Ja dood ga je toch, wat is het probleem ?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 05:46 schreef Ulx het volgende:
So what, d'r gaan in Israel meer mensen dood in het verkeer dan door die mislukte vuurpijlen.
Wat is je prioriteit? Honderden doden in het verkeer of een enkele toevalstreffer die een hamster laat doodschrikken?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 07:22 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ja dood ga je toch, wat is het probleem ?
euhm.. weet je hoe de israeliers behandeld zouden worden als de palestijnen hun zin kregen? dan werden de israeliers niet gekleineerd, maar ge-executeerd. Israel mag dan geen lieverdje zijn, om te overleven tussen al die islamitische landen zullen ze ze wel kort moeten houden. Geef ze een vinger, en ze grijpen een arm. MEn wil eienlijk niets liever dan Israel van de aardbodem vegen, maar hebben daar de millitaire macht niet voor. Dus blazen ze zichzelf maar op in bussen, en schieten duizenden (zelfgemaakte) raketten af. en maar klagen dat ze zo slecht behandeld worden.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 07:59 schreef Apollyon het volgende:
Een paar pubers schieten een vuurpijl af en anderhalf miljoen mensen worden gepakt door hen hun eerste behoefte te ontzeggen. "Export vanuit Gaza is nog steeds verboden." Het is werkelijk te erg gesteld met die Israelies; ga me niet vertellen, dat het normaal is om anderhalf miljoen mensen te interneren en zo te kleineren ...
Ach ... je reinste popi-Jeruzalem reactie. In Palestina woonden zeker geen mensen tot 15 mei 1948 ? De Joden maken nederzettingen, waar niemand woont ? De Palestijnen zijn niet massaal verdreven ?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 09:48 schreef Bensel het volgende:
euhm.. weet je hoe de israeliers behandeld zouden worden als de palestijnen hun zin kregen? dan werden de israeliers niet gekleineerd, maar ge-executeerd. Israel mag dan geen lieverdje zijn, om te overleven tussen al die islamitische landen zullen ze ze wel kort moeten houden. Geef ze een vinger, en ze grijpen een arm. MEn wil eienlijk niets liever dan Israel van de aardbodem vegen, maar hebben daar de millitaire macht niet voor. Dus blazen ze zichzelf maar op in bussen, en schieten duizenden (zelfgemaakte) raketten af. en maar klagen dat ze zo slecht behandeld worden.
zoveel mensen als er nu in de nederzettingen wonen, waren er toen niet nee. Dat stuk land was namelijk woestijn. Pas toen de Israeliers het overgekocht hebben, is het tot bloei gekomen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:46 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Ach ... je reinste popi-Jeruzalem reactie. In Palestina woonden zeker geen mensen tot 15 mei 1948 ? De Joden maken nederzettingen, waar niemand woont ? De Palestijnen zijn niet massaal verdreven ?
Op de hele wereld woonden toen minder mensen dan nu. Ja en?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:52 schreef Bensel het volgende:
[..]
zoveel mensen als er nu in de nederzettingen wonen, waren er toen niet nee. Dat stuk land was namelijk woestijn. Pas toen de Israeliers het overgekocht hebben, is het tot bloei gekomen.
Ja de kruistocht was ook echt voor het vruchtbare landquote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Op de hele wereld woonden toen minder mensen dan nu. Ja en?
En dat het land pas tot bloei is gekomen nadat de joden het inpikten, is niet helemaal waar. Eeuwenlang hebben er mensen gewoond en het was zelfs interessant genoeg om kruistochten voor te houden.
volgens mij gingen de kruistochten niet om het land, maar om een aantal specifieke steden, en in sommige gevallen de islamitische opmars tegen te houden. het land was gewoon woestijn, net zoals het nu nog steeds grotendeel woestijn is. geculitiveerd woestijn, dat wel, en dat is te danken aan de israeliers, die er hard voor gewerkt hebben, nadat ze de grond gekocht hadden.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En dat het land pas tot bloei is gekomen nadat de joden het inpikten, is niet helemaal waar. Eeuwenlang hebben er mensen gewoond en het was zelfs interessant genoeg om kruistochten voor te houden.
Jij hebt er geen moeite mee dat terroristen bewust aanslagen plegen op burgerdoelen in Israel. Jij hebt liever sympathie voor terroristen die overigen ook een ontzettende hekel hebben aan alles wat Westers isquote:Op woensdag 22 oktober 2008 10:30 schreef Kees22 het volgende:
Ja heel zielig, zo'n klein landje!
De reden waarom dat kleine landje zo belangrijk is voor veel moslims is dat (nadat veel christelijke kerken in Jeruzalem waren afgebroken) uitgerekend een moskee is gebouwd op de Temperlberg, dat is de meest heilige plek in het Jodendom. Jeruzalem is net als Mekka en Medina een heel belangrijke plaats voor de islam geworden.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kruip maar gauw weer weg onder de steen waaronder je vandaan gekropen bent. Je bent de vrijheid, ontwikkeling en de welvaart hier niet waard.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:29 schreef nr5 het volgende:
-edit- Troll/flame/troll
Please! negeer die idiote zeer trieste daad en laat het hier even bij, regering van Israël.quote:schonden daarmee een vier maanden durend staakt-het-vuren
Het is niet 1 x maar 50 x. Zie OP:quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:32 schreef paddy het volgende:
Please! negeer die idiote zeer trieste daad en laat het hier even bij, regering van Israël.
En wij in Europa maar subsidie geven aan die lui, zonder enige voorwaarden.quote:Sinds Hamas, de islamistische partij die in Gaza aan de macht is, en Israël het staakt-het-vuren in juni sloten zijn er ongeveer vijftig raketten op Israël afgevuurd. De reactie van Israël was iedere keer hetzelfde, het afsluiten van de bevoorradingspunten, soms tot enkele dagen.
Klopt, helemaal waar; jullie denken toch niet werkelijk, dat heel Israel een woestijn was, toen het nog Palestina heette ?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:01 schreef Kees22 het volgende:
En dat het land pas tot bloei is gekomen nadat de joden het inpikten, is niet helemaal waar. Eeuwenlang hebben er mensen gewoond.
'Overgekocht ?' Is dat een synoniem voor 'inpikken' ? "Echter, voor een geschat aantal van 750.000 Palestijnen die hun huizen en land verloren en vluchteling werden als resultaat van de ..." http://www.iss.nl/Press/P(...)en-doorbroken-wordenquote:Op woensdag 22 oktober 2008 15:52 schreef Bensel het volgende:
Pas toen de Israeliers het overgekocht hebben, is het tot bloei gekomen.
Als ze dit negeren is de reactie van de Palestijnen: "ze durven niets terug te doen! Ze zijn bang! Onze heldhaftige aanvallen hebben gewerkt, als we het aantal aanvallen opvoeren zal de Islam overwinnen en drijven we alle Joden de zee in!"quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:32 schreef paddy het volgende:
[..]
Please! negeer die idiote zeer trieste daad en laat het hier even bij, regering van Israël.
Denk je dat er in 1948 ineens Joden kwamen die zonder reden dat land afpakten? De reden dat er zoveel Arabieren daar waren is dat er honderdduizenden Egyptenaren en Syriers begin 20e eeuw daarnaartoe trokken om mee te profiteren van de economische welvaart die de zionisten daar hadden gebracht.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:51 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Klopt, helemaal waar; jullie denken toch niet werkelijk, dat heel Israel een woestijn was, toen het nog Palestina heette ?
Hoe moesten ze die honderdduizenden mensen dan al die eeuwen voeden ? In 1948 vluchtten er zo'n 750.000 mensen in Palestina wegens de ongeregeldheden. "In 1948 werden 750.000 Palestijnen van de ene dag op de andere vluchteling. Dat is twee derde van de toenmalige Palestijnse bevolking." http://www.vluchtelingenw(...)chtelingenkampen.php
Hoe ? Hebben die mensen zich eeuwen moeten voeden, zonder vruchtbaar land ?
[..]
'Overgekocht ?' Is dat een synoniem voor 'inpikken' ? "Echter, voor een geschat aantal van 750.000 Palestijnen die hun huizen en land verloren en vluchteling werden als resultaat van de ..." http://www.iss.nl/Press/P(...)en-doorbroken-worden
Waarom gooien Palestijnse kinderen met stenen ?
- Omdat het land van opa is afgepakt, zijn huis vernietigd en hij nu in een 'vluchtelingenkamp' zit.
Het lijkt me zinvol, dat er eens een correcte compensatie voor die mensen wordt verzorgd. Van mijn part, draagt de hele wereld een steentje bij. Alleen dan zullen de gematigden ophouden met agressief ageren. In streken waar wel op een correcte manier is gehandeld [die plekken zijn er ook in Israel], wonen Palestijnen en Israelies in vrede naast elkaar.
... op dit moment iets minder ...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:05 schreef Viajero het volgende:
Je ziet toch ook geen Duitse kinderen stenen gooien naar Tsjechen en Polen, of wel?
Goed idee!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 17:32 schreef paddy het volgende:
[..]
Dat is een wel heel doorzichtige poging om de verantwoordelijkheid voor je eigen daden op een ander te schuiven. Je dicht de ander eerst verwerpelijke motieven toe en meent daaraan het recht te ontlenen voor agressie.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:01 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als ze dit negeren is de reactie van de Palestijnen: "ze durven niets terug te doen! Ze zijn bang! Onze heldhaftige aanvallen hebben gewerkt, als we het aantal aanvallen opvoeren zal de Islam overwinnen en drijven we alle Joden de zee in!"
Zie ook het Judenrein maken van Gaza, dat niet het effect had dat de palestijnen verder over vrede zouden praten, maar een scherpe stijging in het aantal aanvallen op Israel.
Zelf vind ik het nogal kinderachtig om met agressie te reageren op mensen die tegels van viaducten op de snelweg gooien: ze richten nauwelijks schade aan.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zelf vind ik het nogal kinderachtig om met agressie te reageren op een actie die nauwelijks schade veroorzaakt.
Lijkt het jou leuk om op te groeien in een stad waar honderden raketten per jaar op vallen en je dus constant in angst leeft?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 13:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is een wel heel doorzichtige poging om de verantwoordelijkheid voor je eigen daden op een ander te schuiven. Je dicht de ander eerst verwerpelijke motieven toe en meent daaraan het recht te ontlenen voor agressie.
Zelf vind ik het nogal kinderachtig om met agressie te reageren op een actie die nauwelijks schade veroorzaakt.
Dat is precies wat ik bedoel. de Duitsers zijn door Tsjechen en Polen veel wreder behandeld dan de Palestijnen door de Israelis, maar ipv te zeuren en te haten hebben ze gewoon hun economie opgebouwd, en nu heeft niemand het er meer over.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 23:53 schreef Apollyon het volgende:
[..]
... op dit moment iets minder ...
'Verdrijving van Duitsers na de Tweede Wereldoorlog'
"Met de verdrijving van Duitsers na de Tweede Wereldoorlog wordt de verdrijving, deportatie en etnische zuivering bedoeld van Duitsers (zowel Volksduitsers, ethnische Duitsers, als Rijksduitsers, Duitse staatsburgers) uit (resp. in) zowel de officiële vooroorlogse oostelijke provincies van Duitsland - die in 1945 aan Polen, Tsjecho-Slowakije of Sovjet-Rusland werden toegewezen.
De verdrijving van minstens 12 miljoen Duitsers vond voornamelijk plaats tussen eind 1944 (begin 1945) en 31 december 1948. De dodelijke slachtoffers onder hen vielen ten gevolge van de verdrijving worden in aantal geschat tussen 300.000 en 2,5 miljoen." http://nl.wikipedia.org/w(...)_Tweede_Wereldoorlog
Nattuurlijk woonden daar al sinds de Arabische verovering in de 7e eeuw Arabieren (en al veel langer Joden) maar het grootste deel is pas gekomen door het Zionisme. Er wonen trouwens nog steeds een miljoen Arabieren in Israel, met stemrecht, Israelisch paspoort en gelijke rechten.quote:Je praat ook over welvaart, wat de zionisten brachten in Palesina, maar die welvaart brachten de Turken al ver daarvoor. Je doet net alsof dat een achterlijk gebied was, terwijl Jeruzalem zelfs de heilige plaats is voor Moslims en Christenen; dus hoe kun je ? ! Met droge ogen beweren, dat Palestina een woestijn was en dat meer dan een miljoen Palestijnen blijkbaar in tenten woonden en daarbij niets te vreten hadden ? Weet je niet van de eeuwenoude dorpen daar ? Ben je helemaal ondergesneeuwd in Israel-propaganda ?
Nee, dat lijkt me niet leuk.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:29 schreef Viajero het volgende:
[..]
Lijkt het jou leuk om op te groeien in een stad waar honderden raketten per jaar op vallen en je dus constant in angst leeft?
En over verantwoordelijkheid: Wie schiet die raketten af? Waaraan ontlenen zij het recht op agressie?
Wat is jouw oplossing, gewoon niets aan doen?
Inderdaad jezus waar doen we moeilijk over. Ze moeten die grensovergangen gewoon weer lekker open zetten, het duurde vorige keer ook slechts 2 dagen voor de eerste palestijnse plofkip zich weer liet ontploffen tussen de israëlische burgers. Ook vlogen in de grensdorpen de mensen de raketten weer om de oren, maar die moeten gewoon niet zo zeuren. Of misschien moeten die kut palestijnen zich een keer gaan gedragen zodat israël niet dit soort maatregelen hoeft te nemen?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 07:59 schreef Apollyon het volgende:
Een paar pubers schieten een vuurpijl af en anderhalf miljoen mensen worden gepakt door hen hun eerste behoefte te ontzeggen. "Export vanuit Gaza is nog steeds verboden." Het is werkelijk te erg gesteld met die Israelies; ga me niet vertellen, dat het normaal is om anderhalf miljoen mensen te interneren en zo te kleineren ...
Zoals die van Camp David: Israël hield de beheersing van het luchtruim en het water aan zichzelf. Het oplossen van een gezamenlijk conflict werkt natuurlijk alleen als je de ander ook echt serieus neemt.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:58 schreef cultheld het volgende:
Kees de vermomde Palestijn is ook weer present. Vergeet niet dat de Palestijnen iedere tweestatenoplossing tot nu toe hebben afgewezen. Maar het ligt natuurlijk allemaal aan Israël.
Oslo zeker ook vergeten? Er zijn zoveel kansen geweest voor de Palestijnen; alleen nemen ze nergens genoegen mee. Ze rusten pas als elk stipje Israël Palestina heet en dat weet zelfs de grootste cultuurrelativist diep van binnen ook wel.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zoals die van Camp David: Israël hield de beheersing van het luchtruim en het water aan zichzelf. Het oplossen van een gezamenlijk conflict werkt natuurlijk alleen als je de ander ook echt serieus neemt.
Waarom zou het allemaal aan Israël liggen? Omdat de joden het uitverkoren volk zijn of omdat ze zo verstandig zijn? Ik snap niet waarom je zo'n dom standpunt inneemt.
Gevalletje projectie?quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:13 schreef cultheld het volgende:
[..]
Oslo zeker ook vergeten? Er zijn zoveel kansen geweest voor de Palestijnen; alleen nemen ze nergens genoegen mee. Ze rusten pas als elk stipje Israël Palestina heet en dat weet zelfs de grootste cultuurrelativist diep van binnen ook wel.
Ja, laten we het projectie gaan noemenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:18 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Gevalletje projectie?
Oplosbaar met een goede spiegel!
Ik begrijp daar nooit wat van, van mensen die zich onbeschoft gedragen en dan gaan miepen als iemand zich daar tegen verzet. Ik ben eens overvallen door iemand die de kas wilde. En toen ik die niet gaf, schold hij me oprecht boos uit voor klootzak. Alsof hij het volste recht had om mij mijn geld af te pakken en ik hem dat hoorde te geven.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:22 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ja, laten we het projectie gaan noemen.. De eeuwige Jood, dat noem ik pas projectie. Ondertussen lopen veel Palestijnen keurig aan de leiband van het islamofascisme en wensen ze elke Jood in zee of in Europa.
Wat een misselijkmakende vergelijking.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik begrijp daar nooit wat van, van mensen die zich onbeschoft gedragen en dan gaan miepen als iemand zich daar tegen verzet. Ik ben eens overvallen door iemand die de kas wilde. En toen ik die niet gaf, schold hij me oprecht boos uit voor klootzak. Alsof hij het volste recht had om mij mijn geld af te pakken en ik hem dat hoorde te geven.
Ja, als je het na al mijn voorzichtige uitleg nog steeds niet begrijpt, moet ik wel op jouw niveau gaan praten.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:38 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wat een misselijkmakende vergelijking.
Ad hominem; daar ben je vast koning in.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, als je het na al mijn voorzichtige uitleg nog steeds niet begrijpt, moet ik wel op jouw niveau gaan praten.![]()
Ik kan me inderdaad tot vrij ver beneden mijn eigen niveau verlagen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:59 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ad hominem; daar ben je vast koning in.
Verder is het volstrekt irrelevant: of je nou uiterst genuanceerd onzin verkoopt of met een belachelijke vergelijking onzin verkoopt, het blijft onzin.
Mwah niet helemaal. De bron van het kwaad zijn mensen (ongeacht hun denkbeelden) die geen centimeter willen toegeven. Mensen die voor geen goud hun denkbeelden ooit zouden willen overdenken. Denkbeelden die ze als waarheid aannemen zonder kritische vragen te stellen en voor zichzelf te denken of dit wel de goede weg is.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:07 schreef cultheld het volgende:
De ware bron van het kwaad in die regio is het islamofascisme. Dat weet iedereen toch?
Waar is die 'roof' begonnen?'Iedereen' heeft wat het Israëlisch/Palestijnse conflict betreft in zekere zin gelijk; het ligt maar net aan het beginpunt van je referentiekader.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik kan me inderdaad tot vrij ver beneden mijn eigen niveau verlagen.
Dat klopt wel, al is nuance meestal de vijand van onzin.
Net zoals roof ook roof blijft.
Ten tijde dat de Bijbel werd geschreven ... die mensen zijn al 2000 jaar dood ! En de Joden hebben Judea afgepikt van de Kaanieten.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:27 schreef cultheld het volgende:
Waar is die 'roof' begonnen?'Iedereen' heeft wat het Israëlisch/Palestijnse conflict betreft in zekere zin gelijk; het ligt maar net aan het beginpunt van je referentiekader.
Oké, dan wachten we gewoon nog enkele decenniaquote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:56 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Ten tijde dat de Bijbel werd geschreven ... die mensen zijn al 2000 jaar dood ! En de Joden hebben Judea afgepikt van de Kaanieten.
Dat Isreal werd gesticht is 60 jaar geleden. De Palestijnen die hun land hebben verloren, leven nog.
Kijk, nou geef je eindelijk iets wat als argument gezien kan worden.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:27 schreef cultheld het volgende:
[..]
Waar is die 'roof' begonnen?'Iedereen' heeft wat het Israëlisch/Palestijnse conflict betreft in zekere zin gelijk; het ligt maar net aan het beginpunt van je referentiekader.
Alleen werkt het net anders, de Joden waren bereid het land te delen, de Arabieren niet. De agressie kwam in eerste instantie vooral van Arabische kant.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 20:54 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt me niet leuk.
Palestijnen schieten die raketten af. Zij ontlenen hun recht op agressie aan de diefstal van hun land. In het westerse recht geldt, dat je je mag verdedigen tegen een aanval. Dat heet noodweer. In elk geval op het punt van aantallen doden kun je toch niet spreken van noodweerexces door de Palestijnen.
Een gezamenlijke oplossing klinkt heel leuk. Maar wat als een kant niet bereid is tot enig compromis, en constant oproept tot het uitroeien van de andere kant en weigert ook maar een centimeter land te delen? Even voor de duidelijkheid, de Arabieren verwierpen het verdelingsplan in 1947. De Joden vielen de WestBank en Gaza pas binnen in 1967, nadat ze onophoudelijk werden aangevallen door extreme racisten die elke Joodse aanwezigheid verwerpen. In Israel wonen een miljoen Arabieren, grotendeels in vrede zonder dat er een heel leger nodig is om ze te beschermen. De Palestijnen eisten een Judenrein Gaza, en eisen een Judenrein Westbank. Maar het is de schuld van de Joden begrijp ik uit jouw verhaal?quote:Gisteren las ik een artikel in de wetenschapsbijlage van het NRC van zaterdag 18 oktober over terrorismeonderzoeker Arie Kruglanski. Die onderscheidt vier methoden om terrorisme te bestrijden: 1) oorlog door militairen, 2) wetshandhaving door politie, 3) bedwingen van sociale epidemie en 4) beslechten van een conflict.
Ter toelichting: onder het begrip sociale epidemie verstaat Kruglanski de verspreiding van een terrorismelegitimerende ideologie.
De volgorde is die van toenemend succes: 1) werkt niet en is zelfs averechts. 4) werkt wel, omdat het conflict als een gezamenlijk probleem wordt gezien dat in gezamenlijk belang gezamenlijk opgelost moet worden.
En dat zie ik je niet afkeuren, en tussen de regels door leg je de schuld zelfs meer bij Israel ("zij zouden zich moeten inhouden") maar als Israel terugslaat is het ineens wel fout? Waarom roep je Israel op zich koest te houden, en de Palestijnen niet?quote:De onderzoeksgroep heeft een statistische analyse losgelaten op de liquidaties door Israël. Het bleek steeds opnieuw, dat twee weken na een liquidatie de Palestijnse aanslagen opgevoerd werden. Een liquidatie verwart de organisatie wel, maar de vastbeslotenheid tot tegenactie neemt toe.
1947: Israel accepteert het verdelingplan. De Arabieren verwerpen verdeling, en vijf Arabische landen vallen Israel aan.quote:Kortom: ik zou er in elk geval niet zo maar blindelings op gaan slaan, dat is wel het allerstomste wat je kunt doen. (Tenminste: als je het conflict op wilt lossen. De vraag is natuurlijk, of Israël dat wel wil!!)
Ik weet dat je graag alles anti-Israel wil uitleggen, maar dit gaat wel heel ver. Als dat zo was dan hadden de Joden in dienst van de Arabieren gewerkt, maar het waren juist de Arabieren die voor de Joden werkten.quote:En in je volgende bericht: in de 19e en 20e eeuw zijn de aantallen joden en Arabieren in het gebied min of meer simultaan toegenomen. Maar of de Arabieren nou door het zionisme gekomen zijn, kun je op basis van die gelijktijdigheid natuurlijk niet zeggen.
Voor hetzelfde geld hebben ze de joden geholpen met noodzakelijke kennis van de omstandigheden. En ik kan nog wel vijf andere verklaringen bedenken. Die waarschijnlijk allemaal tegelijk meespeelden.
Een stapsgewijze oplossing gebaseerd op compromissen is natuurlijk onmogelijk voor de Palestijnen. Het is of ineens hun hele eisenpakket zonder ook maar enige consideratie voor de veiligheid van Israel, of niks.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 21:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zoals die van Camp David: Israël hield de beheersing van het luchtruim en het water aan zichzelf. Het oplossen van een gezamenlijk conflict werkt natuurlijk alleen als je de ander ook echt serieus neemt.
Waarom zou het allemaal aan Israël liggen? Omdat de joden het uitverkoren volk zijn of omdat ze zo verstandig zijn? Ik snap niet waarom je zo'n dom standpunt inneemt.
Je hebt een goed punt. Aan beide kanten zijn radicalen. Aan Israelische kant heb je ook vredesorganisaties. Aan Palestijnse kant niet. Dat is toch wel een belangrijk verschil.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 22:24 schreef waht het volgende:
[..]
Mwah niet helemaal. De bron van het kwaad zijn mensen (ongeacht hun denkbeelden) die geen centimeter willen toegeven. Mensen die voor geen goud hun denkbeelden ooit zouden willen overdenken. Denkbeelden die ze als waarheid aannemen zonder kritische vragen te stellen en voor zichzelf te denken of dit wel de goede weg is.
Fascinerend om te zien hoe mensen overtuigd kunnen zijn in hun denkbeelden. Het zijn niet meer dan gedachten, gevoelens en emoties. Allemaal ongrijpbaar en toch de kern van het probleem. Men zou meer kritische vragen moeten stellen, aan zichzelf en aan anderen. Al was het alleen maar een Palestijn die zich afvroeg waarom hij de Israëliers zo haatte, of een Israëlier die zich afvroeg waarom hij de Palestijnen zo haatte, dat zou al een overwinning zijn.
De Bijbel/Thora/Koran is wmb irrelevant. De Zionisten waren ook socialisten, niet religieuze Joden. Dat religieuze tintje is pas na de miraculeuze overwinning van 1967 echt sterk geworden.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kijk, nou geef je eindelijk iets wat als argument gezien kan worden.
Volgens het oude testament heeft god het land aan Abraham gegeven. Dat betekent, dat het niet al eigendom van Abraham, de stamvader van zowel de joden als de Arabieren, was. Want iets wat al van je is, kan je niet gegeven worden.
Vervolgens is de eerstgeboren zoon van Abraham met zijn moeder de woestijn ingestuurd (poging tot moord c.q. poging tot zwaar lichamelijk letsel). (Overigens door god zelf voorkomen. Dus de stamvader van de Arabieren is door god zelf gered van een wisse dood.)
Daarna heeft Jacob eerst zijn broer het eerstgeboorterecht ontnomen (misbruik van omstandigheden) en later zijn vader Isaak welbewust en met kunstgrepen zijn zegen ontfutseld (oplichting en valsheid in beharing).
Daarna hebben de zonen van Jacob zich niet ontzien hun broertje te verkopen (slavernij) en ze zijn vervolgens, toen het even tegenzat, het door god beloofde land ontvlucht (economische vluchtelingen).
Na een tijd in Egypte hebben ze een tocht door de woestijn gemaakt en vervolgens hebben ze het land van melk en honing weer veroverd. Met geweld dus. En het land waar ze zelf geen droog brood konden verdienen, was ondertussen een land van melk en honing geworden.
Als je het oude testament als referentiekader neemt, blijft er, behalve gods belofte, weinig over waar joden met enig zelfrespect zich op kunnen beroepen.
En verder weet ik ook nog wel wat lastige vragen.
Het beginpunt is natuurlijk de vraag die ik maar weer eens stel: wat geeft iemand het recht om een stuk land zijn of haar eigendom te noemen?
Doe eens een gooi.
Hoe kun je land dat niet van jou is met een ander delen? En die eerste instantie is verdwenen in de geschiedenis, daarvan weten jij noch ik iets met zekerheid.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Alleen werkt het net anders, de Joden waren bereid het land te delen, de Arabieren niet. De agressie kwam in eerste instantie vooral van Arabische kant.
Daarnaast keur je hier gewoon blind terrorisme goed, die raketten zijn geen aanvallen op militairen, maar op burgers.
Zelfs, en misschien wel juist, als je wordt bedreigd door iemand die in jouw ogen verwerpelijk laag en onredelijk handelt, dien je je verstandig op te stellen. In mijn leven heeft me dat tot nog toe aardig geholpen: cool blijven onder druk.quote:[..]
Een gezamenlijke oplossing klinkt heel leuk. Maar wat als een kant niet bereid is tot enig compromis, en constant oproept tot het uitroeien van de andere kant en weigert ook maar een centimeter land te delen? Even voor de duidelijkheid, de Arabieren verwierpen het verdelingsplan in 1947. De Joden vielen de WestBank en Gaza pas binnen in 1967, nadat ze onophoudelijk werden aangevallen door extreme racisten die elke Joodse aanwezigheid verwerpen. In Israel wonen een miljoen Arabieren, grotendeels in vrede zonder dat er een heel leger nodig is om ze te beschermen. De Palestijnen eisten een Judenrein Gaza, en eisen een Judenrein Westbank. Maar het is de schuld van de Joden begrijp ik uit jouw verhaal?
Omdat Israël de facto (helaas) de machtigste parij is in dit conflict. En ik wil je niet ten onrechte beschuldigen, maar Israëlaanhangers willen de Palestijnen en/of de Arabieren nogal eens uitmaken voor primitievelingen die hun eigen staten niet op (onze) orde kunnen brengen. En in dat geval denk ik dan: "Waaruit blijkt je morele superioriteit? Uit zelfbeheersing soms?"quote:
[..]
En dat zie ik je niet afkeuren, en tussen de regels door leg je de schuld zelfs meer bij Israel ("zij zouden zich moeten inhouden") maar als Israel terugslaat is het ineens wel fout? Waarom roep je Israel op zich koest te houden, en de Palestijnen niet?
Teruggeven is inderdaad een voorbeeld van beschaving: iets wat je gestolen/veroverd hebt teruggeven.quote:
[..]
1947: Israel accepteert het verdelingplan. De Arabieren verwerpen verdeling, en vijf Arabische landen vallen Israel aan.
1979: Israel geeft de Sinai terug aan Egypte.
2000: Israel geeft Zuid Libanon aan Hizbollah.
2005: Israel geeft Gaza aan de Palestijnen.
Nu mag jij met een enkel voorbeeld komen waarin de Palestijnen hebben laten zien dat ze vrede willen. Eentje maar.
Je emoties verblinden je oordeel. En je vooroordeel over mij is onjuist.quote:[..]
Ik weet dat je graag alles anti-Israel wil uitleggen, maar dit gaat wel heel ver. Als dat zo was dan hadden de Joden in dienst van de Arabieren gewerkt, maar het waren juist de Arabieren die voor de Joden werkten.
Flauw! Erg flauw!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je hebt een goed punt. Aan beide kanten zijn radicalen. Aan Israelische kant heb je ook vredesorganisaties. Aan Palestijnse kant niet. Dat is toch wel een belangrijk verschil.
Invullen voor de tegenstander!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:27 schreef Viajero het volgende:
[..]
Een stapsgewijze oplossing gebaseerd op compromissen is natuurlijk onmogelijk voor de Palestijnen. Het is of ineens hun hele eisenpakket zonder ook maar enige consideratie voor de veiligheid van Israel, of niks.
Oh, als iemand je wil uitroeien, heb je volgens mij wel het recht je te verdedigen. Maar wat heeft groep C te maken met groep B? En waarom komt groep A überhaupt in het gebied van groep B terecht?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
De Bijbel/Thora/Koran is wmb irrelevant. De Zionisten waren ook socialisten, niet religieuze Joden. Dat religieuze tintje is pas na de miraculeuze overwinning van 1967 echt sterk geworden.
Als in een land 500 mensen van groep A wonen, en 500 mensen van Groep B. En er is een plan om het land te verdelen tussen Groep A en groep B, gebaseerd op waar ze voornamelijk wonen. Groep A accepteert, groep B niet, en roept op tot het uitroeien van groep A. Wat drie jaar eerder ook al door groep C met groot succes geprobeerd is.
Dan heeft wmb Groep A elk recht om zich te verdedigen.
Zou jij niet eens braaf gaan slapen om morgen weer netjes aan het werk te gaan?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:59 schreef zoalshetis het volgende:
israel heeft sowieso het recht om die good for nothing woestijnhappers af te snijden. die achterlijke kutmoslims mogen allah op hun blote knietjes dankbaar zijn dat ze überhaupt nog leven na hun getreiter.
ik werk freelance en morgen vrij. en jij? moet jij niet gaan slapen om morgen weer een fijne dag joden te kunnen haten, smeerpijp?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 01:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zou jij niet eens braaf gaan slapen om morgen weer netjes aan het werk te gaan?
Verdelingsplan - verdelingsplan - verdelingsplan ...quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:25 schreef Viajero het volgende:
Alleen werkt het net anders, de Joden waren bereid het land te delen, de Arabieren niet. De agressie kwam in eerste instantie vooral van Arabische kant.
Een gezamenlijke oplossing klinkt heel leuk. Maar wat als een kant niet bereid is tot enig compromis, en constant oproept tot het uitroeien van de andere kant en weigert ook maar een centimeter land te delen? Even voor de duidelijkheid, de Arabieren verwierpen het verdelingsplan in 1947.
1947: Israel accepteert het verdelingplan. De Arabieren verwerpen verdeling, en vijf Arabische landen vallen Israel aan.
er is geen palestina. de mensen die er nu zijn, zijn slechts arabieren die net doen of ze palestijn zijn en ze bestaan uit extremistische moslims gezonden door de buurlanden. ze hebben er nooit gewoond en willen joden verdrijven, uitroeien of opblazen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 02:46 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Verdelingsplan - verdelingsplan - verdelingsplan ...
Ik kom naar jouw huis en zeg : 'Ik heb een goed verdelingplan voor jouw huis; ik krijg de helft'
Wat zeg jij dan ? Geef eens een goede reden om Palestina af te pakken van de Palestijnen, of, in jouw geval de helft ?
Whahaha ! Wat een volslagen, krankzinnige idioot ben jij ? !quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 02:59 schreef zoalshetis het volgende:
er is geen palestina. de mensen die er nu zijn, zijn slechts arabieren die net doen of ze palestijn zijn en ze bestaan uit extremistische moslims gezonden door de buurlanden. ze hebben er nooit gewoond en willen joden verdrijven, uitroeien of opblazen.
je moet wel een beetje de geschiedenis kennen voor je denkt iets te kunnen zeggen over dat gebied en duisenbergtranen denkt te kunnen vloeien.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 03:19 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Whahaha ! Wat een volslagen, krankzinnige idioot ben jij ? !![]()
Ik had dit soort reacties al verwacht en nu ...
Dus Palestina bestond niet ?
Wat is dit dan ?
[ afbeelding ]
"... maar Palestina stond onder Brits mandaat."
Ja, Libanon en Syrie onder Frans mandaat. De halve wereld stond onder mandaat in die tijd; mafketels.
Leer zelf eens de echte geschiedenis kennen, idioot.
Mijn god zeg, ben je weer eens aan het Hamasturberen?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:01 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Sterk argument, daar heb ik niet van terug!quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 08:16 schreef sgeitgeit het volgende:
[..]
Mijn god zeg, ben je weer eens aan het Hamasturberen?
nadat de Turken en de Britten weggingen was het logisch het land te verdelen onder de mensen die er woonden. Het land was ook niet van de Palestijnen, dus je argument gaat echt nergens over.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Hoe kun je land dat niet van jou is met een ander delen? En die eerste instantie is verdwenen in de geschiedenis, daarvan weten jij noch ik iets met zekerheid.
In principe wel. Religieuze Joden zijn vrijgesteld, en er zijn behoorlijk veel dienstweigeraars.quote:Zijn niet alle burgers van Israël verplicht in dienst te gaan?
[..]
Nee, jij begrijpt mij niet goed. In 1948 zijn veel Arabieren gevlucht of verderven uit Joods gebied, maar ALLE Joden zijn verdreven uit Arabisch gebied. Het is gewoon een feit dat de Arabieren daar een stuk racistischer en extremistischer zijn dan de Joden.quote:Zelfs, en misschien wel juist, als je wordt bedreigd door iemand die in jouw ogen verwerpelijk laag en onredelijk handelt, dien je je verstandig op te stellen. In mijn leven heeft me dat tot nog toe aardig geholpen: cool blijven onder druk.
Die miljoen Arabieren wonen niet helemaal zonder problemen in Israël en dat de Palestijnen illegale (ook volgens de Israëlische wetgeving!) nederzettingen weg willen hebben, is internationaal aanvaard.
Verder begrijp je mijn verhaal niet goed.
[..]
Dus als je de machtigste partij bent mag je je burgers niet beschermen? Wat een enorme onzin.quote:Omdat Israël de facto (helaas) de machtigste parij is in dit conflict. En ik wil je niet ten onrechte beschuldigen, maar Israëlaanhangers willen de Palestijnen en/of de Arabieren nogal eens uitmaken voor primitievelingen die hun eigen staten niet op (onze) orde kunnen brengen. En in dat geval denk ik dan: "Waaruit blijkt je morele superioriteit? Uit zelfbeheersing soms?"
[..]
Al die gebieden werden veroverd in defensieve oorlogen, omdat Israel vanuit die gebieden constant werd aangevallen.quote:Teruggeven is inderdaad een voorbeeld van beschaving: iets wat je gestolen/veroverd hebt teruggeven.
[..]
In mindere mate dan de Joden. Als ik een fabriek opzet en ik geef een werkloze een baan, dan heb ik meer bijgedragen dan die werkloze, die zonder mij nog steeds zonder werk zou zitten.quote:Je emoties verblinden je oordeel. En je vooroordeel over mij is onjuist.
En om je te pesten: dus de joden hebben de Arabieren voor zich laten werken en zelf goede sier gemaakt met het resultaat.
En om op je stelling in te gaan: de Arabieren kwamen dus niet op het succes af, maar droegen er aan bij.
Het feit blijft staan, dat jij het flauw vindt zegt meer over de blinde acceptatie die jij tov Palestijnen hebt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Flauw! Erg flauw!
Het is niet eenvoudig om een vredesorganisatie op te zetten in een vluchtelingenkamp of via wegversperringen.
Geef dan eens een voorbeeld van een compromis dat de Palestijnen hebben aangeboden. Eentje maar.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:55 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Invullen voor de tegenstander!
Dat is altijd kwaadaardig. In die zin dat de tegenstander altijd negatievere impulsen worden toegekend dan de eigen partij.
Kan iedereen met enig gezond verstand bedenken, is onlangs wetenschappelijk aangetoond.
Maar ik kan het niet meer terughalen, helaas.
Groep C omdat groep A dus nogal gevoelig is voor andere groepen die ze proberen uit te roeien.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 00:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh, als iemand je wil uitroeien, heb je volgens mij wel het recht je te verdedigen. Maar wat heeft groep C te maken met groep B? En waarom komt groep A überhaupt in het gebied van groep B terecht?
Je vergelijking gaat niet op. Het huis was van de Turken, toen de Britten. Als die weggaan, is het dan niet logisch dat je het verdeelt onder de mensen die er wonen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 02:46 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Verdelingsplan - verdelingsplan - verdelingsplan ...
Ik kom naar jouw huis en zeg : 'Ik heb een goed verdelingplan voor jouw huis; ik krijg de helft'
Wat zeg jij dan ? Geef eens een goede reden om Palestina af te pakken van de Palestijnen, of, in jouw geval de helft ?
Er staan Engelse, Hebreeuwse en Arabische tekens op die munt. Wat denk ik bedoeld werd is dat het nooit van de Palestijnen is geweest.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 03:19 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Whahaha ! Wat een volslagen, krankzinnige idioot ben jij ? !![]()
Ik had dit soort reacties al verwacht en nu ...
Dus Palestina bestond niet ?
Wat is dit dan ?
[ afbeelding ]
"... maar Palestina stond onder Brits mandaat."
Ja, Libanon en Syrie onder Frans mandaat. De halve wereld stond onder mandaat in die tijd; mafketels.
Leer zelf eens de echte geschiedenis kennen, idioot.
juistem en dat gaf ik duidelijk aan. met een muntslag denken dat je een discussie wint, how sad.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Er staan Engelse, Hebreeuwse en Arabische tekens op die munt. Wat denk ik bedoeld werd is dat het nooit van de Palestijnen is geweest.
erg leuk, maar alleen als de palestijnen (en omringende landen) hun dan met rust zullen laten. En dat zal niet gebeuren. Israel mag dan geen lievertje zijn, ze krijgen va mij de morele hooggrond in dit verhaal. Maarre, ben je toevallig de oorlog met egypte en syrie vergeten? De stukken land die ze toen verovert hebben, die mogen ze wel gewoon houden hoop ik. Die stukken land hebben ze verovert in een oorlog die ze niet zelf begonnen zijn.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:59 schreef Apollyon het volgende:
Een kaart uit 1895 van Palestina :
[ afbeelding ]
... vreemd, dat als Palestina niet bestaat, George F. Cram er in 1895 een kaart van kan maken.
Er woonden ook Joden in Palestina, dus dat sommige zaken tweetalig werden opgelost, is niet zo vreemd. Kijk eens naar Belgie. Daar zijn ook spanningen tussen de Walonen en de Vlamingen. Maar buiten de Vlamingen de Walonen economisch uit ? Hebben de Vlamingen de grootste gedeeltes van de Walonen ingepikt, waardoor de Walonen met bommen gaan gooien ?
En er wordt maar gesproken over Arabieren, maar het zijn Semitische volken, net als de Joden en spreken Semitische talen.
Rosolutie 181 uit 1947 van de VN was een 'wassen neus oplossing' om het 'Joden-probleem' in Europa op te lossen. De Joden zouden enkele stukken in Palestina autonoom kunnen besturen binnen Palestina en Jeruzalem zou onder een VN gouveneur vallen. De Engelsen moesten voor 1 augustius 1948 Palestina verlaten hebben en het gezag overgedragen. De laatste Engelse soldaat vertok al op 15 mei 1948. Op die dag riep Israel zich eenzijdig uit. Dat betekent dus, dat ze het 'op eigen houtje deden'. Dat was namelijk niet de bedoeling van de VN.
De Tsjechen kwamen aan met een lading wapentuig en die Arabische opstandelingen, die tegen het eenzijdig uitroepen van de Israelische staat waren, waren zowel slechter bewapend, alsook in de minderheid. De nieuwe Israelies namen echter deze kans aan en verdreven 750,000 Palestijnen uit hun huizen. Deze mensen hadden niets met die paar raddraaiers te maken; ze werden 'gezuiverd uit het nieuwe Israel' ...
Dit is beknopt de werkelijke geschiedenis, niet die van jullie; dat zijn propaganda-sprookjes. Israel is helemaal niet 'gegeven'; Israel heeft zichzelf uitgeroepen en daarna hebben de Israelieten 750.000 mensen verdreven om 'lebensraum' te creeren voor zichzelf.
Ik kan alles staven, dus kom eens met iets zinnigs.
Ik weet iets zinnigs; Israel trekt zich terug tot de gebieden van VN resolutie 181 en stelt de Palestijnen schadeloos.
Israël heeft al haar land gewonnen in oorlogen die niet door hun zijn begonnen. Op het moment dat ze de staat israël uitriepen tot een onafhankelijke staat werden ze door de buurlanden aangevallen. Maar goed, primitieve barbaren vs goed bewapende joden had gelukkig een vrij duidelijke uitkomst.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 18:09 schreef Bensel het volgende:
[..]
erg leuk, maar alleen als de palestijnen (en omringende landen) hun dan met rust zullen laten. En dat zal niet gebeuren. Israel mag dan geen lievertje zijn, ze krijgen va mij de morele hooggrond in dit verhaal. Maarre, ben je toevallig de oorlog met egypte en syrie vergeten? De stukken land die ze toen verovert hebben, die mogen ze wel gewoon houden hoop ik. Die stukken land hebben ze verovert in een oorlog die ze niet zelf begonnen zijn.
De Turken hadden het veroverd, naar ik meen op de Arabieren of misschien wel de opvolgers van de Mongolen. De Britten en Arabieren hebben samen de Turken verjaagd en toen kreeg Groot-Brittannië het als mandaat. Jordanië kreeg een Arabische koning van de Volkenbond of de Britten.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:29 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je vergelijking gaat niet op. Het huis was van de Turken, toen de Britten. Als die weggaan, is het dan niet logisch dat je het verdeelt onder de mensen die er wonen?
Nogmaals, het land is nooit van de Palestijnen geweest.
jij moet nog zoveel leren dat het bijna een onbegonnen taak is. en de mensen die hun best doen jou iets te leren, respect. ik wil jouw vieze gedachtes niet beter maken. onmogelijk.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De Turken hadden het veroverd, naar ik meen op de Arabieren of misschien wel de opvolgers van de Mongolen. De Britten en Arabieren hebben samen de Turken verjaagd en toen kreeg Groot-Brittannië het als mandaat. Jordanië kreeg een Arabische koning van de Volkenbond of de Britten.
Joden hebben in die tijd land gekocht en ook behoorlijk wat terreur uitgeoefend, tot en met bomaanslagen op de Britten. De Arabieren hebben zich niet weerloos laten verjagen en af en toe teruggemept.
Het blijft jammer dat de Arabieren het oorspronkelijke verdelingsplan niet geaccepteerd hebben. Dat had de Israeli's waarschijnlijk niet tegengehouden, maar de zaken zouden duidelijker geweest zijn.
Dat ligt er aan hoe je Palestijnen definieert, lijkt me. In elk geval is het langer van Arabieren geweest dan van Joden.
Zie hierboven. Herstel: zie MIJN bericht hierboven.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:23 schreef Viajero het volgende:
[..]
nadat de Turken en de Britten weggingen was het logisch het land te verdelen onder de mensen die er woonden. Het land was ook niet van de Palestijnen, dus je argument gaat echt nergens over.
Nee, ik bedoel dat het onderscheid tussen soldaat en burger in Israel erg klein is.quote:[..]
In principe wel. Religieuze Joden zijn vrijgesteld, en er zijn behoorlijk veel dienstweigeraars.
Wat een zieke denkwijze heb je trouwens, je vergoeilijkt aanslagen op burgers omdat ze misschien ooit in het leger gediend hebben of eventueel dat ooit gaan doen.
Dat klopt niet: er zijn bijvoorbeeld joden in Hebron blijven wonen.quote:[..]
Nee, jij begrijpt mij niet goed. In 1948 zijn veel Arabieren gevlucht of verderven uit Joods gebied, maar ALLE Joden zijn verdreven uit Arabisch gebied. Het is gewoon een feit dat de Arabieren daar een stuk racistischer en extremistischer zijn dan de Joden.
Noem je dat beschermen?quote:[..]
Dus als je de machtigste partij bent mag je je burgers niet beschermen? Wat een enorme onzin.
Defensieve oorlogen? Ja, zo kun je het ook zien. Een merkwaardig averechtse taal gebruik je weer.quote:[..]
Al die gebieden werden veroverd in defensieve oorlogen, omdat Israel vanuit die gebieden constant werd aangevallen.
Maar de arbeider doet wel het vuile werk, of niet soms?quote:Je negeert ook heel handig het FEIT dat de Joden verdeling accepteerden, en de Arabieren niet.
[..]
In mindere mate dan de Joden. Als ik een fabriek opzet en ik geef een werkloze een baan, dan heb ik meer bijgedragen dan die werkloze, die zonder mij nog steeds zonder werk zou zitten.
Ja, dat is een standaardprocedure daar, geloof ik. Het PA onmogelijk maken de orde te handhaven en ze er dan van beschuldigen dat ze geen terroristen aanpakken.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het feit blijft staan, dat jij het flauw vindt zegt meer over de blinde acceptatie die jij tov Palestijnen hebt.
Jij moet eens leren fatsoenlijk te schrijven. En qua leren betreft. Wat moet hij leren ? Moet hij afleren om te zeggen dat Joden voor de stichting van de staat Israel bomaanslagen pleegden ?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:12 schreef zoalshetis het volgende:
jij moet nog zoveel leren dat het bijna een onbegonnen taak is. en de mensen die hun best doen jou iets te leren, respect. ik wil jouw vieze gedachtes niet beter maken. onmogelijk.
Een merkwaardig verschijnsel: naar de ander wijzen om het eigen wangedrag goed te praten. Ik heb de indruk dat dat met name bij het onderhavige onderwerp gebeurt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:25 schreef Viajero het volgende:
[..]
Geef dan eens een voorbeeld van een compromis dat de Palestijnen hebben aangeboden. Eentje maar.
Kom eens met dat ene compromis dan....quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een merkwaardig verschijnsel: naar de ander wijzen om het eigen wangedrag goed te praten. Ik heb de indruk dat dat met name bij het onderhavige onderwerp gebeurt.
Is niet slim, trouwens, want het kan omgedraaid worden.
- Noem eens een Palestijn die met een raket een invalide uit een rolstoel schiet.
- Noem eens een Palestijn die een hoge muur bouwt op Israelische grond.
- Noem eens een Palestijn die huizen van onschuldige burgers platbulldozert.
- Noem eens een Palestijn die boomgaarden inpikt en vernielt.
- Noem eens een Palestijn die illegale nederzettingen (ook volgens de eigen wetten) op Israelische grond vestigt.
- Noem eens een Palestijn die in watertanks van joden pist en schijt.
- Noem eens een Palestijn die bij doorlaatposten barende vrouwen tegenhoudt en vernedert.
Eentje maar.
Noem eens een Israëli-er die zichzelf opblaast in een Palestijnse bus vol onschuldigen, op een bruiloft of op een volle marktplein om een paar feitjes te noemen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een merkwaardig verschijnsel: naar de ander wijzen om het eigen wangedrag goed te praten. Ik heb de indruk dat dat met name bij het onderhavige onderwerp gebeurt.
- Noem eens een Palestijn die met een raket een invalide uit een rolstoel schiet.
- Noem eens een Palestijn die illegale nederzettingen (ook volgens de eigen wetten) op Israelische grond vestigt.
- Noem eens een Palestijn die bij doorlaatposten barende vrouwen tegenhoudt en vernedert.
Eentje maar.
Als je nou eens leert lezen dan zie je dat niemand hier ontkent dat dat land Palestina werd genoemd. Sterker nog, voor de oprichting van de staat Israel noemden de Joden daar zichzelf ook Palestijnen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:59 schreef Apollyon het volgende:
Een kaart uit 1895 van Palestina :
[ afbeelding ]
... vreemd, dat als Palestina niet bestaat, George F. Cram er in 1895 een kaart van kan maken.
Hebben de Wallonen in de laatste 60 jaar zeven keer de Vlamingen militair aangevallen?quote:Er woonden ook Joden in Palestina, dus dat sommige zaken tweetalig werden opgelost, is niet zo vreemd. Kijk eens naar Belgie. Daar zijn ook spanningen tussen de Walonen en de Vlamingen. Maar buiten de Vlamingen de Walonen economisch uit ? Hebben de Vlamingen de grootste gedeeltes van de Walonen ingepikt, waardoor de Walonen met bommen gaan gooien ?
Dat Israel zich moet tergutrekken uit de bezette gebieden is inderdaad zinnig. Verder blaat je complete onzin. hamas.org is niet een betrouwbare bron als het om geschiedenis gaat.quote:En er wordt maar gesproken over Arabieren, maar het zijn Semitische volken, net als de Joden en spreken Semitische talen.
Rosolutie 181 uit 1947 van de VN was een 'wassen neus oplossing' om het 'Joden-probleem' in Europa op te lossen. De Joden zouden enkele stukken in Palestina autonoom kunnen besturen binnen Palestina en Jeruzalem zou onder een VN gouveneur vallen. De Engelsen moesten voor 1 augustius 1948 Palestina verlaten hebben en het gezag overgedragen. De laatste Engelse soldaat vertok al op 15 mei 1948. Op die dag riep Israel zich eenzijdig uit. Dat betekent dus, dat ze het 'op eigen houtje deden'. Dat was namelijk niet de bedoeling van de VN.
De Tsjechen kwamen aan met een lading wapentuig en die Arabische opstandelingen, die tegen het eenzijdig uitroepen van de Israelische staat waren, waren zowel slechter bewapend, alsook in de minderheid. De nieuwe Israelies namen echter deze kans aan en verdreven 750,000 Palestijnen uit hun huizen. Deze mensen hadden niets met die paar raddraaiers te maken; ze werden 'gezuiverd uit het nieuwe Israel' ...
Dit is beknopt de werkelijke geschiedenis, niet die van jullie; dat zijn propaganda-sprookjes. Israel is helemaal niet 'gegeven'; Israel heeft zichzelf uitgeroepen en daarna hebben de Israelieten 750.000 mensen verdreven om 'lebensraum' te creeren voor zichzelf.
Ik kan alles staven, dus kom eens met iets zinnigs.
Ik weet iets zinnigs; Israel trekt zich terug tot de gebieden van VN resolutie 181 en stelt de Palestijnen schadeloos.
De pogroms van 1929 werden toch echt door de Arabieren begonnen.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De Turken hadden het veroverd, naar ik meen op de Arabieren of misschien wel de opvolgers van de Mongolen. De Britten en Arabieren hebben samen de Turken verjaagd en toen kreeg Groot-Brittannië het als mandaat. Jordanië kreeg een Arabische koning van de Volkenbond of de Britten.
Joden hebben in die tijd land gekocht en ook behoorlijk wat terreur uitgeoefend, tot en met bomaanslagen op de Britten. De Arabieren hebben zich niet weerloos laten verjagen en af en toe teruggemept.
Pakistan is langer van de Britten geweest dan van de Pakistanis. Ook maar teruggeven dan?quote:Het blijft jammer dat de Arabieren het oorspronkelijke verdelingsplan niet geaccepteerd hebben. Dat had de Israeli's waarschijnlijk niet tegengehouden, maar de zaken zouden duidelijker geweest zijn.
Dat ligt er aan hoe je Palestijnen definieert, lijkt me. In elk geval is het langer van Arabieren geweest dan van Joden.
Dat is niet waar. Van 1947 tot 1967 was er geen enkele Jood in Hebron.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Zie hierboven. Herstel: zie MIJN bericht hierboven.
[..]
Nee, ik bedoel dat het onderscheid tussen soldaat en burger in Israel erg klein is.
[..]
Dat klopt niet: er zijn bijvoorbeeld joden in Hebron blijven wonen.
[..]
Het ging over wie dat land economisch heeft opgebouwd. feit is dat israel nu veruit het rijkste en meest ontwikkelde land in de regio is. Arabische arbeiders heb je in elk land daar, Joden alleen in Israel (muv een paar duizend hier en daar). Dus wie heeft die welvaart gebracht?quote:Noem je dat beschermen?
[..]
Defensieve oorlogen? Ja, zo kun je het ook zien. Een merkwaardig averechtse taal gebruik je weer.
[..]
Maar de arbeider doet wel het vuile werk, of niet soms?
Dat zijn allemaal dingen die ze waarschijnlijk wel zouden willen, maar daar hebben ze helemaal de capaciteit niet voor.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 21:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Eentje maar.
Hoe kom je erbij dat ik dit van Hamas.org of iets dergelijks afhaal ? Christelijke pro-Israel propaganda ! : "In feite heeft Israël eenzijdig het Verdelingsplanvan de Verenigde Naties uitgevoerd door de oprichting van de Staat Israël in 1948 ..." Bron : http://christenenvoorisra(...)fobrochure%20nr7.pdf en hier kun je meer vinden.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:48 schreef Viajero het volgende:
[Op vrijdag 24 oktober 2008 17:59 schreef Apollyon het volgende:
Rosolutie 181 uit 1947 van de VN was een 'wassen neus oplossing' om het 'Joden-probleem' in Europa op te lossen. De Joden zouden enkele stukken in Palestina autonoom kunnen besturen binnen Palestina en Jeruzalem zou onder een VN gouveneur vallen. De Engelsen moesten voor 1 augustius 1948 Palestina verlaten hebben en het gezag overgedragen. De laatste Engelse soldaat vertok al op 15 mei 1948. Op die dag riep Israel zich eenzijdig uit. Dat betekent dus, dat ze het 'op eigen houtje deden'. Dat was namelijk niet de bedoeling van de VN.]
Dat Israel zich moet tergutrekken uit de bezette gebieden is inderdaad zinnig. Verder blaat je complete onzin. hamas.org is niet een betrouwbare bron als het om geschiedenis gaat.
Je hebt het zo selectief gequote en aangevuld met je eigen mening dat het zo van Hamas had kunnen komen. Je vergeet bv dat Egypte, Jordanie, Syrie, Irak en Libanon direct de Joodse staat aanvielen. En dat de Joden het verdelingsplan wel accepteerden, maar de Arabieren niet.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 16:58 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik dit van Hamas.org of iets dergelijks afhaal ? Christelijke pro-Israel propaganda ! : "In feite heeft Israël eenzijdig het Verdelingsplanvan de Verenigde Naties uitgevoerd door de oprichting van de Staat Israël in 1948 ..." Bron : http://christenenvoorisra(...)fobrochure%20nr7.pdf en hier kun je meer vinden.
Niks Hamas.org ... je moet je geschiedenis eens beter leren kennen.
Ik heb selectief gequote, ja; want de rest is propaganda, namelijk. Israel heeft zich eenzijdig uitgeroepen [punt]. Wat er verder achter staat, namelijk dat ze zich binnen de grenzen van het plan wilden beperken, dat is volstrekte 'goeddenkerij' en volstrekt buiten de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:19 schreef Viajero het volgende:
Je hebt het zo selectief gequote en aangevuld met je eigen mening dat het zo van Hamas had kunnen komen. Je vergeet bv dat Egypte, Jordanie, Syrie, Irak en Libanon direct de Joodse staat aanvielen. En dat de Joden het verdelingsplan wel accepteerden, maar de Arabieren niet.
Dat van die Tsjechische wapens wist ik, Stalin dacht dat hij de Zionisten aan zijn kant kon krijgen omdat er nogal wat socialistische elementen inzaten.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:38 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Ik heb selectief gequote, ja; want de rest is propaganda, namelijk. Israel heeft zich eenzijdig uitgeroepen [punt]. Wat er verder achter staat, namelijk dat ze zich binnen de grenzen van het plan wilden beperken, dat is volstrekte 'goeddenkerij' en volstrekt buiten de werkelijkheid.
Dat klopt, maar is dat 100% Israel's schuld of zouden bepaalde Palestijnen zich eventueel ook een heel klein beetje constructiever kunnen opstellen?quote:Ten aanzien van die Tsjechische wapens, hoef ik je gelukkig niets meer te vertellen, maar een enkel stukje nog : "De eerste gevechtsvliegtuigen die de Israëlische luchtmacht verkreeg waren Avia S-199 van Tsjechoslowaakse makelij." Matige bron, maar wel correct in dit geval. Overigens leverden de Tsjechen net zo lief aan Nasser en de rest.
Israel zit er nu eenmaal, maar laten ze 'het Palestijnen-vraagstuk' nu eens fatsoenlijk oplossen; er worden dagelijks kinderen geboren in een uitzichtloze situatie.
De bron is 'Christenen voor Israel', dus lijkt het me logisch, dat ik me bij de vaststaande feiten houd en niet de speculaties van deze club ga citeren. 'Israel heeft zich eenzijdig uitgeroepen in 1948 [punt]'. Dat was het enige wat ik nodig had uit een pro-Israelbron, omdat jij kwam met, dat ik uit Hamas.org citeer.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:00 schreef Viajero het volgende:
De dingen die jou goed uitkomen zijn feit, de rest is propaganda.
Er zit een hele geschiedenis achter, die je makkelijk negeert met je punt.
Israel werk 100% mee aan de radicaliserering van de Palestijnen, door er, bijvoorbeeld een 'Berlijnse Muur' te bouwen. Nooit het bulldozeren gezien van Palestijnse dorpen ? Bekijk deze serie eens, waar een Amerikaanse wordt doodgereden door een bulldozer :quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 18:00 schreef Viajero het volgende:
Dat klopt, maar is dat 100% Israel's schuld of zouden bepaalde Palestijnen zich eventueel ook een heel klein beetje constructiever kunnen opstellen?
Zonder die wapens was Israel inderdaad waarschijnlijk verslagen. Je doet net of het schandalig is dat Israel zich verdedigde.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 20:47 schreef Apollyon het volgende:
[..]
De bron is 'Christenen voor Israel', dus lijkt het me logisch, dat ik me bij de vaststaande feiten houd en niet de speculaties van deze club ga citeren. 'Israel heeft zich eenzijdig uitgeroepen in 1948 [punt]'. Dat was het enige wat ik nodig had uit een pro-Israelbron, omdat jij kwam met, dat ik uit Hamas.org citeer.
Ze hadden wapenbestellingen gedaan bij de Tsjechen; ze kregen vijf gevechtsvliegtuigen in de periode tussen 15 mei 1948 en 10 juni 1948 en en kwam een lading zware bewapening aan in de periode tussen 10 juni 1948 en 18 juli 1948. Ze stonden onder wapen-embargo van de VN, dus de meeste landen leverden geen wapens aan het nieuwe Israel. -Mee eens ?- Of moet ik weer legitieme bronnen citeren ?
Voor Israel is de oorlog van 1948 'de Onafhankelijkheidsoorlog'. De Palestijnen zijn het de Nakba (ramp) gaan noemen. Het waren namelijk vooral de omringende landen, die de oorlog veroorzaakten.
Israel riep zich eenzijdig uit en wist, dat de boel daarmee zou escaleren. Het nam een vooringecalculeerde gok en die pakte goed uit. De bewapening kwam precies op tijd en wist zelfs de blokkade van leveranties te doorbreken.
Er waren al strubbelingen, dus Israel wist precies wat er zou gaan gebeuren.
[..]
Die "muur" (het is 55 muur, de rest is een hek) heeft ervoor gezorgd dat er nauwelijks zelfmoordaanslagen meer zijn.quote:Israel werk 100% mee aan de radicaliserering van de Palestijnen, door er, bijvoorbeeld een 'Berlijnse Muur' te bouwen. Nooit het bulldozeren gezien van Palestijnse dorpen ? Bekijk deze serie eens, waar een Amerikaanse wordt doodgereden door een bulldozer :
16-MAR-03 - (1of 3) - Zionist Killed Rachel Corrie (USA)
Oh, ik was in de verondersetlling dat men claimde dat er een onafgebroken bewoning van joden is geweest. Heb ik dan verkeerd begrepen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Van 1947 tot 1967 was er geen enkele Jood in Hebron.
De joden uit de VSvA? En veel andere buitenlandse hulp?quote:[..]
Het ging over wie dat land economisch heeft opgebouwd. feit is dat israel nu veruit het rijkste en meest ontwikkelde land in de regio is. Arabische arbeiders heb je in elk land daar, Joden alleen in Israel (muv een paar duizend hier en daar). Dus wie heeft die welvaart gebracht?
Mee eens ... maar nu even weer dit :quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:15 schreef Viajero het volgende:
Zonder die wapens was Israel inderdaad waarschijnlijk verslagen. Je doet net of het schandalig is dat Israel zich verdedigde.
Als je dieper op de oorlog ingaat, zie je, dat Egypte ook tegen Trans-Jordanie een 'bezwaar had'. Trans-Jordanie trok op en dat vond Egypte niet leuk. Het escaleerde ook tegen elkaar, omdat ze elkander geen stuk van Palestina gunden.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 20:47 schreef Apollyon het volgende:
Voor Israel is de oorlog van 1948 'de Onafhankelijkheidsoorlog'. De Palestijnen zijn het de Nakba (ramp) gaan noemen. Het waren namelijk vooral de omringende landen, die de oorlog veroorzaakten.
- Ik begrijp dat Israel zich wil beschermen, maar de schoonheidsprijs verdient het niet.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:15 schreef Viajero het volgende:
- Die "muur" (het is 55 muur, de rest is een hek) heeft ervoor gezorgd dat er nauwelijks zelfmoordaanslagen meer zijn.
- Dat bulldozeren van huizen is inderdaad fout.
Niemand die serieus genomen hoeft te worden, inderdaad.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:48 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als je nou eens leert lezen dan zie je dat niemand hier ontkent dat dat land Palestina werd genoemd. Sterker nog, voor de oprichting van de staat Israel noemden de Joden daar zichzelf ook Palestijnen.
QEDquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 08:27 schreef sgeitgeit het volgende:
[..]
Noem eens een Israëli-er die zichzelf opblaast in een Palestijnse bus vol onschuldigen, op een bruiloft of op een volle marktplein om een paar feitjes te noemen.
Hamasturbeer jij maar lekker verder.
Misschien is dat wel zo, maar je gaat aan mijn punt voorbij: ze kunnen er wel, net als jij dat omgekeerd doet, een zogenaamd recht op geweld vandaan toveren.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 12:04 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal dingen die ze waarschijnlijk wel zouden willen, maar daar hebben ze helemaal de capaciteit niet voor.
Ach ja, ik had er joodse of Israelische bij moeten zetten, maar ik dacht dat dat na drie of vier voorbeelden wel duidelijk was.quote:
En eentje maar? OK:
De PLO onder Yasser Arafat in Libanon, eind jaren 70, begin jaren 80.
Dat zal zoeken worden, want ik ken de geschiedenis niet tot in detail.quote:
Nu mag jij met een compromis van Palestijnse kant komen. Israel heeft genoeg compromissen gemaakt, en vrede gesloten met Egypte en Jordanie. De wil tot vrede van Israel is meerdere keren bewezen.
Palestijnen bestaan volgens mij pas sinds 1967. Daarvoor waren het Jordaniërs, Egyptenaren, Syriërs, Iraniërs en zelfs Bosniakken. Voordat het gebied Brits protectoraat werd was het in een moslimveroveringsoorlog ingelijfd door het Ottomaanse rijk en lag het grotste deel van het land er woest en leeg bij,afgezien van de inspanningen van wat joden die het land probeerden te bewerken van het begin van de vorige eeuw. Natuurlijk waren er wel wat steden bewoond maar het land was niet zo welvarend en bewerkt als het nu geworden is.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 21:40 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Niemand die serieus genomen hoeft te worden, inderdaad.
Maar zoalshetnietsis ontkent dat Palestina bestaat en al helemaal dat er Palestijnen zijn.
N E E ! ! !quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:41 schreef Clara het volgende:
Palestijnen bestaan volgens mij pas sinds 1967. Daarvoor waren het Jordaniërs, Egyptenaren, Syriërs, Iraniërs en zelfs Bosniakken. Voordat het gebied Brits protectoraat werd was het in een moslimveroveringsoorlog ingelijfd door het Ottomaanse rijk en lag het grotste deel van het land er woest en leeg bij,afgezien van de inspanningen van wat joden die het land probeerden te bewerken van het begin van de vorige eeuw. Natuurlijk waren er wel wat steden bewoond maar het land was niet zo welvarend en bewerkt als het nu geworden is.
En hier: http://www.vecip.com/default.asp?onderwerp=196quote:Na de verkiezingswinst van terreurgroep Hamas, in 2005 en 2006, wringt Abbas zich in allerlei bochten om tot een compromis te komen. De stopzetting van westerse financiële steun en de hardnekkige weigering van Hamas om Israël en eerdere overeenkomsten te erkennen, leiden in de Palestijnse gebieden tot chaos en onzekerheid.
quote:Lang niet alle Palestijnen keuren de terreuracties goed. In 2002 verschijnt een paginagrote advertentie in de Palestijnse krant Al-Quds, waarin 200 vooraanstaande Palestijnen een dringende oproep doen om de zelfmoordaanslagen te stoppen. Ook president Abbas wijst er herhaaldelijk op dat er niets mee wordt bereikt.
Gnigni: en daar ook:quote:Het merendeel van de aanslagen wordt uitgevoerd door leden van Hamas. Ook de Al Aksa Martelarenbrigade (onderdeel van PLO/Fatah) en de Palestijnse Islamitische Jihad eisen aanslagen op. Begin 2003 verklaart de nieuwe president van de PLO, Abu Mazen, zich faliekant tegen de zelfmoordaanslagen. Die gaan echter gewoon door. Een probleem binnen het Palestijnse zelfbestuur wordt zichtbaar: het formele gezag heeft geen greep op de ‘concurrerende’ organisaties. Die proberen met hun acties de radicale Palestijnen op hun hand te krijgen en ze los te weken van de overheid.
En hier: http://www.vecip.com/default.asp?p=nieuwsquote:Merkwaardig genoeg wordt de eerste zelfmoordactie in de Hebreeuwse Bijbel (Richteren 16; NBV) beschreven. De Israëlitische held Simsom sleurt zo veel mogelijk Filistijnse vijanden mee in zijn dood.
Hier: http://www.israel-palesti(...)STIJNEN_HEBBEN_AL_78quote:Fors minder aanslagen en doden in Israël in 2005.
De in januari 2005 door Palestijnse terreurorganisaties aangekondigde 'rustpauze' heeft heel wat positiefs opgeleverd. Er werden 2.990 aanvallen op Israëlische doelen gedaan, aanzienlijk minder dan in 2004. Er vielen 45 (117)Israëlische doden. Er waren 377 (309) raketaanvallen, 199 (592) bomaanslagen en 1133 tegen 1621 schietincidenten. Bron: Jerusalem Post, Shin Beth). Palestijnse bronnen melden ook een drastische afname in aantallen Palestijnse doden maar geven nog geen exacte aantallen. Des te treuriger is het bericht dat de 'rustpauze' per 1 januari 2006 is opgeheven.
2006, 1 jan Palestijnse terreurorganisaties zeggen rustpauze op.
De Islamic Jihad en de al-Aksa Martelarenbrigades hebben bekendgemaakt dat ze de in januari 2005 aangekondigde wapenstilstand met Israël niet zullen continueren. Een woordvoerder verklaarde op tv (Hezbollah) dat Israël (the Zionist enemy) niet aan de verwachtingen heeft beantwoord. Het heeft onder meer de liquidatiepolitiek ten aanzien van Palestijnse terroristenleiders voortgezet.
Niet heel sterke, en de laatste wordt in het evvervolg stevig genuanceerd, maar dat geldt omgekeerd ook.quote:* De Palestijnen hebben al 78% van hun historische grondgebied opgegeven, en eisen nu nog alleen de overgebleven 22%.
* De PLO erkende Israël al in 1988, maar heeft hier alleen maar meer nederzettingen en repressie voor teruggekregen.
http://www.israel-palestina.info/mythes.html#EEN_LAND_ZONDER_VOLKquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:41 schreef Clara het volgende:
[..]
Palestijnen bestaan volgens mij pas sinds 1967. Daarvoor waren het Jordaniërs, Egyptenaren, Syriërs, Iraniërs en zelfs Bosniakken. Voordat het gebied Brits protectoraat werd was het in een moslimveroveringsoorlog ingelijfd door het Ottomaanse rijk en lag het grotste deel van het land er woest en leeg bij,afgezien van de inspanningen van wat joden die het land probeerden te bewerken van het begin van de vorige eeuw. Natuurlijk waren er wel wat steden bewoond maar het land was niet zo welvarend en bewerkt als het nu geworden is.
http://www.mideastweb.org/palpop.htmquote:Er zijn weinig betrouwbare gegevens over de bevolking in Palestina onder de Ottomanen (tot 1914). De volkstellingen die door de Ottomanen werden uitgevoerd zijn onnauwkeurig, en zowel Arabieren als Joden probeerden onder de tellingen uit te komen om bijvoorbeeld militaire dienstplicht of belastingen te vermijden. De nieuw gearriveerde Joodse migranten aan het einde van de 19e eeuw hadden voor een groot deel de Russische nationaliteit en werden om die reden niet meegeteld, en het is niet altijd duidelijk in hoeverre rondtrekkende Bedoeïen werden meegeteld. De meer redelijke schattingen variëren van 400.000 tot 600.000 Arabieren aan het einde van de 19e eeuw. Alleen Joan Peters (From Time Immemorial) claimt dat er minder dan 100.000 Arabieren in Palestina leefden in die tijd. Dat is om verschillende redenen zeer onwaarschijnlijk: de Ottomaanse censi telden meer dan het dubbele aantal; de Britse censi van 1922 en 1931, waarvan met name die van 1931 als redelijk betrouwbaar wordt beschouwd, tellen respectievelijk 590.000 en 760.000 Arabieren. (Zie voor nadere bespreking van de diverse cijfers: Population of Ottoman and Mandate Palestine.)
Immigratie:
Economische analyses laten zien dat de levensstandaard van de Arabieren in Palestina in de jaren '30 twee keer zo hoog was dan in de omliggende landen, terwijl deze onder de Ottomanen lager was. Dit trok zonder twijfel immigranten aan. De bevolkingstoename in gebieden waar veel Joden woonden was ca.10% hoger dan in andere gebieden. Daarbij moet worden bedacht, dat deze gebieden een hogere urbanisatiegraad kenden wat altijd mensen van meer rurale regio's aantrekt. Het is absurd te stellen dat een meerderheid van de Arabieren was geïmmigreerd, en dit wordt zelfs door de meeste Zionisten dan ook niet beweerd.
en:quote:1. The nature of the data do not permit precise conclusions about the Arab population of Palestine in Ottoman and British times, and the relative contributions of natural increase and immigration, imprecision in the counts and other issues.
2. Palestine was not an empty land when Zionist immigration began. The lowest estimates claim there were about 410,000 Arab Muslims and Christians in Palestine in 1893. A Zionist estimate claimed there were over 600,000 Arabs in Palestine. in the 1890s. At this time, the number of Jewish immigrants to Palestine was still negligible by all accounts. It is unlikely that Palestinian immigration prior to this period was due to Zionist development. Though uncertainty exists concerning the precise numbers of Arabs living in the areas that later became Israel, it is very unlikely that the claims of Joan Peters that there were less than 100,000 Arabs living there are valid.
Maar hier wordt ook zeer terecht gesteld, dat deze onbetrouwbare cijfers natuurlijk amper een rol kunnen spelen in een moreel conflict.quote:3. Zionist settlement between 1880 and 1948 did not displace or dispossess Palestinians. Every indication is that there was net Arab immigration into Palestine in this period, and that the economic situation of Palestinian Arabs improved tremendously under the British Mandate relative to surrounding countries. By 1948, there were approximately 1.35 million Arabs and 650,000 Jews living between the Jordan and the Mediterranean, more Arabs than had ever lived in Palestine before, and more Jews than had lived there since Roman times. Analysis of population by sub-districts shows that Arab population tended to increase the most between 1931 and 1948 in the same areas where there were large proportions of Jews. Therefore, Zionist immigration did not displace Arabs. For a detailed discussion that focuses on this myth, please refer to Zionism and its Impact.
Ach joh, laat je niet opnaaien. Overtuigen kunnen we elkaar toch niet, maar heel soms zit er iemand tussen, die wel ingaat op wat je zegt en daar kun je dan een gesprek mee hebben.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:46 schreef Apollyon het volgende:
[..]
N E E ! ! !
Lees MIJN posten en hou op met die ONZIN !
Ah, en bestaan Joden dan ook pas sinds 1948? Daarvoor waren het Duitsers, Russen, Polen, Egyptenaren, Marokkanen etc..?quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 22:41 schreef Clara het volgende:
[..]
Dat is nog best lastig om daar een redelijke tabel van te maken.quote:The table below summarizes approximate population growth in Mandatory Palestine
Table 3: Approximate population growth in Mandatory Palestine
Year Source......Total..........Moslems.....................Jews............... Christians
............................................(No.)..... (%).............(No.).....(%)...... (No.)... (%)
1922 Census.....752,048....589,177. 78.34...... 83,790. 11.14...... 71,464... 9.50
1931 Census..1,033,314....759,700. 73.52.... 174,606. 16.90...... 88,907... 8.60
1937 Estimate.1,383,320....875,947. 63.32.... 386,084. 27.91.... 109,769... 7.94
1945 Survey2.1,845,560..1,076,780. 58.35... 608,230. 32.96.....145,060... 7.86
19471 Projectio.1,955,260.1,135,269. 58.06... 650,000. 33.24.....153,621... 7.86
1. Figures for Jewish population were estimated to include immigration. 650,000 is the accepted number. Number of others were estimated based on average rates of increase in 1922-1945. The source http://www.palestineremembered.com/Acre/Maps/Story574.html gives the number 608,250 for 1945 as a revised survey figure and this number is generally accepted. However, table A-1 and others list the survey numbers as if they are for 1946 rather than 1945.
2. These widely quoted numbers are apparently likewise based on the official estimates and were not due to a special survey. A copy of the report (abridged) that is on the Web gives only figures for 1944 (not revised for Jewish illegal immigration and of course not revised for Arab illegal immigration, which has never been estimated).
De joden bestaan als volk al wat langer. Onder andere in de romeinse kronieken komen ze al voor, in tegenstelling tot de palestijnen die voor 1967 nergens werden genoemd..quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 23:23 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah, en bestaan Joden dan ook pas sinds 1948? Daarvoor waren het Duitsers, Russen, Polen, Egyptenaren, Marokkanen etc..?
Leg even uit wat je daarmee bedoelt. Waren er in het verleden al joodse burgervaders met een joods paspoort benoemd in een land buiten Israël?quote:Of hadden ze een loyaliteitsconflict en eigenlijk altijd twee keppeltjes op? Waardoor ze al bij voorbaat onbetrouwbaar waren?
Ik kan me best voorstellen dat het een goed gevoel oplevert om bij een club aan te haken die zaken uitstekend in het snotje lijkt te hebben. Dat straalt dan toch een beetje op je af.quote:Grappig: allebei de door mij aangehaalde sites bespreken precies de discussiepatronen hier en de vooringenomen standpunten.
Dom ! Stom wicht !quote:Op zondag 26 oktober 2008 01:13 schreef Clara het volgende:
De joden bestaan als volk al wat langer. Onder andere in de romeinse kronieken komen ze al voor, in tegenstelling tot de palestijnen die voor 1967 nergens werden genoemd..
volgens mij ben jij niet alleen te dom om te poepen, maar snap je ook nog eens niks van iemand die je afzeikt. geestig, maar je bent wel keihard gepwnd.quote:Op zondag 26 oktober 2008 01:31 schreef Apollyon het volgende:Wat een stom wicht is die Clara ... die is nog achterlijker dan de rest hier
Ik probeer holle vaten en ridiculiseerders iets te verhelderen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 01:27 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Dom ! Stom wicht !
De ROMEINEN hebben PALESTINA NAAM gegeven ! Wat praat jij stompzinnig uit je NEK !
Waarom hebben de Romeinen het door hen bezette land een andere naam gegeven? Het zou maar zo een poging geweest kunnen zijn om een opstandig volk en haar geschiedenis uit te wissen. Maar dat historische besef lijkt volkomen aan jou te zijn voorbij gegaan. Geeft niks ook op fora kun je wat bijleren als je oren groter zijn dan je mond..quote:- Hoe noemen we mensen die in Palestina wonen ?
Palestijnen
- Hoe noemden de Romeinen het land waar de Palestijnen wonen ?
Palestina
Vertel mij eens wat historische waarheden anders zijn dan de geschiedenis als opgetekend door de overwinnaars. We kunnen immers nog niet zo lang terug in de tijd gaan controleren of er misschien toch niet wat al te veel persoonlijk in ingekleurd door degene die zijn wedervaren liet beschrijven.quote:Lees EERST GOED ALLE posten en wat er voor WAARHEDEN op het internet staan, voordat je met die ONGELOOFELIJKE ONZIN komt !
Lul niet mee met idiotie; heeft Clara gelijk dan ? Geeft antwoord ! Heeft Clara gelijk ? !quote:Op zondag 26 oktober 2008 01:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
volgens mij ben jij niet alleen te dom om te poepen, maar snap je ook nog eens niks van iemand die je afzeikt. geestig, maar je bent wel keihard gepwnd.
Staat allemaal al hier op het forum; selecteer mijn posten en je leest de werkelijkheid.quote:Op zondag 26 oktober 2008 01:42 schreef Clara het volgende:
Ik ben zeer benieuwd naar de gedetailleerde historische kennis die ik nog te zien krijg. Schreeuwen en schelden om even te laten merken dat je aanwezig bent hoeft daarbij wat mij betreft niet.
ja. ze heeft gelijk. ze zegt niks fouts over het verleden, ze zegt iets vanaf de romeinen. en ja, dan heeft ze gelijk. jij niet, jij bent gewoon een enge jodenhater.quote:Op zondag 26 oktober 2008 01:42 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Lul niet mee met idiotie; heeft Clara gelijk dan ? Geeft antwoord ! Heeft Clara gelijk ? !
Feiten moeten natuurlijk gewoon in beeld komen. Presenteer ze maar.quote:Op zondag 26 oktober 2008 01:54 schreef Apollyon het volgende:
De holocaust ontkennen is 'godverredomme' verboden, maar moedwillig de geschiedenis verkrachten, want dat is het, dat mag zomaar.
Sorry da'k link wor', maar ik moet de feiten maar blijven herhalen.
Jij bent een IDIOOT als je BEWEERT dat Palestijnen NIET bestaan hebben TOT 1967 ! Zoals Clara dat doet; jij bent gewoon een IDIOTE, NITWITTIGE, NIETSWETENDE, RECHTSEXTREMISTISCHE PALLIE-HATER !quote:Op zondag 26 oktober 2008 01:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja. ze heeft gelijk. ze zegt niks fouts over het verleden, ze zegt iets vanaf de romeinen. en ja, dan heeft ze gelijk. jij niet, jij bent gewoon een enge jodenhater.
Doe eens aardig, schenk jezelf wat thee in een lees je eigen reacties nog eens terug. Volgens mij leven we hier in een beschaafd land waarin best wat zelfbeheersing van de inwoners gevraagd kan worden.quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:14 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Jij bent een IDIOOT als je BEWEERT dat Palestijnen NIET bestaan hebben TOT 1967 ! Zoals Clara dat doet; jij bent gewoon een IDIOTE, NITWITTIGE, NIETSWETENDE, RECHTSEXTREMISTISCHE PALLIE-HATER !
quote:Op zondag 26 oktober 2008 01:58 schreef Clara het volgende:
Onder de vluchtelingen zijn er vast wel wat waarvan ouders en grootouders in het gebied van het huidige Israel woonden al woonden die er niet langer dan de joden. Ze zijn daar gekomen toen de europese landen die door het turkse rijk bezet waren heroverd werden door de oostenrijks-hongaarse troepen; de moslims die vluchtten werden door de sultan geherhuisvest in 'palestina' omdat hij het zionistisch project wilde frustreren.
Joh Clara, ik weet niet waar jij je geschiedenis vandaan haalt, maar vast en zeker waar je 's-morgens je WC-papier langs haalt.quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:16 schreef Clara het volgende:
Doe eens aardig, schenk jezelf wat thee in een lees je eigen reacties nog eens terug. Volgens mij leven we hier in een beschaafd land waarin best wat zelfbeheersing van de inwoners gevraagd kan worden.
je kent de geschiedenis niet, of wil het niet kennen omdat je alles vanuit de islamitische koker bekijkt. triest, stigmatiserend en vooral erg eng, heel erg eng.quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:19 schreef Apollyon het volgende:
[..]
... ik moet echt bijna lachen, als het niet zulke TREURIGE ONZIN WAS !
en nog zo een die denkt dat pallywood de waarheid is. al jazeera is ook niet fraai als het gaat om de geschiedenis.quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:21 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Joh Clara, ik weet niet waar jij je geschiedenis vandaan haalt, maar vast en zeker waar je 's-morgens je WC-papier langs haalt.
In dat geval kom je gewoon even met argumenten in plaats van met een overschreeuwende poging tot afservering.. Probeer het eensquote:Op zondag 26 oktober 2008 02:19 schreef Apollyon het volgende:
[..]
... ik moet echt bijna lachen, als het niet zulke TREURIGE ONZIN WAS !
Niet iedereen houdt er soortgelijke gewoonten op na als je er zelf op na houdt. Dat maakt deelname op een forum tot een prachtige ontdekkingsreis waarin cultuurverschillen in beeld kunnen komen..quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:21 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Joh Clara, ik weet niet waar jij je geschiedenis vandaan haalt, maar vast en zeker waar je 's-morgens je WC-papier langs haalt.
"mogen komen". al is het een komplete falsificatie van het verleden en heden. als ze maar joden kunnen haten. en ja, dat mag blijkbaar. waarheid speelt geen rol.quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:27 schreef Clara het volgende:
[..]
Niet iedereen houdt er soortgelijke gewoonten op na als je er zelf op na houdt. Dat maakt deelname op een forum tot een prachtige ontdekkingsreis waarin cultuurverschillen in beeld kunnen komen..
je weet dat de echte palestijnenhaters de moslims zijn? totdat de moslims de joden de schuld konden geven voor hun eigen wantoestanden en met geweld de palestijnen gijzelden voor hun eigen zieke agenda. eng heur.quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:26 schreef Apollyon het volgende:
Okee, stelletje Pallie-haters ...
Is Israel gegeven door de VN aan de Joden ?
je vraagt niks, je denkt wat te kunnen stellen. jammer dat je niet het antwoord krijgt dat je wilt hebben.quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:33 schreef Apollyon het volgende:
Mafketels ... ik vroeg wat !
GEEN antwoord !quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je weet dat de echte palestijenhaters de moslims zijn? totdat de moslims de joden de schuld konden geven voor hun eigen wantoestanden en met geweld gegijzelde palestijnen. eng heur.
Noem me maar Clara omdat ik die naam hier gekozen heb.quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:26 schreef Apollyon het volgende:
Okee, stelletje Pallie-haters ...
Is Israel gegeven door de VN aan de Joden ?
misschien, maar ik denk nee. '47. balfour en de geschiedenis vooraf. je doet net of er geen joden woonden voor die tijd.quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:36 schreef Apollyon het volgende:
[..]
GEEN antwoord !
Is Israel door de VN gegeven aan de Joden ? !
JULLIE ! ! ! Doen net alsof er GEEN PALESTIJNEN WOONDEN ! ! !quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
misschien, maar ik denk nee. '47. balfour en de geschiedenis vooraf. je doet net of er geen joden woonde voor die tijd.
tuurlijk, en jij weet het beter? welke bron heb je daarvoor? de koran?quote:
nou nee hoor. je weet waarschijnlijk ook dat de regeling met de terugkeer van de joden er een afspraak is gemaakt voor het nomadenvolk dat door de moslims werd afgeslacht, de palestijnen?quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:39 schreef Apollyon het volgende:
[..]
JULLIE ! ! ! Doen net alsof er GEEN PALESTIJNEN WOONDEN ! ! !
Jullie lopen in mijn valletje ...
. Raket op Israël afgevuurd vanuit Gaza Lezen !quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tuurlijk, en jij weet het beter? welke bron heb je daarvoor? de koran?
lol. wat een bewonderingswaardige meuk komt er uit jouw haatvingers.quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:40 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Idijohoooottttt ... Raket op Israël afgevuurd vanuit Gaza Lezen ! En de REST ! Stuk rascistisch triefel dat je er bent
Omdat ik het over zwerfarabieren heb om degenen te duiden die voor 1967 geen zelfgekozen nationaliteit hadden?quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:39 schreef Apollyon het volgende:
[..]
JULLIE ! ! ! Doen net alsof er GEEN PALESTIJNEN WOONDEN ! ! !
Jullie lopen in mijn valletje ...
Nee hoor. Het is nooit not done. Feit is alleen dat er in Israel een hele kleine minderheid is dit het huidige afslachten in stand houd. Met steun van de rest van de wereld. Nogmaals: zelfs de huidige en vorige premier van Israel zijn het erover eens dat ze het bezet gebied moeten opgeven... En dat andere dan ook stoute dingen doen praat het gedrag van de zeer kleine groep kolonisten die onevenredig veel macht hebben verder niet goed... Immers, er waren wel meer mensen die een hekel aan Joden hadden voor WO2... Jodenstreek stond al lang in het woordenboek. Dat maakt de holocaust niet goed of minder erg opeensquote:Op zondag 26 oktober 2008 02:45 schreef zoalshetis het volgende:
nogmaals: voor alle moslims, linksen en anti-joden in dit topic. de palestijnen werden het meest uitgemoord, verkracht en opgesloten door moslims die het volkje ook een pariavolk vinden. maar nu het om joden gaat die hen zo humanistisch mogelijk afweren is het ineens not done. hypocriet hoor.
afslachten? doe niet zo dom. zelfverdediging omdat een hele grote groep palestijnen bestaat uit moslims die joden niet dulden.quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:49 schreef santax het volgende:
[..]
Nee hoor. Het is nooit not done. Feit is alleen dat er in Israel een hele kleine minderheid is dit het huidige afslachten in stand houd. Met steun van de rest van de wereld. Nogmaals: zelfs de huidige en vorige premier van Israel zijn het erover eens dat ze het bezet gebied moeten opgeven... En dat andere dan ook stoute dingen doen praat het gedrag van de zeer kleine groep kolonisten die onevenredig veel macht hebben verder niet goed... Immers, er waren wel meer mensen die een hekel aan Joden hadden voor WO2... Jodenstreek stond al lang in het woordenboek. Dat maakt de holocaust niet goed of minder erg opeens
Achja ik ken je 'geniale' reacties op de FP, ik had niet zo snel gezien dat jij het was. Sorry. Verdere discussie met jou lijkt me inderdaad volstrekt overbodigquote:Op zondag 26 oktober 2008 02:49 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
afslachten? doe niet zo dom. zelfverdediging omdat een hele grote groep palestijnen bestaat uit moslims die joden niet dulden.
zo laf ben ik niet. ik heb gewoon gelijk. ga morgen maar weer klagen dat je niks te doen hebt in je jeugdhonk met tafelvoetbaltafel.quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:51 schreef santax het volgende:
[..]
Achja ik ken je 'geniale' reacties op de FP, ik had niet zo snel gezien dat jij het was. Sorry. Verdere discussie met jou lijkt me inderdaad volstrekt overbodig
Ik ben tegen het onderdrukken van mensen dus ik ben een jodenhater, zo is het toch he, zoalshet is
(kom zeg nu maar weer iets dat ik dom ben ofzo of een andere sneer dan heb je het laatste woord gehad. Dat je dan nog steeds helemaal fout zit doet daar verder niets aan af en is niet van belang)
De sneerquote:Op zondag 26 oktober 2008 02:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zo laf ben ik niet. ik heb gewoon gelijk. ga morgen maar weer klagen dat je niks te doen hebt in je jeugdhonk met tafelvoetbaltafel.
Ze zijn gevlucht vanwege 2 redenen: ze wilden niet aktief meewerken aan de onderdrukking van de Palastijnen wat in Israel elke inwoner moet doen: aktieve dienstplicht voor vrouwen en mannen en inderdaad vanwege hun veiligheid. 2 ervan woonden inderdaad in de gebieden waar zo heel afentoe weleens een Palastijn iets terug kon doen. Hoop dat dit je vragen beantwoord. Waar in Israel woon jezelf?quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:09 schreef Clara het volgende:
Het doet wel wat denken aan handenschudincidenten en aan het trouwen binnen de eigen geloofskring door import van trouwlustigen. Sommigen maken daar zelfs een aardig 'handeltje' van. Maar dat is weer een andere discussie.
Zijn jouw drie israëlische vrienden woonachtig in het gebied waar aanslagen platsvinden? Of heb je het over ervaringsdeskundigen op afstand?
Ik eind vorig jaar en het eerste kwartaal dit jaar in Sderot dat heeft mijn waarneming van verschillende beschavingen en samenlevingsverbanden in de regio natuurlijk ingekleurd. Ik vond het bijvoorbeeld bijzonder dat er elke dag palestijnse cadeautjes werden verzonden naar de stad terwijl die mensen amper geld hadden.quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:19 schreef santax het volgende:
[..]
Ze zijn gevlucht vanwege 2 redenen: ze wilden niet aktief meewerken aan de onderdrukking van de Palastijnen wat in Israel elke inwoner moet doen: aktieve dienstplicht voor vrouwen en mannen en inderdaad vanwege hun veiligheid. 2 ervan woonden inderdaad in de gebieden waar zo heel afentoe weleens een Palastijn iets terug kon doen. Hoop dat dit je vragen beantwoord. Waar in Israel woon jezelf?
Begin je weer met je IDIOTE gezwets ... het slaat werkelijk NERGENS op. Je verkracht werkelijkheden en ook al zou je een oud wijf zijn, ik zou met plezier m'n paal in je 'donkere plek' rammen voor zulke onzin. Wat een enorme verkrachting van de geschiedenis.quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:44 schreef Clara het volgende:
Sinds midden jaren zestig bestonden er ineens Palestijnen.
Kom nu eens met argumenten in plaats van de beschaving die jou bij dit postonderwerp enkele pagina's kenmerkt. Dat is toch niet teveel gevraagd?quote:Op zondag 26 oktober 2008 03:03 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Begin je weer met je IDIOTE gezwets ... het slaat werkelijk NERGENS op. Je verkracht werkelijkheden en ook al zou je een oud wijf zijn, ik zou met plezier m'n paal in je 'donkere plek' rammen voor zulke onzin. Wat een enorme verkrachting van de geschiedenis.
Introductie tot een gecensureerd gedeelte van de geschiedenis :quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:53 schreef Clara het volgende:
1967 de zesdaagse oorlog - Israel vecht voor haar leven en wint
Welke argumenten moet ik aanvoeren ? Jij blijft je stompzinnigheden over een Palestijns volk wat pas sinds 1967 bestaat maar herhalen; je bent een idioot [punt].quote:Op zondag 26 oktober 2008 03:07 schreef Clara het volgende:
Kom nu eens met argumenten in plaats van de beschaving die jou bij dit postonderwerp enkele pagina's kenmerkt. Dat is toch niet teveel gevraagd?
Jij blijft maar op de persoon spelen en trollen. Misschien moet je gewoon eens inhoudelijk ingaan op de bijdragen van Clara?quote:Op zondag 26 oktober 2008 03:15 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Welke argumenten moet ik aanvoeren ? Jij blijft je stompzinnigheden over een Palestijns volk wat pas sinds 1967 bestaat maar herhalen; je bent een idioot [punt].
Een verdachtmaking op wikepedia (waaraan ieder kan toevoegen en afdoen) zonder sluitend bewijs van opzet waarbij Israël notabene met compensatie komt. 'Sterk argument' voer je aan.quote:Op zondag 26 oktober 2008 03:11 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Introductie tot een gecensureerd gedeelte van de geschiedenis :
Languages
Français
Bahasa Indonesia
עברית
日本語
Norsk (bokmål)
Türkçe
"The USS Liberty incident was an attack on a neutral U.S. Navy technical research ship, USS Liberty, by Israeli jet fighter planes and motor torpedo boats on June 8, 1967, during the Six-Day War. The combined air and sea attack killed 34 and wounded more than 170 crew members. " http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Liberty_incident Een smerige poging van de Israelies om Amerika bij die oorlog te betrekken. Hopen dat het schip zinkt en de Egyptenaren de schuld krijgen; gelukkig lukte het niet.
Ik wil best voor je herhalen dat er niet eerder van de eigennaam palestijnen gesproken werd voordat de Egyptenaar Yasser Arafat die naam in 1964 welbewust ging gebruiken. Tot de oprichting van de Joodse Staat op 14 mei 1948 werden alle inwoners van dat gebied; Palestijnen genoemd, christelijke Palestijnen, Joodse Palestijnen, moslim Palestijnen, enz. Allen droegen de "P" van Palestijnen in hun paspoort. Nadien werden alle inwoners van de Staat Israël: Israëli’s genoemd. Buiten Israël bleven de inwoners Palestijnen heten. De terreurbeweging PLO heeft de naam ‘Palestijnen’ onterecht naar zich toe getrokken, en vanaf die tijd gesuggereerd, dat ze al duizenden jaren als volk bestaan in dat gebied. Volkstellingen in dat gebied in 1931 verhelderden dat de geboorteplaatsen van de in 1931 aanwezige moslims waren: Albanië, Algerije, Australië, Midden-Amerika, Cyprus, Egypte, Frankrijk, Griekenland, India, Irak, Marokka, Palestina, Iran, Zuid-Amerika, Spanje, Syrië, Transjordanië, Tripoli, Tunis, Turkije, Engeland, Noord-Amerika, Rusland, Jemen, enz. (Bron: From Time Immemorial, Joan Peters, New York, Harper & Row, 1984, p. 227) Het ging dus vooral om import,uitgezonderd de paar moslims, die daar als rondzwervende Bedoeïnen aanwezig waren.quote:Op zondag 26 oktober 2008 03:15 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Welke argumenten moet ik aanvoeren ? Jij blijft je stompzinnigheden over een Palestijns volk wat pas sinds 1967 bestaat maar herhalen; je bent een idioot [punt].
Het percentage joden in de 19e eeuw in Palestina was laag. Volgens een Ottomaanse volkstelling rond de 3 %. Die telling wordt onbetrouwbaar geacht, maar dat kan natuurlijk naar boven en naar beneden werken. Laten we zeggen tussen de 1 en 10 % van de bevolking.quote:Op zondag 26 oktober 2008 01:58 schreef Clara het volgende:
Twijfel en het stellen van vragen is een begin om aan nog meer inzicht te komen. Ik vind het best aardig om eens een alternatieve blik te bieden op het Palestijnse vluchtelingenprobleem.
Onder de vluchtelingen zijn er vast wel wat waarvan ouders en grootouders in het gebied van het huidige Israel woonden al woonden die er niet langer dan de joden. Ze zijn daar gekomen toen de europese landen die door het turkse rijk bezet waren heroverd werden door de oostenrijks-hongaarse troepen; de moslims die vluchtten werden door de sultan geherhuisvest in 'palestina' omdat hij het zionistisch project wilde frustreren.
Het percentage Joden onder de groeiende bevolking steeg in het interbellum van pakweg 10 % tot pakweg 30 %. En dat waren niet de vreedzaamste Joden: volgens een artikel in de Wikipedia is de massamoord van Hebron getriggerd door opdringerige nieuwe Joden. DIE waren het doel van de Arabieren, nadrukkelijk niet de Joden die al heel lang in Hebron woonden. En die laatsten werden met name tegengehouden door de autoriteiten toen ze terugwilden, terwijl de eerste groep gestimuleerd werd.quote:
Toen de joden het land begonnen te ontginnen, het land herstelde en de economie daardoor aantrok kwamen er nog meer arme arabieren naar Israel. Net zoals er nu nog mensen naar West-Europa komen. De joden waren er dus al - samen met moslimse arabieren, christelijke arabieren en druzen. Dat had heel goed zo kunnen blijven, maar arabische autoriteiten hebben na de stichting van de staat Israel de arabische bewoners van het gebied opgeroepen te vertrekken. Zij konden dan de oorlog die zou plaatsvinden om de joden de zee in te drijven ontlopen. De arabische legers beloofden deze gewillige vijfde colonne vluchtelingen dat ze na de overwinning terug zouden mogen komen, en de huizen en landerijen van de joden konden inpikken.
Het enige leger dat tegen de Joden opgewassen was, was het Jordaanse, want dat was door de Britten getraind.quote:Het liep helaas voor hen een beetje anders met de plannen. De verenigde arabische legers leden een verpletterende nederlaag. Sinds die tijd leven de arabische bewoners die zichzelf solidair verklaarden met de arabische invasie van het voormalig 'palestina' in vluchtelingenkampen. De arabische landen hadden deze mensen net zo kunnen opnemen als Israël de joodse vluchtelingen uit de omringende arabische landen opnam maar kennelijk was dat teveel aan broederliefde gevraagd. Nu meent de fors gegroeide vijfde colonne dat ze maar weer kunnen terugkeren op plekken die door andere vluchtelingen zijn ingenomen die meer solidair met Israël waren.
Tja, zo kun je alles wel goed gaan praten, zelfs een grote georganiseerde massamoord van enige tijd geleden....quote:Kennelijk begrijpen deze minder begaafden niet dat elke eigen keuze tot consequenties leidt. Als dus een arabier zelf vertrekt met de bedoeling de bezittingen van de buren in te pikken als de oorlog gewonnen is, en deze helaas voor hem op het verkeerde paard heeft gewed dan heeft hij zelf een probleem. Dan moet hij niet proberen de overwinnaar te verplichten om hem als troost voor zijn verraderlijke deloyaliteit en misrekening weer onderdak te laten verschaffen.
Je verhaal ligt zo dicht bij de waarheid en je woordkeuze is zo subtiel, dat ik het bijna zou geloven.quote:Verschillende pogingen daartoe duiden wat mij betreft op een gemis aan eergevoel. Maar je zou het ook een cultuurverschil kunnen noemen.
Daar heb je gelijk in!!quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:27 schreef Clara het volgende:
[..]
Niet iedereen houdt er soortgelijke gewoonten op na als je er zelf op na houdt. Dat maakt deelname op een forum tot een prachtige ontdekkingsreis waarin cultuurverschillen in beeld kunnen komen..
Wel apart dat je geweld van joden tegen Arabieren interessant vindt en geweld andersom vindt voorkomen uit gebrek aan eergevoel.quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:55 schreef Clara het volgende:
Interessante documentaires hoor, en gewoon mee te beleven.
Daar sluit ik me helemaal bij aanquote:
hoezo? het een is een reactie, het ander de aktie.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wel apart dat je geweld van joden tegen Arabieren interessant vindt en geweld andersom vindt voorkomen uit gebrek aan eergevoel.
Er is een documentaire over gemaakt, waarin ooggetuigen aan het woord komen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 05:53 schreef Clara het volgende:
[..]
Een verdachtmaking op wikepedia (waaraan ieder kan toevoegen en afdoen) zonder sluitend bewijs van opzet waarbij Israël notabene met compensatie komt. 'Sterk argument' voer je aan.
Ik denk ook niet dat iemand het Zionisme kan ontkennenquote:Op zondag 26 oktober 2008 13:13 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het percentage joden in de 19e eeuw in Palestina was laag. Volgens een Ottomaanse volkstelling rond de 3 %. Die telling wordt onbetrouwbaar geacht, maar dat kan natuurlijk naar boven en naar beneden werken. Laten we zeggen tussen de 1 en 10 % van de bevolking.
Als de sultan een zionistisch project wilde frustreren, was er dus een zionistisch project waarop hij reageerde.
[..]
Het was inderdaad een hele schok voor de status quo toen ineens massaal Zionisten naar Palestina kwamen. Nieuwe Europese gewoonten en technieken, en een fanatieke drive om het land te ontwikkelen zorgden voor zowel winnaars als verliezers aan de Arabische kant. Als je een dadelboer bent die altijd rustig zijn normale oogst producuceert en ineens opent naast je een Zionistische dadelplantage die tien keer zoveel produceert voor de helft van de prijs dan is dat inderdaad heel vervelend. Als je een dadelhandelaar bent is het juist weer geweldig, want je koopt goedkoper in en hebt meer mogelijkheid tot uitbreiding.quote:Het percentage Joden onder de groeiende bevolking steeg in het interbellum van pakweg 10 % tot pakweg 30 %. En dat waren niet de vreedzaamste Joden: volgens een artikel in de Wikipedia is de massamoord van Hebron getriggerd door opdringerige nieuwe Joden. DIE waren het doel van de Arabieren, nadrukkelijk niet de Joden die al heel lang in Hebron woonden. En die laatsten werden met name tegengehouden door de autoriteiten toen ze terugwilden, terwijl de eerste groep gestimuleerd werd.
Wat hier het hele grote probleem is, is dat de ene kant vaak zegt: "ze zijn gevlucht" en de andere kant vaak zegt: "ze zijn verdreven".quote:Waar er hier mensen al moord en brand schreeuwen over amper 5 % moslims onder de bevolking, kun je je de reacties onder de bevolking van Palestina misschien ook wel voorstellen?
Vrijwillig vertrokken als in: met een geweer in je rug?[..]
Ik weet hoe zo'n man zich moet voelen. Mijn grootmoeder, die zonder dat ze daar zelf een keuze in had in Nederlandsch Indie werd geboren en opgroeide, heeft na de oorlog haar hele leven heimwee gehad naar Indie. Ik ken ook Pied noirs, mensen die in Algerije geboren waren maar omdat ze van Franse afkomst waren in de jaren 60 uit Algerije verdreven/gevlucht zijn. En Duitsers die uit wat nu Polen is verdreven zijn. Ik ken in de States vrij veel Vietnamezen die in de jaren 70 verdreven of gevlucht zijn.quote:Het enige leger dat tegen de Joden opgewassen was, was het Jordaanse, want dat was door de Britten getraind.
Zoals die Arabische hoogleraar zei, toen ze haar ouderlijke villa in Jeruzalem bezet zag door een Joodse familie, die uit Tunesië verdreven was: "Ja, weggejaagd worden is niet leuk, ik weet het. Maar laten ze daar hun recht gaan halen en niet hier mij onrecht aandoen."
[..]
Zie hierboven.quote:Tja, zo kun je alles wel goed gaan praten, zelfs een grote georganiseerde massamoord van enige tijd geleden....
Maar serieus: vrijwillig vertrekken?? De bezittingen van de buren?? Verraderlijke deloyaliteit??
[..]
Ik zal er eens op rondkijken, bedankt. Het is altijd lastig om onpartijdige info te vinden, maar vaak is er ook veel te leren uit hoe beide kanten naar eenzelfde gebeurtenis kijken.quote:Je verhaal ligt zo dicht bij de waarheid en je woordkeuze is zo subtiel, dat ik het bijna zou geloven.
En ik neem aan dat je van mij hetzelfde zult zeggen![]()
![]()
Overigens op de twee sites die ik vond, is het heel leuk lezen. Een soort achtbaan: bij de ene zin dacht ik: "Goed gezegd!" en bij de volgende: "Wat een onzin!"
Voor mij is dat een aanwijzing dat men serieus probeert neutrale informatie te geven.
Er was ook een documentaire over Ayaan Hirsi Ali gemaakt en uitgezonden. Louter het bestaan van een documentaire zegt niet zoveel.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er is een documentaire over gemaakt, waarin ooggetuigen aan het woord komen.
En hoe kun je doden compenseren?
ik had je minder simpel ingeschat.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er is een documentaire over gemaakt, waarin ooggetuigen aan het woord komen.
En hoe kun je doden compenseren?
Ja, ik weet ook wel dat documentaires gemanipuleerd kunnen worden. Kijk maar naar de zogenaamde landing op de maan: "A small step for a man but a giant step for mankind." Gewoon studiowerk, zoals iedereen weet.quote:Op zondag 26 oktober 2008 15:46 schreef Clara het volgende:
[..]
Er was ook een documentaire over Ayaan Hirsi Ali gemaakt en uitgezonden. Louter het bestaan van een documentaire zegt niet zoveel.
@ Viajero: Prachtige situatieschets hierboven.
Nee, maar het argument van de simultane trek van Joden en Arabieren wordt vaak gebruikt om te suggereren dat de Arabieren op de Joodse successen afkwamen. Ter ondersteuning van het argument, dat het land leeg was. Als het verhaal van de sultan klopt, klopt dat argument niet (helemaal) meer.quote:Op zondag 26 oktober 2008 13:57 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat iemand het Zionisme kan ontkennen![]()
Ik blijf het toch een vreemd idee vinden, dat je er kennelijk van uitgaat, dat je recht hebt op land van een ander.quote:Het paste overigens wel in de tijdgeest, waarin ook in bv de VS, Zuid Afrika, Australie, Siberie en Argentinie relatief lege gebieden bevolkt en ontgonnen werden. Die tijdgeest gecombineerd met de genadeloze pogroms in Oost Europa en de lange geschiedenis van Jodenvervolging en discriminatie in Europa leidde tot een beweging die de oplossing zocht in een relatief leeg gebied waar de Joden een staat konden vestigen en het land konden ontginnen en ontwikkelen. Het oorspronkelijke idee was zelfs dat in Uganda te doen. Maar gezien de religieuze banden van de Joden met Palestina, Joden zeggen al bijna 2000 jaar elke Chanuka "volgend jaar in Jerusalem", en de relatieve tolerantie van de Ottomanen tov Joden werd besloten om de Joodse staat in Palestina te vestigen.
Die laatste zin lijkt me wat kort door de bocht. Mede in het licht van wat je even verderop zegt: chaotische gebeurtenissen.quote:[..]
Het was inderdaad een hele schok voor de status quo toen ineens massaal Zionisten naar Palestina kwamen. Nieuwe Europese gewoonten en technieken, en een fanatieke drive om het land te ontwikkelen zorgden voor zowel winnaars als verliezers aan de Arabische kant. Als je een dadelboer bent die altijd rustig zijn normale oogst producuceert en ineens opent naast je een Zionistische dadelplantage die tien keer zoveel produceert voor de helft van de prijs dan is dat inderdaad heel vervelend. Als je een dadelhandelaar bent is het juist weer geweldig, want je koopt goedkoper in en hebt meer mogelijkheid tot uitbreiding.
Die verliezers, samen met de religieus conservatieven die die socialistische Europeanen ook niet konden uitstaan zijn met het geweld begonnen.
Ik vind geweld sowieso niet de bedoeling.quote:Dat er dus dergelijke redenen achter zitten praat het niet goed. Anders heb ik ook het recht mijn concurrentie of mijn rijkere buren fysiek aan te vallen als ze een immigrantenachtergrond hebben. Het lijkt me toch dat we het erover eens kunnen zijn dat dat niet de bedoeling is.
Ik zie weinig verschil tussen gevlucht en verdreven, eerlijk gezegd. Hoogstens dat het verstandig is te vluchten vlak voor je verdreven wordt.quote:[..]
Wat hier het hele grote probleem is, is dat de ene kant vaak zegt: "ze zijn gevlucht" en de andere kant vaak zegt: "ze zijn verdreven".
ik denk dat we al een hele stap verder zijn als we kunnen accepteren dat beide verhalen waar zijn. Oorlogen zijn chatische gebeurtenissen vol geruchten, incidenten, propaganda etc. De redenen om te vertrekken verschilden van dorp tot dorp, en van familie tot familie. Deir Yassin is gewoon gebeurd, maar oproepen van Arabische legerleiders om tijdelijk te evacueren zodat ze makkelijker de Joden de zee in konden drijven zijn ook gebeurd.
Het was een vrouw, overigens.quote:[..]
Ik weet hoe zo'n man zich moet voelen. Mijn grootmoeder, die zonder dat ze daar zelf een keuze in had in Nederlandsch Indie werd geboren en opgroeide, heeft na de oorlog haar hele leven heimwee gehad naar Indie. Ik ken ook Pied noirs, mensen die in Algerije geboren waren maar omdat ze van Franse afkomst waren in de jaren 60 uit Algerije verdreven/gevlucht zijn. En Duitsers die uit wat nu Polen is verdreven zijn. Ik ken in de States vrij veel Vietnamezen die in de jaren 70 verdreven of gevlucht zijn.
Er zijn veel van dit soort verhalen, maar het verschil is dat al die anderen het grotendeels geaccepteerd hebben, en in gevallen waar dat niet zo is gaat het meestal om compensatie of individuele huizen/grond terug te krijgen. Hoewel al die situaties door oorlog veroorzaakt zijn, is er onder die groepen niemand die met militaire middelen de oude situatie weer willen herstellen.
Sterkte, niet te snel afhaken!quote:[..]
Zie hierboven.
[..]
Ik zal er eens op rondkijken, bedankt. Het is altijd lastig om onpartijdige info te vinden, maar vaak is er ook veel te leren uit hoe beide kanten naar eenzelfde gebeurtenis kijken.
Geen woord over een vestiging van de verdreven moslims in Palestina! Al zegt dat niet alles: er worden maar drie voorbeelden aangehaald.quote:Death and Exile: The Ethnic Cleansing of Ottoman Muslims, 1821-1922
by Justin McCarthy
Princeton, N.J.: Darwin, 1995. 368 pp. $35
Middle East Quarterly
June 1996
Reviewed by Daniel Pipes
McCarthy has unearthed a horrifying and extremely important fact: that in the course of the century between the Greek war of independence and World War I, the Ottoman Empire suffered five and a half million dead and five million refugees. He deems this Europe's largest lost of life and emigration since the Thirty Years' War. Christian suffering in this time and place is well-known; McCarthy shows the other side, that "Muslim communities in an area as large as all of western Europe had been diminished or destroyed." His study minutely reviews the regions and wars, pulling information from foreign and Ottoman sources to produce a compelling account.
Beyond the tragedy involved, this pattern of death and exile has a profound historical importance. To take just three matters that the author raises: It puts into perspective the deportation of Armenians in 1915 and turns this from an act of hatred into one motivated by fear (had the Armenians, with Russian support, rebelled, Ottoman Muslims could have expected to be slaughtered). Also, this legacy explains the modest and circumspect foreign policy pursued by Atatürk; "as a land of recent refugee in-migration and massive mortality," his country was ready not to assert itself but to reform itself. Lastly, the massive immigrations to Anatolia mean that modern Turkey is (like France) a land of migrants; McCarthy estimates that one-fifth of the population descends from nineteenth-century refugees. This helps understand the country's acute sensitivity to current problems in Bosnia and Azerbaijan.
Vet van mij!quote:Ruim 800.000 Joden vluchten of vertrekken onder invloed van Israëlische immigratiecampagnes vanaf 1948 uit Arabische landen, waarvan circa 600.000 naar Israël trekken.
nogmaals, maar dat zal je wel nooit willen weten. de meeste 'palestijnen' zijn niet verjaagd, vermoord of verguist door israel maar door de omringende islamitische buurlanden.quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:19 schreef Kees22 het volgende:
Ik vond:
[..]
Geen woord over Palestina! Al zegt dat niet alles: er worden maar drie voorbeelden aangehaald.
Maar wel een schrikbarend verhaal! 5,5 miljoen vermoord en 5 miljoen weggejaagd. Waar doet me dat aan denken?
Oh ja: de Wikipedia is wat genuanceerder over de initiatieven bij het verjagen van Arabieren en het binnenhalen van Joden dan verschillende gesprekspartners stellen.
quote:Op zondag 26 oktober 2008 21:27 schreef zoalshetis het volgende:
nogmaals, maar dat zal je wel nooit willen weten. de meeste 'palestijnen' zijn niet verjaagd, vermoord of verguist door israel maar door de omringende islamitische buurlanden.
al moet ik zeggen dat je al iets positiever staat tegenover de werkelijke geschiedenis.
Als jij nou eens een lekkere joint rookt, of een lange wandeling gaat maken, of even met de hond spelen of zo. Waarom ben je zo ontzettend kwaad? Doe eens iets rustiger, dan geniet je ook veel meer van het leven.quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:48 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Ziek, word ik van deze discussie ...
Die lui die allemaal pro-Israel zijn, noemen Marokkanen tuigDie moeten terug naar hun eigen land. Ze vergeten daarbij, dat Israel pas sinds 1948 bestaat en dat dat land Palestina heette. Daar woonden Palestijen en ze halen van alles aan, om dat landje-pik goed te praten. Een Clara beweert dat Palestijnen pas bestaan sinds 1967 en Kees22 gaat nog serieus op dat soort lui in ook.
Dan krijg je opmerkingen van die idioten als : "al moet ik zeggen dat je al iets positiever staat tegenover de werkelijke geschiedenis."
'... de werkelijke geschiedenis ...' Van jou ? Laat me niet lachen. Het is gewoon treurig hoe de geschiedenis verkracht wordt. Met figuen als jou en Clara, is gewoon geen land te bezeilen. Als jullie je eens bij de feiten houden en niet zoveel sprookjes lezen als de Bijbel, komt het misschien goed met jullie.
Ach, je pakt daar 'het kwaad bij de wortel'; Ik zou me er niet zo druk om moeten maken.quote:Op maandag 27 oktober 2008 01:07 schreef Viajero het volgende:
Als jij nou eens een lekkere joint rookt, of een lange wandeling gaat maken, of even met de hond spelen of zo. Waarom ben je zo ontzettend kwaad? Doe eens iets rustiger, dan geniet je ook veel meer van het leven.
blerren? en ik ben een mongool. ok.quote:Op maandag 27 oktober 2008 01:44 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Ach, je pakt daar 'het kwaad bij de wortel'; Ik zou me er niet zo druk om moeten maken.
Ik ben helemaal niet pro-Palestijn en zeker niet pro-Islam; ik ben atheist. Wat ik wel voorsta is humanisme en feiten; niet die onzin die Clara en die andere mongool verspreiden.
Jij, Viajero, hebt je pro-Israel opgesteld, maar daar kwam nog iets zinnigs uit terug. Die twee anderen blerren maar wat raak.
Wat wil je anders dan ? Hoe lang moet een mens beschaafd blijven ? Clara erkent de Palestijnen niet en jij lult haar na. We hebben nog zo'n type en dat is JohnDope ... Kwik, Kwek en Kwak ... uit Duckstad.quote:Op maandag 27 oktober 2008 01:55 schreef zoalshetis het volgende:
blerren? en ik ben een mongool. ok.
ik lul clara niet na hoor. ik ben al redelijk lang op fok! heb al lang deze mening en dit is de eerste keer dat ik haar zie.quote:Op maandag 27 oktober 2008 03:01 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Wat wil je anders dan ? Hoe lang moet een mens beschaafd blijven ? Clara erkent de Palestijnen niet en jij lult haar na. We hebben nog zo'n type en dat is JohnDope ... Kwik, Kwek en Kwak ... uit Duckstad.
Ik kom met feitelijkheden; een map van PALESTINA uit 1895 en Clara blijft zeggen : 'Palestijnen bestonden niet tot 1967'. Wat een idioot ben je dan ? !
Die is grappig ... heb je de posten wel eens nagelezen ? Weet je, hoe ik met heb geirrireetrd aan jullie idiotie over de feitelijkheden rond mensen ? Wat jullie beweren, kwakken jullie zomaar neer, zonder de menselijke aspecten daarachter te bekijken. "Wat ?! Gaf Israel het recht ?!" Zichzelf op 14 mei 1948 uit te roepen ? W A T !?quote:Op maandag 27 oktober 2008 03:06 schreef zoalshetis het volgende:
niet zo paranoia please. misschien moet je maar gaan slapen of zo.
"Arguing on the in-ter-net is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."!!!!quote:Op maandag 27 oktober 2008 03:13 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Die is grappig ... heb je de posten wel eens nagelezen ? Weet je, hoe ik met heb geirrireetrd aan jullie idiotie over de feitelijkheden rond mensen ? Wat jullie beweren, kwakken jullie zomaar neer, zonder de menselijke aspecten daarachter te bekijken. "Wat ?! Gaf Israel het recht ?!" Zichzelf op 14 mei 1948 uit te roepen ? W A T !?
Beschaafd blijven kan natuurlijk pas na vertoonde beschaving. Afgaand op dit topic zou ik me daar in jouw geval niet druk om maken.quote:Op maandag 27 oktober 2008 03:01 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Wat wil je anders dan ? Hoe lang moet een mens beschaafd blijven ?
Ik schrijf dat er voor 1964 niet een volk was dat zich de eigennaam palestijnen had gekozen en kom daarvoor met argumenten ter onderbouwing. Het enige dat jij doet is misbaar maken en schelden. Het lijkt erop dat je weinig anders te bieden hebt..quote:Clara erkent de Palestijnen niet en jij lult haar na. We hebben nog zo'n type en dat is JohnDope ... Kwik, Kwek en Kwak ... uit Duckstad.
Dat het gebied sinds Hadrianus Palestina genoemd is om de door hem verjaagde joden nog eens extra te sarren door het land te vernoemen naar hun oude vijanden met griekse wortels zegt nog steeds helemaal niets over jouw aaname.quote:Ik kom met feitelijkheden; een map van PALESTINA uit 1895 en Clara blijft zeggen : 'Palestijnen bestonden niet tot 1967'. Wat een idioot ben je dan ? !
Je komt op mij vooral overspannen over. Laat ik het maar houden op een in beeld gekomen cultuurverschil. En nu aan het werk om eens met een voorraadje feiten te komen die jouw mening onderbouwen in plaats van maar te blijven jammeren en schelden hè? Dan ontstaat er tenminste een discussie met wat kansen op vergroting van historisch inzicht en kijk op interpretatieverschillen. Europa heeft aan zo'n instelling een behoorlijke wetenschappelijke ontwikkeling te danken gehad toen ze eenmaal voorbij het verketteringsstadium waren geraakt. Zo'n meer ontwikkelde vorm van informatie-uitwisseling kun jij je ook eigen maken. Mogelijkt lukt het je dan ook om een wat uitgebreider referentiekader dan de familie Duck aan te wenden om je tyeringen mee in te kleden.quote:Op maandag 27 oktober 2008 01:44 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Ach, je pakt daar 'het kwaad bij de wortel'; Ik zou me er niet zo druk om moeten maken.
Ik ben helemaal niet pro-Palestijn en zeker niet pro-Islam; ik ben atheist. Wat ik wel voorsta is humanisme en feiten; niet die onzin die Clara en die andere mongool verspreiden.
Jij, Viajero, hebt je pro-Israel opgesteld, maar daar kwam nog iets zinnigs uit terug. Die twee anderen blerren maar wat raak.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 04:08 schreef Clara het volgende:
Dat het gebied sinds Hadrianus Palestina genoemd is om de door hem verjaagde joden nog eens extra te sarren door het land te vernoemen naar hun oude vijanden met griekse wortels zegt nog steeds helemaal niets over jouw aaname.
Ik zal daarom iets meer tekst produceren. Misschien steekt onze Verderver er ook nog meer van op dan enkele peuken.quote:Op maandag 27 oktober 2008 04:32 schreef zoalshetis het volgende:
palestina was het oude judea. leuke woordspeling. zegt ongeveer net zoveel als lays was het oude smiths.
en laten we nu voor eens en altijd beamen dat we elkaar niet kennen of napraten. sterker nog, volgens mij ben jij het ook niet eens met mijn manier van verwoorden. leest pallywood dit nog denk je?quote:Op maandag 27 oktober 2008 04:40 schreef Clara het volgende:
[..]
Ik zal daarom iets meer tekst produceren. Misschien steekt onze Verderver er ook nog meer van op dan enkele peuken.
je weet nog waar dit topic over ging? er was weer een raket naar israel afgevuurd.quote:Op maandag 27 oktober 2008 04:44 schreef Apollyon het volgende:
Hahaha ... wat een ziek stel zijn jullie ... collega's in een een of ander Amerikaans pro-Israelitisch zionistisch forum-spam programma, of zo ?
quote:Op maandag 27 oktober 2008 03:49 schreef IHVK het volgende:
[..]
"Arguing on the in-ter-net is like running in the Special Olympics... Even if you win, you're still retarded."!!!!
Overigens nog wat nadere opmerkingen over dit stuk:quote:Op zondag 26 oktober 2008 07:27 schreef Clara het volgende:
[..]
Ik wil best voor je herhalen dat er niet eerder van de eigennaam palestijnen gesproken werd voordat de Egyptenaar Yasser Arafat die naam in 1964 welbewust ging gebruiken. Tot de oprichting van de Joodse Staat op 14 mei 1948 werden alle inwoners van dat gebied; Palestijnen genoemd, christelijke Palestijnen, Joodse Palestijnen, moslim Palestijnen, enz. Allen droegen de "P" van Palestijnen in hun paspoort. Nadien werden alle inwoners van de Staat Israël: Israëli’s genoemd. Buiten Israël bleven de inwoners Palestijnen heten. De terreurbeweging PLO heeft de naam ‘Palestijnen’ onterecht naar zich toe getrokken, en vanaf die tijd gesuggereerd, dat ze al duizenden jaren als volk bestaan in dat gebied. Volkstellingen in dat gebied in 1931 verhelderden dat de geboorteplaatsen van de in 1931 aanwezige moslims waren: Albanië, Algerije, Australië, Midden-Amerika, Cyprus, Egypte, Frankrijk, Griekenland, India, Irak, Marokka, Palestina, Iran, Zuid-Amerika, Spanje, Syrië, Transjordanië, Tripoli, Tunis, Turkije, Engeland, Noord-Amerika, Rusland, Jemen, enz. (Bron: From Time Immemorial, Joan Peters, New York, Harper & Row, 1984, p. 227) Het ging dus vooral om import,uitgezonderd de paar moslims, die daar als rondzwervende Bedoeïnen aanwezig waren.
Er zijn nog steeds behoorlijk wat Denen die Sleeswijk-Holstein terug willen van Duitsland. Onder andere omdat ze het vals spel vinden dat Duitsland de vestiging van Duitsers daar gestimuleerd heeft toen het daartoe in de gelegenheid was. Mede daarom is het vestigen van de eigen bewoners in een bezet gebied, door de VN verboden.quote:Op zondag 26 oktober 2008 02:58 schreef Clara het volgende:
Er is anders nog een behoorlijk aanvankelijk duits gebied gebied pools. Gevolgen van de oorlog. Maar onze oosterburen maken minder misbaar dan de onderling ruziënde palestijnen. De oosterburen zijn gewoon hun eigen economie gaan opbouwen door aan het werk te gaan en uitstekende betrekkingen met hun buren aan te knopen.
Je wilt toch niet zeggen dat de moslims patent hebben op religieus gelegitimeerde haat.quote:De oogst van Israëlische werklust leidde soms tot afgunst. Sommigen kwamen daardoor zelfs zover om de eigen kinderen religieus gelegitimeerd van haat te voorzien.
Ik heb niet de indruk dat de Palestijnen zich in de eerste plaats zorgen maken over hun universiteiten.quote:Israël ligt in het hart van het islamitische 'wereldrijk'. Vergelijkbaar met de situatie van West-Berlijn destijds. En als de enige 'parlementaire democratie' in de regio valt dat natuurlijk op. Israël besteedt $ 110 per persoon per jaar aan wetenschappelijk onderzoek. In de Arabische wereld komt het neer op $ 2. De staat Israël heeft zes universiteiten die het op wereldschaal niet slecht doen. De Hebreeuwse Universiteit in Jeruzalem, het technologisch instituut Technion Israel, de Universiteit van Tel Aviv, het Weizmann Wetenschappelijk Instituut, de Bar Ilan Universiteit en de Ben Goerion Universiteit. De Arabische Liga heeft niet één universiteit in de top 400. Ik kan me dus voorstellen dat er in de regio frustratie bestaat over het zichtbare presteren van Israël.
Ijzersterk argument voor wat dan ook, zelfs moord: goed, je gaat een paar jaar de bak in, maar er is geen keus dan de nieuwe situatie accepteren.quote:Op maandag 27 oktober 2008 07:46 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het verbaast me niets dat dit soort dingen nog steeds gebeuren. Israel zou eigenlijk alle "gazanen" moeten verdrijven naar Egypte. De internationale gemeenschap zal er schande van spreken, maar na enkele jaren rust hebben ze geen keus anders dan de nieuwe situatie accepteren.
Alsof het een optie is om de staat Israel over te geven. Alsof dat beschaving zou zijn. Wat beschaafd zou zijn, zou het accepteren dat er een staat is die Israel heet, en ook bestaansrecht heeft, alleen al vanwege de vele Israeliers die er nu wonen. maar het gaat eigenlijk niet eens om de staat. Het gaat om het geloof. Jodendom en Islam is als vuur en water. Al geef je ze een plek op een totaal onbewoond stuk land, dezelfde dag nog zal een islamist aanspraak maken op dat gebied.quote:Op maandag 27 oktober 2008 21:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ijzersterk argument voor wat dan ook, zelfs moord: goed, je gaat een paar jaar de bak in, maar er is geen keus dan de nieuwe situatie accepteren.
Pretendeert Israel niet het enige beschaafde land te zijn een een zee van ongecultiveerde primitieve Arabieren?
Of heette toen een groot deel van de Balkan Albanie? In Latijns Amerika werden en worden Syrische en Libanese immigranten en hun nakomelingen Turcos (Turken) genoemd, omdat het ten tijde van de massa emigratie het Turkse rijk was. Shakira is bijvoorbeeld half Turcaquote:Op maandag 27 oktober 2008 20:48 schreef Kees22 het volgende:
@Appolyon:
Je bewering van Clara het bestaan van Palestijnen voor 1964 ontkent, snijdt geen hout:
[..]
2) de lijst van herkomstlanden ondersteunt niet het verhaal van de sultan, want alleen Albanië, Griekenland en Turkije worden genoemd.
Helaas niet nee, dan zou het veel beter met ze gaan.quote:Op maandag 27 oktober 2008 21:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Ik heb niet de indruk dat de Palestijnen zich in de eerste plaats zorgen maken over hun universiteiten.
Alsof het alternatief voor dat achterlijke voorstel een even achterlijk voorstel is!quote:Op maandag 27 oktober 2008 21:42 schreef Bensel het volgende:
[..]
Alsof het een optie is om de staat Israel over te geven. Alsof dat beschaving zou zijn. Wat beschaafd zou zijn, zou het accepteren dat er een staat is die Israel heet, en ook bestaansrecht heeft, alleen al vanwege de vele Israeliers die er nu wonen. maar het gaat eigenlijk niet eens om de staat. Het gaat om het geloof. Jodendom en Islam is als vuur en water. Al geef je ze een plek op een totaal onbewoond stuk land, dezelfde dag nog zal een islamist aanspraak maken op dat gebied.
Piramide van Maslow? Ooit van gehoord?quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:03 schreef Viajero het volgende:
[..]
Helaas niet nee, dan zou het veel beter met ze gaan.
Kijk, die vrouw gaat geen bommen meer leggen of raketten afschieten, maar de gewonden verzorgen. Dat helpt tenminste!quote:'Waaraan merk je dat het helpt?’ Jaouad Majiti (21), derdejaarsstudent bedrijfswetenschappen aan de VU, moet even nadenken. Hij heeft net een hele middag spelletjes gespeeld met kinderen uit Amsterdam-Slotervaart. Binnenkort gaat hij daar ook wonen. Uiteindelijk zegt hij: ‘Ik ben het bewijs dat het werkt. Ik ben opgegroeid in net zo’n achterstandswijk, maar dan in Den Bosch. Ik ging altijd naar het buurthuis. Dat heeft mijn horizon verbreed en nu studeer ik aan de Vrije Universiteit.’ Majiti is een van de studenten die meedoen aan het project VoorUit.
Het idee is simpel: studenten krijgen gratis een woning in een achterstandswijk en als tegenprestatie verrichten ze tien uur per week vrijwilligerswerk voor de buurt. Ze helpen kinderen met huiswerk, organiseren activiteiten voor hen en geven computerles aan buurtbewoners. Zo komen duurzame netwerken tot stand tussen weerbare en kwetsbare stadsbewoners.
Betrokkenheid
In het studiejaar 2007-2008 hebben de eerste zestien studenten van de VU hun intrek genomen in de Amsterdamse wijken Slotervaart en Osdorp. Dit jaar is daar Geuzenveld bijgekomen. Inmiddels doen dertig studenten mee. De betrokkenheid van de studenten is groot. Van de zestien die er vorig jaar aan zijn begonnen, is er maar één tussentijds afgehaakt.
Liora Eldar, de drijvende kracht achter het project, vertelt dat het idee afkomstig is uit Israël. Aan de Ben Gurion-universiteit in Beër Sjeva doen maar liefst honderdveertig studenten mee – en dat al vijfentwintig jaar. De studenten helpen vooral kinderen uit de Bedoeïenengemeenschap. De allereerste vrouw uit deze voormalige nomadengemeenschap die erin is geslaagd arts te worden, was zo’n kind dat door deze studenten onder hun hoede werd genomen.
En:quote:Voor de zoveelste keer zijn de bomen van Abdel Hamid vernield, zegt hij, terwijl hij opnieuw via een hobbelweggetje naar de boomgaard rijdt. „Al generaties plukt mijn familie hier olijven. Mijn vader deed het, mijn grootvader.” Maar sinds 1980 is het keer op keer raak. Kolonisten van de radicaal-nationalistische nederzetting Kedumim hebben het op zijn boomgaard voorzien. In 1980 werd een hek vernield dat naar de boomgaard leidt. Sindsdien worden er geregeld aanvallen op de boomgaard uitgevoerd.
Maar ook:quote:Olijfboomgaarden behoren vaak al eeuwen aan dezelfde families toe. De bomen kunnen makkelijk ouder dan honderd jaar worden. Maar los van de symbolische betekenis zijn de boomgaarden ook een belangrijke stimulans voor de economie van de Westelijke Jordaanoever, die aan het infuus van de internationale gemeenschap ligt. Volgens de Verenigde Naties kan een goede oogst honderd miljoen dollar aan de Palestijnse economie bijdragen.
Als ik je goed begrepen heb, Viajero, ben je het met dit soort praktijken ook niet eens.quote:Wat de Palestijnse boeren zeggen, is onzin, zegt Raphaella Segal, locoburgemeester van Kedumim en een van de kolonisten die zich in 1975 in de heuvels naast Kfar Kadum vestigden. „Wat denk je: dat we een belang hebben bij het slopen van andermans bezit? We hebben tientallen jaren vredig naast onze buren geleefd. We hebben hun nooit kwaad gedaan, terwijl hun akkers vaak op onze grond liggen.”
Segal heeft de gesloopte bomen ook gezien, zegt ze. „Er zit een agenda achter, van de Palestijnen zelf of van activisten. Ze willen ons in een kwaad daglicht stellen en ons weg krijgen. Maar laat ze eerst met bewijzen komen.” Dat het terrein maar één dag toegankelijk is voor Palestijnen, zegt Segal niets. „Ze kunnen toch ’s nachts de bomen omzagen? Het leger staat echt niet 24 uur per dag paraat.”
Is het legitiem om met geld dat je van de internationale gemeenschap ontvangen hebt wapens te kopen in plaats van te besteden aan de economische opbouw, waarvoor het bedoeld is?quote:Op donderdag 30 oktober 2008 01:25 schreef Apollyon het volgende:
@Clara ... de indianen in Zuid-Amerika hebben ook geen universiteit en zelfs geen eigen land of volksvertegenwoordiging, zoals de Papoea's. Is het derhalve legitiem hun woud te slopen en die mensen naar de verdrukking te helpen ? "Uncontacted" Tribes Fled Peru Logging
Ik gaf recent een link, en zelfs een citaat, voor mensen die te lui zijn of geen zin hebben om de link aan te klikken. Van het NRC, toch algemeen als een serieuze kwaliteitskrant beschouwd en nou niet bij voorbaat links of anti-Israel.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 09:21 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Is het legitiem om met geld dat je van de internationale gemeenschap ontvangen hebt wapens te kopen in plaats van te besteden aan de economische opbouw, waarvoor het bedoeld is?
En kom ajb niet met de haven van Gaza aan: die was meer bedoeld om makkelijker nog meer wapens aan te slepen dan de economische potentie helemaal uit te melken.
Maar ja, de strijd is belangrijker dan een beter leven.
Blijkbaar liever onderdrukt door Jordanië en Egypte dan autonoom onder Israël ... met een kans op werkelijke zelfstandigheid.
De geschiedenis van Jeruzalem (feiten door rollen en voorwerpen) Jeruzalem (vroeger1800 v chr) Ursalim genoemd. Was oorspronkelijk Egypte (waar de goden van de zon etc werden aanbeden) Deze werden rond het jaar Hyksosvolk veroverd. En zo ging dat door met andere veroveringen.quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:48 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Ziek, word ik van deze discussie ...
-edit- Nutteloos
Ze vergeten daarbij, dat Israel pas sinds 1948 bestaat
Over het algemeen liep het ook wel redelijk, zij het niet altijd precies on topic. Maar wat wil je ook met dit onderwerp.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 01:41 schreef paddy het volgende:
[..]
De geschiedenis van Jeruzalem (feiten door rollen en voorwerpen) Jeruzalem (vroeger1800 v chr) Ursalim genoemd. Was oorspronkelijk Egypte (waar de goden van de zon etc werden aanbeden) Deze werden rond het jaar Hyksosvolk veroverd. En zo ging dat door met andere veroveringen.
Uiteindelijk kwam het gezag van Israël in handen van de Joden. Omschreven 1000 tot en met 586 V Chr.
Daarna enz enz . Is al vaker benoemd.
Dacht in het begin trouwens dathet topic redelijk normaal verliep, maar mooi niet dus. Bezem komt morgen wel. Trusten
Dat soort dingen ben ik het inderdaad niet mee eens, het is olie op het vuur gooien.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 00:06 schreef Kees22 het volgende:
Hier http://www.nrc.nl/buitenl(...)lestijnse_olijfbomen
een verhaal over de volstrekt nodeloze vernielingen aan olijfbomen van Palestijnen. Oh nee: onze Arabische medemens.
O.a.:
[..]
En:
[..]
Maar ook:
[..]
Als ik je goed begrepen heb, Viajero, ben je het met dit soort praktijken ook niet eens.
Maar misschien zijn ze wel een reden of oorzaak, waarom de Palestijnen geen universiteiten hebben.
Waarbij de aantekening moet worden gemaakt dat olijfgaarden in die regio ideale verstopplaatsen zijn voor sluipschutters.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar wat is het gevaar van een olijvenboer? Dat hij door genetische manipulatie van een 100 jaar oude olijvenboom een boom voor microbommen maakt? Kruising tussen de dynamietplant en een olijf? Dat de olijfboom zo krachtdadig zijn pitten afschiet, dat de nabijgelegen illegale nederzetting bedreigd wordt?
Hoezo autonoom onder Israel?
Heb jij gvd wel enig idee wat een olijvenboomgaard voor een boer betekent?
-edit- ingekort tot een verzoek om een normale toon tegen me aan te slaan en niet te doen alsof ik een volslagen idioot ben.-quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 00:20 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik gaf recent een link, en zelfs een citaat, voor mensen die te lui zijn of geen zin hebben om de link aan te klikken. Van het NRC, toch algemeen als een serieuze kwaliteitskrant beschouwd en nou niet bij voorbaat links of anti-Israel.
Daarin staat, dat de olijventeelt voor Palestina per jaar honder miljoen kan opleveren. Maar dat Joodse kolonisten nogal eens boomgaarden vernielen. En dan ook nog eens de schuld op Palestijnen proberen af te schuiven.
Viajero vroeg zich af, waarom de Palestijnen geen universiteiten hadden. Jij begint over de platgebulldozerde (door Nederland gefinancierde!) haven van Gaza.
Van havens kun je nog zeggen, dat ze smokkel bevorderen. (Ik leerde hier laatst iets nieuws: smokkel van Tsjechische wapens naar Israel.) Van faculteiten chemie kun je nog zeggen, dat ze het maken van bommen faciliteren. Van de familie van zelfmoordenaars kun je nog zeggen, dat ze waarschijnlijk erfelijk belast zijn of straf verdienen. Allemaal onzin, maar je kunt het zeggen en niemand kan het met 100 % zekerheid ontkrachten.
Maar wat is het gevaar van een olijvenboer? Dat hij door genetische manipulatie van een 100 jaar oude olijvenboom een boom voor microbommen maakt? Kruising tussen de dynamietplant en een olijf? Dat de olijfboom zo krachtdadig zijn pitten afschiet, dat de nabijgelegen illegale nederzetting bedreigd wordt?
Hoezo autonoom onder Israel?
Heb jij gvd wel enig idee wat een olijvenboomgaard voor een boer betekent?
Waarbij ook nog aangetekend dient te worden dat de Tora het verbied om bomen die vruchten dragen, te vernietigen ... en omdat we allemaal ervan overtuigd zijn dat die kolonisten religieuze fanatici zijn, zullen ze zich wel aan zo'n verbod houden, want een verbod van de HEERE gaat toch nog een beetje boven het genot van Arabiertje pesten.quote:Op zondag 2 november 2008 11:40 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarbij de aantekening moet worden gemaakt dat olijfgaarden in die regio ideale verstopplaatsen zijn voor sluipschutters.
Als ze daar voor gebruikt waren, had de burgemeester daar ongetwijfeld een opmerking over gemaakt!quote:Op zondag 2 november 2008 11:40 schreef Viajero het volgende:
[..]
Waarbij de aantekening moet worden gemaakt dat olijfgaarden in die regio ideale verstopplaatsen zijn voor sluipschutters.
Ik denk niet dat je een idioot bent: ik beschouw je als een van de weinigen met wie ik over dit onderwerp van gedachten kan wisselen. Al blijft het een heel wankele discussie, die snel ontspoort.quote:Op zondag 2 november 2008 16:11 schreef SilkTie het volgende:
[..]
-edit- ingekort tot een verzoek om een normale toon tegen me aan te slaan en niet te doen alsof ik een volslagen idioot ben.-
Nee, merkwaardig genoeg niet. En ook niet als het gaat over Keniase veeboeren.quote:Ik weet precies wat het betekent als iemand zijn inkomstenbron aangetast ziet, ook in de agrarische sector. Ik mag dan wel in de stad zijn opgegroeid, maar ook mijn wortels liggen gedeeltelijk op het platteland.
Zelfs als dat niet zo was geweest, lijkt het me toch vrij duidelijk dat iemand zijn inkomstenbron (even een open deur intrappen ...) belangrijk is voor zijn levensonderhoud. Of het nou een landbouwer zijn boomgaard is, een investeerder zijn effectenportefeuille, een schipper zijn vaartuig of wat dan ook.
Ben je net zo verontwaardigd wanneer voor de zoveelste keer een boer zijn veestapel gestolen wordt? Ook wanneer het een Joods-Israelische boer is (binnen de bebouw ... groene lijn d.w.z. de grens van voor '67!) die door naburige bedouinenstammen getreiterd wordt? En nee, hij heeft niet hun grond ingepikt ...
Pardon? De invoerrechten worden door Israel naar believen achtergehouden, de regering wordt door Israel als onwaardige gesprekspartner beschouwd, het vrije verkeer wordt ernstig belemmerd. Een vorm van uitermate beperkt en naar andermans willekeur beperkt bestuur is geen autonomie, lijkt me.quote:Wanneer een bevolkingsgroep zijn eigen belastingen int, een eigen politiemacht heeft, een eigen parlement en regering, dan is dat m.i. een vorm van autonomie. Dat is geen waardeoordeel of het iets goeds of slechts is, of die mate van autonomie goed of slecht is, gewoon een vaststelling van het feit dat ze een vorm van eigenbestuur hebben.
Tja, dat zal er ook van afhangen hoe lang je tenen zijn. Verhalen over vernielen van olijfboomgaarden door joden zijn algemeen en niet het voorrecht van het NRC. Vorig jaar de Volkskrant, dit jaar het NRC. Beide toch kranten die op zijn minst proberen dicht bij de waarheid te komen. Wat je van met name de Telegrof niet kunt zeggen.quote:En ik kan de NRC niet van filosemitisme beschuldigen ... iedere overeenkomst tussen hun berichtgeving en de waarheid berust op louter toeval ... (ietwat overtrokken natuurlijk, en ik wil ook niet de krant van antisemitisme beschuldigen, maar om nou te zeggen dat die pro-Israel is, of zelfs neutraal tegenover Israel staat ... nee).
De bomen werden niet vernietigd, ze werden gemutileerd.quote:Op zondag 2 november 2008 16:14 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Waarbij ook nog aangetekend dient te worden dat de Tora het verbied om bomen die vruchten dragen, te vernietigen ... en omdat we allemaal ervan overtuigd zijn dat die kolonisten religieuze fanatici zijn, zullen ze zich wel aan zo'n verbod houden, want een verbod van de HEERE gaat toch nog een beetje boven het genot van Arabiertje pesten.
quote:Op zondag 2 november 2008 16:11 schreef SilkTie het volgende:
En ik kan de NRC niet van filosemitisme beschuldigen ... iedere overeenkomst tussen hun berichtgeving en de waarheid berust op louter toeval ... (ietwat overtrokken natuurlijk, en ik wil ook niet de krant van antisemitisme beschuldigen, maar om nou te zeggen dat die pro-Israel is, of zelfs neutraal tegenover Israel staat ... nee).
Tjongejonge, hier worden van dik hout toch wel heel zware planken gezaagd! Een soort omgekeerde Fitna: een kwaadaardig samenraapsel van platitudes en uit hun verband gerukte (beeld)citaten. En allemaal heel zielig voor de Joden en erg dapper van hen om dan toch stand te houden.quote:Op maandag 3 november 2008 00:14 schreef Clara het volgende:
De ne promo is natuurlijk de andere waard opdat iedereen een beetje blik op het bos houdt.
Hier zie je bijvoorbeeld hoe mensen zèlf aan het werk zijn om hun land geirrigeerd te krijgen in plaats dat zij klagend hun hand ophouden;
- Tel Aviv 1915
- Het IDF vanaf 1930
- Israel onder Brits gezag
en dan de meest aardige:
- Wat in het Midden-Oosten gebeurde
Lees eens goed deze belichting van een deel van het handvest van Hamas door, bekijk het.
Het is heel beschaafd veiligheid te garanderen voor je eigen bevolking.quote:Op maandag 27 oktober 2008 21:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ijzersterk argument voor wat dan ook, zelfs moord: goed, je gaat een paar jaar de bak in, maar er is geen keus dan de nieuwe situatie accepteren.
Pretendeert Israel niet het enige beschaafde land te zijn een een zee van ongecultiveerde primitieve Arabieren?
Mja, maar wat heeft dat dan weer te maken met diebommen op Israël? Ik denk dat het allemaal met elkaar te maken heeft.quote:Op maandag 3 november 2008 10:49 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tjongejonge, hier worden van dik hout toch wel heel zware planken gezaagd! Een soort omgekeerde Fitna: een kwaadaardig samenraapsel van platitudes en uit hun verband gerukte (beeld)citaten. En allemaal heel zielig voor de Joden en erg dapper van hen om dan toch stand te houden.
Maar wat heeft dat te maken met de volstrekt zinloze vernieling van olijfbomen?
quote:Strijders op de Gazastrook hebben dinsdag een raket op Israël afgevuurd en schonden daarmee een vier maanden durend staakt-het-vuren. Israël reageerde door de bevoorradingspunten van Gaza af te sluiten. Wie er verantwoordelijk was voor de beschieting is niet bekend
Gaat nergens over. Gelukkig heeft men het wel steeds over Jeruzalem, een naam gegeven door de joodse inwoners. De arabieren zijn er nooit in geslaagd om dit naam te veranderen.quote:Op maandag 3 november 2008 10:49 schreef Kees22 het volgende:
Tjongejonge, hier worden van dik hout toch wel heel zware planken gezaagd! Een soort omgekeerde Fitna: een kwaadaardig samenraapsel van platitudes en uit hun verband gerukte (beeld)citaten. En allemaal heel zielig voor de Joden en erg dapper van hen om dan toch stand te houden.
Maar wat heeft dat te maken met de volstrekt zinloze vernieling van olijfbomen?
Ach lieverd in WO2 had men de oorlogswinter en toch vond men de middelen om de Duitsers het leven zuur te maken. Is maar goed ook anders blijf je onderdrukt en zul je nooit in een betere situatie geraken. Soms moet je vechten. Zoals de Palastijnen dat nu ook moeten doen voor hun zelfbehoud en toekomst. Als we het aan Israel overlaten is dadelijk alles waar ook maar iets kan groeien van hun.quote:Op maandag 3 november 2008 12:56 schreef Clara het volgende:
Ik vind het toch altijd weer merkwaardig dat mensen nauwelijks geld hebben voor voedsel en gezondheidszorg en dit dus gefinancierd krijgen maar dat er toch financiële ruimte gevonden kan worden voor het afschieten van raketten. Wonderbaarlijk.. Het zal wel iets met priotiteitsstelling van doen hebben.
In WOII maakten de nazi's het het leven zuur van de gewone Duitser en de joden, helaas is het later Hitler gelukt om aan de macht te komen. Toen waren het de Nationaal Socialisten, nu zijn het de Internationaal Socialisten die vechten tegen de joden onder het mom van pro-palestijns zijn.quote:Op maandag 3 november 2008 12:59 schreef santax het volgende:Ach lieverd in WO2 had men de oorlogswinter en toch vond men de middelen om de Duitsers het leven zuur te maken. Is maar goed ook anders blijf je onderdrukt en zul je nooit in een betere situatie geraken. Soms moet je vechten. Zoals de Palastijnen dat nu ook moeten doen voor hun zelfbehoud en toekomst. Als we het aan Israel overlaten is dadelijk alles waar ook maar iets kan groeien van hun.
Ik ken dat specifieke stuk van van Bommel niet en ik ga het ook niet lezen om de simpele redenen dat ik aan de eerste 2 pagina's hier heb meegedaan. Daar staat mijn volledige mening. Daar staan ook de feiten over Israelische premies die zelf spreken over bezet gebied en die zelf zeggen dat zolang ze die gebieden niet aan hun rechtmatige eigenaar teruggeven er altijd oorlog zal blijven. Dat zijn toch niet de eerste de beste die dezelfde mening als mij zijn toegedaan. Daarop werd ik uiteraard meteen voor jodenhater uitgemaaktquote:Op maandag 3 november 2008 13:08 schreef schoelje het volgende:
[..]
In WOII maakten de nazi's het het leven zuur van de gewone Duitser en de joden, helaas is het later Hitler gelukt om aan de macht te komen. Toen waren het de Nationaal Socialisten, nu zijn het de Internationaal Socialisten die vechten tegen de joden onder het mom van pro-palestijns zijn.
Als je me niet geloofd kijk dan naar Congo, geen socialistische hond maakt zich druk om de nieuwe catestrofe die zich daar nu afspeelt. Harry den Bommel schrijft op zijn log over een lightrailverbinding in Jeruzalem als schending van de rechten van de mens. Als het niet om te huilen was dan zou je erom moeten lachen.
Offtopic: http://www.nd.nl/artikele(...)onden-met-oude-tekst![]()
Zolang er idioten bestaan die iedere keer weer aan komen met totaal onnodige nazi-vergelijkingen komen we er inderdaad niet.quote:Op maandag 3 november 2008 13:40 schreef santax het volgende:
En nu trek ik mij weer terug uit dit topic dat nergens op uit gaat komen
Daar moet ik natuurlijk op reagerenquote:Op maandag 3 november 2008 13:55 schreef schoelje het volgende:
[..]
Zolang er idioten bestaan die iedere keer weer aan komen met totaal onnodige nazi-vergelijkingen komen we er inderdaad niet.
Heej wie deden dat eerder?quote:n juni wierp de Israëlische regering een nooit eerder vertoonde blokkade op in de Gazastrook, waardoor alle 1,5 miljoen inwoners in feite werden opgesloten en een collectieve straf kregen opgelegd
Als Israel het maar niet gedaan heeft hequote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marokkaanse_barri%C3%A8requote:Op maandag 3 november 2008 14:10 schreef santax het volgende:
[..]
Als Israel het maar niet gedaan heeft he
Lees dat jaarboek nou maar eens. Hier vind je het volledige, de vorige link was de samenvatting.
Het zijn gewoon keiharde cijfers en feiten. Voel je vrij ze proberen te weerleggen, maar dat kan niet. Daar zie je de feiten... Dat is toch gewoon heel heel slecht wat Israel aan het doen is? Of zijn ze bij Amnesty ook allemaal Jodenhaters die alleen maar Israel in een kwaad daglicht willen stellen
Prachtig. Het een praat het ander goedquote:Op maandag 3 november 2008 14:11 schreef schoelje het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marokkaanse_barri%C3%A8re
De internationale aandacht voor de toestand rondom de barrière is minimaal. Eenmaal per jaar is er een kleine demonstratie waaraan vooral Italiaanse activisten voor de mensenrechten meedoen. tsja, iedereen heeft het natuurlijk te druk met Israel natuurlijk.
In lijsten van landen waarin de mensenrechten geschonden worden en waar geen of weinig vrijheid van godsdienst is staat Israel meestal ergens in de middenmoot. De andere landen in het Midden Oosten komen er slechter vanaf, veel slechter. maar daar hoor je zielige hypocrieten zoals jij niet overquote:Op maandag 3 november 2008 14:14 schreef santax het volgende:
Edit: en dat jaarverslag van Amnesty heb je in deze korte tijd echt niet kunnen lezen hoor.
Kop in zand. In het jaarverslag staan overigens ook hoeveel arabieren er wonen. Je hoeft het alleen maar te lezen. Maar neen, je wil het gewoon niet weten, laat staan toegeven. Dit topic gaat over Israel, met wat andere doen hebben we hier in dit topic geen klote te makenquote:Op maandag 3 november 2008 14:20 schreef schoelje het volgende:
[..]
In lijsten van landen waarin de mensenrechten geschonden worden en waar geen of weinig vrijheid van godsdienst is staat Israel meestal ergens in de middenmoot. De andere landen in het Midden Oosten komen er slechter vanaf, veel slechter. maar daar hoor je zielige hypocrieten zoals jij niet over
In dat licht bekeken maak ik me niet zo druk om Israel. Er wonen 1 miljoen arabieren naar redelijke tevredenheid als ik het goed heb. In de Gazastrook fokt men bij het leven, men heeft het hoogste aantal kinderen per baarmoeder van de hele wereld. Vergelijkbaar met de bible belt in Nederland, dus er is genoeg te eten
Het rapport van Amnesty heb ik twee jaar geleden wel eens gelezen en ik ben redelijk op de hoogte van de feiten. Vandaar dat ik vrij snel kan komen met beschuldigingen aan het adres van de omringende islamitische landen. Opvallende dat je trouwens over Joden begint, ik dacht dat het ging over Israel, een democratisch land waarin ook de islamitische arabieren een stem hebben. Maar figuren zoals jij ken ik ook, je gaat niet in op de genoemde beschuldiging dat je selectieve kritiek hebt op Israel. En dat ik mensen met die selectieve kritiek idioten noem is niet zo netjes, maar er zijn wel meer dingen niet netjes.quote:Op maandag 3 november 2008 14:25 schreef santax het volgende:
[..]
Kop in zand. In het jaarverslag staan overigens ook hoeveel arabieren er wonen. Je hoeft het alleen maar te lezen. Maar neen, je wil het gewoon niet weten, laat staan toegeven. Dit topic gaat over Israel, met wat andere doen hebben we hier in dit topic geen klote te maken
Maargoed ik ben al lang bekend met je reacties. Als je je niet in de feiten en cijfers wilt verdiepen wat voor nut heeft zo een discussie met je dan? Ik kan net zo goed een Jehova getuige van zijn geloof af proberen te praten. Heeft geen nut. Ik verdoe m'n tijd met je. En dat is jammer, want Amnesty doet veel moeite en onderzoek in die jaarlijsten steken. En als je gaat kijken bij marokko zie je daar ook genoeg staan. Maar in jouw rare wereld mogen de Joden blijkbaar alles, zolang er nog maar tenminste 1 ander land is dat ook mensenrechten schend. Ik vind dat vreemd. Gelukkig vinden verweg de meeste andere mensen dat ook vreemd.
En natuurlijk gaan we schelden dan. Bij onmacht: schelden. Bij geen argumenten: schelden. Prima. Je komt heel slim over zo![]()
Dit is het rapport van 2007 lummel. Het rapport over 2008 vind je in januari. Het rapport dat jij hebt gelezen ging dus al over 2005. Als je het uberhaubt gelezen hebt. En als je zo goed op de hoogte bent van de feiten, waarom veroordeel je Israel dan niet? Met Marokko had je er geen moeite mee... Hypocriet?quote:Op maandag 3 november 2008 14:39 schreef schoelje het volgende:
[..]
Het rapport van Amnesty heb ik twee jaar geleden wel eens gelezen en ik ben redelijk op de hoogte van de feiten. Vandaar dat ik vrij snel kan komen met beschuldigingen aan het adres van de omringende islamitische landen. Opvallende dat je trouwens over Joden begint, ik dacht dat het ging over Israel, een democratisch land waarin ook de islamitische arabieren een stem hebben. Maar figuren zoals jij ken ik ook, je gaat niet in op de genoemde beschuldiging dat je selectieve kritiek hebt op Israel. En dat ik mensen met die selectieve kritiek idioten noem is niet zo netjes, maar er zijn wel meer dingen niet netjes.
Heej ik vind die muur ook niet kunnen, maar Israel is al 50 jaar aan het kutten daar om het maar even plat te zeggen. Ze hebben onlangs nog een land naar de klote gegooid onder het mom 'zelfverdediging'. Alles bij elkaar opgeteld weet ik nog niet zo als ik de keuze had om 1 van de 2 zaken op te lossen welke ik koos. Dat het meer aandacht in de media heeft ben ik volledig met je eens. Maar ik begrijp niet dat mensen Israel nog kunnen verdedigen. Als je tegen schending van mensenrechten door Marokko bent, ben je toch ook tegen schending van mensenrechten door Israel. Lijkt mij tenminste het meest logische. Omgekeerd overigens ook. Daarom ben ik dan ook lid van Amnesty.quote:Op maandag 3 november 2008 14:47 schreef CeeJee het volgende:
Objectief gesproken is de Marokkanse bezetting van de Westelijke Sahara veel verwerpelijker dan de Israelische bezetting van de Westelijke Jordaanoever. De tweede is het gevolg van een aanval vanuit dat gebied in 1967 terwijl Marokko een simpele graai naar de natuurlijke rijkdom heeft gedaan na een geheime deal met de voormalige koloniale overheerser, over de rug van de lokale bevolking.
Het verschil in aandacht tussen de twee zaken geeft aan dat er aan alle kritiek op Israel andere zaken ten grondslag liggen dan alleen maar een oprechte wens voor een rechtvaardige oplossing.
Dat kwam omdat niet iedereen in de Randstad leefde waar de honger het ergst was. Bovendien kwamen er geen miljoenen vanuit het buitenland ten behoeve van samenlevingsopbouw binnen terwijl vanuit Duitsland de ziekenzorg geregeld werd.quote:Op maandag 3 november 2008 12:59 schreef santax het volgende:
[..]
Ach lieverd in WO2 had men de oorlogswinter en toch vond men de middelen om de Duitsers het leven zuur te maken.
Als de joden een soortgelijk ideaal er op na houden als democratisch gelegitimeerde Hamas dan waren er algeen Palestijnen meer geweest n het land hè? Gelukkig voor de Palestijnen valt er bij de joden iets meer beschaving te spotten en dus plaatsten zij eenvoudig een hek om het zooitje ongeregeld van waaruit welbewust aanslagen op de eigen burgers plaatsvonden.quote:Is maar goed ook anders blijf je onderdrukt en zul je nooit in een betere situatie geraken. Soms moet je vechten. Zoals de Palastijnen dat nu ook moeten doen voor hun zelfbehoud en toekomst.
Je gaat nu beweren dat er geen sprake is van joods medelijden gecombineerd met Amerikaanse druk dat er nog entiteiten als Gaza en de Westbank bestaan?quote:Als we het aan Israel overlaten is dadelijk alles waar ook maar iets kan groeien van hun.
Ook jou verwijs ik even door naar het eerder gelinkte verslag van Amnesty. Kun je die punten ook nog even ontkrachten? U bent ermee bekend dat Israel in 2007 nog steeds doorging met het bouwen van illegale nederzettingen? Zich dus nog steeds land toeeigenen dat niet aan hun toe behoord?quote:Op maandag 3 november 2008 14:53 schreef Clara het volgende:
[..]
Dat kwam omdat niet iedereen in de Randstad leefde waar de honger het ergst was. Bovendien kwamen er geen miljoenen vanuit het buitenland ten behoeve van samenlevingsopbouw binnen.
[..]
Als de joden een soortgelijk ideaal er op na houden als democratisch gelegiimeerde Hamas dan waren er algeen Palestijnen meer geweest n het land hè? Gelukkig voor de Palestijnen valt er bij de joden iets meer beschaving te spotten en dus plaatsten zij eenvoudig een hek om het zooitje ongeregeld van waaruit welbewust aanslagen op de eigen burgers plaatsvonden.
[..]
Je gaat nu beweren dat er geen sprake is van joods medelijden gecombineerd met Amerikaanse druk dat er nog entiteiten als Gaza en de Westbank bestaan?
Ik hoor er van werkelijk van op dat de joden de arabieren niets zouden gunnen. Heb je je al eens op de hoogte gesteld van de persoonlijke welvaart van de arabische inwoners van Israël en van de situatie van de arabieren er omheen? Enig idee wat nu die verschillen maakt?
CDA stelt strafmaat ter discussiequote:Op maandag 3 november 2008 15:07 schreef SilkTie het volgende:
Santax, als je net zo heftig zou reageren in een topic over Marokko als in dit topic, zou het geloofwaardig zijn. En dat geldt voor al die 'pacifisten'.
Waarom bestaat er zoiets als TIPH (Temporary International Presence in Hebron) maar niet een pacifistische tegenhanger in Darfur? Waarom is er nooit zo'n organisatie in Irak geweest toen de Koerden daar door Saddam werden vergast?
Als een ander voorbeeld wordt aangehaald, is het steevast: "Ja, dat is ook wel erg, maar kijk nou eens wat er in Israel gebeurt!"
Hoor ik je over het racisme in het Amerikaanse rechtsysteem waardoor het percentage zwarten in de gevangenissen onevenredig hoog is, zelfs als je het afzet tegen het percentage strafwaardige feiten? Nee, want kijk toch eens wat Israel doet!
Ik heb het al zo vaak gezegd: Israel kan en moet dingen verbeteren. Maar om alleen maar iedere keer de beschuldigende vinger naar Israel te wijzen en als je op iets anders gewezen wordt dit te bagetalliseren omdat wat er in Israel gebeurt het toppunt is, is gewoonweg hypocriet.
Zoek: hamasquote:Op maandag 3 november 2008 14:59 schreef santax het volgende:
Maargoed ik wist dat dit ging gebeuren. Ik ben me aan het ergeren. Daar pas ik verder voor.
Ik laat u achter met nogmaals het jaarverslag:
http://www.amnesty.nl/landen_jaarboek/33514
Ik ben benieuwd hoe jullie al die zaken die daarin staan gaan goedpraten.
Werkelijk te triest. Het zijn landenverslagen.quote:Op maandag 3 november 2008 15:14 schreef CeeJee het volgende:
[..]
Zoek: hamas
Er zijn geen pagina's gevonden voor deze zoekopdracht.
Bedoelde u misschien: human?
Zeker die zijn er ook:quote:Op maandag 3 november 2008 15:19 schreef Clara het volgende:
Maar zijn er Amnestieverslagen over bijvoobeeld mensenrechtenschendingen onder Yasser Arafat te vinden? Of moet ik zelf maar even gaan aanvullen?
Ik zocht op de hele site.quote:Op maandag 3 november 2008 15:16 schreef santax het volgende:
[..]
Werkelijk te triest. Het zijn landenverslagen.
Dan moet je in de oudere jaarboeken gaan snuffelen. Ik weet hun archief ook niet zo snel te vinden daar voor mij alleen de huidige mensenrechtenschendingen interessant zijn. Die wil ik stoppen, dat is mijn persoonlijke motivatie. Ongeacht wie ze doet. Ik weet trouwens niet of je al op 'lees jaarverslag' hebt gedrukt onder in die link. Dan kom je bij het volledige verslag, wellicht dat je daar ook vorige jaren kunt inzien. Amnesty discrimineert niet hoor. Maar als ze niet online staan uit die tijd kun je ze altijd even mailen.quote:Op maandag 3 november 2008 15:21 schreef Clara het volgende:
Ik doel meer op cijfers vanuit Libanon waar Yasser behoorlijk huishield en cijfers vanuit Jordanië waar Yasser en zijn bend ook niet bepaald vrienden maakten.
In de link die ik Clara net gaf staat Hamas ook genoemd hoor. Je moet gewoon beter zoeken. Die zoekfunctie voor hun hele site zal dan niet in de jaarverslagen duiken.quote:
Dat komt dan waarschijnlijk omdat je het verslag over Israel nog niet gelezen hebtquote:Op maandag 3 november 2008 15:28 schreef Clara het volgende:
Ik wil je wel de complimenten doen voor het overzicht dat ik hier aantrof over 2007. Dat die Palestijnen niet verontwaardigder zijn over palestijns gedrag dan over joods gedrag, gezien de opgesomde feiten, begrijp ik overigens niet.
quote:Op zondag 2 november 2008 23:41 schreef Kees22 het volgende:
Ik denk niet dat je een idioot bent: ik beschouw je als een van de weinigen met wie ik over dit onderwerp van gedachten kan wisselen. Al blijft het een heel wankele discussie, die snel ontspoort.
Ik was wel heel pissig en verontwaardigd over de beschreven actie. En had zelf het argument van de vernieling van de haven al voorzien. En even nam de woede de macht over. Net het echte leven, niet?
De invoerrechten worden doorgegeven na aftrek van de verschuldigde rekeningen aan de nutsbedrijven, zoals water, gas en electra, etc.quote:Pardon? De invoerrechten worden door Israel naar believen achtergehouden, de regering wordt door Israel als onwaardige gesprekspartner beschouwd, het vrije verkeer wordt ernstig belemmerd. Een vorm van uitermate beperkt en naar andermans willekeur beperkt bestuur is geen autonomie, lijkt me.
Mijn tenen zijn niet zo lang en tevens goed beschermd door stalen neuzenquote:Tja, dat zal er ook van afhangen hoe lang je tenen zijn. Verhalen over vernielen van olijfboomgaarden door joden zijn algemeen en niet het voorrecht van het NRC. Vorig jaar de Volkskrant, dit jaar het NRC. Beide toch kranten die op zijn minst proberen dicht bij de waarheid te komen. Wat je van met name de Telegrof niet kunt zeggen.
Zelf kom ik ook uit een (kerkelijk) amnesty-nest. Vanwege een enkele jaren geleden door Amnesty veranderd standpunt m.b.t. abortus is dat verleden tijd. Wat niet wil zeggen dat Amnesty geen goede organisatie is, men wordt alleen 'overgenomen' door de extreem-linkse amsterdamse grachtengordelkliek en is geen organisatie meer voor de 'gewone mens' wat men tot voor kort nog wel was.quote:Op maandag 3 november 2008 15:29 schreef santax het volgende: Daarom ben ik ook echt lid van Amnesty.
Je denkt dat amnesty een Nederlandse organisatie is?quote:Op maandag 3 november 2008 15:42 schreef schoelje het volgende:
[..]
Zelf kom ik ook uit een (kerkelijk) amnesty-nest. Vanwege een enkele jaren geleden door Amnesty veranderd standpunt m.b.t. abortus is dat verleden tijd. Wat niet wil zeggen dat Amnesty geen goede organisatie is, men wordt alleen 'overgenomen' door de extreem-linkse amsterdamse grachtengordelkliek en is geen organisatie meer voor de 'gewone mens' wat men tot voor kort nog wel was.
Knap hoor, een postje op de FP. Dat zal de wereld verbeteren.quote:Op maandag 3 november 2008 15:14 schreef santax het volgende:
[..]
CDA stelt strafmaat ter discussie
(edit: fout in mijn link, nu doet ie het)
quote:Op maandag 3 november 2008 15:37 schreef santax het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij ook nog iets om op terug te komen niet?
Nee, ik praat nu even in het algemeen over Amnesty. De weg die ze zijn ingeslagen is zeker niet de weg die de oprichter van die organisatie voor ogen had. Maar Amnesty doet veel goede dingen, laat geen misverstand bestaan over hoe ik over die organisatie denk, alleen heeft er in de loop der jaren een verschuiving in prioriteit plaatsgevonden waar ik me niet in kan vinden. Dit is wel een leuke foto: http://upload.wikimedia.o(...)ty_in_action1990.jpgquote:Op maandag 3 november 2008 15:46 schreef santax het volgende:
Je denkt dat amnesty een Nederlandse organisatie is?
Overigens had ik dat wel verwacht van jou, zo een antwoord. "heej ze schrijven feiten over israel, dan is het toch gewoon geen organisatie meer voor de gewone man". Als Amnesty iets wel is, dan is het wel een organisatie voor de gewone man. Ik begrijp van mezelf niet dat ik hier serieus op reageer eigenlijk. Goed dat jij tegen abortus bent is prima. Dat mag. Maar om daarom Amnesty af te doen als een linkse organisatie gaat alle perken te buiten. Dat slaat werkelijk nergens op.
Jij stelde dat ik me over dat soort zaken niet druk maakte.quote:Op maandag 3 november 2008 15:48 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Knap hoor, een postje op de FP. Dat zal de wereld verbeteren.
Nee, even serieus. Als er nou evenredig veel aandacht voor de andere problematiek in de wereld zou zijn, kan ik het aanvaarden. Het is een van de vele misstanden in de wereld, niet de enige. Maar de onevenredige aandacht maakt het alsof het de enige misstand, of in ieder geval de ergste, in de hele wereld is.
Lees het rapport dan verdomme toch, daar staat je antwoord in.quote:Op maandag 3 november 2008 15:51 schreef CeeJee het volgende:
Hoeveel van die 370 Palestijnse slachtoffers waren betrokken bij gevechten ? Zonder die info (bij de Israelische slachtoffers wordt dat onderscheid wel gemaakt) zegt het niks over wie er agressor en slachtoffer is.
Ah ok, dat doet me goed te horen. Persoonlijk vind ik niet dat ze een slechte weg in zijn gegaan, maar dat is weer een topic van zichzelf waard. Maargoed als je principieel tegen zaken als abortus bent kan ik het me goed voorstellen. Daar wil ik verder ook geen waardeoordeel over uitspreken.quote:Op maandag 3 november 2008 15:55 schreef schoelje het volgende:
[..]
Nee, ik praat nu even in het algemeen over Amnesty. De weg die ze zijn ingeslagen is zeker niet de weg die de oprichter van die organisatie voor ogen had. Maar Amnesty doet veel goede dingen, laat geen misverstand bestaan over hoe ik over die organisatie denk, alleen heeft er in de loop der jaren een verschuiving in prioriteit plaatsgevonden waar ik me niet in kan vinden. Dit is wel een leuke foto: http://upload.wikimedia.o(...)ty_in_action1990.jpg
Nee ik ben er nooit zelf geweest. Ik neem aan dat je aan de goede kant van de muur leeft en werkt?quote:Op maandag 3 november 2008 16:06 schreef SilkTie het volgende:
BTW, Santax, ik heb deze vraag al eens aan Kees22 gesteld.
Ben je wel eens hier geweest? Heb je jezelf op de hoogte gesteld van de situatie in plaats van alleen maar te lezen en te zien wat anderen al voor jou gefilterd hebben? Informatie doorgeven is al informatie kleuren.
Zo niet, kom dan eens. Zolang je in het verkeer oplet, is het hier behoorlijk veilig.
Ik meen het serieus. Kom hierheen en stel jezelf op de hoogte. Als ik tijd heb, wil ik die ook best besteden om je een aantal dingen te laten zien. En dat met de Nederlandse nuchterheid.
Ik ben wel reliigeus, maar geen fanatiekeling. Ik sta kritisch tegenover de religieuze instellingen, de regering en de gemeenschap (behalve tegen mijn baas, want ik moet ook nog ergens mijn hypotheek van kunnen betalen). Maar ik weet ook dat hier mijn thuis is. Hier voel ik mij op mijn gemak, hier kan ik mijzelf zijn. Ik hou van het land, maar loop niet als een kip zonder kop met volledig vertrouwen achter de (mis)leiders aan.
Ik kan je ook met Palestijnen in contact brengen die je hun kant willen laten zien.
Maar stel je dan wel open om niet direct mijn argumenten af te wijzen omdat ik bevooroordeeld zou zijn. Ben bereid naar me te luisteren en ben niet bang om het met me op een of twee punten eens te zijn als je je erin kan vinden (meedere punten mag ook, ik zal ze niet tellen). Ben bereid om je standpunten enigszins aan te passen; je hoeft niet pro-Israel te worden, denk wat je wilt, maar ben niet bang om in te zien dat er nuances zijn die je niet uit de Amnesty rapporten kon opmaken.
Als je tot dit alles niet bereid bent, kan je me dan alsjeblieft uitleggen wat jou het recht geeft om vanuit je luie stoel mij te veroordelen?
Het ging me niet om jou persoonlijk, meer je hele groep 'geloofsgenoten'.quote:Op maandag 3 november 2008 15:55 schreef santax het volgende:
[..]
Jij stelde dat ik me over dat soort zaken niet druk maakte.
Wat dus complete onzin is en jij haalde dat voorbeeld zelf expliciet aan. Voor al je andere voorbeelden raad ik je aan mijn postgeschiedenis door te spitten. Ik ga dat niet voor je doen.
Het verschil zit hem in de focus. Er wordt wel aandacht aan besteed, maar een zelfmoordaanslag in Jakarta waarbij 80 mensen gedood worden is een splinter op pagina 3 terwijl een omgehakte Palestijnse olijfboom breeduit op de voorpagina staat.quote:Israel hoor je inderdaad vaak van. Maar ook over de de wat zuidelijkere landen hoor je heel veel hoor. Ook in de media, congo anyone, somalie? Elke keer dat er iemand opgehangen word in een moslimland? Ik zie het echt gewoon terug in de media. Israel lijkt waarschijnlijk vaker in de media te komen, misschien doen ze dat ook wel. En dat is maar goed ook. Ze zouden het met al dit soort problematiek moeten doen, binnen elk land ter wereld. Dat er nog genoeg onrecht niet de media haalt ben ik volledig met je eens. Maar dat is geen rede om hier dan ook maar geen aandacht aan te besteden.
Dan wil ik jou ook wijzen op mijn postgeschiedenis, en ik heb evenmin zin in om die voor jou helemaal te gaan doorspitten.quote:En het neemt nog steeds niet weg dat Israel zich schuldig maakt aan grove mensenrechtenschendingen. En dat zou ik nu ook eens zo graag van jullie horen. Maar tot nu toe draaien jullie echt om de hete brij heen.
Wat is een illegale nederzetting? Is iedere nederzetting buiten de Groene Lijn illegaal? En wat nu als die grond in de jaren '30 door Joden gekocht was, in 1948 door Jordanie bezet en in 1967 weer heroverd was? Wie is de rechtmatige eigenaar van die grond?quote:Op maandag 3 november 2008 16:20 schreef santax het volgende:
Overigens veroordeel ik je niet. Jij veroordeelde mij door te roepen dat ik me alleen over Israel druk maak.
Verder zou ik je wel veroordelen als je in een illegale nederzetting woonde. Want dan draag je aktief bij aan de schending van de mensenrechten. Datzelfde zou ik doen als je aan de muur werkt. Maar als je die dingen niet doet. Dan veroordeel ik je niet zo snel hoor
Voor mij is elk mens een mens hoor. Ik heb al eerder aangegeven veel meer bliksembrieven voor mensen die in andere landen dan israel vastzaten te hebben geschreven. Maar dit topic gaat nog steeds over Israel daarom praat ik hier in dit topic over.... Israel.quote:Op maandag 3 november 2008 16:22 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Het ging me niet om jou persoonlijk, meer je hele groep 'geloofsgenoten'.
[..]
Het verschil zit hem in de focus. Er wordt wel aandacht aan besteed, maar een zelfmoordaanslag in Jakarta waarbij 80 mensen gedood worden is een splinter op pagina 3 terwijl een omgehakte Palestijnse olijfboom breeduit op de voorpagina staat.
De mate van verontwaardiging is verschillend en jij hebt mij nog niet uitgelegd waarom deze verontwaardiging bij Israel hoger moet zijn dan bij een ander. Als jij zo rechtvaardig bent, moet je ook maar met een maat meten. En dan moet een gewonde Palestijn niet erger zijn dan een gewonde Soedanees of een gewonde Amsterdammer of wie dan ook.
Dat evenwicht mis ik (en een aantal hier met mij, zo te lezen).
[..]
Dan wil ik jou ook wijzen op mijn postgeschiedenis, en ik heb evenmin zin in om die voor jou helemaal te gaan doorspitten.
De betekenis die men in 1895 verbond aan dat begrip en de betekenis die men er in 2008 aan verbindt komt niet overeen. En dat is eigenlijk alles wat daarover gezegd moet worden.quote:Op maandag 27 oktober 2008 03:01 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Wat wil je anders dan ? Hoe lang moet een mens beschaafd blijven ? Clara erkent de Palestijnen niet en jij lult haar na. We hebben nog zo'n type en dat is JohnDope ... Kwik, Kwek en Kwak ... uit Duckstad.
Ik kom met feitelijkheden; een map van PALESTINA uit 1895 en Clara blijft zeggen : 'Palestijnen bestonden niet tot 1967'. Wat een idioot ben je dan ? !
Je zou nog iets kunnen verhelderen, ald dat tenminste bij de andersgelovige Verderver binnenkomt.quote:Op maandag 3 november 2008 17:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
De betekenis die men in 1895 verbond aan dat begrip en de betekenis die men er in 2008 aan verbindt komt niet overeen. En dat is eigenlijk alles wat daarover gezegd moet worden.
Je doelt op z'n anachronismen of z'n ontstellende gebrek aan kennis?quote:Op maandag 3 november 2008 17:25 schreef Clara het volgende:
[..]
Je zou nog iets kunnen verhelderen, ald dat tenminste bij de andersgelovige Verderver binnenkomt.
quote:Op maandag 3 november 2008 17:03 schreef Diederik_Duck het volgende:
De betekenis die men in 1895 verbond aan dat begrip en de betekenis die men er in 2008 aan verbindt komt niet overeen. En dat is eigenlijk alles wat daarover gezegd moet worden.
Ben je echt zo dom of doe je alleen maar alsof?quote:Op maandag 3 november 2008 18:18 schreef Apollyon het volgende:
[..]
Tuurlijk, blijf het maar herhalen ... maar ik ga je toch niet 'geloven'.Palestina heette dat land voor 15 mei 1948 en de Joden hebben het Israel genoemd. Dat jij allemaal onzin spuit om de Palestijnen te ontkennen is slechts een bewijs van je onbegrip tegenover de verdrukking van de oorspronkelijke bewoners; de Palestijnen.
Palestina-pioniers ( < Klik)
'In de kale Wieringermeerpolder lag voor de oorlog het Joodse Werkdorp. Honderden vluchtelingen leerden daar een ambachtelijk vak en moesten dan ons land weer uit, naar Palestina bijvoorbeeld.
Maar niet iedereen voelde daarvoor. Andere Tijden over Palestina pioniers.'
Er steekt een lichte Israel-propaganda de kop op, maar niet exteem. Als je goed de docu aan het einde bekijkt, zie je daar een conflict tussen de landbouwende Joden en de veehoudende Palestijnen, de oorspronkelijke bewoners van dat gebied. Kaarten uit 1895 van Palestina; deportatie van Joden naar Palestina voor WWII en maar Palestina blijven ontkennen. Treurig ! Echt diep treurig om vaststaande feiten te ontkennen.
... en Clara is er precies zo eentje ...
Hahaha ... mag ik even lachen; waarom is een Palestijn in 1895 anders dan in 2008 ? De eerste is inmiddels dood, okee, maar zijn/haar nazaten wonen daar nog steedsquote:Op maandag 3 november 2008 20:30 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik zeg niets meer dan dat het begrip Palestijn in 1895 anders werd opgevat dan in 2008, en dat het daarom onzinnig is om naar het gebruik van dat begrip in 1895 te verwijzen als je iets wil betogen omtrent het begrip in 2008.
Het is appels en peren vergelijken.
Nee, Yasser Arafat (Arabisch: ياسر عرفات Yāsir `Arafāt), Caïro, Egypte 24 augustus 1929 – Clamart, 11 november 2004)quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |