abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62681570
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 07:20 schreef MikeyMo het volgende:
je vergeet de entree in sommige kroegen/dancings

Overigens zijn hier in Den Helder de Forces-nl pamfletten van de deuren die ze hadden verdwenen en ook het bordje rokerscafe zag ik niet meer bij 't Ankertje hangen gistermiddag
Dat ook inderdaad. Tel daarbij op het geweld elke zaterdagavond tijdens het uitgaan en iedereen ziet in dat er veel meer aan de hand is. Voor de kroegeigenaar is het rookverbod dan een heel prima excuus natuurlijk om de echte problemen te maskeren.
  zondag 26 oktober 2008 @ 07:31:14 #102
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62681595
ach ja, om maar even de cijferstjes in twijfel te gaan trekken;

Hoe is dat onderzoek naar de terugloop van de klandizie gegaan? Heeft KHN gewoon een paar 100 kroegeigenaren opgebeld met de vraag; we doen een onderzoek naar de gevolgen van het rookverbod, hoe erg is jouw omzet teruggelopen?

Of is er een onafhankelijk bureau wat de boekhouding van 1000en bedrijven onder de loep heeft genomen.

Waaarom zou het me niet verbazen als het het eerste was; we horen al maanden niets anders dan geschreeuw
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_62681600
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 07:31 schreef MikeyMo het volgende:
ach ja, om maar even de cijferstjes in twijfel te gaan trekken;

Hoe is dat onderzoek naar de terugloop van de klandizie gegaan? Heeft KHN gewoon een paar 100 kroegeigenaren opgebeld met de vraag; we doen een onderzoek naar de gevolgen van het rookverbod, hoe erg is jouw omzet teruggelopen?

Of is er een onafhankelijk bureau wat de boekhouding van 1000en bedrijven onder de loep heeft genomen.

Waaarom zou het me niet verbazen als het het eerste was; we horen al maanden niets anders dan geschreeuw
Het zou mij ook niet verbazen. Vaak komt de onderbouwing ook uit enquetes. Mensen zullen dan eerder het rookverbod erbij halen dan toegeven dat het gewoon wat te duur voor ze is of dat ze bang zijn in elkaar getrapt te worden.
  zondag 26 oktober 2008 @ 08:07:20 #104
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62681712
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 07:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het zou mij ook niet verbazen. Vaak komt de onderbouwing ook uit enquetes. Mensen zullen dan eerder het rookverbod erbij halen dan toegeven dat het gewoon wat te duur voor ze is of dat ze bang zijn in elkaar getrapt te worden.
In die andere mogelijke oorzaken is de afgelopen tijd verandering gekomen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_62681724
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 08:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In die andere mogelijke oorzaken is de afgelopen tijd verandering gekomen?
Of er verandering in is gekomen zou je moeten onderzoeken, maar het zijn zaken die meespelen. Rookverbod is wellicht net de drupper die de emmer over deed lopen bij een aantal mensen.
pi_62683386
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 08:09 schreef Halcon het volgende:
Of er verandering in is gekomen zou je moeten onderzoeken, maar het zijn zaken die meespelen. Rookverbod is wellicht net de drupper die de emmer over deed lopen bij een aantal mensen.
Wat een onzin. Het zijn juist de kroegen die 2 euro voor een biertje rekenen en waar de plee gratis is waar de grootste problemen ontstaan. Van die krentekakkers die een tientje drie keer omdraaien voor ze het durven uitgeven aan een avond kan de horeca niet bestaan, een jaar geleden niet en nu niet. Verschil is dat ze dat nu wel moeten omdat de overheid hun eigenlijke goedbetalende klanten heeft verjaagd.

Iedereen die doordeweeks wel eens uitgaat ziet het gebeuren, de kroeg blijft langer leeg, wanneer het publiek komt is het een heen en weer geloop van buiten naar binnen en is het minder gezellig en leger, en mensen gaan sneller weer weg. En dat dat effect op de omzet heeft wordt nu bevestigd door een onderzoek, dat hoeft echt niet gemanipuleerd te zijn om datgene aan te tonen wat iedereen kan zien. Dat heeft niks met agressie te maken en niks met de prijzen, die zijn hetzelfde gebleven.

Wat is dat toch met die antirooklobby hier? Je hoeft toch niet alle onzin die voor het rookverbod zou pleiten voor zoete koek te slikken en alles wat daarvan aan nadelen naar boven komt van verzinsels te voorzien om het niet te hoeven onderkennen?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_62684433
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 11:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het zijn juist de kroegen die 2 euro voor een biertje rekenen en waar de plee gratis is waar de grootste problemen ontstaan. Van die krentekakkers die een tientje drie keer omdraaien voor ze het durven uitgeven aan een avond kan de horeca niet bestaan, een jaar geleden niet en nu niet. Verschil is dat ze dat nu wel moeten omdat de overheid hun eigenlijke goedbetalende klanten heeft verjaagd.

Iedereen die doordeweeks wel eens uitgaat ziet het gebeuren, de kroeg blijft langer leeg, wanneer het publiek komt is het een heen en weer geloop van buiten naar binnen en is het minder gezellig en leger, en mensen gaan sneller weer weg. En dat dat effect op de omzet heeft wordt nu bevestigd door een onderzoek, dat hoeft echt niet gemanipuleerd te zijn om datgene aan te tonen wat iedereen kan zien. Dat heeft niks met agressie te maken en niks met de prijzen, die zijn hetzelfde gebleven.

Wat is dat toch met die antirooklobby hier? Je hoeft toch niet alle onzin die voor het rookverbod zou pleiten voor zoete koek te slikken en alles wat daarvan aan nadelen naar boven komt van verzinsels te voorzien om het niet te hoeven onderkennen?
Goed gezien Weltschmerz
uit in Rotterdam? www.uitrotterdam.nl
pi_62684873
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 20:57 schreef MikeyMo het volgende:
Zo net weer voor 2 etablissementen mijn burgerplicht gedaan
Verneuk je hier echt je tijd mee?
Wat voor on-interresant leven heb je dan.

Voor je rechten opkomen. Ga een leven kopen man.
Of zal ik ff achter jou aan baggeren tot ik je betrap op te snel rijden o.i.d.?
  zondag 26 oktober 2008 @ 16:11:16 #109
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62691374
die 2 minuten die je kwijt bent aan wat gegevens droppen?
[..]
  zondag 26 oktober 2008 @ 22:42:31 #110
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62704523
Stiekem roken: postkantoor ontruimd:-postkantoor-ontruimd.html

Nu het rookverbod in de horeca een feit is kunnen de verzekeraars best wel eens brandalarmen in de vorm van rookmelders verplicht stellen in de polisvoorwaarden. Volgens mij kan het VWA trouwens naast de brandblussers, geimpregneerde versiering en nooduitgangen hier ook wel eens een punt van gaan maken in de nabije toekomst...
[..]
pi_62706707
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 16:11 schreef MikeyMo het volgende:
die 2 minuten die je kwijt bent aan wat gegevens droppen?
Al duurt het maar 1 seconde.
Hoe je dit uberhaupt kan doen zonder dat het met je geweten kloot is iets wat mij volledig voorbij gaat.
  maandag 27 oktober 2008 @ 06:48:25 #112
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62708911
waarom zou het met mijn geweten moeten fucken :S Ik zie graag dit verbod goed nageleefd worden en dat kan enkel door de handhavende instantie een handje te helpen...

Als ze me morgen vragen om in dienst te treden om in het weekend mijn thuishaven te controleren zeg ik gelijk ja. Ik snap niet wat het geweten hier mee te maken zou moeten hebben. We hebben het over mensen die de wet willens en wetens overtreden en daar vaak nog mee kokketeren ook. Prima. Niet zeiken dan als er mensen zijn die daar melding van maken.

Bovendien zou het niet uit moeten maken want ze hebben allemaal potjes waaruit de boetes betaald worden en ze staan te springen om nav een boete een bodemprocedure te gaan beginnen, desnoods tot het europese hof van de rechten van de mens.
[..]
pi_62709570
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 12:45 schreef Vinboy het volgende:
Horecaondernemers krijgen dubbele klappen door het rookverbod!!
Door het rookverbod wordt er ook minder gegokt op een gokkast en ook daardoor gaan de omzetten omlaag!

Waar zijn alle niet rokers die vooraf riepen vaker uit te gaan????
That would be me.
PWBF
pi_62709695
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:50 schreef McKillem het volgende:

[..]

Al duurt het maar 1 seconde.
Hoe je dit uberhaupt kan doen zonder dat het met je geweten kloot is iets wat mij volledig voorbij gaat.
Ik denk dat het meer een reacties van zijn kant is op die enorme trieste huilie rokers die het stoer vinden om het verbod te negeren. Wat dat betreft hebben rokers het aan zichzelf te danken.
PWBF
  maandag 27 oktober 2008 @ 08:56:09 #115
pi_62709762
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 08:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer een reacties van zijn kant is op die enorme trieste huilie rokers die het stoer vinden om het verbod te negeren. Wat dat betreft hebben rokers het aan zichzelf te danken.
De rokers hebben niet om het verbod gevraagd.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_62709809
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 08:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De rokers hebben niet om het verbod gevraagd.
Doet er niet toe. Het zijn wel de rokers die zich al maanden gedragen als kinderen van 6 die net hun lolly hebben verloren. Als jullie echt zo begaan zijn met die kroeghouders wiens inkomsten teruglopen, dan zouden jullie gewoon gebruik maken van de rookruimtes en/of buiten op straat gaan roken. In plaats daarvan blijven jullie nu thuis. Je gaat me dan niet vertellen dat je het zo zielig vindt voor de kroegeigenaren. Dat is gewoon rondrollen in je eigen bullshit.
PWBF
  maandag 27 oktober 2008 @ 09:16:56 #117
pi_62710071
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 08:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Doet er niet toe. Het zijn wel de rokers die zich al maanden gedragen als kinderen van 6 die net hun lolly hebben verloren. Als jullie echt zo begaan zijn met die kroeghouders wiens inkomsten teruglopen, dan zouden jullie gewoon gebruik maken van de rookruimtes en/of buiten op straat gaan roken. In plaats daarvan blijven jullie nu thuis. Je gaat me dan niet vertellen dat je het zo zielig vindt voor de kroegeigenaren. Dat is gewoon rondrollen in je eigen bullshit.
Eerst jaag je de rokers uit de horeca en vervolgens krijgen ze de schuld van de faillissementen? Het is gewoon een slechte wet.
pi_62710137
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 08:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

That would be me.
En waar blijft de rest?
uit in Rotterdam? www.uitrotterdam.nl
pi_62710647
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 09:20 schreef Vinboy het volgende:

[..]

En waar blijft de rest?
Die mogen van mij thuisblijven, het is al druk zat in de kroegen en disco's waar ik heen ga.
PWBF
pi_62711775
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 08:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

That would be me.
Vertel, wat heb je al uitgegeven?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:40:57 #121
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62728626
quote:
EC wil algeheel rookverbod op werk met uitzonderingen

De Europese Commissie overweegt de invoering van een algeheel rookverbod op werkplekken, dat echter uitzonderingen kan maken voor kleine cafeetjes of biertenten. De commissie wil hiermee zorgen dat 'alle werkplekken voor werknemers veilig' zijn. Dat heeft zij vandaag laten weten.

Een concreet wetsvoorstel wordt pas volgend jaar verwacht, wanneer er een nieuwe commissie is aangesteld. Die neemt na de Europese parlementsverkiezingen in november volgend jaar de taken van de huidige commissie over.

Let ook op de volgende zin: dat echter uitzonderingen kan maken voor kleine cafeetjes of biertenten

Zie dat niet zo snel gebeuren eigenlijk
[..]
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:43:23 #122
pi_62728714
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:40 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Let ook op de volgende zin: dat echter uitzonderingen kan maken voor kleine cafeetjes of biertenten

Zie dat niet zo snel gebeuren eigenlijk
Die uitzonderingen worden nu toch ook gemaakt? Straks worden die uitzonderingen legaal, that's it.
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:56:32 #123
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62729201
hier niet. In vele andere landen ook niet. Enkel Belgie en Spanje eigenlijk.
[..]
  maandag 27 oktober 2008 @ 19:58:19 #124
pi_62729260
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 19:56 schreef MikeyMo het volgende:
hier niet. In vele andere landen ook niet. Enkel Belgie en Spanje eigenlijk.
In veel kroegen word gewoon gerookt dus die uitzonderingen zijn er wel
pi_62731098
Net terug uit Sicilie waar waar een algemeen rookverbod geldt. De Italianen houden zich er aan; maar de interpretatie is zo dat als ze een bord "vietato de fumare" hebben hangen, ze zich dus aan het verbod houden. In het hotel stonden overal asbakken; in de restaurants ook. Er hangt gewoon een bord dat het verboden is en verder rookt iedereen overal. Zo kan het ook!
geniet nooit met mate
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')