abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62775434
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:21 schreef McKillem het volgende:

[..]

Videocamera?
[..]

Ja, en ik vind dat hele rookverbod triest.

Ik niet. Het verbod voorziet erin dat ik niet word aangetast in mijn grondrechten. Prima regeling dus.
PWBF
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:27:13 #177
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62775442
Tja, waarom zou je mensen moet aanspreken aan hun rookgedrag in de kroeg als de kroegbaas oproept tot roken. De rokers waren nog de minst klagende partijen leek wel, die gingen wel onder de luifel staan, het aquarium in of bleven thuis. Het zijn de kroegbazen die gewoon de asbakken op de bar pleuren.

Kun je wel elke klant gaan bekeuren maar dan pak je de oorzaak niet bij de wortel aan.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_62775521
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zo'n 3 keer per week. Iets meer dan voor het rookverbod. Maar ik zit er vooral langer, omdat ik niet meer na 20 minuten last krijg van m'n ogen. Het is er niet gezelliger op geworden, maar ook niet minder gezellig. De meeste kroegen waar ik heen ga zaten zowel voor als na het verbod vol. Sterker nog, het lijkt soms wel alsof het drukker is, vooral door de week (wat niet hoeft te betekenen dat het gelijk gezelliger is. Ik laat mijn "gezelligheid" niet afhangen van andere onbekenden). Laatst stond ik met een uitsmijter te praten (die Hell's Angel van The Last Waterhole in Amsterdam) en die kon dat verhaal beamen.
Ik kom ook in de betere kroegen. Ook daar blijft het best wel lopen (kan niet in de kassa kijken natuurlijk).
Vind het wel hinderlijk ben je in een gezellig gesprek moet er weer een naar buiten.
Een drukke zaak ga je trouwens sneller heen als dat er niemand zit.
Goede cafés die buiten de centra zitten heb m.i. wel veel meer last van het rookverbod, zitten niet in de loop, hebben vooral vaste klanten die naar buiten moeten om hun rokertje te doen. Die gaan steeds minder komen omdat ze het zelf niet leuk vinden om telkens naar buiten te moeten.
En dan heb j nog de gokkers die aan de kast zaten. Zij blijven weg, waardoor de omzet naar beneden holt!

Ik vind het jammer voor je ogen, maar hoeveel mensen zijn er afhankelijk van een baan in de horeca? Die vind ik belangrijker!
uit in Rotterdam? www.uitrotterdam.nl
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:34:25 #179
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62775630
http://www.volkskrant.nl/(...)en_over_buitenrokers
quote:
ARNHEM - De gemeente Arnhem heeft met de plaatselijke horeca en de politie afspraken gemaakt om de overlast die rokers buiten veroorzaken te regelen. Zo komt er onder meer een pasjessysteem voor cafébezoekers die even naar buiten willen, aldus een woordvoerder van de gemeente.

De afspraken gelden voorlopig alleen voor het gebied rond de Korenmarkt, het Arnhemse uitgaanscentrum dat veel bezoekers uit het oosten van het land trekt. Rokers zouden daar met name in de kleine uurtjes veel lawaai maken. Ook gaan zij buiten drinken, wat volgens de politie meer vechtpartijen tot gevolg heeft.

De gemeente maakt geen onderscheid meer tussen zomer- en winterterrassen, zo is afgesproken. Zomerterrassen mogen eigenlijk in de wintermaanden niet in bedrijf zijn, maar omdat rokers buiten toch de terrasruimte opzoeken, is dat onderscheid niet te handhaven. Het blijft wel verboden om drankjes mee naar buiten te nemen op plekken die daar niet voor bestemd zijn.

In Arnhem mogen kroegen wel tot in de kleine uurtjes van de nacht open blijven, maar na twee uur mogen ze geen nieuwe klanten meer binnenlaten. Rokers krijgen nu aan de deur een pasje, waarmee ze even buiten een sigaretje kunnen opsteken. Bij terugkomst leveren ze het pasje weer in.

De gemeente wil na het winterseizoen bekijken of de afspraken hebben gewerkt. Als dat het geval is gaat de regeling wellicht voor alle horecaplekken in Arnhem gelden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_62775784
Met carnaval gaan ze roken in de kroeg hoogstwaarschijnlijk gedogen.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 10:48:34 #181
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62776104
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:39 schreef ruud.nl het volgende:
Met carnaval gaan ze roken in de kroeg hoogstwaarschijnlijk gedogen.
Geen idee, ik wacht trouwens op de eerste knokpartijen omdat iemand rookt terwijl er een rookverbod heerste n hij een iets te guren niet-roker daarmee tot last is
[..]
pi_62777359
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 10:27 schreef MikeyMo het volgende:
Tja, waarom zou je mensen moet aanspreken aan hun rookgedrag in de kroeg als de kroegbaas oproept tot roken. De rokers waren nog de minst klagende partijen leek wel, die gingen wel onder de luifel staan, het aquarium in of bleven thuis. Het zijn de kroegbazen die gewoon de asbakken op de bar pleuren.

Kun je wel elke klant gaan bekeuren maar dan pak je de oorzaak niet bij de wortel aan.
De wortel van de oorzaak ligt hem in het feit dat de minister beter meent te weten hoe mensen zich moeten vermaken dan de mensen in kwestie zelf.
quote:
ARNHEM - De gemeente Arnhem heeft met de plaatselijke horeca en de politie afspraken gemaakt om de overlast die rokers buiten veroorzaken te regelen. Zo komt er onder meer een pasjessysteem voor cafébezoekers die even naar buiten willen, aldus een woordvoerder van de gemeente.
Een pasje om op straat te zijn? Het moet niet gekker worden. Wat willen ze gaan doen dan? Mensen bekeuren die zich zonder pasje op straat bevinden? Dat wordt nog grappig.
quote:
De afspraken gelden voorlopig alleen voor het gebied rond de Korenmarkt, het Arnhemse uitgaanscentrum dat veel bezoekers uit het oosten van het land trekt. Rokers zouden daar met name in de kleine uurtjes veel lawaai maken. Ook gaan zij buiten drinken, wat volgens de politie meer vechtpartijen tot gevolg heeft.
Goh, dat had nou niemand voorspeld.
quote:
De gemeente maakt geen onderscheid meer tussen zomer- en winterterrassen, zo is afgesproken. Zomerterrassen mogen eigenlijk in de wintermaanden niet in bedrijf zijn, maar omdat rokers buiten toch de terrasruimte opzoeken, is dat onderscheid niet te handhaven. Het blijft wel verboden om drankjes mee naar buiten te nemen op plekken die daar niet voor bestemd zijn.
Hee, een gedoogsituatie. De overheid maakt dus regels die zodanig niet met elkaar kloppen dat er gedoogd moet worden. Welke van de regels zullen we dan eens niet gaan handhaven? Die regel die al vele jaren een groot succes is en stadsbewoners hun nachtrust beschermd, of die regel die net nieuw is en die geen steun heeft onder de omwonenden, de horecaondernemers en het uitgaanspubliek maar een hobbyprojectje is van de gezondheidsdominees uit de Haagse kaasstolp? Ik ga als omwonende maar eens bezwaar maken tegen een dergelijke gedoogbeslissing, laat ze maar iets anders gedogen. Als twee regels met elkaar in tegenspraak zijn en één moet gedoogd worden moet de rechter maar een belangenafweging maken. Nachtrust van omwonenden of gedwongen frisse lucht voor mensen die daar niet voor kiezen. Moeilijk, moeilijk.
quote:
In Arnhem mogen kroegen wel tot in de kleine uurtjes van de nacht open blijven, maar na twee uur mogen ze geen nieuwe klanten meer binnenlaten. Rokers krijgen nu aan de deur een pasje, waarmee ze even buiten een sigaretje kunnen opsteken. Bij terugkomst leveren ze het pasje weer in.
Oh, 02.00 uur. Dan heeft een omwonende met een normale baan nog 5 uur nachtrust, ruim voldoende.
quote:
De gemeente wil na het winterseizoen bekijken of de afspraken hebben gewerkt. Als dat het geval is gaat de regeling wellicht voor alle horecaplekken in Arnhem gelden.
Hoezo hebben gewerk? Een overheid maakt toch regels die gaan werken? Waarom maakt onze overheid regels die alleen maar kunnen werken wanneer andere regels worden overtreden?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_62777734
Een kroeg in de buurt heeft een boete gekregen van 2000 euro wegens geluidsoverlast. Waarom? Omdat de rokers buiten stonden.

Of de rokers moesten 100 meter verwijderd zijn van het pand. Nogal kansloos, omdat je hier om 50 meter wel een kroeg hebt staan.

Conclusie van de uitbater: rook maar binnen.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:46:30 #184
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62778077
snap niet dat de rokers niet zelf een boete krijgen
[..]
  woensdag 29 oktober 2008 @ 11:57:44 #185
pi_62778379
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:46 schreef MikeyMo het volgende:
snap niet dat de rokers niet zelf een boete krijgen
Dan moet de overheid zeker zelf de kroeg in om hun eigen rare wet te handhaven? Dat kan natuurlijk niet Ze laten het vuile werk opknappen door de uitbater en verraders zoals jij. De overheid misbruikt je en je vind het nog leuk ook.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 29 oktober 2008 @ 12:41:53 #186
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62779577
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet de overheid zeker zelf de kroeg in om hun eigen rare wet te handhaven? Dat kan natuurlijk niet Ze laten het vuile werk opknappen door de uitbater en verraders zoals jij. De overheid misbruikt je en je vind het nog leuk ook.
die lui staan toch buiten waar ze overlast verzorgen, daar lopen meestal nog agenten ook. Klaar, opgelost
[..]
  woensdag 29 oktober 2008 @ 12:46:51 #187
pi_62779738
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 12:41 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

die lui staan toch buiten waar ze overlast verzorgen, daar lopen meestal nog agenten ook. Klaar, opgelost
Je kan als overheid moeilijk overlast stimuleren en vervolgens datzelfde gedrag afstraffen.
  woensdag 29 oktober 2008 @ 15:49:25 #188
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_62784775
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 15:53 schreef Casos het volgende:
Dit ook:
[ afbeelding ]
"Blow in her face and she'll follow you anywhere"

Whahaha!! right!
Dit geloof je toch niet? Dat dit vroeger een serieuze reclame was!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  woensdag 29 oktober 2008 @ 15:50:35 #189
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62784818
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 15:49 schreef Demophon het volgende:

[..]

Whahaha!! right!
vroeger dachten ze ook dat de aarde plat was en was aderlaten dé oplossing tegen zo'n beetje alle kwalen
[..]
pi_62785005
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 15:49 schreef Demophon het volgende:

[..]

Whahaha!! right!
Serieus ingaan op een reclame uit de jaren 60
pi_62787194
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 15:57 schreef Casos het volgende:

[..]

Serieus ingaan op een reclame uit de jaren 60
De NSB'ers in dit topic pakken alles aan om hun geweten schoon te praten.
pi_62787740
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:25 schreef Weltschmerz het volgende:

Een pasje om op straat te zijn? Het moet niet gekker worden. Wat willen ze gaan doen dan? Mensen bekeuren die zich zonder pasje op straat bevinden? Dat wordt nog grappig.
Nee, dat pasje is om weer naar binnen te mogen. In veel steden en dorpen mag je na 02.00 uur de cafe's nog wel uit, maar niet meer in tot de echte sluitingstijd, dat is om het publiek geleidelijk naar huis te laten gaan, zodat er minder vechtpartijen komen. Dat is natuurlijk een probleem voor de rokers die nog wel willen blijven tot sluitingstijd, maar als ze buiten gaan roken niet meer binnen mogen.

Oh ja, ik leg het je alleen even uit, ik ben het verder totaal oneens met het hele gebeuren, vindt het rookverbod kut en een pasjessysteem van de zotte!
  woensdag 29 oktober 2008 @ 18:56:19 #193
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62789492
Ik verwacht trouwens wel een massabetoging op het Malieveld. Ten minste die 1500 kroegen waarvan voorspeld was dat ze failliet zouden gaan door het verbod, maar natuurlijk ook de rest van de horeca-ondernemers die hun omzet met 31% zien dalen. Dat zijn 60.000 eigenaren die ik verwacht. Natuurlijk komt er personeel mee met die mensen en ook een flinke schare rokers die solidair zijn met de kroegeigenaren of gewoonweg een schijthekel hebben aan dit verbod om welke reden dan ook. PV, Casos, BloodyMary, Chewie, Weltschmertz en consorten; ik verwacht jullie allemaal op dat terrein om jullie stem nou eens echt te laten horen!

Al gaat maar 1% van de bevolking die tegen het rookverbod is dan staan er nog 10.000en mensen te protesteren. Dat moet een signaal afgeven aan de Haagse politiek.

Waarom heb ik toch het idee dat er 100 man op komen draven
[..]
pi_62789541
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 18:56 schreef MikeyMo het volgende:
Ik verwacht trouwens wel een massabetoging op het Malieveld. Ten minste die 1500 kroegen waarvan voorspeld was dat ze failliet zouden gaan door het verbod, maar natuurlijk ook de rest van de horeca-ondernemers die hun omzet met 31% zien dalen. Dat zijn 60.000 eigenaren die ik verwacht. Natuurlijk komt er personeel mee met die mensen en ook een flinke schare rokers die solidair zijn met de kroegeigenaren of gewoonweg een schijthekel hebben aan dit verbod om welke reden dan ook. PV, Casos, BloodyMary, Chewie, Weltschmertz en consorten; ik verwacht jullie allemaal op dat terrein om jullie stem nou eens echt te laten horen!

Al gaat maar 1% van de bevolking die tegen het rookverbod is dan staan er nog 10.000en mensen te protesteren. Dat moet een signaal afgeven aan de Haagse politiek.

Ben jij er dan ook met je tegenstem?
  woensdag 29 oktober 2008 @ 18:59:30 #195
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62789566
ik hoef nergens tegen te protesteren, de haagse politiek heeft mijn wens al laten uitkomen... wel jaren te laat, maar beter laat dan nooit
[..]
pi_62789629
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 18:59 schreef MikeyMo het volgende:
ik hoef nergens tegen te protesteren, de haagse politiek heeft mijn wens al laten uitkomen... wel jaren te laat, maar beter laat dan nooit
Omdat je je mond ervan vol hebt dat bepaalde mensen er aanwezig moeten zijn.
Dus weer een hoop gebakken lucht van jouw kant.

Ownee...natuurlijk, je hoeft over dit het VWA niet te informeren.

Duidelijk.
pi_62789921
Wanneer is er een demonstratie op het Malieveld?
uit in Rotterdam? www.uitrotterdam.nl
  woensdag 29 oktober 2008 @ 19:27:57 #198
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62790341
Oh ik dacht dat dat al gemeld was:
quote:
Demonstratie tegen rookverbod op Malieveld

Caféhouders die zich benadeeld voelen door het rookverbod, willen 28 november demonstreren op het Malieveld in Den Haag. Dat liet voorzitter Jaap Brandligt van de Stichting Red de Kleine Horecaondernemer dinsdag weten.

De demonstratie wordt georganiseerd door ondernemers uit de horeca. Brandligt gaat ervan uit dat caféhouders hun gasten meenemen naar het Malieveld.

‘Ik kan nog niet voorspellen hoeveel mensen er meedoen aan de demonstratie. We moeten alles nog op poten krijgen’, aldus de voorzitter.

Veel horecaondernemingen hebben door het rookverbod hun omzet zien dalen. Koninklijke Horeca Nederland zei eerder deze maand dat zeker driekwart van de cafés en discotheken last heeft van de maatregel.

Uit onderzoek blijkt dat sinds het rookverbod de omzet in cafés gemiddeld 26 procent is gedaald. In discotheken loopt het percentage zelfs op tot 31 procent. De helft van de omzetdaling wordt toegeschreven aan de gevolgen van het rookverbod.
28 november dus... Jullie kunnen dus al bij 2 betogingen zijn. Op de Coolsingel wordt ook wat georganiseerd
[..]
  woensdag 29 oktober 2008 @ 19:30:13 #199
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62790409
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 19:01 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Omdat je je mond ervan vol hebt dat bepaalde mensen er aanwezig moeten zijn.
Dus weer een hoop gebakken lucht van jouw kant.

Ownee...natuurlijk, je hoeft over dit het VWA niet te informeren.

Duidelijk.
hoezo... wat heb ik er te zoeken? Ik hoef Den Haag nergens van te overtuigen.

Jullie daarentegen lopen hier topics vol te spuwen over het fascistische handelen van onze overheid die een ondemocratische wet er doorheen drukt die volgens jullie niet breedgedragen wordt onder de bevolking.

Nou hebben jullie de mogelijkheid om de daad bij het woord te voegen en dan merk ik hier de eerste tegenstribbelaar al op? Je bent tegen het rookverbod maar het is je niet de moeite om je er tegen te demonstreren?
[..]
pi_62793070
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 18:56 schreef MikeyMo het volgende:
Ik verwacht trouwens wel een massabetoging op het Malieveld. [...]. Natuurlijk komt er personeel mee met die mensen en ook een flinke schare rokers die solidair zijn met de kroegeigenaren of gewoonweg een schijthekel hebben aan dit verbod om welke reden dan ook.
Voorspelling: 15 mensen met zielige bordjes. Meer niet.
quote:
Omdat rokers wel graag jammeren, maar niet graag iets ondernemen.
Als ze karakter hadden, hadden ze die verslaving allang opgegeven.
Rokers zoeken de weg van de minste weerstand.
Toegeven aan de verslaving en het negeren van medemensen dus.
Rokers staan nergens voor en hebben geen principes waarvoor ze in de regen en de kou op het Malieveld gaan staan.
Ze geven geen barst om de kroegeigenaar, en de kroegeigenaar geeft geen zier om de rokers.
Daarom staan er maximaal tien mensen op het Malieveld

[ Bericht 3% gewijzigd door mgerben op 29-10-2008 21:17:56 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')