abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:36:04 #141
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62745998
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:52 schreef McKillem het volgende:

[..]

En waarom zijn die acties nodig?
omdat er genoeg bedrijven zijn waar het verbod genegeerd wordt.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:52:29 #142
3542 Gia
User under construction
pi_62746525
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 10:46 schreef McKillem het volgende:

Ik vind dat zo verschrikkelijk ranzig vies dat kan ik met geen pen omschrijven.
Dat vind ik dus van roken in een restaurant.

Een gemiddeld restaurant is sowieso groot genoeg om een gedeelte af te scheiden als rookkamer. Maar ja, dat willen ze niet, omdat daar dan niet bediend mag worden. En dat kost ze dan omzet.
pi_62746570
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat vind ik dus van roken in een restaurant.

Een gemiddeld restaurant is sowieso groot genoeg om een gedeelte af te scheiden als rookkamer. Maar ja, dat willen ze niet, omdat daar dan niet bediend mag worden. En dat kost ze dan omzet.
Waren we het er niet over eens dat een rookverbod in een restaurant een logische verbod is en in de kroeg een onlogisch verbod?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:59:40 #144
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62746756
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:54 schreef Casos het volgende:

[..]

Waren we het er niet over eens dat een rookverbod in een restaurant een logische verbod is en in de kroeg een onlogisch verbod?
zijn we het hier uberhaupt ergens over eens. Denk niet dat papierversnipperaar het verbod in het restaurant steunt

Ik ben benieuwd hoe dat met Kerst en Oud En Nieuw gaat met dit verbod Gaan de rokers dan ook niet uit eten aangezien ze niet meer aan tafel mogen paffen?
[..]
pi_62747074
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 11:59 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

zijn we het hier uberhaupt ergens over eens. Denk niet dat papierversnipperaar het verbod in het restaurant steunt

Ik ben benieuwd hoe dat met Kerst en Oud En Nieuw gaat met dit verbod Gaan de rokers dan ook niet uit eten aangezien ze niet meer aan tafel mogen paffen?
Vast wel, o.a. dat we dit topic levendig moeten houden .

En met kerst en Oud&Nieuw zal een peukie meer of minder in het restaurant ook geen verschil maken. Na al het gesteengrill, gourmet, fondue etc. stinken mijn kleren nog meer dan na een avondje in een oud bruin café hangen.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:20:22 #146
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62747378
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:10 schreef Casos het volgende:

[..]

Vast wel, o.a. dat we dit topic levendig moeten houden .

En met kerst en Oud&Nieuw zal een peukie meer of minder in het restaurant ook geen verschil maken. Na al het gesteengrill, gourmet, fondue etc. stinken mijn kleren nog meer dan na een avondje in een oud bruin café hangen.
wellicht dat dit op het menu staat dan:
quote:
Restaurant biedt roker tabaksmenu

Restaurant Churchill in Assen serveert vanaf half november een speciaal driegangen tabaksmenu, speciaal gericht op rokende gasten. Die mogen geen sigaret opsteken in het restaurant, maar kunnen binnenkort wel weer genieten van tabak aan tafel.

Chef-kok Edwin Lokhorst deed het idee van gerechten waarin tabak zit verwerkt op in Amerika, en ging daarna in zijn eigen keuken experimenteren. Dat resulteerde in een drietal gerechten: op sigaar gerookte eendenborst vooraf, daarna runderlende met een saus van tabak, en als dessert crème brûlée van Marlboro-sigaretten.

‘Tabak is een natuurproduct en dus eetbaar’, aldus Lokhorst in een interview met RTV Drenthe. ‘In de gerechten proef je heel licht de tabak, bij de eendenborst en de saus ruik je het ook.’

Het eten van tabaksbladeren is niet schadelijk, en ook niet verslavend. Of rokers er ook minder zin in een sigaret van krijgen, weet Lokhorst niet.

De reacties zijn tot nu toe enthousiast, verklaart Lokhorst. ‘Mensen verklaren me voor gek als ze het horen, maar zijn enthousiast als ze het proeven.’ Vanaf november gaat hij het menu een tijdje aanbieden, en als het aanslaat krijgt het een vaste plek op de kaart.
[..]
pi_62747544
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:20 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

wellicht dat dit op het menu staat dan:
[..]
Hmm, tabak die je dan kan grillen op de steengrill. Net zo lang laten liggen tot het in de fik vliegt en inhaleren maar die dampen.
Een bakje met Marlboro Tabak, Camel Tabak, Lucky Strike Tabak. En natuurlijk shag, Zware Van Nelle, Javaanse Jongens 3/4.
En als dessert, geflambeerde sigaren .
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:38:07 #148
3542 Gia
User under construction
pi_62747893
quote:

[..]

Wat mij betreft wel, maar dan vind ik het dus ook logisch dat ik een restaurant, waar de asbakken op tafel sta, aangeef bij de VWA.
pi_62748493
quote:
Hangt ervan af wat in die tent het meeste klanten oplevert respectievelijk wegjaagt. De enige logica hierin is die van de uitbater die er zijn geld mee moet verdienen.

Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat de meeste restaurants geheel of voornamelijk rookvrij zullen zijn. Maar het hele idee dat jij of een ander of de overheid zou moeten bepalen wat logisch is is eigenlijk nogal absurd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_62750137
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 12:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hangt ervan af wat in die tent het meeste klanten oplevert respectievelijk wegjaagt. De enige logica hierin is die van de uitbater die er zijn geld mee moet verdienen.

Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat de meeste restaurants geheel of voornamelijk rookvrij zullen zijn. Maar het hele idee dat jij of een ander of de overheid zou moeten bepalen wat logisch is is eigenlijk nogal absurd.
Ben ik helemaal met je eens en dat zag je ook keurig voor het rookverbod. In vele restaurants werd allang niet meer gerookt. Op zich ook weer prima bewijs dat zelfreguliering wel werkt, iig wel bij restaurants en waarom dat bij kroegen niet zo zou zijn.... ik weet het niet.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:31:44 #151
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62753327
Nostalgie:

Toen kon dat nog

Clysma sigaretten

Tastes like shit
[..]
pi_62754114
Dit ook:

pi_62756775
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:51 schreef Casos het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens en dat zag je ook keurig voor het rookverbod. In vele restaurants werd allang niet meer gerookt. Op zich ook weer prima bewijs dat zelfreguliering wel werkt, iig wel bij restaurants en waarom dat bij kroegen niet zo zou zijn.... ik weet het niet.
Omdat de gemiddelde mens niet elke dag/week uit eten gaat?
pi_62756819
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 17:14 schreef PDOA het volgende:

[..]

Omdat de gemiddelde mens niet elke dag/week uit eten gaat?
En wat heeft dat met restaurants, kroegen, zelfreguliering en roken te maken?
pi_62756995
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 17:15 schreef Casos het volgende:

[..]

En wat heeft dat met restaurants, kroegen, zelfreguliering en roken te maken?
Omdat jij een vergelijking trekt tussen kroegen en restaurants.

Mensen gaan in mijn beleving toch vaker naar de kroeg dan naar een restaurant. Er zijn zat mensen die elke dag in de kroeg te vinden zijn. Als ze dan opeens ontzegt worden om te roken, alleen maar omdat een stel linkse debielen met astma die toch nooit in zo'n kroeg te vinden zijn vinden dat dat moet, kan ik me voorstellen dat men ergens anders naar toe gaat.
pi_62757031
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 17:21 schreef PDOA het volgende:

[..]

Omdat jij een vergelijking trekt tussen kroegen en restaurants.
Ja, dat hoef je mij niet te vertellen, die heb ik idd zelf gemaakt, maar wat heeft dat te maken met dat mensen niet wekelijks uit eten gaan?
pi_62757167
Jij vraagt je af waarom zelfregulering niet zou werken in kroegen als het wel werkt in restaurants. Dan zeg ik dat mensen minder vaak te vinden zijn in restaurants en daar graag een uitzondering op maken, omdat je meestal toch maar een paar uur in een restaurant spendeert, in tegenstelling tot een kroeg of discotheek.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:42:20 #158
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62758904
quote:
Schiermonnikoog rookvrij bij controle

27 oktober 2008 - nieuwsbericht

Tijdens een gerichte handhavingsactie op het waddeneiland Schiermonnikoog heeft de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) vastgesteld dat het rookverbod uitstekend wordt nageleefd. In de week van 20 tot en met 26 oktober bezochten controleurs twintig horecagelegenheden op het eiland. Daarbij bleek dat alle drukbezochte bedrijven zich volledig aan de regels hielden.

Tijdens de eerste vier maanden van het rookverbod (tot en met 27 oktober jl.) heeft de VWA 8070 inspecties verricht. In totaal werden er 545 maatregelen genomen. Er werden 407 schriftelijke waarschuwingen en 138 boetes uitgedeeld.

De afgelopen week werden in diverse plaatsen in Nederland handhavingsacties uitgevoerd. Behalve op Schiermonnikoog controleerden controleurs in Noord-Holland (Alkmaar en Castricum), Friesland (Heerenveen en omgeving), Zuid-Holland (Rotterdam deelgemeenten Feijenoord, Charlois en IJsselmonde) en Limburg (Maastricht, Sittard en Geleen). Bij de 240 gerichte inspecties werden 7 waarschuwingen en 48 boetes uitgedeeld.
[..]
pi_62767997
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 18:42 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

En??
uit in Rotterdam? www.uitrotterdam.nl
pi_62770258
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 18:42 schreef MikeyMo het volgende:

[..]
Lijkt me eerder een uitje van de VWA. En toevallig gingen ze ook nog controleren. Zeker weten dat ik ga roken op Full on Ferry. Ahoy is zo enorm groot, niemand die er last van heeft.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')