quote:16 March Australia
23 March Malaysia
6 April Bahrain
27 April Spain
11 May Turkey
25 May Monaco
8 June Canada
22 June France
6 July Great Britain
20 July Germany
3 August Hungary
24 August** Europe ***
7 September Belgium
14 September Italy
28 September** Singapore
12 October Japan
19 October China
2 November Brazil
** Subject to circuit approval.
*** The 2008 European Grand Prix will take place in Valencia.
GOH GEK HE!?!quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:12 schreef Def1987 het volgende:
zit het nog steeds dwars bij je ofzo?
Ja dusquote:Op dinsdag 9 september 2008 15:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
GOH GEK HE!?!
Ferrari komt met alles weg.. Boete her en der, vermanende woorden..
Ajb huillie/quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:46 schreef Trystar het volgende:
Maak van nieuwtjes topic maar uithuil topic.
Er is een nette OP met veel info, maar hier is het vanaf de TT gelijk prijs.
Niets mis met de titelquote:Op dinsdag 9 september 2008 15:48 schreef Sally het volgende:
Wat een topictitel, sorry hoor... Zelfs ik als overtuigd niet-Ferrari-fan vind het wel errug ver gaan zo
Lieve schat, ik heb gewoon de code gebruikt uit de OP van het vorige topic.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:52 schreef Peterselieman het volgende:
TT deugt niet, OP gaat over Spanje, terwijl er komend weekend toch echt op Monza gereden wordt. Gaat veel goed hier.![]()
En dat terwijl het gewoon een nieuwtjestopic is.
Treintje rijden is inderdaad de enige en eerlijke manier. Met dat treintje rijden zul je met elkaars gedachten moeten spelen, voorspellen wat iemand zal doen en je auto er -compleet- tussen moeten zetten. Niet met een halve auto ruimte opeisen en janken als de deur wordt dichtgegooid. Zie Webber en Kovalainen; het was onvermijdelijk dat Webber de deur dicht zou gooien. Hij verwachtte hem immers niet van zo ver en zo lang hij voor ligt, bepaalt hij zijn eigen lijn. De discussie dat elk persoon een beetje ruimte zou geven om een aanrijding te voorkomen is een ander verhaal: Kovalainen was tijdens die actie aan het remmen, hij kan moeilijk ''harder'' remmen om de aanrijding te voorkomen. Webber verwachtte hem niet. Had Webber hem wel verwacht dat hij als een kamikazepiloot zou komen aanremmen en hem voorbij laten, dat was het ook geen eerlijke inhaalactie.quote:Op dinsdag 9 september 2008 06:30 schreef Atreidez het volgende:
Blijkbaar vind jij het treintje rijden van sommige races leuk, en vooral zoals de sport hoort te zijn Hij zat er half naast (ja, er zijn nog coureurs die proberen in te halen). Als ie had geremd had Raikonen met ze achterwiel over ze vleugel heen gereden, itt tot wegsturen over de vluchtzone.. Check onboard beelden maar;
Ik vind lange OP's per definitie overbodig en volgens mij is er nog nooit een FOK!ker van Google gebanned. Maar ik heb dat hele Spaanse deel weggehaald.quote:Op dinsdag 9 september 2008 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
Zo'n OP komt van een FOK!wiki en die kun je zelf aanpassen
Het gaat er in die lange OP juist om dat je info terug kan vinden over de afgelopen topic en even een samenvatting van de teams en kalender enzo. En die lange OP is een volgende pagina weer verdwenenquote:Op dinsdag 9 september 2008 15:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik vind lange OP's per definitie overbodig en volgens mij is er nog nooit een FOK!ker van Google gebanned. Maar ik heb dat hele Spaanse deel weggehaald..
Ik heb alles op 1 pagina.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:03 schreef Sally het volgende:
[..]
Het gaat er in die lange OP juist om dat je info terug kan vinden over de afgelopen topic en even een samenvatting van de teams en kalender enzo. En die lange OP is een volgende pagina weer verdwenen
Ik mis overigens topic nummer 31 in de OP? En nog een paar racetopics, maar goed dat is geen ramp natuurlijkIemand vergeten de wiki aan te pasen
Oh, en inmiddels mag de teamsamenstelling wel onderhand naar 2009![]()
![]()
Dat, en het feit dat degene waarop de overtreding plaatsvond zich 1 ronde erna zelf in een muur boorde.. Als Kimi nou nog als tweede was gefinished had ik kunnen begrijpen dat ze zo nodig een straf moesten uitdelen na de uitslag.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:19 schreef kepler het volgende:
het feit dat er al zoveel verschillende meningen bestaan over het incident van afgelopen weekend, zegt al genoeg over hoe onduidelijk de overtreding was.
