abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 oktober 2008 @ 20:59:54 #201
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62793365
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 18:56 schreef MikeyMo het volgende:
Ik verwacht trouwens wel een massabetoging op het Malieveld. Ten minste die 1500 kroegen waarvan voorspeld was dat ze failliet zouden gaan door het verbod, maar natuurlijk ook de rest van de horeca-ondernemers die hun omzet met 31% zien dalen. Dat zijn 60.000 eigenaren die ik verwacht. Natuurlijk komt er personeel mee met die mensen en ook een flinke schare rokers die solidair zijn met de kroegeigenaren of gewoonweg een schijthekel hebben aan dit verbod om welke reden dan ook. PV, Casos, BloodyMary, Chewie, Weltschmertz en consorten; ik verwacht jullie allemaal op dat terrein om jullie stem nou eens echt te laten horen!
Jij bent er dus ook?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:20:01 #202
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62794071
ik heb er niets te zoeken, het recht op demonstreren is in de wet vastgelegd en dus jullie goed recht. 25 jaar geleden ging men met 550.000 man de straat op voor 48 kruisraketten, ik verwacht van de 3-4 miljoen rokers die ons land rijk is zeker een flinke opkomst aangezien het nu om 60.000 horecagelegenheden gaat!
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:35:24 #203
pi_62794669
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:20 schreef MikeyMo het volgende:
ik heb er niets te zoeken,
Hoe weet je dan of ik er ook ben?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:41:47 #204
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62794964
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hoe weet je dan of ik er ook ben?
ik reken op een ooggetuigeverslag van jouw kant en natuurlijk verschijn je in het journaal voor de camera
[..]
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:47:13 #205
pi_62795235
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:41 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik reken op een ooggetuigeverslag van jouw kant en natuurlijk verschijn je in het journaal voor de camera
Als het woord fascisme valt ben ik het.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:52:25 #206
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62795479
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als het woord fascisme valt ben ik het.

vergeet je NSB'ers niet?
[..]
  donderdag 30 oktober 2008 @ 10:27:49 #207
3542 Gia
User under construction
pi_62804628
Ik hoorde van de week nog van een restaurant waar gewoon gerookt mag worden, tegen betaling van 1 euro.
Hele gezelschappen zitten daar dus gewoon te roken.

Als ik het zie, gaat er echt wel een mailtje naar de VWA.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 10:34:47 #208
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62804794
Er stapt een Belg naar het Europees Hof van de rechten van de mens omtrent het rookbeleid en zoekt mensen die zijn voorbeeld willen volgen, was daarstraks op de radio
[..]
  donderdag 30 oktober 2008 @ 10:47:04 #209
3542 Gia
User under construction
pi_62805127
't Is toch te gek dat je nu nog zou moeten vragen om een tafel in een rookvrij gedeelte bij een restaurant.

Daar heb ik geen woorden voor.
pi_62805336
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:27 schreef Gia het volgende:
Ik hoorde van de week nog van een restaurant waar gewoon gerookt mag worden, tegen betaling van 1 euro.
Hoe halen ze het in hun hoofd, genotmiddelen nemen op een avond waarop je het naar je zin wilt hebben.
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:47 schreef Gia het volgende:
't Is toch te gek dat je nu nog zou moeten vragen om een tafel in een rookvrij gedeelte bij een restaurant.

Daar heb ik geen woorden voor.
Vind ik ook. Zet het op de deur zodat iedereen vantevoren weet waar die aan toe is. Maar ja, dat is vragen om een boete van VWA, dus moet het een verrassing blijven. Sneu voor de rookvrijen die onaangenaam verrast worden, die zijn het slachtoffer van het feit dat men in Den Haag zo nodig de dominee moet uithangen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:37:39 #211
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62829377
quote:
Belgische roker stapt naar Europees hof

Marcel Franssen (48) uit het Belgische Lanaken heeft een actie op poten gezet om het rookbeleid in België en in de rest van Europa aan te klagen bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. De rokende Belg vindt dat zijn vrijheid als roker wordt beperkt.

Franssen stelt dat de Belgische staat enorme inkomsten binnenhaalt dankzij de tabaksheffing en tegelijkertijd rokers hoe langer hoe meer in hun vrijheid beperkt als ze een sigaret willen opsteken. “Dat is als een auto kopen en er niet mee mogen rondrijden”. Hij kan begrijpen dat er in België niet in eetgelegenheden gerookt mag worden, maar het op handen zijnde rookverbod in de Belgische cafés vindt hij onacceptabel. “Het zou me niet verbazen als in de toekomst zelfs de straat rookvrij moet zijn of als je in je eigen woonkamer geen sigaretje meer mag opsteken”, aldus Franssen.

De Lanakenaar stapt naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg, met als doel de afschaffing van de tabaksheffing. “Als je er geld aan verdient, vind ik dat je het niet mag verbieden”. Daarnaast streeft hij naar een soepeler rookbeleid. Aangezien het rookverbod een Europese richtlijn is, wil hij in elke Europese lidstaat een topadvocaat inzetten.

Om alle advocaatkosten te kunnen betalen heeft Franssen een actie op poten gezet. Mederokers of sympathisanten die zich in zijn initiatief kunnen vinden kunnen geld storten.
Kom op jongens, doneren!!!
[..]
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:42:49 #212
3542 Gia
User under construction
pi_62829451
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 08:37 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Kom op jongens, doneren!!!
Pfffft....wat een Belg.

En wat een belachelijke vergelijking!! Je mag niet overal met je auto rijden en je mag niet overal roken. Klaar.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:58:53 #213
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62829688
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:27 schreef Gia het volgende:

Als ik het zie, gaat er echt wel een mailtje naar de VWA.
Heerlijk, die oorlogsmentaliteit.
Met glimmend gepoetste kistjes en een soppend kutje achter je pc; rokers aangeven. Wat zullen je kinderen later trots zijn.
pi_62831293
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 08:37 schreef MikeyMo het volgende:
[..]Kom op jongens, doneren!!!
Zal wel gek zijn... Ik kan zo ook wel roken.

Actie voeren is zonde van je tijd. Tenzij je SP of FNV lid bent, dan schijnt het erbij te horen.
pi_62832220
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 08:58 schreef SHE het volgende:
Met glimmend gepoetste kistjes en een soppend kutje achter je pc; rokers aangeven. Wat zullen je kinderen later trots zijn.
Jeeez... en jij bent moderator hier op Fok? Lekker niveau zal dat forum hebben waar jij modereert.

Persoonlijk ga ik niks en niemand aangeven, maar ik ga wel kroegen boycotten die de wet overtreden. Merk ik dat ergens asbakken op tafel worden gezet, ben ik weg. Aan mij verdienen ze dan niks meer en ik kom ook nooit meer in die tent. Ik vind namelijk gewoon dat mensen zich aan de wet hebben te houden, ook al ben je het daar niet mee eens.
pi_62834260
quote:

[..]

pi_62834295
quote:

[..]

[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_62834298
Oh ja, over dat Malieveld, ik denk ook niet dat het er druk zal zijn, niet omdat er niet genoeg mensen zijn die willen protesteren, maar omdat wat dat betreft de mentaliteit in Nederland is gedaald tot een niveau van lekmevestje. Demonstraties zoals in 1983 tegen de kernenergie zul je nu gewoon niet meer meemaken omdat iedereen alles maar gelaten over zich heen laat komen en niemand meer de barricades op gaat.
pi_62834638
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 10:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Persoonlijk ga ik niks en niemand aangeven, maar ik ga wel kroegen boycotten die de wet overtreden. Merk ik dat ergens asbakken op tafel worden gezet, ben ik weg. Aan mij verdienen ze dan niks meer en ik kom ook nooit meer in die tent.
heeft dat rookverbod toch nog z'n voordelen...
pi_62834755
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 10:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Persoonlijk ga ik niks en niemand aangeven, maar ik ga wel kroegen boycotten die de wet overtreden. Merk ik dat ergens asbakken op tafel worden gezet, ben ik weg. Aan mij verdienen ze dan niks meer en ik kom ook nooit meer in die tent.
Eigenlijk precies hetzelfde als wat de rokers doen, die komen niet meer in kroegen waar de wet niet overtreden wordt. Krijg je toch een soort van natuurlijk scheiding op den duur

Ik begrijp trouwens niet hoe je kunt stellen dat mensen zich altijd aan de wet moeten houden. Ook de wet kan fout en onredelijk zijn, zelfs als deze op democratische grondslagen is gestoeld. Bijvoorbeeld in de belastingwetgeving (waar ik het meeste in thuis ben) zijn legio voorbeelden waarbij de wet achteraf niet juist is geweest, zodat er gedoogsituaties zijn ontstaan die later resulteren in een wetswijziging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')