Glasvegas is aan mij ook niet echt besteed. Echt een one trick pony, waarbij de zeurderige zang het al gauw in het irritante trekt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:08 schreef Heathen. het volgende:
Glasvegas was trouwens een van de meest verschrikkelijke verschijningen die ik de laatste tijd ben tegengekomen. Dat jij die 'uitstekend' aan geeft kan ik niet echt bij met mijn hoofd. Het eerste nummer klinkt leuk, maar dan vervolgens constant dat onnodige gekreel. Dat is zo jammer want het was zeker een band met potentie maar de zanger bakt er zo weinig van ondanks zijn geschikte stem.
Wie was de winnaar van deel 1?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:30 schreef Grobbel het volgende:
Eerste deel: Beste albums van 2008 (tot dusver)
quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:34 schreef chansadres het volgende:
We zijn drie maanden verder en ik heb honderden albums geluisterd. Er is dus het één en ander veranderd in muziekland. Ik had er makkelijk een top 250 van kunnen maken maar ik heb het "maar" bij honderd gelaten. Ik heb Radiohead uit de lijst verwijderd omdat het duidelijk uit 2007 kwam. De eerste 25 hebben een toelichting gekregen.
5 sterren
1. Last Shadow Puppets – Age of Understatement
1+1=3
2. Jamie Lidell - Jim
Als mensen hadden gezegd dat de beste soulplaat van de laatste jaren uit Duitsland zou komen, dan had ik hun spontaan uitgelachen. De oorkomstige Brit heeft echter het tegendeel laten bewijzen. Deze plaat is zo soul, dat Motown stikjaloers zal moeten zijn. Geen enkele misser.
3. Panic at the Disco - Pretty. Odd.
Meest ondergewaardeerde plaat. Panic zal altijd leiden onder het emo-labeltje. Wie daar doorheen durft te kijken ziet dat de heren veel talent hebben. Met deze cd zetten ze een goede nieuwe start in. Gedurfd, gewaagd en heerlijk retro.
4. Elbow - The Seldom Seen Kid
Binnenkort samen met Laura Marling in Eindhoven, maar het album is hier nooit de cd-speler uit geweest. Ontroert het wanneer het nodig is.
5. Oasis - Dig Out Your Soul
De gebroeders keren terug met een ijzersterk nieuw album. Ik had een grote deceptie verwacht maar het werd een sterke wederopstanding.
6. Black Mountain - In the Future
De verrassing van 2008. Heerlijke ouderwetse rockmuziek. Hiervoor laat je spontaan je haar groeien om toch te kunnen headbangen.
7. Volbeat - Guitar Gangsters & Cadillac Blood
Dit jaar is voor mij Volbeat opgestaan. In het begin van het jaar was ik al verslingerd aan hun vorige juweeltje, nu staat deze te draaien in het huis.
8. Sigur Rós - Með Suð Í Eyrum Við Spilum Endalaust
Sigur blijft boeien. De release was me niet echt opgevallen totdat ik ze zag op Lowlands. Wat een heerlijke plaat is dit geworden
4,5 sterren
9. Glasvegas - Glasvegas
Glasvegas is een vreemde eend in de bijt. Je verstaat niks van het schots maar iedereen weet waar het over gaat. Qua sadness vaak depressiever dan Joy Division. Maar het blijft mooi. Daddy's gone blijft een onvergetelijke kraker.
10. MGMT - Oracular Spectacular
Niet vaak moet ik het toegeven. De remixes zijn beter. Justice, Soulwax en dergelijke geven duidelijk aan dat de nummers op deze plaat hitgevoelig zijn. Het mist op enkele tracks net dat ene kleine mini dingetje. Daarom geen klassieker maar wel sterk album.
11. Antony and the Johnsons - Another World
Het minialbum van Antony haalt veel punten. Heel veel. Die stem blijft het sterke wapen. Het is de beste EP die me warm maakt voor het album. Ik kan niet wachten.
12. The Verve - Forth
Altijd fan geweest van The Verve. En met Love is Noise halen ze weliswaar het oude niveau terug. Maar de hele cd door hoor je toch een paar haperingen. Sterke songs maar niet zo sterk als vroeger.
13. De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine
Hip Hop kan tof zijn. Dat bewijst de Jeugd voor mij. Bron kneitert me de beats om de oren. Samen met de grappige, leuke en soms geniale raps blijft dit een puik albumpje. Ja Jeugd, jullie zijn bazen.
14. Voicst - A Tale of Two Devils
Opvolger A Tale of Two Devils groeit Voicst verder. Naast die 3FM hit, staat er veel meer op. Zeker waar ze durven te experimenteren verdienen ze extra bonuspunten. Beste Nederlandse Rockband van het moment.
15. Joe Jackson – Rain
Joe Jackson is mijn held. Geloofwaardige teksten op schitterend pianomuziek. Rain is een verzameling van alles wat Joe te bieden heeft. Van pop via klassiek naar punk. Het staat er op. Na de afgelopen missers slaat Joe snoeihard terug.
16. Kaiser Chiefs - Off with Their Heads
Namedropping gebeurd steeds vaker maar als je Mark Ronson, Lily Allen en de New Pony Club kan noemen dan maak je me wakker. Dat het hier dan zou gaan om de nieuwe Kaiser Chiefs cd was even schrikken. Wat zullen we krijgen. Niks anders is het antwoord. En daar ben ik blij om. Hoedje af voor de heren.
4 sterren
17. The Raconteurs - Consolers of the Lonely
Licht tegenvallend. Ik had namelijk een 5 sterren album verwacht. Het werden er maar 4. De opvolghit van Steady as she goes staat er niet op. Jammer, maar dat betekend niet dat het album verloren is. Alleen die ene hit staat er niet op.
18. Scars On Broadway - Scars on Broadway
System of a Down is dood. Leve Scars on Broadway. Vorig jaar liet Serj Tankian zien dat zonder de rest, het allemaal nog hetzelfde klinkt. Nu laat Scars het zien. Het is vertrouwelijk System uit het tijdperk Mezmerize/Hypnotize. Zonde dat SoaD uit elkaar is gegaan. Een combinatie van de twee nieuwe albums zou een klassieker hebben gemaakt. Nu krijgen we twee goede albums.
19. Hadouken! - Music for an Accelerated Culture
Meest vernieuwende album voor mij. Hadouken! combineert Indie, dub en meer stijlen door de blender en maken er een dansbaar knalmuziek van. Niet elke track is even goed maar ideaal voor elke zaterdagavond.
20. Hercules and Love Affair - Hercules and Love Affair
Nogmaals Antony. Nu in de discoband van zijn maatje Andy. Heerlijk foute discomuziek. Guilty Pleasure 2008.
21. Coldplay - Viva La Vida Or Death and All His Friends
Nooit verwacht dat Coldplay deze lijst zou halen. Zeker, op hun vorige albums staan ook hitjes maar de rest vond ik niet interessant. Maar Brian Eno weet van deze muziek een geheel te maken. En warempel ik luister het hele album eens. Naast de singles staat nu eens een geheel album.
22. The Rascals - Rascalize
Meeliften met de nummer 1 van de lijst. Daar zou je het op kunnen gooien. Maar het album is meer. Het laat zien waar dat retro geluid van Last Shadow Puppets vandaan komt. Natuurlijk mis je hier en daar toch die ene geniale riff die zijn kameraad wel er uit kan gooien. Maar het The Rascals hebben zeker een toekomst.
23. Pendulum - In Silico
3 geniale singles en leuke opvullers. Propane Nightmares is DE track van het album. Al neigt het geluid steeds meer naar de Prodigy te gaan. Vind ik niet vervelend, maar sommige "die-hards" zullen hier afhaken.
24. The Kooks - Konk
Commercieel goed uitgewerkt album. Niet zo veel hits als hun debuut maar een zeer net album. The Kooks kunnen op langer termijn gaan werken aan een lange discografie. Ik zal ze zeker blijven volgen
25. Sia - Some People Have Real Problems
The Girl You Lost To Cocain is een erg goed liedje maar ook op dit album missen enkele nummers dat beetje extra. Erg jammer dat de dance-remix van Girl het zo goed doet juist. Sia verdient meer dan dat. Een hitje bleef jammer genoeg uit.
26. Adele - 19
3,5 sterren
27. Porcupine Tree - We Lost the Skyline
28. The Black Keys - Attack & Release
29. dEUS - Vantage Point
30. Gotye - Like Drawing Blood
31. Weezer - Weezer
32. Laura Marling - Alas I Cannot Swim
33. Mystery Jets - Twenty One
34. Triggerfinger - What Grabs Ya?
35. The Gutter Twins - Saturnalia
36. Shearwater - Rook
37. Drive-By Truckers - Brighter Than Creation's Dark
38. Gnarls Barkley - The Odd Couple
39. Tim Vanhamel - Welcome to the Blue House
40. Sam Sparro - Sam Sparro
41. The Kills - Midnight Boom
42. Los Campesinos! - Hold on Now, Youngster...
43. Death Cab for Cutie - Narrow Stairs
44. Scarlett Johansson - Anywhere I Lay My Head
45. Headphone - Ghostwriter
46. Black Kids - Partie Traumatic
47. Conor Oberst - Conor Oberst
48. a balladeer - Where Are You, Bambi Woods?
