abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:40:57 #121
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62728626
quote:
EC wil algeheel rookverbod op werk met uitzonderingen

De Europese Commissie overweegt de invoering van een algeheel rookverbod op werkplekken, dat echter uitzonderingen kan maken voor kleine cafeetjes of biertenten. De commissie wil hiermee zorgen dat 'alle werkplekken voor werknemers veilig' zijn. Dat heeft zij vandaag laten weten.

Een concreet wetsvoorstel wordt pas volgend jaar verwacht, wanneer er een nieuwe commissie is aangesteld. Die neemt na de Europese parlementsverkiezingen in november volgend jaar de taken van de huidige commissie over.

Let ook op de volgende zin: dat echter uitzonderingen kan maken voor kleine cafeetjes of biertenten

Zie dat niet zo snel gebeuren eigenlijk
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:43:23 #122
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62728714
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:40 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Let ook op de volgende zin: dat echter uitzonderingen kan maken voor kleine cafeetjes of biertenten

Zie dat niet zo snel gebeuren eigenlijk
Die uitzonderingen worden nu toch ook gemaakt? Straks worden die uitzonderingen legaal, that's it.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:56:32 #123
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62729201
hier niet. In vele andere landen ook niet. Enkel Belgie en Spanje eigenlijk.
[..]
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:58:19 #124
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62729260
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:56 schreef MikeyMo het volgende:
hier niet. In vele andere landen ook niet. Enkel Belgie en Spanje eigenlijk.
In veel kroegen word gewoon gerookt dus die uitzonderingen zijn er wel
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_62731098
Net terug uit Sicilie waar waar een algemeen rookverbod geldt. De Italianen houden zich er aan; maar de interpretatie is zo dat als ze een bord "vietato de fumare" hebben hangen, ze zich dus aan het verbod houden. In het hotel stonden overal asbakken; in de restaurants ook. Er hangt gewoon een bord dat het verboden is en verder rookt iedereen overal. Zo kan het ook!
geniet nooit met mate
pi_62734968
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:46 schreef gimme.shelter het volgende:
Net terug uit Sicilie waar waar een algemeen rookverbod geldt. De Italianen houden zich er aan; maar de interpretatie is zo dat als ze een bord "vietato de fumare" hebben hangen, ze zich dus aan het verbod houden. In het hotel stonden overal asbakken; in de restaurants ook. Er hangt gewoon een bord dat het verboden is en verder rookt iedereen overal. Zo kan het ook!

Ja, die Italianen zijn een lichtend voorbeeld. Hulde.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 27 oktober 2008 @ 22:36:16 #127
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62735365
quote:
Minder controle jong drinken door rookverbod

Controles op de verkoop van drank aan jongeren onder de zestien jaar blijven dit jaar achter bij de planning. Dat komt deels doordat de controleurs van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) druk waren met toezicht op het rookverbod in de horeca.

Dat heeft minister Ab Klink (Volksgezondheid) geantwoord op vragen van de Tweede Kamer over de begroting voor 2009. Ook kan de VWA moeilijk aan personeel komen.Daardoor zullen er dit jaar van de tienduizend geplande inspecties op leeftijdsgrenzen bij drank, maar zevenduizend ook echt worden uitgevoerd.

De VWA is dit jaar al begonnen met uitgebreider toezicht op de leeftijd van mensen die alcohol kopen. Voor de intensievere inspecties moeten er 25 controleurs bijkomen. Voor 2009 staan 20.000 controles op stapel.
gaaf, als je 16 bent kun je nu rookvrij aan tonnen drank komen
[..]
pi_62738636
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:36 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Als je 12 bent schijnbaar dus ook. Ach het is maar waar je je prioriteiten legt. Rokers najagen is natuurlijk veel belangrijker als coma zuipen door de jeugd.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_62739589
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 22:36 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Kun jij ze toch wel aangeven? Kom op man, wet is wet!
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 06:58:00 #130
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62740475
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 00:10 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als je 12 bent schijnbaar dus ook. Ach het is maar waar je je prioriteiten legt. Rokers najagen is natuurlijk veel belangrijker als coma zuipen door de jeugd.
de rokers worden niet nagejaagd, maar de kroegeigenaren die zich niet aan de wet houden
[..]
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 06:58:49 #131
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62740481
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 01:19 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Kun jij ze toch wel aangeven? Kom op man, wet is wet!
De ironie van de wet is dat je als jeugdige gewoon inhet bezit mag zijn van drank en tabak, maar het mag niet aan ze verkocht worden...
[..]
pi_62740650
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:46 schreef gimme.shelter het volgende:
Ooit wel eens opgelet hoe Italianen zich houden aan andere regels? Eigenlijk helemaal niet. Slecht voorbeeld, dus.
  † In Memoriam † dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:26:23 #133
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62741213
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 06:58 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

De ironie van de wet is dat je als jeugdige gewoon inhet bezit mag zijn van drank en tabak, maar het mag niet aan ze verkocht worden...
Met dit kabinet duurt het niet lang meer of bezit is verboden voor 16 minners. Dan kan je ze wel fijn aangeven.
Carpe Libertatem
pi_62742713
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 00:10 schreef Boris_Karloff het volgende:
... ook wel bekend als 'ga boeven vangen' als men zelf een keer een bekeuring krijgt.

Regels en plichten zijn er vooral voor anderen. De handhaving moet zich ook vooral op anderen richten. Ikzelf heb voornamelijk rechten.
pi_62744073
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 06:48 schreef MikeyMo het volgende:
waarom zou het met mijn geweten moeten fucken :S Ik zie graag dit verbod goed nageleefd worden en dat kan enkel door de handhavende instantie een handje te helpen...

Als ze me morgen vragen om in dienst te treden om in het weekend mijn thuishaven te controleren zeg ik gelijk ja. Ik snap niet wat het geweten hier mee te maken zou moeten hebben. We hebben het over mensen die de wet willens en wetens overtreden en daar vaak nog mee kokketeren ook. Prima. Niet zeiken dan als er mensen zijn die daar melding van maken.

Bovendien zou het niet uit moeten maken want ze hebben allemaal potjes waaruit de boetes betaald worden en ze staan te springen om nav een boete een bodemprocedure te gaan beginnen, desnoods tot het europese hof van de rechten van de mens.
Ja dat, of je ontkent gewoon niet dat het gewoon harstikke zielig gedrag is van jou kant.

Je kan schermen met wetten, rechten en weet ik wat meer voor juridische bla bla. Maar daar word zo'n verraad actie niet minder triest op.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:41:13 #136
3542 Gia
User under construction
pi_62744184
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:36 schreef McKillem het volgende:

[..]

Ja dat, of je ontkent gewoon niet dat het gewoon harstikke zielig gedrag is van jou kant.

Je kan schermen met wetten, rechten en weet ik wat meer voor juridische bla bla. Maar daar word zo'n verraad actie niet minder triest op.
Restaurants geef ik ook aan. Kroegen niet.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:42:53 #137
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62744222
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:36 schreef McKillem het volgende:

[..]

dat is jouw mening. Ik vind het behoorlijk triest dat deze acties kennelijk nodig zijn.
[..]
pi_62744242
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 06:58 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

de rokers worden niet nagejaagd, maar de kroegeigenaren die zich niet aan de wet houden
Als je bijrijder bent in een auto en je draagt geen gordel wie krijgt dan de bekeuring?
Als je in de Horeca een sigaret opsteekt wie krijgt dan de bekeuring?

Daarnaast moet er in een café gewoon gerookt kunnen worden.
Nederland is een van de grondleggers van de tabaksindustrie, we hebben het als genotsmiddel van heinde en verre gehaald. En nu het braafste jongentje van de klas willen wezen?
uit in Rotterdam? www.uitrotterdam.nl
pi_62744340
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:41 schreef Gia het volgende:

[..]

Restaurants geef ik ook aan. Kroegen niet.
Ik vind het in beide gevallen treurig ook al zal ik de laatste zijn die een rookverbod in een restaurant tegen gaat werken.

Het gaan me gewoon om het verraden. Zo van oewh oewh, daar word gerookt. Daar ga ik es even melding van maken!
Ik vind dat zo verschrikkelijk ranzig vies dat kan ik met geen pen omschrijven.
pi_62744553
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:42 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dat is jouw mening. Ik vind het behoorlijk triest dat deze acties kennelijk nodig zijn.
En waarom zijn die acties nodig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')