abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 oktober 2008 @ 20:59:54 #201
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62793365
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 18:56 schreef MikeyMo het volgende:
Ik verwacht trouwens wel een massabetoging op het Malieveld. Ten minste die 1500 kroegen waarvan voorspeld was dat ze failliet zouden gaan door het verbod, maar natuurlijk ook de rest van de horeca-ondernemers die hun omzet met 31% zien dalen. Dat zijn 60.000 eigenaren die ik verwacht. Natuurlijk komt er personeel mee met die mensen en ook een flinke schare rokers die solidair zijn met de kroegeigenaren of gewoonweg een schijthekel hebben aan dit verbod om welke reden dan ook. PV, Casos, BloodyMary, Chewie, Weltschmertz en consorten; ik verwacht jullie allemaal op dat terrein om jullie stem nou eens echt te laten horen!
Jij bent er dus ook?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:20:01 #202
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62794071
ik heb er niets te zoeken, het recht op demonstreren is in de wet vastgelegd en dus jullie goed recht. 25 jaar geleden ging men met 550.000 man de straat op voor 48 kruisraketten, ik verwacht van de 3-4 miljoen rokers die ons land rijk is zeker een flinke opkomst aangezien het nu om 60.000 horecagelegenheden gaat!
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:35:24 #203
pi_62794669
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:20 schreef MikeyMo het volgende:
ik heb er niets te zoeken,
Hoe weet je dan of ik er ook ben?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:41:47 #204
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62794964
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hoe weet je dan of ik er ook ben?
ik reken op een ooggetuigeverslag van jouw kant en natuurlijk verschijn je in het journaal voor de camera
[..]
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:47:13 #205
pi_62795235
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:41 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik reken op een ooggetuigeverslag van jouw kant en natuurlijk verschijn je in het journaal voor de camera
Als het woord fascisme valt ben ik het.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 21:52:25 #206
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62795479
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 21:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als het woord fascisme valt ben ik het.

vergeet je NSB'ers niet?
[..]
  donderdag 30 oktober 2008 @ 10:27:49 #207
3542 Gia
User under construction
pi_62804628
Ik hoorde van de week nog van een restaurant waar gewoon gerookt mag worden, tegen betaling van 1 euro.
Hele gezelschappen zitten daar dus gewoon te roken.

Als ik het zie, gaat er echt wel een mailtje naar de VWA.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 10:34:47 #208
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62804794
Er stapt een Belg naar het Europees Hof van de rechten van de mens omtrent het rookbeleid en zoekt mensen die zijn voorbeeld willen volgen, was daarstraks op de radio
[..]
  donderdag 30 oktober 2008 @ 10:47:04 #209
3542 Gia
User under construction
pi_62805127
't Is toch te gek dat je nu nog zou moeten vragen om een tafel in een rookvrij gedeelte bij een restaurant.

Daar heb ik geen woorden voor.
pi_62805336
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:27 schreef Gia het volgende:
Ik hoorde van de week nog van een restaurant waar gewoon gerookt mag worden, tegen betaling van 1 euro.
Hoe halen ze het in hun hoofd, genotmiddelen nemen op een avond waarop je het naar je zin wilt hebben.
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:47 schreef Gia het volgende:
't Is toch te gek dat je nu nog zou moeten vragen om een tafel in een rookvrij gedeelte bij een restaurant.

Daar heb ik geen woorden voor.
Vind ik ook. Zet het op de deur zodat iedereen vantevoren weet waar die aan toe is. Maar ja, dat is vragen om een boete van VWA, dus moet het een verrassing blijven. Sneu voor de rookvrijen die onaangenaam verrast worden, die zijn het slachtoffer van het feit dat men in Den Haag zo nodig de dominee moet uithangen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:37:39 #211
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62829377
quote:
Belgische roker stapt naar Europees hof

Marcel Franssen (48) uit het Belgische Lanaken heeft een actie op poten gezet om het rookbeleid in België en in de rest van Europa aan te klagen bij het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. De rokende Belg vindt dat zijn vrijheid als roker wordt beperkt.

Franssen stelt dat de Belgische staat enorme inkomsten binnenhaalt dankzij de tabaksheffing en tegelijkertijd rokers hoe langer hoe meer in hun vrijheid beperkt als ze een sigaret willen opsteken. “Dat is als een auto kopen en er niet mee mogen rondrijden”. Hij kan begrijpen dat er in België niet in eetgelegenheden gerookt mag worden, maar het op handen zijnde rookverbod in de Belgische cafés vindt hij onacceptabel. “Het zou me niet verbazen als in de toekomst zelfs de straat rookvrij moet zijn of als je in je eigen woonkamer geen sigaretje meer mag opsteken”, aldus Franssen.

De Lanakenaar stapt naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg, met als doel de afschaffing van de tabaksheffing. “Als je er geld aan verdient, vind ik dat je het niet mag verbieden”. Daarnaast streeft hij naar een soepeler rookbeleid. Aangezien het rookverbod een Europese richtlijn is, wil hij in elke Europese lidstaat een topadvocaat inzetten.

Om alle advocaatkosten te kunnen betalen heeft Franssen een actie op poten gezet. Mederokers of sympathisanten die zich in zijn initiatief kunnen vinden kunnen geld storten.
Kom op jongens, doneren!!!
[..]
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:42:49 #212
3542 Gia
User under construction
pi_62829451
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 08:37 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Kom op jongens, doneren!!!
Pfffft....wat een Belg.

En wat een belachelijke vergelijking!! Je mag niet overal met je auto rijden en je mag niet overal roken. Klaar.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 08:58:53 #213
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_62829688
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 10:27 schreef Gia het volgende:

Als ik het zie, gaat er echt wel een mailtje naar de VWA.
Heerlijk, die oorlogsmentaliteit.
Met glimmend gepoetste kistjes en een soppend kutje achter je pc; rokers aangeven. Wat zullen je kinderen later trots zijn.
pi_62831293
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 08:37 schreef MikeyMo het volgende:
[..]Kom op jongens, doneren!!!
Zal wel gek zijn... Ik kan zo ook wel roken.

Actie voeren is zonde van je tijd. Tenzij je SP of FNV lid bent, dan schijnt het erbij te horen.
pi_62832220
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 08:58 schreef SHE het volgende:
Met glimmend gepoetste kistjes en een soppend kutje achter je pc; rokers aangeven. Wat zullen je kinderen later trots zijn.
Jeeez... en jij bent moderator hier op Fok? Lekker niveau zal dat forum hebben waar jij modereert.

Persoonlijk ga ik niks en niemand aangeven, maar ik ga wel kroegen boycotten die de wet overtreden. Merk ik dat ergens asbakken op tafel worden gezet, ben ik weg. Aan mij verdienen ze dan niks meer en ik kom ook nooit meer in die tent. Ik vind namelijk gewoon dat mensen zich aan de wet hebben te houden, ook al ben je het daar niet mee eens.
pi_62834260
quote:

[..]

pi_62834295
quote:

[..]

[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_62834298
Oh ja, over dat Malieveld, ik denk ook niet dat het er druk zal zijn, niet omdat er niet genoeg mensen zijn die willen protesteren, maar omdat wat dat betreft de mentaliteit in Nederland is gedaald tot een niveau van lekmevestje. Demonstraties zoals in 1983 tegen de kernenergie zul je nu gewoon niet meer meemaken omdat iedereen alles maar gelaten over zich heen laat komen en niemand meer de barricades op gaat.
pi_62834638
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 10:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Persoonlijk ga ik niks en niemand aangeven, maar ik ga wel kroegen boycotten die de wet overtreden. Merk ik dat ergens asbakken op tafel worden gezet, ben ik weg. Aan mij verdienen ze dan niks meer en ik kom ook nooit meer in die tent.
heeft dat rookverbod toch nog z'n voordelen...
pi_62834755
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 10:53 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Persoonlijk ga ik niks en niemand aangeven, maar ik ga wel kroegen boycotten die de wet overtreden. Merk ik dat ergens asbakken op tafel worden gezet, ben ik weg. Aan mij verdienen ze dan niks meer en ik kom ook nooit meer in die tent.
Eigenlijk precies hetzelfde als wat de rokers doen, die komen niet meer in kroegen waar de wet niet overtreden wordt. Krijg je toch een soort van natuurlijk scheiding op den duur

Ik begrijp trouwens niet hoe je kunt stellen dat mensen zich altijd aan de wet moeten houden. Ook de wet kan fout en onredelijk zijn, zelfs als deze op democratische grondslagen is gestoeld. Bijvoorbeeld in de belastingwetgeving (waar ik het meeste in thuis ben) zijn legio voorbeelden waarbij de wet achteraf niet juist is geweest, zodat er gedoogsituaties zijn ontstaan die later resulteren in een wetswijziging.
pi_62836378
quote:
Ik ben nu al trots op hem.
pi_62836784
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:22 schreef kodama het volgende:
Heeft dat rookverbod toch nog z'n voordelen...
Ook ik heb een portemonnee waar geld in zit dat ik kan uitgeven. En met mij vele andere niet-rokers. Of mijn (eventuele) afwezigheid in bepaalde kroegen een gemis is, laat ik beoordelen door mensen die mij echt kennen, niet door één of andere onbekende forum-user.
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:27 schreef bloodymary het volgende:
Eigenlijk precies hetzelfde als wat de rokers doen, die komen niet meer in kroegen waar de wet niet overtreden wordt. Krijg je toch een soort van natuurlijk scheiding op den duur

Ik begrijp trouwens niet hoe je kunt stellen dat mensen zich altijd aan de wet moeten houden. Ook de wet kan fout en onredelijk zijn, zelfs als deze op democratische grondslagen is gestoeld. Bijvoorbeeld in de belastingwetgeving (waar ik het meeste in thuis ben) zijn legio voorbeelden waarbij de wet achteraf niet juist is geweest, zodat er gedoogsituaties zijn ontstaan die later resulteren in een wetswijziging.
Ik ken ZAT rokers die gewoon in kroegen komen waar niet gerookt wordt. Als ze willen roken, gaan ze even naar buiten; klaar, simpel. Wetten zul je altijd moeten toetsen op juistheid en effectiviteit, maar in beginsel heb je je gewoon aan de wet te houden.
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 14:01:11 #223
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62837132
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:08 schreef bloodymary het volgende:
Oh ja, over dat Malieveld, ik denk ook niet dat het er druk zal zijn, niet omdat er niet genoeg mensen zijn die willen protesteren, maar omdat wat dat betreft de mentaliteit in Nederland is gedaald tot een niveau van lekmevestje. Demonstraties zoals in 1983 tegen de kernenergie zul je nu gewoon niet meer meemaken omdat iedereen alles maar gelaten over zich heen laat komen en niemand meer de barricades op gaat.
prima, maar dan ook niet gaan zitten jankzakken op een forumpje
[..]
pi_62837835
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 14:01 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Seriously though. Wat helpt zo'n demonstratie nou? Het is veel effectiever om domweg door te blijven roken en VWA-controleurs te molesteren.
  † In Memoriam † vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:35:06 #225
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62839961
quote:

[..]

Juichen mag wel, jankzakken niet?
Carpe Libertatem
pi_62840606
quote:

[..]

Nee jij! En heel wat meer tijd dan ik en de meesten hier!
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:08:49 #227
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62844016
ach gut, nog even en jullie vinden dat ik moet gaan staan demonstreren

Er is al vaker gezegd dat als je het niet eens bent met het rookverbod je van alles kan aangrijpen om in deze democratische rechtsstaat dat verbod weer ongedaan te maken. Burgerintiatieven, demonstraties etc etc. Nou is er een demonstratie waar jullie je stem kunnen laten horen en ik krijg allebehalvehet idee dat jullie actiebereid zijn om dit fascistische verbod van tafel te vegen door daar met 500.000 man te staan

maar nee, jankzakken op het forumpje over hoe onwettelijk dit verbod eigenlijk wel niet is.
[..]
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 18:13:57 #228
pi_62844122
Je vergeet burgerlijke ongehoorzaamheid en terrorisme.
pi_62844353
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 18:08 schreef MikeyMo het volgende:
ach gut, nog even en jullie vinden dat ik moet gaan staan demonstreren

Er is al vaker gezegd dat als je het niet eens bent met het rookverbod je van alles kan aangrijpen om in deze democratische rechtsstaat dat verbod weer ongedaan te maken. Burgerintiatieven, demonstraties etc etc.
Burgerlijke ongehoorzaamheid, sabotage, proteststemmen.... alles zinniger dan tegen bekeerdrift gaan demonstreren.

Ga dat trouwens de gemeente Arnhem vertellen. Die lappen zomaar even de wet die nachtrust van burgers moet beschermen aan hun laars.
quote:
Nou is er een demonstratie waar jullie je stem kunnen laten horen en ik krijg allebehalvehet idee dat jullie actiebereid zijn om dit fascistische verbod van tafel te vegen door daar met 500.000 man te staan
Waarom zou ik mijn stem willen laten horen aan iemand met stront in zijn oren? Daar voel ik me echt te goed voor.

Trouwens, ik ben niet degene die een probleem heeft, dat zijn de mensen die zich beklagen over het feit dat er nog gerookt wordt op die plekken waar ze in de komende vijf jaar misschien wel een keertje heen zouden willen gaan teneinde daar 10 euro uit te geven. Waarom gaan die mensen niet demonstreren voor een strengere handhaving?
pi_62855802
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 12:27 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Hoe je ook over een wet denkt, je hebt je er wel aan te houden. Het is onzin om te stellen dat je wetten niet hoeft na te leven als je het er niet mee eens bent.
pi_62855807
........ ...... !
pi_62860082
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 06:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hoe je ook over een wet denkt, je hebt je er wel aan te houden. Het is onzin om te stellen dat je wetten niet hoeft na te leven als je het er niet mee eens bent.
Tja, dan mag het hele gedoogbeleid ook op de schop.
pi_62862361
Befehl ist befehl!

Oh, wat walg ik toch van de mentaliteit van sommige mensen

Ik vroeg me altijd of hoe het kan dat mensen ineens hun buurman of vriend neerschieten destijds in Joegoslavie, maar als ik dan hier lees wordt me steeds meer duidelijk hoe sommige mensen in elkaar zitten.
pi_62865006
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 06:57 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hoe zit dat dan met de gemeente Arnhem die besluit dat de wet die de nachtrust van burgers beschermt maar even niet geldt omdat het rookverbod van kracht is?
  zaterdag 1 november 2008 @ 18:29:14 #235
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_62865915
Vanavond weer lekker stappen zonder thuis te komen stinkend naar een schoorsteen!

En al die zielige verslaafde stumpertjes maar lekker in de kou en regen buiten staan 'gezellig' te wezen.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  zaterdag 1 november 2008 @ 19:39:40 #236
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62867383
Jezus, is deze shit nu nog bezig?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_62876460
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 13:39 schreef nikk het volgende:

[..]

Tja, dan mag het hele gedoogbeleid ook op de schop.
Dat is dan ook een prima plan en daar is iedereen het ook wel over eens. Of verboden of toegestaan, niet een of andere halfbakken maatregel.
  zondag 2 november 2008 @ 07:52:53 #238
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62876562
quote:
Op zondag 2 november 2008 06:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat is dan ook een prima plan en daar is iedereen het ook wel over eens. Of verboden of toegestaan, niet een of andere halfbakken maatregel.
ja, ik vind het ook suf. Je mag het wel verkopen, maar niet inkopen als coffeeshopeigenaar bijvoorbeeld

Overigens gisteravond weer eens uit geweest in het opstandige Den Helder. Een van de steden die als eerste in het nieuws kwamen omdat ze "massaal" het rookverbod overtraden. Hoe is het nu daar eigenlijk? Nou, een van de kroegen die groot in het nieuws kwamen heeft zijn bordje "rookcafe" verwijderd, ook de forces-poster is van de deur gehaald. Voor het pand stond een bezoeker te roken. Ook bij een ander cafe dat in het begin bekend stond als eenzelfde cafe had zijn forces-poster inmiddels verwijderd.

Overigens was het een quite common gezicht mensen voor het pand te zien staan.

Ik ben ook nog in een kroeg geweest die bekend stond dat ze daar gewoon doorrookten. Daar staat inmiddels een rookruimte achterin en een bordje op de deur dat er idd een rookruimte aanwezig is. Echter waren er zeker een handvol bezoekers die niet in die ruimte stonden te roken (de ruimte was leeg) waarvan er een aan de bar zat.

Wat dat betreft lijkt het dat we een beetje nu een situatie krijgen waarin de kroegen de bal naar de bezoeker spelen; ze hebben een rookruimte, ze zetten geen asbakken neer (peuken worden ws gewoon op de grond afgetikt en uitgedrukt gok ik zo) maar spreken hun bezoeker niet aan als ze zitten te roken. Daarnaast heb je nu dus ook dat er rokers zijn die zonder enig probleem in een rookruimte gaan staan roken of buiten en andere die toch gewoon (stiekem) blijven doorroken daar waar het niet mag.

Kortom; het verzet in Den Helder is afgezwakt. Ik denk dat er wat mensen zijn die hun advocaat hebben aagesproken nadat de controles op gang waren gekomen en dt ze zich beseffen dat de kans heel klein is dat het verbod teruggedraaid wordt.
[..]
  Forum Admin zondag 2 november 2008 @ 08:55:29 #239
232445 crew  Specularium
pi_62876767
quote:
Op zondag 2 november 2008 07:52 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

-verhaal-
Volgens mij heb jij echt een leuke avond gehad!
pi_62902920
quote:
Op zondag 2 november 2008 08:55 schreef Specularium het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij echt een leuke avond gehad!
MickeyMo zit bij de Vrijwillge Controleurs.
  maandag 3 november 2008 @ 13:55:08 #241
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62906961
quote:
Caféhouders demonstreren tegen rookverbod

ROTTERDAM - Tientallen boze kroegbazen hebben maandag bij het stadhuis in Rotterdam geprotesteerd tegen het rookverbod. Zij willen de asbak weer terug in kleine cafés.

Het rookverbod is dodelijk, lieten zij weten. "Gezelligheid is verleden tijd'', stond op een van de spandoeken.

De caféhouders zijn strijdbaar. Zij riepen alle collega's op dinsdag voor een dag de asbak terug op de tafels te zetten. De actievoerders trekken later deze maand naar Den Haag voor een landelijk protest tegen het rookverbod.

Horecamakelaar

De kroegbazen stellen dat niet alleen de gezelligheid uit hun café is verdwenen, maar dat hun inkomsten sinds het rookverbod zijn gehalveerd. Volgens horecamakelaar John Chow zijn in Rotterdam twee kroegen over de kop gegaan.

"Ik vrees dat uiteindelijk 30 tot 40 procent van alle Rotterdamse kroegen in heel zwaar weer terechtkomt en uiteindelijk ook failliet gaat", aldus Chow.
huilies
[..]
  † In Memoriam † maandag 3 november 2008 @ 14:11:36 #242
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62907360
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:55 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

huilies
Hoe durven ondernemers zomaar te gaan zeuren als door overheidsmaatregelen hun inkomsten verdwijnen.
Carpe Libertatem
  maandag 3 november 2008 @ 14:28:43 #243
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62907789
ach dit bericht was net op de radio. Hierin claimden de kroegeigenaren dat de omzet met helft gedaald was. Nou sorry, maar 2 weken geleden was het nog tussen de 26 en 31% wat dane en "officieel" cijfer was, en als je gaat kijken in de kroeg staan 3 voor het pand te roken, 3 (stiekem) in de kroeg en voor de rest is het afgeladen...
[..]
  maandag 3 november 2008 @ 19:57:57 #244
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62916365
Ik heb me expres even een tijdje buiten deze topic reeks gehouden..... maar hebben de pro-rokers intussen al wat successen geboekt middels rechters etc? Of begint het verzet langzaam weg te slippen, en is het over een jaar geen onderwerp van gesprek meer?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 3 november 2008 @ 20:46:18 #245
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62917570
quote:
Op maandag 3 november 2008 19:57 schreef maartena het volgende:
Ik heb me expres even een tijdje buiten deze topic reeks gehouden..... maar hebben de pro-rokers intussen al wat successen geboekt middels rechters etc? Of begint het verzet langzaam weg te slippen, en is het over een jaar geen onderwerp van gesprek meer?
er zijn demonstraties Met 10 man opkomst ofzo
[..]
  maandag 3 november 2008 @ 20:51:36 #246
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62917690
Overigens was dit artikel ook op de radio. Daar repte men over 50% omzetverlies, terwijl de 'officiele' cijfers laten zien dat het ging om 26-31%... hmmm, klinkt allemeel weer erg gefundeerd en betrouwbaar.

Daarnaast zie ik, toen ik afgelopen weekend uit was gewoon kroegen die vol waren. Niet allemaal even vol natuurlijk, maar qua inhoud overeenkomend met voor het rookverbod. Toevalsnachtje? Wellicht, maar het beeld van schrikbarend lege kroegen en enorme omzet verliezenstrookt niet met het beeld van kroegen die nog steeds vol zijn.

Vandaag ook in 1 vandaag; een item over sluitingstijden. Vervolgens gaan ze in kroegen filmen. Waren die kroegen leeg? Nee, en er werd ook niet gerookt. Da's raar, volgens de berichten zou die kroeg praktisch leeg moeten zijn
[..]
  maandag 3 november 2008 @ 22:18:56 #247
pi_62920692
quote:
Ik heb me expres even een tijdje buiten deze topic reeks gehouden..... maar hebben de pro-rokers intussen al wat successen geboekt middels rechters etc?
Nee, maar er word nog steeds gerookt.
quote:
Of begint het verzet langzaam weg te slippen, en is het over een jaar geen onderwerp van gesprek meer?
Doodse stilte over het onderwerp en dan word er nog steeds gerookt. Ouderwetsch gedoogbeleid.
pi_62931224
quote:
Rechters? Wat een onzin. Net als demonstreren of wat dan ook.

Gewoon ergens anders heen. Er zijn nog zoveel rookgelegenheden.
  dinsdag 4 november 2008 @ 19:43:49 #249
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62943519

de ontbrekende pagina had slechts een afbeelding staan
[..]
  woensdag 5 november 2008 @ 09:33:41 #250
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62961693
quote:
'Rookverbod mislukt'

DEN HAAG - Het rookverbod in cafés lijkt onhoudbaar. In steeds meer gemeenten zetten kroegbazen de asbakken terug op tafel in een poging de omzet op te krikken. Dat blijkt uit een rondgang langs regionale vertegenwoordigers van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).

KHN betwijfelt of het rookverbod kan worden gehandhaafd. Volgens de brancheorganisatie heeft de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) te weinig mankracht om te controleren of het rookverbod wordt nageleefd. KHN eist dat de VWA meer inspecteurs op pad stuurt. Anders moet het rookverbod worden afgeschaft.

Hoogleraar politicologie Rinus van Schendelen stelt dat het verbod is mislukt omdat Nederlanders het niet accepteren en de handhaving tekortschiet. ''Dan kom je jezelf als wetgever tegen.''

De VWA heeft tweehonderd man ingezet om alle 43.000 horecagelegenheden, zoals hotels, cafés, sportkantines en restaurants, te bezoeken. Dat gebeurt vaak anoniem. De VWA en minister Ab Klink (Volksgezondheid) spreken tegen dat er onvoldoende wordt gecontroleerd. ''De eerste zes maanden na invoering van het rookverbod op 1 juli moet de VWA 17.000 horecagelegenheden controleren. Dat lijkt ruimschoots te lukken'', aldus de woordvoerster van Klink.

Het zijn vooral cafés die het rookverbod schenden. Uit nog niet gepubliceerde cijfers van de VWA blijkt dat een derde van de gecontroleerde cafés zich niet aan het rookverbod houdt. Sinds 1 oktober zijn circa duizend horecagelegenheden - vooral kroegen - bezocht. Voor die datum overtrad circa een kwart van de ondernemers de wet. Dat betekent volgens de VWA echter niet dat meer kroegen het rookverbod negeren. ''We controleren nu bekende overtreders. Hiervoor bezochten we lukraak kroegen'', aldus een woordvoerster.

In diverse steden hebben kroegen zich verenigd in hun protest tegen het rookverbod. Zo hebben in Enschede ongeveer twintig ondernemers de asbakken weer op tafel gezet, in Groningen gaat het om zeker tachtig kroegbazen. In Leiden staat circa een vijfde van de kasteleins roken in hun kroeg toe. Verder is er georganiseerd verzet in onder meer Tilburg, Almelo en Rotterdam.

De VWA deelt sinds 1 oktober direct een boete uit aan overtreders in plaats van een waarschuwing. De boetes lopen op van 300 tot 2400 euro.
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')