3 sterren
49. Late of the Pier - Fantasy Black Channel
50. Ben Folds - Way to Normal
51. Sam Roberts - Love at the End of the World
52. Nick Cave & The Bad Seeds - Dig!!! Lazarus Dig!!!
53. Jason Mraz - We Sing, We Dance, We Steal Things.
54. Foxboro Hot Tubs - Stop Drop and Roll!!!
55. Queen + Paul Rodgers - The Cosmos Rocks
56. Black Stone Cherry - Folklore and superstition
57. Dan Le Sac VS Scroobius Pip - Angles
58. One Day As A Lion - One Day As A Lion
59. Beck - Modern Guilt
60. Pete & the Pirates - Little Death
61. The Black Crowes - Warpaint
62. Malcolm Middleton - Sleight of Heart
63. The Offspring - Rise and Fall, Rage and Grace
64. Disturbed - Indestructible
65. The Pigeon Detectives - Emergency
66. Friendly Fires - Friendly Fires
67. Metallica - Death Magnetic
68. Infadels - Universe in Reverse
69. The Automatic - This Is a Fix
70. Duffy - Rockferry
71. Milow - Coming of Age
72. Kings of Leon - Only by the Night
73. Keane - Perfect Symmetry
74. Novastar - Almost Bangor
75. The Mars Volta - The Bedlam in Goliath
76. Bloc Party - Intimacy
77. Foals - Antidotes
78. Travis - Ode to J. Smith
79. One Night Only - Started a Fire
80. Sons and Daughters - This Gift
81. Danko Jones - Never Too Loud
82. Hot Chip - Made in the Dark
83. Sparks - Exotic Creatures of the Deep
84. Fleet Foxes - Fleet Foxes
85. Rise Against - Appeal to Reason
86. Flogging Molly - Float
87. Sun Kil Moon - April
88. British Sea Power - Do You Like Rock Music?
89. Le Le - Flage
90. The [New] Shining - Supernatural Showdown
91. The Dandy Warhols - ...Earth to the Dandy Warhols...
92. 3 Doors Down - 3 Doors Down
93. UNKLE - End Titles... Stories for Film
94. Buckcherry - Black Butterfly
95. Cat Power - Jukebox
96. The Hold Steady - Stay Positive
97. Calexico - Carried to Dust
98. Kraak & Smaak - Plastic People
99. Portishead - Third
100. Cold War Kids - Loyalty to Loyalty
Zo wat een lijst, en het jaar is nog niet eens voorbij
Het is geen tournament maar het delen van goede albums aan mede fokkers.quote:
Verder rest geen leven hebben, does the trick for me.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:32 schreef Grobbel het volgende:
Oh, en we waren ons er net over aan het verbazen dat chansadres klaarblijkelijk genoeg vrije tijd heeft om iets zinnigs te kunnen zeggen over 100 (!) platen die in 2008 zijn uitgebracht.
Ik vind sowieso de muziek in 2009 nogal een domper als je het vergelijkt met 2008.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:33 schreef chansadres het volgende:
[..]
Het is geen tournament maar het delen van goede albums aan mede fokkers.
Ik vind trouwens de releaselijst voor de rest van het jaar heel kaars...
Ik heb gefaaldquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:35 schreef Grobbel het volgende:
Trouwens, chansadres: 100 platen, en geen TV on the Radio?
Welke releases zijn volgend jaar dan zo bagger. Ik wil wel weten wat er komt. Eindelijk Chinese Democracy en Detox?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:36 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ik vind sowieso de muziek in 2009 nogal een domper als je het vergelijkt met 2008.
Vergeetquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:33 schreef chansadres het volgende:
[..]
Ik vind trouwens de releaselijst voor de rest van het jaar heel kaars...
Ik verwacht enkel nog:
Snap ik, maar wat door meer mensen wordt als prima plaat wordt ervaren heeft voor mij meer potentie, dan unieke freakerige shit.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:33 schreef chansadres het volgende:
[..]
foutje dus he :pquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:37 schreef chansadres het volgende:
[..]
Welke releases zijn volgend jaar dan zo bagger. Ik wil wel weten wat er komt. Eindelijk Chinese Democracy en Detox?
voor mij niet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:39 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Snap ik, maar wat door meer mensen wordt als prima plaat wordt ervaren heeft voor mij meer potentie, dan unieke freakerige shit.
En geen Benji Hughes! Dit terwijl zijn A Love Extreme toch een heerlijk gevarieerd dubbelalbum is geworden, waarbij hij ongeveer klinkt als eels, Beck, Badly Drawn Boy, Adam Green en Ray Davies.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:35 schreef Grobbel het volgende:
Trouwens, chansadres: 100 platen, en geen TV on the Radio?
ah ja die is ook goed, ze staan binnekort in paradiso. December dacht ik op een donderdag.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:41 schreef ranja het volgende:
Maar nog onbedreigd op 1 voor mij:
[ afbeelding ]
Black Angels - Directions to See a Ghost
Ik zit nu op 22, dat gaan er zeker wel 25 worden maar waarschijnlijk niet veel meer dan dat.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:45 schreef methodmich het volgende:
Zou overigens nu zelf, met alle door mij aangeschafte albums uit 2008, een top 56 kunnen maken. Nog een paar maanden te gaan, dus denk ik zo tussen de 60 en 70 te komen in december.
Top 1000 is overdreven; vanaf positie 200 begint er al een hoop rotzooi tussen te sluipen. Maar ik probeer wel enigszins bij te blijven, inderdaad.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:51 schreef methodmich het volgende:
Ja, dat viel me al eens eerder op, jij kan moeiteloos een top 1000 van singles maken volgens mij. Ben zelf meer van de albums, heb zeker de laatste jaren eigenlijk geen idee meer welke nummers van een plaat nu ook als single zijn uitgebracht, de bekendere uitzonderingen daargelaten.
Eigenlijk ben ik ook meer van de singles maar dat geldt de laatste jaren al niet meer om dezelfde reden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:51 schreef methodmich het volgende:
Ben zelf meer van de albums, heb zeker de laatste jaren eigenlijk geen idee meer welke nummers van een plaat nu ook als single zijn uitgebracht, de bekendere uitzonderingen daargelaten.
Bovendien wil je ook wel eens weer wat ouds en leuks horen natuurlijk ipv alleen maar nieuw en onbekend. Ik heb ook wel eens perioden dat ik zoveel koop dat ik niet aan het luisteren toe kom, ja 1 keer en daarna weken of maanden niet omdat er al weer anderen zijn die ook beluisterd moeten worden. Niet alleen nieuwe dan maar je ontdekt ook wel eens wat ouders bv van vorig jaar of nog ouder...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:58 schreef Grobbel het volgende:
Er is gewoon teveel muziek om alles in albumformaat te beluisteren. Er zijn zat albums die me wel dierbaar zijn, maar om nou letterlijk 100 albums per jaar te doorgronden vind ik wat overdreven. Heb ik de tijd en ook mentaal uithoudingsvermogen niet voor.![]()
Beluisterd.. ik koop vrij weinig.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:55 schreef methodmich het volgende:
Beluisteren of gekocht? Daar zit nog een verschil in.
Klopt ook. Ik heb sowieso nog veel te veel cd's in de kast staan waar ik amper naar geluisterd heb.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:00 schreef ranja het volgende:
Bovendien wil je ook wel eens weer wat ouds en leuks horen natuurlijk ipv alleen maar nieuw en onbekend. Ik heb ook wel eens perioden dat ik zoveel koop dat ik niet aan het luisteren toe kom, ja 1 keer en daarna weken of maanden niet omdat er al weer anderen zijn die ook beluisterd moeten worden. Niet alleen nieuwe dan maar je ontdekt ook wel eens wat ouders bv van vorig jaar of nog ouder...
Ik ook. Weet soms echt niet hoe de nummers heten die op een cd staan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:51 schreef methodmich het volgende:
Ja, dat viel me al eens eerder op, jij kan moeiteloos een top 1000 van singles maken volgens mij. Ben zelf meer van de albums, heb zeker de laatste jaren eigenlijk geen idee meer welke nummers van een plaat nu ook als single zijn uitgebracht, de bekendere uitzonderingen daargelaten.
Ik heb hetzelfde bijbeunwerk. Maar voor mij is het liefhebberij. Veel luisteren en rondkijken. Ook veel oud materiaal dus. Tijdje geleden bijvoorbeeld de LP gekocht van American Beauty van The Greatful Dead. Of Derek and The Dominoes. Goede muziek is tijdloos. Maar ik luister niet de gehele 100 per dag. De top 25 kan je zien als toppers die ik over tig jaar blijf draaien. Die andere 75 ga ik na een tijd alleen de singles van spelen. Inderdaad, dat hou je anders niet vol.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:58 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Top 1000 is overdreven; vanaf positie 200 begint er al een hoop rotzooi tussen te sluipen. Maar ik probeer wel enigszins bij te blijven, inderdaad.Zowel uit liefhebberij als vanwege m'n bijbeunwerk als dj.
Er is gewoon teveel muziek om alles in albumformaat te beluisteren. Er zijn zat albums die me wel dierbaar zijn, maar om nou letterlijk 100 albums per jaar te doorgronden vind ik wat overdreven. Heb ik de tijd en ook mentaal uithoudingsvermogen niet voor.![]()
Ik denk dat van je top 25, bands zoals the kooks totaal vergeten zijn over tig jaar maar das mijn mening.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:37 schreef chansadres het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde bijbeunwerk. Maar voor mij is het liefhebberij. Veel luisteren en rondkijken. Ook veel oud materiaal dus. Tijdje geleden bijvoorbeeld de LP gekocht van American Beauty van The Greatful Dead. Of Derek and The Dominoes. Goede muziek is tijdloos. Maar ik luister niet de gehele 100 per dag. De top 25 kan je zien als toppers die ik over tig jaar blijf draaien. Die andere 75 ga ik na een tijd alleen de singles van spelen. Inderdaad, dat hou je anders niet vol.
Eigenlijk blijft bij mij alleen Being Bad Feels Pretty Good hangen op dit moment, maar ik heb 'm ook nog niet erg vaak beluisterd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:52 schreef Jazzmaster het volgende:
Ook nog een aardig (debuut)album, waren ook op Lowlands te zien:
[ afbeelding ]
Does It Offend You, Yeah? - You Have No Idea What You're Getting Yourself Into
Ga ik meteen doen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:24 schreef trebremmit het volgende:
Hey On als je us christmas tof vindt moet je Farflung eens checken het album a wound in eternity is ook van 2008.
Dat is ook zo. Maar zelf vind ik het altijd wel grappig om alle door mij gekochte platen in volgorde te zetten. Waarbij de onderste dus niet altijd even grote aanraders zijn, maar soms wat tegenvallen of gewoon aardig zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:13 schreef placebeau het volgende:
En ik heb ook rond de 25 albums gekocht uit 2008, maar ook niet elk album uit 2008 hoort in een top xx.
Deze moet ik ook nog beluisteren trouwens! Gisteravond gedownload. Grails heb ik hoge verwachtingen van gekregen na Black Tar Prophecies Vols. 1,2 en 3.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 12:21 schreef On het volgende:
Grails - Doomsdayer's Holiday ( Net uit, hij is wat donkerder dan voorheen.)
Jesu - Why we are not perfect (EP) ( Jesu moet er gewoon in, het is wel wat softer.)
Hoe dan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 17:14 schreef methodmich het volgende:
Opmerkelijk om Travis in eenzelfde rijtje met Shearwater te zien.
dat zijn toch beide hype-bands?quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 18:52 schreef emokid het volgende:
Vooral als je lijsten ziet met MGMT en Fleet Foxes tegelijk.
OMG wat een hoop vrije tijd heb je dan...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:32 schreef Grobbel het volgende:
Oh, en we waren ons er net over aan het verbazen dat chansadres klaarblijkelijk genoeg vrije tijd heeft om iets zinnigs te kunnen zeggen over 100 (!) platen die in 2008 zijn uitgebracht.
[..]
Dat is een mening.quote:
Dat is inderdaad een mening net zoals jij hier allemaal meningen neerzet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is een mening.
Hopelijk ben je iemand die een cd luistert voordat ie een mening geeft, maar daar gaan we voor het gemak even van uit.....
Ik vind de laatste cd van Travis juist erg vernieuwend en vermakelijk. Tuurlijk moet je wel van hun sound houden, maar dat doe ik al sinds de 1e cd uit 1997
Overigens hadden de 2 albums voor dit album niet in mijn lijstje gezeten, die waren niet geweldig.
Als je van "niet-saaie" muziek houdt moet je Cloud Cult of Elbow uit mijn lijstje eens proberen
De grootste tegenvaller van het jaar was trouwens het album van Jason Mraz. Zijn vorige 2 albums zijn echt met voorsprong stukken beter dan dit laatste album. Over saai gesproken.....
De nieuwe van The Coral Sea viel me ook erg tegen, terwijl het eerste album een klein meesterwerkje is:
http://www.musicmeter.nl/album/53831
Ook de nieuwe Coldplay viel me erg tegen (terwijl iedereen er blijkbaar achteraan hobbelt nu). Het niveau van de eerste 2 cd's is ver te zoeken....het is nu allemaal iets te "Bon Jovi" en dat is géén compliment.
Een top 100 aller tijden, daar kan ik nog wel wat mee. Maar nog geen jaar is een te korte periode. En hoe regelmatig kan je 100 platen beluisteren. Maar goed, ieder z'n ding.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:05 schreef chansadres het volgende:
[..]
Dan knip je de laatste 75 er toch af. Dit zijn honderd albums die ik goed vind en regelmatig luister. Ik hou van een compleet lijstje met alle albums waar ik van heb genoten. Het mogen er misschien veel klinken voor mensen maar voor mij is deze lijst een mooie weergave van wat voor goede muziek er in 2008 is uitgekomen. Er mist weinig al zijn behoorlijk wat albums buiten de boot gevallen, die ik toch graag heb beluisterd (Korpiklaani, Blood Red Shoes, Ade, Ting Tings). Ik hou nu eenmaal van muziek en ik luister er graag naar veel soorten. Dan word je lijst automatisch langer dan als je enkel naar Post-rock of punk luistert.
Ik vind nieuwe album Coldplay en Jason Mraz absoluut niet teleurstellend! Jason Mraz live gezien in HMH en nummers waren live geweldig, at geeft voor mij het album natuurlijk wel wat extra's. En ik vind het nummer met James Morisson ook heel erg mooi.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is een mening.
Hopelijk ben je iemand die een cd luistert voordat ie een mening geeft, maar daar gaan we voor het gemak even van uit.....
Ik vind de laatste cd van Travis juist erg vernieuwend en vermakelijk. Tuurlijk moet je wel van hun sound houden, maar dat doe ik al sinds de 1e cd uit 1997
Overigens hadden de 2 albums voor dit album niet in mijn lijstje gezeten, die waren niet geweldig.
Als je van "niet-saaie" muziek houdt moet je Cloud Cult of Elbow uit mijn lijstje eens proberen
De grootste tegenvaller van het jaar was trouwens het album van Jason Mraz. Zijn vorige 2 albums zijn echt met voorsprong stukken beter dan dit laatste album. Over saai gesproken.....
De nieuwe van The Coral Sea viel me ook erg tegen, terwijl het eerste album een klein meesterwerkje is:
http://www.musicmeter.nl/album/53831
Ook de nieuwe Coldplay viel me erg tegen (terwijl iedereen er blijkbaar achteraan hobbelt nu). Het niveau van de eerste 2 cd's is ver te zoeken....het is nu allemaal iets te "Bon Jovi" en dat is géén compliment.
Dat is toch al jaren zo met Coldplay? Die eerste plaat was nog wel leuk, daarna is het rap minder geworden. Maar goed, de handel werd wel eerlijker dankzij de viltstift en dat is ook wat waard!!!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 20:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Die ga ik eens checken dan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:43 schreef trebremmit het volgende:
[ afbeelding ]
Fijn album als je van instrumentale sludge met ambient houdt.
Dus Stones Throw komt nog steeds met origineel materiaal? Ik ben niet meer zo op de hoogte als ik vroeger was.quote:Op maandag 20 oktober 2008 18:42 schreef krioro het volgende:
Madlib - Beat Konducta Vol. 5: Dil Cosby Suite
[ afbeelding ]
Madlib - Beat Konducta Vol. 6: Dil Withers Suite
[ afbeelding ]
Ja.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 16:18 schreef emokid het volgende:
[..]
Dus Stones Throw komt nog steeds met origineel materiaal? Ik ben niet meer zo op de hoogte als ik vroeger was.
Die ga ik meteen even checken.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 12:37 schreef trebremmit het volgende:
Iemand op last.fm raadde mij dit album aan, het is mathcore,het is shoegaze,het is progressive maar bovenal geniaal.
De band heet Exotic Animal Petting Zoo en het album I Have Made My Bed In Darkness.
[ afbeelding ]
Dat is al jaren zo en volgens mij geen toeval.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 10:38 schreef Heathen. het volgende:
Toch wel mooi dat de laatste paar weken weer een boel albums bij zijn gekomen die u wellicht uit de armoedigheid van dit jaar kunnen worden getild.
De afgelopen jaren had ik er anders geen last van.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:27 schreef Z het volgende:
[..]
Dat is al jaren zo en volgens mij geen toeval.
Oh nee zeker niet. Ik denk dat van wat ik nu ken er 2 of 3 in aanmerking komen voor de allertijden top 100, dat was in 2006 en vooral 2005 wel anders. Ook 2007 schat ik nog wat hoger in denk ik. Maar het grootste verschil met voorgaande jaren zit bij mij wel in de hoeveelheid goede albums. Voorgaande jaren kocht ik een stuk meer nieuwe cd's dan dit jaar.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 08:40 schreef pfaf het volgende:
Armoedigheid? Dit is één van de beste jaren ooit.
Ach ja, 't Is ook maar net waar je van houd hè.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:21 schreef ranja het volgende:
[..]
Oh nee zeker niet. Ik denk dat van wat ik nu ken er 2 of 3 in aanmerking komen voor de allertijden top 100, dat was in 2006 bv wel anders. Ook 2007 schat ik nog wat hoger in denk ik. Maar het grootste verschil met voorgaande jaren zit bij mij wel in de hoeveelheid goede albums. Voorgaande jaren kocht ik een stuk meer nieuwe cd's dan dit jaar.
Goedzo! Mooi hè? Niet zo mooi als z'n echte albums, maar voor een stel ringtones...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:42 schreef salvadora het volgende:
1. Max Richter - 24 Postcards in Full Colour.
Als ringtone? Jeetje, wat modern.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:44 schreef pfaf het volgende:
[..]
Goedzo! Mooi hè? Niet zo mooi als z'n echte albums, maar voor een stel ringtones...
Dat was het concept ja. En daarom zijn de nummers ook zo kort, het zijn 24 ringtones. Max Richter vond dat er teveel Jamba op de telefoons stond en te weinig Neo-klassiek.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:50 schreef salvadora het volgende:
[..]
Als ringtone? Jeetje, wat modern.
Het is het eerste wat ik van hem gehoord heb, en het smaakt naar meer.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:55 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat was het concept ja. En daarom zijn de nummers ook zo kort, het zijn 24 ringtones. Max Richter vond dat er teveel Jamba op de telefoons stond en te weinig Neo-klassiek.
Ben ik toch wel benieuwd welke albums jij allemaal dan zo geweldig vindt.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 09:25 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ach ja, 't Is ook maar net waar je van houd hè.Wellicht is het voor Hardstyle-fans wel het slechtste jaar aller tijden.
Maar voor mij is dit zowel in de breedte als in de sterkte een geweldig jaar. Vorig jaar had bijvoorbeeld enkele topcd's, maar zakte het niveau al snel af.
Nog 1,5 maand en mijn jaarlijstje komt.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ben ik toch wel benieuwd welke albums jij allemaal dan zo geweldig vindt.
Feed The Animals is ook tof idd. Voor The Dreamer geldt hetzelfde maar die had ik al genoemd geloof ik.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 10:27 schreef pfaf het volgende:Girl Talk - Feed the Animals Jose James - The Dreamer
Ik heb even wat hem beluisterd op My Space, klinkt niet verkeerd inderdaad.quote:Op woensdag 5 november 2008 17:14 schreef placebeau het volgende:
en ben weaver heeft ook een hele goeie plaat gemaakt, vind jij wsch ook leuk, flodder.
Verdammt, ik wist wel dat ik nog een album vergeten was te luisteren!quote:
quote:Op zaterdag 8 november 2008 15:37 schreef MaGNeT het volgende:
Seal - Soul
Net binnen en luistert lekker weg.
Moeiteloos stemgeluid...
De originele versies heb ik hier allemaal in m'n digitale archief.quote:Op zaterdag 8 november 2008 16:11 schreef Seam het volgende:
[..]
![]()
Luister jij maar eens de originele nummers dan denk je (hopelijk) wel anders.
Nog 10 dagen...quote:Op dinsdag 2 december 2008 16:51 schreef methodmich het volgende:
Binnenkort komt Pfaf natuurlijk met hét topic van 2008... Dus daar wacht ik even op.
Okee. Dan kan ik wellicht het album van Mark Olson & Gary Louris nog tippen, speciaal voor fans van The Jayhawks. En voor liefhebbers van rustige, melancholieke muziek met een countryrandje en veel harmoniezang. Niet spannend verder, wel mooi.quote:
Dan had Paulusma er bij moeten zitten vind ik, als je een Nederlandse plaat wilt hebben.quote:Op donderdag 4 december 2008 23:14 schreef Grobbel het volgende:
Alleen Voicst vind ik wat uit de toon vallen qua kwaliteit, maar ze zullen wel een Nederlands bandjes-quotum moeten vullen.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 08:49 schreef wallofdolls het volgende:
Ik kan me nog steeds niet onttrekken aan de indruk dat er veel muziek langskomt van het type Wilco. Muziek die door iedereen gespeeld kan worden, waar weinig uniek aan is, die inwisselbaar is en die alleen gewaardeerd wordt omdat ze het niveau niet hebben om door te breken in de hitlijsten (maar dat heet dan weer Indie).
Ik kan er natuurlijk ook he-le-maal naast zitten, maar mijn drang om snel goede muziek te vinden wordt weer niet erg bevredigd. Misschien een beetje hulp nodig.
(Laat ik eens beginnen met de nummers éen)
Zeker als je het lijstje van wallofdolls dat in het andere topic staat er dan naast legtquote:Op vrijdag 12 december 2008 13:32 schreef pfaf het volgende:
[..]!!!!!!!!!!!!!!!! Je blijft me verbazen. Of je doet het er om
alsof dat een criterium is voor slechte muziek...quote:"Muziek die door iedereen gespeeld kan worden"
Nou dan heb ik dat toch verkeerd verwoord denk ik. Ik luister namelijk ook graag hele simpele muziek.quote:Op vrijdag 12 december 2008 14:22 schreef pfaf het volgende:
Maar wallofdolls was laatst ook in een topic aan het miepen. Een beetje in de rondte schreeuwen dat het hem niet experimenteel genoeg kan, de rest van FOK! simpele, saaie muziek luistert et cetera. Prima, ieder z'n tic, maar zit niet aan Wilco.![]()
Iedere band die At Least That's Waht You Said, Radio Cure én [url=http://www.youtube.com/watch?v=jVC1k9x2Ryw]Jesus, etc kan produceren is fucking geniaal. Dat het geen virtuoze muziek is, wil niet zeggen dat het niet fucking geniaal is. Anders was wel een andere willekeurige band, de op-een-na beste band ter Wereld geweest, in plaats van Wilco.
Ik weet het niet, ik was gewoon even geïmponeerd door het idee dat er hoogdravend gedaan werd over muziek die in mijn ogen weinig toevoegt aan de muziekwereld. En ik kan je er ook bij vertellen dat ik niet alles geluisterd heb, mocht je dat soms denken, en dat ik o.a. schrijf "ik kan er he-le-maal naast zitten".quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:32 schreef pfaf het volgende:
[..]!!!!!!!!!!!!!!!! Je blijft me verbazen. Of je doet het er om, maar volgens mij meen je het in je bekrompen geestje allemaal echt.
Vertel...quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:42 schreef ranja het volgende:
[..]
Zeker als je het lijstje van wallofdolls dat in het andere topic staat er dan naast legt
Het 'type wilco', nooit eerder gehoord. ik gebruik wel eens 'type radiohead/coldplay/travis' maar bij wilco kan ik me niks voorstellenDat is toch een alt.country band?
Een goede band is uniek.quote:Op vrijdag 12 december 2008 13:44 schreef placebeau het volgende:
meer nog, dat is dé alt. country band
[..]
alsof dat een criterium is voor slechte muziek...
"<..> die in mijn ogen weinig toevoegt <..>" Daar gaan we al. Jij bent in je eigen antropocentrische wereldje juist degene die hoogdravend doet. Dan kun je wel denigrerend en belerend gaan doen door Wilco als simpel bandje af te doen en alle bands hier afdoen als indie omdat ze 'het niet tot hitlijsten komen', maar je maakt jezelf er alleen maar (wederom) belachelijk mee.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:02 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik weet het niet, ik was gewoon even geïmponeerd door het idee dat er hoogdravend gedaan werd over muziek die in mijn ogen weinig toevoegt aan de muziekwereld. En ik kan je er ook bij vertellen dat ik niet alles geluisterd heb, mocht je dat soms denken, en dat ik o.a. schrijf "ik kan er he-le-maal naast zitten".
er is een verschil tussen uniek en nummers maken die niemand kan spelenquote:
quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:20 schreef pfaf het volgende:
Iedereen is toch uniek? En ieder nummer is uniek? Of maak ik het nu een semantische discussie?
Wat is er met jou aan de hand man? Je reageert alsof ik je moeder voor hoer uitmaakte.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:16 schreef pfaf het volgende:
[..]
"<..> die in mijn ogen weinig toevoegt <..>" Daar gaan we al. Jij bent in je eigen antropocentrische wereldje juist degene die hoogdravend doet. Dan kun je wel denigrerend en belerend gaan doen door Wilco als simpel bandje af te doen en alle bands hier afdoen als indie omdat ze 'het niet tot hitlijsten komen', maar je maakt jezelf er alleen maar (wederom) belachelijk mee.
En die onstilbare honger naar nieuwe muziek van je is prachtig, ik ben niet anders, maar als jij niet verder komt dan muziek die jou niet aanstaat af te kraken, in plaats van met concrete vragen te komen en suggesties te doen ( kortom, op een normale manier in discussie elkaar verrijken) blijf je verzuurd en zul je inderdaad die honger niet stillen.
quote:ik kan er he-le-maal naast zitten
erger nog! je hebt wilco beledigd!quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:32 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Wat is er met jou aan de hand man? Je reageert alsof ik je moeder voor hoer uitmaakte.
Ja sorry man (m/v).quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:34 schreef placebeau het volgende:
[..]
erger nog! je hebt wilco beledigd!
Quoted For Truth!quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:34 schreef placebeau het volgende:
[..]
erger nog! je hebt wilco beledigd!
Het is meer dat we dezelfde 'discussie' een paar dagen terug ook al gevoerd hebben. Verder is het wel heel simpel om eerste een stel boute uitspraken te doen en vervolgens 'ik kan het natuurlijk he-le-maal mis hebben' toe te voegen. Wellicht had je in eerste instantie wat meer nuance toe moeten voegen.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:32 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Wat is er met jou aan de hand man? Je reageert alsof ik je moeder voor hoer uitmaakte.
Lees dit anders nog een keer:
[..]
![]()
Ik schrijf het nota bene in het zelfde bericht.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:42 schreef pfaf het volgende:
[..]
Het is meer dat we dezelfde 'discussie' een paar dagen terug ook al gevoerd hebben. Verder is het wel heel simpel om eerste een stel boute uitspraken te doen en vervolgens 'ik kan het natuurlijk he-le-maal mis hebben' toe te voegen. Wellicht had je in eerste instantie wat meer nuance toe moeten voegen.
Ik trek me niets aan van het feit dat je Wilco voor een bepaald type muziek model vindt staan. The Beatles staan ook model voor een bepaald type muziek. Maar het type stuit mij nogal tegen de borst:quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:36 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ja sorry man (m/v).
Wilco staat voor mij nou eenmaal model voor een bepaald type muziek. Blijkbaar wordt dat nogal aangetrokken
Ten eerste, als Wilco zo inwisselbaar is (en de inwisselbaarheid van de overe 300 bands hier mag je ook aangeven als je tijd hebtquote:Muziek die door iedereen gespeeld kan worden, waar weinig uniek aan is, die inwisselbaar is en die alleen gewaardeerd wordt omdat ze het niveau niet hebben om door te breken in de hitlijsten (maar dat heet dan weer Indie).
Ik vind dat nuance komt met uniek zijnquote:Op vrijdag 12 december 2008 15:44 schreef Z het volgende:
De één wil uniek, de ander is meer van de nuance.
Jaaaa, daarom zijn ze helemaal niet goed, man, da's helemaal niet Indiequote:Op vrijdag 12 december 2008 15:50 schreef pfaf het volgende:
Ten derde haalt Wilco het tot de top 20 van Billboard, dat vind ik aardig doorbreken.
quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:49 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik heb van jou nog niks gehoord over Omar Rodriguez.
Dat deden 'ze' al bij het verlaten van Uncle Tupelo! Díe waren pas Indie.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:53 schreef cafca het volgende:
[..]
Jaaaa, daarom zijn ze helemaal niet goed, man, da's helemaal niet Indie![]()
Ze hebben gewoon hun ziel verkocht aan de commercie-duivel
Noem het lekker hoe jij het wilt noemen, als je maar niet gaat beweren dat ik muziek slecht vind omdat het indie is want dat heb ik nergens beweerd, hooguit geïmpliceerd.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
Inwisselbaar en vanavond nog door mij na te spelen. Als ik zou willen, maar ik heb het nog niet in de hitlijsten gezien, dus het is me te indie.
Omar Rodríguez-López is overigens zo Indie als wat.quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:12 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Noem het lekker hoe jij het wilt noemen, als je maar niet gaat beweren dat ik muziek slecht vind omdat het indie is want dat heb ik nergens beweerd, hooguit geïmpliceerd.

Ik vind m undergroundquote:Op vrijdag 12 december 2008 16:21 schreef pfaf het volgende:
[..]
Omar Rodríguez-López is overigens zo Indie als wat. [ afbeelding ][ afbeelding ]
Fijngevoeligheid is niet voor iedereen weggelegd.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:52 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik vind dat nuance komt met uniek zijn
JA!JA!JA!quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:34 schreef cafca het volgende:
Zullen we eens een discussie beginnen over wat nou Indie is en wat niet?
Indie = independent. Dus bandjes die onafhankelijk zijn van een (grote) platenmaatschappij. Ik snap de hele discussie niet, het is vrij zwart/wit.quote:Op vrijdag 12 december 2008 16:34 schreef cafca het volgende:
Zullen we eens een discussie beginnen over wat nou Indie is en wat niet?
Wat is onhafhankelijk? Bandjes met een eigen label? Dus the Stones waren in de jaren 70 ook Indie?quote:Op vrijdag 12 december 2008 18:38 schreef Moody het volgende:
[..]
Indie = independent. Dus bandjes die onafhankelijk zijn van een (grote) platenmaatschappij. Ik snap de hele discussie niet, het is vrij zwart/wit.
Overigens van Wiki:quote:Op vrijdag 12 december 2008 20:51 schreef cafca het volgende:
[..]
Wat is onhafhankelijk? Bandjes met een eigen label? Dus the Stones waren in de jaren 70 ook Indie?
Dus het Rolling Stones Label was zeker niet Indie.quote:They were first distributed in the United States by Atlantic Records daughter Atco Records. Beginning in 1973 they signed a distribution deal with Atlantic Records. In 1986 Columbia Records started distributing them. In the UK, they were distributed by EMI.
Hij gaat er nog serieus op in ookquote:Op vrijdag 12 december 2008 21:45 schreef pfaf het volgende:
[..]
Overigens van Wiki:
[..]
Dus het Rolling Stones Label was zeker niet Indie.
Klopt. Ik heb ook te weinig geduld en tijd om me heel diep in de alt.country te storten, dus ik heb er zelf niet echt heel veel mee. Maar om het dan maar af te gaan zitten branden is wel erg flauw en goedkoop.quote:Op vrijdag 12 december 2008 15:44 schreef Z het volgende:
De één wil uniek, de ander is meer van de nuance.
Ik ben vóor.quote:Op zondag 14 december 2008 16:37 schreef methodmich het volgende:
Ik vind Wilco overigens vanaf Yankee Hotel Foxtrot al nauwelijks meer alt. country trouwens, eerder gitaarpop of rock zo men wil.... Al moeten we dan wellicht eerst een discussie houden over wat alt. country is en wat niet.
Uiteraard. Muziek als I'm trying to break your heart, Radio Cure en Spiders heeft net zo veel te maken met Alt Country als de muziek van Britney Spears.quote:Op zondag 14 december 2008 16:37 schreef methodmich het volgende:
Ik vind Wilco overigens vanaf Yankee Hotel Foxtrot al nauwelijks meer alt. country trouwens, eerder gitaarpop of rock zo men wil....
Kan ik me in vinden, Summerteeth ging al meer de "nieuwe richting" op.quote:Op zondag 14 december 2008 20:32 schreef pfaf het volgende:
[..]
Uiteraard. Muziek als I'm trying to break your heart, Radio Cure en Spiders heeft net zo veel te maken met Alt Country als de muziek van Britney Spears.
Ik zit overigens even te kijken en Wikipedia geeft alleen AM en Being There als Alt. Country. En we weten allemaal dat Wikipedia altijd gelijk heeft.
Fantastisch, hè? Ik vind hem echt dé ontdekking van dit jaar (van mij dan, hij heeft al meerdere albums gemaakt, maar ik kende hem gewoon nog niet).quote:Op woensdag 17 december 2008 18:48 schreef One_conundrum het volgende:
Ik download meestal aan de hand de lijstjes hierzo en wat me vooral verraste was Micah P. Hinson. Geweldige muziek is dat zeg!
Tof album idd.quote:Op woensdag 17 december 2008 20:23 schreef newyorkcity het volgende:
Deze is echt geweldig!
[ afbeelding ]
Gek hoe dat kan lopen. Ik was enkele dagen geleden ook vol lof, maar na nog 2x luisteren hangt het album me nu al de keel uit. Belangrijkste reden is dat alle nummers op elkaar lijken en het bol staat van de saaie clichés. Nee, deze haalt mijn lijstje nietquote:Op donderdag 18 december 2008 13:04 schreef emokid het volgende:
The Gaslight Anthem
Ik ben helemaal verslaafd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |