abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62648241
Een kaart uit 1895 van Palestina :

... vreemd, dat als Palestina niet bestaat, George F. Cram er in 1895 een kaart van kan maken.

Er woonden ook Joden in Palestina, dus dat sommige zaken tweetalig werden opgelost, is niet zo vreemd. Kijk eens naar Belgie. Daar zijn ook spanningen tussen de Walonen en de Vlamingen. Maar buiten de Vlamingen de Walonen economisch uit ? Hebben de Vlamingen de grootste gedeeltes van de Walonen ingepikt, waardoor de Walonen met bommen gaan gooien ?

En er wordt maar gesproken over Arabieren, maar het zijn Semitische volken, net als de Joden en spreken Semitische talen.

Rosolutie 181 uit 1947 van de VN was een 'wassen neus oplossing' om het 'Joden-probleem' in Europa op te lossen. De Joden zouden enkele stukken in Palestina autonoom kunnen besturen binnen Palestina en Jeruzalem zou onder een VN gouveneur vallen. De Engelsen moesten voor 1 augustius 1948 Palestina verlaten hebben en het gezag overgedragen. De laatste Engelse soldaat vertok al op 15 mei 1948. Op die dag riep Israel zich eenzijdig uit. Dat betekent dus, dat ze het 'op eigen houtje deden'. Dat was namelijk niet de bedoeling van de VN.

De Tsjechen kwamen aan met een lading wapentuig en die Arabische opstandelingen, die tegen het eenzijdig uitroepen van de Israelische staat waren, waren zowel slechter bewapend, alsook in de minderheid. De nieuwe Israelies namen echter deze kans aan en verdreven 750,000 Palestijnen uit hun huizen. Deze mensen hadden niets met die paar raddraaiers te maken; ze werden 'gezuiverd uit het nieuwe Israel' ...

Dit is beknopt de werkelijke geschiedenis, niet die van jullie; dat zijn propaganda-sprookjes. Israel is helemaal niet 'gegeven'; Israel heeft zichzelf uitgeroepen en daarna hebben de Israelieten 750.000 mensen verdreven om 'lebensraum' te creeren voor zichzelf.

Ik kan alles staven, dus kom eens met iets zinnigs.

Ik weet iets zinnigs; Israel trekt zich terug tot de gebieden van VN resolutie 181 en stelt de Palestijnen schadeloos.
pi_62648431
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 17:59 schreef Apollyon het volgende:
[ afbeelding ]

... vreemd, dat als Palestina niet bestaat, George F. Cram er in 1895 een kaart van kan maken.

Er woonden ook Joden in Palestina, dus dat sommige zaken tweetalig werden opgelost, is niet zo vreemd. Kijk eens naar Belgie. Daar zijn ook spanningen tussen de Walonen en de Vlamingen. Maar buiten de Vlamingen de Walonen economisch uit ? Hebben de Vlamingen de grootste gedeeltes van de Walonen ingepikt, waardoor de Walonen met bommen gaan gooien ?

En er wordt maar gesproken over Arabieren, maar het zijn Semitische volken, net als de Joden en spreken Semitische talen.

Rosolutie 181 uit 1947 van de VN was een 'wassen neus oplossing' om het 'Joden-probleem' in Europa op te lossen. De Joden zouden enkele stukken in Palestina autonoom kunnen besturen binnen Palestina en Jeruzalem zou onder een VN gouveneur vallen. De Engelsen moesten voor 1 augustius 1948 Palestina verlaten hebben en het gezag overgedragen. De laatste Engelse soldaat vertok al op 15 mei 1948. Op die dag riep Israel zich eenzijdig uit. Dat betekent dus, dat ze het 'op eigen houtje deden'. Dat was namelijk niet de bedoeling van de VN.

De Tsjechen kwamen aan met een lading wapentuig en die Arabische opstandelingen, die tegen het eenzijdig uitroepen van de Israelische staat waren, waren zowel slechter bewapend, alsook in de minderheid. De nieuwe Israelies namen echter deze kans aan en verdreven 750,000 Palestijnen uit hun huizen. Deze mensen hadden niets met die paar raddraaiers te maken; ze werden 'gezuiverd uit het nieuwe Israel' ...

Dit is beknopt de werkelijke geschiedenis, niet die van jullie; dat zijn propaganda-sprookjes. Israel is helemaal niet 'gegeven'; Israel heeft zichzelf uitgeroepen en daarna hebben de Israelieten 750.000 mensen verdreven om 'lebensraum' te creeren voor zichzelf.

Ik weet iets zinnigs; Israel trekt zich terug tot de gebieden van VN resolutie 181 en stelt de Palestijnen schadeloos.
erg leuk, maar alleen als de palestijnen (en omringende landen) hun dan met rust zullen laten. En dat zal niet gebeuren. Israel mag dan geen lievertje zijn, ze krijgen va mij de morele hooggrond in dit verhaal. Maarre, ben je toevallig de oorlog met egypte en syrie vergeten? De stukken land die ze toen verovert hebben, die mogen ze wel gewoon houden hoop ik. Die stukken land hebben ze verovert in een oorlog die ze niet zelf begonnen zijn.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_62648983
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 18:09 schreef Bensel het volgende:

[..]

erg leuk, maar alleen als de palestijnen (en omringende landen) hun dan met rust zullen laten. En dat zal niet gebeuren. Israel mag dan geen lievertje zijn, ze krijgen va mij de morele hooggrond in dit verhaal. Maarre, ben je toevallig de oorlog met egypte en syrie vergeten? De stukken land die ze toen verovert hebben, die mogen ze wel gewoon houden hoop ik. Die stukken land hebben ze verovert in een oorlog die ze niet zelf begonnen zijn.
Israël heeft al haar land gewonnen in oorlogen die niet door hun zijn begonnen. Op het moment dat ze de staat israël uitriepen tot een onafhankelijke staat werden ze door de buurlanden aangevallen. Maar goed, primitieve barbaren vs goed bewapende joden had gelukkig een vrij duidelijke uitkomst.
pi_62652690
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:29 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je vergelijking gaat niet op. Het huis was van de Turken, toen de Britten. Als die weggaan, is het dan niet logisch dat je het verdeelt onder de mensen die er wonen?

Nogmaals, het land is nooit van de Palestijnen geweest.
De Turken hadden het veroverd, naar ik meen op de Arabieren of misschien wel de opvolgers van de Mongolen. De Britten en Arabieren hebben samen de Turken verjaagd en toen kreeg Groot-Brittannië het als mandaat. Jordanië kreeg een Arabische koning van de Volkenbond of de Britten.
Joden hebben in die tijd land gekocht en ook behoorlijk wat terreur uitgeoefend, tot en met bomaanslagen op de Britten. De Arabieren hebben zich niet weerloos laten verjagen en af en toe teruggemept.
Het blijft jammer dat de Arabieren het oorspronkelijke verdelingsplan niet geaccepteerd hebben. Dat had de Israeli's waarschijnlijk niet tegengehouden, maar de zaken zouden duidelijker geweest zijn.

Dat ligt er aan hoe je Palestijnen definieert, lijkt me. In elk geval is het langer van Arabieren geweest dan van Joden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 21:12:31 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62652774
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 21:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De Turken hadden het veroverd, naar ik meen op de Arabieren of misschien wel de opvolgers van de Mongolen. De Britten en Arabieren hebben samen de Turken verjaagd en toen kreeg Groot-Brittannië het als mandaat. Jordanië kreeg een Arabische koning van de Volkenbond of de Britten.
Joden hebben in die tijd land gekocht en ook behoorlijk wat terreur uitgeoefend, tot en met bomaanslagen op de Britten. De Arabieren hebben zich niet weerloos laten verjagen en af en toe teruggemept.
Het blijft jammer dat de Arabieren het oorspronkelijke verdelingsplan niet geaccepteerd hebben. Dat had de Israeli's waarschijnlijk niet tegengehouden, maar de zaken zouden duidelijker geweest zijn.

Dat ligt er aan hoe je Palestijnen definieert, lijkt me. In elk geval is het langer van Arabieren geweest dan van Joden.
jij moet nog zoveel leren dat het bijna een onbegonnen taak is. en de mensen die hun best doen jou iets te leren, respect. ik wil jouw vieze gedachtes niet beter maken. onmogelijk.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_62652829
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:23 schreef Viajero het volgende:

[..]

nadat de Turken en de Britten weggingen was het logisch het land te verdelen onder de mensen die er woonden. Het land was ook niet van de Palestijnen, dus je argument gaat echt nergens over.
Zie hierboven. Herstel: zie MIJN bericht hierboven.
quote:
[..]

In principe wel. Religieuze Joden zijn vrijgesteld, en er zijn behoorlijk veel dienstweigeraars.

Wat een zieke denkwijze heb je trouwens, je vergoeilijkt aanslagen op burgers omdat ze misschien ooit in het leger gediend hebben of eventueel dat ooit gaan doen.
Nee, ik bedoel dat het onderscheid tussen soldaat en burger in Israel erg klein is.
quote:
[..]

Nee, jij begrijpt mij niet goed. In 1948 zijn veel Arabieren gevlucht of verderven uit Joods gebied, maar ALLE Joden zijn verdreven uit Arabisch gebied. Het is gewoon een feit dat de Arabieren daar een stuk racistischer en extremistischer zijn dan de Joden.
Dat klopt niet: er zijn bijvoorbeeld joden in Hebron blijven wonen.
quote:
[..]

Dus als je de machtigste partij bent mag je je burgers niet beschermen? Wat een enorme onzin.
Noem je dat beschermen?
quote:
[..]

Al die gebieden werden veroverd in defensieve oorlogen, omdat Israel vanuit die gebieden constant werd aangevallen.
Defensieve oorlogen? Ja, zo kun je het ook zien. Een merkwaardig averechtse taal gebruik je weer.
quote:
Je negeert ook heel handig het FEIT dat de Joden verdeling accepteerden, en de Arabieren niet.
[..]

In mindere mate dan de Joden. Als ik een fabriek opzet en ik geef een werkloze een baan, dan heb ik meer bijgedragen dan die werkloze, die zonder mij nog steeds zonder werk zou zitten.
Maar de arbeider doet wel het vuile werk, of niet soms?

[ Bericht 0% gewijzigd door Kees22 op 24-10-2008 21:22:31 ]
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_62652896
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:25 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het feit blijft staan, dat jij het flauw vindt zegt meer over de blinde acceptatie die jij tov Palestijnen hebt.
Ja, dat is een standaardprocedure daar, geloof ik. Het PA onmogelijk maken de orde te handhaven en ze er dan van beschuldigen dat ze geen terroristen aanpakken.
Overigens waren er gezamenlijke vredesprojecten, zoals een gezamenlijke Sesamstraat, dacht ik. En andere kunstprojecten. Of dat nu nog zo is, weet ik niet.
pi_62653163
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 21:12 schreef zoalshetis het volgende:
jij moet nog zoveel leren dat het bijna een onbegonnen taak is. en de mensen die hun best doen jou iets te leren, respect. ik wil jouw vieze gedachtes niet beter maken. onmogelijk.
Jij moet eens leren fatsoenlijk te schrijven. En qua leren betreft. Wat moet hij leren ? Moet hij afleren om te zeggen dat Joden voor de stichting van de staat Israel bomaanslagen pleegden ?

Verder, Judea heeft inderdaad minder lang bestaan, dan het grondgebied wat Palestina genoemd werd; dat deden de Romeinen namelijk al. Zo'n duizend jaar [als het al zo was, want het staat slechts in de Bijbel] tegenover zo'n tweeduizend jaar in de beschreven historie.
pi_62653193
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:25 schreef Viajero het volgende:

[..]

Geef dan eens een voorbeeld van een compromis dat de Palestijnen hebben aangeboden. Eentje maar.
Een merkwaardig verschijnsel: naar de ander wijzen om het eigen wangedrag goed te praten. Ik heb de indruk dat dat met name bij het onderhavige onderwerp gebeurt.
Is niet slim, trouwens, want het kan omgedraaid worden.
- Noem eens een Palestijn die met een raket een invalide uit een rolstoel schiet.
- Noem eens een Palestijn die een hoge muur bouwt op Israelische grond.
- Noem eens een Palestijn die huizen van onschuldige burgers platbulldozert.
- Noem eens een Palestijn die boomgaarden inpikt en vernielt.
- Noem eens een Palestijn die illegale nederzettingen (ook volgens de eigen wetten) op Israelische grond vestigt.
- Noem eens een Palestijn die in watertanks van joden pist en schijt.
- Noem eens een Palestijn die bij doorlaatposten barende vrouwen tegenhoudt en vernedert.

Eentje maar.
pi_62660237
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 21:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Een merkwaardig verschijnsel: naar de ander wijzen om het eigen wangedrag goed te praten. Ik heb de indruk dat dat met name bij het onderhavige onderwerp gebeurt.
- Noem eens een Palestijn die met een raket een invalide uit een rolstoel schiet.
- Noem eens een Palestijn die illegale nederzettingen (ook volgens de eigen wetten) op Israelische grond vestigt.
- Noem eens een Palestijn die bij doorlaatposten barende vrouwen tegenhoudt en vernedert.

Eentje maar.
Kom eens met dat ene compromis dan....
pi_62660352
quote:

[..]

Eentje maar.
Noem eens een Israëli-er die zichzelf opblaast in een Palestijnse bus vol onschuldigen, op een bruiloft of op een volle marktplein om een paar feitjes te noemen.

Hamasturbeer jij maar lekker verder.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:48:06 #87
111528 Viajero
Who dares wins
pi_62662929
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 17:59 schreef Apollyon het volgende:
[ afbeelding ]

Als je nou eens leert lezen dan zie je dat niemand hier ontkent dat dat land Palestina werd genoemd. Sterker nog, voor de oprichting van de staat Israel noemden de Joden daar zichzelf ook Palestijnen.
quote:
Hebben de Wallonen in de laatste 60 jaar zeven keer de Vlamingen militair aangevallen?
quote:

Dat Israel zich moet tergutrekken uit de bezette gebieden is inderdaad zinnig. Verder blaat je complete onzin. hamas.org is niet een betrouwbare bron als het om geschiedenis gaat.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:54:12 #88
111528 Viajero
Who dares wins
pi_62663053
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 21:09 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De pogroms van 1929 werden toch echt door de Arabieren begonnen.
quote:

Pakistan is langer van de Britten geweest dan van de Pakistanis. Ook maar teruggeven dan?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_62663076
!!!
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:00:41 #90
111528 Viajero
Who dares wins
pi_62663177
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 21:14 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zie hierboven. Herstel: zie MIJN bericht hierboven.
[..]

Nee, ik bedoel dat het onderscheid tussen soldaat en burger in Israel erg klein is.
[..]

Dat klopt niet: er zijn bijvoorbeeld joden in Hebron blijven wonen.
[..]
Dat is niet waar. Van 1947 tot 1967 was er geen enkele Jood in Hebron.
quote:
Noem je dat beschermen?
[..]

Defensieve oorlogen? Ja, zo kun je het ook zien. Een merkwaardig averechtse taal gebruik je weer.
[..]

Maar de arbeider doet wel het vuile werk, of niet soms?
Het ging over wie dat land economisch heeft opgebouwd. feit is dat israel nu veruit het rijkste en meest ontwikkelde land in de regio is. Arabische arbeiders heb je in elk land daar, Joden alleen in Israel (muv een paar duizend hier en daar). Dus wie heeft die welvaart gebracht?
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:04:27 #91
111528 Viajero
Who dares wins
pi_62663248
quote:

[..]

Eentje maar.
Dat zijn allemaal dingen die ze waarschijnlijk wel zouden willen, maar daar hebben ze helemaal de capaciteit niet voor.

En eentje maar? OK:

De PLO onder Yasser Arafat in Libanon, eind jaren 70, begin jaren 80.

Nu mag jij met een compromis van Palestijnse kant komen. Israel heeft genoeg compromissen gemaakt, en vrede gesloten met Egypte en Jordanie. De wil tot vrede van Israel is meerdere keren bewezen.
pi_62665133
Ik ben benieuwd waar onze anti-semitische Kees mee gaat komen.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 14:44:34 #93
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_62666251
Grappig, Israel en EGYPTE sluiten alles af, maar de Israeliers openen het weer, behalve als ze aangevallen worden.
En dan loopt men op de Israeliers te kakken, terwijl de Egyptenaren nooit de grens openen.

Mogen ze mij ook wel eens uitleggen, waarom zelfs mede islamieten de palasteinen niet meer kunnen luchten of zien. Waarom zitten al die palasteinen trouwens nog steeds in vluchtelinge kampen in Syrie en Jordanie? Zou het iets te maken hebben met het zielig doen, of omdat die landen de palasteinen eigenlijk ook liever weg willen hebben.

[ Bericht 45% gewijzigd door Knarf op 25-10-2008 14:51:57 ]
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_62668194
Bedankt, prima discussiepunten voor m'n presentatie woensdag
Op 25-09-2008 19:32 schreef beverton
whehehe het is Patriek Lodiers van de lama's
pi_62669002
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:48 schreef Viajero het volgende:
[Op vrijdag 24 oktober 2008 17:59 schreef Apollyon het volgende:
Rosolutie 181 uit 1947 van de VN was een 'wassen neus oplossing' om het 'Joden-probleem' in Europa op te lossen. De Joden zouden enkele stukken in Palestina autonoom kunnen besturen binnen Palestina en Jeruzalem zou onder een VN gouveneur vallen. De Engelsen moesten voor 1 augustius 1948 Palestina verlaten hebben en het gezag overgedragen. De laatste Engelse soldaat vertok al op 15 mei 1948. Op die dag riep Israel zich eenzijdig uit. Dat betekent dus, dat ze het 'op eigen houtje deden'. Dat was namelijk niet de bedoeling van de VN.]

Dat Israel zich moet tergutrekken uit de bezette gebieden is inderdaad zinnig. Verder blaat je complete onzin. hamas.org is niet een betrouwbare bron als het om geschiedenis gaat.
Hoe kom je erbij dat ik dit van Hamas.org of iets dergelijks afhaal ? Christelijke pro-Israel propaganda ! : "In feite heeft Israël eenzijdig het Verdelingsplanvan de Verenigde Naties uitgevoerd door de oprichting van de Staat Israël in 1948 ..." Bron : http://christenenvoorisra(...)fobrochure%20nr7.pdf en hier kun je meer vinden.

Niks Hamas.org ... je moet je geschiedenis eens beter leren kennen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Apollyon op 25-10-2008 17:13:25 ]
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:19:36 #96
111528 Viajero
Who dares wins
pi_62669453
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 16:58 schreef Apollyon het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat ik dit van Hamas.org of iets dergelijks afhaal ? Christelijke pro-Israel propaganda ! : "In feite heeft Israël eenzijdig het Verdelingsplanvan de Verenigde Naties uitgevoerd door de oprichting van de Staat Israël in 1948 ..." Bron : http://christenenvoorisra(...)fobrochure%20nr7.pdf en hier kun je meer vinden.

Niks Hamas.org ... je moet je geschiedenis eens beter leren kennen.
Je hebt het zo selectief gequote en aangevuld met je eigen mening dat het zo van Hamas had kunnen komen. Je vergeet bv dat Egypte, Jordanie, Syrie, Irak en Libanon direct de Joodse staat aanvielen. En dat de Joden het verdelingsplan wel accepteerden, maar de Arabieren niet.

Dat van die Tsjechische wapens wist ik, Stalin dacht dat hij de Zionisten aan zijn kant kon krijgen omdat er nogal wat socialistische elementen inzaten.
pi_62669815
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:19 schreef Viajero het volgende:
Je hebt het zo selectief gequote en aangevuld met je eigen mening dat het zo van Hamas had kunnen komen. Je vergeet bv dat Egypte, Jordanie, Syrie, Irak en Libanon direct de Joodse staat aanvielen. En dat de Joden het verdelingsplan wel accepteerden, maar de Arabieren niet.

Dat van die Tsjechische wapens wist ik, Stalin dacht dat hij de Zionisten aan zijn kant kon krijgen omdat er nogal wat socialistische elementen inzaten.
Ik heb selectief gequote, ja; want de rest is propaganda, namelijk. Israel heeft zich eenzijdig uitgeroepen [punt]. Wat er verder achter staat, namelijk dat ze zich binnen de grenzen van het plan wilden beperken, dat is volstrekte 'goeddenkerij' en volstrekt buiten de werkelijkheid.

Ten aanzien van die Tsjechische wapens, hoef ik je gelukkig niets meer te vertellen, maar een enkel stukje nog : "De eerste gevechtsvliegtuigen die de Israëlische luchtmacht verkreeg waren Avia S-199 van Tsjechoslowaakse makelij." Matige bron, maar wel correct in dit geval. Overigens leverden de Tsjechen net zo lief aan Nasser en de rest.

Israel zit er nu eenmaal, maar laten ze 'het Palestijnen-vraagstuk' nu eens fatsoenlijk oplossen; er worden dagelijks kinderen geboren in een uitzichtloze situatie.
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 18:00:33 #98
111528 Viajero
Who dares wins
pi_62670286
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:38 schreef Apollyon het volgende:

[..]

Ik heb selectief gequote, ja; want de rest is propaganda, namelijk. Israel heeft zich eenzijdig uitgeroepen [punt]. Wat er verder achter staat, namelijk dat ze zich binnen de grenzen van het plan wilden beperken, dat is volstrekte 'goeddenkerij' en volstrekt buiten de werkelijkheid.
De dingen die jou goed uitkomen zijn feit, de rest is propaganda.

Er zit een hele geschiedenis achter, die je makkelijk negeert met je punt.
quote:
Ten aanzien van die Tsjechische wapens, hoef ik je gelukkig niets meer te vertellen, maar een enkel stukje nog : "De eerste gevechtsvliegtuigen die de Israëlische luchtmacht verkreeg waren Avia S-199 van Tsjechoslowaakse makelij." Matige bron, maar wel correct in dit geval. Overigens leverden de Tsjechen net zo lief aan Nasser en de rest.

Israel zit er nu eenmaal, maar laten ze 'het Palestijnen-vraagstuk' nu eens fatsoenlijk oplossen; er worden dagelijks kinderen geboren in een uitzichtloze situatie.
Dat klopt, maar is dat 100% Israel's schuld of zouden bepaalde Palestijnen zich eventueel ook een heel klein beetje constructiever kunnen opstellen?
pi_62674253
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 18:00 schreef Viajero het volgende:
De dingen die jou goed uitkomen zijn feit, de rest is propaganda.

Er zit een hele geschiedenis achter, die je makkelijk negeert met je punt.
De bron is 'Christenen voor Israel', dus lijkt het me logisch, dat ik me bij de vaststaande feiten houd en niet de speculaties van deze club ga citeren. 'Israel heeft zich eenzijdig uitgeroepen in 1948 [punt]'. Dat was het enige wat ik nodig had uit een pro-Israelbron, omdat jij kwam met, dat ik uit Hamas.org citeer.

Ze hadden wapenbestellingen gedaan bij de Tsjechen; ze kregen vijf gevechtsvliegtuigen in de periode tussen 15 mei 1948 en 10 juni 1948 en en kwam een lading zware bewapening aan in de periode tussen 10 juni 1948 en 18 juli 1948. Ze stonden onder wapen-embargo van de VN, dus de meeste landen leverden geen wapens aan het nieuwe Israel. -Mee eens ?- Of moet ik weer legitieme bronnen citeren ?

Voor Israel is de oorlog van 1948 'de Onafhankelijkheidsoorlog'. De Palestijnen zijn het de Nakba (ramp) gaan noemen. Het waren namelijk vooral de omringende landen, die de oorlog veroorzaakten.

Israel riep zich eenzijdig uit en wist, dat de boel daarmee zou escaleren. Het nam een vooringecalculeerde gok en die pakte goed uit. De bewapening kwam precies op tijd en wist zelfs de blokkade van leveranties te doorbreken.

Er waren al strubbelingen, dus Israel wist precies wat er zou gaan gebeuren.
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 18:00 schreef Viajero het volgende:
Dat klopt, maar is dat 100% Israel's schuld of zouden bepaalde Palestijnen zich eventueel ook een heel klein beetje constructiever kunnen opstellen?
Israel werk 100% mee aan de radicaliserering van de Palestijnen, door er, bijvoorbeeld een 'Berlijnse Muur' te bouwen. Nooit het bulldozeren gezien van Palestijnse dorpen ? Bekijk deze serie eens, waar een Amerikaanse wordt doodgereden door een bulldozer :
16-MAR-03 - (1of 3) - Zionist Killed Rachel Corrie (USA)

zaterdag 25 oktober 2008 @ 21:15:22 #100
111528 Viajero
Who dares wins
pi_62674963
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 20:47 schreef Apollyon het volgende:

[..]

De bron is 'Christenen voor Israel', dus lijkt het me logisch, dat ik me bij de vaststaande feiten houd en niet de speculaties van deze club ga citeren. 'Israel heeft zich eenzijdig uitgeroepen in 1948 [punt]'. Dat was het enige wat ik nodig had uit een pro-Israelbron, omdat jij kwam met, dat ik uit Hamas.org citeer.

Ze hadden wapenbestellingen gedaan bij de Tsjechen; ze kregen vijf gevechtsvliegtuigen in de periode tussen 15 mei 1948 en 10 juni 1948 en en kwam een lading zware bewapening aan in de periode tussen 10 juni 1948 en 18 juli 1948. Ze stonden onder wapen-embargo van de VN, dus de meeste landen leverden geen wapens aan het nieuwe Israel. -Mee eens ?- Of moet ik weer legitieme bronnen citeren ?

Voor Israel is de oorlog van 1948 'de Onafhankelijkheidsoorlog'. De Palestijnen zijn het de Nakba (ramp) gaan noemen. Het waren namelijk vooral de omringende landen, die de oorlog veroorzaakten.

Israel riep zich eenzijdig uit en wist, dat de boel daarmee zou escaleren. Het nam een vooringecalculeerde gok en die pakte goed uit. De bewapening kwam precies op tijd en wist zelfs de blokkade van leveranties te doorbreken.

Er waren al strubbelingen, dus Israel wist precies wat er zou gaan gebeuren.
[..]
Zonder die wapens was Israel inderdaad waarschijnlijk verslagen. Je doet net of het schandalig is dat Israel zich verdedigde.
quote:
Israel werk 100% mee aan de radicaliserering van de Palestijnen, door er, bijvoorbeeld een 'Berlijnse Muur' te bouwen. Nooit het bulldozeren gezien van Palestijnse dorpen ? Bekijk deze serie eens, waar een Amerikaanse wordt doodgereden door een bulldozer :
16-MAR-03 - (1of 3) - Zionist Killed Rachel Corrie (USA)

Die "muur" (het is 55 muur, de rest is een hek) heeft ervoor gezorgd dat er nauwelijks zelfmoordaanslagen meer zijn.

Dat bulldozeren van huizen is inderdaad fout.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')