schreef ethiraseth het volgende:
Wat resulteert in het failliet gaan van hun favoriete kroeg, waardoor ze vervolgens hier nog meer komen klagen.
In mijn favoriete kroeg wordt gewoon gerookt en die draait dus prima. Het zijn juist de brave, volgzame kroegen die het niet meer trekken. Humor
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_62660243
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 21:30 schreef Specularium het volgende:

[..]

Iemand die meldt dat de wet wordt overtreden is een NSB-er?
pi_62660245
Hypocriet gejank van kroegen trouwens. Betalen ze wel mee aan al die politie die zaterdagavond nodig is om al die puistmongolen die zich in hun kroegen hebben volgegoten in de hand te houden?
pi_62660289
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 07:50 schreef Halcon het volgende:
Hypocriet gejank van kroegen trouwens. Betalen ze wel mee aan al die politie die zaterdagavond nodig is om al die puistmongolen die zich in hun kroegen hebben volgegoten in de hand te houden?
Nee, daar betalen ze uitsmijters voor, als ze op straat staan zijn het probleem van de staat.

In verschillende landen wordt het rookverbod al weer terug gedraait.

Maar her obersturmbahnfuhrer Klink zal daar wel niet aan beginnen.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_62660294
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 08:08 schreef BasOne het volgende:

[..]

Nee, daar betalen ze uitsmijters voor, als ze op straat staan zijn het probleem van de staat.

Als ze op straat zijn het probleem van de straat. Dat is een veel te makkelijke redenatie.

Maar gezien de rest van je posting ook weer niet verbazend. Niveautje hoor.
pi_62660307
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 08:09 schreef Halcon het volgende:

[..]

Als ze op straat zijn het probleem van de straat. Dat is een veel te makkelijke redenatie.

Maar gezien de rest van je posting ook weer niet verbazend. Niveautje hoor.
lol
Nooit in een kroeg geweest of met uitmijters gepraat zeker?

Ruziemakers -> kick -> andermans probleem.
Als ze binnen zijn zijn ze het probleem van de kroeg, als ze buiten zij mag de juut z'n gang gaan.
Zo siiimpel is het.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_62660328
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 08:14 schreef BasOne het volgende:

[..]

lol
Nooit in een kroeg geweest of met uitmijters gepraat zeker?

Ruziemakers -> kick -> andermans probleem.
Als ze binnen zijn zijn ze het probleem van de kroeg, als ze buiten zij mag de juut z'n gang gaan.
Zo siiimpel is het.
Jouw wereld is net iets te simpel. Veel succes verder met je IVMBO-studie.
pi_62660491
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 08:21 schreef Halcon het volgende:

[..]

Jouw wereld is net iets te simpel. Veel succes verder met je IVMBO-studie.

Typisch voor iemand die vastgeluld is, een poging doen om te beledigen
Best wel triest.
Laboro te salutante
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 09:08:06 #53
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62660546
quote:

[..]

welke dan? want tot nu toe is er alleen een uitspraak van een rechter in duitsland waardoor 2 deelstaten het rookverbod tijdelijk hebben ogen opschorten totdat er wetgeving is waarin staat dat rookruimtes verboden zijn. Want daar ging het om; dat kleine kroegen geen rookruimtes kunnen maken en daardoor niet eerlijk beconcurreerd worden. Dus de rechter vind het wenselijkd at daar een Iers systeem wordt ingevoerd.

In de andere 2 landen waar de rokers graag mee mogen schermen, spanje en belgie, is de situatie zoals hij nu is over het algemeen ongewenst. Voor zover ik weet krijgt Belgie hetzelfde rookverbod als hier in 2010 en in Spanje wordt ook de huidige situatie onder de loep genomen.

Maar ik hoor vooralsnog verder niets van terugdraaien
[..]
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 09:20:25 #54
pi_62660626
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 09:08 schreef MikeyMo het volgende:

Maar ik hoor vooralsnog verder niets van terugdraaien
Natuurlijk niet. Dat zou gezichtsverlies betekenen. En dat kan natuurlijk niet. Liever illegaliteit gedogen dat gezichtsverlies. Image is everything.
pi_62660694
RIJSWIJK - Bijna 60 procent van de Nederlanders vindt dat de overheid speciale cafés moet toestaan waar rokers weer een sigaret mogen opsteken. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van het AD dat de krant zaterdag publiceerde.
Bovendien vindt een meerderheid dat de kroeg door het rookverbod minder gezellig is geworden. Bijna driekwart van de niet-rokers is wel blij met het rookverbod. Voor een op de zes is het reden vaker naar het café of restaurant te gaan. Van de mensen die ooit hebben gerookt, zeggen zes van de tien blij te zijn met het rookverbod.
Van de rokers staat 60 procent van de ondervraagden negatief tegenover de maatregel. Vier op de tien rokers zijn minder gaan stappen sinds de invoering van het rookverbod.

Bron www.ad.nl
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:31:53 #56
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62662626
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 09:28 schreef Vinboy het volgende:
RIJSWIJK - Bijna 60 procent van de Nederlanders vindt dat de overheid speciale cafés moet toestaan waar rokers weer een sigaret mogen opsteken. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van het AD dat de krant zaterdag publiceerde.
Bovendien vindt een meerderheid dat de kroeg door het rookverbod minder gezellig is geworden. Bijna driekwart van de niet-rokers is wel blij met het rookverbod. Voor een op de zes is het reden vaker naar het café of restaurant te gaan. Van de mensen die ooit hebben gerookt, zeggen zes van de tien blij te zijn met het rookverbod.
Van de rokers staat 60 procent van de ondervraagden negatief tegenover de maatregel. Vier op de tien rokers zijn minder gaan stappen sinds de invoering van het rookverbod.

Bron www.ad.nl
leuke getallenreeks

60% van alle Nederlanders wil speciale cafe's
75% van de niet rokers is blij met het verbod
17% van de niet rokers gaat nu vaker of is van plan vaker te gaan
60% van de ex-rokers zijn blij met het verbod
60% van de rokers staat negatief tegenover het verbod
40% van de rokers is minder gaan stappen.

De horeca melden op hun beurt een terugloop in omzet 26% in cafe's en 31% in disco's. Dat laatste verbaast me want het zijn juist de disco's die de ruimte hebben voor rookruimtes.
[..]
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:34:32 #57
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62662677
Wat mij opvalt trouwens is dat 40% van de rokers er geen problemen mee hebben. Dat is een geluid wat ik te weinig in de media hoor. Ik ken zowiezo maar weinig rokers die zo fel tegen dit verbod zijn als vele users hier. Ik heb wel een beetj ehet idee gekregen dat het voornamelijk toch oudere rokers zijn (30+) die voornamelijk heisa maken. Wellicht omdat ze het al zooo lang gewend zijn. Ook in de filmpjes rond het rookverbod zie je in kroegen waar het verbod genegeerd wordt toch een heleboel mensen van middelbare leeftijd en maar weinig jongeren.
[..]
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:36:18 #58
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62662714
quote:
Asbakactie in 19 Enschedese cafés

Negentien buurtcafés in Enschede zetten op 1 november de asbak weer op tafel. Het initiatief volgt na acties tegen het rookbeleid in Tilburg, Breda en Groningen. Ook gaan de cafés een systeem invoeren om elkaar bij controles van de VWA te waarschuwen.

De actie van de 19 Enschedese cafés wordt gemeld door de regionale krant Tubantia. Naast de asbakactie op 1 november hebben de cafés zich ook aangesloten bij de landelijke Stichting Red de Kleien Horeca Ondernemer.

‘Ik ga liever met mijn zaak kapot dan dat ik zo door moet gaan’, zegt Theo van Baal van café De Doedelzak in de regionale krant. De actie in Enschede volgt op eerdere opstand in Tilburg, Breda en Groningen.

Naast de asbakactie is door de betrokken cafés afgesproken om een adequaat systeem in te voeren om elkaar bij rookcontroles van de VWA te waarschuwen.
Gelijk de vergunning intrekken zou ik voor dit soort gevallen pleiten
[..]
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:36:32 #59
pi_62662718
De jeugd van tgenwoordig...
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:47:37 #60
pi_62662923
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:31 schreef MikeyMo het volgende:

Dat laatste verbaast me want het zijn juist de disco's die de ruimte hebben voor rookruimtes.
In een rookruimte kan je niet lekker dansen.
pi_62662945
Regels zijn regels. Betalen zullen ze.. Vieze gewoontes.. Lucht en long vervuilers.. Laat de rokers ook maar een hogere ziektekosten verzekering betalen
pi_62662971
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:34 schreef MikeyMo het volgende:
Wat mij opvalt trouwens is dat 40% van de rokers er geen problemen mee hebben. Dat is een geluid wat ik te weinig in de media hoor. Ik ken zowiezo maar weinig rokers die zo fel tegen dit verbod zijn als vele users hier. Ik heb wel een beetj ehet idee gekregen dat het voornamelijk toch oudere rokers zijn (30+) die voornamelijk heisa maken. Wellicht omdat ze het al zooo lang gewend zijn. Ook in de filmpjes rond het rookverbod zie je in kroegen waar het verbod genegeerd wordt toch een heleboel mensen van middelbare leeftijd en maar weinig jongeren.
Vandaag op BNR hoorde ik dat 3/4 van de rokers achter het rookverbod staat.. Lijkt me een beetje aan de hoge kant, maar ik zou er blij van worden als dat daadwerkeijk zo is. Ik ga nu vaker even een drankje pakken en uit eten
pi_62663017
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:48 schreef draaijer het volgende:
Regels zijn regels. Betalen zullen ze.. Vieze gewoontes.. Lucht en long vervuilers.. Laat de rokers ook maar een hogere ziektekosten verzekering betalen
Onzin, laat de niet rokers maar meer ziektekostenpremie betalen. Die maken er uiteindelijk ook meer gebruik van.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:53:30 #64
pi_62663042
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:48 schreef draaijer het volgende:
en automobilisten, te dikke mensen, mensen met een stressvolle baan... daar gaan we weer

- edit - oh nee. rokers zijn juist goedkoper
pi_62663144
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Onzin, laat de niet rokers maar meer ziektekostenpremie betalen. Die maken er uiteindelijk ook meer gebruik van.
huh?
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:00:49 #66
pi_62663181
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:50 schreef draaijer het volgende:

[..]

Vandaag op BNR hoorde ik dat 3/4 van de rokers achter het rookverbod staat.. Lijkt me een beetje aan de hoge kant, maar ik zou er blij van worden als dat daadwerkeijk zo is. Ik ga nu vaker even een drankje pakken en uit eten
Dus 1/4 heeft dan plotseling geen rechten meer? En straks verschillende soorten muziek ook verbieden?
pi_62663270
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:58 schreef draaijer het volgende:

[..]

huh?
Ga je eens inlezen in de materie. Een roker levert de maatschappij per saldo geld op. We betalen veel accijns, we betalen ons hele leven ziektekosten en AOW premie, terwijl de meeste rokers eerder dood gaan. Vooral de ziektekosten op latere leeftijd hakken erin en juist rokers maken daar het minste gebruik van.

Dit is gewoon bewezen
http://www.elsevier.nl/we(...)oordesamenleving.htm

Dus dat hele kosten aspect moet uit de discussie. Het zijn de niet rokers die de staat uiteindelijk het meeste geld kosten
pi_62663331
quote:
Welke 'verschillende landen' dan? Bedoel je die Duitse deelstaat?
In België gaan ze het juist aanscherpen.

Het rookverbod verdwijnt echt niet omdat er een paar mensen tegenstribbelen.
Het rookverbod is here to stay.
pi_62663371
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:06 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ga je eens inlezen in de materie. Een roker levert de maatschappij per saldo geld op. We betalen veel accijns, we betalen ons hele leven ziektekosten en AOW premie, terwijl de meeste rokers eerder dood gaan. Vooral de ziektekosten op latere leeftijd hakken erin en juist rokers maken daar het minste gebruik van.

Dit is gewoon bewezen
http://www.elsevier.nl/we(...)oordesamenleving.htm

Dus dat hele kosten aspect moet uit de discussie. Het zijn de niet rokers die de staat uiteindelijk het meeste geld kosten
Je longen gaan stuk en wij moeten jou weer verzorgen.. Betaal ook maar gewoon hogere ziektekosten. Het is een keuze. Draag dan ook de verantwoordelijkheden
pi_62663381
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus 1/4 heeft dan plotseling geen rechten meer? En straks verschillende soorten muziek ook verbieden?
Dat noemen ze regels knul.. face it.. Heb ik ook niet uitgevonden
pi_62663431
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:11 schreef draaijer het volgende:

[..]

Je longen gaan stuk en wij moeten jou weer verzorgen.. Betaal ook maar gewoon hogere ziektekosten. Het is een keuze. Draag dan ook de verantwoordelijkheden

Jij wordt oud, gebrekkig en seniel en daar moet de rest voor betalen? Ga gewoon wat eerder dood.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:16:49 #72
pi_62663464
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:12 schreef draaijer het volgende:

[..]

Dat noemen ze regels knul.. face it.. Heb ik ook niet uitgevonden
Dat zeiden ze 60 jaar geleden ook ja.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:19:03 #73
pi_62663504
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:08 schreef mgerben het volgende:

[..]

Drugs verdwijnen niet omdat een paar politici tegenstribbelen. Drugs are here to stay.
pi_62663794
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 09:28 schreef Vinboy het volgende:

Bron www.ad.nl
Ik neem aan dat nu iedereen die hier het meerderheids'argument' heeft aangehaald nu om is het toestaan van rokerskroegen toejuicht?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_62664992
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:35 schreef Weltschmerz het volgende:
meerderheid is voor rook-café's
Ik neem aan dat nu iedereen die hier het meerderheids'argument' heeft aangehaald nu om is het toestaan van rokerskroegen toejuicht?
Nee...
Ten eerste staat er in dat onderzoek dat slechts een kwart van de ondervraagden echt tegen het rookverbod is.
Die meerderheid is er alleen voor speciale rook-café's, niet voor afschaffing van het verbod.

En het punt is natuurlijk dat ze die mensen niet hebben gevraagd hoe je dat dan doet, met die speciale café's. Want elke kroegbaas wil wel dat speciale café zijn.
Dus leuk bedacht, zolang je niet nadenkt over de uitvoering.
Leuke discussie trouwens. Hoe zou je zoiets invoeren?
pi_62665198
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:42 schreef mgerben het volgende:

[..]

Nee...
Ten eerste staat er in dat onderzoek dat slechts een kwart van de ondervraagden echt tegen het rookverbod is.
Die meerderheid is er alleen voor speciale rook-café's, niet voor afschaffing van het verbod.

En het punt is natuurlijk dat ze die mensen niet hebben gevraagd hoe je dat dan doet, met die speciale café's. Want elke kroegbaas wil wel dat speciale café zijn.
Dus leuk bedacht, zolang je niet nadenkt over de uitvoering.
Dat deed die meerderheid die voor het rookverbod was ook niet, die waren zo simpel om te denken dat alles hetzelfde zou blijven, maar dan zonder dat de rokers roken. Toch werd het toen wel voor geldig argument aangezien, wat is het verschil? Waarom nu ineens wel gaan nadenken?
quote:
Leuke discussie trouwens. Hoe zou je zoiets invoeren?
Een sticker op de deur, zodat iedereen zelf kan beslissen of ie daar wil zijn of niet.
pi_62665230
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:34 schreef MikeyMo het volgende:
Ik rook en zoals je ziet ben ik geen rookfundamentalist die fel tegen het rookverbod is. Ik vind dat er wel wat voor te zeggen valt.
pi_62665231
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:53 schreef Weltschmerz het volgende:
Een sticker op de deur, zodat iedereen zelf kan beslissen of ie daar wil zijn of niet.
En wie mag er dan zo'n sticker op de deur plakken?
Iedereen natuurlijk, hm?
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:02:11 #79
pi_62665370
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:55 schreef mgerben het volgende:

[..]

Iedereen natuurlijk, hm?
Dat mag de uitbater zelf kiezen
pi_62665414
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er is geen enkele maatregel waar iedereen het mee eens is natuurlijk. Het is ook niet zo dat rokers geen rechten meer hebben.

Een roker betaalt nog steeds evenveel zorgpremie, mag nog steeds gebruik maken van het sociale stelsel, mag vaak op het werk op een aangewezen plek roken, etc...
pi_62665470
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 13:55 schreef mgerben het volgende:

[..]

Iedereen natuurlijk, hm?
Dan moet de uitbater dus zelf bepalen hoe hij het zijn gasten naar de zin maakt teneinde aan het eind van de maand meer inkomsten te hebben dan uitgaven, wat een revolutionair idee! Of zullen gewoon een overheidsdienst in het leven roepen die gaat bepalen hoe gasten een leuke avond moeten hebben?
pi_62665500
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 12:08 schreef mgerben het volgende:

[..]

3!! Duitse deelstaten, Italië, Ierland zijn ze ook bezig, verschillende staten in de VS.
Laboro te salutante
pi_62665519
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:09 schreef BasOne het volgende:

[..]

3!! Duitse deelstaten, Italië, Ierland zijn ze ook bezig, verschillende staten in de VS.
Maak je niet druk. Binnen een x-aantal jaar mag je echt vrijwel nergens meer roken.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:17:27 #84
pi_62665651
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Er is geen enkele maatregel waar iedereen het mee eens is natuurlijk. Het is ook niet zo dat rokers geen rechten meer hebben.
In dit geval hoeft dat ook niet. Je kan gewoon naar de kroeg van je voorkeur.
quote:
Een roker betaalt nog steeds evenveel zorgpremie, mag nog steeds gebruik maken van het sociale stelsel, mag vaak op het werk op een aangewezen plek roken, etc...
Rokers zijn goedkoper en betalen daarbovenop nog eens extra belasting. Eigenlijk moeten we juist extra rechten hebben!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:19:44 #85
pi_62665690
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:10 schreef Halcon het volgende:

[..]

Maak je niet druk. Binnen een x-aantal jaar mag je echt vrijwel nergens meer roken.
Dan doen we het illegaal, drugs are here to stay
pi_62665731
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In dit geval hoeft dat ook niet. Je kan gewoon naar de kroeg van je voorkeur.
[..]

Rokers zijn goedkoper en betalen daarbovenop nog eens extra belasting. Eigenlijk moeten we juist extra rechten hebben!
Weer dat non-argument. Ik rook zelf ook, maar ik kan prima begrijpen dat een niet-roker weinig zin heeft om de hele avond in mijn gezondheidschadende rook te zitten.
pi_62665741
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan doen we het illegaal, drugs are here to stay
Prima, alleen niet huilen als je een boete krijgt.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:48:04 #88
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62666314
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:09 schreef BasOne het volgende:

[..]

2 duitse deelstaten, in Italie wordt het verbod zonder problemen nageleefd en uit Ierland heb ik ook weinig rumoer horen komen terwijl daar het rookverbod nog strenger is dan hier...
[..]
pi_62666350
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:48 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

2 duitse deelstaten, in Italie wordt het verbod zonder problemen nageleefd en uit Ierland heb ik ook weinig rumoer horen komen terwijl daar het rookverbod nog strenger is dan hier...
Volgens mij wordt in meer en meer landen juist het rookverbod overwogen, aangescherpt of ingevoerd.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:12:56 #90
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62666828
Belgie zowiezo, Spanje weet ik niet.
[..]
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:08:38 #91
pi_62669217
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 14:22 schreef Halcon het volgende:

[..]

Prima, alleen niet huilen als je een boete krijgt.
Ten eerste krijg ik geen boete maar de uitbater.

Ten tweede is het gewoon onzin om mensen die vrijwillig bij elkaar komen om hun vrije tijd met elkaar door te brengen te verbieden iets te doen dat verder gewoon legaal is.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:59:28 #92
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62673027
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ten eerste krijg ik geen boete maar de uitbater.

Ten tweede is het gewoon onzin om mensen die vrijwillig bij elkaar komen om hun vrije tijd met elkaar door te brengen te verbieden iets te doen dat verder gewoon legaal is.
er wordt je niets verboden, je bent enkel verplicht het roken in een daartoe bestemde ruimte te doen; hetzij buiten, hetzij in een rookcabine.

Wat dat betreft is rookverbod niet echt de juiste term
[..]
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:58:56 #93
pi_62674565
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 19:59 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

er wordt je niets verboden, je bent enkel verplicht het roken in een daartoe bestemde ruimte te doen; hetzij buiten, hetzij in een rookcabine.

Wat dat betreft is rookverbod niet echt de juiste term
Het word mijn verboden aan de bar en op de dansvloer te roken dus het is een verbod, opgelegd door mensen die niet in die ruimte aanwezig willen zijn.
pi_62675693
En van die 800.000 extra klanten zijn er ook maar 10 op komen dagen en 1,2 miljoen mensen blijven weg....
Laboro te salutante
pi_62681408
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 21:48 schreef BasOne het volgende:
En van die 800.000 extra klanten zijn er ook maar 10 op komen dagen en 1,2 miljoen mensen blijven weg....
Zou dat enkel en alleen met het rookverbod te maken hebben?
  zondag 26 oktober 2008 @ 06:34:05 #96
75049 BasOne
Spaceship!
pi_62681492
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 05:42 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zou dat enkel en alleen met het rookverbod te maken hebben?
Nah, als je de resultaten uit de andere landen vergelijkt... ja.
Voor de 'crisis'
Laboro te salutante
pi_62681498
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 06:34 schreef BasOne het volgende:

[..]

Nah, als je de resultaten uit de andere landen vergelijkt... ja.
Voor de 'crisis'
Volgens mij liep het horecabezoek al terug sinds de invoering van de euro.... Veel mensen vinden het ook gewoon een dure hobby.
  zondag 26 oktober 2008 @ 07:12:36 #98
75049 BasOne
Spaceship!
pi_62681552
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 06:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Volgens mij liep het horecabezoek al terug sinds de invoering van de euro.... Veel mensen vinden het ook gewoon een dure hobby.
Dat is het ook, sommige kroegen 2,70-3 euro voor een fluitje
Laboro te salutante
pi_62681557
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 07:12 schreef BasOne het volgende:

[..]

Dat is het ook, sommige kroegen 2,70-3 euro voor een fluitje
Daarom denk ik dat het een combinatie van oorzaken is. Het rookverbod speelt mee, al geloof ik niet dat duizenden mensen niet meer gaan alleen maar omdat ze niet mogen roken.

Mensen hebben ook gewoon geen zin meer om 3 euro te betalen voor een biertje en telkens een euro af te tikken om te mogen pissen.
  zondag 26 oktober 2008 @ 07:20:55 #100
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62681567
je vergeet de entree in sommige kroegen/dancings

Overigens zijn hier in Den Helder de Forces-nl pamfletten van de deuren die ze hadden verdwenen en ook het bordje rokerscafe zag ik niet meer bij 't Ankertje hangen gistermiddag
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')