abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 oktober 2008 @ 01:44:43 #121
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62680030
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 01:42 schreef Apollyon het volgende:

[..]

Lul niet mee met idiotie; heeft Clara gelijk dan ? Geeft antwoord ! Heeft Clara gelijk ? !
ja. ze heeft gelijk. ze zegt niks fouts over het verleden, ze zegt iets vanaf de romeinen. en ja, dan heeft ze gelijk. jij niet, jij bent gewoon een enge jodenhater.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_62680074
Heej gek he, de palastijnen doen iets tegen de bezetter. (lul maar wat je wil, zelfs de huidige en vorige premier van Israel hebben het over door hun bezet gebied)... Dat is vrij normaal voor verzetsstrijders. In opstand komen tegen de onderdrukker.
pi_62680117
De holocaust ontkennen is 'godverredomme' verboden, maar moedwillig de geschiedenis verkrachten, want dat is het, dat mag zomaar.

Sorry da'k link wor', maar ik moet de feiten maar blijven herhalen.
pi_62680153
Twijfel en het stellen van vragen is een begin om aan nog meer inzicht te komen. Ik vind het best aardig om eens een alternatieve blik te bieden op het Palestijnse vluchtelingenprobleem.

Onder de vluchtelingen zijn er vast wel wat waarvan ouders en grootouders in het gebied van het huidige Israel woonden al woonden die er niet langer dan de joden. Ze zijn daar gekomen toen de europese landen die door het turkse rijk bezet waren heroverd werden door de oostenrijks-hongaarse troepen; de moslims die vluchtten werden door de sultan geherhuisvest in 'palestina' omdat hij het zionistisch project wilde frustreren.

Toen de joden het land begonnen te ontginnen, het land herstelde en de economie daardoor aantrok kwamen er nog meer arme arabieren naar Israel. Net zoals er nu nog mensen naar West-Europa komen. De joden waren er dus al - samen met moslimse arabieren, christelijke arabieren en druzen. Dat had heel goed zo kunnen blijven, maar arabische autoriteiten hebben na de stichting van de staat Israel de arabische bewoners van het gebied opgeroepen te vertrekken. Zij konden dan de oorlog die zou plaatsvinden om de joden de zee in te drijven ontlopen. De arabische legers beloofden deze gewillige vijfde colonne vluchtelingen dat ze na de overwinning terug zouden mogen komen, en de huizen en landerijen van de joden konden inpikken.

Het liep helaas voor hen een beetje anders met de plannen. De verenigde arabische legers leden een verpletterende nederlaag. Sinds die tijd leven de arabische bewoners die zichzelf solidair verklaarden met de arabische invasie van het voormalig 'palestina' in vluchtelingenkampen. De arabische landen hadden deze mensen net zo kunnen opnemen als Israël de joodse vluchtelingen uit de omringende arabische landen opnam maar kennelijk was dat teveel aan broederliefde gevraagd. Nu meent de fors gegroeide vijfde colonne dat ze maar weer kunnen terugkeren op plekken die door andere vluchtelingen zijn ingenomen die meer solidair met Israël waren.

Kennelijk begrijpen deze minder begaafden niet dat elke eigen keuze tot consequenties leidt. Als dus een arabier zelf vertrekt met de bedoeling de bezittingen van de buren in te pikken als de oorlog gewonnen is, en deze helaas voor hem op het verkeerde paard heeft gewed dan heeft hij zelf een probleem. Dan moet hij niet proberen de overwinnaar te verplichten om hem als troost voor zijn verraderlijke deloyaliteit en misrekening weer onderdak te laten verschaffen.

Verschillende pogingen daartoe duiden wat mij betreft op een gemis aan eergevoel. Maar je zou het ook een cultuurverschil kunnen noemen.
pi_62680168
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 01:54 schreef Apollyon het volgende:
De holocaust ontkennen is 'godverredomme' verboden, maar moedwillig de geschiedenis verkrachten, want dat is het, dat mag zomaar.

Sorry da'k link wor', maar ik moet de feiten maar blijven herhalen.
Feiten moeten natuurlijk gewoon in beeld komen. Presenteer ze maar.
pi_62680224
@clara, pardon vluchtelingen? U bedoeld verdrevenen. Of vind u dat Israel haar eigen grenzen niet op schandalige wijze in de west oever om slechts een enkel voorbeeld te geven heeft uitgebreid? Vind u het niet opvallend dat er om de palastijnse wijken in israel een muur loopt? Vind u het niet opvallend dat Israel huizen van palastijnen tegen de vlakte gooit als er ergens een willekeurige verzetsstrijder een aanslag op den bezetter pleegt? Zonder dat de eigenaren van deze huizen in verband staan met de 'aanslag'? Bent u het niet met de huidige en vorige premier van Israel eens dat de kolonisten hele enge mensen zijn die er een nazi-ideologie op nahouden?
pi_62680336
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 01:44 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja. ze heeft gelijk. ze zegt niks fouts over het verleden, ze zegt iets vanaf de romeinen. en ja, dan heeft ze gelijk. jij niet, jij bent gewoon een enge jodenhater.
Jij bent een IDIOOT als je BEWEERT dat Palestijnen NIET bestaan hebben TOT 1967 ! Zoals Clara dat doet; jij bent gewoon een IDIOTE, NITWITTIGE, NIETSWETENDE, RECHTSEXTREMISTISCHE PALLIE-HATER !
pi_62680338
Zeg maar je hoor, zou oud ben ik niet. Ik vind het vooral opvallend dat het aantal geweldsmisdrijven is afgenomen sinds de muur voltooid is. Verder vind ik het opvallend dat aanslagplegers kennelijk weinig gelegen is aan het welzijn van hun eigen volk.
pi_62680359
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 02:14 schreef Apollyon het volgende:

[..]

Jij bent een IDIOOT als je BEWEERT dat Palestijnen NIET bestaan hebben TOT 1967 ! Zoals Clara dat doet; jij bent gewoon een IDIOTE, NITWITTIGE, NIETSWETENDE, RECHTSEXTREMISTISCHE PALLIE-HATER !
Doe eens aardig, schenk jezelf wat thee in een lees je eigen reacties nog eens terug. Volgens mij leven we hier in een beschaafd land waarin best wat zelfbeheersing van de inwoners gevraagd kan worden.
pi_62680378
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 01:58 schreef Clara het volgende:
Onder de vluchtelingen zijn er vast wel wat waarvan ouders en grootouders in het gebied van het huidige Israel woonden al woonden die er niet langer dan de joden. Ze zijn daar gekomen toen de europese landen die door het turkse rijk bezet waren heroverd werden door de oostenrijks-hongaarse troepen; de moslims die vluchtten werden door de sultan geherhuisvest in 'palestina' omdat hij het zionistisch project wilde frustreren.
... ik moet echt bijna lachen, als het niet zulke TREURIGE ONZIN WAS !
pi_62680396
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 02:16 schreef Clara het volgende:
Doe eens aardig, schenk jezelf wat thee in een lees je eigen reacties nog eens terug. Volgens mij leven we hier in een beschaafd land waarin best wat zelfbeheersing van de inwoners gevraagd kan worden.
Joh Clara, ik weet niet waar jij je geschiedenis vandaan haalt, maar vast en zeker waar je 's-morgens je WC-papier langs haalt.
  zondag 26 oktober 2008 @ 02:23:15 #132
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62680413
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 02:19 schreef Apollyon het volgende:

[..]

je kent de geschiedenis niet, of wil het niet kennen omdat je alles vanuit de islamitische koker bekijkt. triest, stigmatiserend en vooral erg eng, heel erg eng.
  zondag 26 oktober 2008 @ 02:24:23 #133
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62680427
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 02:21 schreef Apollyon het volgende:

[..]

Joh Clara, ik weet niet waar jij je geschiedenis vandaan haalt, maar vast en zeker waar je 's-morgens je WC-papier langs haalt.
en nog zo een die denkt dat pallywood de waarheid is. al jazeera is ook niet fraai als het gaat om de geschiedenis.
pi_62680436
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 02:19 schreef Apollyon het volgende:

[..]

In dat geval kom je gewoon even met argumenten in plaats van met een overschreeuwende poging tot afservering.. Probeer het eens
pi_62680465
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 02:21 schreef Apollyon het volgende:

[..]

Niet iedereen houdt er soortgelijke gewoonten op na als je er zelf op na houdt. Dat maakt deelname op een forum tot een prachtige ontdekkingsreis waarin cultuurverschillen in beeld kunnen komen..
  zondag 26 oktober 2008 @ 02:30:01 #137
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62680485
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 02:27 schreef Clara het volgende:

[..]

Niet iedereen houdt er soortgelijke gewoonten op na als je er zelf op na houdt. Dat maakt deelname op een forum tot een prachtige ontdekkingsreis waarin cultuurverschillen in beeld kunnen komen..
"mogen komen". al is het een komplete falsificatie van het verleden en heden. als ze maar joden kunnen haten. en ja, dat mag blijkbaar. waarheid speelt geen rol.
  zondag 26 oktober 2008 @ 02:34:45 #139
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62680532
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 02:26 schreef Apollyon het volgende:
Okee, stelletje Pallie-haters ...

Is Israel gegeven door de VN aan de Joden ?
je weet dat de echte palestijnenhaters de moslims zijn? totdat de moslims de joden de schuld konden geven voor hun eigen wantoestanden en met geweld de palestijnen gijzelden voor hun eigen zieke agenda. eng heur.
  zondag 26 oktober 2008 @ 02:35:33 #140
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_62680537
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 02:33 schreef Apollyon het volgende:
Mafketels ... ik vroeg wat !
je vraagt niks, je denkt wat te kunnen stellen. jammer dat je niet het antwoord krijgt dat je wilt hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')