Of het waar is of niet, weet ik niet, maar er zijn (imho) verdacht veel 'twijfelachtige' beslissingen (sinds het aantreden van Mosley als baas van de FIA) in het voordeel van Ferrari uitgevallen.quote:
Een paar minuten lang 'Hamilton is God' in 20 verschillende varianten.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:58 schreef Atreidez het volgende:
Wat was Olav's commentaar trouwens, tijdens t incident.. Ik had alleen een Canadian Sports Channel presentator, en die dacht dat t om een achterblijver ging
volgens mij ben ik die enige die dat niet gehoord heeftquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Een paar minuten lang 'Hamilton is God' in 20 verschillende varianten.
Oog -en oorkleppen zijn veelvoorkomende verschijnselen bij Hamilton fans.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:24 schreef kepler het volgende:
[..]
volgens mij ben ik die enige die dat niet gehoord heeft
ja, of misschien was ik gewoon aan het genieten van de race en lette ik niet zoveel op het commentaarquote:Op dinsdag 9 september 2008 17:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oog -en oorkleppen zijn veelvoorkomende verschijnselen bij Hamilton fans.
Het was ook maar een grapje.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Of het waar is of niet, weet ik niet, maar er zijn (imho) verdacht veel 'twijfelachtige' beslissingen (sinds het aantreden van Mosley als baas van de FIA) in het voordeel van Ferrari uitgevallen.
[ulr=http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/2008/06/26/special-fiarrari/] Hier zijn nog een paar voorbeelden[/url].
En daarbij, Ferrari is het enige team dat betaald wordt (ca. 80 miljoen dollar) voor het tekenen van het Concorde Agreement. Ook al iets raars. Net alsof met Ferrari niet kwijt wil in het F1 kampioenschap en bang is om Ferrari te verliezen als ze een verkeerde beslissing (lees: tegen Ferrari) nemen.
Ongetwijfeld zal het niet zo zijn en is dat mijn eigen conspiracy theorie, maar al die discutabele beslissingen neigen wel erg in die richting.
Net zoals jouw post totaal niets bijdraagt aan dit topic en allerminst constructief te noemen is.quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:22 schreef Automatic_Rock het volgende:
Na de gebeurtenissen had ik een sterkte TT verwacht voor het nieuwe topic. Dit is een beetje afgezaagd en slapjes...
Dat zou dus gaan om een inhaalactie in de busstop, terwijl dat verderop op de baan is dan het ongeluk van Raikonenquote:Glock: "Ik heb niet ingehaald onder geel"
09 september 2008
Timo Glock begrijpt niets van de 25 seconden straf die hij na de Belgische Grand Prix heeft gekregen. Volgens de wedstrijdleiding had de Duitser Mark Webber ingehaald terwijl er gele vlaggen werden gezwaaid voor de gecrashte Kimi Raikkonen. Door de straf verloor hij de achtste plek en het daarbij behorende punt.
"Ik was erg teleurgesteld toen ik hoorde dat ik de achtste plaats had verloren", zei Glock. "Ik had tijdens de laatste ronden erg hard gevochten voor die positie. Gezien de omstandigheden tijdens de race was een puntje een erg goed resultaat geweest. Ik was dus zeker niet blij toen me verteld werd dat ik een straf had gekregen."
"Ik weet zeker dat ik niets verkeerd heb gedaan", vervolgde de Toyota-rijder. "Het was vrij duidelijk dat Mark een heel ander tempo reed. Ik was veel sneller op de natweerbanden en hij moest veel eerder dan mij in de ankers voor de Bus Stop-chicane. Bovendien hing daar volgens mij alweer een groene vlag."
Glock laat verder weten dat het team zich zal neerleggen bij deze straf.
quote:McLaren in beroep tegen straf Hamilton
McLaren heeft dinsdag officieel protest aangetekend tegen de straf die Lewis Hamilton heeft gekregen na afloop van de Grand Prix van België. Zo heeft het Britse team laten weten. Hamilton kwam in Spa als eerste aan de finish, maar kreeg na de race 25 seconden straf, omdat hij de chicane had afgesneden.
Hamilton sneed de chicane af in de slotfase van de race, tijdens een fel gevecht met Ferrari-coureur Kimi Raikkonen. De Brit probeerde Raikkonen in te halen, maar werd daarbij naar eigen zeggen helemaal naar de buitenkant van de bocht gedwongen. Hamilton had de keuze tussen een botsing en het afsnijden van de chicane. Hij koos voor het laatste en kwam op het rechte stuk van start-finish iets voor de Ferrari terecht. Hierop liet hij even het gas los om de positie terug te geven aan Raikkonen, waarna hij meteen een nieuwe, succesvolle inhaalmanoeuvre plaatste in La Source.
McLaren-directeur Martin Whitmarsh liet in een persverklaring weten: "We kunnen hierbij bevestigen dat we officieel protest hebben aangetekend tegen de beslissing van de stewards, na eerder al een intentie hiertoe bij de FIA te hebben ingediend."
Hamilton deed nog eens zijn kant van het verhaal: "Tegen het einde van de race kwam ik steeds dichter bij Kimi. Met nog drie ronden te gaan was ik dichtbij genoeg om een inhaalmanoeuvre te plaatsen bij het ingaan van de laatste chicane. Ik wist iets voor hem te komen bij het aanremmen van de chicane. Hij vocht terug in het tweede deel van de bocht, maar liet daarbij geen ruimte meer voor mij over. Het enige wat ik kon doen om een botsing te voorkomen, was de bocht afsnijden. Daarbij kwam ik voor Kimi terecht, waarna ik even van het gas ging om hem weer voor mij te laten. Het team gaf me ook de opdracht om Kimi weer te laten passeren, maar toen had ik dat al gedaan. Kimi kwam als eerste over start-finish en ging 6,7 kilometer per uur harder dan ik."
"Nadat ik Kimi volledig voorbij had laten gaan, stak ik over van de linkerkant naar de rechterkant van de baan en passeerde ik Kimi weer. Ik viel hem aan in de binnenkant van de eerste bocht en remde hem daar succesvol uit", besloot Hamilton.
Een belangrijke reden om in beroep te gaan tegen de tijdstraf van 25 seconden, is het feit dat de wedstrijdleiding eerder nog had laten weten dat Hamilton de positie op een correcte manier aan Raikkonen had teruggegeven. Whitmarsh zei hierover: "Vanaf de pitmuur hebben we nog aan de wedstrijdleiding gevraagd of ze tevreden waren over de manier waarop Lewis de positie aan Kimi had teruggegeven. Tot twee keer toe zeiden ze dat dit op een goede manier was gebeurd. Als de wedstrijdleiding op dat moment had laten weten dat ze twijfels hadden bij de actie van Lewis, hadden we hem direct de opdracht gegeven om Kimi opnieuw voorbij te laten."
Pas na de finish van de Belgische Grand Prix maakten de stewards bekend de actie van Hamilton in onderzoek te nemen. Later in de avond werd bekend dat Hamilton een straf van 25 seconden kreeg, waardoor hij terugviel naar de derde plaats. Felipe Massa werd uitgeroepen tot winnaar en Nick Heidfeld werd tweede.
Zoveel verschillende meningen zijn er niet. Ik zal ze even allemaal op een rij zetten voor je:quote:het feit dat er al zoveel verschillende meningen bestaan over het incident van afgelopen weekend, zegt al genoeg over hoe onduidelijk de overtreding was.
NEE, WANT DAAR ZAT KIMI!!!!! LOLLEREINZ111!!!!quote:En vosss, blinde kip, hij had die bocht echt wel gehaald hoor
geel wordt toch gegeven in een bepaalde sector? Misschien viel dat stukje net in die sector?quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:10 schreef Atreidez het volgende:
De stewards krijgen nog meer commentaar trouwens
[..]
Dat zou dus gaan om een inhaalactie in de busstop, terwijl dat verderop op de baan is dan het ongeluk van Raikonen
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ngehaald-onder-geel/
Jaja, lekker zeker van zijn zaak.quote:Glock:Ik heb niet ingehaald onder geel Ik begrijp niets van de straf Ik weet zeker dat ik niets verkeerd heb gedaan Volgens mij alweer een groene vlag Het team zich zal neerleggen bij deze straf
TEKEN hem nietquote:Op dinsdag 9 september 2008 20:08 schreef HPoi het volgende:
TEKEN de petitie om de FIA te overtuigen dat de Stewards namens de FIA een foute beslissing hebben genomen.
http://www.petitiononline.com/belgp08/petition.html
Nu al meer dan 25.000 handtekeningen! (Worldwide)
quote:Op dinsdag 9 september 2008 16:58 schreef Atreidez het volgende:
Wat was Olav's commentaar trouwens, tijdens t incident.. Ik had alleen een Canadian Sports Channel presentator, en die dacht dat t om een achterblijver ging
Ja en de volgende dag zegt ie weer dat het niets wordt. Het is maar hoe de wint waait bij Alonso.quote:Op dinsdag 9 september 2008 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
Alonso: \"Renault kan vierde worden\"
Het vertrouwen van Alonso is er weer.
(Bijna) iedereen is het erover eens dat hij voordeel had bij het afsnijden van de chicane. De vraag is alleen of hij zijn gewonnen plek (voldoende) heeft teruggegeven. En of hij nu daarvoor bestraft is of alleen voor het afsnijden van de chicane zoals hier gesuggereerd wordt.quote:Op dinsdag 9 september 2008 18:32 schreef NED het volgende:
[..]
Zoveel verschillende meningen zijn er niet. Ik zal ze even allemaal op een rij zetten voor je:
1). Lewis had voordeel door het afsnijden van de chicane
2). Lewis had geen voordeel door het afsnijden van de chicane
Volgens mij zijn dat toch echt zo een beetje alle meningen die er zijn hoor
[..]
NEE, WANT DAAR ZAT KIMI!!!!! LOLLEREINZ111!!!!![]()
![]()
!!
En zo lees ik dus dat Hamilton niet is bestraft voor niet voldoende teruggeven van de illegaal gewonnen positie, maar alleen voor het afsnijden van de chicane. Dus zou hij ook bestraft zijn als hij wel voldoende zijn voordeel had teruggegeven.quote:Op woensdag 10 september 2008 11:47 schreef -Hans- het volgende:
http://f1.gpupdate.net/nl(...)italie-is-gek-op-me/
In ieder geval consequent bij Lewis, want die ging in Frankrijk ook Vettel voorbij in de chicane.quote:Op woensdag 10 september 2008 12:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En zo lees ik dus dat Hamilton niet is bestraft voor niet voldoende teruggeven van de illegaal gewonnen positie, maar alleen voor het afsnijden van de chicane. Dus zou hij ook bestraft zijn als hij wel voldoende zijn voordeel had teruggegeven.
Weer zo'n beslissing die blijkbaar niet consequent wordt doorgevoerd door de stewards, want ik zie regelmatig iemand een chicane (door bijvoorbeeld een remfout) afsnijden en niet bestraft worden.
Er waren twee straffen mogelijk:quote:Op woensdag 10 september 2008 12:11 schreef Tarado het volgende:
Toch wel grappig dat een race die tot 3 ronden voor het einde niet zoveel aan was zoveel stof doet opwaaien.
Zelf vond ik in eerste instantie dat Hamilton onterecht bestraft is, maar bij het nader bekijken van beelden uit andere posities, zoals onboard camera, vind ik dat hij wel voordeel heeft gehad omdat hij na het afsnijden van de chicane de afstand tussen hem en Kimi te klein hield en zijn snelheid te hoog, nu gaat het eigenlijk om de strafmaat.
http://piranha.excom.us/quote:Op woensdag 10 september 2008 14:15 schreef Sally het volgende:
Mijn antwoord: "Weet je dat ik het niet eens gezien heb en ook niet opgenomen?! Vandaar dat ik deze koop!"
Oh, inmiddels een torrent gedownd hoor, maar toch thnxquote:Op woensdag 10 september 2008 14:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
http://piranha.excom.us/![]()
Wel even kopieren en plakken in browserbalk, want linken werkt niet.
bronquote:I’ve watched the incident many times now and Hamilton cuts the chicane because he was pushed out wide – quite fairly – by Kimi Raikkonen; his trajectory makes it hard for him to follow the Ferrari around the corner and, faced with going on the grass, he chose instead to cut the chicane.
It’s a deliberate act on his part, amazing speed of thought, but he clearly chooses the least worst option.
He is therefore in front coming out of the chicane, but crucially he is on a line he would not have been on had he taken the chicane normally.
Although he clearly hands back the lead to Kimi as they cross the start/finish line and the timing sheets show you that Kimi clearly crossed the line first, he is on him immediately afterwards.
And this is the nub of the stewards’ argument.
Raikkonen’s car did get fully in front of Hamilton’s – his speed across the start/finish line was 212km/h, compared to 206km/h for Hamilton – but Lewis immediately regains the momentum.
tvpquote:Martin Whitmarsh added: "From the pit wall, we then asked Race Control to confirm that they were comfortable that Lewis had allowed Kimi to repass, and they confirmed twice that they believed that the position had been given back in a manner that was 'okay'.
"If Race Control had instead expressed any concern regarding Lewis’s actions at that time, we would have instructed Lewis to allow Kimi to repass for a second time."
En dat is zo waar als een koe! Als daar een muur had gestaan, had Kimi gewoon zoals hij nu ook deed de lijn mogen rijden die hij reed en dan was de keus aan Lewis, óf de muur in, óf netjes remmen en aansluiten.quote:Raikkonen vervolgt: ,,Iedereen heeft een mening over wat er is gebeurd, heb ik gemerkt. Maar wat als er nu een muur had gestaan? Dan had hij me al helemaal niet kunnen inhalen.”
Bij Fia fans niet? Je mag als ander fan niks over Fia praten want dan kunnen ze niks terug zeggen.quote:Op dinsdag 9 september 2008 17:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oog -en oorkleppen zijn veelvoorkomende verschijnselen bij Hamilton fans.
Met slicks op een natte baan. Goed idee, dat had vast wel leuk uitgepaktquote:Op woensdag 10 september 2008 18:16 schreef NED het volgende:
óf netjes remmen en aansluiten.
Dan had Kimi vast ook meer ruimte gelaten. Een concurrent de muur indrukken is niet netjes, maar als die concurrent half naast je zit heb je nog best kans dat je er dan zelf ook afvliegt, en dat is niet handig.quote:Op woensdag 10 september 2008 18:16 schreef NED het volgende:
En dit zegt Kimi er zelf van:
[..]
En dat is zo waar als een koe! Als daar een muur had gestaan, had Kimi gewoon zoals hij nu ook deed de lijn mogen rijden die hij reed en dan was de keus aan Lewis, óf de muur in, óf netjes remmen en aansluiten.
Dat was knap stom inderdaad.quote:Ik gok zomaar dattie de muur in gevlogen was, want zo heel intelligente vind ik hem persoonlijk niet (voorbeeld: ja ik ga heel goed op de rode lichten letten op het einde van de pitstraat!!!! En dan een paar uur later niet Kubica eruit rossen, maar direct je grootste concurrent omdat ie niet ziet dat het licht op rood staat!)
Kimi had het ook beter kunnen doen en de deur niet zo wagenwijd open zetten.quote:Komop zeg, de straf is wellicht te zwaar, maar hij was zoveel sneller, hij had gerust een gaatje kunnen laten vallen en zoals gebleken kun je beter better safe than sorry spelen dunkt me
Ergo: domme vent!
quote:Symonds: Spa penalty will stifle racing
By Jonathan Noble Wednesday, September 10th 2008, 17:48 GMT
Pat Symonds, Renault, 2008Renault director of engineering Pat Symonds believes Lewis Hamilton was hard done with his Belgian Grand Prix penalty - and reckons the controversy will only harm attempts to make the sport more exciting.
Speaking on the official Renault podcast Formula One podcast in the wake of Hamilton being stripped of victory for gaining an advantage by cutting a chicane, the highly respected Symonds sees nothing wrong with the way that Hamilton let Raikkonen retake the lead as they battled at Spa-Francorchamps.
And although rubbishing accusations in the media and from fans that the penalty was evidence of a bias towards Ferrari by F1's chiefs, he thinks there are implications from the controversy that could result in drivers being less willing to take risks in the future.
"As it happened in real time, we were talking on the intercom and said: 'Wow that was definitely a situation where he has to give the place back,'" he said. "I guess we weren't that surprised when the stewards were found to be investigating it. Having looked at it again, I feel very, very sorry for Lewis. I think he has been very hard done by.
"It raises lots of interesting questions, and I am not talking about 'Are the FIA on the side of Ferrari?' We have to believe that they are impartial, the sport would not exist if we didn't believe that. But I think it does call into question [the sport's] philosophy, because everyone is saying we need more overtaking in Formula One, we need more excitement, and we need more personalities.
"And yet it seems to me that everything that actually happens seems to be against that.
"Here we had a great race with people really challenging each other and for why? If it's taken away, then why take that risk?"
Symonds has looked at video replays of the incident since Sunday's race and now believes that Hamilton had complied with the rules and not gained an advantage by cutting the chicane.
"To me the facts are quite clear in retrospect. I have had a look at the videos, I've had a look at the published data which shows that Lewis was nearly 7 km/h slower than Raikkonen across the line, you can quite clearly see on the in-car camera that he lets him get completely in front, and in my view Raikkonen just braked very early.
"Lewis went inside him, and if you look at the in-car camera stuff, Lewis drove around the hairpin very easily. He didn't have a big slide, he didn't have to correct it, he hadn't gone in too deep and come out wide, it was a perfectly legitimate manouevre, and it wasn't that much later that Raikkonen went past him.
"This is racing, this is what we want."
And Symonds believes that more should be done to improve the speed by which decisions are made.
"I think motor racing should be like football, not like cricket," he said, with stewards taking two hours to decide on Hamilton's punishment on Sunday night. "Let's have action, let's know what is going on in real time, not wait for two days to find out the result."
ja en waarom staan er niet bij elke chicane muren? Om in zulke gevallen te kunnen uitwijkenquote:Op woensdag 10 september 2008 18:16 schreef NED het volgende:
En dit zegt Kimi er zelf van:
[..]
En dat is zo waar als een koe! Als daar een muur had gestaan, had Kimi gewoon zoals hij nu ook deed de lijn mogen rijden die hij reed en dan was de keus aan Lewis, óf de muur in, óf netjes remmen en aansluiten.
Ik gok zomaar dattie de muur in gevlogen was, want zo heel intelligente vind ik hem persoonlijk niet (voorbeeld: ja ik ga heel goed op de rode lichten letten op het einde van de pitstraat!!!! En dan een paar uur later niet Kubica eruit rossen, maar direct je grootste concurrent omdat ie niet ziet dat het licht op rood staat!)
Komop zeg, de straf is wellicht te zwaar, maar hij was zoveel sneller, hij had gerust een gaatje kunnen laten vallen en zoals gebleken kun je beter better safe than sorry spelen dunkt me
Ergo: domme vent!
Als m'n oma wieltjes had gehad....quote:Op woensdag 10 september 2008 18:16 schreef NED het volgende:
En dit zegt Kimi er zelf van:
[..]
Als daar een muur had gestaan
Dat asfalt ligt daar ook niet om af te snijden en tijd te winnen, terwijl je gewoon op de baan kunt blijven.quote:Op woensdag 10 september 2008 21:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Als m'n oma wieltjes had gehad.....
Die muur staat daar niet met een reden, zodat je over de chicane kan als iemand je van de baan duwt.
Als je iemand voorbij laat en zelfs met een hogere snelheid start-finish laat passeren, dan heb je niets gewonnen.quote:Op woensdag 10 september 2008 21:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat asfalt ligt daar ook niet om af te snijden en tijd te winnen, terwijl je gewoon op de baan kunt blijven.
Hij laat hem niet voorbij, hij zit er nog geen halve seconde echt acher.quote:Op woensdag 10 september 2008 21:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Als je iemand voorbij laat en zelfs met een hogere snelheid start-finish laat passeren, dan heb je niets gewonnen.
Auto van Kimi kruist voorlangs. Dan zit je er gewoon een autolengte en positie voor hoor.quote:Op woensdag 10 september 2008 21:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hij laat hem niet voorbij, hij zit er nog geen halve seconde echt acher.
Op het moment dat Kimi kruist zit hij er achter, daarna al niet meer. Maar dat maakt niet uit, het voordeel was er al. Ik begrijp niet dat mensen hier nog steeds over praten.quote:Op woensdag 10 september 2008 21:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Auto van Kimi kruist voorlangs. Dan zit je er gewoon een autolengte en positie voor hoor.
dus vanaf nu gaan we iedereen die een chicane mist bestraffen met een stop- en go? Gaat leuk worden danquote:Op woensdag 10 september 2008 21:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat asfalt ligt daar ook niet om af te snijden en tijd te winnen, terwijl je gewoon op de baan kunt blijven.
Wel als ze voordeel hebben van het afsnijden.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:01 schreef kepler het volgende:
[..]
dus vanaf nu gaan we iedereen die een chicane mist bestraffen met een stop- en go? Gaat leuk worden dan
Je weet nooit zeker of hij er voordeel bij had, voor hetzelfde geld was hij zoveel sneller en was hij zelfs met het halen van die chicane vlak achter Kimi blijven hangen. Als er al voordeel was dan was het miniem en zeker niet zo'n zware straf waardigquote:Op woensdag 10 september 2008 21:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Op het moment dat Kimi kruist zit hij er achter, daarna al niet meer. Maar dat maakt niet uit, het voordeel was er al. Ik begrijp niet dat mensen hier nog steeds over praten.
Je hebt het over jezelf?quote:Op woensdag 10 september 2008 21:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat mensen hier nog steeds over praten.
ja, en dat heb je eigenlijk altijd als je zo'n chicane afsnijdt. Wat ik mij kan herinneren is er, voor het eenmalig afsnijden van een chicane, nog nooit een straf uitgedeeld toch?quote:Op woensdag 10 september 2008 22:03 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Wel als ze voordeel hebben van het afsnijden.
Ja, dat voordeel heb je inderdaad als je een chicane afsnijdt, daarom moet je overtuigend je plek teruggeven aan degene die je ingehaald hebt.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:06 schreef kepler het volgende:
[..]
ja, en dat heb je eigenlijk altijd als je zo'n chicane afsnijdt. Wat ik mij kan herinneren is er, voor het eenmalig afsnijden van een chicane, nog nooit een straf uitgedeeld toch?
Omdat Race Control tot twee keer toe dus zei dat het goed zatquote:Op woensdag 10 september 2008 22:14 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Ja, dat voordeel heb je inderdaad als je een chicane afsnijdt, daarom moet je overtuigend je plek teruggeven aan degene die je ingehaald hebt.
Hamilton deed dit niet overtuigend genoeg, hij had (waarschijnlijk) nooit zo dicht achter Raikkonen kunnen zitten op start/finish als hij de bocht gewoon genomen had.
Het was ook niet slim. Iedereen wist dat hij sneller was dan Kimi, waarom wacht hij dan niet gewoon een bocht voordat hij de inhaalactie inzet? Dan heb je heel deze discussie (en straf) niet.
nee, wacht nu haal je twee dingen door elkaarquote:Op woensdag 10 september 2008 22:14 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Ja, dat voordeel heb je inderdaad als je een chicane afsnijdt, daarom moet je overtuigend je plek teruggeven aan degene die je ingehaald hebt.
Hamilton deed dit niet overtuigend genoeg, hij had (waarschijnlijk) nooit zo dicht achter Raikkonen kunnen zitten op start/finish als hij de bocht gewoon genomen had.
Het was ook niet slim. Iedereen wist dat hij sneller was dan Kimi, waarom wacht hij dan niet gewoon een bocht voordat hij de inhaalactie inzet? Dan heb je heel deze discussie (en straf) niet.
Lewis koos de verkeerde lijn om achterblijver Nakajima in te halen en moest op de rem! Dus niet echt expres.quote:Op donderdag 11 september 2008 10:35 schreef HPoi het volgende:
btw iedereen zag dat Kimi expres Lewis ramde in La Source. Penalty voor Kimi?
Dat was in Fagnesquote:Op donderdag 11 september 2008 10:47 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Lewis koos de verkeerde lijn om achterblijver Nakajima in te halen en moest op de rem! Dus niet echt expres.
Inderdaad. Als het een achterblijver had betroffen had Lewis wsl. zonder zijn plaats terug te geven niet eens bestraft geweest. Het op een ronde zetten van een achterblijver is imo geen voordeel behalen uit de actie.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:21 schreef kepler het volgende:
Er staat nergens in de regels dat je overtuigend je plek moet terug geven, er staat alleen dat je geen voordeel mag hebben. Nu wordt (eigenlijk werd) er alleen naar gekeken als je een plek wint, maar je kan dit voordeel teniet doen door die plek terug te geven. Er staat verder niks in over hoe dit moet (eigenlijk is de plek terug geven ook niet in de regels te vinden, maar al jaren geaccepteerd).
denk het wel maar daar had Kimi uiteindelijk meer last van dan Hamilton.quote:Op donderdag 11 september 2008 10:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat was in Fagnes![]()
En dat tikje in La Source, daar had Hamilton geen last van, was dat wel zo geweest, dan had Kimi daar straf voor moeten hebben.
quote:F1 merch: Lewis Hamilton gets naked for new McLaren shoes
F1 team launches own footwear range
Lewis Hamilton and Heikki Kovalainen stripped off recently for a photo shoot to promote McLaren’s new range of “Sport Footwear”. As you’d expect from F1’s most cutting-edge team, the shoes look futuristic and high-tech. But you’re not reading this are you, you’re looking at Lewis’ chiselled bod. And who can blame you. The boy’s in shape.
Check out a couple more pics of topless Lewis and Heikki…
Aren’t they supposed to go on your feet? Great photo shoot though.
You can buy the shoes from McLaren’s online shop
Net zoals Bourdais straf moest hebben voor het aantikken van Trulli in de eerste ronde, waardoor die te wijd ging en iedereen eromheen via het gras moest (Kovalainen, Heidfeld) en daardoor onnodig plekken verloor.quote:Op donderdag 11 september 2008 10:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat was in Fagnes![]()
En dat tikje in La Source, daar had Hamilton geen last van, was dat wel zo geweest, dan had Kimi daar straf voor moeten hebben.
enquote:Massa's engine given all-clear
By Jonathan Noble Thursday, September 11th 2008, 10:20 GMT
The FIA has given the Ferrari engine of Felipe Massa the all-clear, following a routine inspection prior to the Italian Grand Prix.
A series of tests on all the manufacturers' engines begun to ensure that the power units being used are in conformity with those homologated with the governing body prior to the start of the season.
The Mercedes-Benz engine from Lewis Hamilton's car in Hockenheim was the first to be checked, with Massa's Ferrari power unit chosen for examination after Belgium.
FIA technical delegate Jo Bauer confirmed ahead of the Monza weekend that the engine complied with F1's technical regulations, and parts in it had no disparity from those already homologated.
quote:Ferrari 'struggling' with KERS development
By Pablo Elizalde Thursday, September 11th 2008, 10:28 GMT
Ferrari's engine technical director Gilles Simon says the Italian squad are struggling with the development of the Kinetic Energy Recovery System.
KERS will be introduced in Formula One next season, but some teams have been having a hard time with the initial development and some doubt it will be ready in time for the start of 2009.
Simon backed the view that it is unlikely all teams will have a reliable system at the start of the season, and the Frenchman admitted his own team are struggling to come to grips with it.
"The Kinetic Energy Recovery System is a complex subject, which finds us dealing with a lot of new and complicated areas, while ensuring that we still devote all necessary efforts into continuing our usual development programme on the current year car," said Simon.
"It will be really challenging to run this system next year. We are learning every day, but we are struggling and I think that all teams will struggle to run the new system reliably right from the opening race of the 2009 season.
"Next year, with KERS as well as the other rule change allowing the use of an electronic front flap adjuster (on the front wing,) electronics will play a very big role and the common ECU will have to be fully understood in order to operate these new elements successfully."
Simon also told Autosprint magazine that he thought not all teams will benefit from the use of KERS equally.
"Managing to recharge the system under braking shouldn't be taken for granted," he said. "Just like the system's reliability shouldn't be taken for granted. Same goes for that 80-BHP figure seen in the race, will that be the same at the end of the race?
""Those who get the project right will have an enormous advantage on his hands."
Ik zie een voordeel voor teams als Honda en Toyota die al jaren met Hybride-systemen werken en experimenteren.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:54 schreef Fir3fly het volgende:
Ik zie daar een voordeeltje voor teams als Renault, die zich iets meer kunnen veroorloven om zich op volgend jaar te concentreren.
Is het zo moeilijk te snappen dat hij een groot tijdvoordeel pakt door af te snijdenquote:Op woensdag 10 september 2008 21:44 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Als je iemand voorbij laat en zelfs met een hogere snelheid start-finish laat passeren, dan heb je niets gewonnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |