abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61520694
quote:
En zo lees ik dus dat Hamilton niet is bestraft voor niet voldoende teruggeven van de illegaal gewonnen positie, maar alleen voor het afsnijden van de chicane. Dus zou hij ook bestraft zijn als hij wel voldoende zijn voordeel had teruggegeven.

Weer zo'n beslissing die blijkbaar niet consequent wordt doorgevoerd door de stewards, want ik zie regelmatig iemand een chicane (door bijvoorbeeld een remfout) afsnijden en niet bestraft worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 10 september 2008 @ 12:11:27 #54
131800 Tarado
capô de fusca
pi_61520772
Toch wel grappig dat een race die tot 3 ronden voor het einde niet zoveel aan was zoveel stof doet opwaaien.
Zelf vond ik in eerste instantie dat Hamilton onterecht bestraft is, maar bij het nader bekijken van beelden uit andere posities, zoals onboard camera, vind ik dat hij wel voordeel heeft gehad omdat hij na het afsnijden van de chicane de afstand tussen hem en Kimi te klein hield en zijn snelheid te hoog, nu gaat het eigenlijk om de strafmaat.
pi_61523277
quote:
Op woensdag 10 september 2008 12:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En zo lees ik dus dat Hamilton niet is bestraft voor niet voldoende teruggeven van de illegaal gewonnen positie, maar alleen voor het afsnijden van de chicane. Dus zou hij ook bestraft zijn als hij wel voldoende zijn voordeel had teruggegeven.

Weer zo'n beslissing die blijkbaar niet consequent wordt doorgevoerd door de stewards, want ik zie regelmatig iemand een chicane (door bijvoorbeeld een remfout) afsnijden en niet bestraft worden.
In ieder geval consequent bij Lewis, want die ging in Frankrijk ook Vettel voorbij in de chicane.

En is dat ook niet iets wat per race bepaald wordt? Zo is volgens mij bij GP Canada afgesproken dat ze 1 keer (of misschien zelfs 2 keer) de chicane mogen afsnijden zonder dat ze bestraft worden...
Calmer than you are
  woensdag 10 september 2008 @ 13:58:07 #56
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_61523328
quote:
Op woensdag 10 september 2008 12:11 schreef Tarado het volgende:
Toch wel grappig dat een race die tot 3 ronden voor het einde niet zoveel aan was zoveel stof doet opwaaien.
Zelf vond ik in eerste instantie dat Hamilton onterecht bestraft is, maar bij het nader bekijken van beelden uit andere posities, zoals onboard camera, vind ik dat hij wel voordeel heeft gehad omdat hij na het afsnijden van de chicane de afstand tussen hem en Kimi te klein hield en zijn snelheid te hoog, nu gaat het eigenlijk om de strafmaat.
Er waren twee straffen mogelijk:

1. 25 seconden tijdstraf omdat drive through niet meer mogelijk was
2. 10 plaatsen terug in de volgende race

Wat dat betreft denk ik dat Lewis er nog redelij kvanaf gekomen is. Om de volgende race met -10 te starten op een circuit waar Ferrari over het algemeen al sneller is zou slechter uit zijn gekomen denk ik.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_61523627
Oh, had ik vanmorgen nog even tijd omdat de bus voor mijn neus wegreed om naar het winkelcentrum te lopen en de F1 RaceReport te kopen, heb ik die van Valencia.

Zegt die dame achter de kassa nog: "Dan heb jij zeker op het puntje van je stoel gezeten afgelopen weekend. Mijn vriend werd helemaal gek op het laatst!"
Mijn antwoord: "Weet je dat ik het niet eens gezien heb en ook niet opgenomen?! Vandaar dat ik deze koop!"

Kom ik er in de trein achter dat het die van Valencia is, maar de voorkant schreeuwt: "Massa redt Ferrar's eer. Kimi krijgt klappen"

Alleen staat er dus een beetje klein 'in Valencia' achter dat van Massa

Foutje... Bedankt!


Vanmiddag maar eens voor de nieuwe gaan
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_61523885
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:15 schreef Sally het volgende:

Mijn antwoord: "Weet je dat ik het niet eens gezien heb en ook niet opgenomen?! Vandaar dat ik deze koop!"
http://piranha.excom.us/

Wel even kopieren en plakken in browserbalk, want linken werkt niet.
Calmer than you are
pi_61524049
quote:
Op woensdag 10 september 2008 14:28 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

http://piranha.excom.us/

Wel even kopieren en plakken in browserbalk, want linken werkt niet.
Oh, inmiddels een torrent gedownd hoor, maar toch thnx
Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
pi_61528285
James Allens stukje op itv-f1.com
quote:
I’ve watched the incident many times now and Hamilton cuts the chicane because he was pushed out wide – quite fairly – by Kimi Raikkonen; his trajectory makes it hard for him to follow the Ferrari around the corner and, faced with going on the grass, he chose instead to cut the chicane.

It’s a deliberate act on his part, amazing speed of thought, but he clearly chooses the least worst option.

He is therefore in front coming out of the chicane, but crucially he is on a line he would not have been on had he taken the chicane normally.

Although he clearly hands back the lead to Kimi as they cross the start/finish line and the timing sheets show you that Kimi clearly crossed the line first, he is on him immediately afterwards.

And this is the nub of the stewards’ argument.

Raikkonen’s car did get fully in front of Hamilton’s – his speed across the start/finish line was 212km/h, compared to 206km/h for Hamilton – but Lewis immediately regains the momentum.
bron
Calmer than you are
pi_61528381
Weten we allemaal nog het witte lijn bij de pitsstraat syndrome, ergens in 2001 ofzo. Denk dat er wel wat meer straffen gaan vallen aankomende zondag bij de GP van Monza, aangezien de eerste chicane 1 van de meest afgesneden bochten van het hele seizoen is
Where facts are few, experts are many.
pi_61529093
Eén ding kun je als fan niet omheen:
quote:
Martin Whitmarsh added: "From the pit wall, we then asked Race Control to confirm that they were comfortable that Lewis had allowed Kimi to repass, and they confirmed twice that they believed that the position had been given back in a manner that was 'okay'.

"If Race Control had instead expressed any concern regarding Lewis’s actions at that time, we would have instructed Lewis to allow Kimi to repass for a second time."
tvp
Calm down, please!
pi_61529312
Where facts are few, experts are many.
pi_61529426
En dit zegt Kimi er zelf van:
quote:
Raikkonen vervolgt: ,,Iedereen heeft een mening over wat er is gebeurd, heb ik gemerkt. Maar wat als er nu een muur had gestaan? Dan had hij me al helemaal niet kunnen inhalen.”
En dat is zo waar als een koe! Als daar een muur had gestaan, had Kimi gewoon zoals hij nu ook deed de lijn mogen rijden die hij reed en dan was de keus aan Lewis, óf de muur in, óf netjes remmen en aansluiten.

Ik gok zomaar dattie de muur in gevlogen was, want zo heel intelligente vind ik hem persoonlijk niet (voorbeeld: ja ik ga heel goed op de rode lichten letten op het einde van de pitstraat!!!! En dan een paar uur later niet Kubica eruit rossen, maar direct je grootste concurrent omdat ie niet ziet dat het licht op rood staat!)

Komop zeg, de straf is wellicht te zwaar, maar hij was zoveel sneller, hij had gerust een gaatje kunnen laten vallen en zoals gebleken kun je beter better safe than sorry spelen dunkt me

Ergo: domme vent!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 september 2008 @ 18:17:15 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61529446
Vergelijkbare gevallen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 10 september 2008 @ 18:25:17 #67
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_61529620
quote:
Op dinsdag 9 september 2008 17:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oog -en oorkleppen zijn veelvoorkomende verschijnselen bij Hamilton fans.
Bij Fia fans niet? Je mag als ander fan niks over Fia praten want dan kunnen ze niks terug zeggen.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_61529699
quote:
Op woensdag 10 september 2008 18:17 schreef Peterselieman het volgende:
Vergelijkbare gevallen
Echter niet bestraft.
Calm down, please!
  woensdag 10 september 2008 @ 18:49:21 #69
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_61530197
quote:
Op woensdag 10 september 2008 18:16 schreef NED het volgende:
óf netjes remmen en aansluiten.
Met slicks op een natte baan. Goed idee, dat had vast wel leuk uitgepakt
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 september 2008 @ 18:51:13 #70
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61530243
quote:
Op woensdag 10 september 2008 18:27 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Echter niet bestraft.
Had in mijn ogen wel moeten gebeuren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61531425
quote:
Op woensdag 10 september 2008 18:16 schreef NED het volgende:
En dit zegt Kimi er zelf van:
[..]

En dat is zo waar als een koe! Als daar een muur had gestaan, had Kimi gewoon zoals hij nu ook deed de lijn mogen rijden die hij reed en dan was de keus aan Lewis, óf de muur in, óf netjes remmen en aansluiten.
Dan had Kimi vast ook meer ruimte gelaten. Een concurrent de muur indrukken is niet netjes, maar als die concurrent half naast je zit heb je nog best kans dat je er dan zelf ook afvliegt, en dat is niet handig.
quote:
Ik gok zomaar dattie de muur in gevlogen was, want zo heel intelligente vind ik hem persoonlijk niet (voorbeeld: ja ik ga heel goed op de rode lichten letten op het einde van de pitstraat!!!! En dan een paar uur later niet Kubica eruit rossen, maar direct je grootste concurrent omdat ie niet ziet dat het licht op rood staat!)
Dat was knap stom inderdaad.
quote:
Komop zeg, de straf is wellicht te zwaar, maar hij was zoveel sneller, hij had gerust een gaatje kunnen laten vallen en zoals gebleken kun je beter better safe than sorry spelen dunkt me

Ergo: domme vent!
Kimi had het ook beter kunnen doen en de deur niet zo wagenwijd open zetten.
pi_61532867
quote:
Symonds: Spa penalty will stifle racing
By Jonathan Noble Wednesday, September 10th 2008, 17:48 GMT

Pat Symonds, Renault, 2008Renault director of engineering Pat Symonds believes Lewis Hamilton was hard done with his Belgian Grand Prix penalty - and reckons the controversy will only harm attempts to make the sport more exciting.

Speaking on the official Renault podcast Formula One podcast in the wake of Hamilton being stripped of victory for gaining an advantage by cutting a chicane, the highly respected Symonds sees nothing wrong with the way that Hamilton let Raikkonen retake the lead as they battled at Spa-Francorchamps.

And although rubbishing accusations in the media and from fans that the penalty was evidence of a bias towards Ferrari by F1's chiefs, he thinks there are implications from the controversy that could result in drivers being less willing to take risks in the future.

"As it happened in real time, we were talking on the intercom and said: 'Wow that was definitely a situation where he has to give the place back,'" he said. "I guess we weren't that surprised when the stewards were found to be investigating it. Having looked at it again, I feel very, very sorry for Lewis. I think he has been very hard done by.

"It raises lots of interesting questions, and I am not talking about 'Are the FIA on the side of Ferrari?' We have to believe that they are impartial, the sport would not exist if we didn't believe that. But I think it does call into question [the sport's] philosophy, because everyone is saying we need more overtaking in Formula One, we need more excitement, and we need more personalities.

"And yet it seems to me that everything that actually happens seems to be against that.

"Here we had a great race with people really challenging each other and for why? If it's taken away, then why take that risk?"

Symonds has looked at video replays of the incident since Sunday's race and now believes that Hamilton had complied with the rules and not gained an advantage by cutting the chicane.

"To me the facts are quite clear in retrospect. I have had a look at the videos, I've had a look at the published data which shows that Lewis was nearly 7 km/h slower than Raikkonen across the line, you can quite clearly see on the in-car camera that he lets him get completely in front, and in my view Raikkonen just braked very early.

"Lewis went inside him, and if you look at the in-car camera stuff, Lewis drove around the hairpin very easily. He didn't have a big slide, he didn't have to correct it, he hadn't gone in too deep and come out wide, it was a perfectly legitimate manouevre, and it wasn't that much later that Raikkonen went past him.

"This is racing, this is what we want."

And Symonds believes that more should be done to improve the speed by which decisions are made.

"I think motor racing should be like football, not like cricket," he said, with stewards taking two hours to decide on Hamilton's punishment on Sunday night. "Let's have action, let's know what is going on in real time, not wait for two days to find out the result."
Calm down, please!
  woensdag 10 september 2008 @ 20:39:13 #73
34586 kepler
No bounce, no play
pi_61533508
quote:
Op woensdag 10 september 2008 18:16 schreef NED het volgende:
En dit zegt Kimi er zelf van:
[..]

En dat is zo waar als een koe! Als daar een muur had gestaan, had Kimi gewoon zoals hij nu ook deed de lijn mogen rijden die hij reed en dan was de keus aan Lewis, óf de muur in, óf netjes remmen en aansluiten.

Ik gok zomaar dattie de muur in gevlogen was, want zo heel intelligente vind ik hem persoonlijk niet (voorbeeld: ja ik ga heel goed op de rode lichten letten op het einde van de pitstraat!!!! En dan een paar uur later niet Kubica eruit rossen, maar direct je grootste concurrent omdat ie niet ziet dat het licht op rood staat!)

Komop zeg, de straf is wellicht te zwaar, maar hij was zoveel sneller, hij had gerust een gaatje kunnen laten vallen en zoals gebleken kun je beter better safe than sorry spelen dunkt me

Ergo: domme vent!
ja en waarom staan er niet bij elke chicane muren? Om in zulke gevallen te kunnen uitwijken
The line is a dot to you!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 september 2008 @ 21:02:21 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61535526
quote:
Op woensdag 10 september 2008 18:16 schreef NED het volgende:
En dit zegt Kimi er zelf van:
[..]
Als daar een muur had gestaan
Als m'n oma wieltjes had gehad.... .
Die muur staat daar niet met een reden, zodat je over de chicane kan als iemand je van de baan duwt.
-
pi_61535921
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:32 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Als m'n oma wieltjes had gehad.... .
Die muur staat daar niet met een reden, zodat je over de chicane kan als iemand je van de baan duwt.
Dat asfalt ligt daar ook niet om af te snijden en tijd te winnen, terwijl je gewoon op de baan kunt blijven.
pi_61536072
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:40 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat asfalt ligt daar ook niet om af te snijden en tijd te winnen, terwijl je gewoon op de baan kunt blijven.
Als je iemand voorbij laat en zelfs met een hogere snelheid start-finish laat passeren, dan heb je niets gewonnen.
-
  woensdag 10 september 2008 @ 21:51:24 #78
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61536352
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:44 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Als je iemand voorbij laat en zelfs met een hogere snelheid start-finish laat passeren, dan heb je niets gewonnen.
Hij laat hem niet voorbij, hij zit er nog geen halve seconde echt acher.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_61536386
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hij laat hem niet voorbij, hij zit er nog geen halve seconde echt acher.
Auto van Kimi kruist voorlangs. Dan zit je er gewoon een autolengte en positie voor hoor.
-
  woensdag 10 september 2008 @ 21:55:40 #80
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61536538
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:52 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Auto van Kimi kruist voorlangs. Dan zit je er gewoon een autolengte en positie voor hoor.
Op het moment dat Kimi kruist zit hij er achter, daarna al niet meer. Maar dat maakt niet uit, het voordeel was er al. Ik begrijp niet dat mensen hier nog steeds over praten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 10 september 2008 @ 22:01:11 #81
34586 kepler
No bounce, no play
pi_61536766
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:40 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat asfalt ligt daar ook niet om af te snijden en tijd te winnen, terwijl je gewoon op de baan kunt blijven.
dus vanaf nu gaan we iedereen die een chicane mist bestraffen met een stop- en go? Gaat leuk worden dan
The line is a dot to you!
pi_61536853
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:01 schreef kepler het volgende:

[..]

dus vanaf nu gaan we iedereen die een chicane mist bestraffen met een stop- en go? Gaat leuk worden dan
Wel als ze voordeel hebben van het afsnijden.
  woensdag 10 september 2008 @ 22:04:27 #83
34586 kepler
No bounce, no play
pi_61536923
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Op het moment dat Kimi kruist zit hij er achter, daarna al niet meer. Maar dat maakt niet uit, het voordeel was er al. Ik begrijp niet dat mensen hier nog steeds over praten.
Je weet nooit zeker of hij er voordeel bij had, voor hetzelfde geld was hij zoveel sneller en was hij zelfs met het halen van die chicane vlak achter Kimi blijven hangen. Als er al voordeel was dan was het miniem en zeker niet zo'n zware straf waardig

Ik zou er mee ophouden
The line is a dot to you!
pi_61536979
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:55 schreef Fir3fly het volgende:

[..]
Ik begrijp niet dat mensen hier nog steeds over praten.
Je hebt het over jezelf?

Persoonlijk snap ik niet dat mensen "er voor zitten > er achter zitten" niet als een positie teruggeven zien. Zoals velen zeggen : "Als Kimi niet zo had geslingerd en vroeg op de remmen was gaan staan maar normaal z'n positie had verdedigd dan had Lewis er in La Source ook niet voor kunnen komen."
Calm down, please!
  woensdag 10 september 2008 @ 22:06:23 #85
34586 kepler
No bounce, no play
pi_61537011
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:03 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Wel als ze voordeel hebben van het afsnijden.
ja, en dat heb je eigenlijk altijd als je zo'n chicane afsnijdt. Wat ik mij kan herinneren is er, voor het eenmalig afsnijden van een chicane, nog nooit een straf uitgedeeld toch?
The line is a dot to you!
pi_61537325
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:06 schreef kepler het volgende:

[..]

ja, en dat heb je eigenlijk altijd als je zo'n chicane afsnijdt. Wat ik mij kan herinneren is er, voor het eenmalig afsnijden van een chicane, nog nooit een straf uitgedeeld toch?
Ja, dat voordeel heb je inderdaad als je een chicane afsnijdt, daarom moet je overtuigend je plek teruggeven aan degene die je ingehaald hebt.
Hamilton deed dit niet overtuigend genoeg, hij had (waarschijnlijk) nooit zo dicht achter Raikkonen kunnen zitten op start/finish als hij de bocht gewoon genomen had.

Het was ook niet slim. Iedereen wist dat hij sneller was dan Kimi, waarom wacht hij dan niet gewoon een bocht voordat hij de inhaalactie inzet? Dan heb je heel deze discussie (en straf) niet.
pi_61537385
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:14 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Ja, dat voordeel heb je inderdaad als je een chicane afsnijdt, daarom moet je overtuigend je plek teruggeven aan degene die je ingehaald hebt.
Hamilton deed dit niet overtuigend genoeg, hij had (waarschijnlijk) nooit zo dicht achter Raikkonen kunnen zitten op start/finish als hij de bocht gewoon genomen had.

Het was ook niet slim. Iedereen wist dat hij sneller was dan Kimi, waarom wacht hij dan niet gewoon een bocht voordat hij de inhaalactie inzet? Dan heb je heel deze discussie (en straf) niet.
Omdat Race Control tot twee keer toe dus zei dat het goed zat
Calm down, please!
  woensdag 10 september 2008 @ 22:21:58 #88
34586 kepler
No bounce, no play
pi_61537676
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:14 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

Ja, dat voordeel heb je inderdaad als je een chicane afsnijdt, daarom moet je overtuigend je plek teruggeven aan degene die je ingehaald hebt.
Hamilton deed dit niet overtuigend genoeg, hij had (waarschijnlijk) nooit zo dicht achter Raikkonen kunnen zitten op start/finish als hij de bocht gewoon genomen had.

Het was ook niet slim. Iedereen wist dat hij sneller was dan Kimi, waarom wacht hij dan niet gewoon een bocht voordat hij de inhaalactie inzet? Dan heb je heel deze discussie (en straf) niet.
nee, wacht nu haal je twee dingen door elkaar

Er staat nergens in de regels dat je overtuigend je plek moet terug geven, er staat alleen dat je geen voordeel mag hebben. Nu wordt (eigenlijk werd) er alleen naar gekeken als je een plek wint, maar je kan dit voordeel teniet doen door die plek terug te geven. Er staat verder niks in over hoe dit moet (eigenlijk is de plek terug geven ook niet in de regels te vinden, maar al jaren geaccepteerd).

Waar Hamilton nu op gestraft is, is het feit dat hij voordeel had door het afsnijden van de chicane. Het duidelijkste voordeel was een plek winst en die heeft hij terug gegeven (hoe je dat doet maakt niet uit, want je geeft de plek terug). Het volgende voordeel, wat niet zo duidelijk is, was tijdswinst waardoor hij dichterbij Kimi uitkwam dan wanneer hij de chicane normaal had genomen.

Het vreemde in mijn ogen is dat Hamilton hierop nu gestraft wordt omdat hij nu direct Kimi inhaalde, maar andere mensen die chicanes afsnijden (niet allemaal natuurlijk) hebben natuurlijk ook voordeel hierbij (tijds-voordeel), maar dat is niet zo duidelijk omdat ze alleen rijden. Hiervoor werd alleen in de trainingen gestraft (wegnemen van die tijd) en in de races mocht je dit altijd 1/2 keer doen, pas als dit meerdere keren gebeurde dan kreeg je een straf.
The line is a dot to you!
pi_61542373
Die Symonds ze mening deel ik.. Ongeacht of het terecht of onterecht is, de manier waarop is slecht voor de sport en zou idd coureurs kunnen temmen waardoor ze maar geen acties maken, bang om daar na de race voor bestraft te worden ook al ziet het er op tv goed uit. Jammer dat ze bij de FIA dit soort dingen niet beseffen.

Als je nou ala Kovalainen iemand raakt van veels te ver weg.. maar discutabele dingen zouden in het voordeel van de sport moeten worden beslist, en zeker niet in het voordeel van iemand die zelf, door eigen schuld, de race niet meer finished.
Where facts are few, experts are many.
pi_61545148
btw iedereen zag dat Kimi expres Lewis ramde in La Source. Penalty voor Kimi?
pi_61545395
quote:
Op donderdag 11 september 2008 10:35 schreef HPoi het volgende:
btw iedereen zag dat Kimi expres Lewis ramde in La Source. Penalty voor Kimi?
Lewis koos de verkeerde lijn om achterblijver Nakajima in te halen en moest op de rem! Dus niet echt expres.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 11 september 2008 @ 10:51:37 #92
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61545491
quote:
Op donderdag 11 september 2008 10:47 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Lewis koos de verkeerde lijn om achterblijver Nakajima in te halen en moest op de rem! Dus niet echt expres.
Dat was in Fagnes

En dat tikje in La Source, daar had Hamilton geen last van, was dat wel zo geweest, dan had Kimi daar straf voor moeten hebben.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 11 september 2008 @ 10:56:47 #93
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_61545563
quote:
Op woensdag 10 september 2008 22:21 schreef kepler het volgende:
Er staat nergens in de regels dat je overtuigend je plek moet terug geven, er staat alleen dat je geen voordeel mag hebben. Nu wordt (eigenlijk werd) er alleen naar gekeken als je een plek wint, maar je kan dit voordeel teniet doen door die plek terug te geven. Er staat verder niks in over hoe dit moet (eigenlijk is de plek terug geven ook niet in de regels te vinden, maar al jaren geaccepteerd).
Inderdaad. Als het een achterblijver had betroffen had Lewis wsl. zonder zijn plaats terug te geven niet eens bestraft geweest. Het op een ronde zetten van een achterblijver is imo geen voordeel behalen uit de actie.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 11 september 2008 @ 10:58:45 #94
67174 Dos37
Come on Twente
pi_61545592
quote:
Op donderdag 11 september 2008 10:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat was in Fagnes

En dat tikje in La Source, daar had Hamilton geen last van, was dat wel zo geweest, dan had Kimi daar straf voor moeten hebben.
denk het wel maar daar had Kimi uiteindelijk meer last van dan Hamilton.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_61547245
Dames F1 fans, opgelet
quote:
F1 merch: Lewis Hamilton gets naked for new McLaren shoes

F1 team launches own footwear range



Lewis Hamilton and Heikki Kovalainen stripped off recently for a photo shoot to promote McLaren’s new range of “Sport Footwear”. As you’d expect from F1’s most cutting-edge team, the shoes look futuristic and high-tech. But you’re not reading this are you, you’re looking at Lewis’ chiselled bod. And who can blame you. The boy’s in shape.

Check out a couple more pics of topless Lewis and Heikki…







Aren’t they supposed to go on your feet? Great photo shoot though.

You can buy the shoes from McLaren’s online shop
Calm down, please!
pi_61547959
quote:
Op donderdag 11 september 2008 10:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat was in Fagnes

En dat tikje in La Source, daar had Hamilton geen last van, was dat wel zo geweest, dan had Kimi daar straf voor moeten hebben.
Net zoals Bourdais straf moest hebben voor het aantikken van Trulli in de eerste ronde, waardoor die te wijd ging en iedereen eromheen via het gras moest (Kovalainen, Heidfeld) en daardoor onnodig plekken verloor.

En wat het teruggeven van de plek betreft. De regels kloppen niet helemaal. Niet altijd kan een coureur bepalen of er voordeel is en of dit voordeel voldoende teruggegeven is. Dit moet vanuit Race Control/FIA/stewards komen en als dit niet komt, is het in orde. Voorbeeld Frankrijk waar Hamilton en McLaren niet de indruk hadden dat er (een plek) voordeel was bij het missen van de chicane. Waardoor er opeens een drive-through was, die niet nodig was geweest als Race Control bij McLaren had gemeld dat ze die plek terug moesten geven.

Nu is er zelfs een verschil van mening tussen Race Control en de stewards, waarbij Race Control zegt dat het ok is en de stewards achteraf nog eens besluiten dat het uiteindelijk niet ok was. Waar ligt de fout nu? Bij Hamilton die de instructies van Race Control uitvoert, of bij de stewards die achteraf nog eens van mening veranderen?

Het zou zo moeten zijn dat Race Control aan het team doorgeeft dat er een plek teruggegeven moet worden, voordat er een straf wordt uitgedeeld. Doen ze dat niet, dan is het ok. Zo ongeveer werkt het al jaren naar volle tevredenheid bij de Indycars en dergelijke.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_61548099
Zo denk ik er ook over sasquatch, maargoed. Race Control zit daar voor niets.

in ander nieuws:
quote:
Massa's engine given all-clear
By Jonathan Noble Thursday, September 11th 2008, 10:20 GMT

The FIA has given the Ferrari engine of Felipe Massa the all-clear, following a routine inspection prior to the Italian Grand Prix.

A series of tests on all the manufacturers' engines begun to ensure that the power units being used are in conformity with those homologated with the governing body prior to the start of the season.

The Mercedes-Benz engine from Lewis Hamilton's car in Hockenheim was the first to be checked, with Massa's Ferrari power unit chosen for examination after Belgium.

FIA technical delegate Jo Bauer confirmed ahead of the Monza weekend that the engine complied with F1's technical regulations, and parts in it had no disparity from those already homologated.
en
quote:
Ferrari 'struggling' with KERS development
By Pablo Elizalde Thursday, September 11th 2008, 10:28 GMT

Ferrari's engine technical director Gilles Simon says the Italian squad are struggling with the development of the Kinetic Energy Recovery System.

KERS will be introduced in Formula One next season, but some teams have been having a hard time with the initial development and some doubt it will be ready in time for the start of 2009.

Simon backed the view that it is unlikely all teams will have a reliable system at the start of the season, and the Frenchman admitted his own team are struggling to come to grips with it.

"The Kinetic Energy Recovery System is a complex subject, which finds us dealing with a lot of new and complicated areas, while ensuring that we still devote all necessary efforts into continuing our usual development programme on the current year car," said Simon.

"It will be really challenging to run this system next year. We are learning every day, but we are struggling and I think that all teams will struggle to run the new system reliably right from the opening race of the 2009 season.

"Next year, with KERS as well as the other rule change allowing the use of an electronic front flap adjuster (on the front wing,) electronics will play a very big role and the common ECU will have to be fully understood in order to operate these new elements successfully."

Simon also told Autosprint magazine that he thought not all teams will benefit from the use of KERS equally.

"Managing to recharge the system under braking shouldn't be taken for granted," he said. "Just like the system's reliability shouldn't be taken for granted. Same goes for that 80-BHP figure seen in the race, will that be the same at the end of the race?

""Those who get the project right will have an enormous advantage on his hands."
Calm down, please!
  donderdag 11 september 2008 @ 12:54:25 #98
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_61548292
Ik zie daar een voordeeltje voor teams als Renault, die zich iets meer kunnen veroorloven om zich op volgend jaar te concentreren.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_61548379
quote:
Op donderdag 11 september 2008 12:54 schreef Fir3fly het volgende:
Ik zie daar een voordeeltje voor teams als Renault, die zich iets meer kunnen veroorloven om zich op volgend jaar te concentreren.
Ik zie een voordeel voor teams als Honda en Toyota die al jaren met Hybride-systemen werken en experimenteren.

Honda is één van de eerste teams dat claimde een goed werken KERS systeem voor volgend jaar te hebben en ik denk ook dat ze dat "feit" als onderhandelingshulp gebruiken om een rijder als Alonso naar binnen te slepen.
Calm down, please!
pi_61548447
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:44 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Als je iemand voorbij laat en zelfs met een hogere snelheid start-finish laat passeren, dan heb je niets gewonnen.
Is het zo moeilijk te snappen dat hij een groot tijdvoordeel pakt door af te snijden

Kijk zelf gewoon nog eens goed http://www.dumpert.nl/med(...)n_glijden_@_spa.html

1) Hamilton had gemakkelijk de bocht kunnen houden
2) hij haalt een aanmerkelijk voordeel door wél af te snijden
-------------------
3) hij geeft de gewonnen plek (laat staan de gewonnen tijd) niet of nauwelijks terug, Raikkonen pakt hem meer zelf terug dan dat Hamilton hem teruggeeft
pi_61548574
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:00 schreef wimderon het volgende:

3) hij geeft de gewonnen plek (laat staan de gewonnen tijd) niet of nauwelijks terug, Raikkonen pakt hem meer zelf terug dan dat Hamilton hem teruggeeft
Hoe kom je daar nou bij? Heb je de race wel gezien?

Raikkonen + nat = weg grip!

Als Hamilton zich niet in had gehouden was Raikkonen er NOOIT meer voorbij gekomen. Kimi reed z'n bolide niet voor niets in een spin en later nog tegen de muur.

Volgens mij loop je nu gewoon te stangen ... het kan gewoon niet dat iemand die van autosport houdt of zelfs maar een rijbewijs heeft dit niet ziet

[ Bericht 0% gewijzigd door Googolplexian op 11-09-2008 13:13:04 ]
Calm down, please!
pi_61548831
quote:
Op donderdag 11 september 2008 13:05 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou bij? Heb je de race wel gezien?

Raikkonen + nat = weg grip!

Als Hamilton zich niet in had gehouden was Raikkonen er NOOIT meer voorbij gekomen. Kimi reed z'n bolide niet voor niets in een spin en later nog tegen de muur.

Volgens mij loop je nu gewoon te stangen ... het kan gewoon niet dat iemand die van autosport houdt of zelfs maar een rijbewijs heeft dit niet ziet
Dat Hamilton op dat moment veel sneller was is niet relevant! Hamilton had meer snelheid door het afsnijden van de chicane. En dat voordeel moet hij duidelijk terug geven! Dat is net zo iets als met het lessen in de auto, duidelijk naar links en rechts kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')