quote:Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.
Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.
Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.
Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.
Je zou het haast over de stortbelt hebben ipv de AEXquote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:23 schreef Perrin het volgende:
Teeveepee dan maar, wat een puinzooi.
Ja, is weer es wat andersquote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:28 schreef ItaloDancer het volgende:
Vind je dat nou mooi zo gecentreerd alles?
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:31 schreef ItaloDancer het volgende:
Even kijken of we de 8 nog kunnen halen in de veiling
7,x% is meer een sukkeldagje dan een zwarte dag
de belgen hebben toch ook fortisquote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:28 schreef SeLang het volgende:
De AEX komt alweer aardig bij z'n vorige dieptepunt in de buurt.
Maar dat is natuurlijk valsspelerij! Nu met Fortis erbij.
Dat is niet eerlijk ten opzichte van andere indices
quote:'Geldmarkt normaliseert'
15 oktober 2008, 16:42 | ANP
AMSTERDAM (AFN) - Het vangnet dat Europese landen onder het financiële systeem hebben gespannen, lijkt te werken. Banken durven elkaar weer geld te lenen.
,,De stress op de interbancaire markt lijkt wat af te nemen. Het draait allemaal iets beter. Het is natuurlijk ook gemakkelijker om geld uit te lenen als je weet dat de staat het garandeert. Het lijkt het begin van het einde van de crisis'', aldus beleggingsstrateeg Michel Van der Stee van Van Lanschot Bankiers. Hij meent desondanks dat een recessie onafwendbaar is.
Op zondag en maandag lanceerden veel Europese landen noodmaatregelen om de financiële sector op de been te houden. Er werd meer dan een biljoen euro beschikbaar gesteld om banken van kapitaal te voorzien en leningen van banken onderling te garanderen. Daarmee hoopt de internationale gemeenschap dat het gat in de financiële bloedsomloop gedicht is.
Geldverkeer
Bij een grote Nederlandse bank merken ze dat het geldverkeer tussen banken ,,mondjesmaat op gang komt''. De problemen bij banken zijn door de Europese maatregelen volgens een bron bij deze niet nader te noemen instelling ,,voor een heel eind'' weggenomen.
Ook de Nederlandse Vereniging van Bank (NVB) ,,ziet de eerste voorzichtige positieve signalen'', zo stelde een woordvoerster. Dat is met name het geval bij kredieten met een korte looptijd, aldus de woordvoerster.
Euribor-rente
Van der Stee constateert dat de noodmaatregelen ook van invloed zijn geweest op de tarieven waartegen banken elkaar geld lenen. ,,Vorige week donderdag stond de rente voor een driemaandse lening op 5,39 procent, een hoogtepunt. Na het weekend is het tarief gezakt naar 5,17 procent.''
In Europa heet het tarief waartegen banken elkaar geld lenen de Euribor-rente. Financieringen die banken elkaar verstrekken, zijn gebaseerd op dit tarief. Banken die worden vertrouwd betalen lagere tarieven, terwijl banken waarover twijfels zijn juist een opslag betalen op dat tarief.
Balansproblemen
Hoewel Van der Stee ziet dat de geldmarkt redelijk vlot is getrokken, zijn alle problemen volgens hem nog niet uit de wereld. ,,Geld is weer beschikbaar, maar veel banken hebben nog steeds balansproblemen. Zij zullen weifelachtig zijn bij het uitlenen van geld aan consumenten en bedrijven.''
Ook kunnen banken de komende tijd klappen krijgen uit een andere hoek. ,,Er is veel gesproken over verpakte leningen gebaseerd op Amerikaanse hypotheken. Maar er zijn ook veel van dit soort producten in omloop die zijn gebaseerd op creditcard- en autoleningen. Problemen daarmee komen eraan.''
Dit alles zal zijn effect op de onderliggende economie dan ook niet missen, denkt de strateeg. ,,We zullen in een zware recessie terechtkomen'', denkt hij.
quote:Met een blik op de koersenborden verzuchtte een handelaar in Amsterdam woensdagmiddag: ,,Deze crisis is nog erger dan een scheiding. Ik ben de helft van mijn geld kwijt, maar mijn vrouw heb ik nog.''
quote:Met een blik op de koersenborden verzuchtte een handelaar in Amsterdam woensdagmiddag: ,,Deze crisis is nog erger dan een scheiding. Ik ben de helft van mijn geld kwijt, maar mijn vrouw heb ik nog.''
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:46 schreef merry77 het volgende:
De hele media klopt alles enorm op en praat ons gewoon een depressie en einde der wereld aan.
Ik vind dat er eens een verbod moet komen op mediageile wanhoopsberichten.
Vraagstelling in programma's op tv en radio zijn allemaal suggestief: denk je dat er een recessie aan komt? etc etc.
Media, kap daar eens mee.
What a lucky bastardsquote:
Wat mij opvalt is dat men zo lang in de ontkenningsfase is blijven hangen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:52 schreef venomsnake het volgende:
[..]
ja, geef de schuld aan de media...
Ik vind eerlijk gezegd dat men nog opmerkelijk positief is in de media.
Die gecentreerde zooi is enorm irritant als je op een mobiele telefoon foktquote:Op woensdag 15 oktober 2008 17:30 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
maar dan zou de tekst ook gecentreerd moeten zijn vind ik maar dat kan niet
plaatjes? of tekst? of allebei?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Die gecentreerde zooi is enorm irritant als je op een mobiele telefoon fokt
Die dikgedrukte is gemerged met een ouder topic denk ik.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:50 schreef ItaloDancer het volgende:
Hoe kan dit trouwens?
Topicnr 1148031 Bulls, Bears & Bucks #12: Trichet: Ergste van kredietcrisis moet nog komen
Topicnr 1170368 Bulls, Bears & Bucks #13: Amerikaanse financiele meltdown
Topicnr 1159973 Bulls, Bears & Bucks #14: Kredietcrisis nog niet over
Topicnr 1172203 Bulls, Bears & Bucks #15: 400 punten sneuvelt
Topicnr 1176226 Bulls, Bears & Bucks #16: Weer bloedbad op beurzen
Ohhhh ja dat zou best kunnen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 18:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Die dikgedrukte is gemerged met een ouder topic denk ik.
Hey hoe gaat het met de Dow?
Hoeveel was de totale schuld in Afrika ook alweer ?quote:New Bailout Price Tag: $2.25 Trillion Dollars
Wednesday, October 15, 2008 | 11:00 AM
in Bailouts | Credit | Dividends | Federal Reserve | Taxes and Policy
15bailoutgraf01 On Monday, I said that the total cost of this bailout could scale up to $3 trillion -- I just didn't imagine it would happen by Wednesday.
We learned yesterday that the size of the bailout just tripled, from $750b to $3T. Here is the cost structure:
• $250 billion of capital into banks;
• Guarantee $1.5 trillion in new senior debt issued by banks;
• Insure $500 billion in deposits in noninterest-bearing accounts (primarily businesses accts).
In exchange for this largesse, the treasury, on behalf of taxpayers, receives:
• Preferred shares that pay a 5% (rising to 9% after five years);
•No voting rights for government;
• Warrants to purchase common shares = to 15% of initial investment
All told, its a massive program that makes my earlier forecast of 2-3Trillion obsolete. New forecast is now double: [u]$4-6 trillion dollars . . . [/u]
quote:
http://finance.yahoo.com/q/bc?s=^AEX&t=my&l=off&z=l&q=l&c=quote:Op woensdag 15 oktober 2008 19:32 schreef Swetsenegger het volgende:
is er ergens een mogelijkheid om de aex over een andere periode te bekijken dan de 2 opties hier in de OP?
Het gaat hard....en dan te bedenken dat er een boel gemeenschapsgeld in de beurs verwerkt zit.quote:
Dat is ook behoorlijk ja...quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:14 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Het gaat hard....en dan te bedenken dat er een boel gemeenschapsgeld in de beurs verwerkt zit.
VIX is weer lekker aan het stijgen (60 +)
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
PPT heeft laat geluncht vandaag, zie ik.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
PPT heeft laat geluncht vandaag, zie ik.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:00 schreef indahnesia.com het volgende:
mooi rood is niet lelijk. Ik lees morgen wel verder bij
Ik heb geen aandelen gekochtquote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:48 schreef digitaLL het volgende:
Heb jij de aandelen die je gekocht hebt al verkocht italo of w8 je nog ff?
Nou, volgens mij zijn ze er in gestikt, in die thee.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]
PPT wil op tijd thuis zijn.... De afternoon tea is ook al naar binnen geklokt.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:33 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Nou, volgens mij zijn ze er in gestikt, in die thee.
http://en.wikipedia.org/wiki/Executive_Order_12631quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:45 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wtf is dat PPT wat steeds weer terug komt?
*proest*quote:
wat bedoel jequote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:59 schreef geenID het volgende:
Italo,
http://www.forexpf.ru/_quote_show_/java/ is live, of je moet op Bloomberg access hebben.
maar meer financialsquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:02 schreef Roel_Jewel het volgende:
Opvallend dat de S&P zo hard daalt. Daar zitten toch heel wat meer fondsen in dan in de DOW of Nasdaq...
Yep, ruim 700 punten telt ff wat zwaarder bij een veel lager Dowquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:00 schreef ItaloDancer het volgende:
Grootste verlies sinds 1987
Niks, maar waarom moet ik specifiek daar kijken?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:03 schreef geenID het volgende:
Wat valt er niet te begrijpen aan die site?
Ja hallo, dr zitten tientallen miljoenen mensen te F5en, wat verwacht je danquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:06 schreef Hertog_Martin het volgende:
Finance.google.com is wel traag kwa laden soms.... je mag toch meer verwachten van google
Die site is nu populairder dan ooitquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:06 schreef Hertog_Martin het volgende:
Finance.google.com is wel traag kwa laden soms.... je mag toch meer verwachten van google
Ja dan nog, het is google hoorquote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:07 schreef Tokamak het volgende:
[..]
Ja hallo, dr zitten tientallen miljoenen mensen te F5en, wat verwacht je dan
De 500 grootste bedrijven van Amerika zijn natuurlijk allemaal (vrij) grote bedrijven nog dus zullen zowat allemaal last hebben van de recessie.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Yup, maar die trekken de rest dan ook flink mee naar beneden.
Nou gefeli,quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:08 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
De 500 grootste bedrijven van Amerika zijn natuurlijk allemaal (vrij) grote bedrijven nog dus zullen zowat allemaal last hebben van de recessie.
Dit is mijn 10.000e post trouwens![]()
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:09 schreef Liewec het volgende:
lolz 2008 on top... zelfs vandaag staat er al in xD
http://en.wikipedia.org/w(...)s_Industrial_Average
Daar zie je trouwens ook hoe bizar hoog de winst was afgelopen maandag... hij volgt procentueel de jaren 30 op de voet, terwijl toen het absolute aantal punten een factor 100 kleiner wasquote:
indd... gewoonweg het dubbele van nr 2quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:14 schreef Liewec het volgende:
[..]
Daar zie je trouwens ook hoe bizar hoog de winst was afgelopen maandag... hij volgt procentueel de jaren 30 op de voet, terwijl toen het absolute aantal punten een factor 100 kleiner was
Dodge this:quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:16 schreef ItaloDancer het volgende:
Dow Jones Index (sinds 1896)
1. 19 oktober 1987 -22.6%
2. 28 oktober 1929 -12.8%
3. 29 oktober 1929 -11.7%
4. 6 november 1929 -9.9%
5. 18 december 1899 -8.7%
6. 12 augustus 1932 -8.4%
7. 14 maart 1907 -8.3%
8. 26 oktober 1987 -8.0%
9. 15 oktober 2008 -7.9%
10. 21 juli 1933 -7.8%
(29 september 2008 -7.0%) --- 777 punten is het grootste verlies in punten ooit
S&P 500 Index (met terugrekening tot 1923)
1. 19 oktober 1987 -20.5%
2. 28 oktober 1929 -12.3%
3. 29 oktober 1929 -10.2%
4. 16 november 1935 -10.1%
5. 18 maart 1935 -10.1%
6. 16 april 1935 -10.0%
7. 6 november 1929 -9.9%
8. 3 september 1946 -9.9%
9. 18 oktober 1937 -9.3%
10. 15 oktober 2008 -9.0%
12. 29 september 2008 -8.8%
Dat zijn over het algemeen de grote jongens.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:26 schreef appelsientje het volgende:
Toch bizar dat het weer het laatste half uur is waar de grootste slag geslagen wordt.
Op je mobiel?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Ha, uiteraard gaat alles morgen in het groen omdat ik voor een tig K short turbo's heb op verscheidene indices. En heb ik college van 10 tot 6 .. grr
We hebben bloomberg op de uni, maar ik heb slechts maar 1 uur waar ik ff pauze heb. En ik zal niet de enige zijn die dat probleem heeft, wij krijgen immers hoorcolleges over de de economische zaken van nu en vroeger. Zijn genoeg mensen die beurs geïnteresseerd zijn, lesdagen van 10 tot 6 verhindert dat teveel.quote:
Ja, je kan toch eventueel een limiet inbouwen? Ik ga er trouwens ook vanuit dat het naar beneden gaat, maar ik zal op tijd op zijn om te kijken hoe het loopt met de AEX.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
We hebben bloomberg op de uni, maar ik heb slechts maar 1 uur waar ik ff pauze heb. En ik zal niet de enige zijn die dat probleem heeft, wij krijgen immers hoorcolleges over de de economische zaken van nu en vroeger. Zijn genoeg mensen die beurs geïnteresseerd zijn, lesdagen van 10 tot 6 verhindert dat teveel.
Overigens ga ik morgen ochtend nog wel ff de verkoop knop indrukken, mocht ik geen tijd meer vinden, zodat ik en 'beperkt' verlies kan accepteren. Al ga ik er overigens van uit dat hij naar beneden gaat, en ik dus centen verdien![]()
Dat is niet zo moeilijk: lenen/sparen/erfenis.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:59 schreef superworm het volgende:
s_e, hoe kom je als student aan tig K?
Hmja, da's dan weer minderquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:19 schreef Enchanter het volgende:
De dollar is ook weer aardig de schade aan het inhalen
Voor mijn turbo shorts op indices [niet op aandelen] gooi ik overal stop loss in, raakt hij een bepaalde prijs, dan mag hij direct de deur uit. Ik neem liever kleine 'acceptabele' verliezen dan dat ik 'wacht' en hoop op beter. Dat is in 9 van de 10 gevallen met turbo's niet bepaald de beste methode. Je moet met turbo's ook niet op een tientje meer of minder kijken.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:54 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja, je kan toch eventueel een limiet inbouwen? Ik ga er trouwens ook vanuit dat het naar beneden gaat, maar ik zal op tijd op zijn om te kijken hoe het loopt met de AEX.
Ach , volgens mijn glazen bol , gaat de dollar binnenkort weer flink zakkenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:27 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hmja, da's dan weer minder.
Die 1,50-1,60 van even geleden was zo gek nog niet.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:08 schreef ItaloDancer het volgende:
Maak je over die turbo's maar geen zorgen, opening call FTSE is -5%.
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:32 schreef MonoSynth het volgende:
paar dagen oud, maar toch...
[ link | afbeelding ]
Zou niet verkeerd zijnquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:29 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ach , volgens mijn glazen bol , gaat de dollar binnenkort weer flink zakken
Hoe kom je aan die info?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:08 schreef ItaloDancer het volgende:
Maak je over die turbo's maar geen zorgen, opening call FTSE is -5%.
Oké thanks.quote:
Leuke timingquote:Op woensdag 15 oktober 2008 23:58 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Oké thanks.
Ik zag net trouwens op mijn alex account dat ING ook met sprinters komt, vanaf morgen.
Ik heb er sinds vanmiddag net na de lunch een 100tal aangeschaft op de AEX 320 short, gewoon om even te kijken hoe het gaat. Zit wel een aardige hefboom in, maar ik kan het nu redelijk goed in de gaten houden qua tijd. Ik zag net ook wel wat interessante speeders staan bij Citi op de AEX.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:05 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat ik hier de enige ben die actief in turbo's handel, de volume's voor de indices zijn dusdanig te noemen dat hier vast wel meer mensen zijn die turbo's liefde toedragen!
De AEX Index Turbo Short 321,00 of de AEX Index Turbo Short 311,00 ? Ik heb zelf net geen duizendtal van de 311.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:13 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ik heb er sinds vanmiddag net na de lunch een 100tal aangeschaft op de AEX 320 short, gewoon om even te kijken hoe het gaat. Zit wel een aardige hefboom in, maar ik kan het nu redelijk goed in de gaten houden qua tijd. Ik zag net ook wel wat interessante speeders staan bij Citi op de AEX.
O O.....quote:EU versoepelt boekhoudregels voor banken
15 oktober 2008, 20:27 | ANP
BRUSSEL (AFN) - De Europese Unie versoepelt boekhoudregels voor banken. De financiële instellingen hoeven hun beleggingen in 'besmette' producten niet langer te boeken op marktwaarde. Dat maakte de EU woensdag bekend. De Verenigde Staten voerden de wijziging eerder al door.
Met de maatregel wil de EU banken wat lucht geven. De waarde van sommige beleggingen is de laatste tijd fors gedaald, omdat er geen markt meer voor is. Banken hebben hierop vele miljarden moeten afschrijven wat de onrust rond de geplaagde banken alleen maar verder heeft vergroot.
Och, die arme banken toch.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 01:07 schreef Drugshond het volgende:
US Debt Clock
Kan deze in de OP.
[..]
O O.....![]()
*krak* *krak*quote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:50 schreef Drugshond het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zakt behoorlijk weg. Veel erger dan de dotcom.bubble. En dat proces is al langer bezig.
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 02:50 schreef Recce het volgende:
Nikkei nu -8,18%, nog niet echt spectaculair.![]()
ik denk dat dat de eerder ingelegde orders zijn die in mandjes worden afgehandeld om geen gekke dingen te krijgen (?)...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 03:13 schreef Hertog_Martin het volgende:
Waarom begint de nikkei altijd eerste half uur ofzo met 7 grote stapsgewijze transacties?
even het straatje schoonvegen voor het naar huis gaan.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:26 schreef appelsientje het volgende:
Toch bizar dat het weer het laatste half uur is waar de grootste slag geslagen wordt.
Zolang m'n vriendin niet de hele maand rood is , vind ik het primaquote:Op donderdag 16 oktober 2008 04:54 schreef indahnesia.com het volgende:
Rood blijft in trek deze maand
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:03 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Zolang m'n vriendin niet de hele maand rood is , vind ik het prima
Zwarte maandagquote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
* Roel_Jewel zit klaar voor een donderende donderdag.
Dan zal 't op bevrijdende vrijdag wel omhooggaanquote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:10 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Zwarte maandag
Rode dinsdag
Woensdag gehaktdag
Donderende donderdag
Nu nog vrijdag
quote:Stocks: Tumble, Nikkei Ends With 2nd Largest Drop Of Over 11%
TOKYO (Kyodo)--Tokyo stocks closed sharply lower Thursday with the key Nikkei index losing more than 11 percent, its second-largest single-day percentage drop, as the overnight 700-point plunge of the Dow Jones Industrial Index on sluggish macroeconomic readings battered investor confidence.
Of omlaag op een venijnige vrijdag.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 08:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dan zal 't op bevrijdende vrijdag wel omhooggaan.
Mijn TT! Wat doe je?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:01 schreef ItaloDancer het volgende:
Even de TT veranderen want Ramses trekt geen volk.
bloedbaden alom de laatste wekenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:01 schreef ItaloDancer het volgende:
Even de TT veranderen want Ramses trekt geen volk.
jawel joh al lang let eens opquote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:04 schreef indahnesia.com het volgende:
AEX is trouwns nog niet door de 250 punten heen. Nadruk op NOG dan wel.
Egwel!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:04 schreef indahnesia.com het volgende:
AEX is trouwns nog niet door de 250 punten heen. Nadruk op NOG dan wel.
quote:AEX-index 249,06 -5,30%
g.v.d. de eerste drie minuten handel niet gezien...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:05 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
jawel joh al lang let eens op
Het zou me niets verbazen als de omzet zoveel is teruggelopenquote:Randstad Holding noemt mediaberichten van donderdag over een omzetdaling van de onderneming over de laatste 4 weken van 15% "onzin". Dat zegt Bart Gianotten van investor relations bij de uitzender tegenover Dow Jones Nieuwsdienst. "Het is gewoon niet waar", aldus Gianotten.
Het Financieele Dagblad meldde donderdag in zijn tweede katern dat de omzet van Randstad de afgelopen 4 weken met 15% is gedaald.
"niet waar" dat zeiden LEH, FOR en nog tig andere bederijven ook dagen voordat ze op de fles gingenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Randstad: mediabericht over omzetdaling 15% "onzin"
[..]
Het zou me niets verbazen als de omzet zoveel is teruggelopen. UItzendkrachten is iets waar meestal direct op bezuinigd wordt als 't slechter gaat...
* indahnesia.com zoekt mp3-tje weer eens op.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
-6% al.
Neuriet 'vandaag is rood.....'
Toen jij postte was het iig al, ja hij zat er in het begin eventjes boven maar je zag aan de future al dat ie er onder zou duikenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:07 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
g.v.d. de eerste drie minuten handel niet gezien...
Bestaande klanten houden het wellicht voor gezien. Niet bepaald iedereen is rationeel en aandelen zijn toch het belangrijkste.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik vind die dalingen van Binck Bank (http://www.eurobench.com/koersen/BinckBank/11806/snapshot.aspx) zo onlogisch. Als er één bedrijf is wat nu z'n omzet moet zien stijgen, is het wel zo'n bedrijf....
Het enigste wat stijgt is de dollar , 3 cent al met gisterenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ik vind die dalingen van Binck Bank (http://www.eurobench.com/koersen/BinckBank/11806/snapshot.aspx) zo onlogisch. Als er één bedrijf is wat nu z'n omzet moet zien stijgen, is het wel zo'n bedrijf....
Hm... Geen idee. Ik zou juist denken dat er ook heel veel nieuwe mensen een rekening openen en dat heel wat bestaande klanten wat meer handelen.... Rationeel is de markt niet neequote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:24 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Bestaande klanten houden het wellicht voor gezien. Niet bepaald iedereen is rationeel en aandelen zijn toch het belangrijkste.
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Ben net wakker, en we springen en we dansen en we zijn zo blij!
Veel nieuwe mensen zijn er ook, heeft Binck gerapporteerd.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Hm... Geen idee. Ik zou juist denken dat er ook heel veel nieuwe mensen een rekening openen en dat heel wat bestaande klanten wat meer handelen.... Rationeel is de markt niet nee.
Heb je de handel wel gelijk weggedaan?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:26 schreef sitting_elfling het volgende:
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:26 schreef sitting_elfling het volgende:
Red October was toch een duiboot?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 04:54 schreef indahnesia.com het volgende:
Rood blijft in trek deze maand
Idd. Blijft typisch. En vooral nergens op gebaseerd. Iedereen rent weer als een kip zonder kop naar de kooporders.......quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:35 schreef ItaloDancer het volgende:
Het gaat echt met een noodgang omhoog...
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:36 schreef Salitos1 het volgende:
[..]
Red October was toch een duiboot?
Nou ja dat vind ik op zich wel logischquote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:37 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Idd. Blijft typisch. En vooral nergens op gebaseerd. Iedereen rent weer als een kip zonder kop naar de kooporders.......
Oh... dat had ik eerlijk gezegd nooit gedaan, we openen -6%, meteen alles eruit. Mjah ik hoop voor je dat het goed uitpaktquote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:44 schreef sitting_elfling het volgende:
Als de aex de -2% aantikt gooi ik hem eruit, ik ga over 15 minuten naar school, ben rond uurtje of 6 terug. En uiteraard hoop ik dat als ik thuis ben hij nog niet verkocht is!
who knows, -2% is ook winst .. , en winst is winstquote:Op donderdag 16 oktober 2008 09:51 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Oh... dat had ik eerlijk gezegd nooit gedaan, we openen -6%, meteen alles eruit. Mjah ik hoop voor je dat het goed uitpakt
Sorry, ik lag al te slapen. Ik heb idd deze aangekocht als eerste aankoop. Geen stop/loss ingebouwd, zit in principe de hele dag achter de pc, dus ik kijk het allemaal even rustig aan. Ik wacht vooral op het moment dat NYC open gaat... *investor greed*quote:Op donderdag 16 oktober 2008 00:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
De AEX Index Turbo Short 321,
Is dit je 1e turbo aankoop btw?
en waar heb je je stop loss/limiet verkoop order op staan? Ik neem aan dat je die al direct hebt neergezet? Of je moet morgen vrij zijn om de hele dag de beurs te kunnen volgen.
De sjeiks laten het echt niet veel lager komen hoor, die zijn ook niet gek.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:26 schreef Roel_Jewel het volgende:
MARKET COMMENT: Olie kan bodem vinden op $68,00
Tot zover het sprookje dat de olieprijs puur tot stand komt door vraag en aanbod. Net of de vraag 1/2 minder is gewordenquote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:33 schreef Netstorm het volgende:
Minder olie pompen zodat ze de vraag ernaar hoogkunnen houden en dus ook de prijs hoog blijft
Duh! Door de global warming hoeven mensen hun huizen minder te verwarmen en hebben daardoor minder olie nodig. Logisch...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:52 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Tot zover het sprookje dat de olieprijs puur tot stand komt door vraag en aanbod. Net of de vraag 1/2 minder is geworden
Wel grappig dat je ook weinig meer hoort over peak oil en dat soort grappen.
Het grootste monopolie ter wereld. Wordt nooit aangepaktquote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:52 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Tot zover het sprookje dat de olieprijs puur tot stand komt door vraag en aanbod. Net of de vraag 1/2 minder is geworden
Wel grappig dat je ook weinig meer hoort over peak oil en dat soort grappen.
En zouden we de hand niet in onze eigen boezem kunen steken. En gewoon zeggen dat we al lang veel duurzamer bezig zouden moeten zijn. Niet meer zo afhankelijk zijn van die olie.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het grootste monopolie ter wereld. Wordt nooit aangepakt.
waar staat GDP eigenlijk voor?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:17 schreef jpjedi het volgende:
Je ziet nu toch de effecten komen in de non-financial business.. TNT is een goed voorbeeld inderdaad. Denk dat de grondstoffen boeren het eerste gaan merken.
ben voor de 2009 budget rondes op ons hoofdkantoor in de UK nu en dit is natuurlijk het onderwerp van gesprek. Komen mensen aan met GDP verwachtingen voor 2009 van 4 maanden oud.![]()
China heeft bijvoorbeeld alle erts importen uit Australië opgeschort voor 6 maanden.
Gross Domestic Product. Bruto Binnenlands Product dusquote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:24 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
waar staat GDP eigenlijk voor?
quote:The total market value of all final goods and services produced in a country in a given year, equal to total consumer, investment and government spending, plus the value of exports, minus the value of imports.
Ja, laat andere landen ook eens wat olie gaan produceren ofzo! Schandalig dat dat alleen in het midden-oosten mag!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:56 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Het grootste monopolie ter wereld. Wordt nooit aangepakt.
Ik wilde je pm-en maar je inbox werkt niet. http://www.abnamromarkets.nl/NL/Showpage.aspx?pageID=199quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:21 schreef MoltiSanti het volgende:
Hoe werken turbo's als je een koersdaling verwacht?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 10/01/08 0.66 0.85 1.49 1.72 1.82 2.12 2.87 3.29 3.77 4.33 4.22 10/02/08 0.21 0.63 1.21 1.45 1.62 1.91 2.68 3.13 3.66 4.28 4.16 10/03/08 0.15 0.51 1.14 1.41 1.60 1.86 2.64 3.09 3.63 4.26 4.11 10/06/08 0.19 0.54 1.12 1.23 1.43 1.69 2.45 2.92 3.48 4.12 3.99 10/07/08 0.39 0.82 1.14 1.27 1.47 1.69 2.45 2.91 3.50 4.15 4.01 10/08/08 0.23 0.68 1.07 1.28 1.65 1.88 2.70 3.15 3.72 4.31 4.09 10/09/08 0.19 0.60 1.07 1.33 1.65 1.93 2.79 3.25 3.84 4.41 4.14 10/10/08 0.07 0.25 0.84 1.08 1.62 1.87 2.77 3.27 3.89 4.41 4.15 10/14/08 0.07 0.34 1.07 1.22 1.82 2.06 3.01 3.48 4.08 4.57 4.27 10/15/08 0.05 0.22 0.92 1.14 1.64 1.91 2.90 3.40 4.04 4.57 4.25 |
1 2 | 01/02/07 4.79 5.07 5.11 5.00 4.80 4.71 4.68 4.68 4.68 4.87 4.79 |
quote:Investors remain unconvinced that efforts by the Treasury and Federal Reserve will be successful, and Wall Street may be locked into a volatile bottoming process for some time. Traders continue to park funds in safe short-term government debt, sending the yield on the one-month Treasury bill down to 0.06% from 0.07% Tuesday, and the return on the three-month T-bill to 0.20%, down from 0.28%.
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:59 schreef PietjePuk007 het volgende:
In De Pers van vandaag staat een groot (soort conspiracy) artikel over Amerika en de staat waarin 't verkeerd. Er wordt oa genoemd dat in privegesprekken met congresleden gedreigd is de martial law (noodtoestand) in werking te stellen indien indien er niet voor 't bailoutplan gestemd werd.
een martial law voor het congres is iets anders dan een noodtoestand:quote:Op donderdag 16 oktober 2008 11:59 schreef PietjePuk007 het volgende:
In De Pers van vandaag staat een groot (soort conspiracy) artikel over Amerika en de staat waarin 't verkeerd. Er wordt oa genoemd dat in privegesprekken met congresleden gedreigd is de martial law (noodtoestand) in werking te stellen indien indien er niet voor 't bailoutplan gestemd werd.
quote:This is NOT the "martial law" where soldiers come out and shoot people and all freedoms are removed--which they have been anyway.
This is an internal Congressional event where the rules and procedures of Congress are suspended so that a bill can be passed quickly. They were working on that ridiculous bail out from Bush which thankfully failed so far.
So, don't get your knickers in a snit. This pertains to Congress only--at the moment.
Zou zouden het heel erg vinden als ze opeens moeten bezuinigen op verdiepingen in hun wolkenkrabbers.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 10:27 schreef Q. het volgende:
[..]
De sjeiks laten het echt niet veel lager komen hoor, die zijn ook niet gek.
quote:S&P Doing the Nasty on $280 Billion in Alt-A…Largest Ever
S&P remains ahead of the impending Alt-A and Jumbo Prime Implosions with their largest potential downgrade ever. Just to clarify, Alt-A is mostly limited documentation products and the now infamous Pay Option ARM. Jumbo Prime refers to prime loans with amounts over the Fannie/Freddie conforming limits including loans such as the 5/1 Interest Only. Wells Fargo Bank, Chase, Citi and Wachovia were among the highest volume large-named Jumbo Prime and Alt-A lenders in the nation.
This week, S&P in their largest and most sweeping effort to date, dropped the bomb on Alt-A, the segment leading the mortgage crisis out of the first quarter (subprime) and into the second. However, this action is not necessarily targeted at ARMs and Pay Options, rather “loans with at least five years of fixed rates”, S&P said. This is big news.
This most recent S&P action hit $280 billion and comes just two months following another massive sweep of both Alt-A and Jumbo Prime (see Mr Mortgage report links). $280 billion is approximately 15% of the total Alt-A universe. I am aware that $280 billion hardly seems like news any longer, but many banks still hold Alt-A and Jumbo Prime MBS/whole loans on balance sheet due to their previous high ratings.
The raters are finally understanding the ominous impact that negative equity has across all loan types and borrower grades. Negative equity knows no bounds. While factoring in the unprecedented home price deprecation seen in the past 12-months and projecting that out, they are discovering that those who purchased or refinanced with cash-out as early as 2003 are now under water and at an exponentially greater risk of default. In your harder hit areas, prices are at decade lows and those in a negative equity position are the majority.
Even those who purchased much earlier and put a second mortgage on the property may be in a negative equity position. This is making their modeling systems ‘TILT’. Due to this I believe we will see some serious ratings actions over the next few months stretching deep into the heart of the ‘Prime’ loan sector. Stay Tuned.
If you have the time, below are links to my most recent Alt-A and Jumbo Prime downgrade stories a couple of months back. This will give you the full scope of how hard these segments have been hit
quote:Per aandeel kwam het nettoverlies uit op $5,58, tegen een verlies van $2,82 per aandeel in het derde kwartaal van 2007. Analisten gepolst door FactSet Research hadden gerekend op een verlies van $4,97 per aandeel.
Komt zeker door 'al' dat 'positieve' bedrijfsnieuwsquote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:39 schreef Tokamak het volgende:
how we gaan vrij rap omhoog ineens, minder dan 2% verlies
Uhm, ik denk dat in financiële aandelen al behoorlijk wat 'positief' bedrijfsnieuws verwerkt zitquote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Komt zeker door 'al' dat 'positieve' bedrijfsnieuws.
Die was er überhaupt nietquote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:02 schreef Tokamak het volgende:
aha dat was et, de inflatie viel mee ...
quote:Geen inflatie in VS in september
AMSTERDAM (Dow Jones)--De consumentenprijsindex van de VS is in september ongewijzigd gebleven ten opzichte van een jaar eerder. Een stijging van de voedselprijzen werd ruimschoots vergoed door een daling van de energieprijzen. Dat blijkt donderdag uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van handel.
De vlakke index is iets lager dan verwacht; analisten rekenden op een inflatie van 0,1%.
De kerninflatie, exclusief de volatiele prijzen voor energie en voedsel, kwam uit op 0,1%, waar de markt rekende op 0,2%.
De energieprijzen daalden in september met 1,9%, terwijl de voedselprijzen met 0,6% stegen.
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:10 schreef Tokamak het volgende:
Nou goed, dan ga ik maar gamen, tot morgen
Ja, als verwachting is dat er wel inflatie aan zit te komen...quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:21 schreef Xtreem het volgende:
GEEN inflatie, en dat wordt gezien als goed nieuws?!
Headline van CNN...quote:BREAKING NEWS
Industrial production drops dramatically in September, largely due to disruptions from hurricanes and Boeing strike. More soon.
De rente kan nu ook naar nul.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:21 schreef Xtreem het volgende:
GEEN inflatie, en dat wordt gezien als goed nieuws?!
Yep, cijfer komt van 10 min geleden.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:24 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Ja, als verwachting is dat er wel inflatie aan zit te komen...
[..]
Headline van CNN...
DJ premarket al 0,7% naar beneden. Zometeen maar eens kijken bij de opening.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 15:27 schreef ItaloDancer het volgende:
16:00 nog de Philadelphia Fed Index
We gingen net al even rood...quote:
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:17 schreef Roel_Jewel het volgende:
En dit soort posts @ Google Finance blijft hilarisch.
quote:Considering the ignorance and communistic nature of your comment, I'm
really surprised you are able to use a computer and much more
surprised that you made your way to a financial website. My advice to
you is keep your money in your freezer and delete your cookies to any
financial websites. (I don't mean the kind you eat). Another option
is to move to a jungle and live on the barter system with the
natives. Either way, best of luck.
Wat betekent dat?quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:25 schreef ItaloDancer het volgende:
Philadelphia Fed Oct -37.5
Consensus: -5.0
Prior: 3.8
Dat alles kapot gaat.quote:
De schaal is nog net voldoendequote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:28 schreef ItaloDancer het volgende:
Tekent u de -37.5 even in?
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 16 oktober 2008 16:45 schreef Tokamak het volgende:
ah de AEX is weer goedkoper dan de Nintendo Wii (adviesprijs)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |