Top 1000 is overdreven; vanaf positie 200 begint er al een hoop rotzooi tussen te sluipen. Maar ik probeer wel enigszins bij te blijven, inderdaad.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:51 schreef methodmich het volgende:
Ja, dat viel me al eens eerder op, jij kan moeiteloos een top 1000 van singles maken volgens mij. Ben zelf meer van de albums, heb zeker de laatste jaren eigenlijk geen idee meer welke nummers van een plaat nu ook als single zijn uitgebracht, de bekendere uitzonderingen daargelaten.
Eigenlijk ben ik ook meer van de singles maar dat geldt de laatste jaren al niet meer om dezelfde reden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:51 schreef methodmich het volgende:
Ben zelf meer van de albums, heb zeker de laatste jaren eigenlijk geen idee meer welke nummers van een plaat nu ook als single zijn uitgebracht, de bekendere uitzonderingen daargelaten.
Bovendien wil je ook wel eens weer wat ouds en leuks horen natuurlijk ipv alleen maar nieuw en onbekend. Ik heb ook wel eens perioden dat ik zoveel koop dat ik niet aan het luisteren toe kom, ja 1 keer en daarna weken of maanden niet omdat er al weer anderen zijn die ook beluisterd moeten worden. Niet alleen nieuwe dan maar je ontdekt ook wel eens wat ouders bv van vorig jaar of nog ouder...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:58 schreef Grobbel het volgende:
Er is gewoon teveel muziek om alles in albumformaat te beluisteren. Er zijn zat albums die me wel dierbaar zijn, maar om nou letterlijk 100 albums per jaar te doorgronden vind ik wat overdreven. Heb ik de tijd en ook mentaal uithoudingsvermogen niet voor.![]()
Beluisterd.. ik koop vrij weinig.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:55 schreef methodmich het volgende:
Beluisteren of gekocht? Daar zit nog een verschil in.
Klopt ook. Ik heb sowieso nog veel te veel cd's in de kast staan waar ik amper naar geluisterd heb.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:00 schreef ranja het volgende:
Bovendien wil je ook wel eens weer wat ouds en leuks horen natuurlijk ipv alleen maar nieuw en onbekend. Ik heb ook wel eens perioden dat ik zoveel koop dat ik niet aan het luisteren toe kom, ja 1 keer en daarna weken of maanden niet omdat er al weer anderen zijn die ook beluisterd moeten worden. Niet alleen nieuwe dan maar je ontdekt ook wel eens wat ouders bv van vorig jaar of nog ouder...
Ik ook. Weet soms echt niet hoe de nummers heten die op een cd staan.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:51 schreef methodmich het volgende:
Ja, dat viel me al eens eerder op, jij kan moeiteloos een top 1000 van singles maken volgens mij. Ben zelf meer van de albums, heb zeker de laatste jaren eigenlijk geen idee meer welke nummers van een plaat nu ook als single zijn uitgebracht, de bekendere uitzonderingen daargelaten.
Ik heb hetzelfde bijbeunwerk. Maar voor mij is het liefhebberij. Veel luisteren en rondkijken. Ook veel oud materiaal dus. Tijdje geleden bijvoorbeeld de LP gekocht van American Beauty van The Greatful Dead. Of Derek and The Dominoes. Goede muziek is tijdloos. Maar ik luister niet de gehele 100 per dag. De top 25 kan je zien als toppers die ik over tig jaar blijf draaien. Die andere 75 ga ik na een tijd alleen de singles van spelen. Inderdaad, dat hou je anders niet vol.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:58 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Top 1000 is overdreven; vanaf positie 200 begint er al een hoop rotzooi tussen te sluipen. Maar ik probeer wel enigszins bij te blijven, inderdaad.Zowel uit liefhebberij als vanwege m'n bijbeunwerk als dj.
Er is gewoon teveel muziek om alles in albumformaat te beluisteren. Er zijn zat albums die me wel dierbaar zijn, maar om nou letterlijk 100 albums per jaar te doorgronden vind ik wat overdreven. Heb ik de tijd en ook mentaal uithoudingsvermogen niet voor.![]()
Ik denk dat van je top 25, bands zoals the kooks totaal vergeten zijn over tig jaar maar das mijn mening.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:37 schreef chansadres het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde bijbeunwerk. Maar voor mij is het liefhebberij. Veel luisteren en rondkijken. Ook veel oud materiaal dus. Tijdje geleden bijvoorbeeld de LP gekocht van American Beauty van The Greatful Dead. Of Derek and The Dominoes. Goede muziek is tijdloos. Maar ik luister niet de gehele 100 per dag. De top 25 kan je zien als toppers die ik over tig jaar blijf draaien. Die andere 75 ga ik na een tijd alleen de singles van spelen. Inderdaad, dat hou je anders niet vol.
Eigenlijk blijft bij mij alleen Being Bad Feels Pretty Good hangen op dit moment, maar ik heb 'm ook nog niet erg vaak beluisterd.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:52 schreef Jazzmaster het volgende:
Ook nog een aardig (debuut)album, waren ook op Lowlands te zien:
[ afbeelding ]
Does It Offend You, Yeah? - You Have No Idea What You're Getting Yourself Into
Ga ik meteen doen.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:24 schreef trebremmit het volgende:
Hey On als je us christmas tof vindt moet je Farflung eens checken het album a wound in eternity is ook van 2008.
Dat is ook zo. Maar zelf vind ik het altijd wel grappig om alle door mij gekochte platen in volgorde te zetten. Waarbij de onderste dus niet altijd even grote aanraders zijn, maar soms wat tegenvallen of gewoon aardig zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2008 09:13 schreef placebeau het volgende:
En ik heb ook rond de 25 albums gekocht uit 2008, maar ook niet elk album uit 2008 hoort in een top xx.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |