abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62826972
Ik heb geen ervaring, ik heb nooit een boomgaard gehad. Ik ben de zoon van een boer en slim genoeg voor ingenieur maar te dom voor boer. En mijn vader was een erg vakkundige en toegewijde boer met een gemengd bedrijf.
Maar de volledig zinloze vernieling van een boom, die jaren nodig heeft om de amputatie van zijn takken te compenseren, gaat me wel erg aan het hart. En de wanhoop van de eigenaar en het schreeuwende gevoel van onrecht, kan ik me wel voorstellen.
En van deze boer gaat geen dreiging uit, dus dat is geen enkel argument.
Zijn kinderen, ja, die kunnen verbitterd raken, mede omdat ze niet naar school kunnen en dus alle tijd hebben om het onrecht te herkauwen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_62827748
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:48 schreef Apollyon het volgende:

[..]

Ziek, word ik van deze discussie ...
-edit- Nutteloos

Ze vergeten daarbij, dat Israel pas sinds 1948 bestaat
De geschiedenis van Jeruzalem (feiten door rollen en voorwerpen) Jeruzalem (vroeger1800 v chr) Ursalim genoemd. Was oorspronkelijk Egypte (waar de goden van de zon etc werden aanbeden) Deze werden rond het jaar Hyksosvolk veroverd. En zo ging dat door met andere veroveringen.
Uiteindelijk kwam het gezag van Israël in handen van de Joden. Omschreven 1000 tot en met 586 V Chr.

Daarna enz enz . Is al vaker benoemd.

Dacht in het begin trouwens dathet topic redelijk normaal verliep, maar mooi niet dus. Bezem komt morgen wel. Trusten
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_62854886
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 01:41 schreef paddy het volgende:

[..]

De geschiedenis van Jeruzalem (feiten door rollen en voorwerpen) Jeruzalem (vroeger1800 v chr) Ursalim genoemd. Was oorspronkelijk Egypte (waar de goden van de zon etc werden aanbeden) Deze werden rond het jaar Hyksosvolk veroverd. En zo ging dat door met andere veroveringen.
Uiteindelijk kwam het gezag van Israël in handen van de Joden. Omschreven 1000 tot en met 586 V Chr.

Daarna enz enz . Is al vaker benoemd.

Dacht in het begin trouwens dathet topic redelijk normaal verliep, maar mooi niet dus. Bezem komt morgen wel. Trusten
Over het algemeen liep het ook wel redelijk, zij het niet altijd precies on topic. Maar wat wil je ook met dit onderwerp.
En overigens: wat gezegd is, is gezegd. Ook al wordt het gewist, het wordt ergens onthouden.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 2 november 2008 @ 11:38:46 #229
111528 Viajero
Who dares wins
pi_62878348
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 00:06 schreef Kees22 het volgende:
Hier http://www.nrc.nl/buitenl(...)lestijnse_olijfbomen

een verhaal over de volstrekt nodeloze vernielingen aan olijfbomen van Palestijnen. Oh nee: onze Arabische medemens.
O.a.:
[..]

En:
[..]

Maar ook:
[..]

Als ik je goed begrepen heb, Viajero, ben je het met dit soort praktijken ook niet eens.
Maar misschien zijn ze wel een reden of oorzaak, waarom de Palestijnen geen universiteiten hebben.
Dat soort dingen ben ik het inderdaad niet mee eens, het is olie op het vuur gooien.

Maar de oorzaak ligt veel dieper en veel langer geleden. Voor 1967 had Israel daar niets te zeggen, en hadden ze ook geen universiteiten.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zondag 2 november 2008 @ 11:40:46 #230
111528 Viajero
Who dares wins
pi_62878380
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 00:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar wat is het gevaar van een olijvenboer? Dat hij door genetische manipulatie van een 100 jaar oude olijvenboom een boom voor microbommen maakt? Kruising tussen de dynamietplant en een olijf? Dat de olijfboom zo krachtdadig zijn pitten afschiet, dat de nabijgelegen illegale nederzetting bedreigd wordt?

Hoezo autonoom onder Israel?

Heb jij gvd wel enig idee wat een olijvenboomgaard voor een boer betekent?
Waarbij de aantekening moet worden gemaakt dat olijfgaarden in die regio ideale verstopplaatsen zijn voor sluipschutters.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zondag 2 november 2008 @ 16:11:32 #231
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_62884294
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 00:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik gaf recent een link, en zelfs een citaat, voor mensen die te lui zijn of geen zin hebben om de link aan te klikken. Van het NRC, toch algemeen als een serieuze kwaliteitskrant beschouwd en nou niet bij voorbaat links of anti-Israel.
Daarin staat, dat de olijventeelt voor Palestina per jaar honder miljoen kan opleveren. Maar dat Joodse kolonisten nogal eens boomgaarden vernielen. En dan ook nog eens de schuld op Palestijnen proberen af te schuiven.
Viajero vroeg zich af, waarom de Palestijnen geen universiteiten hadden. Jij begint over de platgebulldozerde (door Nederland gefinancierde!) haven van Gaza.
Van havens kun je nog zeggen, dat ze smokkel bevorderen. (Ik leerde hier laatst iets nieuws: smokkel van Tsjechische wapens naar Israel.) Van faculteiten chemie kun je nog zeggen, dat ze het maken van bommen faciliteren. Van de familie van zelfmoordenaars kun je nog zeggen, dat ze waarschijnlijk erfelijk belast zijn of straf verdienen. Allemaal onzin, maar je kunt het zeggen en niemand kan het met 100 % zekerheid ontkrachten.

Maar wat is het gevaar van een olijvenboer? Dat hij door genetische manipulatie van een 100 jaar oude olijvenboom een boom voor microbommen maakt? Kruising tussen de dynamietplant en een olijf? Dat de olijfboom zo krachtdadig zijn pitten afschiet, dat de nabijgelegen illegale nederzetting bedreigd wordt?

Hoezo autonoom onder Israel?

Heb jij gvd wel enig idee wat een olijvenboomgaard voor een boer betekent?
-edit- ingekort tot een verzoek om een normale toon tegen me aan te slaan en niet te doen alsof ik een volslagen idioot ben.-

Ik weet precies wat het betekent als iemand zijn inkomstenbron aangetast ziet, ook in de agrarische sector. Ik mag dan wel in de stad zijn opgegroeid, maar ook mijn wortels liggen gedeeltelijk op het platteland.
Zelfs als dat niet zo was geweest, lijkt het me toch vrij duidelijk dat iemand zijn inkomstenbron (even een open deur intrappen ...) belangrijk is voor zijn levensonderhoud. Of het nou een landbouwer zijn boomgaard is, een investeerder zijn effectenportefeuille, een schipper zijn vaartuig of wat dan ook.

Ben je net zo verontwaardigd wanneer voor de zoveelste keer een boer zijn veestapel gestolen wordt? Ook wanneer het een Joods-Israelische boer is (binnen de bebouw ... groene lijn d.w.z. de grens van voor '67!) die door naburige bedouinenstammen getreiterd wordt? En nee, hij heeft niet hun grond ingepikt ...

Wanneer een bevolkingsgroep zijn eigen belastingen int, een eigen politiemacht heeft, een eigen parlement en regering, dan is dat m.i. een vorm van autonomie. Dat is geen waardeoordeel of het iets goeds of slechts is, of die mate van autonomie goed of slecht is, gewoon een vaststelling van het feit dat ze een vorm van eigenbestuur hebben.

En ik kan de NRC niet van filosemitisme beschuldigen ... iedere overeenkomst tussen hun berichtgeving en de waarheid berust op louter toeval ... (ietwat overtrokken natuurlijk, en ik wil ook niet de krant van antisemitisme beschuldigen, maar om nou te zeggen dat die pro-Israel is, of zelfs neutraal tegenover Israel staat ... nee).
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  zondag 2 november 2008 @ 16:14:07 #232
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_62884346
quote:
Op zondag 2 november 2008 11:40 schreef Viajero het volgende:

[..]

Waarbij de aantekening moet worden gemaakt dat olijfgaarden in die regio ideale verstopplaatsen zijn voor sluipschutters.
Waarbij ook nog aangetekend dient te worden dat de Tora het verbied om bomen die vruchten dragen, te vernietigen ... en omdat we allemaal ervan overtuigd zijn dat die kolonisten religieuze fanatici zijn, zullen ze zich wel aan zo'n verbod houden, want een verbod van de HEERE gaat toch nog een beetje boven het genot van Arabiertje pesten.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_62896626
quote:
Op zondag 2 november 2008 11:40 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als ze daar voor gebruikt waren, had de burgemeester daar ongetwijfeld een opmerking over gemaakt!
pi_62897365
quote:
Op zondag 2 november 2008 16:11 schreef SilkTie het volgende:

[..]

-edit- ingekort tot een verzoek om een normale toon tegen me aan te slaan en niet te doen alsof ik een volslagen idioot ben.-
Ik denk niet dat je een idioot bent: ik beschouw je als een van de weinigen met wie ik over dit onderwerp van gedachten kan wisselen. Al blijft het een heel wankele discussie, die snel ontspoort.
Ik was wel heel pissig en verontwaardigd over de beschreven actie. En had zelf het argument van de vernieling van de haven al voorzien. En even nam de woede de macht over. Net het echte leven, niet?
quote:
Ik weet precies wat het betekent als iemand zijn inkomstenbron aangetast ziet, ook in de agrarische sector. Ik mag dan wel in de stad zijn opgegroeid, maar ook mijn wortels liggen gedeeltelijk op het platteland.
Zelfs als dat niet zo was geweest, lijkt het me toch vrij duidelijk dat iemand zijn inkomstenbron (even een open deur intrappen ...) belangrijk is voor zijn levensonderhoud. Of het nou een landbouwer zijn boomgaard is, een investeerder zijn effectenportefeuille, een schipper zijn vaartuig of wat dan ook.

Ben je net zo verontwaardigd wanneer voor de zoveelste keer een boer zijn veestapel gestolen wordt? Ook wanneer het een Joods-Israelische boer is (binnen de bebouw ... groene lijn d.w.z. de grens van voor '67!) die door naburige bedouinenstammen getreiterd wordt? En nee, hij heeft niet hun grond ingepikt ...
Nee, merkwaardig genoeg niet. En ook niet als het gaat over Keniase veeboeren.
Ik weet niet waarom dat is. Misschien vanwege de vernieling: een gestolen koe blijft een koe, maar een verminkte boom is beschadigd.
Erg off topic: Vorige zomer had ik achter mijn huis buurkinderen, die daar een hut gemaakt hadden. Compleet met kroonluchter in de bomen en een vogelkooi in een struik. Heel gezellig.
Maar in de herfst hebben ze alles wat ze bij elkaar gesleept hadden volledig kapot gegooid. Echt alles vernield, alle kopjes en schotels, alle CD's, echt alles kapot.
Dat schokte me en dat gevoel dat de grond onder mijn voeten wegzakte krijg ik wel als boomgaarden vernield worden, maar niet als vee gestolen wordt. En half als een akker met graan vernield wordt.
quote:
Wanneer een bevolkingsgroep zijn eigen belastingen int, een eigen politiemacht heeft, een eigen parlement en regering, dan is dat m.i. een vorm van autonomie. Dat is geen waardeoordeel of het iets goeds of slechts is, of die mate van autonomie goed of slecht is, gewoon een vaststelling van het feit dat ze een vorm van eigenbestuur hebben.
Pardon? De invoerrechten worden door Israel naar believen achtergehouden, de regering wordt door Israel als onwaardige gesprekspartner beschouwd, het vrije verkeer wordt ernstig belemmerd. Een vorm van uitermate beperkt en naar andermans willekeur beperkt bestuur is geen autonomie, lijkt me.
quote:
En ik kan de NRC niet van filosemitisme beschuldigen ... iedere overeenkomst tussen hun berichtgeving en de waarheid berust op louter toeval ... (ietwat overtrokken natuurlijk, en ik wil ook niet de krant van antisemitisme beschuldigen, maar om nou te zeggen dat die pro-Israel is, of zelfs neutraal tegenover Israel staat ... nee).
Tja, dat zal er ook van afhangen hoe lang je tenen zijn. Verhalen over vernielen van olijfboomgaarden door joden zijn algemeen en niet het voorrecht van het NRC. Vorig jaar de Volkskrant, dit jaar het NRC. Beide toch kranten die op zijn minst proberen dicht bij de waarheid te komen. Wat je van met name de Telegrof niet kunt zeggen.
pi_62897699
quote:
Op zondag 2 november 2008 16:14 schreef SilkTie het volgende:

[..]

Waarbij ook nog aangetekend dient te worden dat de Tora het verbied om bomen die vruchten dragen, te vernietigen ... en omdat we allemaal ervan overtuigd zijn dat die kolonisten religieuze fanatici zijn, zullen ze zich wel aan zo'n verbod houden, want een verbod van de HEERE gaat toch nog een beetje boven het genot van Arabiertje pesten.
De bomen werden niet vernietigd, ze werden gemutileerd.
En als we zien dat joden op de Grote Verzoendag Arabieren in elkaar slaan en als orthodoxe Joden op sabbat toeristen met stenen bekogelen, dan gaan ze creatief om met hun verboden.
Katholieken zijn erg goed in het misleiden van hun god, ik denk vandaag met name aan een gebruik op Allerzielen: het psjoenkelen. Als je op 2 november een kerk binnenkwam en een rozenkrans bad, werd er een aflaat aan een gestorvene gegeven (= een jaar of zo minder in het vagevuur = dus een jaar eerder in de hemel). Dus wat leerden wij: je gaat de kerk in, bidt een rozenhoedje en hebt dus een aflaat verdiend. Dan ga je de kerk uit. Verolgens ga je de kerk in, bidt een rozenhoedje, en loopt de kerk uit. En opnieuw, en opnieuw.
Ik heb me altijd afgevraagd hoe iemand ook maar kon geloven, dat god de truc niet doorhad.

En nog verder: gebiedt de Tora niet om de vreemdelingen goed te behandelen? Als je Palestijnen als vreemdelingen beschouwt, zoals de kolonisten ongetwijfeld doen, moeten ze die dan niet als hun eigen volk behandelen?
pi_62897703
quote:
Op zondag 2 november 2008 16:11 schreef SilkTie het volgende:
Whahahahaha ! Gelukkig niet dan. En hopelijk volgen er vele kranten, die wijzen op het feit van 'landje-pik' en de 'enge-eindtijd-Christenen' tezamen 'hun beloofde land vriendjes'. Vooralsnog heb ik geen enkel valide argument gezien om Israel te laten zijn, zoals het nu is; slechts ontkenning van de oorspronkelijke bewoners. Moet ik weer met feiten gaan gooien ? Bekijk D I T eens. 'Lees' eens G O E D door de regels van de Zionisten heen; bekijk het.
pi_62898186
De ne promo is natuurlijk de andere waard opdat iedereen een beetje blik op het bos houdt.
Hier zie je bijvoorbeeld hoe mensen zèlf aan het werk zijn om hun land geirrigeerd te krijgen in plaats dat zij klagend hun hand ophouden;
- Tel Aviv 1915
- Het IDF vanaf 1930
- Israel onder Brits gezag

en dan de meest aardige:
- Wat in het Midden-Oosten gebeurde

Lees eens goed deze belichting van een deel van het handvest van Hamas door, bekijk het.
pi_62902480
quote:
Op maandag 3 november 2008 00:14 schreef Clara het volgende:
De ne promo is natuurlijk de andere waard opdat iedereen een beetje blik op het bos houdt.
Hier zie je bijvoorbeeld hoe mensen zèlf aan het werk zijn om hun land geirrigeerd te krijgen in plaats dat zij klagend hun hand ophouden;
- Tel Aviv 1915
- Het IDF vanaf 1930
- Israel onder Brits gezag

en dan de meest aardige:
- Wat in het Midden-Oosten gebeurde

Lees eens goed deze belichting van een deel van het handvest van Hamas door, bekijk het.
Tjongejonge, hier worden van dik hout toch wel heel zware planken gezaagd! Een soort omgekeerde Fitna: een kwaadaardig samenraapsel van platitudes en uit hun verband gerukte (beeld)citaten. En allemaal heel zielig voor de Joden en erg dapper van hen om dan toch stand te houden.

Maar wat heeft dat te maken met de volstrekt zinloze vernieling van olijfbomen?
pi_62902577
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 21:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ijzersterk argument voor wat dan ook, zelfs moord: goed, je gaat een paar jaar de bak in, maar er is geen keus dan de nieuwe situatie accepteren.
Pretendeert Israel niet het enige beschaafde land te zijn een een zee van ongecultiveerde primitieve Arabieren?
Het is heel beschaafd veiligheid te garanderen voor je eigen bevolking.
pi_62902754
quote:
Op maandag 3 november 2008 10:49 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Tjongejonge, hier worden van dik hout toch wel heel zware planken gezaagd! Een soort omgekeerde Fitna: een kwaadaardig samenraapsel van platitudes en uit hun verband gerukte (beeld)citaten. En allemaal heel zielig voor de Joden en erg dapper van hen om dan toch stand te houden.

Mja, maar wat heeft dat dan weer te maken met diebommen op Israël? Ik denk dat het allemaal met elkaar te maken heeft.
quote:
Strijders op de Gazastrook hebben dinsdag een raket op Israël afgevuurd en schonden daarmee een vier maanden durend staakt-het-vuren. Israël reageerde door de bevoorradingspunten van Gaza af te sluiten. Wie er verantwoordelijk was voor de beschieting is niet bekend

Alleen de film fitna vind ik vreemd, want dat is iets van Nederland Nou ja, een enkele malloot dan

Oh ja, hoe kan het dat de bevoorrading uit Israël moet komen? Waarom? Waarom willen sommige mensen hier juist geen artikelen vanuit Israël, terwijl daar er juist voor wordt gekozen. Kan dat echt niet anders? Ik vind het gewoon vreemd om zaken te willen doen met een land waar je het liefst een groot gedeelte van de bewoners ziet verdwijnen (geweld niet uitgesloten)

[ Bericht 12% gewijzigd door paddy op 03-11-2008 11:30:32 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_62902804
quote:
Op maandag 3 november 2008 10:49 schreef Kees22 het volgende:

Gaat nergens over. Gelukkig heeft men het wel steeds over Jeruzalem, een naam gegeven door de joodse inwoners. De arabieren zijn er nooit in geslaagd om dit naam te veranderen.

Ontopic: Toevallig hoorde ik dit weekend van een vriend het verhaal dat hij in Israel een raket over hoorde vliegen. Hij doet zaken met een landbouwbedrijf in Israel en was daar enige tijd geleden om zaken te regelen. Tijdens een excursie op het bedrijf vloog dat ding over.
pi_62905444
Ik vind het toch altijd weer merkwaardig dat mensen nauwelijks geld hebben voor voedsel en gezondheidszorg en dit dus gefinancierd krijgen maar dat er toch financiële ruimte gevonden kan worden voor het afschieten van raketten. Wonderbaarlijk.. Het zal wel iets met priotiteitsstelling van doen hebben.
pi_62905499
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:56 schreef Clara het volgende:
Ik vind het toch altijd weer merkwaardig dat mensen nauwelijks geld hebben voor voedsel en gezondheidszorg en dit dus gefinancierd krijgen maar dat er toch financiële ruimte gevonden kan worden voor het afschieten van raketten. Wonderbaarlijk.. Het zal wel iets met priotiteitsstelling van doen hebben.
Ach lieverd in WO2 had men de oorlogswinter en toch vond men de middelen om de Duitsers het leven zuur te maken. Is maar goed ook anders blijf je onderdrukt en zul je nooit in een betere situatie geraken. Soms moet je vechten. Zoals de Palastijnen dat nu ook moeten doen voor hun zelfbehoud en toekomst. Als we het aan Israel overlaten is dadelijk alles waar ook maar iets kan groeien van hun.
pi_62905745
quote:
Op maandag 3 november 2008 12:59 schreef santax het volgende:Ach lieverd in WO2 had men de oorlogswinter en toch vond men de middelen om de Duitsers het leven zuur te maken. Is maar goed ook anders blijf je onderdrukt en zul je nooit in een betere situatie geraken. Soms moet je vechten. Zoals de Palastijnen dat nu ook moeten doen voor hun zelfbehoud en toekomst. Als we het aan Israel overlaten is dadelijk alles waar ook maar iets kan groeien van hun.
In WOII maakten de nazi's het het leven zuur van de gewone Duitser en de joden, helaas is het later Hitler gelukt om aan de macht te komen. Toen waren het de Nationaal Socialisten, nu zijn het de Internationaal Socialisten die vechten tegen de joden onder het mom van pro-palestijns zijn.
Als je me niet geloofd kijk dan naar Congo, geen socialistische hond maakt zich druk om de nieuwe catestrofe die zich daar nu afspeelt. Harry den Bommel schrijft op zijn log over een lightrailverbinding in Jeruzalem als schending van de rechten van de mens. Als het niet om te huilen was dan zou je erom moeten lachen.

Offtopic: http://www.nd.nl/artikele(...)onden-met-oude-tekst

[ Bericht 3% gewijzigd door schoelje op 03-11-2008 13:35:25 ]
pi_62906589
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:08 schreef schoelje het volgende:

[..]

In WOII maakten de nazi's het het leven zuur van de gewone Duitser en de joden, helaas is het later Hitler gelukt om aan de macht te komen. Toen waren het de Nationaal Socialisten, nu zijn het de Internationaal Socialisten die vechten tegen de joden onder het mom van pro-palestijns zijn.
Als je me niet geloofd kijk dan naar Congo, geen socialistische hond maakt zich druk om de nieuwe catestrofe die zich daar nu afspeelt. Harry den Bommel schrijft op zijn log over een lightrailverbinding in Jeruzalem als schending van de rechten van de mens. Als het niet om te huilen was dan zou je erom moeten lachen.

Offtopic: http://www.nd.nl/artikele(...)onden-met-oude-tekst
Ik ken dat specifieke stuk van van Bommel niet en ik ga het ook niet lezen om de simpele redenen dat ik aan de eerste 2 pagina's hier heb meegedaan. Daar staat mijn volledige mening. Daar staan ook de feiten over Israelische premies die zelf spreken over bezet gebied en die zelf zeggen dat zolang ze die gebieden niet aan hun rechtmatige eigenaar teruggeven er altijd oorlog zal blijven. Dat zijn toch niet de eerste de beste die dezelfde mening als mij zijn toegedaan. Daarop werd ik uiteraard meteen voor jodenhater uitgemaakt zoals het altijd gaat in dit soort topics. De feiten liggen er. In de palastijnse zaak zitten de extreme Joden goed fout. Als je terugleest zul je ook lezen dat ik zelf iets met een Joodse dame heb gehad dus het is niet dat ik iets tegen de gemiddelde jood heb. Waar ik wel een tyfushekel aan heb zijn de Joden zoals haar oom er eentje is, waar ik puur en alleen (hij zei het ook) omdat ik geen Jood was niet binnen in zijn huis mocht... En dat is het relatief klein groepje Joden dat heel veel mensen heel veel pijn en onrecht aandoet. En niet alleen onder de Palastijnen helaas.

En nu trek ik mij weer terug uit dit topic dat nergens op uit gaat komen
pi_62906963
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:40 schreef santax het volgende:

En nu trek ik mij weer terug uit dit topic dat nergens op uit gaat komen
Zolang er idioten bestaan die iedere keer weer aan komen met totaal onnodige nazi-vergelijkingen komen we er inderdaad niet.
pi_62907127
quote:
Op maandag 3 november 2008 13:55 schreef schoelje het volgende:

[..]

Zolang er idioten bestaan die iedere keer weer aan komen met totaal onnodige nazi-vergelijkingen komen we er inderdaad niet.
Daar moet ik natuurlijk op reageren
Verbaasde me dat je de 'jodenhatert' kaart niet trekt
Verder verwijs ik je even naar hier.
quote:
n juni wierp de Israëlische regering een nooit eerder vertoonde blokkade op in de Gazastrook, waardoor alle 1,5 miljoen inwoners in feite werden opgesloten en een collectieve straf kregen opgelegd
Heej wie deden dat eerder?
pi_62907258
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:01 schreef santax het volgende:

Heej wie deden dat eerder?
Marokko in de westelijke sahara?
pi_62907328
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:07 schreef schoelje het volgende:

[..]

Marokko in de westelijke sahara?
Als Israel het maar niet gedaan heeft he
Lees dat jaarboek nou maar eens. Hier vind je het volledige, de vorige link was de samenvatting.

Het zijn gewoon keiharde cijfers en feiten. Voel je vrij ze proberen te weerleggen, maar dat kan niet. Daar zie je de feiten... Dat is toch gewoon heel heel slecht wat Israel aan het doen is? Of zijn ze bij Amnesty ook allemaal Jodenhaters die alleen maar Israel in een kwaad daglicht willen stellen
pi_62907353
quote:
Op maandag 3 november 2008 14:10 schreef santax het volgende:

[..]

Als Israel het maar niet gedaan heeft he
Lees dat jaarboek nou maar eens. Hier vind je het volledige, de vorige link was de samenvatting.

Het zijn gewoon keiharde cijfers en feiten. Voel je vrij ze proberen te weerleggen, maar dat kan niet. Daar zie je de feiten... Dat is toch gewoon heel heel slecht wat Israel aan het doen is? Of zijn ze bij Amnesty ook allemaal Jodenhaters die alleen maar Israel in een kwaad daglicht willen stellen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marokkaanse_barri%C3%A8re
De internationale aandacht voor de toestand rondom de barrière is minimaal. Eenmaal per jaar is er een kleine demonstratie waaraan vooral Italiaanse activisten voor de mensenrechten meedoen. tsja, iedereen heeft het te druk met Israel natuurlijk. Zo druk dat men zich liever druk maakt om een lightrailverbinding in Jeruzalem dan om een humanitaire catastrofe in Congo. Ik vraag me van jouw zelfs af of je ooit kennis hebt genomen van die muur in de westelijke sahara.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')